1_495692693.docx
20.5K
#کتاب_خوانی
📗طرح کلی اندیشه اسلامی درقرآن کریم
#خلاصه_جلسه_بیست وهشتمpdf
💠 فایل pdf جلسه بیست و هشتم در پیرامون ولایت ۳
"آیا میتواند کسی تحت ولایت شیطان باشد و مسلمـان باشد یا نمیتواند؟"
#رهبر_معظم_انقلاب
🔺مسلمان زیستن یعنی تمام امکانات و انرژیها و نیروها و قدرتها و استعدادهای یک انسان دربست در اختیار خدا بودن. همه چیزشان، مالشان در اختیار خدا، جانشان در اختیار خدا، فعالیت و حرکت روزانهشان در اختیار خدا، خواب شبشان در اختیار خدا، اندیشه و فکرشان در اختیار خدا.
ادامه در pdf🔻
#پایان
#ماه_رمضان🌙
أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
7.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺خداحافظ ای ماه دوست داشتنی
🔸به حسب ظاهر چند ساعتی بیشتر سر این سفره نیستیم....
#ماه_رمضان🌙
أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یه قدم تا تموم شدن ماه قشنگ خدا
مونده... ماه رمضون نیست که داره میره
عمر ماست که در گذره 🥹🍃🍃🍃
خدایا شکرت که امسال هم فرصت درک
ماه مبارک رو به ما دادی❤️❤️❤️
#ماه_رمضان🌙
أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
مداحی آنلاین - لحظات دعا خداحافظ - مهدی رسولی.mp3
5.47M
🌙 #وداع_با_ماه_مبارک_رمضان
😭لحظات دعا خداحافظ
😭روزهای خدا خداحافظ
🎙حاج #مهدی_رسولی
#ماه_رمضان🌙
أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
💎 جایگاه روزهداران
🔻رسول خدا صلیاللهعلیهوآلهوسلم:
إِنَّ فِي الْجَنَّةِ بَابًا يُقَالُ لَهُ: الرَّيَّانُ، يَدْخُلُ مِنْهُ الصَّائِمُونَ يَوْمَ الْقِيَامَةِ لا يَدْخُلُ مِنْهُ أَحَدٌ غَيْرُهُمْ يُقَالُ: أَيْنَ الصَّائِمُونَ؟ فَيَقُومُونَ لا يَدْخُلُ مِنْهُ أَحَدٌ غَيْرُهُمْ، فَإِذَا دَخَلُوا أُغْلِقَ فَلَمْ يَدْخُلْ مِنْهُ أَحَدٌ.
❇️ بهشت دروازهای دارد كه به آن ریان میگویند.
روز قیامت فقط روزهداران از آن دروازه وارد (بهشت) میشوند و غیر از آنها كسی دیگر از آن وارد نمیشود.
(روز قیامت) ندا داده میشود كه كجایند روزه داران؟
پس آنها برمیخیزند و غیر از آنها كسی دیگر وارد نمیشود.
پس از اینكه روزه داران وارد میشوند، آن در بسته میشود و هیچ كس دیگری از آن وارد نمیشود.
📚 أعلام الدین في صفات المؤمنین، جلد ۱، صفحه ۲۷۸
💠 دعای روز بیست و نهم ماه #رمضان
🔹 اللّهُمَّ غَشِّنِی فِیهِ بِالرَّحْمَةِ وَ ارْزُقْنِی فِیهِ التَّوْفِیقَ وَ الْعِصْمَةَ وَ طَهِّرْ قَلْبِی مِنْ غَیاهِبِ التُّهَمَةِ یا رَحِیما بِعِبَادِهِ الْمُؤْمِنِینَ.
🔸 خدایا در این ماه مرا با رحمتت بپوشان و توفیق و خود نگهداری را نصیبم کن و از تیرگیهای تهمت دلم را پاک گردان، ای مهربان به بندگان با ایمان.
4_823464750993113112.mp3
4M
جزء 29 تند خوانی استاد آقایی
« هرکس که در ماه رمضان يک آيه از قرآن تلاوت کند، ثواب کسى را دارد که در ماههاى ديگر کل قرآن را ختم کرده باشد.»
«قرائت قرآن به نیت تعجیل در فرج امام زمان» 🙏♥
بسْم اللّٰه الرَّحْمٰن الرَّحیم
#تفسیر_قرآن_جلسه_۱۴۹
سوره اعراف، آیه ۱۹۹
💥خُذِ الْعَفْوَ وَأْمُرْ بِالْعُرْفِ وَأَعْرِضْ عَنِ الْجَاهِلِينَ
#ترجمه: (به هر حال) با عفو و مدارا رفتار کن، و به کارهاى شایسته دعوت نما، و از جاهلان روى بگردان (و با آنان ستیزه مکن).
#تفسیر_آیه:
وسوسه هاى شیطان
در این آیه و آیات بعد، شرائط تبلیغ، رهبرى و پیشوائى مردم به طرز بسیار جالب و فشرده بیان شده و با آیات گذشته که اشاره به مسأله تبلیغ مشرکان داشت نیز تناسب دارد.
این آیه، اشاره به سه قسمت از وظائف رهبران و مبلغان ـ به صورت خطاب به پیامبر(صلى الله علیه وآله) شده، در آغاز مى گوید:
در طرز رفتار با مردم سختگیر مباش و با آنها مدارا کن، عذرشان را بپذیر، و بیش از آنچه قدرت دارند از آنها مخواه (خُذِ الْعَفْوَ).
عَفْو ، گاهى به معنى مقدار اضافى چیزى آمده.
گاهى به معنى حد وسط و میانه.
گاه به معنى قبول عذر خطاکار و بخشیدن او.
و گاه به معنى آسان گرفتن کارها.
قرائن آیات نشان مى دهد آیه فوق ارتباط با مسائل مالى و گرفتن مقدار اضافى از اموال مردم که بعضى از مفسران گفته اند، ندارد، بلکه مفهوم مناسب، همان آسان گرفتن، گذشت و انتخاب حد وسط و میانه است.
بدیهى است اگر رهبر و مبلغ، شخص سختگیرى باشد به زودى جمعیت از اطراف او پراکنده مى شوند، و نفوذ خود را در قلوب از دست خواهد داد، همان طور که قرآن مجید مى گوید:
وَ لَوْ کُنْتَ فَظّاً غَلیظَ الْقَلْبِ لاَنْفَضُّوا مِنْ حَوْلِکَ: اگر سختگیر، بد اخلاق و سنگدل بودى به طور مسلّم از گرد تو پراکنده مى شدند .
آنگاه دومین دستور را به این صورت مى دهد:
مردم را به کارهاى نیک و آنچه را عقل و خرد، شایسته مى شناسد و خداوند آن را نیک معرفى کرده، فرمان ده (وَ أْمُرْ بِالْعُرْفِ).
اشاره به این که ترک سختگیرى مفهومش مجامله کارى نیست، بلکه باید رهبران و مبلغان همه حقایق را بگویند و مردم را به سوى حق دعوت کنند و چیزى را فروگذار ننمایند.
در مرحله سوم دستور به تحمل و بردبارى در برابر جاهلان داده مى فرماید:
از جاهلان روى برگردان و با آنها ستیزه مکن(وَ أَعْرِضْ عَنِ الْجاهِلینَ).
رهبران و مبلغان در مسیر خود با افراد متعصب، لجوج، جاهل و بى خبر، و افرادى که سطح فکر و اخلاق آنها بسیار پائین است، رو به رو مى شوند، از آنها دشنام مى شنوند، هدف تهمتشان قرار مى گیرند، سنگ در راهشان مى افکنند.
راه پیروزى بر این مشکل گلاویز شدن با جاهلان نیست، بلکه بهترین راه تحمل و حوصله، نادیده گرفتن و نشنیده گرفتن این گونه کارها است، و تجربه نشان مى دهد، براى بیدار ساختن جاهلان و خاموش کردن آتش خشم و حسد و تعصبشان، این بهترین راه است.
✍تهیه و تنظیم : عاشوری