eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.4هزار دنبال‌کننده
14هزار عکس
5.1هزار ویدیو
119 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
صحن علنی دومین مجلس شورای ملی - انتخاب رضا پهلوی به عنوان شاه جدید ایران تایید مجلس رضا خان برای به ثمر رساندن تلاش‌های چندین ساله‌اش، از اهرم وکیل‌الدوله‌های دومین مجلس شورای ملی که تعدادشان ۸۰ نفر بود برای تثبیت قدرتش استفاده کرد و ماده واحده خلع قاجاریه از سلطنت را به این شرح در تاریخ نهم آبان ۱۳۰۴ از تصویب مجلس گذراند: «مجلس شورای ملی به نام سعادت ملت، انقراض سلطنت قاجاریه را اعلام نموده و حکومت موقتی را در حدود قانون اساسی و قوانین موضوعه مملکتی به شخص آقای رضاخان پهلوی واگذار می‌کند. تعیین تکلیف قطعی حکومت موکول به نظر مجلس مؤسسان است که برای تغییر مواد ۳۶، ۳۷، ۳۸، ۳۹ و ۴۰ قانون اساسی مشروطه تشکیل می‌شود.» ‌رییس مجلس شورای ملی - سید محمد تدین مجلس موسسان نیز که متعاقبا با حضور ۲۶۰ نماینده گشایش یافت، رضاخان را با نام رضا شاه پهلوی، پادشاه ایران اعلام کرد. اگر چه احمدشاه تصمیم جدید مجلس را مغایر قانون اساسی و غیرمشروع دانست، اما در نهایت تن به این مصوبه داد و برای همیشه از عرصه سیاسی ایران کنار رفت.
صادق زیبا کلام در کتابش «رضا شاه» شرح مفصلی از ماجرا داد. او نوشت: دکتر مصدق بهترین سخنرانی را در مخالفت با طرح ایراد کرد. او اساس موضوع را از زاویه دیگری مطرح نمود؛ از این زاویه که رضاخان خدمات بسیار ارزنده‌ای به عنوان وزیر جنگ، رئیس‌الوزراء و «رئیس کل قوا» به کشور کرده است. کشور همچنان به خدمات او احتیاج دارد، در حالی که اگر او شاه شود، از آنجا که طبق قانون اساسی پادشاه از مسئولیت مبراست، دیگر نمی‌تواند به کار‌های اجرایی بپردازد. در نتیجه با انتقال پادشاهی به وی، مملکت عملاً یک رئیس‌الوزراء و یک نیروی اجرایی توانمند، وطن‌پرست و پرکار را از دست می‌دهد و اگر رضاخان بخواهد بعد از رسیدن به مقام شاهی در امور اجرایی دخالت کند این خلاف قانون اساسی است.
روز ۲۴ آذر رضاخان با تشریفات خاص به مجلس شورا رفت و پس از ایراد نطقی کوتاه در مقابل قرآن مجید زانو زد و قسم خورد که به قانون اساسی وفادار باشد. حالا دیگر او رسما رضاشاه پهلوی شده بود.»
بله حتما چون اصلا منبع ندارد اگر خداوند متعال فرموده باشند و حدیث قدسی باشد باید منبع را ذکر کنند از نشر دهندگان منبع بخواهید چرا این صوت های کوتاه و معتبر را نشر نمی دهند؟؟ تفسیر آیه ۱۲۹ سوره توبه استاد قرائتی👇 player.iranseda.ir/islam-player/?g=102547&w=45&VALID=TRUE http://player.iranseda.ir/islam-player/?g=102547&w=45&VALID=TRUE این ذکر حسبی الله به راستی اگر هر فردی این حقیقت را دریابد که تنها خداوند برایش کافی است دیگر چشمانش را روی هیچ چیز و هیچ کسی نمی گشاید، دیگر منتظر کسی نمی ماند که دستش را بگیرد ، دیگر اگر تنها ماند و کسی نبود آزرده خاطر نمی شود چون اعتقاد دارد که تنها خداست که برای وی می ماند و کافی است و . مهم درک و عمل به این ذکر است و تمام اذکار قرآن معجزه و آرامش بخش است هست اگر بفهمم و به کار بندم احادیث آیه ۱۲۹ از سوره توبه - تفسیر روایی اهل بیت علیهم السلام http://alvahy.com/%D8%AA%D9%88%D8%A8%D9%87/129 ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
سوال: در بک فیلم یک روحانی  میگفت در تاریخ آمده که حضرت علی سه روزه بوده که به ابوسفیان سیلی میزنه و گردن ابوسفیان تا آخر عمر کج میشود می خواستم بدونم قضیه اش از چه قراره ؟  پاسخ: چنین مطلبی را در منابع معتبر روایی و تاریخی نیافتیم.  منبع : سوال سایت هدانا از دفتر آیت الله مکارم شیرازی
مشکل اساسی این منابر ، محتوایی است که اگر مورد وثوق هم باشند گفتنش در هر جمعی فضیلت نیست متاسفانه برخی وعاظ ، فاقد علم مخاطب شناسی هستند
نجمه کبیریان: کاش واعظین ما متوجه می شدند که جامعه ما جامعه ای محتضر هست به مسائلی می پرداختند که نیاز بود و برای یک محتضر فوری و آنی نقد اساسی به بعضی واعظین وجود دارد شما متوجه شرایطی که درون آن قرار دارید نیستید. یعنی شما متوجه نیستید که به اقتضای روزگار خود پاسخگو باشید و تبیین درستی از اسلام ارائه دهید. چه لزومی دارد بعضی مطالب را بگویید که جز ایجاد شبهه چیزی در ذهن جوان باقی نمی گذارد و فقط مورد سوء استفاده قرار می گیرد و هیچ منفعتی ندارد جز راست نباید گفت، هر راست نشاید گفت اصلی ترین مساله و نیاز جامعه یعنی توحید روی زمین مانده است مهمی که تمام پیامبران برای ان به پا خواستند توحید فردی و اجتماعی و تربیت افراد در محیط توحیدی
سلام و عرض ادب. این بحث در محافل گفته می شود که آقای محمدرضا حیاتی بدلیل گفتن جمله ای که حق بوده ایشون رو از صدا و سیما اخراج کردن و بدلیل بازنشستگی ایشون نبوده . و جمله ایشون هم که میگن که گفته زمانی که صدا و سیما بودیم حرف دروغ گفتیم مشکل نبود حالا که حرف حق زدیم باید بریم . آیا این گفته ها صحت دارد؟؟
سلام و عرض ادب خدمت شما کاربر محترم ایشون اخراج نشدند وچند سالی بود بازنشسته شده بود ودرحال فعالیت با صدا وسیما ،وبا حواشی که توسط رسانه ها بولد شد و برایشان بوجود آمد ترجیح دادند تا مدتی با شبکه های اینترنتی فعالیت داشته و از رسانه ملی دور باشند. ⭕️⭕️👇👇 حیاتی درباره قطع همکاری‌اش با تلویزیون گفته است: «الان ۵ سال است که بازنشسته شده‌ام اما همکاری‌ام را با بخش خبر در صدا و سیما ادامه دادم. در یک مصاحبه اینترنتی، نکات زیادی مطرح شد که شاید به برخی برخورده باشد. من خیلی در مورد مسائل و مشکلات مردم دغدغه دارم؛ چرا که خودم، جزو کوچکی از مردم هستم و همان مشکلاتی را که مردم تحمل می‌کنند من نیز تحمل می‌کنم. بیکاری جوانان، تورم، مشکلات اقتصادی و ... هست و در آن مصاحبه به این مشکلات اشاره کردم. فکر نمی‌کنم حرف بدی هم زده باشم، هر جایی باشم این حرف‌ها را می‌زنم. اگر کسی از این حرف هایم ناراحت می‌شود، من را ببخشد.» این مجری درباره نام بردن از ابی (ابراهیم حامدی) هم توضیح داده است: «آن مطلبی هم که عنوان کردم از این جهت که ترانه‌های آن خواننده را دوست دارم و با آن خاطره دارم، از نظر حرفه‌ای و هنری عرض کردم. وقتی آدم کار هنری را مثال می‌زند کاری ندارد که آن هنرمند از نظر عقیدتی و اخلاقی چگونه است. من یک نمونه را بارها مثال زدم. آنتونی کویین یک هنرپیشه مسیحی بود که از نظر اخلاقی شاید خصوصیاتش مورد پسند ما نبود، اما ایشان نقش‌های بسیار شایسته و خوبی بازی کرده از جمله نقش حمزه سید الشهدا در فیلم محمد رسول الله است. اگر من بگویم آنتونی کویین بازیگر خوبی است کار بدی کردم؟! من از هنر این بازیگر استفاده و از او تقدیر کردم. درباره خواننده مدنظر هم در مصاحبه موضوع عملکرد فنی و هنری شخص اهمیت داشت.» حیاتی درباره شایعه مهاجرت از کشور هم گفته است: «من اگر می‌خواستم از ایران بروم سال‌های قبل این کار را می‌کردم. مثلا زمانی که بچه‌های من کوچک‌تر بودند و می‌توانستم راحت‌تر مهاجرت کنم. البته مهاجرت به تنهایی اشکالی ندارد؛ مهاجرت نه یک فضیلت است نه جرم. مهاجرت در قرآن هم آمده است که اگر می‌توانید در جایی بهتر زندگی کنید، مهاجرت کنید. اما من کشورم و زندگی در ایران را دوست دارم. علاقه دارم که بین همین مردم و همین خاک زندگی کنم و نفس بکشم. البته منظورم این نیست که خارج از کشور زندگی بد یا خوب است، اما هر کسی خودش می‌تواند انتخاب کند که هر جای دنیا زندگی کند. من دوست دارم اینجا باشم 📚 ابرگروه براهین؛ پاسخگوی پرسش ها شبهه ها در ایتا👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال «براهین»👈 @barahin
👈سوال چگونه می توان از آیات قرآن به طول عمر امام زمان عجل الله تعالی فرجه استدلال کرد؟
. نجمه کبیریان: شهيد صدر(رحمة الله عليه) مى گويد: «... ما فرض مى كنيم كه عمر طولانى از حيث علمى ممكن نيست ... نتيجه چيست؟ مقصود شما اين است كه بگوييد طولانى شدن عمر انسان تا چند قرن برخلاف قوانين طبيعى ای است كه علم با وسايل تجربى و پيشرفته به اثبات رسانده است. تازه به اين نتيجه مى رسيم كه اين حالت معجزه بوده كه قانون طبيعى را در حالتى معين به جهاتى خاص معطل گذاشته و خرق كرده است ... اين معجزه براى كسى كه از نصوصات قرآن و سنت، استمداد جسته و استفاده مى كند، چيز تازه يا غريبى نيست و نيز عجيب تر از نقض قانون، انتقال حرارت از جسم پر حرارت به جسم كم حرارت نيست، كه در مورد حضرت ابراهيم(عليه السلام) نقض شده است تا جان او محفوظ بماند خداوند متعال مى فرمايد: «قُلْنَا يَا نَارُ كُونِي بَرْداً وَ سَلَاماً عَلَى اِبْرَاهِيمَ»». آن گاه نمونه هايى از معجزات و خوارق عادات به جهت مصالحى اهم را مثال مى زند كه اگر از مساله طول عمر در حد اعجاز مهم تر نباشد در اهميت كمتر نيست. لذا خداوند متعال درباره حضرت يونس «ذوالنون» مى فرمايد: «فَلَوْلَا اَنَّهُ كَانَ مِنَ الْمُسَبِّحِينَ* لَلَبِثَ فِي بَطْنِهِ اِلَى يَوْمِ يُبْعَثُونَ» (اگر او از تسبيح گويان نبود به طور حتم تا روز قيامت در شكم ماهى باقى مى ماند). پس ممكن است كسى عمر طولانى تا روز قيامت به طريق اعجاز داشته باشد. این نشانی ها را ببینید 👇 قرائتی: دلایل قرآنی راز طول عمر امام زمان (عج) - مشرق نیوز https://b2n.ir/f78343 طول عمر امام‌‌مهدی(عج) از منظر قرآن https://tn.ai/1712435 ابرگروه(براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin ✅بازنشر کلیه مطالب ابرگروه براهین جهت روشنگری عموم مردم ، حتی بدون لینک مجاز است.
سلام و عرض ادب. یک سوال پیش می آید ، اینکه مگر حدیثی از امام صادق نیست که می فرماید .... هنگامى که سختى بنى اسرائیل به درازا کشید، آنان چهل روز به گریه و ناله پرداختند که به دنبال آن، خداوند به موسى وحى کرد که آنان را از چنگ فرعون برهاند و اینگونه بود که صد و هفتاد سال از عذابشان کاسته شد. شما شیعیان نیز اگر این‌گونه رفتار کنید، خداوند گره از کارتان می‌گشاید؛ امّا اگر بی‌تفاوت باشید، از مقدار زمانی که باید درگیر این مشکل باشید کاسته نخواهد شد . حال باتوجه به این حدیث گریه زاری در بیابان باشد مشکل دارد؟ به چه دلیل بدعت خوانده می شود ؟
سلام علیکم اولاً: این روایت از نظر سندی ضعیف است لذا استدلال به این روایت هم عقلاً و هم شرعاً جایز نیست. ثانیاً: اگر فرض بگیریم که این روایت از نظر سندی مشکل نداشت و واقعاً از امام معصوم نقل شده بود باز هم استدلالی که در این سوال نوشته شده یک نوع مغالطه در آن صورت گرفته زیرا روایت نهایت حرفی که زده اینکه بنی اسرائیل برای گشایش و حل مشکلشان چهل روز گریه و زاری و دعا کردند دیگر در این روایت صحبت از مکان نشده یعنی نگفته آنها در بیابان بودند یا در شهر خودشان گریه و زاری کردند. بنابراین برفرض که بگوییم روایت مشکل سندی نداشته باشد نهایت می توانید بگویید ما هم مثل بنی اسرائیل چهل روز گریه و زاری کنیم. دیگر از کجا روایت درمی آید که برویم در بیابان. این روایت اگر صحیح هم بود نهایت این مقدار اجازه می داد که ما هم مثل آنها برای فرج حضرت شروع به گریه و زاری و دعا کنیم. اما اینکه بگوییم در بیابان برویم چنین چیزی از روایت فهمیده نمی شود که برویم در بیابان این کار را بکنیم. پس حق نداریم چیز اضافی به کلام معصوم نسبت دهیم لذا این بدعت می باشد. بدعت یعنی چیزی را که در دین نیست به دین نسبت بدهیم چیزی را که امام معصوم نگفته را به او نسبت بدهیم. کما اینکه در روایت هست که حضرت داشتند دعایی را به اصحابش یاد می دادند گفت اینطور بگو: یا مقلب القلوب . اصحاب حضرت یک کلمه اضافه کرد گفت: یا مقلب القلوب و الابصار. حضرت به او گفت به این مضمون که آنچه را من گفتم بگو از خودت اضافه نکن. نتیجه اینکه هم حضرت فرموده چهل روز گریه و زاری و دعا کنید دیگر حضرت نگفته بروید در بیابان این کار را بکنید لذا به بیابان رفتن یک کار من درآوردی است یعنی همان بدعت یعنی یک فعلی را از خود درآوردن و به معصوم نسبت می دادن. ثالثاً: وقتی در اسلام مکانهایی را برای راز و نیاز و عبادت و دعا قرار دادند مثل مساجد و حسینیه ها و حرمهای ائمه اطهار علیهم السلام و مکانهای دیگر مذهبی که همه ریشه روایی و دینی دارد و طبق آیات و روایات توصیه به این کار در این مکانهای مقدس شده چه لزومی دارد که مردم را دعوت در بیابان کنیم که از هیچ معصومی چنین نقلی نداریم. وقتی مسجد جمکران که به دستور خود امام زمان علیه السلام ساخته شده که مکانی را حضرت برای دعا و نماز و راز و نیاز برای شیعیان و محبّین خود در آخر الزمان قرار داده که حتی بزرگان ما از جمله مقام معظم رهبری تأکید دارند که به مسجد جمکران بروید و در آنجا نماز و استغاثه و راز و نیاز داشته باشید. کدام عقل سلیمی می پذیرد که دعا و راز و نیاز در مسجد را که هم نقل امام معصوم هست و هم سنّت پیامبر و امامان و بزرگان دین است که برای راز و نیاز و دعا به این مکانهای مقدس می رفتند این را رها کرده و مردم را دعوت به گریه و زاری و در بیابان تشویق کنیم. مگر غیر از بدعت می شود نام دیگری بر آن نهاد. رابعاً: خدا می داند که پشت این قضیه که عده ای در فضای مجازی مردم را تشویق به این کارها در بیابان می کنند چه دسیسه و حیله ای است که ما بی خبر از آن هستیم. چه کسانی اینها را ترویج می کنند. به احتمال قوی باید گفت این کارها باید از روی اغراض نفسانی و شیطانی صورت گرفته باشد به چه دلیل می گویم به احتمال قوی از این افراد باشد؟ زیرا ما از انسانهای باتقوا و با اخلاص مثل علماء و مراجع دینی چنین اعمالی را نه تشویق می کنند و نه حتی خودشان توصیه می کنند بلکه برعکس توصیه می کنند طبق سنت و قول معصوم عمل کنید و آنچه خلاف قول حضرات معصومین است از آن دوری کنید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیت‌الله حکیم. آیت‌الله حسن‌زاده آملی. آیت‌الله صافی گلپایگانی و حالا آیت‌الله علوی گرگانی... و همه در طی ۷ ماه و بعد از دریافت واکسن... ضمن سلام و عرض تسلیت استاد بفرمائید به همکارم چه جوابی بدم که قانع بشه؟