آنچه مورد اجماع مورخین است اینکه سن پیامبر (ص) موقع ازدواج ۲۵ سال بوده است اما در مورد سن حضرت خدیجه (س) در بین عموم مردم مسلمان ۴۰ سال مطرح شده که متاسفانه اعتبار تاریخی آن در منابع معتبر تاریخی بسیار ضعیف است. قول ۴۰ سال که در تاریخ مشهور شده است از هشام بن عروه است که از دیدگاه اهل تحقیق و مورخان قول ضعیفی است. به طوری که حاکم نیشابوری در (مستدرک جلد سوم ص ۱۸۲) بعد از نقل قول هشام بن عروه این قول راضعیف می داند. البته افراد دیگری هم قول هشام را رد کردند.
جالب است مورخین که احتمال ۴۰ ساله بودن حضرت خدیجه (س) هنگام ازدواج با پیامبر اکرم(ص) را نقل می کنند، احتساب ۴۰ سال را بر اساس سال وفات حضرت خدیجه (س) مطرح می کنند نه اینکه مستقلا سن ازدواج را ۴۰ سال بیان کنند. آنها اینگونه استدلال می کنند چون سن خدیجه (س) هنگام وفات ۶۵ سال بوده است و ایشان ۲۵ سال زندگی مشترک با پیامبر (ص) داشته است پس سن موقع ازدواج ۴۰ است و حال اینکه سن ۶۵ سال هنگام وفات را اکثر مورخین ما رد می کنند و سن حضرت خدیجه (س) را در زمان وفات ۵۰ سال عنوان می کنند که سن ازدواج ۲۵ سال می شود. برخی از مورخین و محدثینی که نظریه ۶۵ سال را رد می کنند و ۵۰ سال هنگام وفات را قبول دارند عبارتند از ابن اسحاق، بیهقی، ابن اثیر، بلاذری، ابن عبدالبر، حاکم نیشابوری.
در بحارالانوار (ج ۱۶ ص ۱۲) از قول ابن عباس روایتی را نقل می کند که سن حضرت خدیجه (س) هنگام ازدواج با پیامبر (ص ) ۲۵ سال بوده است. بسیاری از محدثین و مورخین با پذیرش این روایت سن خدیجه (س) را هنگام ازدواج با پیامبر (ص) ۲۵ سال می دانند که صاحبان این قول عبارتند از ابن سعد، ذهبی، اربلی، ابن عساکر.
این که ادعای شهرت شده، خدیجه (س) قبل از ازدواج با رسول خدا (ص)، دو بار ازدواج کرده و از شوهران سابقش فرزندانی داشته نیز به شدت مورد تردید است و در این باره ابهامات بسیار جدی وجود دارد. از ابن شهرآشوب نقل شده که احمد بلاذری و ابوالقاسم کوفی در کتاب هایشان و سید مرتضی علم الهدی در الشافی فی الامامه و شیخ طوسی در تلخیص الشافی متذکر این امر شده اند که پیامبر(ص) با خدیجه (س) ازدواج کرد در حالی که ایشان دختری باکره بود. ابن شهرآشوب حتی نقل می کند این گفته در کتابهای الانوار و البدع نیز تاکید شده است.
علامه جعفر مرتضی یکی از پژوهشگرانی است که در دهه های اخیر در تألیف ارزشمند خود یعنی الصحیح من سیرة النبی الأعظم، شواهد و قرائن فراوانی را بر اختلاف سنی بسیار کم پیامبر اکرم (ص) و خدیجه (س) و ازدواج نکردن آن بانو پیش از وصلت با حضرت رسول (ص) اقامه می کند.
وی بر اساس شواهد و قرائن و پژوهش های مورد تأیید بسیاری علما و مراجع شیعه، از جمله آیت الله مکارم شیرازی می فرماید: مطابق تحقیق دانشمندان آگاه، حضرت خدیجه (س) هنگام ازدواج با پیامبر ۲۵ یا ۲۸ ساله و دوشیزه بوده و روایت ۴۰ سال یک روایت غیر قابل اعتماد است و آن دو نفر که به عنوان شوهر قبلی خدیجه (س) ذکر شده، شوهر خواهر او بودهاند که نامش هاله بود و فرزندانی را که نام میبرند مربوط به خواهر اوست.
سلام و احترام
#پاسخ⏬
✳️آیه مورد اشاره زنانی را بیان می کند که ازدواج با آنها برای پیامبر حلال است.
🔺گروه هایی که در این آیه ذکر شده همانهایی هستند که برای دیگران هم ازدواج با آنها حلال است.
👈فقط دو تفاوت وجود دارد. یکی اینکه پیامبر با دختر عمو و عمه و دایی و خاله خودش فقط در صورتی می تواند ازدواج کند که در مکه مسلمان شده و همراه با او از مدینه هجرت کرده باشند
👈 و دیگر اینکه به پیامبر این امتیاز داده شده که می تواند اگر زنی خودش به پیامبر پیشنهاد ازدواج بدون مهریه داد قبول کند در صورتی که برای بقیه باید حتما مهریه ای هر چند بسیار اندک باشد قرار داده شود.
این امتیاز از لحاظ مادی ارزش چندانی ندارد و بیشتر جنبه احترام به پیامبر را در خود دارد.
✳️حرام بودن همسران پیامبر بر دیگران پس از وفات او نیز همانند مورد قبلی نوعی احترام و حرمت نگه داشتن شخصیت بزرگ پیامبر به عنوان نماینده خداست.
✳️پیامبر تا سن 53 سالگی یعنی زمان وفات خدیجه همسری جز او نداشت و ازدواج هایی که پیامبر بعدا انجام داده است مربوط به دورانی است که به مدینه هجرت نموده بود و حکومت اسلامی را تشکیل داده بود.
👈 در این دوره پیامبر برای جذب قبایل مختلف عرب و جلوگیری از دشمنی آنها و مصالح دیگر همسران متعددی گرفت که به جز یکی همه بیوه بودند و الزام نمودن خدا پیامبرش را به رعایت عدالت جنسی بین آنها، موجب می شد که پیامبر عملا نتواند از این ابزار برای اداره حکومت استفاده کند لذا خدا این الزام را از عهده پیامبرش برداشت
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
18.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📛 پاسخ به شبهه بالابودن سن حضرت خدیجه(س)
هنگام ازدواج با پیامبر(ص)
🔻 حجتالاسلام حسین رضاییقمی
🔻🔸🔹 مهمترین شبهات مطرح شده پیرامون حضرت خدیجه
❶ شبهه اول: سن حضرت خدیجه هنگام ازدواج با پیامبر (ص)
🔺 یکی از مسائلی که در رابطه با سن حضرت خدیجه با پیامبر، بین مسلمین جا افتاده اینست که میگویند پیامبر هنگام ازدواج ۲۵ و حضرت خدیجه ۴۰ ساله بودهاند که یکی از ظلمهای بزرگ در حق این بانوی بزرگ و امالمومنین بوده است.
📔 اعتبار تاریخی این قول در منابع معتبر تاریخی بسیار ضعیف است
✅ در رابطه با سن ایشان هنگام ازدواج، نقل های گوناگونی ذکر
شده است از جمله: ۲۵سال / ۲۸ سال/ ۳۰ سال/ ۳۵سال / ۴۰سال و... اما از بابت اعتبار و تواتر حدیث، نقل ۲۵ و ۲۸ بین شیعه و سنی از اعتبار بالایی برخوردار است و نقل ۴۰ سال را ضعیف و شاذ میدانند.
🔺نظر علمای شیعه:
✅ اکثر علما شیعه سن ایشان هنگام ازدواج را ۲۸ میدانند
علامه سید جعفر مرتضی العاملی (حفظه الله) از علمای بنام معاصر و مجتهد در تاریخ و سیره است ،در کتاب بزرگ 35 جلدی خود که مبسوط ترین کتاب درباره سیره و تاریخ پیامبر(ص) است مینویسد که این قول را اکثر علما ترجیح داده و قائل به این(۲۸سال) شدهاند.
الصحیح من السیره النبی الأعظم، سید جعفر مرتضی العاملی ،ج 2،ص: 201
🔺نظر علمای اهلسنت:
✅ درباره سن حضرت خديجه در هنگام ازدواج با پيامبر اكرم نظرات مختلفی وجود دارد؛
بیهقی سن ایشان هنگام ازدواج را ۲۵، حلبی ۲۵، حاکم نیشابوری ۲۸، ابن عماد حنبلی ۲۸، بلاذری و ابن عساکر و ابن سعد و اربلی هم ۲۸ سال سال را پذیرفتهاند.
✅ بيهقی (از علمای بزرگ اهل سنت) ايشان را 25 ساله میدانند.
👈بيهقی میگويد: «بعضی میگويند: سن حضرت خديجه (در هنگام وفات) 65 ساله بود و برخی ديگر گفتهاند: در آن وقت ايشان 50 ساله بوده است كه قول صحيح هم همين است.»[بیهقی، دلائل النبوه...،ج۲ص۷۱]
👈 بیهقی در جای ديگر آورده است: «ازدواج رسول خدا با حضرت خديجه 15 سال قبل از بعثت بوده است.»[همان]
✔️ بنابراین طبق قول بیهقی وقتی ایشان در زمان وفات یعنی سال دهم بعثت، 50 ساله باشند و 15 سال قبل از بعثت هم ازدواج کرده باشند، با این حساب سن حضرت خدیجه، در زمان ازدواج با پیامبر اکرم 25 سال بوده است،
✅ حلبی هم همین قول را آورده است: «پیامبر با خدیجه ازدواج نمود، و در آن هنگام قولی وجود دارد که خدیجه در سن بیست وپنج سالگی بوده است.»[السیره الحلبیه،ج۱ص۲۲۹]
✅ قول دیگر که قول اکثر محققین و مورخین است این است که سن ایشان را در زمان ازدواج 28 سال بوده است. ابنعماد حنبلی از علمای اهل سنت در شذرات الذهب میگوید: «بسیاری از مورخین قول 28 سال را برای حضرت خدیجه در زمان ازدواج با پیامبر اکرم ترجیح دادهاند.»[«ورجح کثیرون أنها ابنة ثمان وعشرین.» عبدالحی عکری حنبلی، شذرات الذهب فی أخبار من ذهب،ج۱ص۱۴]
✅ حاکم نیشابوری نیز فقط همین قول را برای ابناسحاق (سیره نویس مشهور) نقل میکند: «خدیجه در زمان ازدواجش با پیامبر، بیست و هشت ساله بود.»[المستدرک ج۳ص۱۸۲] و قول هشام بن عروه که اکنون قول مشهور شده است، را شاذ میداند. «خدیجه در سن 65 سالگی وفات نمود، که این قول شاذ است.»[همان]
✅ بلاذری هم به عنوان یک قول، 28 سال را ذکر کرده است.[انساب الاشراف ج۱ ص۹۸]
✅ ابنسعد، ذهبی، إربلی، ابنعساکر به نقل از ابنعباس میگویند: «خدیجه در زمان ازدواج با آن حضرت 28 ساله بود.»[طبقات الکبری ج۸ص۱۶]
✅ إربلی در جای دیگر به نقل از ابنحماد میگوید: «حضرت خدیجه در زمان ازدواج با آن حضرت 28 ساله بود.»[کشف الغمه ج۲ص۲۷۴]
❇️ با این حساب روشن شد که بسیاری از مورخین و محدثین سن آن بزرگوار را حدود 25 تا 28 سال دانستهاند، و در آن زمان پیامبر اکرم (صلیاللهعلیهوآله)، نیز 25 ساله بودند، بنابراین تفاوت سنی بین پیامبر اکرم و حضرت خدیجه نبوده و یا حدود سه سال بوده است که البته با بررسی نظریات فهمیده میشود که قول اصح و مقبول نزد اکثر علما " 28 سال" میباشد و علامه سید جعفر مرتضی العاملی میفرماید: سن حضرت خدیجه (س) هنگام ازدواج قطعا از 35 سال کمتر بوده است و لکن اصح این است که 28 سال بوده باشد
❓حالا سؤال اینجاست با این اقوال بیان شده که سن حضرت را کمتر از 30 سال، در هنگام ازدواج بیان میکند، چرا کوشش میشود، که سن حضرت را چهل سال معرفی کنند؟ آن هم قولی که شاذ است و مطابق قول اکثر محققین و مورخین نیست!؟
چرا بین مسلمین جا انداختهاند که سن ایشان هنگام ازدواج ۴۰ بوده و ایشان بیوه زنی مسن بوده است؟؟
🔺علتهای مختلفی وجود دارد از جمله حسادت بعضی زنان پیامبر به ایشان و همچنین تلاش بنیامیه برای خدشهدار کردن رَحم مطهر ایشان که ریشهی امامان ماست تا بگویند قبل از پیامبر با عرب جاهلی ازدواج کرده ، از مهمترین علتهای این تحریف است.
مهمترین شبهات مطرح شده پیرامون حضرت خدیجه
⛔️⛔️❷ شبهه دوم: ازدواج حضرت خدیجه پیش از ازدواج با پیامبر (ص)
🔺این سوال یکی از مسائل پیچیده صدر اسلام است. به جهت اینکه بسیاری از بزرگان اهل سنت و راویان و تاریخ نویسان پیرو مذهب خلفا در صدر اسلام خوش نداشتند شخصی را بالاتر از عایشه در بین همسران پیامبر (ص) معرفی کنند لذا دست به پاره ای روایات دروغین و استدلالات باطل زدهاند، اما از آنجایی که حق هیچگاه مخفی نمانده و نخواهد ماند دست بسیاری از آنان رو شده و خود در لابلای کلماتشان به مطالبی اعتراف کردهاند.
❌ برخى گفتهاند: رسول خدا همسر باکره اى غیر از عائشه نداشته است (تا به زعم خود اورا بالا ببرند) و درباره خدیجه گفتهاند: وى قبل از رسول خدا با دو نفر به نامهاى عتیق بن عبد الله مخزومى و ابوهاله تمیمى ازدواج کرده بود و فرزندانى از آنان نیز داشته است.
🔹 برخی از علمای شیعه این قول را بر نمی تابند و معتقدند که ایشان باکره بودهاند و اهل سنت جهت فضیلت سازی برای عایشه که بگویند تنها همسر باکره پیامبر او بوده است میگویند خدیجه قبلا ازدواج کرده و بیوه بوده است.
👈و همچنین بخش زیادى از این قبیل سخنان را طراحان سیاست با هدف زدودن هاله قداست و پاکى از رحم بانوئى که ظرف وجود کوثر قرآن، فاطمه زهرا است ساختهاند و لذا دقت در این موضوع و نقد سخنان موجود در منابع تاریخى و حدیثى شک و شبهه را از بین مى برد.
✅🌴 ابن شهر آشوب در مناقب خود ۴ روایت آورده که دو روایت از آن سنی و دو روایت(۴روایت) متعلق به شیعه میباشد آورده ایشان باکره بودند
✅ علامه مجلسی مینویسد:
«پیامبر با خدیجه ازدواج کرد در حالی که او باکره بود و قبل از پیامبر ازدواج نکرده بود»
(بحار الانوار ج22 ص191)
🔺نظر علمای اهلسنت
✅ ابوالقاسم اسماعیل بن محمد اصفهانی از دانشمندان اهل سنت می نویسد:
«خدیجه زنی باکره و دارای اعتبار و مال بسیاری بود که با پیامبر ازدواج کرد»
(دلائل النبوه ج1 ص178)
✅ علامه محقق سید جعفر مرتضی عاملی دلائل چندی را در اثبات این که حضرت خدیجه باکره بوده
✅ ابوالقاسم اسماعیل بن محمد اصفهانى از دانشمندان اهل سنت تصریح مىکند که حضرت خدیجه سلام الله علیها، باکره بوده است،
✅ ابوالقاسم کوفى از علماى شیعه، در این باره استدلال جالبى کرده است. وى در کتاب الإستغاثه مىنویسد: مورخان و محدثان شیعه و سنى بر این مطلب اتفاق دارند که کسى از بزرگان، اشراف، رؤسا و جوانمردان قریش باقى نماند؛ مگر این که از #حضرت_خدیجه خواستگارى کرد و ازدواج با ایشان را آرزو مىکرد؛ اما خدیجه کبرى دست رد بر سینه همه آنها زد؛ ولى وقتى رسول خدا صلی الله علیه وآله با او ازدواج کرد، تمام زنان قریش از او فاصله گرفته و رفت و آمد با وى را ترک کردند و گفتند: تو پیشنهاد سران قریش را رد کردى و تن به همسرى کسى دادى که فقیر است و مال و ثروتى ندارد؟ !
❓👈با این حال چگونه اهل فهم میتوانند بپذیرند که حضرت خدیجه با یک اعرابى (شوهرهای قبلی که برای حضرت خدیجه نام بردهاند) از قبیله بنى تمیم ازدواج کرده باشد؛ اما خواستگارى بزرگان قریش را نپذیرفته باشد؟🤔
❓آیا صاحبان فکر و اندیشه نمىدانند که این مطلب از آشکارترین محالات و ناپسندترین گفتارها است، وقتى براى اهل تحقیق این مطلب ثابت شود، ثابت مىشود که حضرت خدیجه با کسى غیر از رسول خدا صلى الله علیه وآله ازدواج نکرده است. (الکوفی، أبو القاسم علی بن أحمد بن موسى ابن الإمام الجواد محمد بن علی (متوفای۳۵۲ه)، کتاب الاستغاثة، ج۱، ص۷۰).
❓و نیز مىتوان این سؤال را از اهل تحقیق پرسید که اگر خدیجه قبل از ازدواج با رسول خدا با یک نفر اعرابى از قبیله تمیم ازدواج کرده بود، آیا موردى براى این سرزنشها پس از ازدواج با رسول خدا باقى مىماند؟ و آیا ازدواج زنى بیوه و شوهر دیده به این اندازه براى تمام مردم مکه مهم بود که بر اساس همین نقل تمام همسران اشراف قریش با وى قطع رابطه کنند؟
✅ اگر خدیجه شایسته ملامت و سرزنش بود پس چرا (در صورت صحت) هنگام ازدواج با افرادی که در تاریخ ثبت شده که یکی از آنها اعرابى بوده که شغل او گورکنی بوده و دیگری اعرابی که شغل او خارکنی بوده است که طبعا هیچکدام از هیچ امتیازى برخوردار نبوده اند ملامت و سرزنش نشد؟
🔸 سایر منابع دیگری در مورد اینکه حضرت خدیجه هنگام ازدواج با پیامبر (ص) باکره بوده است:👇
📔 ۱- سید مرتضی در شافی
۲- ابو جعفر در تخلیص
۳- و نیز مسائلی که در دو کتاب الانوار و البدع آمده است مبنی بر اینکه رقیه و کلثوم دختران هاله خواهر خدیجه بودند
۴- بحارالانوار، ج۱۶، ص۱۸
۵- مناقب ابن آشوب، ج۱، ص۱۵۹
۶- الاستغاثه، ج۱، ص۶۸
۷- تبصره العوام، ص۲۴۵
۸- انوارالنعمانیه، ج۱، ص۸۱
۹- جعفر مرتضی العاملی در الصحیح من سیره النبی الأعظم، ج ۱، ص ۱۲۱ و…
📳 لیست مهمترین شبهات مطرح شده پیرامون #حضرت_خدیجه سلاماللهعلیها
📛 شبههی سن حضرت خدیجه هنگام ازدواج با پیامبر (ص)
✅ https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/7481
📛 شبههی ازدواج حضرت خدیجه پیش از ازدواج با پیامبر (ص)
✅ https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/7485
📛 یک جمع و تفریق بسیار ساده ما را به این نتیجه میرساند که خدیجه موقع تولد فاطمه ۶۰سال سن داشته و چنین چیزی عجیب است زیرا زنان نهایتا تا 55 سالگی امکان باردار شدن را دارند.
✅ پاسخ اول
https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/9592
✅ پاسخ دوم
https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/3127
📛 آیا حضرت #خدیجه (س) دخترانی قبل از حضرت زهرا (س) داشتهاند؟
✅ https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/283
🔰 بهترین همسر رسول خدا که بود؟
پاسخ از منابع اهلسنت و از زبان عایشه
✅ https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/9938
📛 دروغهایی در حق حضرت خدیجه (سلاماللهعلیها)
✅ https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/9936
#سالروز_ازدواج_حضرت_محمد
هدایت شده از جان من و سید علی💕
⛔️#شبهه :
مگه جنگ چیز خوبیه که براش هفته بزرگداشت میگیرین؟ جنگ طلبید مگه⁉️
#پاسخ :
✅🌴 مسلماً جنگ خوب نیست قرآن هم میفرماید: «والصلح خیر» یا میفرماید اگر دشمنان به صلح تمایل نشان دادند، شما هم به صلح تمایل نشان دهید (انفال ۶۱)
اما دفاع همه جای دنیا مقدس و لازم است؛ ما جنگ نکردیم، دفاع کردیم. و این گرامیداشت دارد.
🔹 همچنین جوانان ایران اسلامی نشان دادند که نیروی ایمان میتواند، ارتش تا بن دندان مسلح صدام که با پشتیبانی کشورهای قلدر دنیا همراه بود را شکست دهد و این نیز لازم است همواره در یاد و خاطره ما بماند تا راه را گم نکنیم.
🔻 در هشت سال #دفاع_مقدس هیچ کدام از اهداف دشمن محقق نشد و ایران حتی یک وجب از خاک خود را از دست نداد در حالیکه در ۲۵۰ سال اخیر با جنگ و بدون جنگ قسمتهایی از کشور عزیزمان را از پاره تن وطن جدا کردند.
در این گزارش تلخ تأمل کنید تا اهمیت دفاع مقدس را دریابید:
🔸آذربایجان و گرجستان به موجب قرارداد ننگین گلستان در سال۱۸۱۳ میلادی در زمان فتحعلیشاه قاجار از ایران جدا شد .(حدود ٢٠۵ سال پیش)
👈 منطقه نخجوان و ارمنستان بموجب قرارداد ننگین ترکمنچای درسال ۱۸۲۸ میلادی درزمان فتحعلیشاه از ایران جدا شد(یعنی حدود ١٩٠ سال پیش).
⬅️ افغانستان و هرات به موجب معاهده پاریس در سال ۱۸۵۷ میلادی در زمان محمدشاه قاجار از ایران جدا شد (یعنی حدود ١۶١ سال پیش ).
🔹 ترکمنستان،ازبکستان و قرقیزستان بموجب قرار داد سال۱۸۸۳ میلادی در زمان ناصرالدین شاه قاجار از ایران جدا شد( یعنی حدود ١٣٧ سال پیش).
🔻 پاکستان و سیستان بموجب قرارداد ننگین حکمیت « ژنرال اسمیت » در زمان حکومت قاجار در دو مرحله که آخرین آن در سال ۱۹۰۵ میلادی از ایران جداشد ( یعنی حدود ١١٣ سال پیش).
⬅️ طبق پیمان سعد اباد کوههای ارارات به ترکیه و سرچشمه رودخانه سیستان و بلوچستان به افغانستان در زمان رضا خان میرپنج به دستور انگلیس واگذار شد.
⬅️ مجمع الجزایر بحرین با ۳۳ جزیره ارزشمند در سال ۱۳۵۰ شمسی در زمان محمدرضا شاه پهلوی از ایران جدا شد( یعنی حدو۴٧سال پیش).
🔸 شهر بندری وزیبای فیروزه در شرق دریای مازندران،قبل از انقلاب در زمان محمدرضا پهلوی از ایران جدا شد و به شوروی واگذار گردید.
🇮🇷 #جهاد_ادامه_دارد
🇮🇷 #فاتحان_میدان
24.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔵 آیتالله علامه حیدری فاتحه قرآن را خواند:
◀️ این که دست ماست قرآنی است که ۱۸۰ سال بعد پیامبر از یک آدم فاسق کذاب نقل شده
اصلا نمیتونی بگی بیخیال
اخه با استناد به تاریخ داره میگه
شما لطف کنید راهنمایی کنید و خلاف این را برای من ثابت کنید وتوجیه .
سوال ی نفر در مورد این کلیپ
#شبهه
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و احترام
🔻🔹🔸چند نکته در مورد اقای کمال الحیدری که فیلم های ایشان با لباس روحانیت در حال انتشار است
دچار انحراف فکری هستند
🔹در زیر جهت اثبات انحراف ایشان مطلب زیر ارسال میگردد👇
🔹🔻 لیست مطالب نقد آراء و افکار «سید کمال حیدری» در وبلاگ و کانال «حقانیت شیعه و رد شبهات»
📝 چرا نقد «سید کمال الحیدری» ؟!
🔗 http://al-shia.blog.ir/post/663
📝 بیانیه ی جمعی از اساتید حوزه ی علمیه در مورد انحرافات سید کمال حیدری
🔗 https://t.me/al_shia/1514
📝 تناقض و خلاف گویی عجیب «سید کمال الحیدری» در مورد واسطه ی فیض بودن ائمه !
🔗 http://al-shia.blog.ir/post/664
📝 دروغ بستن سید کمال الحیدری بر آیت الله خوئی در موضوع ولایت فقهاء در امور قضائی
🔗 http://al-shia.blog.ir/post/666
📝 دروغ بستن «سید کمال الحیدری» بر «سید بحر العلوم» در مساله ی رؤیت امام زمان (عج) در عصر غیبت !
🔗 http://al-shia.blog.ir/post/668
📝 خیانت آشکار «سید کمال الحیدری» در نقل روایتی از کتاب کافی !
🔗 http://al-shia.blog.ir/post/669
📝 خیانت عجیب «سید کمال الحیدری» در نقل قول از علامه طباطبائی (رض) در موضوع ورود اسرائیلیات به تفسیر قمی !
🔗 http://al-shia.blog.ir/post/672
📝 تناقض عجیب و غریب «سید کمال الحیدری» در مورد کتاب بحار الانوار !
🔗 http://al-shia.blog.ir/post/674
📝 نظر علامه طباطبائی در مورد تفاسیر روایی (تفسیر قمی و عیاشی) و تاکید مجدد بر تدلیس «سید کمال الحیدری» در نقل از ایشان
🔗 http://al-shia.blog.ir/post/675
📝 پاسخی به دروغ پردازی و تهمت سید کمال الحیدری در مورد نظر آیت الله شیخ میرزا جواد تبریزی نسبت به شکستن پهلوی حضرت زهراء (س)
🔗 http://al-shia.blog.ir/post/683
📝 پاسخ کوبنده ی دفتر «آیت الله شیخ میرزا جواد تبریزی» (ره) به ادعای دروغ «سید کمال الحیدری»
🔗 http://al-shia.blog.ir/post/684
📝 مدرکی جدید از وبسایت رسمی آیت الله تبریزی در رد دروغ و تهمت «سید کمال الحیدری» در موضوع شکستن پهلوی حضرت زهراء (س)
🔗 http://al-shia.blog.ir/post/685
📝 دروغ بستن «سید کمال الحیدری» بر آیت الله شیخ میرزا جواد تبریزی در موضوع قرار گرفتن حضرت فاطمه (س) بین در و دیوار
🔗 http://al-shia.blog.ir/post/686
📝 خلاف گویی عجیب «سید کمال الحیدری» در مورد دیدگاه مخالفین شیعه نسبت به مظلومیت حضرت زهراء (س)
🔗 http://al-shia.blog.ir/post/687
📝 تناقض «سید کمال الحیدری» در مورد دیدگاه مخالفین شیعه نسبت به سنن اربعه و صحیحین و عدم اطلاع از ابتدائی ترین مبانی آنان در این مورد !
🔗 http://al-shia.blog.ir/post/688
📝 تدلیس زشت «سید کمال الحیدری» در نقل روایت از کتاب مناقب ابن شهر آشوب و بحار الانوار !
🔗 http://al-shia.blog.ir/post/691
📝 دروغ بستن سید کمال حیدری بر آیت الله حکیم به سبک وهابیت در موضوع ورود اسرائیلیات به میراث روایی !
🔗 http://al-shia.blog.ir/post/697
📝 اصرار سید کمال حیدری بر دروغ بستن بر آیت الله حکیم و تدلیس در نقل از ایشان (1)
🔗 http://al-shia.blog.ir/post/699
📝 اصرار سید کمال حیدری بر دروغ بستن بر آیت الله حکیم و تدلیس در نقل از ایشان (2)
🔗 http://al-shia.blog.ir/post/700
📝 لحن و بیان زشت و اهانت آمیز «سید کمال حیدری» نسبت به ائمه ی معصومین علیهم السلام
🔗 http://al-shia.blog.ir/post/701
📝 تناقض و خلاف گویی شرم آور و منافقانه ی «سید کمال حیدری» در مورد میراث روایی و حدیثی شیعه
🔗 http://al-shia.blog.ir/post/704
📝 دروغ بستن «سید کمال حیدری» بر شیخ کلینی رحمه الله و خلاف گویی وی!
🔗 http://al-shia.blog.ir/post/70