eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.8هزار دنبال‌کننده
14.8هزار عکس
5.9هزار ویدیو
125 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از حسین ستوده۲
❌❌❌یه جواب برای کل شبهات در مورد اربعین؛ 🚫 حماسه ی اربعین به قدری باعث قدر اسلام و وحدت مسلمانان و نابودی کفر و ظهور منجی (عج) میشه که دستگاه جور و کفر و نفاق نهایت تلاششان را در رواج شایعات تفرقه انگیز و توهین آمیز به کار می بندد. 👌👌👌 کلا هر پیامی در مورد تفرقه و توهین بود مطمئن باشید که ساختگی و شایعه هست لذا باور و منتشر نکنید.
هدایت شده از حسین ستوده۲
خبرگزاری فارس | مهمترین شایعاتی که «ایران و عراق» را نشانه گرفته‌اند farsnews.ir/news/13970606000176/
هدایت شده از حسین ستوده۲
خبرگزاری فارس | گویاترین تصاویر و فیلم‌ها از خدمات بی‌منت عراقی‌ها به زائران ایرانی farsnews.ir/news/14010623000743/
هدایت شده از محمد حسین
سلام واحترام ❌از پخش چنین کلیپ های ضد فرهنگ اسلامی وکاملا کذب خودداری نمایید هدف اصلی عاملان جنگ روانی دروغ و شایعه کثیف علیه منافع ملی و حیثیت ملی این ادعا نه تنها تشویش اذهان عمومی را به دنبال دارد بلکه فرصتی به رسانه‌های معاند داده تا با بزرگنمایی آمار ارائه شده در راستای تخریب روابط ایران و عراق در نزدیکی مراسم پیاده‌روی اربعین تلاش کنند. روابط تجاری، سیاسی و گردشگری بین دو کشور ایران و عراق باعث شده تا شایعات بسیاری علیه این دو کشور مطرح شود. شایعاتی که بیشتر غیرت مردان ایرانی و عراقی را نشانه گرفته است شایعات درباره زنان ایرانی مشهدی درحالی منتشر می‌شود که در سال‌های گذشته نیز برعکس این شایعات منتشر شده بود. ❌شایعه سازان در این سال‌ها از غیرت مردان ایرانی و عراق سوءاستفاده کرده و هربار مطالب دروغی را علیه کشور همسایه مطرح می‌کنند تا با مردان این کشورها را علیه هم بشورانند. 👈شایعه‌ای که به سرعت فضای مجازی را دربر گرفت. این رسانه‌ها با استفاده از واژه‌های «مردان عراقی» و «زنان ایرانی» بر «عرب‌ستیزی»، «نژاد پرستی» تاکید کردند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اگه بی حجابی قانون کشور بود باز هم می‌گفتید قانونه باید رعایت کنیم؟ بی حجاب می‌شدید؟
هدایت شده از نجمه کبیریان
سلام و احترام قانون بی حجابی باطل است حجاب در همه ادیان وجود دارد حجاب قبل از قانون الهی یک قانون انسانی هست در هر جامعه با هر مسلکی حجاب و پوشش در ذات و فطرت انسان است وضع قانون خلاف عقل و فطرت باطل است حتی کافیه انسان ها منشور حقوق بشر را هم قبول داشته باشند و همین کافیست که حجاب الزام آور شود الحمدلله رب العالمین که ما زیر سایه نظام اسلامی هستیم و این قانون و حکم پشتوانه اجرایی دارد
هدایت شده از جان من و سید علی💕
6.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻 حجت الاسلام قرائتی: طبق آیات سوره اعراف پوشش کار خدایی است و برهنگی کار شیطان...
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و ادب حجاب برخلاف نماز و روزه، امری فردی و در خلوت نیست و بروز اجتماعی دارد. یعنی فرد می تواند اعتقادی به حجاب نداشته باشد اما به جهت اجتماعی نمی تواند خلاف قانون عمل کند.❌ دین اختیاری است. مردم می توانند دینی که پذیرفته‌اند را عمل نکنند که البته متضمن آثار اخروی است.👈 اما رفتار آنها نباید منجر به ضرر جامعه شود. لذا شرب خمر در خانه یک حکم دارد و در خیابان متضمن ضرر اجتماعی و یک حکم ⬅️ جلوگیری از ضرر جامعه در مقابل آزادی و تعرض فرد، از بینات است و در همه جای عالم نیز همین اصل برقرار است. حالا یه عده میگن اگر قانون حجاب را نخواهیم چه باید کنیم ؟ مشروعیت این قانون از کجاست؟ اگر بحث درون دینی نکنیم؛ با منطق دموکراسی و حقوق بشری نیز، قانون مشروعیتش را از رعایت مصلحت اکثریت می گیرد. یعنی اقلیت به حکم اخلاق و عقل لازم است حق اکثریت را رعایت کنند. قانون حجاب بر مبنای مصلحت مسلمین نوشته شده . برخی حتی در بحث حجاب رفراندوم رو مطرح میکنن . اما منطق این بحث ایراد دارد. انتخاب دین اختیاری است اما انتخاب اجزای دین اختیاری نیست. یعنی یک جامعه می توانند اسلام را با رای کنار بگذارند و البته در قیامت حساب پس می دهند اما اجزای دین را نمی شود به رای گذاشت. انتخاب ملت ایران نیز اسلام است. مهمترین شاهد نیز رفراندم ابتدای انقلاب است که به اسلام در قالب مدل اجرایی جمهوری اسلامی رای دادند. محسن مهدیان
هدایت شده از h...m.p.r
در اصل دین اکراه نیست، شما مختارید هر دینی را انتخاب کنید ولی وقتی وارد اسلام شدید در انتخاب احکام اختیار ندارید، باید به همه احکام پایبند باشید با دقت در کارکردها، آثار و آسیب‌های اجتماعی بی‌پوششی یا بدپوششی، روشن می‌شود که پوشش، رفتاری اجتماعي است؛ اساسا انسان هنگام حضور در مناظر عمومی اقدام به پوشاندن برخی از قسمت‌های بدن خود می‌کند و در خلوت، هرچند به سبب نفوذ اجتماعی، بازهم خود را در برابر خود می‌پوشاند، اما چنان الزامی که در مناظر عمومی وجود دارد، مطرح نیست؛ بنابر این رفتار پوشش و از جمله پوشش شرعی، رفتاری کاملا اجتماعی است و بنابر مصالح و حکمت‌هایی که وجود دارد، می‌تواند مبنای احکام و قوانین اجتماعی قرار گیرد؛ پوشش نامناسب زنان، پیامدهای منفی فردی و اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اخلاقی و معنوی فراوانی به همراه دارد؛ همچنانکه رعایت حجاب و پوشش شرعی، موجب تقویت اخلاق، عفت عمومی، آرامش روانی جامعه، محدودشدن لذت‌جویی جنسی به چارچوب خانواده، جلوگیری از آزارهای جنسی زنان و ده‌ها اثر مثبت دیگر است که در این جا امکان پرداختن به آن‌ها به صورت تحلیلی و مبسوط وجود ندارد. از آنجا که حجاب امری اجتماعی است پس به خودی خود ظرفیت و صلاحیت وضع قانون را دارد. اصولا اموری که در قلمرو روابط اجتماعی قرار می‌گیرد با منافع و مصالح عموم جامعه مرتبط است و اگر قانونگذار (چه خداوند و چه حاکم اسلامی) رفتاری را به سود یا زیان جامعه تشخیص دهد می توان متناسب با مصالح قوانینی را وضع کند. در سایر کشورهای مسلمان به فرامین قرآن و شرع مقدس درباره حجاب عمل نشده و در واقع حاکمیت اسلامی وجود ندارد. از همین رو تاثیر فرهنگ غربی بر سایر کشورهای اسلامی بیشتر از ایران بوده است. چگونه می‌توان تصور کرد که کسی با وانهادن ارزش‌های الهی و بی‌اعتنایی به حدود حضرت حق و بی‌پروایی در انجام منکرات، ایمان عمیقی پیدا کند که او را برای انجام اعمال صالح یاری کند. امروزه اصل اجبار هم به همراه شیوه‌های دیگری مانند تشویق و پاداش و تنبیه، در روانشانسی و علوم تربیتی پذیرفته شده است. مهم‌ترین اصل تربیتی، خصوصا برای کودکان و نوجوانان، وجود قوانین شفاف و منطقی در محیط زندگی است و نمی‌توان همه چیز را به انتخاب و اختیار خود فرد واگذار کرد. دولت اسلامی، حق تجسّس و تفتیش در امور شخصي و دخالت در امور پنهان مردم را ندارد و همه‌ی مردم در محیط پنهان و اختصاصی خودشان آزادی عمل دارند و می‌توانند هررفتاری را انجام دهند، حتی اگر آن رفتار به خودی خود گناه باشد، مادام که به افراد دیگر آسیب نزند؛ ولي رفتاری که به محیط جامعه کشیده شود و بالقوه یا بالفعل بر روابط و مناسبات اجتماعی تأثیر مثبت یا منفی داشته باشد، اقتضای جعل قانون برای الزام به فعل یا ترک آن وجود دارد. نکته دیگر تاثیرات نامطلوب بر فرهنگ بومی و سیطره فرهنگ غربی در کشور است؛ این موضوع زمانی دارای اهمیت مضاعف است که در کشورهای غربی –از جمله فرانسه و آمریکا- که مدعای آزادی بی حدومرز هستند نیز، حجاب ممنوع است. علاوه بر همه موارد فوق امروزه دیگر در بستر جامعه بحث «حجاب اجباری» بی معنی شده و جای خود را امر به معروف و نهی از منکر داده است؛ این عدم اجبار در حدی بوده که در شهرهای بزرگ بدحجابی های زننده بسیار زیاد شده اند. در واقع این سوال مطرح است که اگر حجاب اجباریست پس چرا این همه بدحجابی در جامعه وجود دارد و برخورد قانونی انجام نمی‌شود؟
هدایت شده از h...m.p.r
🔰🔰پاسخ به چند شبهه پربسامد در موضوع حجاب🔰🔰 در این متن چند پرسش پربسامد در موضوع حجاب را ابتدا بررسی کرده و سپس به یک راه حل اجمالی می پردازیم. طبیعی است که همه شبهات منحصر به این موارد نیست. ⁉️آیا حجاب واجب است؟ قریب به اتفاق فقها حجاب را جزء ضروریات دین می دانند. آیه "قل للمومنات یغضضن...." به تعبیر اکثر مفسرین مانند طبرسی و علامه طباطبائی و مکارم شیرازی و...با این شان نزول است که چون زنان پیراهنی می پوشیدند که گریبانشان باز بوده است، این آیه نازل شده است که باید روسری راطوری ببندند که قسمت های یاد شده و مو و دور گردن و غیره پوشیده شود. بعد از نزول این آیات داریم که عایشه زنان انصار را چنین ستایش می کرد که «حتی یک نفر آنان مانند سابق بیرون نیامدند و سر خود را با روسری مشکی می پوشاندند.» ⁉️اما آیا حجاب اجباری است؟ سوال را باید دقیق کرد. اجبار به چه معنا؟ ما در دین اجبار نداریم. نه در اعتقاد و نه در عمل. پس بدین معنا حجاب اجباری نداریم. اما حجاب قانونی داریم. ⁉️تفاوت این دو چیست؟ فرد مسلمان می‌تواند نماز نخواند و روزه نگیرد. اما در حجاب ماجرا متفاوت است. حجاب برخلاف نماز و روزه، امری فردی و در خلوت نیست و بروز اجتماعی دارد. یعنی فرد می تواند اعتقادی به حجاب نداشته باشد اما به جهت اجتماعی نمی تواند خلاف قانون عمل کند. دین اختیاری است. مردم می توانند دینی که پذیرفته‌اند را عمل نکنند که البته متضمن آثار اخروی است. اما رفتار آنها نباید منجر به ضرر جامعه شود. لذا شرب خمر در خانه یک حکم دارد و در خیابان متضمن ضرر اجتماعی و یک حکم.  جلوگیری از ضرر جامعه در مقابل آزادی و تعرض فرد، از بینات است و در همه جای عالم نیز همین اصل برقرار است. ⁉️آیا حجاب در زمان انبیا نیز اجباری بوده است؟  برخی معتقدند در زمان انبیا حجاب اجباری نبوده است. اولا در این رابطه اجماع نیست. مثلا به اعتقاد شهید مطهری اساساً دوره‌ای را نمی توان نشان داد که به طور عمومی شدت حجاب بیش از زمان رسول اکرم باشد. و احتمالا این شدت حجاب بیانگر اهتمام حکومت نبوی در اجرای این دستور الهی است. با این حال استدلال ما اینجا نیست. حجاب امری اجتماعی است.  احکام اجتماعی و حکومتی عقلا و شرعا جزء اختیارات حاکم است. منحصر به سیره اهل بیت نیست و کاملا منطبق با شرایط زمان و مکان است. یعنی یک مساله می تواند در یک دوره ای موضوعیت نداشته باشد و در دوره دیگر مساله آن روز جامعه باشد. مثل اینکه امیرالمومنین مالیات بر اسب قرار می دهند حال آنکه در زمان پیامبر اینطور نبوده است. یا اینکه برخی ائمه در دوره خود خمس را از شیعیان نمی گرفتند.  پس قانون گذاری برای حجاب جزء اختیارات حاکم است و نیازی به انطباق با دوره زعامت اهل بیت ندارد. حجاب می تواند در دوره ای به جهت اجتماعی سخت گیرانه نباشد و در دوره دیگر الزام آور باشد. همین امروز نیز این تفاوت وجود دارد. مثلا زنان روستایی در شالیزار ممکن است  آستین لباس خود را تا آرنج هم بالا بزنند اما هیچ گشت ارشادی به آنها تذکر ندهد اما همین حجاب در شهر مورد توجه قانون باشد. هردو خلاف شرع است اما یکی بجهت اجتماعی و عرفی می تواند مساله قانون نباشد و مجری قانون از کنار آن عبور کند. ⁉️وقتی برخورد با بی حجابی در زمان اهل بیت نداشتیم پس این مجازات از کجا آمده است؟ مجازات در حقوق اسلامی 4 عنوان دارد. دیات و قصاص و حدود و تعزیر. حدود در شرع آمده است. دیات و قصاص هم روشن است و برای جرائم عمدی و غیرعمدی و جبران است. اما تعزیر کاملا بر اساس شرایط زمان و مکان است که حاکم وضع می کند. حجاب نیز تعزیری است مثل بسیاری از مجازات های دیگر. ⁉️چرا کشف حجاب تعرض به حقوق اکثریت است؟  "خب مردها تحریک نشوند" .این حرف برای تنزل دادن مساله است. البته قواعد طبیعی و غریزی سرجای خودش قرار دارد و دستوری نیست، ولی علت اصلی این دست مسائل نیست. توجه کنیم اینکه گفته می شود کشف حجاب، تعرض به حقوق اکثریت است به جهت این است که شرایط برای دینداری سخت می شود. چرا اکثریت باید به مشقت بیافتند که عده ای می خواهند مقابل اراده دینی مردم باشند؟ مثلا نگاه به موی زن نامحرم، بدون تحریک هم حرام است. یعنی حجاب اختیاری یک نفر، مشقت است برای دیگری. اما ماجرا از این نیز فراتر است. شهری که قرار است محیط دین ورزی و بستر معنویت برای جامعه باشد مستعد بی اخلاقی می‌شود.  وظیفه یک حکومت، ساخت بستری است که مهیای دینداری باشد نه مروج بداخلاقی. ⁉️اگر قانون حجاب را نخواهیم چه باید کرد؟ مشروعیت این قانون از کجاست؟ اگر بحث درون دینی نکنیم؛ با منطق دموکراسی و حقوق بشری نیز، قانون مشروعیتش را از رعایت مصلحت اکثریت می گیرد. یعنی اقلیت به حکم اخلاق و عقل لازم است حق اکثریت را رعایت کنند. قانون حجاب بر مبنای مصلحت مسلمین نوشته شده است. ⁉️چه کسی گفته طرفداران حجاب اکثریت اند؟ رفراندوم بگذاریم. از رفراندوم هرا