eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.4هزار دنبال‌کننده
14.2هزار عکس
5.2هزار ویدیو
121 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روزی هرکس مقدراست ، ما باورکنیم که باید کارکنیم تا روزی ما بدست بیاد کفرگفته
استاد دارستانی حتما به پاسخ شبهه پرداختند یعنی شبهه را مطرح و بعد قصد پاسخ دارند باید کامل نماهنگ را دید  بعضى از افراد سست و بى حال، به اتکاء تعبیراتى همانند آیه 6 سوره «هود» که از روزى دادن خداوند به همه موجودات سخن مى گوید، یا روایاتى که روزى را مقدر و معین معرفى مى کند، فکر مى کنند: لزومى ندارد که انسان براى تهیه معاش زیاد تلاش کند؛ چرا که روزى مقدر است، و در هر حال به انسان مى رسد، و هیچ دهان بازى بدون روزى نمى ماند! این چنین افراد نادان، که شناختشان درباره دین و مذهب فوق العاده سست و ضعیف است، بهانه به دست دشمنان مى دهند، که مذهب، عاملى است براى تخدیر، رکود اقتصادى و خاموش کردن فعالیت هاى مثبت زندگى، و تن در دادن به انواع محرومیت ها، به عذر این که، اگر فلان موهبت نصیب من نشده، حتماً روزى من نبوده، اگر روزى من بود، بدون چون و چرا به من مى رسید، و این فرصت خوبى به دست استثمارگران مى دهد، که هر چه بیشتر خلق هاى محروم را بدوشند، و آنها را از ابتدائى ترین وسائل زندگى محروم سازند. در حالى که، مختصر آشنائى به قرآن و احادیث اسلامى، براى پى بردن به این حقیقت کافى است که، اسلام پایه هر گونه بهره گیرى مادى و معنوى انسان را سعى و کوشش و تلاش مى شمرد، تا آنجا که در جمله شعارگونه قرآنى «لَیْسَ لِلإِنْسانِ إِلاّ ما سَعى»، (1) بهره انسان را منحصراً در کوشش و کارش قرار مى دهد. پیشوایان اسلامى، براى این که سرمشقى به دیگران بدهند در بسیارى از مواقع کار مى کردند، کارهائى سخت و توان فرسا. پیامبران پیشین نیز از این قانون مستثنى نبودند، از چوپانى گرفته، تا خیاطى، زره بافى و کشاورزى. اگر مفهوم تضمین روزى از طرف خدا، نشستن در خانه و انتظار رسیدن روزى باشد، نباید پیامبران و امامان، که از همه آشناتر به مفاهیم دینى هستند، این همه براى روزى تلاش کنند. بنابراین، روزىِ هر کس مقدّر و ثابت است، ولى در عین حال مشروط به تلاش و کوشش مى باشد، و هر گاه این شرط حاصل نشود، مشروط نیز از میان خواهد رفت. این درست به آن مى ماند که مى گوئیم: «هر کس، اجلى دارد و مقدار معینى از عمر» مسلماً، مفهوم این سخن آن نیست که اگر انسان حتى دست به انتحار و خودکشى و یا تغذیه از مواد زیان بخش بزند، تا اجل معینى زنده مى ماند، بلکه مفهومش این است: این بدن، استعداد بقاء تا یک مدت قابل ملاحظه دارد، اما مشروط به این که اصول بهداشت را رعایت کند، و از موارد خطر بپرهیزد، و آنچه را که سبب مرگ زودرس مى شود، از خود دور کند. (2) پی نوشت: (1). سوره نجم، آیه 39. (2). گرد آوري از کتاب: تفسیر نمونه، آيت الله العظمي مکارم شيرازي ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
☆چگونه رنگ پرچم ایران سه رنگ باقی ماند☆ ‌ در روزهای نخستین انقلاب اسلامی افزون بر زدودن نشان ملی شیر و خورشید طرحی در دست بحث بود که پرچم ایران به رنگ سبز با آرم الله دگرگون گردد . در مجلس خبرگان قانون اساسی جمهوری اسلامی، بحث بر سر سه رنگ ماندن پرچم ایران و یا تبدیل آن به رنگ سبز یک دست ، جریان داشت. درست پیش از رأی‌گیری نهایی در جلسه‌ی ۲۰ آبان ۱۳۵۸ خبرگان ، موبد « رستم شهرزادی » نماینده‌ی زرتشتیان ایران در مجلس خبرگان، دفاع جالبی از پرچم سه رنگ انجام داد . او با ربط دادن سه رنگ پرچم به عقاید مذهبی شیعیان گفت : "" فرزندان حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام که امام حسن سبزپوش و امام حسین سرخ‌پوش و حضرت عباس سفیدپوش بودند و در تمام شمائل و احادث به این سه زنگ مخصوص ظاهر می‌شدند و آنچه در اذهان است سرخی، خبردهنده‌ی شهادت، سفیدی خبردهنده‌ی صلح و کبوتر سفید پیک صلح بوده و هست . حتی مردگان را در اسلام با پارچه به این رنگ ملبس می‌کنند و سبز نمونه‌ای از نعمت و آبادانی و بزرگی بوده است و فرزندان برحق حضرت رسول اکرم که به نام سید خوانده می‌شدند شال سبز که معرف بزرگواری اجدادشان است به کمر می‌بستند.» این تعبیر شیعی از پرچم در فضای به شدت مذهبی مجلس خبرگان قانون اساسی توسط نماینده‌ی زرتشتیان انجام شد. پس از پایان سخنان موبد شهرزادی ، رأی‌گیری انجام می‌شود و پرچم سه‌رنگ با پنجاه و نه رای موافق و دو رای ممتنع و بدون مخالف به تصویب رسید.
⚠️مظلوم نمایی با فردوسی پور👇 ❌مجری باید بر اساس چهار چوب و مقرراتی که براش تعریف می کنند کار انجام دهد 📩نکته دوم اینکه خیلی بهتر میشد با این مجری سیما برخورد کرد و برخی کج سلیقگی ها انجام شد ولی این دلیل نمیشود که ضد انقلاب با سو استفاده از ترکیب جملات زیبا از اب گل الود ماهی بگیرد 🔰چهل سال است مردم ایران با انتخاب خود مسئولین مجلس ، دولت ، خبرگان ، شوراها و... انتخاب می کنند قرار نیست بخاطر یک تصمیم داخلی سیما که ما بصورت کامل از جزییات ان با خبر نیستیم مردم را تهییج کنیم البته یکطرفه نباید به قاضی رفت بخوانید قائم مقام شبکه سه👇 به شما بگم بر خلاف مظلوم‌نمایی که می‌کنند، در همین یک سال اخیر؛ ایشون بالاخره کارمند رسمی صدا و سیما است؛ ما نزدیک یک میلیارد تومان از مطالباتش را بهش دادیم. ترفیع شغلی‌اش نوبتش رسیده بود با امضای بنده ترفیع شغلی‌اش را گرفتند. شبکه ورزش بالاخره زیر شبکه سه است. ایشون یک عدد خیلی درشتی از فوتبال ۱۲۰ گرفت. بهش گفتیم بیا گزارش کن خب خودش قبول نکرد. در همان دوره که می‌گفت من مهاجرت نمی‌کنم نامه دستی درخواست فوتبال ۱۲۰ را ارائه داده بود. منتهی بلدند و رسانه دارند و رسانه‌هاشون هم به صورت زنجیره‌ای کار می‌کنند. فضای مجازی دست ما نیست و یک کار پرحجمی کردند و یک ادراکی در جامعه درست کردند. ما راستش خیلی کارهای زیادی داریم و نمی‌رسیم به این چیزا رسیدگی کنیم. ما از هفت صبح تا یک و نیم شب که فوتبال خارجی تمام می‌شود همش گرفتاریه. https://vaghayerooz.com/0001mg ابرگروه(براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin ✅بازنشر کلیه مطالب ابرگروه براهین جهت روشنگری عموم مردم ، حتی بدون لینک مجاز است.
سلام و عرض ادب. یک هست اینکه در زمان دعا کردن دو دعا در نظر بنده پیش میاد اول اینکه ظهور امام زمان و دوم دعا شخصی است حال بنده مثلا در زیر قپه امام حسین هستم چکار باید انجام بدم؟
سلام و احترام حضرت مهدی عج اَكثِروا الدُّعاءَ بِتَعجِیل الفَرَجِ فَاِنَّ ذلِكَ فَرَجُكُم. برای تعجیل در ظهور من زیاد دعا کنید که خود، فَرَج و نجات شما است. (کمال‌الدین، ج ٢، ص ٤٨٥)
سلام علیکم‌ در ادامه وتایید پاسخ استاد بزرگوار سرکارخانم کبیریان در پاسخ به این سئوال، باید گفت که دعا زیر قبه آن حضرت، یکی از شرایط دعاست که به آن شرط مکانی دعا گفته می‌شود؛ لیکن دعا باید شرایط دیگری نیز داشته باشد تا تحقق پیدا کند و اجابت آن حتمی شود. ج ) . شرایط استجابت دعا دعا تحت قبه امام حسين https://www.porseman.com/article/%D8%AF%D8%B9%D8%A7-%D8%AA%D8%AD%D8%AA-%D9%82%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%AD%D8%B3%D9%8A%D9%86/48768 ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
🍁☘️🍁☘️🍁☘️ 💎💎❇️❇️یک نفرمرموزانه در دو نقش 💎💎❇️محمد باقر قالیباف از روزی که وارد مجلس شده چراغ خاموش هم زحمت کارهای حسن روحانی را در تخریب کشور وانقلاب به دوش میکشد وهم برنامه های علی لاریجانی را به پیش میبرد وتوانسته دوسال مجلس انقلابی را کاملا زمینگیر کرده ومانع اقدامات اساسی ان شود ❇️💎💎از استیضاح روحانی و وزیرانش گرفته،تاصدها طرح ولایحه مفید که این دو ساله مانع اجرایش شده از طرح شفافیت ارا تا مانع شدن از استیضاح وزیراقتصاد دولت سابق ومانع شدن از بررسی عملگرد خیانتبار بانگ مرگزی در زمان روحانی و،،،و،،، 💎💎حال ببینیم وعبرت بگیریم👇فقط در مدت زمان یک هفته 👇👇 1⃣‏وزیرخارجه فرانسه گفته «استفاده از رسانه‌های روسیه رو ممنوع کردیم چون مثل ابزار جنگ هستن!». ؛ تایید کرده که رسانه هم ابزار جنگ نرمه! 2⃣از طرفی وزیرخارجه امریکا وریئس سازمان سیاه در جواب عربهایی که خواهان اقدامی برعلیه ایران بودن گفتنند هیچ کاری نمی توانیم بکنیم مگر از طریق فضای مجازی 3⃣❇️💎سالیان طولانی است که شاید صدها مرتبه رهبری فرمودند دشمن در فضای مجازی مشغول قتل وعام فرهنگی است ، باید این فضا مدیریت شود ولی هنوز بعد از دوسال هیچ اقدامی اساسی انجام نشده ❌❌✡✡❌❌ ❇️💎حال قضاوت کنیداین شخص چگونه با نقاب نفاق ، بی سر وصداوچراغ خاموش، مجری همه نقشه های خیانتکاران داخلی ودشمنان خارجی،در مجلس است 🌏💎تاریخ ننگت باد اگرافشا نکنی منافقیی که با نقاب نفاق به اسم حزب الله وارد مجلس شد ولی در خدمت استکبار جهانی وهمراه منافقین داخلی تاکنون ضربات خورد کننده فرهنگی واقتصادی را بر این انقلاب وملت مظلوم وارد کرده و میکند 💎💎❇️مجلسیان اگر از خذلان دنیا وعذاب اخرت بیمی دارند باید هرچه سریعتر مدیری خادم ودر خدمت اسلام، ملت وانقلاب رادر ریاست مجلس، جانشین این گندم نمای جوفروش کنند وگرنه خیانت کرده اند به اسلام، کشور وملت 💎❇️✡✡💎❇️
سلام و احترام. ضمن تشکر از کاربر گرامی، بهتر است تا حدود اختیارات رئیس مجلس شورای اسلامی از منظر قانون اساسی مطالعه شود. ♦️مواردی که اشاره شده از دایره ی اختیارات رئیس مجلس خارج است. ♦️ما از هر شهر در مجلس نماینده داریم و لذا یکی از وظائف وکیل و موکل، پیگیر شدن موارد و مطالبه های روی زمین مانده است. ♦️مردم شریف ما، این حق را دارند که امورات محول به وکیل را نظارت کنند و درصورت اشکال و ایراد، نسبت به رفع آن از نمایندگان خود پاسخ بخواهند. ♦️ما در محوریت نظام اسلامی، هیچ شخصی را قرار ندادیم که امروز ترس از استنطاقش داشته باشیم. نتیجه؛ 🟢آقای دکتر قالیباف تا کنون با توجه به ویرانه های ایجاد شده در طی ۴ دوره در مجلس شورای اسلامی، و آنهمه جریان های فکری متفاوت در پیرامون مجلس، الحمدلله خوب عمل کرده است. ما هم همچون رهبری، راضی هستیم اما قانع نیستیم ولکن با حمایت شما مردم عزیز و هم مطالبه ی منطقی، به فضل خدا به نقاط مطلوب دست خواهیم یافت. الاقل...محسن خاکزاد ابرگروه براهین، پاسخ به شبهات سیاسی و مذهبی http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
به فیلم شبکه های اجتماعی در مورد ضرب و شتم دستفروش توسط ماموران شهرداری (ما فقط اظهارات را منتقل می کنیم و بدلیل طولانی بودن مبحث ان را تحلیل نمیکنیم) 👇👇👇 کیوان داودیان ـ کارشناس حقوقی در خصوص برخورد مجرمانه یکی از عوامل اجرایی رفع سد معبر با یکی از دستفروشان که کلیپ آن این روزها به سرعت در شبکه‌های مجازی دست به دست می‌شود روابط عمومی شهربان شهرداری تهران در راستای توجیه آن رفتار مجرمانه توضیحاتی ارائه داده که آن توضیحات اسفناک‌تر و اعجاب‌انگیزتر از اصل ماجرا است.  ابتدا مقررات هشتگانه توضیحات روابط عمومی شهربان را مرور می‌کنیم: «1- ماموران رفع سد معبر منطقه 6 تهران، طی یکماه اخیر، بارها به دستفروش مذکور (با نام ملکشاه) که از اتباع خارجی اهل افغانستان است جهت اشغال نکردن پیاده رو (معبر عمومی) تذکر داده بودند اما این دستفروش متخلف به پشتوانه تعدادی از هموطنان افغانی خود، با بی‌احترامی به قانون، همچنان به اشغال معبر عمومی و سد کردن راه شهروندان ادامه داده بود. در روز حادثه Incident نیز، به دنبال تماس شهروندان با سامانه 137 شهرداری و اعتراض به سدمعبر دستفروش مذکور، با دستور شهرداری ناحیه به محل اعزام می‌شوند. 2- کلیپ منتشر شده، گویای تمام ماجرا نیست و واقعه را از ابتدا روایت نمی‌کند. آغاز کننده این درگیری، دستفروش افغانی است که با حمایت هموطنانش و با فحاشی به ماموران رفع سدمعبر، از جمع کردن بساط خودداری می‌کند. وی همچنین با مامور نیروی انتظامی حاضر در محل نیز درگیر شده است. 3- فیلم این درگیری، توسط یکی از هموطنان افغانی این فرد متخلف، ضبط و منتشر شده است بدون آنکه در آن، اشاره‌ای به خارجی بودن تابعیت دستفروش شود! در حقیقت، جمعی از اتباع افغانی در این محدوده و دیگر نقاط شهر، با تشکیل تیم‌هایی به صورت سازماندهی شده و هماهنگ، اقدام به اشغال معابر عمومی جهت دستفروشی کرده‌اند. 4- طبق اظهارات افسر پرونده، این تبعه افغانستانی، فاقد اوراق تردد و هویتی بوده و به صورت قاچاق Contraband و غیرقانونی به ایران وارد شده است. وی در حال حاضر به دلیل ورود غیرقانونی به ایران، تمرد از مامور قانون، فحاشی و درگیری فیزیکی در بازداشت به سر می‌برد. 5- در این محدوده (چهارراه ولیعصر)، در راستای تسهیل رفت و آمد شهروندان و نیز کمک به امرار معاش دستفروشان نیازمند، طرح ساماندهی دستفروشان استمرار دارد و این عزیزان فقط در ساعات تعیین شده (از مغرب به بعد) مجاز به حضور هستند. این در حالیست که دستفروش مذکور، به کرات در ساعات ممنوعه اقدام به فعالیت کرده است. 6- فارغ از تابعیت دستفروش متخلف، با توجه به ممنوعیت درگیری فیزیکی در آیین‌نامه انضباطی نیروهای انضباط شهری، ماموران خاطی توسط کمیته تخلفات شرکت شهربان شهرداری تهران از کار تعلیق شده‌اند و به زودی حکم نهایی درباره آنان صادر و اطلاع‌رسانی خواهد شد. 7- با توجه به رصد و شناسایی‌های صورت گرفته، طیفی از بساط‌گستران که معابر عمومی را اشغال کرده‌اند و‌ متکدیانی که در چهار راه‌ها از خودروها تکدی‌گری می‌کنند، جزو اتباع خارجی غیرمجاز هستند. 8- درخواست ما از رسانه های شریف این است که در راستای رعایت اصول حرفه‌ای و اخلاق رسانه‌ای، بدون اطلاع از کم و کیف چنین موضوعاتی و دلایل وقوع آن، از انتشار ناقص محتوا در این موارد که سبب جریحه‌دار کردن احساسات عمومی و حمایت ناخواسته از متخلفین است خودداری فرمایند.» در بند ۱ توضیحات فوق، روابط عمومی شهربان شهرداری تهران در توجیه رفتار مجرمانه‌ی مأمور رفع سد معبر نسبت به یکی از دستفروشان به گونه‌ای به تذکرات قبلی مأموران رفع سد معبر اشاره داشته گویی قانون Law صریحاً مقرر کرده مقدمه‌ی تعرض و ایراد ضرب نسبت به دستفروشان، تذکر قبلی مأموران مزبور است. لذا به زعم ایشان چنانچه قبلاً مأموران تذکرات لازم را داده باشند حق دارند متعرض دستفروشان متخلف باشند و آنها را مضروب نمایند. در بند ۲ توضیحات مذکور به گونه‌ای به ارتجالی بودن فحاشی دستفروش تأکید شده و فحاشی دستفروش را مقدم بر تعرض و ایراد ضرب عنوان داشته گویی چنانچه فحاشی بر تعرض و ایراد ضرب مقدم باشد از منظر قانونی ایراد ضرب توسط مأموران شهرداری امری مباح و قانونی است.  در بند ۳ توضیحات فوق، عدم اشاره در کلیپ منتشره به تابعیت خارجیِ دستفروشِ مضروب، حلقه مفقوده مجوز قانونی برای تعرض به افراد قلمداد شده است به نحوی که به زعم روابط عمومی شهربان شهرداری تهران چنانچه در کلیپ منتشره به تابعیت خارجی دستفروش اشاره می‌شد مخاطبان، رفتار مجرمانه‌ی مأمور رفع سد معبر را غیرقانونی نمی‌دانستند و به آن مأمور بابت رفتاری که داشته است حق می‌دادند. از طرفی تابعیت خارجی دستفروش مجوزی برای تعرض و ایراد ضرب تلقی شده است.  در بند ۴ توضیحات آمده است :"طبق اظهارات افسر پرونده، این تبعه افغانستانی، فاقد اوراق تردد و هویتی بوده و به صورت قاچاق و غیرقانو
یران وارد شده است". در این بند فقدان اوراق تردد و هویتی برای دستفروش و ورود غیرقانونی او به ایران گویا مجوزی برای تعرض و ایراد ضرب محسوب شده است وگرنه اگر اینگونه نیست چه لزومی دارد برای تجویز تعرض و ایراد ضرب توسط مأمور رفع سد معبر نسبت به یک دستفروش به فقدان اوراق تردد و ورود غیر قانونی دستفروش به ایران استناد شود؟! در بند ۶ توضیحات مذکور آمده است: " فارغ از تابعیت دستفروش متخلف، با توجه به ممنوعیت درگیری فیزیکی در آیین‌نامه انضباطی نیروهای انضباط شهری، مأموران خاطی از کار تعلیق شده‌اند". در این بند به گونه‌ای تابعیت خارجی دستفروش مورد عنایت قرار گرفته و نادیده گرفته‌ شده است گویی چنانچه خارجی بودنِ تابعیت دستفروش لحاظ می‌شد مأمورِ رفع سد معبر که دستفروش را مضروب کرده است اولاً خاطی نبود ثانیاً به تبعِ خاطی نبودن از کار معلق نمی‌شد.  بند ۷ توضیحات روابط عمومی شهربان شهرداری تهران اصولاً از موضوع مورد بحث، خروج تخصّصی دارد. معلوم نیست اینکه با توجه به رصدهای شهرداری اکثر بساط‌گستران و متکدیان، تبعه خارجی غیرمجاز هستند چه ارتباطی با رفتار مجرمانه مأمور رفع سد معبر نسبت به دستفروش دارد! به فرض ابعد و محال، مطلقِ متکدیان تمامی شهرهای ایران از اتباع خارجی غیرمجاز باشند آیا این مجوزی برای تعرض و ایراد ضرب نسبت به دستفروشان است؟!  بند ۸ توضیحات، اختصاص به ارشاد رسانه‌ها دارد که اخلاق رسانه‌ای را مراعات نمایند و بدون اطلاع از دلیل وقوع تعرض و ایراد ضربِ مأمور رفع سد معبر از انتشار کلیپی که سبب جریحه‌دار شدن احساسات عمومی می‌شود خودداری کنند. اما گویا روابط عمومی شهربان نمی‌داند آنچه بیشتر احساسات عمومی را جریحه‌دار می‌کند این است که کماکان مسئولان بجای عذرخواهی از عملی مجرمانه که عامدانه از جانب مأمور تحت الامر آنان واقع شده به توجیهاتی متوسل می‌شوند که حتی اگر توهین به شعور مخاطب تلقی ‌نشود عذر بدتر از گناه است. گویا مسئولان محترم در شهربان علاوه بر اینکه نسبت به قوانین کیفری کشورمان اطلاع کافی ندارند نسبت به قانون مسئولیت مدنی که مصوّب ۱۳۳۹ است نیز بیگانه هستند. مستند به نص صریح قانون مجازات اسلامی تعرض به افراد و ایراد ضرب عامدانه که فاقد تجویز قانونی باشد جرم Crime و مستوجب مجازات مقرّر در قانون است و چنانچه عمل مجرمانه‌ی مذکور توسط مأمور رفع سد معبر ارتکاب یابد علاوه بر اینکه تخلف انضباطی است جرم بوده و مأمورِ مرتکب از ناحیه مراجع صالح قضایی می‌تواند مورد تعقیب و مجازات قانونی قرار بگیرد. رسیدگی به جرم مذکور نیز در صلاحیت مراجع قضایی است نه هیأت رسیدگی به تخلفات. علاوه بر اینکه تعرض به افراد و ایراد ضرب، جرم است چنانچه در نتیجه‌ی آن، جرح یا آسیب جسمانی یا حتی تغییر رنگ پوست واقع شود مرتکب به پرداخت دیه مقرّر در قانون مجازات اسلامی نیز محکوم خواهد شد. با توجه به نص صریح ماده ۱۱ قانون مسئولیت مدنی مصوب 1339 که مقرّر می‌دارد: «کارمندان دولت و شهرداری‌ها و مؤسسات وابسته به آنها که به مناسبت انجام وظیفه عمداً یا در نتیجه بی‌احتیاطی خساراتی به اشخاص ‌وارد نمایند شخصاً مسئول جبران خسارت وارد می‌باشند. ولی هر گاه خسارات وارده مستند به عمل آنان نبوده و مربوط به نقص وسائل ادارات و ‌مؤسسات مزبور باشد در اینصورت جبران خسارت بر عهده اداره یا مؤسسه مربوطه است. ولی در مورد اعمال حاکمیت دولت هرگاه اقداماتی که بر‌حسب ضرورت برای تأمین منافع اجتماعی طبق قانون بعمل آید و موجب ضرر دیگری شود دولت مجبور به پرداخت خسارات نخواهد بود». لذا در خصوص کلیپ منتشره که مأمور رفع سد معبر مرتکب تعرض به فرد و ایراد ضرب و احیاناً شتمِ دستفروش شده است مسئولیت کیفریِ ارتکاب عملِ مجرمانه‌ برعهده شخص مأمور است مسئولیت کیفری یا مدنی متوجه شهرداری یا شهربان نیست تا لازم باشد روابط عمومی شهربان شهرداری تهران به واسطه توضیحاتی که عذر بدتر از گناه است از خود دفع اتهام یا رفع مسئولیت کند. زحمات بی‌دریغ شهربان و شهرداری که با ارائه خدمات شبانه‌روزی به شهروندان موجبات آسایش آنها را فراهم آورده‌اند ایضاً جانفشانی‌های عاشقانه‌ی نیروهای تحت امر آنها بر عموم مردم پوشیده نیست. یکی از مطالبات بحق مردم برخورد قاطع و منطبق بر قانون با کسانی است که معابر را با تخلف از مقرّرات موضوعه مسدود کرده، سهولت تردد در معابر را از شهروندان گرفته‌اند. لذا چنانچه مأموری از هزاران مأمور شاغل در این مؤسسات، مرتکب عملی خلاف قانون شود به هیچ وجه نافی خدمات ارزنده‌ی دیگر مأموران نیست. درنتیجه لازم نبود روابط عمومی شهربان شهرداری تهران با دفاعیات بلاوجه از عمل مجرمانه مأموری که احساسات عمومی را جریحه‌دار کرده است مجدداً موجبات جریحه‌دار شدن احساسات را فراهم آورد و با تعجب، خود از رسانه‌ها بخواهد احساسات عمومی را جریحه‌دار نکنند. مردم فهیم ایران همواره اثبات کرده‌اند قدرشناس مسئولان و مأموران خدوم
این مرز و بوم هستند از طرفی از همان مسئولان انتظار دارند بر اساس قوانین و مقرّرات موضوعه، عادلانه و توأم با اقتدار با رفتارهای ضد اجتماعی و هر آنچه به آسایش، آرامش و یا نظم عمومی خللی وارد می‌کند برخوردی قاطع داشته باشند خواه مرتکب آن رفتار، تبعه ایرانی باشد یا خارجی، مدیری ارشد باشد یا مأمور تحت الامر او.  https://www.rokna.net/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D9%BE%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%AF%D9%87-3/337499-%D8%AA%D8%AD%D9%84%DB%8C%D9%84-%D9%88%D8%A7%DA%A9%D9%86%D8%B4-%D8%B9%D8%AC%DB%8C%D8%A8-%D8%B1%D9%88%D8%A7%D8%A8%D8%B7-%D8%B9%D9%85%D9%88%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%87%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D8%B4%D9%87%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B6%D8%B1%D8%A8-%D8%B4%D8%AA%D9%85-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85 اللهم عجل لولیک الفرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صادرات نفت توسط دولت وبقیه اجزا، چرا غیراز دولت هم افرادی باید نفت صادرکنند؟