کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
احادیثی در رد روحانیون حکومتی!
پاسخ شایعه
۱. چنانکه از روایات بر می آید، اگر عالم دینی با فراموش کردن وظیفه به سمت امرا و سلاطین برود، عاقبت و قیامت سختی در انتظار اوست! منظور از امراء و سلاطین، طاغوتها و حاکمان ظالم است، نه حکومت اسلامی!
۲. ویژگی مهم این افراد، اهل دنیا بودن آنهاست! اهل دنیا نبودن، دل نبستن به ابزار و کالاهای دنیاست تا انسان دنیا را برای آخرت تحصیل کند که این نکته توصیه اهل بیت(ع) نیز هست.
۳. روایات ذکر شده به صورت عام بیان شده و در چنین مواردی باید جمع همه روایات، از جمله مواردی که اهل بیت جهت مصالح مومنین، حتی اجازه حضور علما در دستگاه حکومت ظلم را داده اند را لحاظ کرد!
۴. به دستور ائمه(ع) و بنا بر مصالح مومنین و شیعیان، افرادی مانند “علی بن یقتین” نیز بوده اند که در دستگاه امراء وارد می شدند.
۵. در طول تاریخ هم عالمان طراز اولی مانند شیخ بهایی با حضور در دستگاه حاکمان، از انحراف آنها و انجام برخی امور مضر برای جامعه اسلامی جلوگیری کرده اند.
۶. حکومت اسلامی حکومت جور و طاغوت نیست و حاکمیت فقیه، شرعیت و دلایل فراوانی دارد؛ پس نمی توان اصل این روایات را در مورد حکومت اسلامی در نظر گرفت، حتی با وجود دنیا طلبی و سودجویی یک عده کم!
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتاء👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
1️⃣ امیرالمؤمنین می فرمایند که اگر خدا از علما پیمان نگرفته بود که در برابر ستم ظالمان به مظلومین آرام ننشینم، خلافت را رها می کردم:
«وَ مَا أَخَذَ اللَّهُ عَلَى الْعُلَمَاءِ أَلَّا يُقَارُّوا عَلَى كِظَّةِ ظَالِمٍ وَ لَا سَغَبِ مَظْلُومٍ لَأَلْقَيْتُ حَبْلَهَا عَلَى غَارِبِهَا» نهج البلاغة، 50.
2️⃣ وظیفه عالمان حمایتاز مردم است و راه درست این حمایت هم این است که علماء وارد حکومت حق بشوند: «الْعُلَمَاءُ حُكَّامٌ عَلَى النَّاسِ» عیون الحکم، لیثی: 25.
✅ لذا دراین شرایط ،بریدن از یاری مردم ستم است نه وارد شدن به عرصه نبرد سخت سیاسی. وارد عرصه حکومت نشدن یعنی سکولاریزم که خواسته دشمنان دین است.
هدایت شده از ش . ح
🔴🔴🔴🔴 شبهه
با عرض سلام و احترام این شبهه رو خیلی دارند پخش میکنن👇👇👇
هدایت شده از ش . ح
[۲۰۲۰/۱۲/۳۱، ۲۱:۱۷] +98 912 931 4459: 🔴روایت آیت الله هاشمی رفسنجانی از تصمیم سپهبد قاسم سلیمانی برای خروج از سپاه و هزینه ۷۰۰ میلیون تومانی یادواره شهدای کرمان و سیستان وبلوچستان در سال ۱۳۷۶ که معادل ۴۰ میلیارد تومان در سال ۹۹ است!
👈نکته مهم در این خاطره گویی آیت الله هاشمی رفسنجانی، اینکه سپهبد قاسم سلیمانی، موضوع شغل آینده و خروج خود از سپاه را نه با رهبر انقلاب که با آیت الله هاشمی رفسنجانی مطرح میکند که نشانه رابطه نزدیکتر وی با رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام است.
👈قابل توجه ماله به دستها:
این خاطرات در زمان حیات سلیمانی منتشر گردید و هرگز از سوی ایشون تکذیب نشد!
@DAD_GAR98
[۲۰۲۰/۱۲/۳۱، ۲۱:۱۹] +98 912 931 4459: .
رضا سلیمانی مسئول دفتر هاشمی در مجمع تشخیص میگوید:
«هیچ موقع ارتباط شهیدسلیمانی با آیتالله هاشمی قطع نشد. بیشتر جلسات مرحوم هاشمی با سردار دونفره، غیرخبری و گاهی طولانی بود. آیتالله هاشمی سپرده بود هر زمان سردار وقت خواستند خارج از نوبت به ایشان وقت داده شود. تا آخرین روز حیات آیتالله هاشمی، سردار سلیمانی ارتباطش را با ایشان قطع نکرد. حتی در اوج مسائلی که برای مرحوم هاشمی پیش آمده بود»
.
سکوتِ حداکثری مهمترین رفتار سیاسی سردار در بزنگاه ۸۸ بود. او هیچگاه عمار نشد، مصاحبهای نکرد و کسی را فتنهگر نخواند.
بسیاری از فرماندهان جنگ پس از ۸۸ ارتباطشان را با هاشمی قطع کردند. برخی دیگر نیز او را فتنهگر خواندند. ولی سردار خلاف آنان عمل کرد.
دوستی او و هاشمی از جنگ و لشگر ۴۱ثارالله کرمان آغاز شده بود، رابطهای دو همشهری هیچگاه قطع نشد. تا جایی که محسن هاشمی میگوید:
«حاج قاسم در جریان رحلت آیتالله هاشمی سنگ تمام گذاشت، به خانه پدری آمد و انگشترش را کنار پیکر آیتالله گذاشت و این انگشتر در کنار پیکر ایشان به خاک سپرده شد. حاج قاسم در مصاحبهای کوتاه هم جواب تهمتها و تخریبهایی که علیه پدر میشد، را داد»
سردار در مصاحبه گفته بود:
«باید به آقا تسلیت گفت که بزرگترین مصیبت به ایشان وارد شد. خدا به ایشان صبر و طولعمر بدهد و ایشان را برای ما حفظ کند و ذخیره کند برای چیزهایی که از دست دادهایم.
هاشمی همانطور که از اول بود تا آخر بود. همان حالتی که از اول داشت، تا آخر داشت. منتها آقای هاشمی بعضی وقتها تاکتیکهایی داشت. همانطور که در دورههای گوناگون داشت. وگرنه آقای هاشمی هم استکبارستیز بود و هم صهیونیسمستیز»
.
سردار نه تنها هاشمی را فتنهگر و خواص بیبصیرت نمیدانست بلکه او را همان هاشمی سال ۵۸ خواند که امام دربارهاش گفته بود «بدخواهان باید بدانند هاشمی زنده است چون نهضت زنده است»
استکبار ستیز خواندنِ هاشمی از سوی سردار آن هم بعد از دفاعهای همهجانبه هاشمی از برجام و مذاکره با آمریکا، امریست که جریان انقلابی و اصولگرا پاسخی برای توجیه این رفتار سردار ندارند.
اما قطعا هاشمی، اولین نقطه افتراق سردار با آنهاست. جریان انقلابی چه بخواهد و چه نخواهد باید بپذیرد که سردارشان به هاشمی درست بر خلاف آنها مینگریست.
معتقدم شخصیتها را همانطور که بودند باید روایت کرد. بیکموکاست و بدون تحریف و روتوش.
.
منبع: فیلم مصاحبه سردار و سایر خاطرات در نت موجود است.
#جواد_موگویی
با سلام
حاج قاسم با این مسائلی که گفته شد مصادره به مطلوب نمیشود
چون فیلم صحبتهای او برعلیه اکبرشاه و نامه بی سلام و والسلام وی موجوده
در ثانی حاج قاسم نه در مورد هاشمی بلکه در مورد خیلی از افراد جذب حداکثری و جلوگیری از غلطیدن ایشان به سمت دشمنان مردم را داشت.
#مرد_میدان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صحبتهای حاج قاسم سلیمانی،کنایه به هاشمی رفسنجانی
سلام علیکم
سردار شهید و عزیز دل ما ، با همهی جریانات و شخصیتهای درون نظام رافت داشتند اما هرگز آلودهی آنها نشدند.
به همین خاطر بود وقتی هاشمی رفسنجانی گفت دنیای امروز دنیای گفتمان است و نه دنیای موشک، سردار حاج قاسم در حال کِشت و زرع مزرعهی موشکی پربرکت و حاصل خیز خود بود👌
مواضع ایشان در همهی موارد صریح و روشن بود.
خصوصا در مورد ولایتمداری
در مورد مدافعین حرم
در مورد مذاکره با دشمنان
در مورد سیاستهای خارجی خصوصا با دشمنان نظام
در مورد مرزبندیهایشان با دشمنان و نفوذیان داخلی و خارجی
آنقدر صریح و شفاف بودند که امکان هیچ مصادره به مطلوبی از ایشان برای هیچ گروه و تفکر و جریانی نیست.
بر اهل فهم مواضع سردار روشن است.
اینکه یه عده دنبال منفذی برای تخریب جبهه مقاومت و شخصیت سردار شهید سلیمانی برای مذاکره هستند این نشان دهنده ی ، اوج رذالت و خباثت شان هست.
#مردمیدان
🌴 #مکتب_سلیمانی
☘ در مسایل سیاسی #ولایت فقیه را بر سایر امور ترجیح دهید.
❤️سردار عزیز دلها !
✋قول میدهیم #بصیرت خود را افزایش دهیم و با هوشمندی لازم و بالا از اسلام دفاع کنیم .
قول میدهیم #ولایت_فقیه را بر سایر امور ترجیح دهیم .
✋قول میدهیم اسلام را که در این برهه تداعی یافته در انقلاب و جمهوری اسلامی است ؛ را تنها نگذاریم.
✋قول میدهیم رنگ خدا را بر همه رنگها ترجیح دهیم ...
👌حواسمان هست که شما فرمودید : رنگ خدا در مسائل #سیاسی آنجا که بحث اسلام ، #جمهوریاسلامی، مقدسات، و #ولایتفقیه مطرح است ...رنگ خدا هم هست ...
🌷 #شهیدعزیزسلیمانی !
👌برای ما بیچارگان دعا فرمایید ،برای ما اسرای در بند هوای نفس دعا فرمایید که خداوند ان شاءالله توفیق عنایت فرماید برای افزایش #بصیرت خود ، بند ، بند وصیت نامه #سیاسی ، الهی شما را بخوانیم و از آن #منشور زندگی درس بگیریم و در عمل پیاده کنیم .
#دهه_ولایت
#دهه_بصیرت
#مردمیدان
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
#شبهه
شبهه معدن طلا👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆🏆📺 *نمونه تبلیغات فریبنده منافقین در مورد معادن طلای ایران*
👁مراقب باشیم فریب نخوریم
📺در فیلم ادعاهای کذب فراوانی صورت گرفته است.
👈توضیح در مورد ادعاهای فیلم فوق
پاسخ:
1️⃣اولا معدن طلای زرهشوران هنوز به تولید نرسیده
2️⃣ثانیا هیچ ارتباطی با زیر مجموعه رهبری ندارد و زیر نظر وزارت صنایع و معادن است
3️⃣ثالثا همه درآمدش می رود به خزانه دولت
4️⃣بر فرض که سالی ۱۰ تن شود می شود به ازای هر ۸ ایرانی سالی یک گرم که باید هزینهها را از آن کم کرد.
5️⃣هر تن سنگ معدن طلا حدود ۵ گرم طلا می دهد.
6️⃣تولید سالانه ۳ تن طلا از معدن زرهشوران در آینده پیش بینی شده است. یعنی به ازای هر ۲۷ نفر یک گرم در سال
در فیلم میگوید ارزش تولید سالانه طلا ۴۳۵۰ میلیارد تومان است. این رقم یعنی به ازای هر ایرانی سالانه حدود ۵۲ هزار تومان و ماهانه حدود ۴۳۰۰ تومان که باید هزینهها را از آن کم کرد.
7️⃣معدن طلای زرهشوران سایت دارد.
zarshouran.ir
8️⃣معدن طلای زرهشوران به عنوان بزرگترین معدن طلای ایران در ۳۵ کیلومتری شهرستان تکاب واقع شده است. گواهی کشف معدن طلای زرهشوران پس از کشف به نام سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران صادر شده است.
واحد فرآوری و استحصال طلا با ظرفیت سالانه سه تن شمش طلا در منطقه زرهشوران تکاب آغاز خواهد شد. بر اساس مطالعات نهایی ذخیره قطعی معدن طلای زرهشوران تکاب چهار میلیون تن کانسنگ طلا با عیار 5.8 گرم در تن برآورد شده است. ذخیره احتمالی کانسنگ این معدن ۳۰ میلیون تن با عیار متوسط 5 گرم در تن است.
b2n.ir/284032
کامل این متن👇
t.me/Ghadiri1404/9074
❌ شایعه
بخدا خودم زیر 1 دقیقه جواب گرفتم همین الآن!
نخونده یه آرزو بکن. ﷽.﴿.قُل.هُوَ.اللَّهُ.أَحَدٌ.۞.اللَّهُ.الصَّمَدُ.۞.لَمْ.يَلِدْ.وَلَمْ.يُولَدْ.۞.وَلَمْ.يَكُن.لَّهُ.كُفُوًا.أَحَد.﴾.tt. اینو بخون وبفرست اگر نفرستیش به قران پشت کردی تنزیلَ العزیزِ الرّحیم لتُنذرَ قوماً مااُنذرَ آباؤهم فَهُم غافلون به9نفربجزمن بفرست ببين تا60دقيقه ديگه خدأبرات چه میکنه
✅ واقیعت
قرائت قرآن و مخصوصاً سوره توحید خیلی خوب و پرفضیلت است اما بارها گفتهایم که این مطالب که (فلان ذکر را برای کسی بفرستید تا .... ) دروغ و خرافات است.
بعید نیست که این گونه پیامها توسط معاندان طراحی شده تا افراد آن را ارسال کنند و پس از نتیجه ندیدن، نسبت به دعا و قرآن بدبین شوند
پاسخ
قبل از پاسخ به این شبهه ذکر یک نکته مهم لازم است. اینکه گفته می شود دور و تسلسل باطل است این در قضایای حقیقی است و نه قضایای اعتباری.
و علت باطل بودن آن در قضایای حقیقی هم این است که توقف تحقق شی بر خودش لازم می آید و عملا چیزی در خارج محقق نمی شود. مثلا اگر کسی نشستن خود را متوقف بر نشستن شما بکند و شما نیز نشستن خود را متوقف بر نشستن طرف مقابل بکنید در این صورت هیچ نشستنی اتفاق نخواهد افتاد. برای همین گفته می شود که دور باطل است.
اما در قضیه فعلی، بحث اعتباری است نه حقیقی. و اگر واقعا دوری در اینجا تحقق داشت اصلا رهبری انتخاب نمی شد و به طور کلی هیچکدام از این نهادها یعنی خبرگان و شورای نگهبان و رهبری تحقق نمی یافت پس در واقع دوری حاصل نبوده که هر سه نهاد در حال حاضر محقق شده اند و در حال فعالیتند.
اما از این نکته مهم هم بگذریم
بدیهی است که صورت مسئله ی غلط، قابل پاسخ نیست و اگر پاسخی هم داده شود، غلط است. و شبهه پراکنان این مسئله را از اول تا به آخر غلط برای اذهان عمومی مطرح کرده اند! البته از آنان انتظار دیگری هم نیست. اما، شما به نکات ذیل دقت فرمایید.
الف – مقام معظم ولی فقیه، کل شورای نگهبان را انتخاب نمی نمایند. بلکه طبق اصل 91 قانون اساسی: «به منظور پاسداری از احکام اسلام و قانون اساسی از نظر عدم مغایرت مصوبات مجلس شورای اسلامی با آنها، شورایی به نام «شورای نگهبان» با ترکیب زیر تشکیل می گردد:
1- شش نفر از فقهای عادل و آگاه به مقتضیات زمان و مسائل روز، انتخاب این عده با مقام رهبری است.
2- شش نفر حقوقدان، در رشته های مختلف حقوقی از میان حقوقدانان مسلمانی که به وسیله ی رئیس قوه ی قضاییه به مجلس شورای اسلامی معرفی می شوند و با رأی مجلس انتخاب می گردند.
لذا شورای نگهبان که حتماً باید فقیه و حقوقدان باشند، ترکیب و مشارکتی است بین رهبری «فقه اسلامی» و مردم در عرصه ی حقوق، توسط نمایندگانشان در مجلس.
ب - در ضمن شورای نگهبان مجلس خبرگان را انتخاب نمی نماید، بلکه فقط صلاحیت نامزدهای انتخاباتی را به لحاظ این که واقعاً فقیه باشند، اشتهار به فساد نداشته باشند، منع قانونی نداشته باشند و.. . از یک سو و صحّت برگزاری انتخابات را تأیید می نماید.
ج – پس، این مجلس خبرگان است که به نمایندگی از سوی مردم، رهبر را انتخاب می کند.
توضیح: هر نظامی قبل از آن که از قانون اساسی و مجلسی برخوردار باشد، نقطه ی آغازی دارد. رهبری در آغاز جمهوری اسلامی ایران به رأی مستقیم مردم که در خیابان ها و زیر رگبار مسلسل ها اعلام نمودند آغاز کار نمود. سپس اصل نظام جمهوری اسلامی ایران به رأی عموم مردم گذاشته شد و پس از آن قانون اساسی مصوب و مجلس و سایر نهادها شروع به کار نمودند. اعضای مجلس خبرگان آن روز نیز به ترتیب فوق به رأی مردم انتخاب شدند و پس از رحلت حضرت امام (ره) نیز مقام معظم ولی فقیه توسط مجلس خبرگانی انتخاب شدند که در زمان حضرت امام (ره) انتخاب شده بودند. اکنون اگر مجلس خبرگان فعلی [که بر اساس قانون و به ترتیب فوق توسط مردم انتخاب شده اند] به بقای رهبری ایشان رأی دهند، این رأی به مردم بر می گردد و اگر خلاف آن رأی دهند نیز بیانگر آن است که انتصابی در کار نیست و مطالب فوق نیز دال بر این است که صورت مسئله را غلط طرح کرده اند و هیچ دوری در کار نیست.
د. بر این اساس اعتبار ولیّ فقیه از ناحیه خبرگان نیست؛ بلکه به نصب از جانب امام معصوم علیه السلام و خدای متعال است و خبرگان، در حقیقت رهبر را نصب نمی کنند؛ بلکه نقش آنان «کشف» رهبر منصوب به نصب عام از سوی امام زمان (عج) است.
نظیر اینکه برای انتخاب مرجع تقلید و تعیین اعلم، به سراغ افراد خبره و متخصصان می رویم و از آنان سؤال می کنیم. در این صورت نمی خواهیم آنان کسی را به اجتهاد یا اعلمیت نصب کنند؛ بلکه آن فرد در خارج و در واقع مجتهد یا اعلم هست یا نیست؟ اگر واقعاً مجتهد یا اعلم است، تحقیق ما باعث نمی شود از اجتهاد یا اعلمیت بیفتد و اگر هم واقعاً مجتهد و اعلم نیست، تحقیق ما باعث نمی شود اجتهاد و اعلمیت در او به وجود بیاید.
پس سؤال از متخصّصان فقط برای این است که از طریق شهادت آنان، برای ما کشف و معلوم شود که آن مجتهد اعلم - که قبل از سؤال ما خودش در خارج وجود دارد - کیست؟
در اینجا هم خبرگان رهبری، ولیّ فقیه را به رهبری نصب نمی کنند؛ بلکه فقط شهادت می دهند آن مجتهدی که به حکم امام زمان (عج) حقّ ولایت دارد و فرمانش مطاع است، این شخص است. بنابراین دوری در کار نیست.
ه. فقدان شرایط دور باطل: به نظر می رسد در این باره، نوعی مغالطه و خلط معنا صورت گرفته است. «دور» فلسفی آن است که وجود چیزی با یک یا چند واسطه، بر خودش متوقف باشد؛ مثلاً «الف» به وجود آورنده «ب» و «ب» به وجود آورنده «الف» باشد. در نتیجه «الف» به وجود آورنده «الف» خواهدبود. [ الف ب ] چنین چیزی محال است؛ اما در علم حقوق گرچه چیزی به نام دور با تع
ریف معین نداریم؛ لیکن به مسأله گفته می شود: اگر تعیّن «الف» ناشی از «ب» باشد و «ب» هم به وسیله «الف» تعیّن یابد، می توان «دور» نامید.
در اینجا باید توجه کرد که در دور باطل نحوه وابستگی دو پدیده به یکدیگر، باید یکسان باشد؛ به عنوان مثال در دور فلسفی، اولی علّت ایجادی دومی و دوّمی علت ایجادی اوّلی باشد. اما اگر به گونه های متفاوتی دو پدیده نسبت به یکدیگر وابستگی پیدا کنند، دور باطل نیست؛ بلکه وابستگی متقابل است و چنین چیزی، هم در نظام تکوین و علوم طبیعی پذیرفته شده و منطقی است و هم در همه نظام های حقوقی جهان، به اشکال گوناگون وجود دارد.
از همین رو گفته اند: دور فلسفی و منطقی محال است؛ ولی دور علمی محال نیست و دور حقوقی نیز باطل نمی باشد.
اکنون باید دید مطلب ادعا شده، دقیقاً چه وضعیتی دارد؟ اگر نسبت شورای نگهبان و خبرگان همان نسبتی بود که خبرگان با رهبری دارد؛ ادعای چنین دور باطلی، قابل قبول بود؛ یعنی، به این شکل که تمام گزینه های زیر بدون استثنا درست باشد:
1. رهبر شورای نگهبان را تعیین و نصب کند؛
2. شورای نگهبان، مجلس خبرگان را تعیین و نصب کند؛
3. خبرگان، رهبر را تعیین و نصب کند.
در حالی که واقعیت چنین نیست؛ زیرا نسبت مجلس خبرگان و شورای نگهبان با نسبت دیگر اعضای مجموعه، متفاوت است.
و. عدم تحقق دور: در انتخابات خبرگان، عنصر چهارمی وجود دارد که در دور ادعایی، لحاظ نشده و آن نقش اصلی و عمده مردم است؛ یعنی، شورای نگهبان به هیچ وجه، تعیین کننده اعضای خبرگان نیست؛ بلکه اعضای خبرگان با میل خود برای نمایندگی، نامزد می شوند و کار شورای نگهبان، صرفاً نقش کارشناختی از نظر تشخیص صلاحیت های مصرّح در قانون اساسی و اعلام آن به مردم است و هیچ گونه حق نصب ندارد.
خود مردم در میان افراد صلاحیت دار به نامزدهای مورد نظر خود رأی می دهند. بنابراین حلقه دور، باز است و اساساً دوری در کار نیست.
افزون بر آن که خود مجلس خبرگان - طبق مصوبه داخلی - امر تشخیص صلاحیت ها را به اعضای فقهای شورای نگهبان سپرده است و چنانچه بخواهد، می تواند آن را به گروه دیگری بسپارد. این امر مطابق قانون اساسی است؛ زیرا در اصل یکصد و هشتم قانون اساسی، این حق به مجلس خبرگان داده شده است.
بنابراین انتخاب رهبری با مجلس خبرگان است و تعیین صلاحیت خبرگان، با گروهی است که خود انتخاب می کنند، نه رهبری؛ هر چند فعلاً گروهی را که خبرگان انتخاب کرده، همان افرادی اند که رهبری برای انجام دادن وظایف قانونی دیگری در نظام اسلامی انتخاب کرده است.
سلام استاد بی زحمت نظرتون درباره این فیلم تقطیع شده چیست؟
امام خمینی:
«من که ایشان[بازرگان] را حاکم کردم، یک نفر آدمی هستم که به واسطه ولایتی که از طرف شارع مقدس دارم ایشان را قرار دادم. ایشان را که من قرار دادم واجب الاتباع است. ملت باید از او اتباع کند. یک حکومت عادی نیست یک حکومت شرعی است. مخالفت با این حکومت مخالفت با شرع است، قیام بر علیه شرع است.»📚 (ج ۵ صحیفه امام، ص ۳۱)
چند مدتی است که رسانه های زنجیره ای سخنان علامه مصباح را در سال ۸۴ که نقد نگاه هاشمی به ولایت فقیه بود،تقطیع نموده اند تا بسترسازی تهمت و افترا را به علامه بزنند و نشان دهند که آیت الله مصباح «تحریف کننده امام» است.
این سخنان در واقع نقد سخنان تکیه گاه و پدر معنوی اصلاح طلبان بود که به دنبال مشروعیت زدایی الهی به ولایت فقیه بوده است.ما در اینجا سخنان تقطیع شده علامه را می آوریم و بعد از آن اصل سخنان علامه خدمت حقیقت جویان خود قضاوت کنند.
*سخنان تقطیع شده علامه مصباح:
« در حکومت اسلامی رای مردم هیچ اعتبار شرعی و قانونی ندارد نه در اصل انتخاب نوع نظام سیاسی کشورشان و نه در اعتبار قانون اساسی و نه در انتخاب ریاست جمهوری و انتخاب خبرگان و رهبری
ملاک اعتبار قانونی تنها یک چیز است و آن “رضایت ولایت فقیه” است .
اگر در جمهوری اسلامی تا کنون سخن از انتخابات بوده است، صرفا به این دلیل است که ولی فقیه مصلحت دیده است فعلا انتخابات باشد و نظر مردم هم گرفته شود.
ولی فقیه حق دارد و می تواند هر زمان که اراده کند و مصلحت بداند نوع دیگری از حکومت را که در آن چه بسا اصلا به رای مردم مراجعه نشود انتخاب کند .
مشروعیت حکومت نه تنها تابع رای و رضایت ملت نیست ،بلکه رای ملت هیچ تاثیر و دخالتی در اعتبار آن ندارد.»
متن فوق سخنان تقطیع شده آیت الله مصباح بود.
آیت الله مصباح معتقدند که خداوند خالق ماست،پس مالک ماست.این خدا برای هدایت شارع هم هستند و شرع را وضع نموده و خود مشروعیت می دهد.به نبوت پیامبران و به امامت معصومین خود خدا مشروعیت داده است.مشروعیت یعنی حق حاکمیت،حق ملاک،حق معیار و ملاک و …
این خدایی که شارع است و به نبی و ولی مشروعیت داده،خود ولی به ولایت فقیه مشروعیت می دهد و نه مردم.از باب مثال اگر مردم امام علی علیه السلام رو قبول نکردند این دلیل نمی شود که حضرت علی علیه السلام نامشروع و ناحق اند.چرا که خداوند به او «مشروعیت» داده است و عدم «مقبولیت مردم» نفی کننده مشروعیت از طرف خدا نیست.امام خمینی هم همین اعتقاد را دارند.امام معتقدست :«ولایت فقیه همان ولایت رسول الله است.» تنها ولایت تکوینی ندارد.این رو ولایت مطلقه فقیه می گویند.
علامه مصباح یزدی هم به همین معتقد است و هیچ کس در یک فضای عالمانه و منصفانه قدرت پاسخ دادن به استدلال ایشان را ندارد.