eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.7هزار دنبال‌کننده
14.6هزار عکس
5.7هزار ویدیو
124 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مهاجر
سوم؛ مسئله حاکمیت مشاع ایران و شوروی و طرح افسانه سهم ۵۰درصدی ایران در خزر در حالی مطرح می‌شود، که در آن زمان ایران اصلاً قابلیت استفاده از سهم ولو پایین‌تری را هم نداشت و با توجه به امکانات گسترده روس‌ها، مجدداً عمده خزر در اختیار شوروی بود، عمده منافع مذکور در اختیار روس‌ها بود. حتی پس از موافقتنامه ۱۹۴۰ نیز ایران توانایی دفاع از فاصله ۱۰مایلی سواحل خود را نیز نداشت. اشغال شمال ایران توسط قوای شوروی در خلال جنگ جهانی دوم و عدم توانایی حکام پهلوی در دفاع از تمامیت ارضی و خروج این نیروهای متجاوز، خود شاهدی بر این مدعاست که نه‌تنها بر خزر، بلکه بر سرزمین‌های شمالی نیز شاه توانایی احقاق حقوق ایران را نداشت. حتی خروج نیروهای شوروی از شمال ایران نیز نه به‌دلیل اقتدار دولت وقت ایران، بلکه بنا بر توافقات میان غرب و شرق در آن زمان صورت گرفت. ۳. کارشناس برنامه در حالی با اشاره به بند ۸ کنوانسیون ادعا می‌کند که ایران توافق میان کشورهای شمالی خزر را به‌رسمیت شناخته، که در اساس فقط به بخشی از بند ۱ ماده ۸ اشاره کرده است. در این بند آمده است: «تعیین حدود بستر و زیربستر دریای خزر به بخش‌ها باید از طریق توافق بین کشورهای با سواحل مجاور و مقابل، با در نظر گرفتن اصول و موازین عموماً شناخته‌شده حقوق بین‌الملل به‌منظور قادر ساختن آن دولت‌ها به اعمال حقوق حاکمه خود در بهره‌برداری از منابع زیربستر و سایر فعالیت‌های اقتصادی مشروع مرتبط با توسعه منابع بستر و زیربستر انجام شود... . اعمال حقوق حاکمه دولت ساحلی به‌موجب بند ۱ این ماده نباید به نقض حقوق و آزادی‌های سایر طرف‌های مصرّح در این کنوانسیون یا ایجاد اختلال‌ ناروا برای تحقق آنها منجر شود». لذا می‌بینیم که در این بند، صریحاً اعمال حقوق حاکمه دولت ساحلی به بند ۱ ارجاع شده است. در بند ۱ نیز، اصطلاحات کنوانسیون تعریف شده است که شاید یکی از مهم‌ترین اصطلاحات «خطوط مبدأ مستقیم» است. در تعریف خط مبدأ مستقیم کنوانسیون تصریح می‌کند: «خطوط مبدأ مستقیم» ــ خطوط مستقیمی است که نقاط مربوط / مناسب را بر روی خط ساحلی به یکدیگر وصل می‌کند و خط مبدأ را در مکان‌هایی که خط ساحلی مضرّس می‌باشد یا در مکانی که در آن حاشیه‌ای از جزایر در امتداد ساحل و در مجاورت نزدیک آن قرار دارد، تشکیل می‌دهد. نکته جالب توجه اما آنجاست که در بند ۱ کنوانسیون صریحاً اعلام می‌شود که «روش تعیین خطوط مبدأ مستقیم باید در موافقتنامه جداگانه‌ای بین همه طرف‌ها تعیین شود»، لذا، اصولاً ادعای کارشناس برنامه در مورد به‌رسمیت شناخته شدن توافق کشورهای شمال درباره سهم هر یک از خزر، بی‌پایه و اساس است. ۴. نکته مهمی که کشورهای ساحلی در کنوانسیون خزر بر آن تأکید داشتند، این موضوع است که کنوانسیون آگوست ۲۰۱۸، تنها یک پیش‌زمینه و بستر برای بحث کارشناسی و همکاری بیشتر کشورهای ساحلی برای دست‌یابی به یک توافق جامع و اصولی میان کشورها است، چرا که موضوعات و مسائل مهمی نظیر تحدید حدود، اصل انصاف، تعیین خطوط مبدأ مستقیم، مکانیزم حل‌وفصل اختلافات و ابهامات دیگر، همچنان باقی مانده و جلسات کارشناسی متعددی را برای توافق می‌طلبد، لذا، نقد مطلق و ایده‌آل نسبت به یک متن ابتدائی، خارج از دایره منطق و اصول علمی است. نکته قابل توجه میان این هیاهوی بی‌بی‌سی این است که طرح ادعاهای طرف انگلیسی پیرامون خزر در حالی صورت می‌گیرد که دولت بریتانیا و هم‌پیمان اصلی‌اش، ایالات متحده، شکست‌های بزرگی را از اقتدار جمهوری اسلامی ایران که در پی در پیش گرفته شدن راهبرد مقاومت فعال در منطقه حاصل شده، دریافت کرده‌اند. انهدام پهپاد آمریکایی و ناتوانی واشنگتن در واکنش متناسب به آن، توقیف نفتکش انگلیسی که قوانین بین‌المللی دریانوردی را زیر پا گذاشته بود در تنگه هرمز و همچنین تسلیم شدن انگلیس دربرابر اراده ملت ایران در ماجرای ابرنفتکش «گریس۱» که اکنون تحت پرچم ایران و با عنوان آدریان دریا۱، در حرکت است، از مهمترین دستاوردهای ایران در تقابل با آمریکا و انگلیس است. پرداختن به موضوع خزر آن هم در سالگرد کنوانسیون وضعیت حقوقی دریای خزر، آن هم با طرح ادعاها و شبهه‌هایی که بارها به آنها پاسخ داده شده در تلویزیونی که سیاست استعمار پیر را دنبال می‌کند، به‌خوبی نشان می‌دهد که همه تلاش این تلویزیون کمک به کشوری است که در تقابل خود در جنوب ایران به اراده محکم و مقاومت ملت ایران برخورد کرده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام وقت بخیر فرزندانمان میپرسند مگر در قران نیامده لا اکراه فی الدین چرا از وقتی که به دنیا آمدیم در شناسنامه نوشتید دین اسلام و مذهب شیعه شاید ما نخواهیم اصلا مسلمان باشیم چه جوابی به این سوال بدهیم ؟
هدایت شده از مهاجر
1️⃣قسمت اول جواب: تردیدی نیست بسیاری از انسان‌ها، متاثر از محیط خانوادگی، عادات و نظام فکری و رفتاری را پی می‌گیرند که در کودکی به آن‌ها تلقین شده است، بی آن‌که درستی یا نادرستی آن‌ها را مورد پرسش قرار دهند. این واقعیت اجتماعی چنان رایج است که گاهی این‌گونه تلقی شده که راهی به رهایی از این تربیت خانوادگی و دین موروثی نیست و ما انسان‌ها نمی‌توانیم دین و آیین خود را تغییر دهیم. در ادامه، روشن خواهد شد چنین انگاره‌ای نادرست است. همچنین، در ادامه، نکاتی درباره تغییر دین از منظر اسلام و توضیح فلسفه مجازات مرتد خواهیم پرداخت تا روشن شود دین اسلام نیز با دین موروثی مخالف است و دین دارای بر اساس تحقیق و تعقل را باارزش می‌داند و مانع از آزادی در انتخاب و تغییر دین نمی‌شود: نکته اول: آدمی ازآن‌جهت که کودک است و به لحاظ عقلی به بلوغ نرسیده، متأثر از چارچوب فرهنگی خاصی است که والدین، تربیت فرزند را در آن چارچوب رقم می‌زنند. این امر، پدیده‌ای اجتناب‌ناپذیر است و راهی به رهایی از آن نیست چراکه در این مرحله، کودک هنوز به بلوغ عقلی نرسیده تا انتخاب عقلانی داشته باشد بلکه همواره در آن چارچوبی رشد می‌کند که دیگران برایش تعیین کرده‌اند؛ فرقی ندارد که این چارچوب، اسلامی باشد یا مسیحی یا سکولار. نکته دوم: بسیاری از انسان‌ها متأثر از تربیت خانوادگی و فرهنگ پیرامونی دوران کودکی، بعد از بلوغ عقلی نیز همان سبک‌فکری و رفتاری را دنبال می‌کنند و هیچ‌گاه آن نظام تربیتی و فکری را مورد چالش قرار نمی‌دهند؛ تا جایی که برخی از نظریه‌پردازان به این باور غلط رسیدند که انسان‌ها به جبر محیطی مبتلا هستند و هر کاری که انجام می‌دهند، معلول شخصیت و عاداتی است که در دوران کودکی به آن‌ها تلقین شده است. روشن است چنین دیدگاهی قابل‌قبول نیست. شاهدش کسانی است که در محیط مسیحی پرورش یافتند ولی بعد از مدتی مطالعه و تحقیق، به دین اسلام گرویدند. برای نمونه، پروفسور لگنهاوزن، استاد فلسفه غرب در آمریکا که بعد از مدتی به‌واسطه آشنایی با دین اسلام، مسلمان شدند؛ بنابراین، تغییر کیش و آئین، خودش شاهدی است بر این‌که ما انسان‌ها مختاریم و قادر هستیم بر عوامل محیطی غلبه یابیم و انتخاب دیگری داشته باشیم. قبول داریم که تربیت خانوادگی نقش زیادی در تصمیمات ما دارد، اما نباید این را به معنای مغلوب و مجبور شدن آدمی دانست، بلکه باید آن را به معنای دم‌دستی‌تر کردن یک گزینه برای ما دانست که همچنان امکان مخالفت و ترک آن نیز وجود دارد. آری، مردم غالباً گزینه دم‌دستی‌تر را انتخاب می‌کنند. دقت بفرمایید: «انتخاب می‌کنند». مثلاً در انتخاب دین غالباً دین مرسومِ جامعه خودشان را انتخاب می‌کنند. دلیل این انتخاب، متنوع است مثلاً گاهی مردم به خاطر دلایل موجه و معقولی که دارند، با دین مرسوم موافقت می‌کنند و بر همین دین باقی می‌مانند؛ اما گاهی هم با دین مرسوم موافقت می‌کنند چراکه مخالفت با این دین برایشان هزینه دارد وزندگی را برایشان سخت می‌کند و از جامعه طرد می‌شوند و ... درهرصورت، همیشه آن‌ها خودشان انتخاب می‌کنند و همیشه برای آن‌ها امکان تغییر وجود دارد و به همین جهت، گاهی به دلایلی دین خود را تغییر می‌دهند و یا از تغییر دین و چرایی باقی ماندن بر دین مرسوم سؤال می‌کنند و همواره گزینه بدیل را برای خودشان محفوظ می‌دانند. بنابراین، کاملاً شدنی و معقول است که از انسان‌ها انتظار داشت که بعد از بلوغ عقلی، تحقیق کنند و دین حق را برگزینند. نکته سوم: اینک، باید دید که در دین اسلام، آزادی انتخاب و تغییر دین، به رسمیت شناخته‌شده است یا خیر. در دین اسلام، دین موروثی امری مذموم و ناپسند است. خداوند درآیات مختلفی، با مذموم دانستن تبعیت کافران از والدین شان، بر این امر تأکید کرده که علم و عقل محوریت دارند نه تبعیت از والدین: «و هنگامی‌که به آن‌ها گفته شود: ازآنچه خدا نازل كرده است پيروى كنيد، مى‏گويند: نه ما ازآنچه پدران خود را بر آن يافتيم، پيروى مى‏نماييم. آيا اگر پدران آن‌ها، چيزى نمى‏فهميدند و هدايت نيافتند (باز از آن‌ها پيروى خواهند كرد)؟». در آیه 104 سوره مائده نیز همین مضمون موردتوجه قرارگرفته است. لحن نکوهش آمیز و مذمت گونه قرآن نشان می‌دهد که باید به‌جای تبعیت از والدین، از عقل و علم پیروی کرد. همچنین، آیات و روایاتی در دست است كه در آن‌ها پیروی از ظن و گمان نكوهش شده و در عوض، بر پیروی از علم و حقیقت تأکید شده است؛ مانند: «و بيشتر آن‌ها، جز از گمان (و پندارهاى بى‏اساس)، پيروى نمى‏كنند؛ (درحالی‌که) گمان، هرگز انسان را از حقّ بى‏نياز نمى‏سازد (و به‌حق نمى‏رساند.)» بنابراین، در دین اسلام، دین موروثی امری مذموم است؛ همچنین، محوریت در دین اسلام با علم و حقیقت است نه ظن و تقلید.
هدایت شده از مهاجر
2️⃣قسمت دوم جواب: نکته چهارم: اما در این صورت، ممکن است این اشکال به ذهن برسد که اگرچه دین اسلام با علم و تحقیق و امکان تغییر دین، مخالفت نکرده، اما به‌واسطه مجازاتی که برای شخص مرتد در نظر گرفته، مانع از تحقیق راستین و تغییر دین می‌شود. در پاسخ به این پرسش گفتنی است که دین اسلام نیز می‌پذیرد که امور اعتقادی از قبیل امور قلبی هستند و بازور و جبر به دست نمی‌آیند: «در قبول دين، اكراهى نيست».(4) ازاین‌رو، شخصی که تحقیق کرده اما به جهات مختلف، از اسلام روی برگردانده و به ارتداد رسیده است، اگر ارتداد خودش را اظهار نکند و باورهای دینی دیگران را تضعیف نکند، هیچ مجازات دنیوی و اخروی ندارد چراکه: مجازات اخروی برای مرتدی است که عالم به حقانیت اسلام باشد، ولی از آن روی برگرداند اما کسی که جاهل قاصر است مبتلابه عقوبت نمی‌شود: «خداوند هیچ‌کس را، جز به‌اندازه توانایی‌اش، تكليف نمى‏كند.»(5) مجازات دنیوی نیز به نظر مشهور، برای مرتدی است که ارتدادش را اظهار کرده است. چون اظهار ارتداد دارای آثار اجتماعی منفی (تضعیف باورهای دینی مردم که نتیجه‌اش، عدم پایبندی در اجرای قوانین دینی و بر هم خوردن نظم جامعه اسلامی است) است، درنتیجه، واکنش اسلام نیز این است که برای چنین شخصی مجازات در نظر بگیرد؛ بنابراین تا زمانی که شخص تغییر دین را اعلام نکند، هیچ مجازاتی در دنیا، متوجه او نیست. بنابراین، دین اسلام بااین که خود را حق و عقلانی می‌داند، اما این آزادی را به مسلمانان داده که خودشان دین شان را انتخاب کنند و در این زمینه آزادند، بلکه به این امر سفارش کرده هرکسی بر اساس علم و تعقل، دینش را برگزیند و از تقلید کورکورانه پرهیز نماید. نکته پنجم: البته درباره مجازات دنیوی مرتد، دیدگاه‌ها و فروعات دیگری نیز مطرح‌شده است که در ادامه، به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم. توجه به این دیدگاه‌ها ازاین‌جهت مهم است که نشان می‌دهد محققان در تفسیر و توضیح متون دینی در زمینه مجازات مرتد، دیدگاه‌های مختلفی دارند و در این زمینه اتفاق‌نظر نیست: دیدگاه اول: مجازات مرتد بر کسی جاری است که در اثر نوعي لجاجت و عناد و باانگیزه حق‌ستیزی، از اسلام روی‌گردان شود وگرنه صرف تغيير عقيده و يا شك در مسائل اعتقادي، كيفر دنيوي ندارد. دیدگاه دوم: در تمامی اقسام ارتداد، ابتدا باید رفع شبهه نمود و اشکالات ذهنی مرتد را برطرف کرد. ازاین‌رو، اگر ارتداد ناشی از شبهه باشد، احکام ارتداد جاری نمی‌شود و باید شبهه را برطرف کرد. دیدگاه سوم: اگر شك و شبهه، به انكار مبدأ و تكذيب رسالت بينجامد، احكام ارتداد جاري است؛ ولی اگر شك، انكار و تكذيبي به همراه نداشته باشد، هرچند شخص مسلمان با اظهار شک، از حوزه مسلمانی خارج می‌شود (کافر)، ولی مشمول احکام مرتد نخواهد شد. دیدگاه چهارم: اگر شك و شبهه، به انكار مبدأ و تكذيب رسالت بينجامد، احكام ارتداد جاري است؛ ولی اگر شك، انكار و تكذيبي به همراه نداشته باشد (مثلاً در حال تحقیق است و به زبان منکر نمی‌شود)، شخص مسلمان، نه مرتد می‌شود و نه کافر. دیدگاه پنجم: حکم ارتداد، از حدود الهی و حکم ثابت دینی نیست، بلکه از تعزیرات و حکم ولایی و حکومتی و تغییرپذیر است که در صدر اسلام برای مقابله با فتنه و فریبکاری گروهی کفار و منافقان برای ضربه زدن به ایمان مؤمنان و گسست پیوند اجتماعی و ضربه به‌نظام سیاسی، از سوی پیامبر (ص) تشریع شد. با تغییر شرایط، حاکم می‌تواند این مجازات را ساقط نماید. نتیجه: با عنایت به نکات سابق، روشن می‌شود: اگر ما اهل تحقیق و بررسی عقلانی باشیم، در هر سرزمینی متولد بشویم و پیام اسلام را بشنویم و بر شبهات و موانع عاطفی و محیطی غالب بشویم، می‌توانیم مسلمان بشویم. اما اگر اهل تحقیق نباشیم، در این صورت، تابع محیطی هستیم که در آن متولد می‌شویم؛ خواه پیام اسلام را بشنویم، خواه نشنویم. بنابراین، این‌که بسیاری از انسان‌ها تابعِ دینِ مرسومِ جامعه خودشان هستند، به این جهت نیست که آن‌ها مجبورند و تحت جبر محیطی به دینی گرویده‌اند؛ بلکه بدین‌جهت است که آن‌ها اهل تحقیق نیستند و تابع تصمیمات عقلانی نمی‌باشند و به تبعیت از جامعه خودشان، انتخاب‌های زندگی را انجام می‌دهند. در دین اسلام، امکان تغییر دین به رسمیت شناخته‌شده است و آزادی انتخاب دین از مسلمانان سلب نشده است. مجازات مرتد، ناظر به کسی است که دینش را تغییر داده و آن را علنی تبلیغ می‌کند. البته در این زمینه دیدگاه‌های دیگری نیز مطرح‌شده که به‌اختصار به آن‌ها اشاره داشتیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️ آقای رئیسی شما کدام طرفید؟ 🔹برخی می گویند وظیفه دولت در ج.ا.ا پرداختن به آب و نان و آباد کردن دنیای مردم است.( امثال مرحوم رفسنجانی یا حسن روحانی) 🔹بعضی دیگر ( مانند حضرت امام یا رهبر انقلاب) اعتقاد دارند "وظیفه اصلی" دولت اسلامی، اقامه احکام دین و اجرای شریعت است و اگر دولتها در اجرای این تکلیف به شکل جهادی و عالمانه تلاش کنند در ایجاد رفاه و تنظیم اقتصاد هم موفق خواهند بود. ▪️آقای رئیسی! لطفا به صراحت بفرمایید شما کدام یک از دو دیدگاه را قبول دارید؟ ▪️سید بزرگوار! نمی دانم خبر دارید که این روزها کشف حجاب به اتفاقی عادی تبدیل شده و روز به روز گسترش پیدا می کند؟ ▪️آیا می خواهید ننگ عادی و آزاد شدن بی حجابی و بی عفتی در جمهوری اسلامی بنام دولت شما ثبت شود؟ ❇️ اگر موافقید که دولت در جمهوری اسلامی درقبال «آخرت مردم» مسئولیت دارد، چرا سیاست و راهبرد دولت شما و مخصوصا وزارتخانه های فرهنگی ( ارشاد، آموزش و پرورش، علوم و تحقیقات، ورزش و جوانان، میراث فرهنگی) در قبال ترویج حجاب و عفاف و مقابله با گسترش وحشتناک بی حجابی و بی عفتی، اعلام و اجرا نمی شود ؟ آیا در یک سالی که از دولت شما گذشته، حرکت یا اقدام مشخصی برای «توسعه فرهنگ عفاف و حجاب و مهار بی حجابی» از جانب شما یا وزرا و اعضای کابینه صورت گرفته است؟ اصولا برنامه ای برای دفاع از حکم الهی و مظلوم «حجاب» دارید؟ اگر پاسخ مثبت است چرا نشانه ای از آن مشهود نیست و تا به حال کلامی درباره آن نگفته اید و اگر پاسخ منفی است بفرماييد منتظر چه هستید؟ ▪️آقای رئیس‌جمهور! الان در یک سو، شیاطین و جهان استکبار و همه دشمنان اسلام و انقلاب، هناهنگ و همراه به دنبال گسترش بی حجابی و عادی سازی لگدمال شدن احکام الهی در کشورند و در سوی دیگر خانواده های شهدا و جانبازان و همه مومنان و متدینان، نگران هدر رفتن خون شهدا و مهجور شدن احکام خدا ( بویژه حجاب) در کشور امام زمانند! ▪️لطفا به صراحت و عملا بگویید در این نبرد شما کدام طرفی هستید؟ دکتر کوشکی
هدایت شده از مهاجر
❎از جناب آقای دکتر کوشکی بعید است که چنین مطلبی را نوشته باشند!! ✅ رهبرمعظم درباره قضایای اخیر فرمودند این آشوبی که دشمن پایه اش را از دوگانه حجاب وبدحجاب درست کرد بهانه آنها بود دعوای آنها بر سر استقلال و ایستادگی و تقویت و اقتدار ایران اسلامی است. ✅مقام معظم رهبری : "پشت صحنه قضایای اخیر، این زورگویان قرار دارند و دعوا بر سر از دنیا رفتن یک دختر جوان و یا بر سر با حجاب و بدحجاب نیست. خیلی از کسانی که حجاب کامل ندارند، جزو هواداران جدی جمهوری اسلامی هستند و در مراسم مختلف شرکت می‌کنند. دعوا و بحث بر سر استقلال و ایستادگی و تقویت و اقتدار ایران اسلامی است." ✳️البته مشخص است که این بیان که رهبر معظم انقلاب فرمودند: "دعوا بر سر مساله حجاب وبدحجاب نیست" یعنی دعوای دشمنان بر سر مساله حجاب وبدحجاب نیست ⬅️ نه اینکه موضوع حجاب و مقابله با بدحجابی جزء مسایل و ارزشهای جمهوری اسلامی نیست!!! ❇️هیچ انسان متدین وانقلابی موافق بدحجابی های اخیر نیست واین معظل هم باید با وظیفه شناسی آحاد مردم و مسئولین و با تدبیر مناسبی حل بشود . ❇️مساله رواج بدحجابی مساله جدیدی نیست و این معظل از سالهای گذشته و با برنامه های منسجم دشمن خصوصا بهاییت در کشور وجود داشته است و در جریانات اخیر هم سرمایه گذاری ویژه ای روی این مساله صورت گرفت ❇️لکن باید توجه داشه باشیم همه این برنامه ها .اقدامات دشمن برای جوسازی ودرگیر دولت و مردم به مسائل مختلف است تا ذهن مردم ومسئولین از وظایف و مسائل اصلی کشور غافل شود 🔴ضمن توجه به وظیفه امر به معروف و جلوگیری از رواج فساد و حساسیت ویژه در برابر تغییر ارزشها باید به این راهبرد مقام معظم رهبری هم به خوبی توجه کنیم که: "دعوا بر سر مساله حجاب وبدحجاب نیست" ✅دعوا و بحث بر سر استقلال و ایستادگی و تقویت و اقتدار ایران اسلامی است 🔴در ضمن حساسیت بر روی ارزشها نباید هدف اصلی دشمن را فراموش کنیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چرا باید تریبون نماز جمعه علیه نیروی انتظامی و بسیج به ناحق استفاده بشه تریبون تشویش اذهان مردمی بشه اون هم توسط یک امام جمعه ؟! واقعا الان باید چه کرد ظاهراً ایشون این دست صحبت ها رو تا ایجاد یک جنگ درست حسابی ادامه خواهند داد؟!🤔🤔🤔🤔🤔🤔
هدایت شده از مهاجر
اگر تفرقه افکنانی مثل عبدالحمید در بین ائمه جمعه اهل سنت داریم انسانهای با معرفت و انقلابی هم در میان آنها داریم ببینید:⬇️⬇️⬇️⬇️
هدایت شده از مهاجر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سنگ تمام ماموستا كیوان مرادیان، امام جمعه اهل سنت بخش آساوله سنندج در برنامه تلویزیونی بنا بر فقه شافعی، اگر ولی بر حق مسلمین سید علی خامنه‌ای دستور جهاد بدهد، ما نیروهای فرهنگی نیز جان‌مان را تقدیم انقلاب می‌کنیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام مصادیق ان الله یحب ...درقران چه کسانی هستند؟
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و احترام ⬇️ ✅🌴خداوند علی اعلی همه آفریده‌های خویش را دوست دارد لکن در کتاب کریم به محبتش به عده‌ای خاص تصریح فرمود است و این عده را به‌عنوان دوستان خویش مطرح می‌کند. در میزان الحکمه، جلد 2 ص 217 بر اساس آیات قرآن شاخص‌ترین افراد را که خداوند از آنان به‌عنوان محب خود یادکرده است معرفی شده‌اند که شامل: 🌴🔻محسنین:    «انّ الله یحبُ المحسنین» (بقره/195) در این آیه شریفه پس از سخن درباره انفاق می‌فرماید «و أحسنوا انّ الله یحبّ المحسنین» و نیکوکار باشید که خداوند نیکوکاران را دوست دارد. 🌿توابین:    «انّ الله یحبّ التوابین» (بقره/ 222) خداوند توبه کاران را دوست دارد. توبه به معنای بازگشت از کردار ناشایست و پشیمان شدن از گناه و با زبان آمرزش خواستن و تصمیم بر ترک گناه گرفتن. 🌴🔻متّقین:   «انّ الله یحبّ المتقین» (توبه/4) خداوند باتقوایان را دوست دارد. در قرآن کریم و فرهنگ دینی ما تقوا فضیلتی بزرگ و با ارزش است و انسان با تقوا در نزد خداوند بسیار عزیز و گرامی است. 🌿صابران:   «والله یحبّ الصابرین»  (آل‌عمران/ 146) خداوند صابران را دوست دارد و آنان بدون حساب وارد بهشت می‌شوند. 🌴🔻متوکلین:    «... فأذا عزمت فتوکّل علی الله انّ الله یحبّ المتوکلین» (آل‌عمران/159) در این آیه شریفه خداوند رحمت واسعه 🌿مقسطین:   «ان الله یحب المقسطین» (مائده/42، حجرات/9، ممتحنه/8) خداوند عدالت پیشگان را دوست دارد. 🌴🔻متقین:   «ان الله یحب المتقّین» (آل عمران/79، توبه/4-7) خداوند باتقوایان را دوست دارد. گرامی‌ترین شما در پیشگاه خداوند باتقواترین شماست. (حجرات/2) 🌿مطهرین:   «انّ الله یحب المطهّرین» (توبه/108) خداوند پاکدامنان را دوست دارد. 🔻مجاهدان فی سبیل الله:   «انّ الله یحبّ الدین یقاتلون فی سبیله صفاً کأنهم بنیان مرصوص» (صف/64) خداوند دوست دارد آنانی را که پیکار می‌کنند در راه خداوند در صف‌هایی محکم و استوار. خداوند رحمان و رحیم در کتاب کریمش این عده را به عنوان دوستان خویش مطرح می‌کند. مطالعه تکمیلی .⏬ https://www.google.com/amp/s/article.tebyan.net/Article/AmpShow/178340 ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👇👇👇👇👇👇اینم یه خبرخوش 🇮🇷🌴🇮🇷🌴🇮🇷🌴🇮🇷🌴🇮🇷🌴 خبر فوری خوش و بسیار مهم عربستان شکست حمله به یمن را پذیرفت و توقف عملیات نظامی در یمن را پس از هفت سال شکست و هزینه 2000 میلیارد دلاری پذیرفت. ❗️حالا یمن برای ما درآمد زایی میکنه یا فقط ماییم که براش خرج میکنیم؟ ❗️اگر نفت از قیمت کنونی بیست دلار بالا تر بره ماهانه بغیر از درآمد کنونی نفت چیزی بالغ بر ٢۵/٠٠٠/٠٠٠/٠٠٠/٠٠٠ تومن درآمد مازاد ما از فروش نفت میشه ❗️از طرفی عربستانی که میدونه پشت این ماجراها ایرانه و تا دیروز داشت با ادبیات تند با ما صحبت می‌کرد پیغام میده که فقط ایرانه که میتونه جلوی یمن رو بگیره که بما حمله نکنه ❗️این چند تا نکته رو برای اینها مشخص میکنه اول اینکه یمنی که در جنگ با عربستان به جرات میتونم بگم هیچی نداره عربستان رو از پا درآورده ❗️اگر بخواهند با ایران سرشاخ بشن چه اتفاقی میتونه براشون بیفته اینجوری میشه که سایه جنگ از سر کشور برداشته میشه ❗️و یا همین ونزوئلا که ما در زمان احمدی نژاد رفتیم و ارتباط خوبی باهاش گرفتیم و تبدیل شد به متحد ما در قاره آمریکا دست رد به سینه آمریکایی‌ها میزنه و بهشون نفت نمیفروشه ❗️عربستان هم از سر عجز اعلام کرده دیگه توانایی کنترل قیمت نفت رو نداره ❗️در واقع الان ایران و یمن هستن که قیمت جهانی نفت رو مشخص میکنند ❗️ما در طول تاریخ کی همچین قدرتی داشتیم ❗️آمریکا و چندین کشور عربی با هم قرار گذاشتن که آمریکا ٣٠ میلیون بشکه از ذخائر خودش رو وارد بازار کنه تا قیمت رو پایین بباره ولی این مثل یک فنر میمونه که جمع شدنش سخته ولی وقتی رها بشه به یکباره قیمت جهانی نفت از دویست دلار هم عبور میکنه و این یعنی شکستن ستون فقرات اقتصاد امریکا ❗️چین و روسیه هم مجبورن با ما تعامل کنند ❗️روسیه الان تو دنیا داره منزوی میشه برای همین مجبوره با ما متحد بشه و در مقابل آمریکا از امتیاز دست برتر ایران استفاده کنه حالا اگر ما واسطه فروش نفت روسیه بشیم و حق فروش عالی اون رو نصیب خودمون کنیم چی میشه؟ ❗️و یا چین چین میدونه اگر ایران تو حوزه انرژی کاری نکنه اروپا فلج میشه ❗️اروپا فلج بشه چین بازار عمده خودش رو در اروپا از دست میده میدونید این یعنی چی؟ ❗️الان ایران به عنوان عامل ثبات در منطقه میتونه وارد بشه و همه چیز گره خورده به لبان سید علی ما ❗️الان این ما هستیم که داریم برای دنیا تعیین تکلیف میکنیم ❗️الان اسرائیل و آمریکا و چند کشور عربی دنبال ایجاد ناتوی عربی برای جلوگیری از قدرت گرفتن ایران در منطقه و حتی جهانند ❗️اما کور خوندن دستان ما در باب المندب و شریان های انرژی دنیا کمر اینها رو ان شاالله خواهد شکست ❗️ما قبلا هم این نوید رو داده بودیم که به زودی یک ابرقدرت بزرگ دینی در دنیا سربرخواهد آورد و فرموده امام خمینی ره محقق خواهد شد آنجا که فرمود ما ابهت شرق و غرب و خواهیم شکست ما آمریکا را زیر پا خواهیم نهاد ❗️فقط دولت باید سعی کنه از این موقعیت بهتر استفاده کنه و با صرف این هزینه ها در حوزه زیرساخت‌های تولید و حمایت از کسب و کارها، این فرصت طلایی رو برای بازگرداندن رونق اقتصادی و پر شدن سفره مردم ایجاد کنه ❗️داریم به نقطه صفر عملیاتی نزدیک میشیم غرب اگر به نقطه انتحار برسه برگ آخر خودش رو در منطقه رو خواهد کرد ❗️ما ان شاالله داریم به تقابل آخرالزمانی جبهه حق و باطل نزدیک میشیم ❗️ان شاالله طی روزهای آینده اخبار خوبی از عربستان سعودی به گوشتان خواهد رسید ❗️روزهای سختی در حال سپری شدنه دنیا آبستن حوادث عظیمی است ❗️به امید پیروزی جبهه حق علیه باطل ❗️رفقا تا میتونید این مطالب رو منتشر کنید ❗️هر کس در جبهه حق وظایفی رو میتونه به عهده بگیره ❗️همه که نیاز نیست تحلیلگر باشن ❗️میتونن تحلیل ها و اخبار خوب رو به دیگران منتقل بکنند ❗️ما رو در تحقق جهاد تبیین یاری کنید همه نسبت به جهاد تبیین مکلفیم 🇮🇷🌹🇮🇷🌹🇮🇷🌹🇮🇷 📮انتشار حداکثری با شما.
هدایت شده از مهاجر
❌این خبر کذب است البته اخیرا مذاکراتی در یمن انجام شده ولی هنوز نتیجه ای حاصل نشده است واتفاقا تنش ها هم بیش تر شده است 🔴 سخنگوی دولت صنعا در آخرین موضع گیری خود گفت: نبرد بعدی مانند درگیری‎های قبلی نخواهد بود 🔹ضیف‌الله الشامی، وزیر اطلاع رسانی و سخنگوی دولت نجات ملی یمن در توییتی نوشت: مقامات آمریکا، رژیم‌های سعودی و اماراتی را به سمت تشدید تنش و تداوم تجاوز علیه یمن سوق می‌دهد و سران مزدور نیز با بیانیه‌ها و لجاجت رسانه‌ای برای آماده سازی نبرد تلاش می‌کنند. 🔹الشامی افزود: ملت یمن و ارتش مجاهد ما برای هر نبرد جدیدی در آمادگی بالایی قرار دارند و مرحله پس از آتش بس با توجه به توصیه‌های مکرر رهبری مانند قبل آن نخواهد بود به اخبار زیر که مربوط به اتفاقات اخیر است دقت کنید تا کذب پیام فوق مبنی بر "عربستان شکست حمله به یمن را پذیرفت " برای شما مشخص شود ✳️تداوم کارشکنی‌های ریاض؛ ائتلاف متجاوز سعودی کشتی حامل سوخت یمن را توقیف کرد: https://www.tasnimnews.com/fa/news/1401/07/30/2792008 ✳️نیروهای مسلح یمن: عملیات پهپادی در الضبه تنها یک هشدار ساده بود/ مانع غارت ثروت ملت یمن می‌شویم https://www.tasnimnews.com/fa/news/1401/07/29/2791607 ✳️عملیات پهپادی انصارالله علیه ائتلاف سعودی در بندر نفتی «الضبه» https://www.tasnimnews.com/fa/news/1401/07/29/2791576
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شعبه ۲۸ تجدیدنظر دیوان عدالت اداری سیدصولت مرتضوی، رئیس نهاد ریاست جمهوری را به پنج سال انفصال از خدمات دولتی محکوم کرده بود. علت این محکومیت چی بود؟ و اینکه چطور یهو محکومیت (انفصال از خدمات دولتی) برداشته شد و به عنوان وزیر به مجلس معرفی شد و بعد رای اعتماد گرفت؟ در پاسخی که در گروه هست گفته شده نمیدونن درست هست یا نه؟ لطف میکنید جوای مطمن هستید بزارید
هدایت شده از مهاجر
در آستانه برگزاری جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، نامه‌ای منتسب به دیوان عدالت اداری به تاریخ یازدهم مهر 1401 در رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر می‌شود که حاکی از آن است که مرتضوی به 5 سال انفصال از خدمت محکوم شده است. آن نامه مربوط به شعبه 28 تجدیدنظر دیوان عدالت اداری بود که سیدصولت مرتضوی، رئیس نهاد ریاست جمهوری را به پنج سال انفصال از خدمات دولتی محکوم کرده بود اما پس از حکم شعبه تجدیدنظر، حکم دیگری از سوی شعبه 24 تجدیدنظر دیوان عدالت اداری صادر شد که مطابق آن دادگاه رای به رد شکایت شاکی نسبت به سیدصولت مرتضوی داده است. بر اساس حکم تجدیدنظر استنکاف صولت مرتضوی از اجرای قانون، رد شده و حکم قبلی به دلیل نبود استدلال کافی نقض شده است. گفتنی است این پرونده مربوط به استخدام فردی در سال 98 در دولت گذشته بوده است که با شکایت این فرد به دیوان عدالت اداری تقاضای حکم استخدام در دولت را داشته و به دلیل مشکلات قانونی فرایند استخدام وی طی نشد و در نهایت با طرح شکایت رئیس نهاد ریاست جمهوری از اتهام وارده تبرئه شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
استقبال مقام ارشد روس از تداوم تحریم‌های ایران مدیر صندوق امنیت ملی انرژی روسیه در این مصاحبه صراحتا می‌گوید: ایران تحت تحریم باقی می ماند، تحریم هایش هم شدیدتر می شود؛ صادقانه بگویم، این خبر خوبی برای ماست. خبر فوری: مدیر صندوق امنیت ملی انرژی روسیه در این مصاحبه صراحتا می‌گوید: ایران تحت تحریم باقی می ماند، تحریم هایش هم شدیدتر می شود؛ صادقانه بگویم، این خبر خوبی برای ماست.