eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.8هزار دنبال‌کننده
14.9هزار عکس
6هزار ویدیو
125 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام علیکم اگه کشور ما جمهوری هست و خوب میشه انتخاب کرد دوران انتخابات اگه مردم هیچ کدوم از کاندید ها رو قبول نداشته باشن باید چیکار کنند. مثلا یه نفر دیگه رو قبول دارن. و اون فرد رد صلاحیت شده. چرا باید اینطور باشه؟ به اصطلاح چرا فیلتر شورای نگهبان وجود داره؟
هدایت شده از نجمه کبیریان
سلام و احترام در همه کشورها ارگان و به قول حضرتعالی فیلتری شبیه شورای نگهبان ما وجود دارد مگر می شود که نباشد؟؟؟ هر کس با هر سابقه و خبط و خطا و یا نقض مدارک و موارد لازم، غیر قانونی وارد صحنه انتخابات شود؟ این عاقلانه و درست هست؟ هیچ جای دنیا چنین نیست بعد هم این درست نیست که من نوعی هیچ کاندیدایی را قبول نداشته باشم هیچ انسانی کامل نیست باید تحقیق و پرس و جو کرد وسواس نکرد و انتخاب کرد و اینکه مردم هیچ کدام را قبول ندارند صدای رسانه معاند جهت تضعیف نظام است که به دنبالش عدم رای دادن به اصلح است که جایز نیست آیت الله مکارم شیرازی می فرمایند آنکه اصلح است را بینی و بین الله انتخاب کنید و به ان رای بدهید. از این رو نباید در انتخاب گرفتار وسواس شد و رای سفید به صندوق انداخت، این مساله درست نیست؛ باید انسان به اندازه توان تحقیق کند و بعد که به نتیجه رسید عندالله معذور است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
10.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.هر کسی این کلیپ را ساخته شیر مادرش حلالش . یادگاری از من برای شما 👍😘🌷
هدایت شده از My Hero
سلام و احترام هر چه خنديديم پررو تر شدند رو بهشان دادیم خوش باور شدند سالهاست که بسیاری ازمردم از این فضای آزادی بیان که در ایران هست سواستفاده کرده و دست به قلم شده و در انتقاد از مسئولین جمهوری اسلامی ایران شعر می سرایند و به تخریب و سرزنش ایشان می پردازند تبلیغ مجموعه‌های شعر در رسانه‌ها عرصه را برای تاخت‌وتاز کسانی که سواد شعر آکادمی ندارند بی‌مانع کرده و باعث شده که امروزه در فضای مجازی شاهد تبلیغ و انتشار شعرهای ضعیفی باشیم که در واقع دلنوشته‌های فردی و شخصی بدون ارزش ادبی هستند. باور یک شاعر: اگر شعرها امروز نقد نشود این شعر به دل‌نوشته‌های بی‌محتوایی تبدیل می‌شود که در شأن مخاطب فرهیخته نیست. گر چه برخی قدر این دولت نمی داند ، ولی من به جای آن برخیهای نامهربان متشکرم ✍محمدحسین ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امروز اول صفره یاخیر؟ازنظر مراجع فرق داره؟
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و ادب براساس آنچه در تقویم جلالی ما ثبت شده امروز ۳۰ محرم ۱۴۴۵ قمری برابر با ۲۶ مرداد و سالروز ورود آزادگان عزیز به میهن اسلامی است و اما در مورد 👈واژه صفر از صفراء به معنای زردی (و سرخی) که در لغت رنگ خون است گرفته شده است. اصل نحس دانستن ماه صفر به این واقعه تاریخی باز می گردد که قبیله های عرب می خواستند در این ماه تمام آن کینه توزی خودرا در آن 90 روز تحمل، به بار بنشانند و بدی های یکدیگر را تلافی کنند و این به اخلاق جاهلی بازمی گردد. ⬅️ روایتی که به نحس بودن ماه یا روزی اذعان داشته باشد وجود ندارد❌ و بالعکس از نحس شمردن ایام خدا نهی شده است. در این خصوص از پیامبر اعظم (ص) نقل شده است«لا تُعادوُا الأَیّامَ فَتُعادیکُمْ؛ با روز ها دشمنی نکنید که آن ها با شما دشمنی خواهند کرد. » نظر مراجع تقلید چیست⁉️ سؤال کاربران : برخی معتقدند، برخی ایام مثل ماه صفر نحس هستند و به برخی روایات نیز استناد می کنند. آیا از نظر شرعی ایام و لیالی نحس وجود دارد و برای رفع نحسی چه باید کرد⁉️ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی: به طور مطلق چنین مطلبی ثابت نیست و به طورکلی صدقه به فقیر دافع بلاست. حضرت آیت الله فاضل لنکرانی: دلیلی بر این معنا نداریم و بر فرض صحت هم با مقداری صدقه مسئله حل می شود. حضرت آیت الله مکارم شیرازی: از بعضی روایات چنین چیزی استفاده می شود ولی با صدقه خطرات برطرف می شود. حضرت آیت الله سیستانی: برای رفع نحسی احتمالی صدقه بدهید. حضرت آیت الله تبریزی: نحوست زمان گاهی به معنای این است که مقارن امر ناخوشایندی است. مثل وفات حضرت رسول اکرم (ص) و ائمه علیهم السلام که یادآور وقایع تلخ است. لذا از وقوع چنین اموری دلهره به انسان دست می دهد و برای آرامش جز پناه بردن به خداوند متعال و دادن صدقه چاره بهتری نیست. حضرت آیت الله بهجت: فی الجمله ثابت است و صدقه دادن دعاهای مأثوره نافع است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
با سلام و عرض ادب آیا کسی میتونه ادعا کنه امام زمان رو دیده؟
هدایت شده از منتظرالمهدی(عج)
علیکم السلام ورحمة الله ❓ آیا امام زمان (عج) را می‌توان دید - چگونه؟ یا اساساً رؤیت نمی‌شوند؟ ✅  این که آیا ما می‌توانیم ایشان ببینیم یا خیر؟ با این که ایشان اساساً قابل رؤیت هستند و یا موجودی نادیدنی می‌باشند، دو مقوله‌ی کاملاً متفاوت است. اگر منظور از «ما می‌توانیم ببینیم» این است که هر کسی می‌تواند با اراده، تلاش، عبادت و ...، به نقطه‌ای یا جایی برسد که حتماً ایشان را زیارت کند، خیر. پس از نواب خاص، یعنی پایان غیبت صغرا و آغاز غیبت کبری، دیگر باب دیدن بدین صورت که فقط برای آن چهار نایب خاص ممکن بود، به طور کلی بسته شد. لذا آن حضرت علیه‌السلام در آخرین نامه‌ی خود به آخرین نایب خاصش، علی بن محمد سمری (ره) می‌فرمایند: «مَنِ الدَعی المُشاهِدة قَبلَ خُرُوج السُفیانی وَ الصَّیْحَةِ، فَهُوَ کَذابٌ مُفتَرٌ» یعنی: [دیگر] تا قبل از خروج سفیانی و صحیه‌ی آسمانی (که از علائم حتمی ظهور است) هر کس ادعای مشاهده‌ی مرا بنماید، دروغ‌گو و افترا زننده است. ادعای مشاهده، یعنی کسی ادعا کند که «من می‌توانم امام زمان را ببینم»، «من به خدمت او خواهم رسید»، «دیدار او برای من میسر است» ... و خلاصه آن که می‌توان هر وقت خواستم، ایشان را مشاهده کنم. چنین ادعایی از ناحیه‌ی هر کسی که باشد دروغ و افترا است. یا اگر دروغ‌گو و افترا زننده عمدی نباشد، دست کم به خاطر وهم و گمانش دچار دروغ و افترا می‌شود. چنان چه مقام معظم رهبری فرمودند: « اين توسلاتى كه در زيارات مختلف وجود دارد كه بعضى از اينها اسانيد خوبى هم دارد، اينها بسيار باارزش است. و توسل، توجه، انسِ با آن بزرگوار از دور. اين انس به معناى اين نيست كه حالا كسى ادعا كند كه من خدمت حضرت مي‌رسم يا صداى ايشان را مي‌شنوم؛ ابداً اينجور نيست. غالب آن چه كه در اين زمينه گفته مي‌شود، ادعاهائى است كه يا دروغ است، يا طرف دروغ هم نمي‌گويد، تصور مي‌كند، تخيل مي‌كند. ما كسانى را ديديم، آدم‌هاى دروغگوئى نبودند، اما خيال مي‌كردند، تخيل مي‌كردند؛ تخيلات خودشان را به عنوان واقعيت براى اين و آن نقل مي‌كردند! نبايستى تسليم اينها شد.» (18/4/1390) اما این سخن یا عدم امکان مشاهده بر اساس اراده و عمل شخص، بدین معنا نیست که ایشان قابل رؤیت نمی‌باشند و هیچ گاه و به هیچ وجه دیده نخواهند شد. ایشان نیز بشری هستند مانند سایرین و مثل آنها روز زمین زندگی می‌کنند. چنان چه گفته‌اند: «یمشی فی‌الارض – روی زمین زندگی می‌کند» - «کاحد من الناس – مانند سایر انسان‌ها» - «یرونه – می‌بینیدش» - «و لا یعرفونه – ولی نمی‌شناسیدش». پس، باید دقت شود که «غیبت»، در اصل غیبت از شناسایی است، نه این که آن موجود غیبی می‌شود و دیگر به هیچ وجه قابل رؤیت نمی‌باشد. ما در روز شاید صدها و یا هزاران نفر را ببینیم، اما چون نمی‌شناسیم، متوجه نمی‌شویم که چه کسی را دیده‌ایم و اگر یکی از آنها را نام ببرند و بپرسند که آیا تا کنون فلانی را دیده‌ای، حتماً پاسخ منفی می‌دهیم. در صورتی که ممکن است ده‌‌ها بار او را دیده باشیم. چنان چه مقام معظم رهبری در باب این که مهدویت و امام مهدی (عج) در فرهنگ شیعه شناخته شده است، فرمودند: «... اينجور نيست كه بگويند كسى متولد خواهد شد، كسى به وجود خواهد آمد؛ نه، كسى است كه هست، وجود دارد، حضور دارد، در بين مردم است. در روايت دارد كه مردم او را مى‌بينند، هم چنانى كه او مردم را مى‌بيند، منتها نميشناسند. در بعضى از روايات تشبيه شده است به حضرت يوسف كه برادران او را مي‌ديدند، بين آنها بود، در كنار آنها بود، روى فرش آنها راه مي‌رفت، ولى نميشناختند». (18/4/1390) اما در باب این که چه کنیم ایشان را ببینیم؟ چنان چه بیان شد، اراده‌ی این دیدار یک طرفه و از ناحیه‌ی شخص ایشان است. اما باید دقت کنیم که اولاً اصل معرفت است و دیدار نیز خوب است که با معرفت و محبت انجام شود. خیلی‌ها حضرت علی علیه‌السلام و سایر ائمه (ع) را از نزدیک دیده‌اند، اما ... . ثانیاً دقت کنیم که هر چند ما او را نبینیم و یا ببینیم، اما نشناسیم، اما ایشان ما را می‌بینند و می‌شناسند، لذا باید کاری کنیم که با دیدن ما خرسند شوند و از ما راضی باشند. باید یک شیعه و یک منتظر واقعی باشیم. مقام معظم رهبری: «انتظار ايجاب مي‌كند كه انسان خود را به آن شكلى، به آن صورتى، به آن هيئت و خُلقى نزديك كند كه در دوران مورد انتظار، آن خُلق و آن شكل و آن هيئت متوقع است. اين لازمه‌ى انتظار است. وقتى بناست در آن دوران منتظَر عدل باشد، حق باشد، توحيد باشد، اخلاص باشد، عبوديت خدا باشد - يك چنين دورانى قرار است باشد - ما كه منتظر هستيم، بايد خودمان را به اين امور نزديك كنيم، خودمان را با عدل آشنا كنيم، آماده‌ى عدل كنيم، آماده‌ى پذيرش حق كنيم. انتظار يك چنين حالتى را به وجود م ى‌آورد.» (18/4/1390) در خاتمه فرمایشاتی از شخص آن حضرت (عج) را درباره‌ی چه باید کرد؟ نقل می‌شود.👇