eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.5هزار دنبال‌کننده
14.4هزار عکس
5.5هزار ویدیو
121 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
پسر استاد میشه همایون شجریان ..................
نشر مجدد ⁉️شبهه:👇👇👇 واقعاً عجيبه پسر استاد شجریان میشه همایون شجریان و پسر استاد ناظری میشه حافظ ناظری که هر دو در جوانی جز مفاخر موسیقی هستند پسر استاد مشایخی میشه رهبر ارکستر و پسر استاد داوود رشیدی میشه دکتر رشیدی استاد دانشگاه سوربن پسر استاد انتظامی میشه استاد مجید انتظامی و پسر استاد ایرج خواجه امیری هم احسان خواجه امیری خواننده پر طرفدار پاپ ایران . اینا بچه های مطربا و و خوانندهایی هستند که جا پای پدراشون میزارن و ادامه دهنده راهشون . حالا بگردید دنبال پسر محسن رضایی. فلاحیان. گیلانی. واعظ طبسی،رفسنجانی و بسیاری از بزرگان و مسئولین.. که انقلابیند و الگو برای ملت ،،یا خودکشی میکنند،یارشوه میگیرند،یابه زندان میروند، گويا نان حلال رامطربان به فرزندانشان داده اند،نه بزرگان و مدعیان دین خدابر روی زمین.!!! واقعا از کوزه همان برون تراود که در اوست.... ✅پاسخ شبهه:👇👇👇 ✳️ﻗﻀﯿﻪ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻥ ﺧﻄﺎﮐﺎﺭ ﺳﺎﺑﻘﻪ ﺍﯼ ﺑﻪ ﻃﻮﻝ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﺩﺍﺭﺩ. ﺍﺯ ﺯﻣﺎﻥ ﭘﺪﺭ ﻫﻤﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻫﺎ ، ﺣﻀﺮﺕ ﺁﺩﻡ (ﻋﻠﯿﻪ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ) ﺷﺮﻭﻉ ﻣﯿﺸﻮﺩ ﮐﻪ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﺧﻄﺎﮐﺎﺭﯼ ﭼﻮﻥ ﺩﺍﺭﺩ. ﻭ ﯾﺎ ﻣﺸﻬﻮﺭ ﺗﺮﯾﻦ ﻣﺜﺎﻝ ﮐﻪ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﺣﻀﺮﺕ ﻧﻮﺡ (ﻋﻠﯿﻪ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ) ﺍﺳﺖ. ✳️ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﮐﻠﯽ ﺳﻪ ﺩﺳﺘﻪ ﻋﻮﺍﻣﻞ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺷﮑﻞ ﮔﯿﺮﯼ ﺷﺨﺼﯿﺖ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻧﻘﺶ ﻗﺎﺑﻞ ﺗﻮﺟﻬﯽ ﺩﺍﺭﻧﺪ: 🔸 ﻧﻘﺶ ﻋﻮﺍﻣﻞ ﻭﺭﺍﺛﺘﯽ ﻭﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ 🔸 ﺗﺄﺛﯿﺮ ﻋﻮﺍﻣﻞ ﻣﺤﯿﻄﯽ 🔸 ﻧﻘﺶ ﺧﻮﺩ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻭ ﺍﺭﺍﺩﻩ او ✳️ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﻗﺎﺑﯿﻞ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻥ ﮔﻔﺖ ﻋﻠﺖ ﺧﻄﺎﮐﺎﺭ ﺷﺪﻥ ﺍﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﻣﻮﺭﺩ ﺳﻮﻡ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﺭﺍﺩﻩ ﺷﺨﺼﯽ ﻭ ﻃﻤﻊ ﺍﻭ ﺑﺮﺍﯼ ﻗﺘﻞ ﺑﺮﺍﺩﺭﺵ ﺑﻮﺩ. ﺍﻣﺎ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﭘﺴﺮ ﻧﻮﺡ ﻫﻤﺎﻧﻄﻮﺭ ﮐﻪ ﺳﻌﺪﯼ ﺷﯿﺮﺍﺯﯼ ﻣﯽ ﻓﺮﻣﺎﯾﺪ: «ﭘﺴﺮ ﻧﻮﺡ ﺑﺎ ﺑﺪﺍﻥ ﺑﻨﺸﺴﺖ ﻭ ﺧﺎﻧﺪﺍﻥ ﻧﺒﻮﺗﺶ ﮔﻢ ﺷﺪ» ✳️ ﻫﻢ ﻧﺸﯿﻦ ﺑﺪ ﻣﯿﺘﻮﺍﻧﺪ ﺑﺎﻋﺚ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺷﻮﺩ ﻫﻤﺎﻧﻄﻮﺭ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﺍﻧﻘﻼ‌ﺏ ﺍﺳﻼ‌ﻣﯽ ،ﺩﺷﻤﻨﺎﻥ ﺑﺎ ﻧﻔﻮﺫ ﺑﻪ ﺑﯿﺖ ﻋﻠﻤﺎ ﻭ ﺩﻭﺳﺘﯽ ﺑﺎ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻥ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﻣﺴﺒﺐ ﺍﻧﺤﺮﺍﻑ ﺁﻧﺎﻥ ﻣﯿﺸﺪﻧﺪ ﮐﻪ ﺣﺮﮐﺘﯽ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺭﯾﺰﯼ ﺷﺪﻩ ﻭ ﻫﺪﻓﻤﻨﺪ ﺑﻮﺩ. ✳️ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺍﺯ ﺟﻬﺖ ﺩﯾﮕﺮ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻥ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﺁﻧﻬﺎ ﻣﺎﯾﻪ ﺁﺯﻣﺎﯾﺶ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻫﻤﺎﻧﻄﻮﺭ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺩﺭ ﻗﺮﺁﻥ ﮐﺮﯾﻢ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﺪ: 💠ﻭَ ﺍﻋْﻠَﻤُﻮﺍ ﺃَﻧَّﻤﺎ ﺃَﻣْﻮﺍﻟُﮑُﻢْ ﻭَ ﺃَﻭْﻻ‌ﺩُﮐُﻢْ ﻓِﺘْﻨَﺔٌ (ﺍﻧﻔﺎﻝ/2)؛ ﻭ ﺑﺪﺍﻧﯿﺪ ﮐﻪ ﺍﻣﻮﺍﻝ ﻭ ﺍﻭﻻ‌ﺩ ﺷﻤﺎ ﻭﺳﯿﻠﻪ ﺁﺯﻣﺎﯾﺸﻨﺪ. ✳️ ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺁﺯﻣﺎﯾﺶ ﺳﺮﺑﻠﻨﺪ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﺁﻣﺪﻧﺪ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻥ ﺑﻪ ﺣﻀﺮﺍﺕ ﺁﯾﺎﺕ ﮔﯿﻼ‌ﻧﯽ ، ﺟﻨﺘﯽ ﻭ ﻣﺸﮑﯿﻨﯽ اشاره کرد. ﮐﻪ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻥ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺪﻭﻥ ﻫﯿﭻ ﺟﻨﺠﺎﻝ ﺁﻓﺮﯾﻨﯽ ﺗﺴﻠﯿﻢ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﮐﺮﺩﻧﺪ.ﺭﻓﺘﺎﺭ ﺍﯾﻦ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻧﻘﻼ‌ﺑﯿﻮﻥ ﻣﺎﯾﻪ ﺍﻓﺘﺨﺎﺭ ﻭ ﺑﺮﺍﯼ ﺳﺎﯾﺮﯾﻦ ﺩﺭﺱ ﻋﺒﺮﺕ ﺍﺳﺖ. ✅ولی از جهت دیگر باید توجه کرد در طول تاریخ چه بسیار بزرگان که والدین نداشتند ولی با قدرت اختیار و انتخاب صراط مستقیم به سعادت رسیدند. 🔸 از آنجمله محمد پسر یزید که شهید راه امامت هستند. 🔸و همچنین عبدالله پسر عمربن خطاب ✳️خداوند به تمامی انسانها فرصتی بی نظیر ارزانی فرموده، که و انتخاب راه از باطل است. و بقیه ی عوامل راهی تسهیل کننده برای انتخاب مسیر هست. ✅و در پایان به این نکته نیز توجه کنیم؛که از بین اینهمه هنرمند و استاد، تعدادی، فرزندانشان اینچنین راهشان را به نیکی ادامه داده اند. حال از بین اینهمه و بزرگان و مسئولین نظام، عده ای معدود، فرزندانشان منحرف شده اند. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
سلام هر جای دنیا برید مخصوصا مناطق جلگه ای اگه نزدیک رودخانه سه چهار متر زمین را حفر کنید راحت به آب میرسید. چطوریه که تو روز عاشورا یاران امام ع تشنه موندن. هفتاد تا مرد اگه هر کدام ده سانت از چاه را حفر میکردند نه زیاد به خاطر حفاری خسته میموندند نه تشنه میموندند. برخی جوری صحنه ی کربلا را برای ما ترسیم کردند که انگار کربلا یه جایی مثل مکه و حجاز بود در حالی که کربلا یه جایی مثل کرانه های رود کارون تو جلگه خوزستان بود پر از نخل و سرسبز ممنون میشم به این شبهه پاسخ بدید
البته که از هر راهی وارد می‌شوند تا تمامی باورها راجع به نهضت امام حسین علیه‌السلام و فجایع کربلا را مشتبه و متزلزل کنند. حتی گاه یزید و شمر را توجیه و تطهیر و امام و اصحابش را متهم می‌کنند! و این خود بیانگر عظمت واقعه و نیز تأثیر آن در بیداری و پویایی اسلام ولایی در اذهان عمومی، به خاطر روشن شدن وجهه و خط اسلام ناب محمدی صلوات الله علیه و آله، از اسلام معاویه‌ای و یزیدی، در طول زمان می‌باشد. یک حکایت: می‌گویند: واعظی برای منبر در دهه‌ی اول محرم، به شهری رفت که شیعیان در آن اندک بودند. وارد مسجد که شد، فرماندار یا مسئولی کنار او نشست و گفت: ببخشید آقا! شما خودتان واردید، اما خواستم تذکر دهم که مبادا احساسات چنان جریحه‌دار شود که موجب بروز درگیری گردد. واعظ گفت: "متوجه هستم". ادامه داد: ببینید، حالا از یزید و شمر می‌گویید، اما دیگر ریشه‌یابی تا سقیفه و ... نکنید، مسئله ایجاد می‌شود. او گفت: "بله، حتماً" – ادامه داد، حتی به معاویه هم نکشانید، بالاخره برخی او را از عشره مبشره می‌دانند. گفت: "چشم". ادامه داد، ذکر مصیب خواهید کرد، اما حالا دیگر تشریح این که آب را بستند، نوزاد را کشتند، با اسب روی اجساد تاختند، سرها را بریدند و ...، لزومی ندارد، احساسات را تهییج می‌کند! واعظ گفت: ببخشید آقا! پس چه بگویم؟ بگویم آنها را برق گرفت؟ یا دسته جمعی سکته کردند؟ الف – حال عده‌ای می‌گویند: آنجا جلگه بود و کنار رودخانه، پس دسترسی به آب راحت بود، حفر چاه ممکن بود ... و هر شبهه‌ی دیگری را مطرح می‌کنند تا القا کنند "بی‌آبی و تشنگی" واقعیت نداشته است! شاید علت این است که دست کم "بی‌آبی و تشنگی" و ظلم و قباحت بستن آب را همگان درک می‌کنند، وگرنه بر‌ ایشان و همراهان‌شان، مصیبت‌هایی بسیار بزرگ‌تر و سنگین‌تر از بی‌آبی و تشنگی تحمیل شد. به طور حتم، اگر جنگ کنار فرات نیز واقع می‌شد و راه آب نیز سد نمی‌گردید و هیچ کس هم تشنه و بی‌آب نمی‌ماند، باز هم این صد و چند نفر، توسط آن چند هزار نفر کشته و سلاخی می‌شدند.  ب – بله، در ابتدای کار حفر چاه ممکن بود، اما ضرورتی نداشت، چرا که حفر چاه برای دسترسی به آب است و آنها تا روز هفتم به آب دسترسی داشتند. ب/1 - در روز هفتم، عمر بن سعد مأموريت حفاظت از آب را به عمرو بن حجاج زبيدى به همراه پانصد سوار واگذار كرد. آنان از روز هفتم تا دهم محرّم يعنى پايان جنگ با جدّيت تمام از شريعه فرات حفاظت مى‌نمودند كه مبادا امام حسين (عليه السلام) و يارانش از آن، آب بَردارند. (اخبار الطوال، ص 301 و ابن اثير، عزالدين على، همان کتاب، ج 5، ص 185 و ابن شهر آشوب، ابى جعفر رشيد الدين محمد بن على، همان کتاب، ج 4، ص 97 و طبرى، محمد بن جرير، همان کتاب، ج 7، ص 300). ب/2 – (بدیهی است که حتی در کنار رودخانه نیز در همه جا نمی‌شود چاهی کم عمق حفر کرد و به آب رسید، اما) با مسدود کردن امکان دسترسی به آب فرات، امام حسين عليه السلام در جلوىِ خيمه (به فاصله‌ی 19 قدمی) چاهى حفر كردند. (ابن شهرآشوب، ابى جعفر رشيدالدين محمد بن على، مناقب آل ابى طالب، ج 4، ص 50 و ابن اعثم كوفى، ابو محمد احمد بن على، الفتوح، ص 893). ب/3 - عبیدالله بن زیاد پس از اطلاع از حفر چاه، به عمر سعد نوشت: «اما بعد به من چنین خبر رسانده‌اند كه حسين (عليه السلام) و ياران او چاه‌ها فرو برده‌اند و آب بر مى‌دارند، لهذا ايشان را هيچ فرو ماندگى نيست (یعنی دچار مشکل بی‌آبی نمی‌شوند)! چون بر مضمون نامه وقوف يابى، بايد كه حسين بن على (عليه السلام) و ياران او را از كندن چاه منع كنى و نگذارى كه پيرامون آب گردند». (ابن اعثم كوفى، ابومحمد احمد بن على، الفتوح، ص 893). پس چنین نیز شد. ب/4 – حال فرض بگیرید که این نامه، روز هشتم رسیده باشد یا نهم، چرا که حتماً پس از روز هفتم نوشته و ارسال شده است. پس دیگر چه فرصتی برای حفر چاه در داخل خیمه‌های کوچک باقی مانده بود؟! مگر این خیمه‌ها، زمین‌های بزرگ کشاورزی بود و آنان نیز در امنیت و آرامش و با برخورداری از امکانات در آن خیمه‌ها سکنا داشتند؟! https://www.x-shobhe.com/shobhe/5553.html ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
رنگ سیاه در جامعه ما چه کرد در بین 170کشور جزو 152 کشور هستیم از نظر شادی این درحالیست که ایرانیان باستان نزدیک به 85 جشن و مردمانی بسیار شاد بودند رنگ سياه با خود ترس و وحشت بهمراه مي‌آورد و بهمين دليل لباس ماموران ويژه‌ي امنيتي را سياه انتخاب ميكنند رنگ سياه تسخير كننده ناراحت كننده عميق و سنگين ميباشد و نشان دهنده افسردگي است اين رنگ دشمنی و بدخواهی تنفر و انتقام جويي و بطور كلی نابه‌هنجاریها را نشان ميدهد رنگ سياه گاه نشان نيستي ، نا اميدي نسبت به آينده و كناره‌گيري از فعاليت‌هاي اجتماعي و گوشه‌گيري است. استفاده مداوم از رنگ سياه باعث خستگي ، افسردگي و دل سردي از فعاليت و زندگي مي‌شود و ترس و نا اميدي را به همراه دارد. اين رنگ احساس سنگيني و عمق را ايجاد مي‌كند به طوري كه مردم فكر مي‌كنند جعبه‌هاي سياه سنگين‌تر از جعبه‌هاي سفيد هستند.هم چنين رنگ سياه نشان دهنده‌ي اقتدار است و داوران مسابقه‌ي فوتبال براي اين كه بتوانند در زمين قضاوت مقتدرانه‌اي داشته باشند ، معمولا سياه رنگ مي‌پوشند
هدایت شده از نجمه کبیریان
برخی چنین ادعا می کنند که مشکی رنگ افسردگی، عزا و اندوه و غم است. افسردگی به عنوان یک بیماری پاتولوژیک، عزا به مفهوم یک سنت، و غم و اندوه هم به معنی یک فرآیند زمینه‌ساز برای تخلیه هیجان. همه این موارد هم درست و هم غلط است. درست است از این جهت که رنگ مشکی به عنوان نمادی برای همه این موارد است و به این‌ها کمک می‌کند، اما محدود به این مفاهیم نیست. در واقع نمی‌شود تنها این مفاهیم را از رنگ مشکی برداشت کرد. رنگ تیره موجب استتار و اختفای اشیاء و مانع از دیدن آنهاست. چشم در تاریکی جایی را نمی‌بیند و پارچه یا پرده سیاه مایه احتجاب اشیایی است که در پس پرده قرار دارند. لذا بانوان عفیف مسلمان، رنگ لباس‌های ظاهر ـ اعمّ از چادر، مانتو و روسری ـ را از رنگ‌های تیره برگزیده‌اند تا اندامشان از چشم نامحرمان پوشیده‌تر باشد و بدین وسیله «گوهر عفاف» خود را محفوظ‌تر بدارند و استفاده از رنگ‌های شاد و مهیّج و هرگونه مجلس‌آرایی را به خلوت خانه و در جمع محارم خویش اختصاص می‌دهند. در روانشناسی رنگ‌ها، همان گونه که نوع رنگ در ایجاد گرسنگی، سیری، خشم و آرامش تأثیر مستقیم دارد، در شعله‌ور شدن غرایز جنسی نیز دخالت مستقیم دارد. رنگ سیاه باعث کاهش شهوت است؛ چنان که امام صادق ـ علیه‌السلام ـ در این زمینه خطاب به «حنّان بن سُدَیر» که نعلین سیاه پوشیده بود، فرمودند: «آیا نمی‌دانی رنگ سیاه مایه تقلیل شهوت است». (وسایل الشیعه، شیخ حر عاملی، ج 3، ص 386). نگاه مثبت به رنگ مشکی از طرف دیگر رنگ سیاه، رنگ تشخص و هیبت است و در میان رنگ‌ها ابهت بیشتری دارد. در ریشه‌یابی لغات رنگ سیاه در عربی به نام اسود است و به معنی آقایی، برتری و سیادت است. – به جز آن سیادتی که ما به طور اخص استفاده می‌کنیم. سودت ریشه مشترک سیاه و سیادت است. خانه کعبه با آن پرده سیاه و تیره‌ای که دارد، پر از شکوه و ابهت و جذبه است. در روایاتی که برخی علائم و نشانه‌های ظهور حضرت مهدی (عج) را بیان می‌کنند، می‌خوانیم که آن حضرت (عج) با بیرق رسول خدا خروج می‌کند که از پارچه مخمل سیاه و چهارگوش بوده و در آن صلابت است. (الملاحم و الفتن، سید بن طاووس، ترجمه محمد جواد نجفی، ص 57). رنگ مشکی در یک نگاه دیگر رنگ وقار و اقتدار و از رنگ‌های صامت است که نگاه را سریع به سمت خود جذب نمی‌کند. از هنگام نزول آیه جلباب، زنان با پوشش تیره در جامعه حضور می‌یافتند و رسول اکرم ـ صلّی الله علیه و آله ـ نیز آن‌ها را نهی نمی‌کرد و این نهی نکردن رسول خدا ـ صلّی الله علیه و آله ـ خود بیانگر مقبولیت این عمل است؛ چنان که در روایتی از امام صادق ـ علیه‌السلام ـ آمده است که فرمودند: «لباس سیاه مکروه است مگر د ر خَف، عمامه و عبا» (وسایل الشیعه، شیخ حرّ عاملی، ج 8، ص 382) و خف نوعی کفش چرمی است. این، نشان دهنده آن است که استفاده معقول از رنگ سیاه، نه تنها مکروه نیست، بلکه پسندیده و مورد قبول خدا، رسول ـ صلّی الله علیه و آله ـ و ائمه ـ علیهم السّلام ـ می‌باشد. البته رنگ سیاه به عنوان زمینه و متن زندگی، هرگز پسندیده نیست و اسلام نیز آن را قبول نمی‌کند و در برابر آن، رنگ‌های باز و روشن و فرح بخش را توصیه می‌کند، امّا از این که این رنگ در حاشیه متن اصلی و دائمی زندگی به کار رود، مانع نمی‌شود؛ بلکه بعضاً ترغیب هم می‌کند. اصرار و تشویق پیامبر اکرم ـ صلّی الله علیه و آله ـ بر پوشیدن لباس سفید و توصیه امام صادق ـ علیه‌السلام ـ به «حنّان بن سُدیر» به پوشیدن نعلین زرد (سیاه پوشی در سوگ ائمه نور ـ علیهم السّلام ـ، علی ابوالحسنی ص 280) و دیگر تشویق‌ها و دستورات پیامبر اکرم ـ صلّی الله علیه و آله ـ و ائمه ـ علیهم السّلام ـ بیانگر این است که استفاده از رنگ‌های مختلف ـ اعم از تیره و روشن ـ صبغه مذهبی دارد. کراهت رنگ مشکی آنچه در باب رنگ مشکی بسیار مطرح است، کراهت رنگ مشکی است. کراهت یک مفهوم درون دینی است، بنابراین وقتی در باب کراهت این رنگ به منابع دینی رجوع می‌کنیم، می‌بینید به 5 دلیل مستحب است که رنگ حجاب، رنگ مشکی باشد. و کراهت آن به عنوان یک تبصره است. در روایات داریم افرادی که غاصب حق ولایت اهل بیت (ع) هستند، از بنی‌امیه و بنی‌عباس، رنگ مشکی را به عنوان نماد مخالفت با پذیرش وصایت بلا فصل امیرالمؤمنین علی(ع) و مخالفت با جانشینی اهل بیت بعد از پیامبر استفاده می‌کردند. زمانی که امام رضا به اجبار به عنوان ولیعهد انتخاب می‌شوند، مأمون به عنوان نماد پذیرش این ولایت عهدی، اعلام می‌کند که همه پوشش‌های سیاه را به رنگ سبز علوی تغییر دهند. او با تغییر نماد، اختلال اجتماعی را برای طرفداران بنی‌عباس، ایجاد کرد. بنابراین، در زمان امام رضا آن نماد کاملاً تغییر کرد. تا زمانی که رنگ مشکی رنگ مخالفت با خوبی‌ها بود، ائمه با انتخاب آن به عنوان رنگ پوشش مخالفت می‌کردند. در واقع هر زمان رنگ، مفهوم غیر ارزشی و ضد ارزشی پیدا کرد، آن رنگ مطرود خواهد بود؛ چرا
هدایت شده از نجمه کبیریان
که رنگ گناه ویژه‌ای ندارد. دین مبین اسلام، با توجه به آیات تکوینی خداوند در پهنه طبیعت و آیات تشریعی موجود در قرآن کریم، بهره گیری از پوشش‌های رنگی را جز در موارد ذیل مجاز دانسته است: 1. پوشش‌های رنگینی که شعار و علامت دشمنان اسلام است. استفاده از این پوشش‌ها تا وقتی که ویژگی این گروه است، مجاز نیست. 2. پوشش‌های رنگینی که موجب انگشت نما شدن فرد در نزد دیگران می‌شود (لباس شهرت) 3. پوشش‌های رنگینی که اثر روحی نامطلوبی بر انسان یا اعمال عبادی او می‌گذارد. 4. پوشش‌های رنگینی که برخلاف شؤونات اجتماعی اسلام و عرف مذهبی است. امام صادق(ع) خطاب به عبید بن زیاد فرمود: ایاک ان تزینّ إلاّ فی أحسن زی قومک«خود را تزیین مکن مگر مثل قوم خود.» و نیز فرمود: «خیر لباس کل زمان، لباس اهله»؛ «بهترین پوشش هر عصری لباس مردم همان زمان است.» البته در این موارد مؤمنین اهل تقوا معیار محسوب می‌شوند. 5. پوشش‌های رنگین زن در عده وفات شوهر. 6. پوشش‌های رنگین و جذاب زن و مرد برای نامحرمان. 7. پوشش‌های رنگین مخصوص زنان از سوی مردان و بالعکس. لباس در فرآیند اجتماعی جدی‌تر از آن است که فکر می‌کنیم. فرانسه، مهد آزادی، با پوشش اسلامی دختران مسلمان مشکل دارد. در واقع امروزه مفهوم لباس بسیار جدی‌تر و حساس‌تر از گذشته است، چرا که پیام‌هایی را که منتقل می‌کند بسیار مؤثرتر است.به عبارت دیگر امروز لباس به خودی خود نقش یکرسانهرا بازی می‌کند. مثلاً اگر یک دختر فرانسوی تنها یک روسری به لباس‌هایش اضافه کند و در کنار او خانم راهبه‌ای هم باشد، راهبه اجازه ورود به استادیوم ورزشی را دارد، اما دختر محجبه فرانسوی خیر. هر چند در ظاهر پوشش راهبه کامل‌تر هم به نظر می‌رسد. اما پوشش دختر فرانسوی مفهوم ویژه‌ای را منتقل می‌کند. استفاده از رنگ ها در اسلام بنابراین وقتی قرار است حضور اجتماعی مقتدرانه و رسمی باشد، رنگ مشکی را انتخاب می‌کند. این رنگ نوعی اقتدار و «دورباش» را به مخاطب القا می‌کند. گاهی نوع پوشش ما به دیگران این اجازه را می‌دهد که حریم خصوصی‌مان را بشکنند. یعنی رنگ انتخابی ما به قدری دورباش کمی دارد، که احتمال دارد دیگران به این حریم وارد شونداسلام در خصوص رنگ دو دسته‌بندی، یکی برای حضور اجتماعی، و دیگری حضور در خلوت محارم دارد. رنگ اول اسلام در خلوت، سفید است و برای آن دلایل متعددی بیان می‌شود. سفید نماد پاکی، شادی و آرامش است. برای مثال، در آداب یک مسلمان شیعی هست که وقتی به زیارت یک امام می‌روی، لباس نو سفید رنگ بخر یا در اعیاد ذکر می‌شود که لباس نو سفید به تن کنید، شاید که با تاکید بر این فرآیند که پاکی بیرون به پاکی درون هم منتقل بشود. اما در عرصه فعالیت‌های اجتماعی، رنگ اول اسلام به عنوان «پوشش نهایی» رنگ سیاه است. بنابراین وقتی قرار است حضور اجتماعی مقتدرانه و رسمی باشد، رنگ مشکی را انتخاب می‌کند. این رنگ نوعی اقتدار و «دورباش» را به مخاطب القا می‌کند. گاهی نوع پوشش ما به دیگران این اجازه را می‌دهد که حریم خصوصی‌مان را بشکنند. یعنی رنگ انتخابی ما به قدری دورباش کمی دارد، که احتمال دارد دیگران به این حریم وارد شوند. در بحث حجاب هم رنگ مشکی این دورباش را به نامحرم می‌دهد، ضمن اینکه به دلیل صامت بودنش جلب توجه هم نمی‌کند. نکته‌ای را هم که در روایات‌مان بدان اشاره می‌شود این است که رنگ مشکی، شهوت را کم می‌کند. رنگ مشکی به عنوان نماد اجتماعی برای زن و مرد یکسان است، اما به دلیل اینکه حجاب ظاهری زن ظرافت‌های بیشتری دارد، اولویت با خانم‌ها خواهد بود. [1] . وسائل الشیعه، ج 3، ص 278، [باب 19، از ابواب لباس مصلی.
📛کدام مذاکره عزتمند بود؟ واقعا کدام تصویر بیانگر عزت و منطق ایرانی در صحنه بین المللی و نشان دهنده مذاکره عزتمندانه است؟ 🔴
هدایت شده از نجمه کبیریان
📛 اصلاح طلبان از دیروز بر روی این عکس از دیدار نمایندگان روسیه و آمریکا متمرکز شده و به مخاطبان القاء میکنند سرنوشت مذاکرات اینجا رقم میخورد ✅اولا دیدارهای جداگانه بین تمام نمایندگان حاضر در وین برگزار شده ✅ثانیا آمریکا اگر جایگاهی داشت ایران اجازه میداد به اتاق مذاکرات وارد شود! چرا ایران به دنبال تضمین گرفتن در مذاکرات است؟ 🔹یکی از خواسته‌های اساسی هیأت ایرانی در وین ارائه تضمین‌های لازم از سوی آمریکا بوده است. از جمله مواردی که دریافت تضمین از آمریکا را به امری غیرقابل چشم‌پوشی بدل نموده عبارتند از: 1⃣ ناپایداری آمریکا در عرصه سیاست خارجی و احتمال تکرار تجربه ترامپ با روی کار آمدن دولت جدید در آمریکا؛ 2⃣ سابقه عدم اجرای کامل تعهدات آمریکا حتی در دوره اوباما؛ 3⃣ انفعال کشورهای اروپایی در برابر بدعهدی آمریکا و رأی اخیر دیوان عالی اتحادیه اروپا 4⃣ در غیاب تضمینی روشن و موثر، شرکت‌های بین‌المللی از بیم آنکه شاید تحریم‌ها دو سال دیگر با تغییر دولت در آمریکا بار دیگر اعمال شوند، از همکاری با ایران خودداری خواهند کرد و عملا رفع تحریم‌ها در عمل انتفاع اقتصادی برای ایران نخواهد داشت. 🔰 نکته راهبردی 🔻در حقیقت تأکید ایران بر لزوم دریافت تضمین‌های لازم با هدف ایجاد ساز و کاری بازدارنده در برابر بدعهدی‌های آتی و رویکردی در راستای اطمینان از بقاء توافق است
سلام ببخشید راجع به صحبت های این آقا نظر میدید میگن نیاز نیست حتما در حرم ها حضور فیزیکی داشت چه توجیهی برای این صحبت ها ارائه بدهیم
هدایت شده از نجمه کبیریان
سلام و عرض ادب صحبت های این آقا مشکلی ندارد ویژه ایامی بود که کرونا ابتلا و مرگ و میر زیادی داشت و به شبهات تقابل علم و دین جواب دادند این را ببینید شاید برایتان واضح و روشن شود https://b2n.ir/n71444 مگر هیأت دارالشفا نیست، چرا آن‌جا ماسک بزنیم؟+فیلم حجت‌الاسلام عالی
سلام وقتتون بخیر . وقتی میگیم چرا نماز نمی خونید ؟ میگن اصلا چرا باید بخونیم ؟ این چرا نماز باید خوند رو ممکنه به قول خودشون بطور فلسفی جواب بدین لطفا؟؟؟🙏🙏🙏🙏
هدایت شده از نجمه کبیریان
سلام و عرض ادب اولا بزرگوار حتما روی مباحث اصولی مثل توحید و معاد این افراد کار شود ما اصول را بیان نکردیم فرد را در دریای محبت خالق توانا و مقتدر و دانا و متعال و یکتا و رحمان و رحیم غرق نکردیم و انس پیدا نکردیم نفهمیدیم ابدیت در پیش داریم مستقیم به احکام الهی ورود کردیم این شده که برای فرد زیر بار رفتن احکام و دستورات سخت شده است حتما بحث شکرگزاری استاد شجاعی را بشنوید و در ارائه مطالب به کار ببرید @ostad_shojae فلسفه نماز از زبان روانشناسانی چون استاد فرهنگ بسیار راهگشا هست https://b2n.ir/k63626 انسان موفق فلسفه نماز دکتر فرهنگ یا اساتیدی چون قرائتی و استاد عالی و ماندگاری و رائفی پور که با جستجو راحت دست پیدا می کنید https://b2n.ir/m63221 چرا نماز بخوانیم استاد قرائتی نماز در سایر ادیان را بخوانید و به او هم بگویید
هدایت شده از نجمه کبیریان
4_310226054725763353.mp3
12.62M
سوال پر تکرار مخاطبان 👇 چرا از نمازم لذت نمی بریم ⁉️ چرا نماز برایم تکراری شده⁉️ 👤استاد شجاعی
سلام و احترام ببخشید آیا این مدل صلوات بر حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها صحیح هست اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها و السر المستودع فیها متشکرم التماس دعا🌺🌺🌺🌺
هدایت شده از نجمه کبیریان
سلام و عرض ادب 🔴 بر حضرت زهرا جهت حاجت روایی: 🔹 یکی از های مجرب و موثر در گرفتن حاجت ها صلوات حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها است به این گونه که ۵۳۰ مرتبه بگوید : 🌕 أَللَّهُمَّ صَلِّ عَلي فاطِمَةَ وَأَبيها وَبَعْلِها وَبَنيها [وَالسِّرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فيها] بِعَدَدِ ما أَحاطَ بِهِ عِلْمُکَ. 🔺 اين ختم در کتب قديمه دعا ذکر نشده و از زمان شيخ انصاري رحمه الله در ميان زبان‏ها افتاده و معروف شده است. اما از ۲ جهت این صلوات حائز اهمیت است: 1⃣ گرچه این صلوات در کتب قدیمه وجود ندارد و از مرحوم شيخ انصاری شنيده شده ولی به خاطر ارتباطی که آن بزرگوار با حضرت بقيّة اللَّه ارواحنا فداه داشته است به احتمال قوی اين دعا از حضرت صاحب الامر ارواحنا فداه صادر شده است. 2⃣ مقصود از «السرّ المُستودع فيها» حضرت حجّت عجّل اللَّه تعالي فرجه مي‏ باشد.(رجوع کنيدبه الصحيفة المبارکة المهديّة ) 📚 کتاب صحیفه مهدیه بخش ششم صفحه ۵۸۵ از کلام استاد عالی هم بشنوید 👇👇👇 🇮🇷