eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.6هزار دنبال‌کننده
14.5هزار عکس
5.6هزار ویدیو
122 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام وقت بخیر وقتی توهین به مقدسات میشه یه عده میگن اگه خدا بخواد خودش جواب اهانت کننده را میده چرا باید مسلمانان از قران و مقدسات دفاع کنند؟
هدایت شده از محمد حسین
سلام بزرگوار خداوند بر همه چیز وهمه کس احاطه دارد از رگ گردن به انسان نزدیکتر است واز نیات مردم آگاه میباشد ومیداند جواب انسانهای شرور را چگونه بدهد. اما به انسان هم اختیار داده در برابر ظلم وستم ساکت ننشیند. در برابر کفر وبی دینی سکوت نکنند. مگر میشود خداوند مردم را رها کند 🔹خداوند رحمن و رحيم است و نسبت به بندگانش از هر كسي مهربانتر است. لذا خداوند بر اساس لطف خود در اين دنيا به بندگان گنهكار مهلت مي دهد تا برگردند و اشتباهات خود را جبران كنند و اگر برنگردند قطعا خداوند در وقت معيني آنها را مجازات خواهد كرد. ✅چنانچه در قرآن مي فرمايد: وَ لَوْ يُؤاخِذُ اللَّهُ النَّاسَ بِما كَسَبُوا ما تَرَكَ عَلى‏ ظَهْرِها مِنْ دَابَّةٍ وَ لكِنْ يُؤَخِّرُهُمْ إِلى‏ أَجَلٍ مُسَمًّى فَإِذا جاءَ أَجَلُهُمْ فَإِنَّ اللَّهَ كانَ بِعِبادِهِ بَصيراً(2) اگر خدا مردم را به آنچه مى‏كنند مؤاخذه مى‏كرد، هيچ جنبنده‏اى را روي زمين باقى نمى‏گذاشت. ولى مؤاخذه آنان را تا سرآمدى معيّن به تأخير مى‏اندازد؛ و چون سرآمدشان در رسد خدا به [كار] بندگانش بينا است. 🔹آيات و روايات به دست مي آيد كه اين دنيا خانه عمل است نه حساب و كتاب و روز قيامت خانه حساب است نه عمل چنانچه در روايتي علي (ع) مي فرمايد: إنكم في يوم عمل ليس فيه حساب و يوشك أن تكونوا في يوم حساب ليس فيه عمل؛(1) همانا شما در جايي هستيد كه جايگاه عمل است و حساب در آن نيست و نزديك است كه در جايگاهي واقع شويد كه روز حساب است و در آن عملي نيست. نتيجه اگر خداوند به ظالمان و توهين كنندگان به مقدسات ديني مهلت زندگي داده و آنها را بالفور عذاب نمي كند ممكن است دلايل و حكمت هاي متفاوتي همچون فرصت توبه دادن به گنهكاران و امتحان آنها و مومنين و كسب قابليت هاي لازم براي عذاب هاي جاويدان و... داشته باشد و مومنين نه تنها نبايد در مقابل توهينات آنها ايمانشان ضعيف و يا بي ايمان شوند، بلكه بايد ايمان خود را تقويت كنند و به دفاع از دين وقرآن ومقدسات خود بپردازند. چرا كه ممكن است مومنين نيز از اين طريق امتحان شوند كه ضعف ايمان و يا از دست دادن آن مردودي در امتحان محسوب مي شود. ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام می خواستم ببینم این بحث کلیپ صحت داره و واقعا وجود دارن؟
هدایت شده از محمد حسین
ایا فرازمینی ها یا همان موجودات فضایی وجود دارند؟ شواهدی مبنی بر وجود زیست فرازمینی وجود ندارد. در واقع اگرچه صحت تصاویر تائید شده اما این تصاویر به هیچ‌وجه به معنی حضور موجودات فضایی (!) نیست. ✅حال از منظر احادیت وقرآن به این موضوع میپردازیم👇👇 🔹این فکر که آیا در کهکشان ها و کرات دیگر موجودات زنده یا عاقل دیگری وجود دارد یا نه یکی از سؤالاتی است که بشر به دنبال پاسخ آن بوده است ولی هنوز پاسخی برای آن نیافته است . برخی از تعبیرات قرآن به وجود 🔹موجوداتی زنده در آسمان اشاره دارد، از جمله: 1⃣ تعبیر به "من دابة": «و از نشانه های (قدرت) اوست آفرینش آسمانها و زمین و آنچه از (انواع) جنبنده در میان آن دو پراکنده است و او هر گاه بخواهد برگرد آوردن آنان تواناست.» 2⃣ تعبیر به "من فی السموات" و "ما فی السموات": « هر که در آسمان ها و زمین است از او درخواست می کند؛ هر زمان، او در کاری است.» « و آنچه در آسمانها و آنچه در زمین از جنبدگان و فرشتگان است، برای خدا سجده می کنند و تکبٌر نمی ورزند.» « آسمانهای هفتگانه و زمین و هر کس که در آنهاست او را تسبیح می گویند. » 3⃣ تعبیر به "مشارق و مغارب": « سوگند به پروردگار مشرقها و مغربها که ما قادریم.‏» 4- تعبیر به "العالمین": « سپاس مخصوص آن خدائى است که پرورش دهنده عالمیان است‏». در میان آیات مطرح شده فقط آیه اول و آیاتی که العالمین در آنها آمده است، به صورت احتمال دلالت بر وجود موجودات زنده در کرات دیگر می کنند. 🔹علامه طباطبائی (ره) در تفسیر آیه اول می فرماید: « ظاهر آیه این است که در آسمانها از جنبدگان ( دواب ) مثل روی زمین وجود دارد.....» 🔹و صاحب تفسیر نمونه می نویسد: « این آیه دلالت بر وجود انواع موجودات زنده در آسمان ها دارد گرچه هنوز دانشمندان به صورت قاطعی در این زمینه قضاوت نمی کنند و سر بسته می گویند که دارای موجودات زنده اند ولی قرآن با صراحت این حقیقت را بیان می دارد که در پهنه آسمان نیز جنبدگان زنده، فراوان وجود دارد. » در حدیثی از حضرت علی (ع) آمده است: « این ستارگانی که در آسمان است شهرهایی همچون شهرهای زمین هستند، هر شهری با شهر دیگر (هر ستاره ای با ستاره دیگر) با ستونی از نور مربوط است.» در مورد دلالت این آیه بر وجود حیات زنده در کرات دیگر تذکر چند نکته لازم است: 🔺1. واژه « سماء » و « سموات » در قرآن به چند معنا به کار می رود: جهت بالا ـ کرات آسمانی ـ جو زمین و ... دلالت آیه بر وجود موجودات زنده در کرات دیگر وقتی صحیح است که کلمه « سموات » در آیات مورد بحث به معنای کرات آسمانی باشد. در حالی که ممکن است « سموات » در آیه فوق به معنی طبقات جو اطراف زمین و مراد از دابة موجودات ریز ذره بینی (مثل ویروسها و ...) و درشت ( مثل پرندگان ) که در فضای اطراف ما پراکنده اند، باشد. 🔺2. با توجه به اینکه هنوز وجود موجودات زنده در کرات دیگر از لحاظ علمی اثبات نشده و به صورت یک احتمال قوی از آن یاد می شود لذا نمی توان به صورت قطعی، وجود موجودات زنده در کرات دیگر را به قرآن نسبت داد . در نتیجه این آیات بر اساس یک تفسیر احتمالی نوعی رازگویی علمی از آینده است که هنوز مطلب علمی آن توسط دانشمندان به اثبات نرسیده است. ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از سَرو
سلام و احترام ضمن تشکر از پاسخ استاد محترم پاسخی دیگر⬇️⬇️ 🛑 تصاویری که از به اصطلاح موجودات در ابتدا مشاهده میشود، نفر اول که مشخصه انسان هست که با ماسک و پوشش خاصی ظاهر شده.. نفر دوم و سوم نما با ساختار هستند... 🛑 جای نگرانی وجود ندارد چرا که حکیم فرزانه ی انقلاب در کنار تاکید بر همواره بر به روز بودن کار و تبلیغاتی نیز اشاره کرده‌اند... 👈ایشان بارها در سخنرانی‌های خود از نام بردند و توجه و افکار را به آن جلب کردند. همزمان با داغ شدن گفتگوها درباره هوش مصنوعی در جهان، وقتی نگاهی به اظهارات حضرت آقا می اندازیم،متوجه خواهیم شد که ایشان علاوه بر به روز بودن، چه میزان و توانایی تعیین درباره مسایل روز و را دارند... 👈در جای دیگری فرمودند من پیشنهاد میکنم یکی از مسائلی که مورد تکیه و توجّه و تعمیق واقع میشود، مسئله‌ی باشد که در نقش خواهد داشت... باید کاری کنیم که ما در حدّاقل در [بین] ده کشور اوّل در مورد هوش مصنوعی قرار بگیریم... ⬅️از طرفی وجود موجودات در در قرآن و تفاسیر و روایات بصورت رازگونه تأیید شده اما از نظر علمی نیاز به اثبات دارد ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از منتظرالمهدی(عج)
⭕️موجودات فضایی چگونه می‌توان نظریه یوفو‌ها را ( کنترل انسان توسط موجودات فضایی) را رد کرد❓ ✅ 👇 📍 هر کسی هر چه بگوید، می‌شود "نظریه"؛ حال آیا آن که نظریه می‌دهد و یا ادعایی می‌کند، باید دلایل، شواهد و قرائنی برای اثبات نظریه‌ی خود بیاورد، یا دیگران باید با دلایل متقن رد کنند و اگر رد نکردند، حتماً آن نظریه باید درست، محکم و قابل قبول شناخته شود؟! پس باید از آنها پرسید که چگونه اثبات می‌کنید؟ نه این که سؤال شود: چگونه می‌شود رد کرد؟! ☢این روش تبلیغ و القای نظریه‌های گوناگون و مشغول کردن اذهان عمومی به آنها، مانند روش مشهور به قصه‌های "ملا نصرالدین" می‌باشد که مثلاً گفت: "ستارگان آسمان صد هزار عدد است! گفتند: از کجا معلوم؟ گفت: اگر قبول ندارید، بروید بشمارید"! یا زیر پای خودش میخی بر زمین فرو کرد و گفت: "اینجا مرکز زمین است"! پرسیدند: به چه دلیل و از کجا معلوم؟! گفت: "اگر قبول ندارید، بروید متر کنید!" 🔴چه شده است که در عصر علم و تکنولوژی، نام هر داستان خیالی، و خیال‌پردازی را می‌گذارند «نظریه»؟! آیا خودشان قبول و باور کرده‌اند که به دیگران القا می‌کنند؟! هرگز. ☑️از این رو، اگر بخواهید با نگاه علمی به یک نظریه توجه کنید، اول باید ببینید که دلایل، شواهد و قرائن مدعی چیست؟ با این همه، تا یک نظریه به لحاظ علمی کاملاً اثبات نشود، در همان حد نظریه است و یک نظریه، قابل بررسی هست، اما قابلیت پذیرش و تبعیت ندارد. این درس بزرگی است که خداوند متعال در قرآن کریم به ما آموخت: « وَمَا لَهُمْ بِهِ مِنْ عِلْمٍ إِنْ يَتَّبِعُونَ إِلَّا الظَّنَّ وَإِنَّ الظَّنَّ لَا يُغْنِي مِنَ الْحَقِّ شَيْئًا » (النّجم، 28) ترجمه: آنها هرگز به این سخن دانشی ندارند، تنها از گمان بی‌پایه پیروی می‌کنند با اینکه «گمان» هرگز انسان را از حقّ بی‌نیاز نمی‌کند! موجودات فضایی:⏬ 🔷دانشمندان و محققان ماتریالیست، از آن جهت که جز ماده را قبول ندارند، نمی‌توانند عالَمی جز همین عالَم ماده را بشناسند و قبول کنند و بالتبع نمی‌توانند موجوداتی فضایی، به غیر از آن چه در این عالَم ماده می‌تواند زندگی کند را بپذیرند. از این رو، وقتی می‌خواهند جهت یافتن احتمالی حیات و موجودات زنده در سیارات دیگر تحقیق کنند، ابتدا به دنبال آب و سپس هوای مناسب تنفسی می‌گردند! و برای «موجود فضایی» نیز صورتی تخیلی مانند همین موجودات زمینی می‌سازند که یا بزرگتر و زشت‌تر است یا زیباتر و خیالی و ... . ♦️اما تردیدی نیست که اگر حیات در این آسمان اول به غیر از زمین وجود نداشته باشد (و چه بسا وجود داشته باشد)، حتماً در آسمان‌های دیگر وجود دارد؛ چنان که فرمود: « وَمِنْ آيَاتِهِ خَلْقُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَثَّ فِيهِمَا مِنْ دَابَّةٍ وَهُوَ عَلَى جَمْعِهِمْ إِذَا يَشَاءُ قَدِيرٌ » (الشوری، 29) ترجمه: و از نشانه‌هاى [قدرت‌] اوست آفرينش آسمان‌ها و زمين و آنچه از [انواع‌] جنبنده در ميان آن دو پراكنده است، و او هرگاه بخواهد بر گردآوردن آنان تواناست. ✔️آیت‌الله علامه طباطبایی رحمة الله علیه، در تفسیر این آین می‌نویسند: «... از ظاهر آن برمى‏آيد كه در آسمان‌ها نيز جنبندگانى هست، و اينكه بعضى «مانند تفسیر روح المعانی»، جنبندگان آسمان را به ملائكه تفسير كرده‏اند، صحيح نيست، زيرا اولا آيه شريفه مطلق است، و نمى‏شود بدون دليل آن را مقيد به يك نوع جاندار كرد، و ثانيا اصولا اطلاق كلمه "دابة" بر فرشتگان معهود نيست.» (المیزان، ذیل آیه). پس، موجودات زنده متنوع بسیاری [که از آنها به جنبده تعبیر می‌شود) در آسمان‌ها وجود دارند که برای انسان ناشناخته هستند و شاید هیچ‌گاه نیز شناخته نشوند. 🔹بنابر این، مسلمان و اهل قرآن مجید، قبل از آن که سایر دانشمندان و محققان، وجود موجودات زنده‌ی دیگر در آسمان (یا به تعبیر قرآن آسمان‌ها) را به عنوان نظریه مطرح کنند، به برکت علم آموخته شده توسط "وحی"، یقین دارند که حیات در آسمان‌ها جریان دارد و حتی چه بسا در کرات و سیارات همین کهشکان‌های آسمان اول نیز وجود داشته باشد، اگر چه از ماهیت آنها نه خبر متقنی داده شده است و نه علم تجربی چیزی یافته است. 🔹امیرالمؤمنین، امام علی علیه السلام، در چگونگی رابطه بین ستارگان همین کهکشان و سایر کهکشان‌های آسمان اول می‌فرمایند: « هذِهِ النُّجومُ الّتى فى السّماءِ مَدائِنُ مِثلُ المَدائنِ الّتى فىِ الارضِ مَربوطَةٌ كُلُّ مَدینة الى عَمود مِن نُور » (سفینة البحار، ماده نجم، صفحه 574) ترجمه: «ستارگانى كه در آسمان است شهرهائى است همچون شهرهاى زمین؛ و هر شهرى با شهر دیگر (هر ستاره‌اى با ستاره دیگر) با ستونى از نور مرتبط است». [بدیهی است که شهر به جایی می‌گویند که آباد باشد] کنترل انسان توسط موجودات فضایی:⏬ 🔺درست در آیه‌ی بعد از آن که فرمود در زمین و آسمان جنبده (دابة) وجود دارد، فرمود که مصیبت‌های وارده به شما
هدایت شده از منتظرالمهدی(عج)
از خودتان است؛ تا اذهان دچار اوهام نگردند و نظریه ندهند که لابد موجودات فضایی ما را کنترل می‌کنند: « وَمَا أَصَابَكُمْ مِنْ مُصِيبَةٍ فَبِمَا كَسَبَتْ أَيْدِيكُمْ وَيَعْفُو عَنْ كَثِيرٍ » (الشّوری، 30) ترجمه: هر مصیبتی به شما رسد بخاطر اعمالی است که انجام داده‌اید، و بسیاری را نیز عفو می‌کند! ✍ نکته: در دانش و بینش قرآنی و آموزه‌های اسلامی، تردیدی نیست که نه تنها تمامی اجزای عالم به هم پیوسته و مرتبط هستند، بلکه به ویژه "انسان"، رها شده نمی‌باشد. تصریح شده که ملائکی از چهار جهت از انسان حفاظت می‌کنند، فرشتگانی مأمور رزق، الهام، دعا ... و هر امر دیگری می‌باشند؛ اما این فرق دارد با این که گفته شود: «موجودات فضایی، انسان را کنترل می‌کنند». 👌دقت شود که حقایق هستی، قابل کتمان و تکذیب نیستند، منتهی کفار یا به تعبیر دیگری، ماده‌گرایان (ماتریالیست‌ها)، چون نمی‌توانند اصلش را رد و تکذیب کنند، برایش "بدل"های اوهامی و خیالی می‌سازند، و البته سپس از آنها نهایت سوء استفاده را می‌برند. ◀️اگر دقت کنید، حتی برای "منجی آخرالزمان" نیز بدل‌هایی چون: «زورو – اسپایدرمن – ارباب حلقه‌ها و ... » ساخته‌اند و برای حکومت واحد جهانی، به غیر از بدل‌سازی واقعی در جهان سیاست و نظام سلطه، انواع و اقسام بازی‌های دیجتالی و رایانه‌ای ساخته‌اند و بهره‌اش را می‌برند. چنان که سفینه‌ها و بشقاب‌پرنده‌های ناشناخته‌ای ساخته و برای جاسوسی به آسمان کشورها می‌فرستند و اگر دیده شد، می‌گویند: «احتمالاً بشقاب‌پرنده‌ی فضایی، یا UFO  بوده است!» ⚫️همان‌گونه که جادوگران، رمالان و جاهلان اعصار گذشته، هر بیماری ناشناخته‌ای [به ویژه غش کردن] را به "جنّ" نسبت می‌دادند، اینها نیز برای جنگ‌های بیولوژیکی، ایجاد اختلال هواس و حافظه، تغییر ژن‌های یک نژاد یا ملت و ...، میکروب‌های ناشناخته و مرموزی را تولید و روش‌های گوناگون تزریق می‌کنند، و شایعه می‌کنند که «چه بسا، انسان توسط یوفوها کنترل می‌شود»؛ اما خودشان به خوبی می‌دانند که چنین نیست و چه می‌کنند! http: //www. x-shobhe .com/shobhe/8080 .html 📚منبع ایکس شبهه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام خدا قوت برای شهادت امام حسین ع واصحابش هر ساله عزاداری میکنیم ودر طول تاریخ هر ساله تکرار میشود اما امامان دیگه اینطور نیست علتش چیست؟
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و احترام 👇⬇️ ✅🌴هدف همه ائمه اعتلای اسلام و اجرای احکام نورانی دین بوده و شاید یکی از دلایل آن اوج عظمت این حادثه و نهایت شقاوت و سنگدلی حاکمان جور با اهل‌بیت رسول اکرم (ص)بود . یکی از عقاید مسلم شیعه که برگرفته از روایات هست، این است که اهل‌بیت کلهم نور واحد یعنی همه آنان یک نور واحد می‌باشند و البته اگر یکی بر دیگری فضیلتی داشته باشد، درک آن در امکان انسان‌های محدود نخواهد بود و مراتبی است متعلق به خود معصومین. 👈عزاداری دلیلی بر شرافت یکی بر دیگری نیست و فایده عزاداری برای شخص ائمه (ع) نیست، بلکه برای رشد و تعالی خود ما است. بنابراین هیچ فرقی بین ائمه اطهار (علیه اسلام) وجود ندارد؛ به عنوان مثال اگر امام حسن (ع) در شرایط عاشورای سال ۶۱ قرار می‌گرفت، همان تصمیم را می‌گرفت که امام حسین (ع) گرفت و برعکس. علت عزاداری برای سید الشهداء بیشتر از دیگر ائمه (ع)⬇️ ۱- تأکید خاص پیامبر (صلی‌الله علیه و اله وسلم) و سایر ائمه معصومین (علیه‌السلام) بر گریه بر حسین (ع) مقتل خوارزمی، ج ۱، ص ۸۸ ـ ذخایر العقبی محب الدین طبری، ص ۱۱۹ ـ کنزالعمال ج ۲، ص ۱۲۳، ۲ ـ گریه بر حسین (علیه اسلام) در واقع فریاد ستمدیدگان علیه ستمگران است. عزاداری برای امام حسین (ع) گریه‌ای سرخ و اعلام آمادگی برای قیام و خون است. شوراندن شیعه بر ظلم و درس دفاع و حفظ تشیع حتی به قیمت جان است. ۳ ـ همان‌طور که ذکر شد ائمه اطهار با دشمنانی هم‌دوره بودند که کینه و عداوت خویش را حداقل در ظاهر پنهان نگه می‌داشتند. آنان خود را خلیفه مسلمین می‌دانستند و جانشین پیامبر و سعی می‌کردند ظواهر دینی را در بین مردم حفظ کنند؛ ولی یزید این‌چنین نبود. ▪️⬅️ در دوران خلفا حتی شهادت بسیاری از ائمه به دست خلفا به علت تبلیغات و دیکتاتوری مزبور مخفی مانده بود؛ و گاه مردم تقابل و رویارویی ائمه (ع) با آنان را نیز به وضوح درک نمی‌کردند؛ و بالطبع شهادت آنان نیز شور و انقلاب حساسیت ایجاد نمی‌نمود؛ اما مقوله حسین بن علی (ع) چیز دیگری است. با شهادت امام حسین (ع) شرایطی پدید آمد که همه این تزویر‌ها فروریخت. احیاء این حماسه استمرار این افشاگری در طول تاریخ است. ▪️⬅️ به‌طور خلاصه، عزاداری دلیلی بر شرافت یکی بر دیگری نیست و فایده عزاداری برای شخص ائمه (ع) نیست، بلکه برای رشد و تعالی خود ما است. شیعه در غم همه ائمه (علیهم‌السلام) غمگین و در شادی آنان خوشنود است. ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از منتظرالمهدی(عج)
علیکم السلام ⬇️ ❓چرا برای امام حسین ع بیشتر از دیگر معصومین عزاداری می کنیم؟ مگر مقام و منزلت پیامبر و امیرالمومنین بالاتر از امام حسین نبوده است؟! ✅ 👇 👌در اینکه مقام و منزلت پیامبر اکرم (ص) و امیرالمومنین (ع) از امام حسین(ع) و دیگر ائمه بالاتر است هیچ شک و شبهه ای نیست و آن بزرگواران خود به ما چنین آموخته اند اما اینکه چرا در عزای سید الشهدا بیش از دیگر معصومین عزاداری می کنیم چند علت دارد که در ذیل به آنها خواهیم پرداخت:⏬ ۱- اوج مظلومیت: ✳️همه معصومین مظلوم بودند و دشمنان به آنان ستم ها روا داشته و ایشان را به شهادت رساندند؛ از این رو شیعیان براى آنان عزادارى مى کنند؛ ولى جنایاتى که در حادثه کربلا شکل گرفت سابقه ندارد،(۱) و مظلومیت امام حسین علیه السلام و خیانت مخالفان، در اوج قرار دارد، زیرا کسانى که سال ها از یاران پیامبر و امیرمؤمنان بودند و در رکاب آنان با دشمنان جنگیدند، با دعوت فرزندش حسین، اعلام وفادارى نموده و سپس آنان در کربلا او و یارانش را با فجیع ترین وضع به شهادت رساندند. نیز خاندان امام حسین علیه السلام را به اسارت برده و نسبت به آن ها، اهانت هاى بى شمارى انجام دادند؛ از این رو در زیارت عاشورا از شهادت امام حسین علیه السلام به عنوان مصیبت بزرگ یاد شده است.(۲) از نظر اوج خباثت دشمنان، هیچ گاه این مسئله سابقه نداشته و جنایت هایى که در کربلا انجام شده، در مورد هیچ یک از امامان دیگر و شاید در تاریخ اسلامى انجام نشده بود. ۲- نقش امام حسین علیه السلام در احیاى دین:⏬ ♻️همه امامان علیه السلام حاملان و پاسداران دین بودند و نقش محورى در احیاء گسترش آن داشته و فعالیّت هاى آنان (صلح و قیام و...) در راستاى حفظ دین و ارزش هاى آن صورت مى گرفت، ولى فداکارى و شهادت امام حسین علیه السلام نقش بیشترى در حفظ دین و ارزش هاى آن داشت. نقش امام حسین علیه السلام در برهه و مقطعى که زندگى مى کند، در حفظ و احیاى دین آن قدر اهمیّت دارد که جز با کشته شدن و ریخته شدن خون امام حسین علیه السلام ، دین نمى توانست زنده بماند. از این رو امام حسین علیه السلام یکى از اهداف قیام خویش را حفظ دین دانست.(۳) نقش امام حسین علیه السلام در حفظ دین به حدّى است که گفته شده است: «إنّ الاسلام محمدى الحدوث، حسینى البقاء؛(۴) اسلام با پیامبر(ص) به وجود آمد و با حسین باقى ماند.» اگر که دین مصطفى هنوز در جهان به پاست از آن سر بریده تو هست و از نواى تو ۳- سفارش و سیره معصومان علیه السلام :⏬ 🔳یکى از عوامل مهم عزادارى بیشتر براى امام حسین علیه السلام گفتار و رفتار معصومان علیه السلام مى باشد. معصومان علیه السلام به جهت نقشى که احیا و زنده نگهداشتن نام و یاد و قیام حسین در حفظ دین و ارزش هاى دین داشت، هم خود عزادارى مى کردند و هم دیگران را به برگزارى عزادارى سفارش مى نمودند. چون زنده نگهداشتن یاد امام بسیار داراى اهمیّت است، براى ترغیب و روى آورى مردم به سوى آن، روایات بسیارى در بیان ثواب و پاداش عزادارى و گریه بر امام حسین علیه السلام از طرف امامان معصوم نقل شده است. طبیعى است سفارش معصومان علیه السلام به عزادارى امام حسین علیه السلام و بیان فضایل و ثواب بسیار در عزادارى، روند عزادارى مردم را بیشتر نموده و در نهادینه شدن آن نقش محورى دارد. ۴- درس آزادى:⏬ ✅آزادى و عدالت را همگان دوست دارند و کسانى را که پیام آور و فرهنگ ساز آزادى و عدالت هستند، نیز دوست مى دارند. بى تردید امام حسین علیه السلام پرچمدار عدالت و آزادى بود. او با روحیه ستم ستیزى و رفتار خود به همگان درس آزادى داده و فرهنگ حق گرایى و عدالت مدارى را نهادینه نمود. درس آزادى به دنیا داد رفتار حسین بذر همت در جهان افشاند افکار حسین گریه و عزادارى براى امام حسین، شرکت در حماسه او و نزدیک تر شدن به اوج حماسه و عدالت خواهى حضرت است. امام حسین علیه السلام در میدان آزادى و عدالت و مبارزه با ستم، نه تنها امام شیعیان، بلکه سرور و پیشواى تمام آزادمردان جهان است، همان گونه که «گاندى» رهبر مردم هند در مبارزه با استعمار انگلیس، رهبر خود را امام حسین علیه السلام دانسته است. 🏴قیام و مبارزه امام حسین علیه السلام ، قیام حق در مقابل باطل است و این جنگ و مبارزه، همیشه و همه جا جریان دارد، پس امام حسین، همیشه و براى همه، پیشوا و رهبر است. ✍براى حفظ این پیشوایى و زنده بودن آن براى همیشه، باید یاد و خاطره او هر چه بیشتر و بهتر زنده نگه داشته شود. اشک ریزى و عزادارى در سوگ امام حسین علیه السلام ، عامل تقویت عدالت خواهى و انتقامجویى از ستمگران و انتقال فرهنگ شهادت به نسل هاى آینده است.(۵) به قول استاد شهید مطهرى گریه براى امام حسین علیه السلام نوعى اعلام وابسته بودن به اهل حق و عدالت و جنگ با گروه باطل است،(۶) از این رو مردم براى امام حسین علیه السلام بیشتر عزادارى مى کنند.
هدایت شده از منتظرالمهدی(عج)
پی نوشت ها؛ محمد ابراهیم آیتى، برّرسى تاریخ عاشورا، ص ۱۵۲. ۲. على اصغر عزیزى، شرح زیارت عاشورا، ص ۴۲. ۳. حیاة الامام الحسین علیه السلام ، ج ۲، ص ۲۶۴؛ بحارالانوار، ج ۴۵، ص ۶. ۴. فرهنگ عاشورا، ص ۱۴۹. ۵. همان، ص ۳۱۳. ۶. نهضت هاى اسلامى در صد سال اخیر، ص ۸۹؛ قیام و انقلاب مهدى (ضمیمه شهید)، ص ۱۰۱. 📚منبع سایت پرسمان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام علیکم اگه میشه دلایل صلح امام حسن مجتبی(ع) با معاویه رو بیان کنید. اینکه بعضی میگن چون یار نداشتن این سوال پیش میاد که پس چطور امام حسین(ع)شب عاشورا به یارانشون گفتن که هر که میخواد بره با این مضمون؟ یعنی اگر امام حسین(ع) یار نداشتن با یزید(لعنت الله علیه) بیعت می کردن؟
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام واحترام ⬇️👇 ✅🌴امام مجتبى در پاسخ شخصى که به صلح آن حضرت اعتراض کرد، عوامل و موجبات اقدام خود را چنین بیان نمود: 🔷من به این علت حکومت و زمامدارى را به معاویه واگذار کردم که اعوان و یارانى براى جنگ با وى نداشتم. اگر یارانى داشتم شبانه روز با او مى جنگیدم تا کار یکسره شود. من کوفیان را خوب مى شناسم و بارها آنها را امتحان کرده ام. 🔻⬅️ آنها مردمان فاسدى هستند که اصلاح نخواهند شد، نه وفا دارند، نه به تعهدات و پیمان هاى خود پایبندند و نه دو نفر با هم موافقند. بر حسب ظاهر به ما اظهار اطاعت و علاقه مى کنند، ولى عملاً با دشمنان ما همراهند.» 🌿بحار الانوار ج44 ص147 🔸پیشواى دوم که از سستى و عدم همکارى یاران خود به شدت ناراحت و متاثر بود، روزى خطبه اى ایراد فرمود و طى آن چنین گفت: 🌴«در شگفتم از مردمى که نه دین دارند و نه شرم و حیا. واى بر شما معاویه به هیچ یک از وعده هایى که در برابر کشتن من به شما داده، وفا نخواهد کرد. اگر من با معاویه بیعت کنم، وظایف شخصى خود را بهتر از امروز مى توانم انجام بدهم، ولى اگر کار به دست معاویه بیفتد، نخواهد گذاشت آیین جدم پیامبر را در جامعه اجرا کنم. 🔹⬅️ به خداسوگند (اگر به علت سستى و بی وفایى شما) ناگزیر شوم زمامدارى مسلمانان را به معاویه واگذار کنم، یقین بدانید زیر پرچم حکومت بنى امیه هرگز روى خوش و شادمانى نخواهید دید و گرفتار انواع اذیت ها و آزارها خواهید شد. 🔸هم اکنون گویى به چشم خود مى بینم که فردا فرزندان شما بر در خانه فرزندان آنها ایستاده و درخواست آب و نان خواهند کرد؛ آب و نانى که از آن فرزندان شما بوده و خداوند آن را براى آنها قرار داده است، ولى بنى امیه آنها را از در خانه خود رانده و از حق خود محروم خواهند ساخت». آنگاه امام افزود: «اگر یارانى داشتم که در جنگ با دشمنان خدابا من همکارى مى کردند، هرگز خلافترا به معاویه واگذارنمی کردم، زیرا خلافت بر بنى امیه حراماست....». 🌿جلائ العیون،ج1 ص345 🔸👈امام مجتبى که ماهیت پلید حکومت معاویه را بخوبى مى شناخت، روزى در مجلسى که معاویه حاضر بود، سخنانى ایراد کرد و ضمن آن فرمود: «سوگند به خدا، تا زمانى که زمام امور مسلمانان در دست بنى امیه است، مسلمانان روى رفاه و آسایش نخواهند دید». 🌿شرح نهج البلاغه،ابن ابی الحدید،ج16 ص28 🔸و این، هشدارى بود به عراقیان که بر اثر سستى و به امید راحتى و آسایش، تن به جنگ با معاویه ندادند، غافل از اینکه در حکومت معاویه هرگز به امید و آرزوى خود دست نمى یابند. 🌿سیره پیشوایان،ص130 🔻⬅️این بیانات پرده از چهره این رویداد تاریخی بر می دارد و نشان می دهد که: ❌امام خواهان صلح نبود بلکه بخاطر فقدان یاور و سستی مردم کوفه صلح را پذیرا شد 🔸صلح نشانه حسن روابط با معاویه و پیروان او نبوده است و همانطور که پیامبر گرامی در حدیبیه ناچارا با مشرکین کفار سازش کرد ،امام حسن نیز بنا بر دلائل گفته شده ناچارا با معاویه سازش کرد. منبع :پرسمان اعتقادی ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خانمای عزیز که زائر ارباب هستند بهتره چفیه نبندن چون عرب ها این کار را بد میدونند
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و احترام باید دشمن را دست‌خالی گذاشت باید با این دروغ ها مبارزه کرد هدف دشمن فتنه دشمنی است 🔻چفیه یکی از قدیمی‌ترین پوشش های مردم خاورمیانه است. اما امروزه مردم جهان تعریفی فراتر از یک پوشش آن را می شناسند، تعریفی که مقاومت مردم را نشان می دهد. چفیه یکی از پوشش هایی است که استفاده از آن بیشتر در کشورهای عرب رایج است. 🔸 چفیه عراقی دارای طرح و سایز بندی های مختلفی است و رنگ بندی های مختلفی نیز در بازار موجود است که می‌توان از آن به جهت پوشاندن سر و صورت استفاده کرد نخست آنکه چون چفیه یک پوشش عربی است وامامان معصوم (ع)هم عرب بودندلاجرم مورداحترام ماواقع است وجنبه مذهبی برای ما شیعیان پیدا می کند.دوم اینکه مبارزان فلسطینی سالهاست که برعلیه اشغالگران صهیونیستی مبارزه می کنندوچفیه (استفاده فراگیردر عصرحاضر)که خاستگاه فلسطین وسوریه ولبنان است نمادمبارزه با اسراییل واستکبارجهانی محسوب می شود. 🔸مردمان عرب به خصوص کشاورزها چفیه را روی سرشان و دور عقال می بستند تا از سر و چشم و دهان خود در برابر آفتاب در امان باشد چفیه یا کوفیه: نوعی سربند و نام پارچه‌ای است که روی سر گذاشته می‌شود تا از سر، چشم و دهان افراد در برابر آفتاب و شن محافظت کند. 🔻 سادات از رنگ‌های سیاه یا سبز و دیگر افراد (عوام) از رنگ‌های سفید خالی یا سفید و سیاه استفاده می‌کنند. همچنین ممکن است چفیه یا کوفیه را روی سر نبندند و دور گردن بسته شود یا روی شانه قرار گیرد. منشاء اصطلاح کوفیه را شهر کوفه در عراق می‌دانند. 🖊محمد حسین
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و احترام وتشکر از پاسخ استاد محترم 🔹👈ببینید چفیه تکه پارچه ای بیش نیست متاسفانه اخص در دهه های اخیر شاهد هستیم عده ای ندانسته این ابزار را حربه ای قرار دادند برای کوبیدن سرداران،نیروهای انقلابی و مومن ، که واقعا در برخی مواقع بی انصافی می‌کنند 👈 هر وسیله ای در دست بشر می تواند مورد سوء استفاده قرار بگیرد، بالاخص اگر آن وسیله، از مقدسات باشد و یا برای طیفی قابل ارزش قرآن و سجاده و ریش و تسبیح و چفیه، در دین و فرهنگ ما می تواند مورد سوء استفاده قرار بگیرد. کسی که سوء استفاده می کند، حسابش جداست. ولی این ما هستیم که باید مراقب این سوء استفاده ها باشیم و این وسائل را معیار و ملاک انتخاب خود قرار ندهیم.❌ اگر برخی چفیه داشتند گرفتار فساد مالی و یا اخلاقی شده اند نباید آنرا تعمیم به هرکسی که آن ابزار را استفاده می‌کند بدهیم .و بگوییم فلان خانم مذهبی ،پس فلان سردار سپاه،فلان نماینده و استاندار هم چفیه به گردن و تسبیح بدست حتما فسادی در ذهن و قلب اوست . ⬅️زیبایی این را هم ببینیم چفیه ای که امروز بر دوش رهبر عزیز تر از جان من است ❤️ چفیه ای که گاهی چشم دشمنان را می‌سوزاند بر سربازان و دوستداران سید علی هم اتهام میزنن. این چفیه پدر رئوف ما هنوز بوی جهاد و شهادت و خون می دهد. این چفیه هیچ رگه ای از نفاق ندارد❌ بلکه تمام تار و پودش از غیرت و عزّت و انقلابی گری و شهادت طلبی تشکیل شده. نمادها را نگذاریم گاهی با خطای یکنفر در پوشش آن دشمن تخریب و بی ارزش کند . در پناه مولا باشید 🙏🇮🇷 ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام میگن شما که میگید فقط۱۴تا معصوم دارید و بقیه همه اشتباه دارن میشه ده تا از اشتباه های ولایت فقیه رو بفرمایید؟ ممنون اگه راهنمایی کنید
هدایت شده از منتظرالمهدی(عج)
: غیر معصوم بدون استثناء در معرض خطا است. ولی فقیه نیز از این قاعده مستثنی نیست. سؤال این است که اولاً آیا این همه قداست بخشیدن صحیح است و ثانیاً اگر او مجلس خبرگان رهبری و... خطا کنند چه می‌شود؟ چه تضمینی وجود دارد که نمی‌کنند؟ ✅ 👇 دقت فرمایید که اولاً عصمت از گناه برای همگان ممکن است. چرا که خداوند امر به محال نمی‌نماید و به همگان امر نموده است که از گناه دوری کنند. اما عصمت از هر گونه خطا یا اشتباه فقط مخصوص معصومین است و همان‌طور که اشاره نمودید هیچ کس دیگری در امان نیست و در معرض خطاست. اما احتمال بروز خطا، دلیل نمی‌شود که فرد مجبور به خطا باشد و حتماً خطایی انجام دهد. بلکه از خطا مصون و معصوم نیست. الف - اما، دقت شود که منظور از «خطا» نیز خطای عمدی نیست، چرا که آن نیز نوعی معصیت است. بلکه خطای غیر عمدی منظور می‌باشد. حال اگر «ولی فقیه» خطا کرد، مجلس خبرگان نیز در تشخیص آن خطا، خطا کرد و تشخیص نداد، سایر مراجع، علما، فقها، مجلس و ... نیز خطا را تشخیص ندادند، دیگر چه جایی برای ادعا و اثبات خطا می‌ماند؟ منظور از احتمال بروز خطا این نیست که به ما القاء کنند، چون رهبر معصوم نیست و احتمال خطا به او نیز راه دارد، پس هر فعل و سخن او ممکن است خطا باشد، لذا قابل اعتماد و اطاعت نیست. این یک ترفند و مکر است. مگر ما که نه معصوم هستیم، نه عالم و نه دانشمند و نه فقیه و مجتهد، هر چه می‌گوییم یا انجام می‌دهیم خطاست؟! حال فرض بگیریم که خطایی صورت پذیرفت که هیچ مرجعی آن را تشخیص نداد. خداوند متعال فرمود: «لا یکلف الله نفساً الا وسعها»، خداوند بر هیچ کس بیشتر از وسعت و امکانش تکلیفی ننموده است. بالاخره ولی فقیه، مجلس خبرگان، سایر نهادهای ذیربط، علما، فقها، دانشمندان، مؤمنین و ...، همه‌ی سعی و تلاش خود را صرف کردند، اما در یک جا، یک مسئله یا یک امری خطایی که هیچ کس نفهمید صورت پذیرفت. خوب دیگر تکلیفی نیست. اما اگر گفته شود: هر چند چنین «خطایی» معصیت محسوب نگردد و هیچ کس هم نفهمد، اما بالاخره اثر وضعی خودش را می‌گذارد. پاسخ این است که بالاخره باید فرقی بین زندگی تحت امامت و حکومت معصوم با غیر معصوم باشد، وگرنه اگر قرار باشد ظهور و حکومت حضرت مهدی (عج) با غیبت‌شان فرقی نکند که امری غیر حکیمانه است و دیگر انتظار و تلاش برای ظهور نیز معنایی ندارد. امام خمینی (ره) بدین مضمون می‌فرمودند: «ما اندکی از اسلام می‌دانیم، چون نگذاشتند حضرت علی علیه‌السلام و سایر ائمه‌ اطهار (ع) حکومت کنند، بسیاری از مسائل را نمی‌دانیم و تا ظهور حضرت (ع) نیز نخواهیم دانست.»، اما چنان چه بیان شد، مکلفیم به حد توان خود به آن چه می‌دانیم عمل کنیم. دقت شود که گمان نکنند در این دروه (غیبت) مسلمانان و مؤمنین رها شده‌اند. خدا و امام معصوم (ع) همیشه ناظر هستند و همه در محضر آنها هستیم. اگر در امور شخصی انتظار داریم که هدایت و دستگیری نمایند، در امور اجتماعی این انتظار و حتماً تحقق آن بیشتر صورت می‌پذیرد. مگر همین موفقیت‌هایی که حاصل شده، بدون عنایت ومراقبت بوده است؟ اگر حضرت مهدی‌(عج) به تک تک شیعیانش می‌فرماید: «ما در مراعات شما هیچ کوتاهی نمی‌کنیم و هرگز یاد شما را از خاطر نمی‌بریم و اگر غیر از این بود بلاها و دشمنان شما را نابود می‌کردند»، بدیهی است که در مسائل حکومتی و اجتماعی این امر به مراتب بیشتر است و دست کم در این 33 سال مستمر شاهد بودیم. ب – اما راجع به تقدس، دقت شود که هر چیزی تقدس خودش را دارد. یک عالم، یک دانشمند، یک استاد، پدر، مادر ... و حتی یک دیوار بی‌جان که به مسجد یا حرمی تعلق یافته است از تقدس خودش برخوردار است. و تقدس بخشیدن بیش از حد به هر چیز یا هر کسی خطا است. اما پرهیز از افراط در تقدس بخشی، دلیل نمی‌شود که جریان «تقدس زدایی» که دستور العمل مدرنیته است اوج گیرد. دقت شود که جریان مدرنیته (آمریکای فراماسونی) برای تحقق استیلای جهانی، امر به تقدس زدایی و جایگزینی فرهنگ، باورها و روش زندگی آمریکایی کرده است. خواه تقدسات بودایی مردم خاور دور باشد، خواه تقدسات مردم اروپا و خواه ملل مسلمان. به همین دلیل دستور حمله به مقدسات (هر چه که باشد و در هر کجا) را صادر کرده است. لذا شاهدید که حتی راجع به خداوند متعال و معصومین (ع) نیز جوک می‌سازند یا اهانت می‌کنند یا دست کم تشکیک و شبهه می‌کنند. در برخی جراید به اسلام، علما و ... تندی می‌کنند و در فیلم‌ها وسریال‌های باورها و احکام اسلامی یا ارزش‌های اجتماعی را مسخره می‌کنند. مسئله‌ی «تقدس‌زدایی» از مرجعیت، فقاهت و «ولی فقیه» نیز در همین راستا و اولویت اهداف آنان قرار گرفته است. آنها می‌خواهند به بهانه‌ای این که «معصوم نیست» پس «مقدس هم نیست»، اعتقاد و باور و روح ولایت‌پذیری و اطاعت را از مردم بگیرند تا بتوانند ولایت خود را تحمیل کنند. آن وقت به ولایت خود، تحت عناوینی چون: