eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.4هزار دنبال‌کننده
14هزار عکس
5.1هزار ویدیو
120 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
به فیلم شبکه های اجتماعی در مورد ضرب و شتم دستفروش توسط ماموران شهرداری (ما فقط اظهارات را منتقل می کنیم و بدلیل طولانی بودن مبحث ان را تحلیل نمیکنیم) 👇👇👇 کیوان داودیان ـ کارشناس حقوقی در خصوص برخورد مجرمانه یکی از عوامل اجرایی رفع سد معبر با یکی از دستفروشان که کلیپ آن این روزها به سرعت در شبکه‌های مجازی دست به دست می‌شود روابط عمومی شهربان شهرداری تهران در راستای توجیه آن رفتار مجرمانه توضیحاتی ارائه داده که آن توضیحات اسفناک‌تر و اعجاب‌انگیزتر از اصل ماجرا است.  ابتدا مقررات هشتگانه توضیحات روابط عمومی شهربان را مرور می‌کنیم: «1- ماموران رفع سد معبر منطقه 6 تهران، طی یکماه اخیر، بارها به دستفروش مذکور (با نام ملکشاه) که از اتباع خارجی اهل افغانستان است جهت اشغال نکردن پیاده رو (معبر عمومی) تذکر داده بودند اما این دستفروش متخلف به پشتوانه تعدادی از هموطنان افغانی خود، با بی‌احترامی به قانون، همچنان به اشغال معبر عمومی و سد کردن راه شهروندان ادامه داده بود. در روز حادثه Incident نیز، به دنبال تماس شهروندان با سامانه 137 شهرداری و اعتراض به سدمعبر دستفروش مذکور، با دستور شهرداری ناحیه به محل اعزام می‌شوند. 2- کلیپ منتشر شده، گویای تمام ماجرا نیست و واقعه را از ابتدا روایت نمی‌کند. آغاز کننده این درگیری، دستفروش افغانی است که با حمایت هموطنانش و با فحاشی به ماموران رفع سدمعبر، از جمع کردن بساط خودداری می‌کند. وی همچنین با مامور نیروی انتظامی حاضر در محل نیز درگیر شده است. 3- فیلم این درگیری، توسط یکی از هموطنان افغانی این فرد متخلف، ضبط و منتشر شده است بدون آنکه در آن، اشاره‌ای به خارجی بودن تابعیت دستفروش شود! در حقیقت، جمعی از اتباع افغانی در این محدوده و دیگر نقاط شهر، با تشکیل تیم‌هایی به صورت سازماندهی شده و هماهنگ، اقدام به اشغال معابر عمومی جهت دستفروشی کرده‌اند. 4- طبق اظهارات افسر پرونده، این تبعه افغانستانی، فاقد اوراق تردد و هویتی بوده و به صورت قاچاق Contraband و غیرقانونی به ایران وارد شده است. وی در حال حاضر به دلیل ورود غیرقانونی به ایران، تمرد از مامور قانون، فحاشی و درگیری فیزیکی در بازداشت به سر می‌برد. 5- در این محدوده (چهارراه ولیعصر)، در راستای تسهیل رفت و آمد شهروندان و نیز کمک به امرار معاش دستفروشان نیازمند، طرح ساماندهی دستفروشان استمرار دارد و این عزیزان فقط در ساعات تعیین شده (از مغرب به بعد) مجاز به حضور هستند. این در حالیست که دستفروش مذکور، به کرات در ساعات ممنوعه اقدام به فعالیت کرده است. 6- فارغ از تابعیت دستفروش متخلف، با توجه به ممنوعیت درگیری فیزیکی در آیین‌نامه انضباطی نیروهای انضباط شهری، ماموران خاطی توسط کمیته تخلفات شرکت شهربان شهرداری تهران از کار تعلیق شده‌اند و به زودی حکم نهایی درباره آنان صادر و اطلاع‌رسانی خواهد شد. 7- با توجه به رصد و شناسایی‌های صورت گرفته، طیفی از بساط‌گستران که معابر عمومی را اشغال کرده‌اند و‌ متکدیانی که در چهار راه‌ها از خودروها تکدی‌گری می‌کنند، جزو اتباع خارجی غیرمجاز هستند. 8- درخواست ما از رسانه های شریف این است که در راستای رعایت اصول حرفه‌ای و اخلاق رسانه‌ای، بدون اطلاع از کم و کیف چنین موضوعاتی و دلایل وقوع آن، از انتشار ناقص محتوا در این موارد که سبب جریحه‌دار کردن احساسات عمومی و حمایت ناخواسته از متخلفین است خودداری فرمایند.» در بند ۱ توضیحات فوق، روابط عمومی شهربان شهرداری تهران در توجیه رفتار مجرمانه‌ی مأمور رفع سد معبر نسبت به یکی از دستفروشان به گونه‌ای به تذکرات قبلی مأموران رفع سد معبر اشاره داشته گویی قانون Law صریحاً مقرر کرده مقدمه‌ی تعرض و ایراد ضرب نسبت به دستفروشان، تذکر قبلی مأموران مزبور است. لذا به زعم ایشان چنانچه قبلاً مأموران تذکرات لازم را داده باشند حق دارند متعرض دستفروشان متخلف باشند و آنها را مضروب نمایند. در بند ۲ توضیحات مذکور به گونه‌ای به ارتجالی بودن فحاشی دستفروش تأکید شده و فحاشی دستفروش را مقدم بر تعرض و ایراد ضرب عنوان داشته گویی چنانچه فحاشی بر تعرض و ایراد ضرب مقدم باشد از منظر قانونی ایراد ضرب توسط مأموران شهرداری امری مباح و قانونی است.  در بند ۳ توضیحات فوق، عدم اشاره در کلیپ منتشره به تابعیت خارجیِ دستفروشِ مضروب، حلقه مفقوده مجوز قانونی برای تعرض به افراد قلمداد شده است به نحوی که به زعم روابط عمومی شهربان شهرداری تهران چنانچه در کلیپ منتشره به تابعیت خارجی دستفروش اشاره می‌شد مخاطبان، رفتار مجرمانه‌ی مأمور رفع سد معبر را غیرقانونی نمی‌دانستند و به آن مأمور بابت رفتاری که داشته است حق می‌دادند. از طرفی تابعیت خارجی دستفروش مجوزی برای تعرض و ایراد ضرب تلقی شده است.  در بند ۴ توضیحات آمده است :"طبق اظهارات افسر پرونده، این تبعه افغانستانی، فاقد اوراق تردد و هویتی بوده و به صورت قاچاق و غیرقانو
یران وارد شده است". در این بند فقدان اوراق تردد و هویتی برای دستفروش و ورود غیرقانونی او به ایران گویا مجوزی برای تعرض و ایراد ضرب محسوب شده است وگرنه اگر اینگونه نیست چه لزومی دارد برای تجویز تعرض و ایراد ضرب توسط مأمور رفع سد معبر نسبت به یک دستفروش به فقدان اوراق تردد و ورود غیر قانونی دستفروش به ایران استناد شود؟! در بند ۶ توضیحات مذکور آمده است: " فارغ از تابعیت دستفروش متخلف، با توجه به ممنوعیت درگیری فیزیکی در آیین‌نامه انضباطی نیروهای انضباط شهری، مأموران خاطی از کار تعلیق شده‌اند". در این بند به گونه‌ای تابعیت خارجی دستفروش مورد عنایت قرار گرفته و نادیده گرفته‌ شده است گویی چنانچه خارجی بودنِ تابعیت دستفروش لحاظ می‌شد مأمورِ رفع سد معبر که دستفروش را مضروب کرده است اولاً خاطی نبود ثانیاً به تبعِ خاطی نبودن از کار معلق نمی‌شد.  بند ۷ توضیحات روابط عمومی شهربان شهرداری تهران اصولاً از موضوع مورد بحث، خروج تخصّصی دارد. معلوم نیست اینکه با توجه به رصدهای شهرداری اکثر بساط‌گستران و متکدیان، تبعه خارجی غیرمجاز هستند چه ارتباطی با رفتار مجرمانه مأمور رفع سد معبر نسبت به دستفروش دارد! به فرض ابعد و محال، مطلقِ متکدیان تمامی شهرهای ایران از اتباع خارجی غیرمجاز باشند آیا این مجوزی برای تعرض و ایراد ضرب نسبت به دستفروشان است؟!  بند ۸ توضیحات، اختصاص به ارشاد رسانه‌ها دارد که اخلاق رسانه‌ای را مراعات نمایند و بدون اطلاع از دلیل وقوع تعرض و ایراد ضربِ مأمور رفع سد معبر از انتشار کلیپی که سبب جریحه‌دار شدن احساسات عمومی می‌شود خودداری کنند. اما گویا روابط عمومی شهربان نمی‌داند آنچه بیشتر احساسات عمومی را جریحه‌دار می‌کند این است که کماکان مسئولان بجای عذرخواهی از عملی مجرمانه که عامدانه از جانب مأمور تحت الامر آنان واقع شده به توجیهاتی متوسل می‌شوند که حتی اگر توهین به شعور مخاطب تلقی ‌نشود عذر بدتر از گناه است. گویا مسئولان محترم در شهربان علاوه بر اینکه نسبت به قوانین کیفری کشورمان اطلاع کافی ندارند نسبت به قانون مسئولیت مدنی که مصوّب ۱۳۳۹ است نیز بیگانه هستند. مستند به نص صریح قانون مجازات اسلامی تعرض به افراد و ایراد ضرب عامدانه که فاقد تجویز قانونی باشد جرم Crime و مستوجب مجازات مقرّر در قانون است و چنانچه عمل مجرمانه‌ی مذکور توسط مأمور رفع سد معبر ارتکاب یابد علاوه بر اینکه تخلف انضباطی است جرم بوده و مأمورِ مرتکب از ناحیه مراجع صالح قضایی می‌تواند مورد تعقیب و مجازات قانونی قرار بگیرد. رسیدگی به جرم مذکور نیز در صلاحیت مراجع قضایی است نه هیأت رسیدگی به تخلفات. علاوه بر اینکه تعرض به افراد و ایراد ضرب، جرم است چنانچه در نتیجه‌ی آن، جرح یا آسیب جسمانی یا حتی تغییر رنگ پوست واقع شود مرتکب به پرداخت دیه مقرّر در قانون مجازات اسلامی نیز محکوم خواهد شد. با توجه به نص صریح ماده ۱۱ قانون مسئولیت مدنی مصوب 1339 که مقرّر می‌دارد: «کارمندان دولت و شهرداری‌ها و مؤسسات وابسته به آنها که به مناسبت انجام وظیفه عمداً یا در نتیجه بی‌احتیاطی خساراتی به اشخاص ‌وارد نمایند شخصاً مسئول جبران خسارت وارد می‌باشند. ولی هر گاه خسارات وارده مستند به عمل آنان نبوده و مربوط به نقص وسائل ادارات و ‌مؤسسات مزبور باشد در اینصورت جبران خسارت بر عهده اداره یا مؤسسه مربوطه است. ولی در مورد اعمال حاکمیت دولت هرگاه اقداماتی که بر‌حسب ضرورت برای تأمین منافع اجتماعی طبق قانون بعمل آید و موجب ضرر دیگری شود دولت مجبور به پرداخت خسارات نخواهد بود». لذا در خصوص کلیپ منتشره که مأمور رفع سد معبر مرتکب تعرض به فرد و ایراد ضرب و احیاناً شتمِ دستفروش شده است مسئولیت کیفریِ ارتکاب عملِ مجرمانه‌ برعهده شخص مأمور است مسئولیت کیفری یا مدنی متوجه شهرداری یا شهربان نیست تا لازم باشد روابط عمومی شهربان شهرداری تهران به واسطه توضیحاتی که عذر بدتر از گناه است از خود دفع اتهام یا رفع مسئولیت کند. زحمات بی‌دریغ شهربان و شهرداری که با ارائه خدمات شبانه‌روزی به شهروندان موجبات آسایش آنها را فراهم آورده‌اند ایضاً جانفشانی‌های عاشقانه‌ی نیروهای تحت امر آنها بر عموم مردم پوشیده نیست. یکی از مطالبات بحق مردم برخورد قاطع و منطبق بر قانون با کسانی است که معابر را با تخلف از مقرّرات موضوعه مسدود کرده، سهولت تردد در معابر را از شهروندان گرفته‌اند. لذا چنانچه مأموری از هزاران مأمور شاغل در این مؤسسات، مرتکب عملی خلاف قانون شود به هیچ وجه نافی خدمات ارزنده‌ی دیگر مأموران نیست. درنتیجه لازم نبود روابط عمومی شهربان شهرداری تهران با دفاعیات بلاوجه از عمل مجرمانه مأموری که احساسات عمومی را جریحه‌دار کرده است مجدداً موجبات جریحه‌دار شدن احساسات را فراهم آورد و با تعجب، خود از رسانه‌ها بخواهد احساسات عمومی را جریحه‌دار نکنند. مردم فهیم ایران همواره اثبات کرده‌اند قدرشناس مسئولان و مأموران خدوم
این مرز و بوم هستند از طرفی از همان مسئولان انتظار دارند بر اساس قوانین و مقرّرات موضوعه، عادلانه و توأم با اقتدار با رفتارهای ضد اجتماعی و هر آنچه به آسایش، آرامش و یا نظم عمومی خللی وارد می‌کند برخوردی قاطع داشته باشند خواه مرتکب آن رفتار، تبعه ایرانی باشد یا خارجی، مدیری ارشد باشد یا مأمور تحت الامر او.  https://www.rokna.net/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D9%BE%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%AF%D9%87-3/337499-%D8%AA%D8%AD%D9%84%DB%8C%D9%84-%D9%88%D8%A7%DA%A9%D9%86%D8%B4-%D8%B9%D8%AC%DB%8C%D8%A8-%D8%B1%D9%88%D8%A7%D8%A8%D8%B7-%D8%B9%D9%85%D9%88%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%87%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D8%B4%D9%87%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B6%D8%B1%D8%A8-%D8%B4%D8%AA%D9%85-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85 اللهم عجل لولیک الفرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صادرات نفت توسط دولت وبقیه اجزا، چرا غیراز دولت هم افرادی باید نفت صادرکنند؟
⭕️❌گزارش عملکرد 100 روزه وزارت نفت به مجلس و راههای افزایش فروش نفت...و اظهار نظرهای نمایندگان مجلس... افزایش قابل توجه فروش نفت نسبت به پارسال «جواد اوجی» وزیر نفت زمانی که به‌عنوان وزیر پیشنهادی نفت دولت سیزدهم به مجلس شورای اسلامی معرفی شد، یکی از مهم‌ترین برنامه‌های خود را افزایش فروش و صادرات نفت ایران که از مسیرهای مختلف مانند تهاتر با کالا یا سرمایه انجام می‌شود، اعلام کرد. وی در همان زمان تأکید کرد که ایران خود را معطل توافق و رفع تحریم‌ها نمی‌کند و صادرات نفت خود را افزایش خواهد داد، موضوعی که حالا پس از ۱۰۰ روز مشخص شده که برای آن برنامه وجود داشته است و اوجی از همان ابتدا افزایش صادرات نفت را اولویت اصلی خود قرار داده است. ⭕️⭕️وزیر نفت به‌تازگی در نشستی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعلام کرده که مقدار فروش نفت نسبت به پارسال افزایش خیره‌کننده‌ای داشته، از سویی تأکید کرده است که وزارت نفت خود را معطل تحریم‌ها نمی‌کند و تلاش می‌کند با استفاده از ظرفیت‌ها و روش‌های مختلف فروش، توفیق‌های بیشتری حاصل شود. ⭕️موفقیت ایران در فروش و صادرات نفت آن‌چنان قابل توجه بوده است که جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا را هم وادار به واکنش کرده است. بایدن به‌تازگی در سخنانی که در عمل خلاف وعده‌های کاخ سفید برای لغو تحریم‌ها علیه ایران و بازگشت واشنگتن به برجام است، خواستار کاهش خرید نفت ایران از سوی کشورهای واردکننده شده است. بایدن که از یک سو از آمادگی آمریکا برای لغو تحریم‌ها علیه ایران سخن می‌گوید و این وعده را بارها نیز تکرار کرده و از سوی دیگر، در عمل در تکاپو برای تشدید این تحریم‌های ظالمانه است، پیش از دیدار مجازی با شی جین پینگ، رئیس‌جمهوری چین به‌عنوان اصلی‌ترین خریدار نفت ایران گفته بود: عرضه نفت از سوی کشورهای تولیدکننده به مقدار کافی وجود دارد تا کشورهای متقاضی نفت و محصولات نفتی، مقدار واردات خود از ایران را به‌طور قابل‌توجهی کاهش دهند. ⭕️ این اظهارنظرها نشان می‌دهد که ایران در فروش و صادرات نفت خود مسیر درستی را رفته است، آمارهای اقتصادی نیز نشان می‌دهد رشد اقتصادی کشور با نفت بیشتر از رشد اقتصادی بدون نفت است که حکایت از افزایش درآمدهای نفتی ایران دارد ⭕️⭕️ نمایندگان مجلس  شورای اسلامی هم در اظهارنظرهایی تاکید کردند که «صادرات نفت و محصولات پتروشیمی ایران وضع مطلوبی دارد و از طریق تهاتر نفت با کالا و خدمات با شرایط بهتری هم روبه‌رو خواهیم شد.» و «ایران به آرامی در حال افزایش فروش نفت است و با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده می‌توان به صادرات بیشتر نیز امیدوار بود.» ⭕️ ایران به دنبال جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی موضوع قابل توجه دیگر که وزیر نفت نیز بارها آن را مورد تاکید قرار داده است آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای جذب هرگونه سرمایه‌گذار خارجی و داخلی است. موضوعی که به گفته اوجی، «از نان شب هم واجب‌تر است.» ⭕️ وزیر نفت در این باره اعلام کرده که به سرمایه‌گذاری ۱۶۰ میلیارد دلاری در پروژه‌های صنایع نفت و گاز کشور نیاز است و محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران هم پیرو این موضوع تاکید کرده است  «از ورود سرمایه‌های خارجی استقبال می‌کنیم، گفت: اگر به هر دلیلی سرمایه‌گذاری خارجی محقق نشود، سناریوهای مختلف روی میز است و منتظر خارجی‌ها نمی‌مانیم.» با این حال وزارت نفت در همین مدت کوتاه توفیق‌هایی به‌ویژه در حوزه دیپلماسی انرژی به دست آورده است که نمونه آن امضای قرارداد سه‌جانبه سوآپ گاز با دو جمهوری آذربایجان و ترکمنستان است. ⭕️ در سال‌های گذشته، پرداخت نکردن بدهی گازی به ترکمنستان سبب شد واردات گاز از این کشور متوقف شود وزارت نفت همسو با توسعه روابط با همسایگان و تقویت دیپلماسی انرژی در روزهای اخیر خبری خوش برای مردم کشور داشت و قرارداد سه‌جانبه سوآپ گاز از ترکمنستان به جمهوری آذربایجان از خاک جمهوری اسلامی ایران هفتم آذرماه با حضور رؤسای جمهوری ایران و جمهوری آذربایجان در حاشیه پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری‌ اقتصادی (اکو) امضا شد. ⭕️ ایران طبق این قرارداد سه‌جانبه از اول زمستان سالانه ۱.۵ تا ۲ میلیارد متر مکعب گاز را از ترکمنستان به آذربایجان تحویل می‌دهد. کارشناسان معتقدند قدرت دیپلماسی ایران با امضای این قرارداد افزایش، قابلیت تحریم‌پذیری ایران کاهش و نقش ایران در مبادلات گازی منطقه افزایش می‌یابد. ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
دین : اسلام خدا : الله قبله : کعبه کتاب : قرآن پیامبر : محمد ابن عبدالله فرقه هایش : اباحیه/اباضیه/ابراهیمیه/احمدیه/اسماعیلیه/اسواریه/اشاعره/اهل حدیث/اهل حق/اهل/حدیث شیعه/اهل سنت/بابکیه/باقریه/براهمه/برغوثیه/برقعیه/برکوکیه/بسلمیه/بقلیه/بکریه/بومسلمیه/تناسخیه/ثنویه/جارودیه/جبریه/جریریه/جنبلاطیه/جهمیه/جواربیه/جوالیقیه/حبشیه/حربیه/حروریه/حروفیه/حسنیه/حسینیه/حشویه/حلمانیه/حلویه/حماریه/حنابله/حنفیه/خداشیه/خرمدینیه/خشبیه/خوارج/دروزیه/دونمه/دیوبندیه/رافضیه/راوندیه/رفاعیه/زنادقه/زیدیه/سبائیه/سبطیه/سلفیه/شافعیه/شعوبیه/شیخیه/شیعه/امامیه /واقفیه/اسماعیلیه/اثنا عشریه/۲۲ امامیه/طحاویه/ظاهریه/عثمانیه/عدلیه/عزمیه/علویه/عیساویه/غلات شیعه/فاضلیه/قادیانیه/قدریه/قرامطه/قزلباشیه/گنوسیه/کرامیه/کیسانیه/ماتریدیه/مالکیه/محکمه/مرجئه/مشبهه/مطرفیه/معتزله/معدومیه/معطله/مفوضه/منصوریه/مهدویان/مهلبیه/نصیریه/نقطویه/واقفیه/وحدت اسلامی/وهابیت/یزیدیه/قرآنیان تازه موارد زیر هم درعصر حاضر اضافه شده اند : داعش/طالبان/القاعده/بوکو حرام/النصره/حزب الله/انصارالله/فرقان/فرقه غرویه/فرقه مصباحیه/فرقه بهائیه/فرقه وهابیت/مجاهدین خلق/مجاهدین انقلاب/اصلاح طلبان/اصول گرایان/خطی سه ها/خط  امامی ها/دلواپسان/هیئت موتلفه/فرقه انصار الله/فرقع حشد الشعبی/فرقه شیرازی/گروه/المهدی عراق/گروه جیش العدل/فرقه دراویش/گروه المهدی نکته مهم : تمام این فرقه ها پیرو یک خدا،یک پیامبر،یک قبله و یک کتاب هستند اما هیچکدامشان همدیگر را قبول نداشته و دیگری را جهنمی می نامد. : هر چند مذهب اسلام ، در اصل دین صلح است، صلح و صفا! ۶۱۰ میلادی← پیامبر در غار حرا جبرئیل را ملاقات می‌کند(اولین وحی). ۶۱۳ میلادی ← پیامبر ادعای پیامبری‌اش را اعلام می‌کند (دومین وحی). ۶۲۲ میلادی ← پیامبر از مکه به مدینه مهاجرت می‌کند. ۶۲۳ میلادی ← جنگ ودان ۶۲۳ میلادی ← جنگ صفوان ۶۲۳ میلادی ← جنگ ذوالعشير ۶۲۴ میلادی ← جنگ بدر ۶۲۴ میلادی ← جنگ بنی‌سلیم ۶۲۴ میلادی ← جنگ بنی‌قینقاع ۶۲۴ میلادی ← جنگ سویق ۶۲۴ میلادی ← جنگ بنی‌قطفان ۶۲۴ میلادی ← جنگ بحران ۶۲۵ میلادی ← جنگ احد ۶۲۵ میلادی ← جنگ حمراء‌الاسد ۶۲۵ میلادی ← جنگ بنی‌النضیر ۶۲۵ میلادی ← جنگ ذات‌الرقاع ۶۲۶ میلادی ← جنگ بدر‌الاخره ۶۲۶ میلادی ← جنگ دومه‌الجندل ۶۲۶ میلادی ← جنگ بنی‌المصطلق ۶۲۷ میلادی ← جنگ خندق ۶۲۷ میلادی ← جنگ بنی‌قریظه ۶۲۷ میلادی ← جنگ بنی‌لحیان ۶۲۷ میلادی ← جنگ غیبه ۶۲۷ میلادی ← جنگ خیبر ۶۳۰ میلادی ← نبرد فتح مکه ۶۳۰ میلادی ← جنگ حنین ۶۳۰ میلادی ← جنگ تبوک ۶۳۲ میلادی ← پیامبر فوت می‌کند ✓پیامبر مهربانی‌ها در طی تنها ۲۲ سال پس از مبعث گهربار خود ٢٧ مرتبه جنگيد تا ثابت کند برای صلح آمده است! وبعداز آن اصحاب بزرگوارشان ادامه دادند: ۶۳۲ میلادی ← ابوبکر، پدرزن پیامبر، و عمر حرکتی نظامی را آغاز می‌کنند تا اسلام را به تمام بلاد صادر کنند. ۶۳۳ میلادی ← جنگ در عمان ۶۳۳ میلادی ← جنگ حضرموت. ۶۳۳ میلادی ← جنگ کازیما ۶۳۳ میلادی ← جنگ ولاجه ۶۳۳ میلادی ← جنگ اولیس ۶۳۳ میلادی ← جنگ عنبر ۶۳۴ میلادی ← جنگ بصره ۶۳۴ میلادی ← جنگ دمشق ۶۳۴ میلادی ← جنگ اجنادین. ۶۳۴ میلادی ← مرگ ابوبکر و به خلافت رسیدن عمر ۶۳۴ میلادی ← جنگ نمارق ۶۳۴ میلادی ← جنگ سقطیه ۶۳۵ میلادی ← جنگ جسر ۶۳۵ میلادی ← جنگ بویب ۶۳۵ میلادی ← فتح دمشق. ۶۳۵ میلادی ← جنگ فحل ۶۳۶ میلادی ← جنگ یرموک ۶۳۶ میلادی ← جنگ قادسیه ۶۳۶ میلادی ← فتح مدائن ۶۳۷ میلادی ← جنگ جلولاء. ۶۳۸ میلادی ← جنگ یرموک. ۶۳۸ میلادی ← مسلمانان رومی‌ها را شکست می‌دهند و وارد جارالسلام می‌شوند. ۶۳۸ میلادی ← فتح جزیره. ۶۳۹ میلادی ← فتح خوزستان و حرکت به سوی مصر. ۶۴۱ میلادی ← جنگ نهاوند ۶۴۲ میلادی ← جنگ ری در ایران ۶۴۳ میلادی ← فتح آذربایجان ۶۴۴ میلادی ← فتح فارس ۶۴۴ میلادی ← فتح خاران. ۶۴۴ میلادی ← عمر کشته می‌شود، عثمان خلیفه می‌شود. ۶۴۷ میلادی ← فتح جزایر قبرس ۶۴۸ میلادی ← حمله به بیزانسی‌ها ۶۵۱ میلادی ← جنگ دریایی علیه بیزانسی‌ها ۶۵۶ میلادی ← عثمان کشته می‌شود، علی به خلافت می‌رسد. ۶۵۸ میلادی ← جنگ نهروان ۶۵۹میلادی .... جنگ صفین « اولین جنگ داخلی میان مسلمانان، علی و معاویه برای حکومت» ۶۵۹ میلادی ← فتح مصر ۶۶۱ میلادی ← علی کشته می‌شود. ۶۶۲ میلادی ← مصر به دست مسلمانان می‌افتد. ۶۶۶ میلادی ← مسلمانان به سیسیل ایتالیا حمله می‌کنند. ۶۶۷ میلادی ← محاصره قسطنطنیه ۶۸۷ میلادی ← جنگ کوفه ۶۹۱ میلادی ← جنگ دیرالجلیغ ۷۰۰ میلادی ← حملات نظامی به شمال افریقا انجام می‌گیرد. ۷۰۲ میلادی ← جنگ دیرالجمیرا ۷۱۱ میلادی ← مسلمانان به جبل‌الطارق حمله می‌کنند. ۷۱۱ میلادی ← فتح اسپانیا ۷۱۳ میلادی ← فتح ملتان (منطقه‌ای در پاکستان) ۷۱۶ میلادی ← حمله به قسطنطنیه ۷۳۲ میلادی ← جنگ در فرانسه. ۷۴۰ میلادی ← جنگ نوبلز. ۷۴۱ میلادی ← جنگ بگدورا در شمال افریقا ۷۴۴ میلادی ←
لطفاً یک جواب برای این مغلطه ی ذهن خطرناک خودفروخته محبت بفرمایید.ممنون
نور: 🔘متن : 🙏اسلام 🕋 خدا: الله 📗 کتاب: قرآن 🕌 پیامبر: محمد بن عبدالله ♨️فرقه ها: اباحیه/ اباضیه/ ابراهیمیه/ احمدیه/ اسماعیلیه/اسواریه/اشاعره/اهل_حدیث/ اهل_حق/اهل حدیث شیعه/اهل_سنت/بابکیه/باقریه/ براهمه/ برغوثیه/ برقعیه/برکوکیه/بسلمیه/بقلیه/بکریه/بومسلمیه/تناسخیه/ثنویه/جارودیه/جبریه/جریریه/جنبلاطیه/جهمیه/جواربیه/جوالیقیه/حبشیه/حربیه/حروریه/حروفیه/حسنیه/حسینیه/حشویه/حلمانیه/حلویه/حماریه/حنابله/حنفیه/خداشیه/خرمدینیه/ خشبیه/ خوارج/دروزیه/دونمه/دیوبندیه/رافضیه/راوندیه/رفاعیه/زنادقه/زیدیه/سبائیه/سبطیه/سلفیه/شافعیه/شعوبیه/شیخیه/شیعه/طحاویه/ظاهریه/عثمانیه/عدلیه/عزمیه/علویه/عیساویه/غلات_شیعه/فاضلیه/قادیانیه/قدریه/قرامطه/قزلباشیه/گنوسیه/کرامیه/کیسانیه/ماتریدیه/مالکیه/محکمه/مرجئه/مشبهه/مشعشعیان/مطرفیه/معتزله/معدومیه/معطله/مفوضه/منصوریه/مهدویان/مهلبیه/نصیریه/نقطویه/واقفیه/وحدت_اسلامی/وهابیت/یزیدیه/قرآنیان/ و تمام این فرقه ها پیرو یک خدا،یک پیامبر و یک کتاب هستند ولی هیچکدام از این فرقه ها همدیگر را قبول ندارند❗️ 👈🏽نکته تر: آیه ۸۲ سوره نسا: اگر این کتاب از طرف کسی غیر از "الله"بود بینشان (مسلمانان) اختلاف می افتاد... و خوشبختانه هیچ اختلافی ندارن و ای کسانی که ایمان آورده اید توضیح دهید که چگونه وبا چه دلایلی ایمان آورده اید شبهه: 1️⃣ سخنی در این نیست که دین اسلام به فرقه ها متعددی تقسیم شده است اما آیا کثرت فرقه ها، میتواند دلیلی منطقی بر بطلان یک دین باشد؟ 2️⃣ نوسنده شبهه با این مبنا، میتواند ریشه تمام ادیان را بزند، چرا فقط بر اسلام متمرکز شده؟ زیرا همه ادیان از یهودیت و مسیحیت گرفته تا ادیان خداناباور شرقی و حتی ادیان خرافی و شیطان پرستی و ... مملوّ از فرقه ها و گروه های مختلف هستند. بنابراین، فرقه فرقه بودن، نقطه ضعفی نیست که تنها متوجه اسلام باشد. برای نمونه: فرقه های مسیحی: 🌐https://b2n.ir/h99463 3️⃣ متن فوق به عمد یا غیر عمد، اسامی ای را ردیف کرده که برخی اصلاً فرقه نیستند(بلکه صرفا اشاره به عقیده متفاوت یک شخص دارد که به حد تشکیل فرقه نرسیده است) و برخی هم فرقه اسلامی نیستند(ثنویه؛ زنادقه؛ براهمه) برخی اسامی هم همگی نام های مشترکی بین فرقه ها هستند(عدلیه نام مشترک شیعه و معتزله است/ همچنین به شیعیان رافضی می گفته اند.). همچنین در این متن فرقه های فقهی و اعتقادی و عرفانی و احزاب سیاسی و اسامی حکومت ها مخلوط شده اند درحالی که از لحاظ علمی در هر حوزه ای باید فرقه ها و گروه های همان حوزه را بررسی کرد. مثل این است که مثلا کسی اصول گرا و اصلاح طلب را دو فرقه اسلامی بنامد! که این نشانه کم سوادی شبهه افکن می باشد. 4️⃣ آیه 82 سوره نساء به غلط ترجمه شده است. این آیه درباره اختلاف در آیات قرآن است نه اختلاف بین مسلمین: آیا درباره قرآن نمی‌اندیشند؟! اگر از سوی غیر خدا بود، اختلاف فراوانی در آن می‌یافتند.(نساء/82) 5️⃣ قرآن کریم نیاز به مفسّر دارد و پیامبر و اهل بیت علیهم السلام، مفسّران اصلی قرآن کریم هستند. کسانی که در فهم قرآن و تعالیم اسلامی، از نص رسول خدا و دوازده معصوم پیروی کردند، هیچ گاه به انحراف و فرقه فرقه شدن، کشیده نشده اند. شیعه اثنی عشری که بر اساس ادلّه معتبر خود به 12 امام معصوم پس از رسول خدا ایمان دارد، در طول تاریخ هیچ گاه به فرقه های مختلف انشعاب پیدا نکرده است. 6️⃣ دین حقیقی آن چیزی است که از طرف خدا نازل می شود و فهم های مختلف مردم از آن دینی حقیقی است که دچار انحراف و فرقه فرقه شدن می شود. انسان ها ممکن الخطا هستند و قدرت درک و فهم آنها متفاوت است. علّت اصلی فرقه فرقه شدن ها، همین اختلاف در فهم و قدرت فهم است و این باعث نمی شود که ما اصل یک دین را باطل بدانیم. ابرگروه(براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin ✅بازنشر کلیه مطالب ابرگروه براهین جهت روشنگری عموم مردم ، حتی بدون لینک مجاز است.
سیدعادل مکتوفی: : 1⃣هر کدام از این اسامی رو نمیشه یک فرقه ی جداگانه حساب کرد چون بیشتر این اسامی زیرمجموعه ی دو مذهب شیعه و سنی هستند که به نام برخی از رهبران این مذاهب نامیده شده اند.مثل اینکه در زمان ما به مقلدین آیت‌الله مکارم شیرازی بگیم مکارمیه و به اهل سنت بلوچستان که پیرو مولوی عبدالحمید هستند بگیم حمیدیه و به مقلدین آخوند طلایی در گنبد کاووس بگیم طلاییه و... اینها به معنی فرقه نیستند و گاهی اختلاف نظرهای بسیار بسیار جزیی با همدیگه دارند به همین دلیل می بینید که اسامی بسیاری از این فرقه ها به نام اشخاص و افراد یا اماکن است. 2⃣افراد سودجو یا نادان یا معرض در همه ی ادیان وجود داشتند و دارند که یا از دین خارج می شوند یا برای اغراض سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و...نظراتی داده و افرادی را دور خودشان جمع می کنند و فرقه هایی به وجود می‌آورند و این فرقه سازی ها مخصوص و محدود به اسلام نیست و در تمام ادیان وجود دارد. ابرگروه(براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin ✅بازنشر کلیه مطالب ابرگروه براهین جهت روشنگری عموم مردم ، حتی بدون لینک مجاز است.
سلام و عرض ادب. لطفا بفرمائید گوینده متن کدوم بزرگواری هستند؟
سلام و احترام استاد داوود پور آقایی هستند قبلا ملبس بودند.... خیلی هم تو مسائل مختلف تند وداغ موضع می گیرند الان مدتیه لباس طلبگی در کلیپهایی که ارائه میشه نمی پوشند.
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
Video from Maryam Hosseinifar حسینی فر: 👌خدا قوت بابت تمام زحماتی که متقبل می شوید ممنونم 👆👆👆 این درسته؟؟؟؟
سوال.:۱۰۷۶ دوستان بزرگوار گروه آیا با آویز کردن این نشان 👆در منزل ،مغازه یا اتومبیل بعنوان دفع چشم زخم ،اعتقاد دارید ؟ لطفا نظرات خودتون را بفرمایید
پاسخ سوال۱۰۷۶ چشم نظر یا چشم شیطان واقعیت چیست؟ چشم نظر یا زخم چشم ابزاری هست که ایرانیان آن را در خانه برای دور نگاه داشته شدن از چشم بد یا زخم چشم نگه می دارند اما آیا باید دید این مساله حقیقت دارد؟ پاسخ این است که چشم زخم زدن واقعا حقیقت دارد،در قرآن کریم نیز این مساله تایید شده است،در سوره القلم آیه ۶۸ نوشته شده است: و آنان كه كافر شدند چون قرآن را شنيدند چيزى نمانده بود كه تو را چشم بزنند و مى‏گفتند او واقعا ديوانه‏اى است اما واقعا باید دید آیا این ابزار ابزار دفع کردن چشم بد است و ریشه و سابقه آن چیست؟ باید در ابتدا گریزی به داستان حضرت ابراهیم(ع)بزنیم،حضرت ابراهیم زمانی که حضرت اسماعیل(ع)را به کوه می برد تا به فرمان خدا قربانی کند شیطان به شکل یک انسان بر وی نمود پیدا می کند و سعی می کند تا او را از این کار پشیمان نماید،حضرت ابراهیم سنگی از روی زمین بر می دارد و بر چشم شیطان می کوبد و یک چشم شیطان را کور می کند،به همین خاطر حجاج هر سال در مقام ابراهیم به مجسمه شیطان که در آن مکان بر حضرت ابراهیم ظاهر شد سنگ می زنند و به همین خاطر است که امروزه نماد همه شیطان پرستان و فرماسون ها نماد تک چشم است،که به وفور این علامت را در همه جای دنیا مشاهده می کنید،که به نوعی نمایش قدرت شیطان و یاران شیطان است. حال به نماد چشم نظر یا چشم زخم بر می گردیم،یک سوال ساده مطرح می شود این است که چه دلیل منطقی وجود دارد که یک نماد تک چشم که اطراف و مرکز آن با رنگ آبی که رنگ مخصوص اجنه و شیاطین است کار شده است هیچ ارتباطی با این مساله نداشته باشد؟ در مقاطع محدودی نیز ممکن است این چشم زخم به درستی کار کند،ولی بعدها نیروهای منفی و شیاطین را به داخل خانه جذب خواهد کرد و خسارات بیشتری را وارد خواهد نمود.اگر این ابزار را در خانه دارید آن را بشکنید و به دور بیندازید و از اسفند دود کردن که خاصیت ضد باکتری نیز دارد برای دور کردن چشم بد استفاده نمایید.و از همه مهمتر تا می توانید قرآن بخوانید و به خداوند توکل کنید تا شما را از شر بلاها محفوظ نگه دارد.
ادامه پاسخ سوال دفتر آیت الله نوری همدانی در پاسخ به استفتاء خبرنگار مهر در رابطه با استفاده از مهره های آبی رنگ به عنوان دستبند، گردنبند یا آویز در منازل تأکید کرد که این مهره ها دارای هیچ مستند شرعی نیست. ممکن است بتوان برای برخی سنگها چون عقیق خواصی را برشمرد اما درباره مهره های آبی رنگ مستند شرعی وجود ندارد، در رابطه با جلوگیری از چشم زخم خواندن "و ان یکاد ( آیه 51 سوره قلم)"، آیة الکرسی و یا چهارقل در روایات آمده است. در این استفتاء همچنین تأکید شده است که دعای شرف الشمس و تعویذ از دعاهای مستند در این رابطه هستند. به گزارش مهر، در تفسیر نمونه در رابطه با آیه 51 سوره قلم آمده است: بسیارى از مفسران گفته اند: منظور این است که دشمنان به هنگامى که آیات با عظمت قرآن را از تو مى شنوند، به قدرى خشمگین و ناراحت مى شوند و با عداوت به تو نگاه مى کنند که گویى مى خواهند تو را با چشمهاى خود بر زمین افکنند و نابود کنند! و در توضیح این معنى جمعى افزوده اند که آنها مى خواهند از طریق چشم زدن که بسیارى از مردم به آن عقیده دارند و مى گویند در بعضى از چشمها اثر مرموزى نهفته است که با یک نگاه مخصوص ممکن است طرف را بیمار یا هلاک کند، تو را از بین ببرند. تفسیر نمونه در ادامه آورده است: بعضى دیگر گفته اند که این کنایه از نگاههاى بسیار غضب آلود است. تفسیر دیگرى براى این آیه به نظر مى رسد که شاید از تفسیرهاى بالا نزدیکتر باشد و آن اینکه قرآن مى خواهد تضاد عجیبى را که در میان گفته هاى دشمنان اسلام وجود داشت با این بیان ظاهر سازد و آن این است که آنها وقتى آیات قرآن را مى شنوند آنقدر مجذوب مى شوند و در برابر آن اعجاب مى کنند که مى خواهند تو را چشم بزنند. شور چشمی یا چشم زخم در روایات از رسول گرامی اسلام روایت شده که روزی آن حضرت از قبرستان بقیع می‌گذشت و فرمودند: به خدا قسم بیشتر اهل این قبرستان به سبب چشم زخم در اینجا آرمیده‌اند. از امام صادق (ع) روایت شده است: اگر این قبرها شکافته شود هر آیینه می‌بینید که بیشتر مردگان به سبب چشم زخم مرده‌اند، زیرا چشم زخم حق است. آگاه باشید که پیامبر اکرم(ص) فرمودند:‌ چشم زخم حق است پس هر کس از سیرت و صورت برادر مسلمانش خشنود شد، خدا را یاد کند، زیرا وقتی خداوند را به یاد آورد، ضرری به برادر مؤمنش نمی‌رسد. درمان چشم زخم از امام صادق(ع) روایت شده که فرمود: کسی که چیزی از برادرش او را متعجب ساخت، بگوید: «تَبارکَ اللّه اَحسَن الخالقین» زیرا چشم زخم حق است. از رسول خدا (ص) روایت شده است: چشم زخم حق است، وقتی یکی از شماها به انسان یا حیوانی یا اشیاء دیگری که زیبا است بنگرد و تعجب نماید، بگوید: «آمنتُ بالله و صلی الله علی محمد و آله» پس از آن، اثر چشمش خنثی می‌شود.