eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.8هزار دنبال‌کننده
14.9هزار عکس
6هزار ویدیو
125 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام در جواب کسانیکه تا میبینن زائر کربلا اتفاقی براش افتاده (تصادف کرده و..) میگن امام حسین کمکشون نکرد و.. چی بگیم ..
هدایت شده از منتظرالمهدی(عج)
شبهه - - امام حسین (ع) که در زمان حیات نتونستن بلا را از خودش دور کنند؛ پس چطور الان و بعد از شهادت می‌توانند بلا را از ما دور کنند؟!
770.6K
: امام حسین (ع) که در زمان حیات نتونستن بلا را از خودش دور کنند؛ پس چطور الان و بعد از شهادت می‌توانند بلا را از ما دور کنند؟! : http ://www. x-shobhe .com/shobhe/10047. html
هدایت شده از منتظرالمهدی(عج)
شبهه - امام حسین(محرم) - اگر کسی به زیار‌ت اربعین امام حسین (ع) برود ول... راه زیارت امام حسین (ع) بر اثر حادثه وبیماری بمیرد، شهید محسوب می‌شود؟
853.6K
آیا اگر کسی در راه زیارت امام حسین (ع) بر اثر حادثه وبیماری بمیرد، شهید محسوب می‌شود؟ https ://www .x-shobhe .com/Karbala/8900 .html جهت ورود به سایت فاصله بین نقطه ها حذف شود
هدایت شده از منتظرالمهدی(عج)
زائر کربلا اگر در مسیر و یا در کربلا به مرگ طبیعی از دنیا برود، آیا شهید محسوب می‌شود کسی که به قصد زیارت به کربلا رفته و در آن‌جا سکته کند شهید محسوب می‌شود؟ اجمالی👇 در ارتباط با ثواب زیارت امام حسین(ع) از امام باقر(ع) چنین نقل شده است: اگر مردم می‌‏دانستند که در زیارت قبر حسین بن على(ع) چه اجر و ثوابى است، حتماً از شوق و ذوق قالب تهى می‌کردند و به خاطر حسرت‌‏ها نفس‌‏هایشان به شماره افتاده و قطع خواهد شد. راوى می‌‏گوید گفتم: در زیارت آن‌حضرت چه اجر و ثوابى است؟! حضرت فرمودند: کسى که از روى شوق و ذوق به زیارت آن‌حضرت رود خداوند متعال هزار حجّ و هزار عمره قبول شده برایش می‌‏نویسد، اجر و ثواب هزار شهید از شهدای بدر، اجر هزار روزه‌‏دار، ثواب هزار صدقه قبول شده، ثواب آزاد نمودن هزار بنده که در راه خدا آزاد شده باشند برایش منظور می‌‏شود و پیوسته در طول ایام سال از هر آفتى که کمترین آن شیطان باشد محفوظ مانده و خداوند متعال فرشته کریمى را بر او موکّل کرده که وى را از جلو و پشت سر و راست و چپ و بالا و زیر قدم، نگهدارش باشد. اگر در اثناء سال فوت کرد فرشتگان رحمت الهى بر سرش حاضر شده و او را غسل داده، کفن نموده، برایش استغفار و طلب آمرزش کرده، تا قبرش مشایعتش نموده و به مقدار طول شعاع چشم در قبرش وسعت و گشایش ایجاد کرده و از فشار قبر در امانش قرار داده و از خوف و ترس دو فرشته منکر و نکیر بر حذرش می‌‏دارند و برایش درى به بهشت می‌گشایند و کتابش را به دست راستش می‌‏دهند و در روز قیامت نورى به وى داده می‌‏شود که بین مغرب و مشرق از پرتو آن روشن می‌‏گردد و منادى نداء می‌کند: این کسى است که از روى شوق و ذوق امام حسین(ع) را زیارت کرده، و پس از این نداء، احدى در قیامت باقى نمی‌ماند مگر آن‌که تمنّا و آرزو می‌‏کند که کاش از زوّار حضرت ابا عبد اللَّه الحسین(ع) می‌بود.[1] [1]. ابن قولویه، جعفر بن محمد، کامل الزیارات، محقق، مصحح، امینی، عبد الحسین، ص ۱۴۲- 143، نجف اشرف، دار المرتضویة، چاپ اول، 1356ش؛ کامل الزیارات، ترجمه، ذهنى تهرانى، محمد جواد، ص 469، تهران، پیام حق، چاپ اول، 1377ش. 📚منبع اسلام کوئست
هدایت شده از چشم من و امر ولی
این یک مغالطه و شبهه است طرف فکر می کند هرکس به زیارت رفت هیچ اتفاقی نباید بیفتد و این با زیارت منافات دارد اولاً: ما روایت داریم که دعا زیر قبه امام حسین علیه السلام برآورده می شود اما هیچ روایت و آیه ای نداریم که از معصومین نقل شده باشد که از هر بلایی اعم از مرگ، تصادف، بیماری و .... در امان هستید اتفاقاً برعکس این را داریم که اگر مثلا در مسیر کربلا کسی از دنیا رفت چه ثوابی به او خواهند داد که کسانی که در منزل و در غیر مسیر کربلا از دنیا بروند آن ثواب نصیبشان نخواهد شد لذا این اشکال شما کاملاً مردود و باطل است و خدشه ای به زیارت رفتن حضرت وارد نمی کند ثانیاً: اگر بنا بود هیچ اتفاق ناگواری نیفتد ولو تصادف یا بیماری پس چرا امام زین العابدین در کربلا حضور داشتند مریض بودند تب شدیدی گرفته بودند که حتی قدرت راه رفتن نداشتند پس وقتی امام معصوم در خود صحنه کربلا که در کنار امام حسین علیه السلام هست بیمار هستند به طریق اولی اگز رائرین حضرت در عصر ما بیماری یا اتفاقی رخ دهد امر طبیعی است و اشکالی به این مسئله نیست ثالثاً: ما روایت از اینطرف داریم که مثلا امام صادق علیه السلام مریض شده بودند کس را مأمور کردند که به کربلا برود در زیر قبه امام حسین علیه السلام دعا کنند حضرت شفا پیدا کنند یعنی ما روایت داریم که اگر مریض هستی در زیر قبه بروی دعا کنی شفا پیدا می کنی اما برعکسش که حرف شماست می فرمایی نباید هیچ حادثه ای رخ دهد روایتی از معصومین نداریم. رابعاً: خود امام حسین علیه السلام در طول زندگی خودشان مریض می شدند که آیه قرآن هم در مورد نذر حضرت زهرا سلام الله علیها برای شفای آنها در قرآن داریم وقتی حضرت در طول عمر خود مریض می شدند این یک امر طبیعی دنیایی است که خدای متعال برای همه قرار داده لذا به طریق اولی اگر زائرین حضرت هم مریض شوند یا حادثه ای رخ دهد طبیعی است خامساً: شما وقتی می توانی اشکال وارد کنی که بگویی زیارت امام حسین علیه السلام باعث شد ایشان مریض شود اگر این اشکال را بکنی قرآن حرف شما را رد می کند خدای متعال می فرماید اگر بدی مثل بیماری و غیره برای شما پیش آمد اینها بخاطر گناهانی است که مرتکب شده اید و عکس المعل گناهان شماست و از طرف خدا نیست خدا خیر محض است و هرچه به بندگان می رسد خیر است لذا قرآن می گوید هر بدی را به خودت نسبت بده چون عکس العمل گناهان خودتان هست و هر خوبی است از طرف من خدا می باشد که به شما می رسد مَا أَصَابَكَ مِنْ حَسَنَةٍ فَمِنَ اللَّهِ ۖ وَمَا أَصَابَكَ مِنْ سَيِّئَةٍ فَمِنْ نَفْسِكَ «[ای انسان!] آنچه از نیکی به تو رسد، از سوی خداست و آنچه از بدی به تو رسد، از سوی خود توست» سادساً: شما فرض را بر این گذاشتی که این حادثه ها اعم از تصادف و بیماری و غیره چیزهای بدی است لذا اشکال وارد کردی در حالیکه نگاه دین به مسئله بیماری برعکس نگاه شماست دین می گوید اگر مثلاً عکس العمل گناه به بیماری مبتلا شدی این از باب فضل و رحمت خدای متعال است که می خواهد در اینجا کفاره گناهانت باشد تا در برزخ و قیامت که به مراتب عذابش سخت و طاقت فرساست و به هیچ وجه قابل تحمل نیست با این عکس العمل دنیوی گناهان مثل بیماری و غیره حسابت صاف شده باشد و در بزرخ و قیامت از امنیت کامل برخوردار باشی ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
این سوال رو قبلاً پرسیدم گفتن ک آخوندا همه جا دخالت میکنند و همه ی دکترا و متخصصین دارند مهاجرت میکنند گفتیم ن اینطور نیست ا الان اینو جواب دادن.. لطفاً جواب بدین چی بگیم
هدایت شده از جان من و سید علی💕
⛔️ همانطور که کسی که فقیه نباشد و متخصص در دین نباشد نمی‌تواند در دین نظر دهد پس چرا علما و فقها در بحث‌های اقتصادی و سیاسی نظر می‌دهند؟! 👇⬇️ ✅🌴 اول: فقیه باید عالم به زمان باشد و یکی از مباحث زمان هم بحث اقتصادی و سیاسی است. 🔸 دوم: خیلی از احکام دین ما از امور سیاسی و اقتصادی است مثل احکام ارث و دیه و کفارات و خمس و زکات و جریمه‌ها و ... که فقیه باید این احکام را استخراج کند. 🔺 دین اسلام هم چون دینی است که برای تمام امور انسان قانون و برنامه دارد و یکی از نیازهای بشر هم نیاز به حکومت و قوانین حکومتی است مثل قوانین قضاوت، قوانین حاکم بر مسائل بین الملل، قوانین اجرایی و مدیریتی، قوانین دیه و ... پس نمی توان گفت که فقیه کاری به سیاست و اقتصاد نداشته باشد. 🔶 سوم: فقیه باید در تمام ابعاد عالم باشد چون دین ما تک بعدی نیست و برای تمام زندگی ما برنامه دارد از عبادات گرفته تا معاملات برای همه چیز دستوراتی دارد پس فقیه باید در تمام ابعاد بتواند متخصص باشد و نظر بدهد و حکم آن را بیان کند. 🔷 چهارم: در حوزه علمیه یک درس هست به اسم مکاسب که در سطح 2 و 3 حوزه از پایه 7 تا 10 تدریس می‌شود و بعد از آن برخی علما درس خارج مکاسب را 15 تا 30 سال تدریس می‌کنند. 🔺 بحث مکاسب درباره معاملات و کسب‌های حلال و حرام است. و این درس آنقدر مهم بوده که تجار و کسبه‌ی قدیم قبل از شروع به تجارت و کسب و کار باید این درس را در حوزه می‌گذراندند. 🔶 پنجم: خیلی از مطالب و کشفیات علوم مختلف از ریاضی و هندسه گرفته تا اقتصاد و پزشکی و صنایع و ... را علمای اسلام کشف و اختراع کردند. ◀️ علمایی مثل خواجه نصیرالدین طوسی که در علوم ریاضی و شیمی و فیزیک و نجوم صاحب اثر و کشفیات زیادی هستند. ◀️ یا جمشید غیاث‌الدین کاشانی که در ریاضی و نجوم سرآمد بود و کسر اعداد اعشاری را ایشان کشف کردند. ◀️ یا شیخ بهایی که با علم خود توانست طوری آب زاینده‌رود را تقسیم کند که مردم اصفهان مشکل کم آبی نداشته باشند و حمامی ساخت که با یک شمع گرم می‌شد. ◀️ یا علم پزشکی مدیون عالم بزرگ ابوعلی سیناست، به طوری که تا 100 سال قبل، کتابی که در دانشگاه‌های اروپا تدریس می‌شد کتاب قانون ابوعلی سینا بوده است. 🔷 ششم: امروزه هم خیلی از علما نه تنها در زمینه اقتصاد متخصص هستند بلکه دارای کتاب در این‌باره هستند. 🔺 مثل؛ کتاب اقتصادنا شهید محمد باقر صدر که در زمینه اقتصاد اسلامی است. 🔺 یا کتاب خطوط اقتصاد اسلامى‌ و کتاب ربا و بانک‌داری اسلامی آیت الله مکارم شیرازی. 🔺 یا کتاب‌های بیع و ارث و خمس و زکات و قضا و ... علما که در احکام معاملات و حقوق و سهم و کلا بحث‌هایی است که مربوط به امور مالی و اقتصادی است. 🔶 هفتم: علاوه بر این‌ها علما زمانی در این مسائل نظر می‌دهند، که در آن تخصص داشته باشند و الا اگر در یک موضوع اطلاع و تخصص نداشته باشند سعی می‌کنند از افراد عالم در آن علم مشاوره بگیرند و بعد نظر بدهند. 💎 بنابراین فقیه در تمام امور تخصص لازم را دارد یا از متخصص آن، مشاوره می‌گیرد، چون باید بتواند نسبت به تمام امور حکم و نظر دهد. http://alirezaazarpeykan.blogfa.com/post/184
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیا وقتی در کشور اینستاگرام و واتساپ فیلتر شده استفاده از فیلترشکن جایز است؟
هدایت شده از منتظرالمهدی(عج)
🔹 فیلترشکن ❓حکم استفاده از فیلتر شکن چیست؟ 📝 :👇 ✍️ طبقِ نظر همه‌ی مراجع تقلید، حکمِ استفاده از فیلترشکن، تابعِ قوانینِ جمهوریِ اسلامی است. لذا این مسئله بیشتر از آن‌که فقهی باشد، حقوقی است. پس باید دید قانون در این زمینه، چه گفته است؟ 🗣 آقای دکتر سلمان کونانی، با تخصصِ جرم‌شناسی معتقد است طبقِ قوانینِ موجود، استفاده از فیلترشکن، جُرم است. در ادامه، عیناً مقاله‌ی ایشان منتشر می‌شود: 🔔 ماده‌ی یکِ قانون جرایم یارانه‌ای صريحاً هرگونه دسترسی غيرمجاز به داده‌ها يا... كه بوسيله‌ی تدابير امنيتی حفاظت شده است را جرمِ دسترسی غيرمجاز دانسته و برای آن مجازات تعيين كرده است. ابتدا چند نكته: 1️⃣ دسترسی غيرمجاز، اطلاق دارد و هرگونه دسترسی به هرشكل و با هر وسيله و روشی را شامل است. 2️⃣ عبارت "حفاظت بوسيله تدابير امنيتی" نيز اطلاق دارد و حفاظت بوسيله‌ی خود صاحبان سايت‌ها و... و حفاظت بوسيله‌ی دولت را به نحو راساً و ابتدائاً شامل است. 3️⃣ ماده‌ی یک، راجع‌ به حقوقِ اشخاص حقيقی و خصوصی صحبت نمی‌كند؛ بنابراين نمی‌توان گفت كه اختصاص به زمانی دارد كه اشخاص خودشان از سايت‌ها و... متعلق به خود حفاظت كرده‌اند. 4️⃣ عبارت "داده" و دسترسی به آن بتعبير حقوق‌دانان فاقد هرگونه خصوصيت خاص می‌باشد؛ شما وقتی وارد يک سايت مسدود می‌شويد قطعاً به داده های آن دسترسی غيرمجاز يافته‌ايد؛ لذا استفاده از يک داده يا خرابكاری در آن يا هر عمل ديگری بر روی آن مطلقاً برای تحقق مفهوم دسترسی لازم نيست. 5️⃣ منظور از تدابير امنيتی اين نيست كه مثلاً سايت مسدود شده يا حفاظت شده، متعلق به مراجع امنيتی يا دولتی باشد؛ اين تعبير نيز اطلاق دارد. 👌👌 و اما يك استدلال؛ ما در علم حقوق می‌گوييم كه قانون يك ظاهر و يك "روح" دارد. نمی‌توان به بهانه‌ی عمل به ظاهر قانون به روح آن بی‌توجه بود. قانون يک غايت متعالی دارد و اين هدف و غايات را نمی‌توان با تفسير منجمد و جمود منطوقی و لفظی از قانون نقض كرد. ❓چطور بپذيريم كه اگر صاحب يك وبلاگ كه فردی عادی است و يكسری داده‌های عادی را هم در وبلاگ خود منتشر كرده و سپس با حفاظت از آن‌ها امكان دسترسی به آن‌ها را ممتنع ساخته است و كسی به نحو غيرمجاز به آن‌ها دسترسی يابد، عملش مجرمانه باشد؟ ❗️اما اگر مثلاً سايتی كه حاوی صريح‌ترين توهين‌ها به اخلاق و دين و مذهب ملت است، اما صاحبان آن تمايلی به محدودسازی يا مسدودسازی دسترسی به آن‌ها را ندارند و دولت در مقام دفاع از ارزش‌های جامعه مبادرت به فيلتر نمودن آن‌ها می‌نمايد، وانگهی افرادی با فيلترشكن وارد آن سايت می‌شوند، عمل‌شان مجرمانه نباشد؟ ✅ در علم حقوق در اين مواقع گفته می‌شود امكان تعريف اولويت وجود دارد و به حكم عمل به احكلم عقلی و روح قانون بايد چنين عملی را نيز جرم دانست. مضافاً اين‌كه: 👈 1. در قانون عبارت استفاده از فيلترشكن بكار نرفته است، به معنی فقدان حكم قانونی نيست. كلماتی مثل زمين خواری، شرخری، باج‌گيری و زورگيری و خيلی از رفتارهای ديگر در قوانين ما به صراحت بكار نرفته‌اند، ☝️اما هرگز نمی‌گويبم كه اين اعمال جرم نيستند، زيرا زمين‌خواری را معادل تصرف عدوانی می‌دانيم؛ از شرخری به شاكيان حرفه‌ای تعبير می‌كنيم و باج‌گيری و اخاذی را به جرم تهديد اشخاص و اخذ مال از آن‌ها ملحق می‌كنيم. پس ملاحظه می‌كنيد كلمه فيلترشكن اولين واژه‌ای نيست كه حكم قانونی دارد اما به صراحت در قانون بكار نرفته است. 👈 2. حتی بالاتر از همه‌ی اين‌ها از ماده‌ی 543 قانون مجازات اسلامی (تعزیرات، 75) كه ناظر به جرم فک پلمب است، وحدت ملاک می‌گيرم و می‌گويم حتی اگر قانون جرايم رايانه‌ای را نداشتيم با اين ماده می‌توانستيم دسترسی به سايت مسدود شده را به‌وسيلهٔ فيلترشكن، جرم فک پلمب سايبری بدانيم. ☝️در اين ماده كلمه‌ی "يا چيزی" هرگونه اقتضا يا خصوصيتی را از واژه‌ی مقدم بر آن يعنی "محلی" سلب نموده و اطلاق آن می‌تواند شامل فيلترشكن نيز بگردد. ✍سید محمدمهدی صدری