هدایت شده از سلام
لطفا پاسخی به این پیام بفرمایید تا درگروهی بزارم
هدایت شده از سلام
الان دربیشتر گروههای مذهبی انقلابی بحث درمورد نماز جمعه روزگذشته هست وسخنان داشجوی تحکیم وحدت که برعلیه طرح صیانت صحبت کرد
هدایت شده از یاسریع الرضا
سلام علیکم
شورای سیاست گذاری ائمه جمعه
متأسفانه به طور جد در مسائل
کلانی سیاسی از دید انقلابی
وارد نشده و هنوز ضعف در این
جایگاه دیده میشه، خوراک آماده
برای تریبون ها که بعضاً این خوراکها
دستچین شده و با اسلوب ضد انتقادی
و ماستمالیته طراحی شده موجب
عدم اعتماد اقشار انقلابی به جایگاه
ائمه جمعه شده...
نماز جمعه پایگاه خط دهی و تبیین
و انتقاد سالم هست نه ساده اندیشی،
سکوت و مبهم گویی...
البته رهبری بارها تذکراتی به ائمه
جمعه دادند که تلاش کنند برای
وحدت، جذب عموم و همدلی و
غیره....،اما همه این گزینه ها
مخالف با اصل سیاسی و اقتداری
نمازجمعه نیست
شما بیانات رهبری در دهه ۶۰ رو
بازبینی کنید به این امر مهم میرسد
که رهبری الگوی یک امامجمعه کاملاً
انقلابی، کاملا آزاد اندیش ، نو ، مترقی
، شفاف، جذاب ولی در عین حال
اصولی بود...،
نه خسته، منجمد ،منفعل و سیاست
گریز...
دوستان انقلابی بایست درهمین
فضای مجازی ،مطالبه به حق کنند
و از رویه ناپسند ریاست ائمه جمعه
انتقاد منطقی و عقلایی داشته باشند..
این که انتخاب از طرف رهبری که
هست پس باید سکوت اختیار بشه
این اصلا چیز خوبی نیست و رهبری
هم بارها اشاره کردند که انتخاب
من دلیل بر #عدمنقد و عدم چالش
بردن فرد نیست...
باید تفکر انقلابی، علم ، متعهد و مقتدر
در جایگاه امامت جمعه بایسته تا مشکلات فرهنگی اقتصادی و اجتماعی
و سیاسی منطقه با تبیین او حل بشه..
وگرنه چه کسی مشکلات استان رو
بازگو کنه؟؟ چه کسی از رانت خواری
و حقوق نجومی نقد کنه؟؟ چه کسی
نظارت بر فعالیت مسئولین داشته باشه
و استانداری، بخشداری و فرمانداری رو
زیر ذره بین قرار نداده؟؟؟
نماز جمعه ای که با یک خطبه و روایت
و نکات روز ، تاریخ و مناسبت ماه
به اتمام برسه، نمازجمعه نیست،
بروشور و مقاله ناتمام بی سوادی
و عدم تعقل هست.
✍ #یاسریعالرضا 🔵🔴🔵
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتاء👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
سلام
در مورد بحث تبدیل وضعیت کارکنان ایثارگری و....
ممنون میشم به این سوال پاسخ بدید ..👇
*سوالی از اساتید محترم دارم*
چون با فلسفه و روح قوانین جاری کشور آشنایی ندارم، سوالی دهشتناک ذهن را درگیر ساخته، امیدوارم با اشراف اطلاعاتی دوستان از این محن نجات یافته و صراط مستقیم در پیش گیرم 🤲🏻
این گونه تقسیم بندی ها و اعمال سهمیه آیا در بلند مدت جامعه را به شهروندان درجه دوم و اول تبدیل نمیکند⁉️
در شرح عدالت از منظر علی(ع) استاد مطهری چیزهای دیگری بیان میکند🧐
مثلا👇🏻
« و چون عده ای كه برای خود امتیاز قائل بودند و مورد اتهام بودند، دلیلشان این بود كه ما حق صحبت و مصاحبت پیغمبر را داریم و در راه اسلام چنین و چنان زحمت كشیده ایم، به آنها فرمود: من منكر فضیلت صحبت و سابقه ی خدمت افراد نیستم، اما اینها چیزهایی است كه خداوند خود اجر و پاداش آنها را خواهد داد، اینها مجوّز نمی شود كه امروز ما میان آنها و دیگران فرق بگذاریم، این امور ملاك تبعیض واقع نمی شود.»
این دوگانگی در شعارهای انقلاب و عمل را اگر کسی میتونه برای حقیر توجیه بفرماید🙏🏻
مثلا این دوگانگی را در موارد زیر دیده ام که با بیانات استاد مطهری جور در نمی آید ....
💥 قبولی در دانشگاه
💥خدمت مقدس سربازی که این قداست فقط شامل اکثریت بدون سهمیه میشود
💥استخدامی
💥عدم رعایت سلسله مراتب تبدیل وضعیت پیمانی به رسمی
💥معافیت مالیاتی
با سپاس
هدایت شده از نجمه کبیریان
سلام و درود
https://b2n.ir/f00209
خداوند متعال در قرآن مجید می فرماید: کسانیکه جهاد میکنند با کسانیکه در خانه های خود می نشینند و در جهاد شرکت نمیکنند مساوی نیستند. چنین امتیازاتی که در چارچوب ضوابط قانونی به افراد واجد شرایط اختصاص یافته، کاملا شرعی و قانونی، عادلانه و مطابق با سیره معصومین (ع) بوده و در برخی کشورها نیز وجود دارد. با این توضیح سهمیه ها و امتیازاتی که برای ایثارگران از جانب دولتها در نظر گرفته می شود قابل قبول بوده وبی عدالتی نمی باشد.
https://b2n.ir/s78974
کلام فوق که از امام علی (ع) بیان نمودید ناظر به امتیازاتی است که در زمان خلفای سه گانه و به نا حق به برخی افراد واگذار شده بود و موجبات تبعیض و بی عدالتی را در جامعه اسلام به وجود آورده بود ، اما همانگونه که در نشانی های داده شده مشاهده می نمائید ، در نظر گرفتن برخی حقوق و امتیازات برای خانواده شهدا و ایثارگران نه تنها منافاتی با عدالت ندارد بلکه در راستای تأمین این ارزش اسلامی ، منافع ملی و منطبق با سیره معصومین (ع) می باشد
هدایت شده از نجمه کبیریان
کاملا درست فرمودید
🔶️ سالهاست دشمنان اسلام سعی دارند حج، این واجب الهی را که آثار فراوان معنوی، مادی، سیاسی، اجتماعی و ... دارد را در بین مسلمانان کمرنگ کنند. چرا که اگر مسلمین قدر این کنگره عبادی سیاسی بزرگ را بدانند، منافع آنان در کشورهای اسلامی به خطر می افتد.
🔶️ اَللَّهَ اَللَّهَ فِي بَيْتِ رَبِّكُمْ فَلاَ يَخْلُو مِنْكُمْ مَا بَقِيتُمْ فَإِنَّهُ إِنْ تُرِكَ لَمْ تُنَاظَرُوا وَ أَدْنَى مَا يَرْجِعُ بِهِ مَنْ أَمَّهُ أَنْ يُغْفَرَ لَهُ مَا سَلَفَ
خدا را، خدا را، در باره خانه پروردگارتان؛مبادا تا هستيد آن را خالي بگذاريد، زيرا اگر زيارت خانه خدا ترك شود، شما را در عذاب مهلت ندهند. و كمترين بهره كسي كه قصد زيارت خانه خدا را نمايد، اين است كه گناهان گذشته او آمرزيده شود. (تحف العقول، ج۲، ۱۹۷)
#سوال
🔴از عجایب جمهوری اسلامی!
سن اخذ دیپلم: ۱۸ سالگی
سن ورود به دانشگاه: ۱۸ سالگی
سن اخذ گواهینامه: ۱۸ سالگی
سن خدمت سربازی: ۱۸ سالگی
سن خروج از کشور: ۱۸ سالگی
سن معاملات قانونی: ۱۸ سالگی
سن رای دادن: ۱۸ سالگی
سن مسئولیت مدنی: ۱۸ سالگی
آن وقت سن ازدواج و انتخاب همسر و شریک زندگی: ۱۳ سالگی!!!
هدایت شده از نجمه کبیریان
چه مغلطه ساده لوحانه ای
قانون سن ازدواج برای ۱۳ سالگی یعنی در کمتر از این سن ازدواج صورت نگیرد نه اینکه همه باید ۱۳ سالگی ازدواج کنند
سن ازدواج در افراد مختلف با توجه به سن شخصیتی آن ها متفاوت هست
هم روانشناسان و هم علمای دین به این امر معتقد هستند
https://b2n.ir/y88959
نگاهی به قانون حداقل سن ازدواج دختران و سیر تاریخی آن
هدایت شده از نجمه کبیریان
توجه روزنامهها معطوف به عملکرد ۱۰۰ روزه دولت سیزدهم
✍ وطن امروز با تیتر "۱۰۰ روز آواربرداری و امیدواری" نوشت:
رئیسی در کسب رضایت عمومی موفق ظاهر شد و بهرغم شرایط دشوار حاکم بر کشور، افکار عمومی پیام تغییر را از سوی دولت و رئیسجمهور جدید دریافت کرد.
✍جامجم با تیتر " کارنامه ۱۰۰ روزه دولت در ۱۲ چالش ملی" نوشت:
دولتی که سخنگو دارد و به شبهات و انتقادات رسانهای و اجتماعی پاسخ میدهد، قطعاً با دولتی که سه ماه بیسخنگو و بدون تریبون درستوحسابی بوده، زمین تا آسمان فرق دارد.
✍ ایران با تیتر "۱۰۰ روز میان مردم" نوشت:
رئیسجمهور در ادامه برنامه حضور درمیان اقشار مختلف مردم صبح جمعه بهصورت سرزده از محله هرندی تهران بازدید کرد.
✍ جوان با تیتر "صد روز سربلند" نوشت:
رئیسی برخلاف رئیسجمهور سابق از روزی که ردای ریاست جمهوری را بر تن کرده، ترجیح داده است بهجای شعار، اقدام و عمل را سرلوحه فعالیتهای دولت خود قرار دهد.
✍ فرهیختگان با تیتر "ابتکار روز صدم" نوشت:
در یکصدمین روز آغاز بهکار دولت رئیسی، ۱+۴ در مقابل پیشنهاد جدید ایران قرار گرفت، حالا توپ در زمین طرف مقابل است.
✍ همشهری با تیتر "۱۰۰ روز کار" نوشت:
اقدامات ضربالاجلی دولت سیزدهم طی این مدت گرهگشایی در واکسیناسیون کرونا، تنگناهای معیشتی و دیپلماسی احیای برجام را هدف گرفتند و به دنبال کنترل اوضاع برآمدند.
هدایت شده از نجمه کبیریان
کنترل چاپ پول و حجم پایه پولی در دولت رئیسی ادامه دارد
دولت رئیسی در سه ماه نخست فعالیت خود کنترل پایه پولی را در دستور کار قرار داده است. در حالی که دولت روحانی در ۴ ماه پایانی عملکردش با افزایش شدید چاپ پول اقدام به رشد پایه پولی کرد و ۵۸ هزار میلیارد تومان پایه پولی را افزایش داد، دولت رئیسی جلوی رشد پایه پولی را گرفته و در سه ماه اخیر فقط ۱۲.۵ هزار میلیارد تومان بر حجم پایه پولی افزوده شده است.
*قابل توجه کلیه ی مجتهدین و روحانیون مسلمان*(بخصوص جناب حجت الاسلام صدیقی)
*شماهایی که یه تریلی با خودتون حدیث حمل میکنید ! چرا این احادیث رو یواشکی بایگانی میکنید!؟*
*"بارش #باران " !!*
✳ *در مملکتی که #دستگاه_قضا فاسد باشد،خداوند نزول باران از آن سرزمین را برمیدارد!*
*[حضرت رسول(ص)، نهج الفصاحه]*
✳ *هرگاه #حاکمان دروغ بگویند، #باران نمی بارد!*
[امام رضا(ع)،میزان الحکمه،
جلد 3 ص 286]
✳ *در سرزمینی که ابرها میگذرند بی آنکه ببارند، بی شک ظلمِ عظیمی صورت گرفته است!*
*حضرت علی(ع)میفرمایند:*
*اگر در شهر مسلمانان فقیری دیدی،بدان که دولتمردان آن شهر مال آنها را میدزدند!!!*
❌ *تا میتوانید نشر دهید تا به تمام مسلمانان متدين ایران برسد*
هدایت شده از نجمه کبیریان
🔷️ مطالبی که جناب حجت الاسلام والمسلمین صدیقی بیان کردند برگرفته از آیات و روایات است، اما برخی از بدخواهان داخلی و خارجی سعی کردند مردم را در مقابل این عالم ربانی قرار دهند.
🔷️ جناب استاد صدیقی نفرمودند فقط مردم عادی در انجام وظایف شرعی خود کوتاهی کرده اند و سبب نزول بلا شده است. بلکه فرمودند، اهل کشورها، استانها، شهرها به وظایف شرعی سیاسی اجتماعی خود عمل نکرده اند، که این شامل تمام مسئولین و مردم، در ایران و حتی دیگر کشورهای مسلمان می شود.
🔷️ طبق آموزه های دین مبین اسلام نعمتها و بلاها علاوه بر علل مادی می توانند علل معنوی نیز داشته باشند. مثلا تقوا باعث نزول برکات آسمان و زمین می شود.
وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَى آمَنُوا وَاتَّقَوْا لَفَتَحْنَا عَلَيْهِم بَرَكَاتٍ مِّنَ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ وَلَكِن كَذَّبُوا فَأَخَذْنَاهُم بِمَا كَانُوا يَكْسِبُونَ (اعراف، ۹۶)
گاهی ممکن است خشکسالی و کمبود آب و بلاهای همگانی به علت نزول عذاب الهی باشد.
(ظَهَرَ الْفَسَادُ فِی الْبَرِّ وَالْبَحْرِ بِمَا کَسَبَتْ أَیْدِی النَّاسِ لِیُذِیقَهُم بَعْضَ الَّذِی عَمِلُوا لَعَلَّهُمْ یَرْجِعُونَ) روم، ۴۱
خشکسالی و بلاهای دیگر هر چند دارای علل مادی و طبیعی هستند اما می توانند علل معنوی و غیرمادی نیز داشته باشند.
زیاد شدن فساد و گناه می تواند علل معنوی بسیاری از بلاها باشد.
🔷️ اما بین مومنین و کفار تفاوت بسیاری وجود دارد. مومنان تحت تربیت الهی هستند، لذا گاهی آزمایش و گاهی تنبیه می شوند. اما کفار ادعای ایمان ندارند تا آزمایش شوند و از طرفی اغلب آنها جاهل هستند و معاند نیستند تا دچار عذاب الهی شوند.
بلاها برای مومنین مایه ی آزمایش و در واقع رحمت الهی هستند.
(وَنَبْلُوکُم بِالشَّرِّ وَالْخَیْرِ فِتْنَةً ۖ وَإِلَیْنَا تُرْجَعُونَ) انبیاء، ۳۵
البته گاهی هم این بلاها عذاب الهی هستند که در نتیجه اعمال بد انسانها نصیب آنها شده است.
مَّا أَصَابَکَ مِنْ حَسَنَةٍ فَمِنَ اللَّهِ ۖ وَمَا أَصَابَکَ مِن سَیِّئَةٍ فَمِن نَّفْسِکَ(نساء،۷۹)
🔷️ بدون شک افزایش گناهانی چون شراب خواری، قماربازی، زنا، بی حجابی، ظلم و... سبب نزول بلا از جمله خشکسالی و کم آبی و ... می شود.
🔷️ وقتی فرهنگ یک جامعه دچار ضعف و انحراف باشد، وقتی زنان یک جامعه به دنبال بی حجابی و فساد باشند و به تبع آنان مردان جامعه نیز دنبال فساد و عیاشی باشند، خود به خود این جامعه به دنبال اقتصاد مقاومتی و کار و تلاش نخواهد بود.
غرب زدگی برخی از مسئولین سبب می شود که به دنبال اقتصاد مقاوتی نباشند، بلکه نسخه ی اقتصاد غربی را اجرا نمایند.
🔷️ داشتن یا نداشتن نعمتهای دنیوی ملاک خوبی و بدی افراد نیست، در روایت داریم، اگر دنیا به اندازه بال مگسی نزد خدا ارزش داشت، چیزی از آن را به کافر و منافق نمی داد(تحف العقول/۴۰)
🔷️ این تصوری غلط است که فکر کنیم اروپایی ها کلا غرق در ناز و نعمتند و ما بیچاره ایم، آنها هم مشکلات مختلفی دارند، بیکاری، فساد، افسردگی، خودکشی، طلاق و...(لایغرّنّک تقلّب الذین کفرو فی البلاد، متاع قلیل ثم مأواهم جهنم و بئس المهاد). فریب ظاهر دنیای کفار را نخوریم، مقدار ناچیزی از دنیا به آنها داده شده و عاقبت دچار جهنم می شوند،(آل عمران، ۱۹۶)
🔷️اگر پیشرفت مادی و صنعتی در غرب وجود دارد و صاحب رفاه و نعمت شده اند، در اثر اجرای دستورات دینی و عقلی است که ما هم داریم ولی اجرا نمی کنیم، مثل، تلاش، نظم، احساس مسئولیت در کارها و...
🔷️ آیه شریفه (و لو اَنّ اهل قری ...) می فرماید اگر ایمان و تقوا داشته باشید برکات نازل می شود، اما ما بیشتر ادعای ایمان داریم و به راحتی واجبات را ترک و گناهان را مرتکب می شویم، صرف نماز خواندن بدون توجه که ما را مسلمان واقعی نمی کند. اسلام دعوت به درستکاری، محکم کاری، نظم، تلاش، امانت داری، کسب علم، تعقل و... می کند اما ما عمل نمی کنیم.
🔷️البته همیشه زیاد بودن نعمتها نشانه خوبی نیست، کفار غربی ممکن است دچار سنت استدراج و املاء خداوند شده باشد، یعنی خداوند به آنان مهلت می دهد و روز به روز به نعمت های آنها اضافه می کند تا بیشتر گناه انجام دهند و بیشتر دچار عذاب الهی شوند.(اعراف/۱۸۲و۱۸۳)
🔷️ دقت داشته باشیم که مردم اروپا و غرب همه معاند و مغرض نیستند، بسیاری از آنان در اثر جهالت اسلام را نپذیرفتند،لذا خداوند نعمتهایش را از آنان دریغ نمیکند.
⚠️ برای قضاوت صحیح تر بهتره کل صحبت های حاج آقای صدیقی که خیلی از رسانهها تیترش کردن رو ببینیم
🔺در اینکه مسئولین ما رسانه را نمیشناسند و آتو دست رسانهها میدهند شکی نیست👌
👈ولی قضاوت یک سخنرانی مثلاً یک ساعته از روی یک تیتر که یک رسانه زده هم کار چندان صحیحی به نظر نمیاد!!
✅ بخشهای دیگر خطبههای دیروز نماز #جمعه که کمتر دیده شد:
🔺امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه من درد مردم را احساس
هدایت شده از نجمه کبیریان
میکنم، گفت: در موضوع عدم ثبات قیمتها اگر دستهایی در کار هست که مشکل گرانی حل نشود که قطعا در کار است، نیروهای اطلاعاتی و امنیتی و مردم ببینند منشأ کار کجاست و به هر قیمتی شده مسئله را حل کنند.
🔺وی افزود: امروزه پول ملی ما ارزشاش را از دست داده است. شما هرچقدر هم که یارانه را بالا ببرید با افزایش قیمتی که اتفاق میافتد مشکل مردم حل نمیشود، بلکه آنچه مهم است این است که پول ملی باید ارزشمند شود. مردم نیاز دارند که مشکلات برایشان تبیین شود و به آنها بگوییم در کجای حل مشکل هستیم.
🔺صدیقی با بیان اینکه سومین موضوع عدالتورزی و مهار فاصله طبقاتی است، گفت: فقر دردی است که باید آن را درمان کرد و اگر فقر وجود داشته باشد دین و ایمان از بین میرود. در این جهت هم امیدواریم تدبیرها به سامان برسد. مساله دیگر نیز رفع تحریم است، اما مهمتر از رفع تحریم خنثی کردن اثر تحریم است که با تکیه به ظرفیتهای داخلی حاصل می شود
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
سلام سوال اینکه چه کسانی میگن حضرت عیسی زنده است یا نه ؟
هدایت شده از نجمه کبیریان
سلام
https://b2n.ir/w79670
از ظاهر آيه 159 سورة نساء استفاده مي شود که حضرت عيسي ـ عليه السلام ـ در حال حاضر نزد خدا زنده است و روزي مجدّداً به زمين باز خواهد گشت، و روايات به صراحت دلالت دارند که زمان بازگشت و ظهور آن حضرت بعد از ظهور امام دوازدهم مهدي موعود ـ عج الله تعالي فرجه الشريف ـ خواهد بود.
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از تبیین نو ☫
🔰 بررسی منجی هراسی و القای خشونت امام مهدی (عج) توسط غالیان و یهودیان
❔امام زمان برطبق روایات با تهران میجنگه!
(یعنی همان شهری که تحت سیطره سیدعلی، رهبرمسلمین جهان و نایب إمام مهدی است!)
امام صادق: سيزده شهر وطائفه است كه قائم با اهل آن شهرها ميجنگد و آنان با او ميجنگند؛ اهل مكّه و اهل مدينه و اهل شام و بنى اميّه و اهل بصره و اهل دست ميسان وكردها وعربهاى باديهنشين و ضبّه و غنى و باهله و ازد و اهل رى
(توضیح: تهران درگذشته از توابع ری بوده است).
📚 الغیبة (للنعمانی) ٫ ترجمه فهری ٫ ج۱ ٫ ص۳۵۱
#پاسخ
🔹استناد معاند به این روایت، از کتاب «الغیبه» مرحوم نعمانی است که مطابق آن امام صادق(ع) فرمود:
«مردم سيزده شهر وطايفه با قائم(ع) مى جنگند. و نيز مردم مكه، مدينه، شام، بصره، دميان(دشت ميشان) و طايفه بنى اميه، كرد، عرب، مردم ضبه، غنى، باهله، أزد بصره و رى با او خواهند جنگيد»
«أَخْبَرَنَا عَلِيُّ بْنُ أَحْمَدَ عَنْ عُبَيْدِ اللَّهِ بْنِ مُوسَى وَ أَحْمَدَ بْنِ عَلِيٍّ الْأَعْلَمِ قَالا حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيٍّ الصَّيْرَفِيُّ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ صَدَقَةَ وَ ابْنِ أُذَيْنَةَ الْعَبْدِيِّ وَ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ جَمِيعاً عَنْ يَعْقُوبَ السَّرَّاجِ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع يَقُولُ ثَلَاثَ عَشْرَةَ مَدِينَةً وَ طَائِفَةً يُحَارِبُ الْقَائِمُ أَهْلَهَا وَ يُحَارِبُونَهُ أَهْلُ مَكَّةَ وَ أَهْلُ الْمَدِينَةِ وَ أَهْلُ الشَّامِ وَ بَنُو أُمَيَّةَ وَ أَهْلُ الْبَصْرَةِ وَ أَهْلُ دَسْتُمِيسَانَ وَ الْأَكْرَادُ وَ الْأَعْرَابُ وَ ضَبَّةُ وَ غَنِيٌّ وَ بَاهِلَةُ وَ أَزْدٌ وَ أَهْلُ الرَّيِّ»
📚الغیبه نعمانی ، ص 299
⬇️ نکاتی در مورد این روایت
1⃣ این روایت سندا ضعیف است و راویان آن افرادی هستند که یا مجهول بوده و یا کذاب و دروغ گو بوده اند.
🔸عبیدالله بن موسی، توثیقی ندارد و مجهول است.
📚مستدرکات رجال الحدیث ج 5 ص 195
🔸احمد بن علی الاعلم هم مجهول است و توثیقی ندارد.
📚مستدرکات رجال الحدیث ج 1 ص 370
🔸محمد بن علی الصیرفی که اهل غلو و تدلیس بوده و از دروغگویان محسوب می شده است.
📚رجال حر عاملی ص 229
🔸محمد بن صدقه که اهل غلو و ضعیف بوده است و علامه مجلسی نیز او را تضعیف کرده است.
📚رجال طوسی ص 366 _ حاوی الاقوال ج 4 ص 261 _ رجال مجلسی ص 304
🔸ابن اذینه العبدی نیز مجهول است و توثیقی ندارد.
📚مستدرکات رجال الحدیث ، ج 8 ص 488
💠 شیعیان ایران از اصحاب امام مهدی(ع) خواهند بود و یک روایت شاذ که بر خلاف این مطلب، سخن بگوید، نزد ما اعتباری ندارد، زیرا طبق سخن امامان علیهم السلام، ما ماموریم که به روایات مشهور، عمل کنیم نه روایت شاذ؛
«خذ بما اشتهر بین اصحابک و دع الشاذ النادر»
📚بحار الانوار ج 2 ص 245
3⃣ همینطور در روایاتی آمده است که هفت نفر از سیصد و سیزده یار امام مهدی(ع)، یعنی اصحاب خاص ایشان، از اهالی ری هستند؛
« من الری سبعه رجال »
📚دلائل الامامه ص 556 _ 568 _ التشریف بالمنن فی التعریف بالفتن ، ص 376 _ ریاض الابرار ، ج 3 ص 210
4⃣ یاران عمومی امام مهدی(ع) تمام حق جویان و آزادگان و پیروان امام(ع) از همه طوائف اند، چه اهل مکه باشند، چه مدینه و بصره و کردها و اعراب و چنان که راوی می گوید:
🔹«از امام کاظم(ع) درباره سخن خدا هرجا كه باشيد، خداوند، همه شما را مى آورد» پرسيدم، امام(ع) فرمود:
«به خدا سوگند، اگر قائمِ ما قيام كند، خداوند، شيعيان ما را از همه سرزمينها به گِرد او جمع مى كند».
« ... ذلِكَ وَاللَّهِ أن لَو قَد قامَ قائِمُنا، يَجمَعُ اللَّهُ إلَيهِ شيعَتَنا مِن جَميعِ البُلدانِ. »
📚تفسیر عیاشی ج1 ص66 _ بحار الانوار ج52 ص291
▫️بنابراین در روایت مورد استناد معاند، اگر آمده است که اهل مکه یا مدینه یا بصره و... با امام مهدی(ع) می جنگدند، به این معنا نیست که تمام مکیان و بصریان و اعراب و... با امام(ع) می جنگدند، بلکه تنها تعدادی واهالی از این مناطق که مخالف امام(ع) هستند، ساز مخالفت با امام(ع) می زنند و با ایشان می جنگدند، از ری و تهران نیز ممکن است کسانی به نبرد امام(ع) برخیزند، چرا که تمام کسانی که در تهران هستند، از شیعیان ومخلصین امام(ع) نیستند، بلکه افراد لا مذهب، یا اهل کتاب، یا سنی مسلک و... هم در ری هستند و مصداق «اهل الری»، محسوب می شوند که مطابق روایت مذکور، پرچم مخالفت را با امام(ع) بلند می کنند چرا که قیام امام(ع) را در تضاد با منافع خود می بینند.
#مهدویت/#ظهور
#منجی_هراسی/#القای_خشونت
🔗 @feqh_hadith