eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.4هزار دنبال‌کننده
14.1هزار عکس
5.2هزار ویدیو
120 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
ادامه پاسخ بالا 👆👆🔻👇👇👇 می‌گویند... حکومت نبودن یعنی این‌که همة مردم به جان هم بریزند و همدیگر را بکشند...، اگر فرض می‌کردیم دویست تا روایت هم در این باب داشتند، همه را به دیوار می‌زدیم، برای این‌که خلاف قرآن است.[۱۴] ۳. (ممکن است روایت) راجع به خبرهای ظهور ولی‌عصر باشد و مربوط به علامات ظهور باشد و بخواهد بگوید در زمان غیبت عَلَم‌هایی که به عنوان امامت، قبل از قیام قائم برپا می‌شود باطل است[۱۵] یعنی روایت مورد خاص را می‌گوید، لذا اطلاق ندارد.[۱۶] ۴. احتمال دیگر آن که از قبیل پیش‌گویی باشد از این حکومت‌هایی که در جهان تشکیل می‌شود تا زمان ظهور که هیچ کدام به وظیفة خود عمل نمی‌کنند، همین‌طور هم تاکنون بوده شما چه حکومتی در جهان بعد از حکومت علی بن ابی‌طالب ـ علیه‌السّلام ـ سراغ دارید، که حکومت عادلانه باشد و سلطنتش طاغی و برخلاف حق نباشد.[۱۷] جواب دیگر این است که بر فرض روایت طبق ظاهر معنا شود، باز قابل اعتنا نمی‌باشد، چون در مقابل این روایات آیات زیادی داریم که دستور به قیام برای خدا[۱۸] جهاد در راه خدا، امر به معروف و نهی از منکر، و مقابله با طاغوت داده است و هم چنین روایات فراوانی داریم که دستور به امر به معروف و نهی از منکر،[۱۹] قیام در راه خدا، نموده است و دستورات و قوانین فراوان حکومتی که در قرآن و روایات وجود دارد، نمی‌توانند مخصوص زمان خاصی باشد. امام خمینی(ره) در این زمینه می‌فرماید: «ممکن است صدها هزار سال دیگر (بگذرد) و مصلحت اقتضا نکند که حضرت تشریف بیاورد و در طول این مدّت طولانی (آیا) احکام اسلام باید بر زمین بماند و اجرا نشود و هرکه هر کاری خواست بکند؟ (آیا) قوانینی که پیامبر اسلام، در راه بیان و تبلیغ و نشر و اجرای آن ۲۳ سال زحمت طاقت‌فرسا کشید، فقط برای مدّت محدودی بود؟ آیا خداوند اجرای احکامش را محدود کرد به دویست سال؟ و (آیا) پس از غیبت صغری، اسلام دیگر همه چیزش را رها کرده است؟ جواب سوّم این است که مسئله ولایت فقیه و تشکیل حکومت اسلامی؛‌ ادلة فراوان نقلی و عقلی همراه است که هرگز روایت فوق‌الذکر در مقابل آن قدرت استقامت ندارد. به عنوان نمونه به یک دلیل عقلی و یک دلیل نقلی اشاره می‌شود: ۱. دلیل عقلی، در این جا جهت اختصار فقط[۲۰] به یک دلیل عقلی اشاره می‌شود: «حیات اجتماعی بشر و نیز کمال فردی و معنوی او، از سویی نیازمند قانون الهی در ابعاد فردی و اجتماعی است که مصون و محفوظ از ضعف و نقص و خطا و نسیان باشد، و از سوی دیگر نیازمند حکومت دینی و حاکمی عالم و عادل برای تحقق و اجرای قانون کامل، حیات انسانی در بعد فردی و اجتماعی‌اش بدون این دو و یا با یکی از آن دو متحقق نمی‌شود و فقدان آن دو، در بعد اجتماعی، سبب هرج و مرج و فساد و تباهی جامعه می‌شود که هیچ انسان خردمندی به آن رضا نمی‌دهد این برهان که دلیل عقلی است هم شامل زمان انبیاء می‌شود که نتیجه‌اش ضرورت نبوّت است و هم شامل زمان پس از نبوّت رسول خاتم که ضرورت امامت را نتیجه می‌دهد، و هم ناظر به عصر غیبت امام معصوم است که حاصلش ضرورت ولایت فقیه است.»[۲۱] ۲. دلیل نقلی: آیات و روایات فراوانی بر مسئله ولایت فقیه دلالت دارند. که فقط به یک روایت اشاره می‌شود.[۲۲] امام زمان (عج) در قسمتی از پاسخ به پرسش اسحاق می‌نویسد: «در پیشامدها به راویان احادیث ما مراجعه کنید آنها حجّت من بر شما هستند و من حجت خدایم.»[۲۳] نتیجه این که: اوّلاً در خود روایت مذکور قرینه است که مراد از قیام، قیام‌های طاغوتی است و در ثانی ادله فراوانی در برابر اطلاق آن وجود دارد.
منابع: [۱] . حر عاملی، وسائل الشیعه، بیروت، داراحیاء التراث العربی، چاپ دوم، ج۱۱، ص۳۷، روایت ۶. [۲] . محمد بن یعقوب کلینی، روضة کافی، تهران، دارالکتب الاسلامیه، ج۸، ص۲۹۶، ح۴۵۶. [۳] . وسائل الشیعه، همان، ج۱۱، ص۳۹، روایت ۱۱. [۴] . همان. [۵] . مجلسی، محمد باقر، بحارالانوار، بیروت، داراحیاء التراث العربی، چاپ دوّم، ‌۱۴۰۳ق ـ ۱۹۸۳م، ج۴۶، ص۱۹۹. [۶] . همان، ج۴۵، ص۳۶۵. [۷] . همان، ج۴۵، ص۳۴۳. [۸] . کشی، رجال کشی، ص۱۲۵، ح۱۹۹. [۹] . بحارالانوار، همان، ج۵۲، ص۲۵۳. [۱۰] . مطهری، مرتضی، قیام و انقلاب مهدی از دیدگاه فلسفة تاریخ، قم، انتشارات صدرا، ص۶۷ـ۶۸. [۱۱] . مجله انتظار، سال اول، شماره ۲، مصاحبة با استاد علی کورانی، ص ۶۱؛ ر.ک: بحارالانوار، همان، ج۵۲، ص۲۴۳، و ج۵۷، ص۲۱۶، روایت ۳۷. [۱۲] . همان، ص۸۱. [۱۳] . همان، ص۱۴؛ و صحیفة نور، ج۲۰، ص۱۹۶ـ۱۹۷. [۱۴] . مجله انتظار، همان، ص۱۵؛ و صحیفة نور، ج۲۰، ص۱۹۸. [۱۵] . مجله انتظار، همان، ص۱۸. [۱۶] . ولایة الفقیه، تهران، دارالکتب الاسلامیّه، ج۱، ص۲۳۸. [۱۷] . مجلّه انتظار، همان، ص۱۸. [۱۸] . سبأ/۴۶. [۱۹] . حر عاملی، وسائل‌الشیعه، همان، ج۱۱، ص۳۹۵. [۲۰] . ر.ک: واعظی، احمد، حکومت اسلامی، چاپ اوّل، ۱۳۸۰، ص۱۷۲. [۲۱] . جوادی آملی، عبدالله، ولایت فقیه، قم،‌ نشر اسراء، ۱۳۷۸ش، ص۱۵۱ـ۱۵۲. [۲۲] . ر.ک: حکومت اسلامی، همان، ص۱۴۷ـ۱۶۷؛ و ر.ک: علیزاده، اکبر اسد، در ساحل اندیشه، قم، مؤسسة‌ امام صادق(ع)، چاپ اوّل، ۱۳۸۰، ص۲۳۲ـ۲۳۹. [۲۳] . محمد بن الحسن الحر العاملی، وسائل الشیعه، تهران، المکتبة الاسلامیه، چاپ اوّل، ۱۳۸۰، ج۱۸، باب اوصاف القاضی، ح۹.
سلام هیچ وقت علما و ... اهل دروغ و ‌...نبودن با توجه به صحبت‌های علامه بهلول آیا می‌شود گفت امام زمان با ۳۱۳ یارش ملاقات داشته و فقط مردم عادی از آمدنش بی خبر هستند؟؟؟
سیدعادل مکتوفی: 💠 کلیپی در فضای مجازی دست به دست می شود از جناب که در یک صوت یک دقیقه ای که از ایشان پخش شده ، ادعا کرده سال 1400 امام زمان ظهور می کنند !!!!!!! 🔰 عده ای از بزرگواران سوال می کنند ایا حقیقت دارد یا خیر؟؟؟ آن چیز که عیان است، چه حاجت به بیان است ✳️ مگر صراحت کلام اهل بیت (ع) نداریم که تعیین وقت کنندگان دروغ گو هستند؟؟؟ پس دیگر شک و تردید چرا؟؟ این جماعتی که این کلیپ ها را دست به دست می کنند عبرت نگرفتند از تعیین وقت هایی که قبلا شده و هیچ کدام رخ نداده؟؟؟ 🔰 چرا می خواهیم با پخش این مطالب که با صراحت کلام اهل بیت، تناقض آشکاری دارد ، شوق ظهور ایجاد کنیم؟ آیا اینگونه باید امید داد؟ با این مطالب؟ جالب این است که این جماعت برای تطبیق دادن علامات ظهور، میگردن و یک روایت ضعیف و حتی جعلی پیدا می کنند و می گویند نگاه کن، اهل بیت گفته ! اما در این مورد اصلا به کلام اهل بیت توجهی ندارند که تعیین وقت کنندگان ظهور دروغ گو هستند 🌀دیگر زبان ما مو در آورد از بس این جمله حضرت آقا را تکرار کردیم که فرمودند در مهدویت تا می توانید کار تخصصی و علمی کنید و از کارهای سطحی و احساسی بپرهیزید. خواهشا اینقدر با ظهور بازی نکنید، به جای معرفت تزریق کردن به مردم و آگاهاندن بیشتر امام به مردم ، اسیر چه کارهایی شده ایم! 👈 البته این به این معنی نیست که بنده ظهور را دور می دانم، خیر ، اتفاقا نزدیک هم می دانم ، اما به همان دلیلی که حضرت آقا فرمودند ایشان فرمودند: 💠 ما به زمان ظهور امام زمان ارواحنافداه، این محبوب حقیقی انسانها نزدیک شده‌ایم؛ زیرا معرفتها پیشرفت کرده است.💠 ( 3 آذر 1378) تکذیب کلیپی که مخالف با نص صریح کلام اهل بیت است، دیگر ساده تر از آن است که برخی عزیزان را مشغول به خود کرده است در ضمن الان که اواسط سال 99 هستیم، ایشان می گویند در سال 1400 ، کل دنیا به دست امام هست ! یعنی ظهور شده و جنگ ها هم تمام شده و حکومت کامل برقرار شده !!! یعنی همه اینها در عرض کمتر از یک سال و نیم ! 👈 البته احتمال صداگذاری را هم باید در نظر بگیریم و اینکه اصلا صدای ایشان نباشد ✍️ احسان عبادی ، مدرس مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 این کلیپ را یادتان هست ؟ 👌 آخر به کجا رسید ؟ 👇👇👇 پست زیر را بخوانید 👇👇👇 @ma_va_o
💠 این کلیپ را یادتان هست ؟ ✅ مرداد ماه سال 1399 به وفور توسط عده زیادی از کانال های مذهبی و مهدوی پخش شد !!!! آن قدر پخش شد که هشتگ مربوط به پیشگویی بهلول ترند و داغ شد !!!!! 👈 هر چه گفتیم این کلیپ قطعا دروغ است، یا صداگذاری شده است ، یا تقطیع شده است ، یا حتی اگر واقعا جناب چنین حرفی زده قطعا قطعا قطعا خلاف روایات است و غلط می باشد. 🔰 اما متاسفانه عده ای سطحی نگر به مباحث مهدویت می گفتند نخیر ، شما نمی فهمید، بهلول می فهمد، او مقام طی الارض داشت و قطعا راست می گوید،قطعا سال 1400 سال ظهور است !!! اصلا ما در این سال دو تا نیمه شعبان داریم، خودش نشانه ظهور است !!!!!!!!!!!! 👈 البته برخی توجیه کردند که منظور بهلول این بود بعد سال 1400 دیگر واقعا ظهور نزدیک می شود !!!!!!!!! که البته هر عاقلی این کلیپ را ببنید می فهمد که اصلا اصلا چنین چیزی در کلیپ گفته نشده و تاکید روی خود سال 1400 شمسی بوده ، نه حوالی آن و بعدش !!! توجیه الکی ممنوع ! 👈 خب بسم الله، بفرمائید، بفرمائید و بیایید جواب بدهید، جواب احساسات مردمی که آنها را به بازی گرفتید را بدهید، این چندمین بار است شما افراد تطبیق گرا و سطحی نگر مهدوی چنین گافی دادید ؟ چندمین بار است؟ ⬅️ از سال 88 که فعالیت های مهدوی ام را شروع کردم با برخی سایت های شما آشنا شدم و الان هم که صاحب برخی کانال ها هستید، از آن موقع تا الان جز تطبیق دادن های بیخود و غلط و جز پیشگوییهای ماورایی که هیچ کدامش هم درست از آب در نیامد، کار دیگری در مهدویت کردید؟ چرا نمی خواهید بس کنید ؟ 👈👈👈 مگر رهبری معظم نفرمود در مهدویت کار علمی و تخصصی کنید و از کارهای سطحی و عوامانه بپرهیزید ؟ 👉👉👉 ◀️ پس چرا شما مدام دنبال این نوع تطبیقات غلط و پیشگویی های غلط تر هستید ؟ چرا درست و حسابی کار مهدویت نمی کنید ؟ اگر هم بلد نیستید ، کار نکردن شما به مراتب بهتر است تا چنین کارهای غلط و افتضاحی ❇️ ایکاش بازی با احساسات مردم هم جرم بود، ایکاش فضای مجازی ما صاحب داشت تا این چنین عده ای جاهل با احساسات مردم و مقدسات و مهدویت بازی نمی کردند ✅✅ در پایان به همه دوستان و سروران عزیز توصیه رهبری در این زمینه را یاداوری می کنم، حضرت آقا در سخنرانی 18 تیرماه سال 90 در جمع اساتید بزرگوار مرکز تخصصی مهدویت فرمودند کارهای مربوط به مهدویت و نشانه های ظهور و بررسی علائم ، کار افرادی هست که حدیث شناس باشند، اهل سند و علم رجال باشند✅✅ 👈 حالا شما عزیزان بروید و از ادمین های این کانال های تطبیق گرا و گویندگان مطالب عجیب و غریب مهدوی، فقط چند سوال ساده علوم حدیثی بپرسید تا عمق بی اطلاعی آنها را ببینید، حتی اسم کتب مشهور و نویسندگانش را هم نمی دانند، علوم حدیث و رجال پیشکش !!! 👌 برای خرید یک چیپس و پفک ، به آرم استاندارد و مارک و تاریخ انقضای آن دقت می کنیم، پس چرا در یادگیری مطالب مهدویت سخت گیری نمی کنیم که این مطلب را از چه کسی داریم یاد می گیریم؟ امیدواریم این نمونه و نمونه های مشابه دیگر درس عبرتی باشد تا دیگر به این افراد سطحی نگر اعتماد نشود ✍️ احسان عبادی / مدرس مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ
👆 شاه بااینکه ملکت را به فساد کشیده بود اما عفت کلام داشت به کارگر حرمت قاعل بود ولی آقای علم الهدا که یه عالم دینی است به کارگر میگه عمله یعنی توهین به کارگر خیلی حرف زشتی است
آیت‌الله علم‌الهدی: امروز مهم‌ترین قشری که باید به آن رسیدگی شود، قشر کارگر است https://www.farsnews.ir/news/13991110000173
### ببخشید لطف میکنید معنی جهاد تبیین رو ب زبان ساده بیان کنید واینکه وظیفه ما عوام در این مورد چیست؟ اگر سوالم تکراری هست ببخشید مدتی تو گروه نبودم
سلام و عرض ادب توضیحات صریح و روان "دکتر خاکزاد" را در این سایت خبری مطالعه نمایید👇👇✅ https://defapress.ir/512632 تحلیلی بر جهاد تبیین.
نماز حضرت زهرا هنگام تحویل سال ​سلام علیکم ️مومنین زرنگ باشید از حضرت زهرا سلام الله علیها عیدی بگیرید..  یکی از علمای قم میفرمودند : اگر لحظه تحویل سال 2رکعت نماز ساده یا نماز حضرت زهرا (سلام الله علیها ) خوانده شود (بطوریکه در لحظه تحویل در نماز باشیم ) آن سال ؛به عنایت حضرت( علیها السلام) سالی عجیب خواهد بود ازنظر رزقهای معنوی و مادی ..🌹️ نماز حضرت زهرا (سلام الله علیها) دو رکعت است :رکعت اول یک حمد وصدمرتبه سوره قدر ورکعت دوم یک حمد وصد مرتبه سوره توحید بعداز نماز دعای کوچکی دارد که در مفاتیح الجنان در قسمت اعمال روز جمعه این نماز و دعا آمده است ☀️ تقریبا نیم ساعت طول میکشد ده دقیقه مانده به تحویل سال شروع شود که در لحظه تحویل درنماز باشید ؛ نشسته هم میشود خواند ☀️ شما هم این نماز را به دوستان و آشنایان خود سفارش کنید وبعنوان عیدی معنوی بدهید☀️  🌟ان شاء الله عیدی همه ما️ فرج امام زمان️ (عجل الله تعالی فرجه الشریف) به دعای حضرت زهرا (سلام الله علیها)🕊🌟️ 🌹لطفا به گروه های دیگر بفرستید🌹️ اجرکم عندالله
سلام و عرض ادب باز هم خبری دیگر در شبکه های اجتماعی بر موج سواری روی باورها ،اعتقادات و احساسات مخاطبین منبع خبر ،نامشخص ،یکی از علما؟؟؟؟!! بارها در بحث رسانه تاکید شده است که به خبرهایی که بطور نامشخص و با حجم هیجان واحساسات یا ترس و یا نشانه گرفتن باورهای دینی ومذهبی خط سیری را دنبال میکند باید تردید کرد وازآن گذشت ونسبت به نشر وایجاد تشکیک در ذهن مخاطبین کمی جانب احتیاط را رعایت کرد متاسفانه با نزدیک شدن به ماههایی که ایام عبادت و قرابت بیشتر مومنین به درگاه الهی با توجه به مراسمهای دینی ومذهبی ایجاد میشود این حجم پیامها در فضای مجازی نیز زیاد میشود ،ایام فاطمیه ،محرم ،رجب وماه شعبان و ماه ضیافت الله که در پیش داریم حجم این پیامها در شبکه های اجتماعی افزونتر است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام و عرض تبریک کلیپی ۳۰ دقیقه ای دیدم در تلگرام، زیرش این جملات آمده بود: ▪️دكتر جى اسميث با ٢٥ سال تحقيق در تاريخ اسلام، اثبات می‌كند كه تاريخ اسلام تقریبا هيچ اعتبار علمى ندارد! دكتر جى اسميت از محققين بزرگى است كه تاريخ اسلام را در مدت ٢٥ سال مورد تحقيق و تفحص دقيق قرار داده است، ايشان با رجوع به مورخين بزرگ و اوليه اسلام و فاصله زمانى آنها با وقايعى كه از صدر اسلام نقل می‌كنند، اثبات می‌كند كه اين تاريخ هيچ‌گونه اعتبار تاريخى و علمى ندارد و بيشتر بر جعليات بنا شده است. ايشان در اين كنفرانس با بيان يافته‌هاى دانشمندان بزرگى مانند پاتريشيا كراون مطالبش را بيان می‌كند.
سلام و احترام. اعتبار علمیِ گونه های تاریخی مستلزم دارا بودن عقل است از نوعی که متشرعین از آن تعریف کرده اند. این منتقد نمیداند که کلمه ی اسلام، یک جمع است و در ادیان الهی (که تحریف نشده باشند)، مانند مقاطع تحصیلی آن را گذرانده و دین مبین اسلام، تکمیلِ همه ی ادیان است(یعنی دین از ابتدا همان اسلام بود)، و لذا برای تبلیغ دین مسیح علیه السلام، نیاز به اعتبار تاریخ اسلام ندارد ضمن اینکه این تاریخ در کلام خدا و روایات متعدد، مستند وجود دارد. ان شاءالله وقت ظهور، مشاهده خواهند کرد که حضرت عیسی علیه السلام به آخرین حجت خدا روحی فداه اقتدا میکنند و گفته های این تاریخ نگار منتقد هم به زباله دان های همان تواریخ محرف خواهد رفت. البته یک نکته هم بیانش ضرورت دارد و هم مهم است؛ 👇 بحمدلله و المنه اسلام آنقدر قدرت گرفته است و از طرفی موجب بیداری ملل جهان گشت که جیره خواران استکبار تمام وجودشان را هراس فرا گرفته است چون آنان خوب میدانند که تنها مکتبی که میتواند کرامت انسانی را برگرداند و ریشه ی مستکبرین را از بُن بِکَنَد، فقط اسلام است ولاغیر. الاقل....دکتر محسن خاکزاد http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
این داستان درسته و از معجزات پیامبر است که به صورت متواتر معنوی نقل شده برخی می گویند چنین معجزاتی از امور محال است و مورد قبول ما نمی باشد . اینان توجه ندارند که معجزه به معناى انجام یک محال عقلى نیست، زیرا محال عقلى (خواه محال ذاتى باشد مانند اجتماع و ضدین در محل واحد و در زمان واحد، یا محال بالغیر مانند کارى که وجود آن سرانجام منتهى به یک محال عقلى مى شود) به حکم عقل غیر ممکن است، یا به تعبیر دیگر از دایره قدرت بیرون باشد، یعنى اصولًا به کاربردن کلمه «قدرت» در مورد آن بى معناست، مثل اینکه پیامبرى بخواهد در آنِ واحد چیزى موجود باشد و موجود نباشد، و یا صخره عظیمى را در پوست یک تخم مرغ جا دهد بى آنکه صخره کوچک شود یا تخم مرغ بزرگ گردد، این گونه پیشنهادها در درون خود تضادى را پرورش مى دهد، یعنى خود پیشنهاد غلط است و در حقیقت مفهومش این است که انسان چیزى را بخواهد و نخواهد (دقت کنید). ❕بنابراین محالات عقلى نه در بحث اعجاز و نه در هیچ بحث دیگرى قابل طرح نیست، آنچه قابل طرح است محال عادى مى باشد، بنابراین معجزه فقط یک محال عادى است. یعنى طبق روال معمولى قانون علت و معلول چنین چیزى با اسباب و شرایط معمولى و با نیروى انسانى قابل نمى باشد، ولى هیچ مانعى ندارد که با نیروى الهى حاصل گردد مانند معجزاتی که ذکر شد. پیام قرآن ج ۷ ص ۲۷۰