eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.5هزار دنبال‌کننده
14.4هزار عکس
5.5هزار ویدیو
121 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام.آیا روایت یا سخنی از ائمه هست که میگن از هدیه دادن عطر خودداری کنید بین تون جدایی میوفته این حرف درسته یا خرافات وباورهای غلط هست جا افتاده.
هدایت شده از سیدعادل مکتوفی
در حقیقت هیچ دلیل یا بررسی علمی وجود ندارد که هدیه دادن عطر را که عملی بسیار زیباست با جدایی مرتبط کند. بدین ترتیب می توان حدس زد این خرافه از جنس خطاهای شناختی است که با انواع مختلفی از آنها روبرو هستیم. ممکن است عده ای با هدیه دادن عطر و سپس ایجاد مشکلاتی در رابطه و جدایی مواجه شده باشند و چنین نتیجه گیری بدون پایه و اساسی را ترویج کرده باشند.   چنین مواردی رایج است؛ برای مثال بسیاری از مردم درباره ارتباط «نویسندگی» و «خودکشی» حرف می زنند درحالی که حتی ممکن است آمار خودکشی میان این قشر کمتر از دیگران یا برابر با آنها باشد. اما در رابطه با خرافه جدایی آوردن عطر تنها مردمی که به آن باور دارند، ایرانیان هستند.  مسلمأ هر انسان متفکری برای پذیرش خیلی از مسائل بدنبال سندی است! و برای ما مسلمانان چه سندی واضح تر از قرآن کریم و احادیث ائمه اطهار که در این خصوص به ارزش هدیه دادن عطر و بخصوص نیکویی هدیه دادن آن آگاه شویم! که خرافه هدیه دادن عطر جدایی می‌آورد را رد می‌کند. و حتمأ آن را با دوستانمان در میان گذاشته تا عاملی مهم برای ازبین بردن حرفهای بی اساس و جایگزینی آنها با نیکویی باشیم! احادیثی از معصومین (ع) در مورد استفاده از عطر و هدیه دادن عطر: آنچه در راه عطریات خرج کنی ، اسراف نیست . پیامبراکرم(ص) بهترین بندگان خدا کسانی هستند که به پیمان خود وفا کنند و بوی خوش به کاربرند. پیامبراکرم(ص) بوی خوش ، قلب را تقویت می‌کند. پیامبراکرم(ص) هدیه را بپذیرید و بهترین هدیه‏ ها عطر است که از همه سبکبارتر و خوشبوتر است. پیامبراکرم(ص) دوستم جبرئیل به من گفت: یک روز در میان خود را معطر ساز و این کار در روزهای جمعه ترک نشود. پیامبراکرم(ص) یا علی بر تو باد که هر جمعه خود را خوشبو کنی، زیرا این عمل از سنّت من است. و تا زمانی که بوی آن از تو نمایان باشد برایت حسنه می‌نویسند. پیامبراکرم(ص) عطر را کنار نگذار زیرا فرشتگان بوی خوش مؤمن را می‌بویند، بنابر این دست‌ کم در روز جمعه از بوی خوش استفاده کن – میزان الحکمه، ج 7، ص 3339 پیامبراکرم(ص) گلاب به رونق انسان و آبرو می‌افزاید و فقر را می‌برد. پیامبرخدا آن قدر معطر می‌زیست که هرگاه ازکوچه و گذرگاهی می‌گذشت، پس از عبورش، آنان که ازآن مسیر می‌گذشتند از رایحه‌ی خوشِ برجای مانده می‌دانستند که پیامبر از این کوچه گذشته است. جواد محدثی، همگام با رسول، ص 58
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ببخشیداینکه مهدی ترابی بخاطراینکه مدام ازرهبرحمایت می‌کنه ازسربازی معاف شده صحت داره؟
هدایت شده از سیدعادل مکتوفی
🔻تلاش جریان معاند برای امنیتی جلوه دادن فضای کشور 🔹پس از عملیات تروریستی عصر یکشنبه در تهران که منجر به ترور و شهادت مدافع حرم سردار شهید صیاد خدایی شد، کلیپی در فضای مجازی منتشر شده که حاکی از ترور یک سرهنگ انتظامی در اهواز دارد. 🔹جریان معاند تلاش دارد با بازنشر این کلیپ، پیوندی میان این دو رخداد برای پیشبرد مطامع خود فضای کشور را امنیتی جلوه دهد. 🔹بررسی‌های خبرنگار ایرنا حاکی است کلیپ مربوط به ترور یک سرهنگ انتظامی در اهواز مربوط به هفته گذشته است که در اصل حادثه نیز اثر یک اختلاف خانوادگی رخ داده است.
هدایت شده از سیدعادل مکتوفی
اسامی بازیکنان تیم ملی فوتبال برای ۲ بازی کره جنوبی و لبنان اعلام شد https://www.yjc.news/fa/news/8090574
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نقد جماران از سلام فرمانده : چرا «سلام فرمانده» را یک «اثر ایرانی» نمی دانم؟ ✍یادداشتی از: روزبه علمداری 🔹 این روزها سرود سلام فرمانده، به شکلی وسیع و بی سابقه توسط تمام ارکان حاکمیت ترویج می شود و ظاهرا قرار است در روزهای آتی در استادیوم صدهزارنفری آزادی هم اجرا شود. این کالای تبلیغاتی جدید از زوایای مختلف خرد و کلان قابل تحلیل است؛ از جمله در نشانه شناسی رویکردهای پیش روی کشور. اما اجمالا چند دلیل می آورم که چرا این سرود اثری ملی و ایرانی نیست و حتی برای یک اقلیت خاص هم اثری فاخر و مناسب تلقی نمی شود: -وقتی صدای شجریان و حتی ربنایش حذف می شود، وقتی صداوسیما حتی جایی برای خوانندگان نازل پاپ هم ندارد؛ ترویج چنین سرودی جز رانت و سوءاستفاده از تریبون عمومی حکم دیگری ندارد. -این سرود از صدر تا ذیل مشحون از ادبیات نظامی و منطق نظامی گری است. عباراتی چون «فرمانده»، «فراخواندن»، «سردار»، «قیام»، «تمام کردن کار»، «سربازان گمنام» و... به علاوه ی خط سیر روایت سرود، بازگوکننده ی یک منطق و هدف نظامی است. گویی قرار است نبردی طولانی و دائمی در جریان باشد که در کنار آن، فقر و مشکلات سخت معیشتی این روزهای مردم، مهاجرت نخبگان و حتی موانع اهدافی چون افزایش جمعیت که خود حاکمیت تعریف کرده؛ دیده نمی شود. گویی نمی دانند که «انقلاب گل در برابر گلوله» یکی از وجوه شهرت و اعتبار انقلاب سال ۵٧ بود و رهبرش با حرکت های مبتنی بر نظامی گیری همچون نواب و گروههای چریکی و نظامی هیچ گاه قرابت چندانی نداشت. -ممکن است کسی بگوید مبلغان سرود اصلا دغدغه ملی ندارند و دغدغه شان صرفا مفاهیم شیعی است. گو اینکه حتی یکبار لفظ «ایران» در آن گفته نشده! اما آیا در این سرود مفاهیم شیعی که مظهر آن حضرت علی(ع) است، دیده می شود؟! آیا عدالت، انصاف، مدارا، رحمت و... جایی در آن دارد؟ کدام فضیلت «عام» انسانی در سرود سلام فرمانده مورد تأکید قرار گرفته است؟ -در این سرود نام آیت الله بهجت، میرزا کوچک خان جنگلی و حتی علی بن مهزیار اهوازی که قاعدتا دهه نودی ها درکی نسبت به هیچ یک ندارند؛ هست، اما نام امام خمینی رهبر انقلابی که نظام فعلی را پدید آورد یا شخصیت هایی چون استاد مطهری، بهشتی و... نیست. این حضور و غیبت ها(در کنار خلاء نام ایران عزیز که در بالا گفته شد) در شناخت سازمان فکری سازندگان و مروجان سرود، بسیار معنادار و تأمل برانگیز است. آنها دو بار از حاج قاسم اسم برده اند اما حتی وصیتنامه او را نخوانده اند یا سخنرانی هایش را نشنیده اند که صدها بار بر ایرانیت و ملیّت تأکید می کند و اسلام را در کنار آن می بیند. -شعر سرود بسیار مغلوط و ناموزون است و نسبتی با ادبیات غنی ایران ندارد؛ صد البته که در کشوری که ترانه سرایان و خوانندگان بزرگ آن کنار زده می شوند، دور از انتظار نیست که چنین شعر سطح پایینی سکه رایج شود!/جماران درسته؟ این منبع👆
هدایت شده از غفّار 🇮🇷
. ✅ 👇🔻👇 همه می دانند که سرود «سلام فرمانده» خالی از عیب و نقص نیست و با یک شعر و نماهنگ فاخر که از همه جهات در اوج باشد فاصله دارد اما با همه کم و کاستی هایش بر دلها اثر گذاشته. 📛 در این بین، برخی افراد به جای بیان نقدهای مشفقانه و سازنده، در مقابل «سلام فرمانده» موضع تهاجمی گرفته اند و به آن حمله می کنند. 👈 متن آقای علمداری هم یک حمله ناکام است. ⭕ حمله ای که در آن برچسب زنی خلاف واقع، تحریف امام و انقلاب و ایرادات بنی اسرائیلی به چشم می خورد. 🔆 هر نقدی که در آن به جنبه های مثبت اثر توجه نشود و یا راه حلّی برای بهبود اثر نداشته باشد، نقدی مریض و به احتمال زیاد مغرضانه است. ⭕ چنین نقدهایی از سوزشی عمیق سرچشمه می گیرد. این سوزش عمیق می تواند ناشی از درخشش نامهایی همچون «سید علی» و «حاج قاسم» در «سلام فرمانده» باشد برای کسی که هنوز مجیزگوی سران فتنه است و حامی اندیشه های نظریه پردازِ «دنیای مذاکره». 💠 اما نکاتی درباره نقدهای مطرح شده: 1️⃣ ادعا شده که این سرود «کالای تبلیغاتی» است و «توسط تمام ارکان حاکمیت ترویج می شود»: ▪️ اولاً برچسب زنی بدون ذکر دلیل و سند، مصداق مغالطه و غیر اخلاقی است. ▪️ ثانیاً حکومت اگر به دنبال کالای تبلیغاتی بود و قصد حمایت همه جانبه داشت، نماهنگ «رفیق شهیدم» بیشتر با اهدافش سازگار بود در حالی که ابوذر روحی، نسبت به بی مهری ها به این نماهنگ گلایه مند است. https://www.aparat.com/v/BQnlz 🌐 گلایه ابوذر روحی: http://fna.ir/1o6huv 🔆 نتیجه اینکه «سلام فرمانده» بخاطر ویژگی های دیده نشده اش به دل میلیون ها نفر نشسته نه تبلیغات حکومتی. و این توهین به مردم شریف ایران است که آنها را بازیچه دست حکومت بخوانیم. 2️⃣ ادعا شده که انقلاب ایران «انقلاب گل در برابر گلوله» بود و امام با اعتراض مسلحانه مخالف بود سپس نتیجه گرفته که حرکت نظام جمهوری اسلامی نباید به سمت جنگ و درگیری مسلحانه باشد. و گفته «خط سیر روایت سرود، بازگوکننده ی یک منطق و هدف نظامی است.» ▪️برای این ادعا، از آقای علمداری می خواهیم که فقط همین جملات امام (ره) را برای ما معنا کنند: «ما می‌خواهیم جوانانمان را از میکده‌ها به میدان جنگ ببریم. ما می‌خواهیم جوانانمان را از عشرتکده‌ها به میدان جنگ ببریم، ما می‌خواهیم جوانانمان را از این سینماهایی که بود و جوانهای ما را به فساد می‌کشید دستشان را بگیریم و به جاهایی ببریم که برای ملت فایده داشته باشد...ما می‌خواهیم جوانانمان را از چوب وافور رها کنیم، مسلسل دست آنها بدهیم. ما می‌خواهیم جوانانمان را از وافور رها کنیم، و به میدان جنگ ببریم» 📚 صحیفه امام، ج9، صص 343 و 344. ❌ صلح، عدالت، آزادی و امنیت، بدون جنگ با زورگویان و مستکبران و جنایتکاران به دست نمی آید. والسلام. ▪️ منطق و هدف سرود، نظامی است. چون گسترش عدالت بدون جنگ با مستکبران خیال خام و توهّم محض است. خودتان را گول نزنید. ▪️اگر از ترس برچسب خشونت طلبی، فرزندانت را ظلم ستیز بار نیاوری، آینده امن و آرامی در انتظارشان نخواهد بود. ▪️انشاالله امام زمان (عج)می آید، احتمالاً اکثریّت مردم عالم با فطرت هایشان به سمت حضرت بیایند. اما چاره کار ستمگرانی که خون مظلومان را در شیشه کرده اند، هیچ چیزی نیست به جز شمشیر. 3️⃣ نویسنده سوال کرده: « آیا در این سرود مفاهیم شیعی که مظهر آن حضرت علی(ع) است، دیده می شود؟! آیا عدالت، انصاف، مدارا، رحمت و... جایی در آن دارد؟ کدام فضیلت «عام» انسانی در سرود سلام فرمانده مورد تأکید قرار گرفته است؟» 🌸 دنیا بدون تو معنایی نداره 🌸 عشق روزگارم 🌸 وقتی که تو باشی 🌸 دنیامون بهاره بی معنایی دنیا بدون حضور انسان کامل که اسوه اخلاق و عدالتاست، عشق به این انسان کامل و بهار شدن دنیا با حضور وی، همان فضیلت عام انسانی است که دنبالش می گردید. ▪️ البته خیلی چیزها در «سلام فرمانده» نیامده. چون این یک سرود کوتاه است، نه یک دائرة المعارف! 🔹به نظر می رسد همین مقدار کافی است برای روشن شدن تفاوت یک نقد منصفانه با یک حمله مغرضانه.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. 👓 طرف صبح تا شب دفتر رهبری و سپاه و وزارت اطلاعات و کانال‌های روشنگر رو می‌کوبه؛ بعد که بهش مستدل و با منطق می‌گی آقا این کار خلافه؛ این کار با مبانی آقا نمی‌سازه؛ 🔹 می‌گه نه تشتّت ایجاد نکن! دلسوزها رو از قطار انقلاب پیاده نکن! ❗️ خب مرد حسابی تشتّت رو تو ایجاد کردی که همه رو مشکل‌دار و ترسو و فاسد و مصلحت‌اندیش معرفی کردی! تو خودت همه رو از قطار انقلاب پیاده کردی ولی احتمال نمی‌دی شاید خودت پیاده شدی😁 💬 زبل الطلاب .
و 🔰 : در خصوص هدفمندی یارانه ها موضع ما چگونه باید باشد؟ 🔹 : 👇 🔸وقتی رهبری میفرمایند:" همه‌ی كارشناسان اقتصادی، چه در دولتهای قبلی، چه در دولت كنونی متفق‌القولند كه هدفمندی یارانه‌ها برای كشور یك نیاز و یك ضرورت است؛ همه این را اعتراف كرده‌اند." 🔸 پس ما بر اساس این فرمایش رهبری و اعتراف همه‌ی كارشناسان اقتصادی، تاییدِ کلیتِ ضرورتِ اجرایِ طرحِ هدفمندیِ یارانه ها است. و نباید بر علیه کلیت اجرای طرح موضع گیری کنیم. 🔰 : پس یعنی میگوئید دیگر نباید نقد کنیم؟ آیا نقد در این حوزه بر خلاف نظر رهبری قلمداد میشود؟ 🔹: 👇 🔸نقد به کلیت طرح هدفمندی یارانه ها با توجه به فرمایش رهبری و اعتراف همه‌ی كارشناسان اقتصادی، نه صحیح است و نه منطقی 🔸 اما در جزئیات و حوزه های اجرا، با لحاظ برخی ملاحظات، نقد کردن، نه تنها ایرادی ندارد، بلکه کمک کننده به دولت برای اجرای بهتر آن نیز هست. 🔰 : نقد با چه ملاحظاتی؟! 🔹 :👇 🔸 ملاحظاتی مانند: ▪️ همراه با تایید کلیت طرح هدفمندی و تبیین ضرورتهای اجرا، نقد محصور به بخشی از حوزه اجرا باشد ▪️ همراه با بیان نقاط قوت اجرایی شده، نقاط ضعف هم بیان شود ▪️ همراه با بیان نقاط ضعف، راهکارهای برطرف شدن آن ضعفها و اشکالات هم بصورت صریح و عملیاتی بیان شود ▪️ همراه با امیدبخشی به مردم و ترسیم آینده ای بهتر باشد ▪️ نقد موجب تضعیف نظام و دراز شدن زبان دشمن نشود ▪️ نقد همراه با سیاهنمایی و یا بزرگنمایی چالش مورد نقد نباشد ▪️ نقد باید مستدل، مستند و متقن باشد 🔰 : با این ملاحظات بگوئید نقد نکنیم بهتر نیست؟ 🔹 :👇 🔸 وقتی رهبری میفرمایند: "معنای انتقاد آن ارزشیابىِ منصفانه‌ای است که یک آدم کارشناس میکند" یعنی، حوزه نقد، یک حوزه تخصصی و کارشناسانه هست و هر کسی باید بر اساس تخصص خود و بر اساس گزاره ها و قواعد آن نقد کند. 🔸 لذا نقادی نیز همچون بسیاری از امور دیگر، دارای چهارچوب و قواعدی است که باید هر منتقدی آن را رعایت کند. 🔸 انتقاد، بدون در نظر گرفتن ملاحظات و قواعد آن، بجای اصلاح امور، تخریبگری و افزودن معضل را در پی دارد؛ پس اگر شرایط نقد در حوزه ای را نداریم، نباید دست به نقادی در آن حوزه بزنیم. ✍️ سید احمد رضوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
# شبهه آیا مطالب این متن صحیح است ؟؟ نطق ۹۶ سال قبل شهید مدرس که شاید کمتر کسی آن را شنیده باشد؛ من دیشب بارگذاری کردم برای اطلاع دوستان گرامی ولی متاسفانه حذف شد مجدد ارسال می کنم برای استفاده و افزایش اطلاعات عمومی اعضای محترم گروه : شهید مدرس در جلسه 23 دی 1303 مجلس پنجم می گوید: *ما می‌خواهیم وطن‌خواه باشیم. وطن‌خواهی یعنی چه؟ من خیال می‌کنم وطن‌خواهی و وطن‌دوستی که ما می‌گوییم این است که ارض خودمان را دوست بداریم و اهل آن ارض را هم مثل خودمان و از خودمان بدانیم. *باید اول تشخیص موضوع کرد که ارضی که ما آن را دوست می‌داریم و اسمش را وطن خودمان می‌گذاریم، کجا هست؟ حد و حدودش کجاست؟ و هموطنان ما کیانند؟ تا بدانیم این حب و علقه را به کجا بیندازیم. *می‌گوییم دولت هشت‌ هزار ساله‌ایم. خوب دولت هشت هزار ساله، باید زمین هشت هزار سال سابقش را وطن خود بداند و اقوام هشت هزار ساله سابق تا حال را، هموطنان خودش بداند، والا غلط می‌کند می‌گوید دولت هشت هزار ساله هستم. *کسی که وطن هشت هزار ساله خودش را بلد نیست و اقوام هشت هزار سال سابق خودش را نمی‌شناسد، نمی‌گوید دولت هشت هزار ساله‌ام. *حضرت ابراهیم (ع) ایرانی بود. در این که هیچ گفتگویی نیست. هیچ‌کس هم مدعی نشده است که حضرت ابراهیم از قوم دیگر است. این بلا معارض است … اگر خانه‌اش را هم بخواهید، بابل است؛ پهلوی کرمانشاه خودمان… پسر این حضرت ابراهیم، حضرت اسمعیل بود… اسحاق هم یک پسرش بود که جد پسر عموها و یهودی‌ها است. اسمعیل هم مال ما سادات است. پس اسمعیل که جد ما است، پدرش ایرانی بود… چ *آن هشت هزار سال را گذاشتم زمین… پایین‌تر می‌آیم. وطن خودم را مربوط به هزار و چهار صد سال قبل می‌دانم. پس هموطنان من اقوامی هستند که از هزار و چهار صد سال پیش، در آن زمینی که در تصرف ما بود، منزل داشتند. آنها را هموطنان خودم می‌دانم… زمان ابراهیم را هم بخشیدیم و از هزار و چهار صد سال قبل شروع کردیم. *هزار و چهار صد سال قبل می‌دانید، چه وقت است؟ الآن هزار و سیصد و چهل سال از هجرت گذشته است. شصت سال قبل از هجرت را می‌گیریم که تقریبا ولادت پیغمبر اکرم است. پیغمبر ما *حضرت محمد بن عبدالله صلی الله علیه و آله که جد ما است می‌فرماید:من فخر می‌کنم که زاییده شدم در زمان پادشاه عادل؛ یعنی انوشیروان عادل. حالا این یعنی پادشاه عادل خودم - یا - پادشاه عادل کسی دیگر؟یعنی پادشاه عادل خودم. پیغمبر ما رعیت دنیوی پادشاه عدل، انوشیروان بوده است. *انوشیروان پادشاه ایران بود یا روم یا چین؟ پادشاه ایران بود. اراضی ایران هم کرد نشین بودند، لر نشین بودند و عرب‌ نشین بودند. جزیره العرب هیچ‌وقت سلطانی غیر از سلطان ایران نداشت … حکومت‌های سابق این طوری بودند که یک سلطانی که بر یک جا استیلا داشت، یک امیری به آن جا می‌فرستاد و آن امیر تحت فرمان این سلطان بود. *غرض عرض بنده این است که اراضی جزیره العرب و یمن که عرب‌نشین هستند، از اراضی ایرانند و اشخاصی هم که در آن خاک منزل داشته و دارند، از اول رعیت ایران بوده‌اند. اقوام هموطن ما بوده‌اند و اگر ما وطن هزار و چهار صد سال خودمان را بگیریم، اهالی آن هموطنانمان هستند. حالا در جایی که قوم عرب ساکن بوده‌اند، عربی و در جایی که فارس بوده‌اند، فارسی زبان بوده‌اند
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام وعرض ادب 👇 این مطالب، بخشی از مقاله ای است از حسن روحانی در سال 1388 با عنوان اندیشه های سیاسی اسلام. وی به بعضی از نطق های شهید مدرس که در اختیار داشته استناد کرده. بنابرین احتمال انتساب این نطق ها به شهید مدرس بالاست و فرض را بر صحت آن می گیریم. اما درباره ی آنچه مرحوم شهید مدرس بیان کرده، باید گفت این موضوعات محل بحث و اختلاف نظر هستند. البته درسته که سرزمین بابل روزگاری تحت سلطه ی ایرانی ها بود. از این جهت می توان گفت که محل تولد حضرت ابراهیم جزو مستعمرات و ممالک تابعه ی ایران است. همچنین بخش هایی از سرزمین عربستان نیز جزو امپراطوری ایران بودند، چنانکه یمن و بعضی مناطق آباد عربستان زمانی در اختیار ساسانیان بودند. اما پادشاهان ایران چندان با نواحی بیابانی عربستان میانه ای نداشتند و منطقه ی حجاز یعنی محل تولد پیامبر اسلام (ص) از سلطه ی ایرانی ها آزاد بود، هرچند ساسانیان ادعای فرمانروایی بر اعراب را داشتند و طبق برخی نقل قول ها آنها را رعیت خود می پنداشتند، اما عملا اینگونه نبود و برخلاف پندار شهید مدرس، آنها امیر و حاکمی در حجاز و مناطقی مانند مکه و مدینه نداشتند. روایت مورد اشاره ی شهید مدرس هم چندان معتبر نیست و در لینک ارسالی بررسی شده. آیا پیامبر فرمود; من در زمان انوشیروان عادل متولد شدم؟ https://hawzah.net/fa/Article/View/3631/%D8%A2%DB%8C%D8%A7-%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D9%85%D8%A8%D8%B1-%D9%81%D8%B1%D9%85%D9%88%D8%AF-%D9%85%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%B4%DB%8C%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86-%D8%B9%D8%A7%D8%AF%D9%84-%D9%85%D8%AA%D9%88%D9%84%D8%AF-%D8%B4%D8%AF%D9%85?SID=186280 سید عادل مکتوفی 📚 ابرگروه براهین؛ پاسخگوی پرسش ها شبهه ها در ایتا👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال «براهین»👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شما باختید، خیلی وقت است که باختید! ✍️ حسین رزاق همانوقت‌ها که به ذکر نام «ایران» ایراد میگرفتید. همان لحظه‌ها که پشت هر چیزی یک پسوند «اسلامی» گذاشتید و فکر کردید دینی میشود. همان روزها که هرکس در دفاع از این خاک «شهید» شد را بنام خودتان مصادره کردید و مدافع خودتان خواندید. شما از روز اول باخته بودید اما صدایش وقتی درآمد که همان بچه‌های دهه شصت که در اوج خفقان و آموزش‌های سوپر ایدئولوژیک پرورش داده بودید نه به صراط شما نه به مرام شما نه شکل آنچا شما میخواستید، هیچ رقمه زندگی نکردند. شما باختید وقتی هر نسلی زیر دستتان بزرگ شد هر چه که گفتید نکنید، کردند! به هرکس گفتید رأی ندهید دادند و هر وقت گفتید رأی بدهید ندادند. هر جا گفتید نروید رفتند و هر وقت گفتید سکوت کنید فریاد زدند. شما باختید وقتی فرزندان خودتان برای زندگی بهتر رفتند زیر پرچم شیطان بزرگ و سوگند وفاداری به آنجاها که بلاد کفر میدانستید خوردند. شما باختید وقتی ثروت این مردم را ریختید در کاسه‌ی گدائی هر ننه قمری که از راه رسید اما همانها شب جمعه که رسید پشتشان را به شما کردند. شما باختید وقتی هر گردنه‌گیری رفیقتان شد و غارتتان کرد و بزنگاه که رسید رو دستتان زد. شما خیلی وقت است باخته‌اید، نه حالا که دختر سردار دلهایتان با گرانترین آیفون آمریکائی عکس می‌اندازد یا همین مداحتان وسط سرودی که کلی برایش هزینه کردید تا مثلا پوزه‌ی دشمنتان را به خاک بمالید، با گوشی آمریکایی سلفی میگیرد. نه، شما از روز اول باخته بودید، اما هنوز هم که هنوز است صدایش را نشنیدید، با اینکه صدایش گوش فلک را کر کرده. شما وقتی بدتر خواهید باخت و بالاخره صدایش را خواهید ‌شنید که همین دهه نودی‌ها گل پیروزی را دقیقه‌ی نود بزنند، جوری که نفهمید از کجا خوردید. شما باختید، بد هم باختید.
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام وعرض ادب 👇♦️🌴 ذکر نام ایران را چپ ها بد می دانستند نه بقیه گروه های سیاسی شریک در انقلاب ۲. شعار بخشی از جریان تفکر است، همین را غربی ها نیز دارند، واژگانی چون دموکراسی، حقوق بشر و آزادی از جمله همین شعار ها هستند بنابراین اطلاق دخالت دادن اسلام در موضوعات گوناگون تضادی ندارد چنانچه دین راه و روش زندگی است. ۳. خفقانی به این شکل که شما می گویید وجود نداشت، هرکس اگر تفکرش را برای خودش نگه می داشت با رافت اسلامی با او برخورد می شد چنانچه از همان ابتدا ادیان و فرق غیر اسلامی نیز در قدرت از طریق داشتن کرسی های انحصاری سهمیند. ۴. کدام نسل؟ همان چپ هایی که یک شبه ۳۶۵ درجه چرخش زدند و از حامیان حجاب اجباری شدند مدافعان حقوق بشر و جامعه را به لجن کشیدند؟ بیشتر مردم ایران از این تفکر حمایت نکردند و‌نخواهند کرد، اینها مشتی قبح شکن و فرهنگ ستیزند، یک ایرانی غیور راه و روشش تعادل و تزکیه نفس است نه تفریط و نه افراط! مردم ما فهمیده اند. ۵. به جز انتخابات پسا روحانی مشارکت مردم همواره بالای ۴۰ درصد و در مواقعی روی عدد ۸۰ درصد و حتی بالاتر بوده است. ۶. دختر حاج قاسم‌آن تلفن آمریکایی را نخریده بود بلکه آن را به ایشان هدیه داده بودند. ۷. دهه نودی ها تنها چیزی که خواهند گفت است و نه چیز دیگر! اینقدر باختیم که نمیدونیم، چرا الان یکی از قدرت های امنیتی، نانویی، سیاسی، موشکی، اتمی، نظامی، علمی و حتی فرهنگی دنیا هستیم. سید عادل مکتوفی 📚 ابرگروه براهین؛ پاسخگوی پرسش ها شبهه ها در ایتا👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال «براهین»👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ اراذل و اوباشی که با صهیونیست‌ها همکاری می‌کردند، جهت ناامن سازی در کشور دستگیر شدند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از جان من و سید علی💕
✅ اولا‌خداوند در آیات ۱۹ تا ۲۴ سوره رعد به بیان ویژگی دانشمندان خردمند و عاقبت آنان می‌پردازد و جایگاه خاصی که برای علم و خردورزان قائل است را بیان می‌کند. خداوند در این آیات یکی از صفات خردمندان را وفای به عهد و پیمان‌ می‌داند. کلمه پیمان در اینجا سه نوع دارد که این کلمه هر سه را شامل می‌شود. یکی پیمان تشریعی و عقلی که انسان با پیامبران و اولیای خدا دارد، نوع دوم عهدالله است و سوم پیمانی است که انسان با هم نوعان خود دارد؛ همچنین در اینجا خداوند قصد دارد نشان دهد که انسان موجودی منزوی و جدا از عالم هستی نیست و باید ارتباطش را با همه چیز حفظ کند. از این آیات استنباط می‌شود که قرآن انسان بی‌خبر از حق را نابینا می‌داند؛ همچنین بیان می‌کند دین مطابق فطرت انسان است و تنها تذکر برای غفلت‌زدایی او نیاز است. پیام دیگر این است که علم مفید محصول تفکر و تعقل است، برای  رسیدن به عقل سلیم و فطرت خالص باید گناه را رها کرد و در مقابل عقل سلیم نیز انسان را به دین وفادار می‌کند وفای به عهد نیز از آثار عقل است  نکاتی که گفته شد همه به این دلیل است که افراد به مقام یا دانشی که دست پیدا می‌کنند خود را بیازمایند و ببیند چقدر توانستند در سایه دانش، ایمانشان را تقویت کنند زیرا دانشی که پیوند با خدا نداشته و عقل را زیاد نکند ارزشی ندارد که امروزه از این افراد تعداد کمی در جامعه وجود دارد. ✅ ثانیا این شغل‌های‌قسمت‌دوم‌شبهه نقص آنان نیست بلکه این کار موجب صبر و بردباری و استقامت در برابر مشکلات و همچنین طمأنینه و آرامش درونی می‌شود. و پر‌واضح است که رهبر یک جامعه علاوه بر علم و اندیشه و تفکر، به استقامت و بردباری و آرامش نیازمند است. 🔅چه بسا فیلسوف‌هایی که با کوچک‌ترین مصیبتی اوقاتشان تلخ و عنان نفس را از دست می‌دهند. و چه بسا دانشمندانی که تحمل آزار و اذیت مردم را ندارند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا