eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.8هزار دنبال‌کننده
14.9هزار عکس
6هزار ویدیو
125 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
پاسخ ۳ هدف از انتشار این مطالب چیست ؟ ❗️ می‌خواهند بگویند نظام جمهوری اسلامی همانند رژیم های سابق وطن فروش است و خاکش را می فروشد ‼️ می خواهند عزت انقلاب اسلامی و نظام اسلامی را که یک وجب از خاک کشور را از دست نداد، در چشم جوانان خورد بشود ‼️❗️ هدف این است که نمادهای عزت و افتخار به انقلاب اسلامی و نظام اسلامی را در چشم جوان از بین ببرند و اگر این اتفاق بیوفتد، ضررهای بسیاری به کشور می‌رسد پاسخ شماره ۴ شایعه مضحک و غیر قابل باور واگذاری جزیره کیش به چینی‌ها که یک سال و اندی قبل مطرح و همان زمان هم تکذیب شد در روزهای اخیر نیز به یکباره در فضای مجازی قوت گرفته و باز هم عنوان شده است که تا چند روز آینده «کیش به چینی‌ها واگذار می‌شود». مطالبی از این دست در فضای مشوش و غیر قابل کنترل مجازی همانند واگذاری جزیره قشم به خارجی‌ها، چابهار به هندی‌ها و یا کیش به چینی‌ها از جمله مطالبی هستند که هر از چندگاهی در شبکه‌های مختلف اجتماعی دست به دست می‌گردد و سلامت روانی جامعه را نشانه گرفته و به قصد تشویش اذهان عمومی منتشر می‌شوند که امید می‌رود هم‌وطنان عزیزمان از محتوای این‌گونه شایعات فاقد اعتبار و غیر واقعی اطمینان حاصل نموده و از بازنشر آن پرهیز نمایند. هر چند در انتشار اینگونه شایعات مضحک تلاش می‌شود در قالب متنی خبری در فضای مجازی نشر یابد اما فقدان منبع موثق و عناصری از جمله زمان و مکان دقیق و چگونگی این واگذاری، آن را از گروه متون خبری قابل استناد مجزا می‌سازد. واضح است که بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران و طبق اصل ۴۵ قانون اساسی، اراضی سرزمینی ایران قابل واگذاری نیست، ضمن اینکه اتخاذ تصمیماتی در این حد و اندازه، در حدود اختیارات دولت هم نیست، بلکه باید با تصویب مجلس و نظارت شورای نگهبان بر مصوبات اعلام و سپس اجرایی شود. واگذاری کیش به چین کذب است/ منشأ خبر خارج از کشور می‌باشد پیش از این نیز غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به دفعات متعدد و در گفت‌وگو با اصحاب رسانه بر بی‌پایه و اساس بودن این ادعا تأکید داشته و اطمینان داده است که شایعه واگذاری کیش به چین یا هر کشور دیگر کذب محض است. وی گفته است: با بررسی‌هایی از سوی پلیس فتا، مشخص شده که منشاء اصلی انتشار این خبر کذب در خارج از کشور با هدف تشویش اذهان عمومی بوده است. در ادامه صحبت‌های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش آمده است: برای اطمینان بیشتر به مردم و سرمایه‌گذاران اعلام می‌کنم که جزیره کیش قرار نیست به هیچ کشوری واگذار شود و این منطقه آزاد با برنامه‌ریزی‌های انجام شده بلندمدت و به کارگیری توانمندی‌های داخلی و جذب سرمایه‌های بین‌المللی به‌ویژه در حوزه گردشگری در حال رشد و توسعه است. مظفری همچنین با اشاره به اینکه واگذاری منطقه آزاد کیش به کشورهای دیگر موضوعی است که تصمیم‌گیری در این خصوص نیازمند مراحل قانونی و مصوبات قوه مقننه و سازکارهای قانونی است، افزود: کسانی که هر از گاهی این شایعات را منتشر می‌کنند بدانند که قوانین جمهوی اسلامی ایران در این خصوص واضح و روشن است.
18.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | همه دروغ‌هایی که درباره به ما گفته اند.. در این ، حقیقتِ ۱۴ مورد از شایع‌ترین و رایج‌ترین و که در فضای مجازی و افکار عمومی درباره موضوع فلسطین پخش شده، آمده است. شایعاتی درباره مذهب فلسطینی‌ها، تفاوت مردم اسرائیل با بقیه مردم دنیا، نحوه حمایت ایران از گروههای فلسطینی، حضور صهیونیستها در تیم ملی فوتبال فلسطین! چراغی که به خونه رواست به مسجد حرامه!! و...
internet.mp3
2.31M
دکتر عباسی ،اینترنت ،یک سازمان نظامی هست
۱۱۳۳ سلام علیکم برادر این کتاب (پی دی اف ) آیات خشونت در قرآن هست. لطفا مطالعه بفرمایید و به شبهات آن، پاسخ بدهید👇👇 ممنون.
سلام علیکم ،پاسخ پی دی اف ارسالی 👇 مسائل اعتقادي كه ريشه در قلب دارد؛ اجبار بردار نيست. و دين يكي از مسائل اعتقادي است كه حالت تمكيني دارد نه تحميلي. قرآن به عدم تحميلي بودن دين اشاره كرده، اما در مسائل اجتماعي و رعايت مقررات و قوانين و جلوگيري از هرج و مرج و دفاع از وطن... استفاده از قوة قهريه را لازمة نظر اجتماعي و امنيت مي داند. بعضي اشخاص و سايت ها (مانند: سايت سكولاريسم براي ايران) با فرق نگذاشتن بين آن دو و عدم تحقيق در آن، ادعا كردند كه قرآن از يك طرف مي فرمايد: در دين اجباري نيست ولي از طرف ديگر به مسئله جهاد و تشويق به آن توصيه كرده است. و از آن آيات نتيجه تناقض گرفته اند. كه داراي اشكالات عديده اي بشرح ذيل است: اصولاً اسلام كه يك مذهب حق و الهي است از دو جهت نمي تواند جنبه تحميلي و خشونت طلبي داشته باشد: 1. راه سعادت و رشد واضح و آشكار است و كساني متوسل به زور مي شوند كه فاقد منطق باشند در حالي كه قرآن مي فرمايد: « قد تبين الرشد من الغي».[1] 2. دين كه از يك سلسله اعتقادات قلبي ريشه و مايه مي گيرد ممكن نيست تحميلي باشد چرا كه زور و شمشير در اعمال و حركات جسماني مي تواند اثر گذار باشد اما در افكار و اعتقادات محال است. از بررسي جنگ هاي اسلامي نيز به خوبي آشكار مي شود كه قسمتي از اين جنگ ها جنبه دفاعي داشته و برخي نيز كه جنبه جهاد ابتدائي داشته است، براي كشور گشائي و اجبار افراد به آئين اسلام نبوده است بلكه براي واژگون كردن خرافات و دفع فتنه اي بود كه بر عليه اسلام زمينه سازي مي شد يعني پيامبر اسلام مي ديد مثلاً مشركان در تحرك و تدارك سپاه براي ضربه زدن به اسلام اند يا دولت روم قصد حمله دارد لذا به سوي آنها حركت مي كرد تا جلو فتنه انگيزي هاي آنان را بگيرد و شاهد گوياي اين سخن است كه در تاريخ اسلام مشاهده شده است هنگامي كه شهري فتح مي شد به پيروان مذاهب ديگر آزادي مي دادند و اگر ماليات مختصري به نام «جزيه» از آنان دريافت مي شد به خاطر تأمين امنيت و هزينه نيروهاي حافظ امنيت بوده است زيرا جان و مال و ناموس آنها در پناه اسلام محفوظ بود و حتي مراسم عبادت خويش را آزادانه انجام مي دادند. بنابر اين كسي حق ندارد به زور و اجبار شريعت اسلام را بر ديگران تحميل كند و براي اين است كه خداي متعال فرمود: و بگو حق از سوي پروردگارت آمده است هر كسي خواست مومن مي شود و هر كسي خواست كافر مي گردد.[2] البته اگر يك سويه به آيات قتال و جهاد نگاه شود اين تصور به ذهن خواهد رسيد كه دين اسلام دين خشونت است ولي با ديدي وسيعتر به قرآن كريم و بخصوص توجه به قبل و بعد آيات جهاد به خوبي روشن مي سازد كه خود جهاد نيز نوعي رحمت و صلح طلبي و ايجاد امنيت در جامعه است لذا در اين نوشتار به آيات مورد شاهد كه برخي آنها را متناقض با «لا اكراه في الدين» و خشونت طلبي اسلام مي دانند نگاه مي كنيم: آيه 190 سوره بقره اولين آيه قتال و جهاد است كه در مدينه نازل گشته است و به پيامبر دستور مي دهد با افرادي بجنگد كه با مسلمانان سر جنگ دارند آنجا كه مي فرمايند: و در راه خدا، با كساني كه با شما مي جنگند نبرد كنيد و از حد تجاوز نكنيد كه خدا تجاوزگران را دوست نمي دارد و آنها را هر جا يافتيد به قتل برسانيد و از آنجا كه شما را بيرون ساختند،‌ آنها را بيرون كنيد و فتنه از كشتار هم بدتر است و با آنها در مسجدالحرام جنگ نكنيد مگر اينكه در آن جا با شما بجنگد. پس اگر در آن جا با شما پيكار كردند آنها را به قتل برسانيد.[3] با دقت در اين آيات روشن مي شود كه دين نه خشونت بلكه رحمت است زيرا با «جنگ در راه خدا» هدف اصلي جنگ هاي اسلامي روشن مي گردد كه بخاطر انتقام جوئي، جاه طلبي، رياست، كشورگشائي،، بدست آوردن غنيمت و اشغال سرزمين و ..... نيست نبرد در صورتي جايز است كه به گسترش صلح و عدالت و ريشه كن ساختن ظلم و فساد و انحراف باشد و اين عين رحمت است با «الذين يقاتلونكم» مي رساند كه با افرادي كه سر جنگ ندارند نبرد جايز نيست و خشونت آن است كه انسان با افراد صلح طلب بجنگد ولي با افرادي كه آغازگر جنگند نبرد كردن لازم است و براي همين است كه فرمود «ولا تعتدوا ان الله لا يحب المعتدين» و از اين آيه فهميده مي شود كه دستور «هر جا يافتيد بكشيد» براي آنهايي است كه آغازگر فتنه و جنگ بودند زيرا در دنباله اش مي گويد «افرادي كه شما را از مكه خارج ساختند بيرونشان كنيد» يعني مقابله به مثل و باز مي فرمايد «اگر در مكه با شما بجنگند حق نبرد نداريد » بنابر اين نبرد محدود به زماني است كه اسلام مورد هجوم قرار گيرد و دفاع از خود خشونت نيست.[4] آيه ديگري كه مورد شبهه است و تصور مي شود دليل بر خشونت اسلامي است آيه 29 سوره توبه است كه با دقت باز به روشني معلوم مي شود كه اسلام بر صلح جوئي بيشتر از جنگ اهميت مي دهد چرا كه مي فرمايد: با كساني كه نه به خدا، و نه به قيامت ايمان دارند و نه آنچه را خدا و رسولش تحريم كرده حرام
ادامه پاسخ ۱۱۳۳ مي شمرند و نه آئين حق را مي پذيرند پيكار كنيد تا با خضوع و تسليم جزيه بپردازند. از اين آيه استفاده مي شود كه اگر غير مسلمانان سرانه مالياتي را بپردازند اسلام با آنها كاري ندارد و اين ماليات بيشتر براي حفظ امنيت آنهاست پس دين نمي گويد بزور ايمان بياوريد بلكه مي گويد يا مومن شويد و يا با پرداختن ماليات و رعايت حقوق اجتماعي ، به طور آزاد و در زير حمايت حكومت زندگي كنيد پس نه تنها دين در اين مورد خشونتي به خرج نمي دهد بلكه پيشنهاد مي دهد كه امنيت اجتماعي آنها را نيز در قبال پرداختن جزيه تأمين كند و اين رحمت اسلام را مي رساند كه با داشتن قدرت قلع و قمع باز به فكر آسايش مردم حتي غير مسلمان است.[5] آيه اي ديگر در سورة توبه 5 مي باشد كه مي فرمايد: مشركان را هر جا يافتيد بكشيد. اما با نگاهي عميق به آيات قبل و بعدش روشن مي گردد كه دين اسلام اولاً به عهد پيمان وفادار است لذا در آيه سوم مي فرمايد: با آنها كه پيمان بستيد تا پايان مدت كاري نداشته باشيد و از آيه هفت مي فهميم كه كشتن مشركان بعد از چهار ماه به خاطر پيمان شكني آنهاست كه مي فرمايد: كساني كه نزد مسجدالحرام با آنان پيمان بستيد تا زماني كه وفا دارند شما نيز وفاداري كنيد و پيمان شكني آنها بعد از صلح حديبيه ياري نمودن ديگر قبايل بر عليه مسلمانان بود.[6] بنابر اين اسلام نه تنها خشونتي از خود نشان نمي دهد بلكه به وفاداران تضمين امنيت داده و به پيمان شكنان نيز چهار ماه فرصت داده تا جبران پيمان شكني خود را بكنند و اين دليلي آشكار بر صلح طلبي اسلام است و از منظر اسلام نبرد در مرحله آخر است كه راه هاي ديگر پيموده شود. آيه 4 سوره محمد نيز كه مورد شبهه قرار گرفته مي رساند كه دستور قتل كفار براي اسلام است كه از طرف آنها مورد حمله قرار گرفته است نه اينكه اسلام بخواهد آنها را با زور مسلمان كند زيرا در آيه اول همين سوره مي خوانيم «آنها كه كافر شدند مردم را از راه خدا بازداشتند» بنابر اين اگر در آيه چهارم مي فرمايد: «هنگامي كه با كافران روبرو شديد گردنشان را بزنيد» به خاطر فتنه جوئي خودشان است، از سوي ديگر خود آيه مي گويد: هنگامي كه با آنها روبرو شديد و كار به نبرد كشيد چنانچه طبرسي اشاره دارد «لقيتم» يعني ملاقات در ميدان جنگ. بنابر اين كشتار كفار به خاطر كفرشان نيست بلكه به خاطر مزاحمت هايشان و جلوگيري از رواج اسلام و آماده جنگ با مسلمانان شدن است.[7] در دنباله آيه نيز مي خوانيم اگر آنها را اسير كرديد منت گذاشته آزادشان كنيد يا در مقابل آزادي پولي از آنها بگيريد آيا اين خشونت است كه انسان بعد از پيروزي بر دشمنش او را آزاد سازد. در تفسير نمونه نيز مي خوانيم كلمه «لقاء» هر چند به معني هر نوع ملاقات است اما با توجه به كلمه «حرب» و« قتل در راه خدا» مشخص است كه مراد ملاقات و رودررويي در ميدان نبرد است و هيچ كس حمله بر دشمن و كشتار آن را در ميدان نبرد خشونت نمي داند بلكه اين نشانه اقتدار است و افرادي كه از اين آيه خشونت طلبي اسلام را دست آويز قرار مي دهند جز غرض ورزي و ضربه زدن به اسلام هدف ديگري ندارند.[8] با توجه به اين آيات و ژرف نگري در قرآن كريم، مي توان عدم اجبار در دين را به عنوان يك اصل راهبردي و درخشان در سرلوحة نظام مترقي اسلام معرفي كرد چرا كه دين مقدس اسلام دين رحمت است و براي همين خداوند رحمان فرمود: اي پيامبر به جهت رحمتي كه خداوند بر تو كرد با آنان نرم گفتار شدي و اگر درشت گفتار و خشن بودي از دور تو پراكنده مي شدند.[9] [1] . بقره، 256. [2] . كهف، 29. [3] . بقره، 191ـ190. [4] . علامه طباطبا ئي، الميزان،‌ ج 2، ص 105، مترجم:‌ محمد باقر موسوي همداني، قم، دفتر انتشارات اسلامي، ‌1363،‌ه ش، مكارم شيرازي، نمونه، ج2، ص 12، تهران، دارالكتاب الاسلاميه، 1353، هـ . ش. [5] . حسيني همداني، محمد، انوار درخشان در تفسير قرآن، ج 7، ص 514، تهران، كتابفروشي لطفي، 1380 ه، ق، مكارم شيرازي، ناصر، نمونه، ج 7، ص 353،‌تهران ،‌دارالكتاب الاسلاميه، 1353 ه، ش. [6] . طبرسي، فضل ،‌مجمع البيان، ج 3، ص 6، بيروت، داراحياء التراب العربي، 1379 ه، ق. [7] . همان، ج 5، ص 96. [8] . مكارم شيرازي، ناصر، نمونه، ج 21، ص 298، تهران،‌دارالكتاب الاسلاميه، 1353، ه، ش. [9] . آل عمران، 159 .
۱۱۳۴ آقایون متأهلی که مقداری از حقوق ماهیانه را پس انداز میکنن میتونن از آن مقدار خیرات وصدقات بدهند یا اینکه باید از اهل وعیال خود رضایت واجازه بگیرند ?
سلام علیکم ، پاسخ ۱۱۳۴  سزاوار نیست که زن و شوهر مؤمن و مسلمان در زندگی مشترک ادعای حق و حقوق خویش را داشته باشد، بلکه با توجه به آموزه‌های اسلامی و الگو پذیری از بزرگان دین مان چنین به دست می‌آید که در زندگی زناشویی جوّ حاکم در منزل باید، صفا و صمیمیت و دوستی و رفاقت باشد، نه منیت و خودخواهی و خود بزرگ بینی. اگر زن و شوهر با هم رفیق باشند بسیاری از امور که به صورت مشکل، خود را نشان می‌دهد به سادگی قابل حلّ است. البته قابل ذکر است که مدیریت و سرپرستی منزل با مرد است (نه به عنوان امتیازی خاص) که باید همۀ اعضای خانواده با توجه به این نکته، موجبات استحکام و قوام زندگی را فراهم آورند. با توجه به این نکته، مرد هم در منزل باید با مدارا برخورد کند و حتی المقدور تصمیم گیری های مهم زندگی را با مشورت خانواده انجام دهد، ولی آنچه بر مرد واجب است، پرداخت نفقه (خوراک، پوشاک، مسکن و مایحتاج زن و فرزند) است و در مازاد از اینها، حق هرگونه تصرف مباح در اموالش را دارد.