#شبهه
✅ شما مهسا را نکشتید!
✍️رحیم قمیشی
دوستم دکتر موسویان برایم نوشته بود؛
"دو دختر دارم، همین؛ بی هیچ شرحی... «دختر» واژهای است هماورد «عشق»؛ همانند عشق، در شرحش درمانده میشوی...
امروز در سرزمین من، این «دختر» نیست که کشته میشود؛ «عشق» است که دارد جان میدهد، زیر تیغ خامان خونآشام...
گویا زمان آن فرارسیده که سوگمندان عشق، هیئتهایی به راه اندازند و در دستههایی زخمه بر دل زنند..."
دوستم راست میگوید.
گیرم مهسا را کتک نزدهاید
گیرم سرش را به جایی نکوبیدهاید
گیرم او را تهدید نکردهاید
گیرم به او نگفتهاید خفه شود
گیرم تحقیرش نکردهاید
گیرم او مشکل قلبی داشته
گیرم زیاده از حد ترسیده
گیرم مشکل تنفسی داشته و به شما هیچ نگفته
گیرم برادرش التماستان نکرده که او مسافر است و هیچ جا را بلد نیست، بگذارید همراهش باشد
گیرم متوجه نشدید او هنوز ۲۲ سال بیشتر ندارد
گیرم ندیدید چه لباس بلند و زیبای محلی زیر مانتویش پوشیده
گیرم ندانستید دخترها برای زیباییشان اهمیت قائلند، جان میدهند زیبا شوند
گیرم شما مأمور بودید و معذور
گیرم خدایتان به شما گفته بود مسئول آن هستید که تمام مردم را یک شکل کنید
شکل زشت خودتان...
آیا این را هم نمیدانستید هر کس را دستگیر کنید ضربان قلبش بالا میرود.
هر کس را دستگیر کنید بشدت میترسد.
ندانستید او میمیرد...
در عمرتان گل نچیدهاید، ناانسانها!؟
در عمرتان لالهای را از ساقه جدا نکردهاید؟
ندیدهاید به لحظه نکشیده میمیرد...
شما مهسا را نکشتید!
تمام دختران و زنان پاک سرزمین مرا کشتید
شما تمام انسانهای عاشق ایرانم را کشتید
شما مهسا امینی را نکشتید
گشت ارشادتان
هر که را دستگیر میکند او را کشته
خانوادهاش را کشته
چرا باور نمیکنید؟
یکی در همان بازداشتگاه میمیرد
یکی بیرون میآید و میمیرد
یکی پناهنده میشود و میمیرد
یکی به بهانه تحصیل میرود و میمیرد
وهمه دلشان مرده است
تنها نفس میکشند...
آنها را که یعنی آزادشان میکنید
پس از عکس برداری مانند متهمان قاتل
پس از گرفتن شماره ملیشان
پس از نگاههای بیشرم مامورانتان
دیگر زندگی نمیکنند
دیگر زندگی نمیکنند...
شما همه دختران سرزمینم را کشتید
همه انسانها را
شما عشق را کشتید
شما مهسا را نکشتید
ایران را کشتید...
گویا وقت آن رسیده فریاد زنیم، مگر ضحاک چه میکرد؟
که شما نمیکنید!
سلام و احترام.
خدایش رحمت کند اما،
❌️ دختری در این سرزمین بدست نظام جان نداده است.
❌️ قدر و منزلت دختران را قرآن و روایات برای عالم بشریت تعیین نموده و تعریفی که این خودفروخته از دختر دارد، در آئین اسلام یافت نمیشود.
🔴 در کدام متن جامعه شناسی گفته اند که دختران از پلیس میترسند و ضربان قلبشان بالا میرود؟
الخائن خائف...اگر کسی خطا مرتکب نشود هیچ هراسی از گشت های پلیس ندارد.
♦️ویدئویی کامل از حالت این مرحومه از ابتدا تا زمانی که حالش وخیم میشود در رسانه ها منتشر است و کذب بودن گفتار نویسنده ی منافق را تائید میکند.
حال یک سوال از این لغزنده ی دفاع مقدس؛
آنانکه دختران را فریب داده و برای اهداف پلید خود از کشور خارج میسازند، چرا مورد اعتراض شما نیست؟
آنانکه تا چند سال قبل با ۵۰۰ هزار تومان ناموس وطن ترا با حیله به دبی میبردند و گروهی از جنس وحوش شهوت باز میگرداندند، از ریل اعتراض شما خارج است؟
خیر...چون قرار است شما برای دشمن اسلام قلم بزنید اما این را هم بدانید اگر روزی دشمن به هدف خود دست یابد،(که باید این آرزو را به گور ببرد)، جنابعالی از نخستین کسانی خواهی بود که گردن زده میشود.
بنابر این؛
🔴 اینقدر حقارت هم ضرر دارد و خوب نیست چاپلوس کسانی باشی که حتی به رفقای خود هم رحم نداشته اند.
#یازینب
الاقل...محسن خاکزاد
#شما_مهسا_را_نکشتید
#الخائن_الخائف
#قلم_زنی_برای_دشمن
#رحیم_قمیشی
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
🔹️ اگر در پارلمان یک کشور اروپایی، قانونی به تصویب رسد که طبق آن، پلیس ملزم شود زنان محجبه را در کوچه و خیابان دستگیر و به مقرّ خود منتقل کند و در آنجا به آنها لزوم کشف حجاب را آموزش دهد و فقط بعد از گرفتن تعهد از آنان برای کنار گذاشتن حجاب، آزادشان کند، مدافعانِ گشت ارشاد در ایران چه واکنشی نشان خواهند داد؟
🔹آیا چون مسئله به صورت قانون در آمده، اجرای آن را موجه خواهند دانست؟ یا اینکه با تمام قوا به تصویب و اجرای چنین قانونی حملهور خواهند شد؟
#شبهه
اساتید بزرگوار جواب این #شبهه رو محبت می فرمایید
سلام و احترام.
اولا...قانونی که از آن گفته اید سالیان متمادی در بسیاری از کشورهای اروپایی با زمان تعیین شده، همواره وجود داشته و دارد.
دوما؛
پلیس در کشور ما قانون نیست بلکه مجری مصوبات قانون است.
♦️هیچ کشوری به قوانین کشور دیگر معترض نمیشود مگر قانونی که در آن تعرض به کشوری دیده شود.
🔴 مشکل شما با پلیس چیست؟
مگر همین نیروی بازدارنده نیست که امنیت جامعه را فراهم می سازد؟
البته واضح است که پلیس یک بهانه است و درد شما از اقتدار نظام اسلامی است و ما این درد را لاعلاج میدانیم مگر به توبه ای از جنس نصوح.
#یازینب
الاقل...محسن خاکزاد
#پارلمان_اروپایی
#تصویب_قانون_حجاب
#پلیس_مجری_مصوبات_قانونی
#توبه_نصوح
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
#شبهه
سردار اشتری :برای سرقتهای کمتر از ۲۰ میلیون تومان پرونده تشکیل نمیشود و....
پاسخ 👇👇
رئیس قوه قضاییه گفت: برخلاف شایعه رواجیافته مبنی بر عدم پیگیری سرقتهای زیر ۲۰ میلیون تومان، باید این موضوع را تاکید و تبیین کرد که هر نوع سرقتی، توسط دستگاه قضایی مورد پیگیری قرار میگیرد.
به گزارش ایسنا به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، حجتالاسلام والمسلمین محسنی اژهای، صبح امروز سهشنبه (۱۵ شهریور) در ادامه بازدیدهای میدانی خود از مراجع و مراکز قضایی و در راستای تاکیدات مؤکد خود در جهت مقابله قاطعانه با مرتکبان جرائم و سرقتهای خشن و تضمین امنیت روانی شهروندان، به مدت ۳ ساعت از دادسراهای ناحیه ۲۷ تهران (امور جنایی – ویژه قتل) و ناحیه ۳۴ تهران (ویژه سرقت) بازدید به عمل آورد و از نزدیک در جریان کم و کیف خدمترسانی قضایی به مردم و مراجعان در این واحد قضایی و پیشبرد امور در آنها قرار گرفت.
موضوع پیگیری سرقتهای زیر ۲۰ میلیون تومان، امروز نیز در جریان بازدید رئیس قوهقضاییه از دادسرای ویژه سرقت مورد توجه قرار گرفت و حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای با حضور در شعب مختلف قرار های صادره برای سرقت های مختلف به ویژه زیر بیست میلیون تومان را مطالعه کرد و ساعتی برای مطالعه پرونده ها از سوی رییس قوه قضاییه و گفتگو با قاضی و کارمندان قضایی در این خصوص اختصاص یافت.
رئیس قوه قضاییه در همین راستا در بازدید از شعبه دوم دادیاری دادسرای سرقت، مجدداً تصریح کرد که برخلاف شایعه رواجیافته مبنی بر عدم پیگیری سرقتهای زیر ۲۰ میلیون تومان، باید این موضوع را تاکید و تبیین کرد که هر نوع سرقتی، توسط دستگاه قضایی مورد پیگیری قرار میگیرد، دادسرا موظف به پیگیری قضایی در این خصوص است و صرفاً به موجب قانون مصوب مجلس در سال ۹۹، سرقتهای زیر ۲۰ میلون تومان، آن هم تحت شرایطی خاص، در زمره جرائم قابل گذشت قرار میگیرند.
حجتالاسلام والمسلمین محسنی اژهای، در جریان جلسه دیروز شورای عالی قوه قضاییه نیز با صدور دستوراتی خطاب به دادستان کل کشور، بر اهمیت پیگیری مستمر و قاطعانه جرم سرقت و اعمال مجازات بازدارنده قانونی برای فرد سارق و تضمین امنیت روانی شهروندان، تاکید کرده بود و در همین راستا به ذهنیتی که پیرامون «ماده ۱۰۴ اصلاحی قانون مجازات اسلامی» در برخی مردم و مسئولین ایجاد شده اشاره داشت و گفته بود: ادعا میشود که سرقتهای زیر ۲۰ میلیون تومان قابل پیگیری نیست؛ این ادعا، درست نمیباشد؛ بلکه طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۹، سرقتهای زیر ۲۰ میلیون تومان، آن هم تحت شرایطی خاص، در زمره جرائم قابل گذشت محسوب میشوند؛ لذا ضرورت دارد این مقوله به درستی برای همگان تبیین گردد تا اینگونه تصور نشود که سرقتهای زیر ۲۰ میلیون تومان قابلیت پیگیری ندارند.
سلام وعرض ادب خدمت کاربر محترم
#پاسخ👇
◾️حرف ایشون به نظرحقیر کمی مشکل داره بخاطر اینکه پیش فرض ایشون صحیح نیست
پیش فرض ایشون این است که گشت ارشاد قانونی نیست .
◾️خب ما چیزی را که به عنوان گشت ارشاد می نامیم فقط لفظی است انچه که در قانون است پلیس امنیت است که مسول اجرای قانون و ضامن اجرای اون قانون هست
و ما در جمهوری اسلامی قانون با حجاب بودن را داریم و کسی که ضامن اجرای اون هست نیروی انتظامی یا همون پلیس امنیت است
و این نیروی انتظامی هم
قانونی است و جود نیروی انتظامی در هر کشور قانونی است و زیر بنای این قانون هم
هم شرع است هم بنای عقلا چون همه عقلا اعتراف دارند که باید یک نیروی باشد که امنیت مردم را ضامن باشد و قرآن و اهل بیت این را تایید میکنند به خصوص در نامه امام علی به مالک اشتر
◾️واین آیه شریفه ای که ایشون می فرمایید نمی تواند در مقابل یک اصل عقلای آیات و روایت دیگر که به ضرورت وجود یک چیزی که ضامن امنیت مردم باشد ایستادگی کند
انچه که این آیه شریفه می فرمایید این است در انتخاب دین و اعتقاد آزاد هستید ولی این قضیه که آیا در برابر قانون اجتماع من باید ملزم باشم که اختلال نظام نشود باید از دلیل دیگری استفاده کنم که همه عقلا و شرع می فرمایند اختلال نظام و اجتماع بشری به خصوص حکومت اسلامی ممنوع است
◾️👈ما اصلا گشت ارشاد نداریم اینها پلیس امنیت اجتماعی است که به همه مسایلی که خلاف قانون باشد یا جرم باشد میپردازد و ممکن است از جمله آنها به برهنگی بپردازند که آن هم در قانون جرم است.
◾️قانون، نیاز به ضمانت اجرایی دارد. در همه جای دنیا همینطور است. وقتی قانونی وضع میشود، تنبیه انضباطی هم برای نقضکنندگان قانون درنظر میگیرند. حجاب یک قانون است. مأموریت گشت ارشاد این است که محافظ این قانون باشد و از قانونشکنی جلوگیری کند. کمکاری دستگاههای فرهنگی برای تبیین فلسفه و فواید حجاب را نباید به پای گشت ارشاد نوشت.
#آیت_الله_بیات_زنجانی
#گشت_ارشاد
#مشروعیت_نداشتن
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
🔴 پیام آیت الله سید مصطفی محقق داماد
انا لله وانا الیه راجعون
حادثه مرگ جانسوز هموطن عزیزمان مهسا امینی موجب جریحه دار شدن قلوب مردم شریف ایران شد. اینجانب ضمن عرض تسلیت این مصیبت به خاندان داغدار و عموم ملت سوگوار، رخصت می طلبم که به چند نکته تاکید و تصریح نمایم:
۱- در وقوع این حوادث به دنبال خاطی گشتن و حتی به مجازات خاطیان رده های پایین بسنده کردن، نه درد و سوز عمومی را تسکین می بخشد و نه امیدی به عدم تکرار نظیر آن ایجاد میکند. زیرا این حوادث معلول است و باید در جستجوی علت ها بود.
۲- در حادثه ننگین زندان کهریزک سال ۸۸ به رغم وقوع جنایتی هولناک و ننگین، سرانجام به مجازات چند مباشر ضعیف منتهی شد و اسباب اقوی نه تنها معفو بلکه برخی در مقامات برتر منصوب شدند در حالیکه به یقین حادثه مزبور دال بر بی کفایتی و سوء مدیریت آنان بود و چنانچه شایسته سالاری انجام می شد از تکرار آن جلوگیری بعمل می آمد.
۳- امر به معروف و نهی از منکر به معنای صحیح و منطبق با تعلیمات اسلامی را هرگز کسی انکار نمی کند. ولی به یقین این دو فریضه الهی شرایطی دارد و در رأس آنها نه تنها آشنایی، بلکه آگاهی کافی و عمیق مجریان با معروف و منکر است. تشکیل این نهاد و دادن آن به دست افراد ناآگاه، انحرافی است روشن از تعالیم اسلامی و راهی است برای سلب آزادیهای قانونی و شرعی شهروندان. در روایت مسعدة بن صدقه امام صادق (ع) فرمودند: امر به معروف و نهی از منکر باید توسط کسانی انجام شود که معروف را از منکر بشناسند نه کسانی که خود هدایت نشده اند تا دیگران را هدایت کنند. (وسایل ج ۱۱ ص ۲۰۰)
۴- مظهر کامل معروف، تذکر خیرخواهانه و نقد قدرت حاکمه است و نه دخالت در حریم خصوصی شهروندان و منحرف ساختن افکار عمومی از وظایف اصلی آنان.
۵- در جامعه ای که فساد و سوء استفاده و رانت و اختلاس و ارتشا هر روز خبرش حتی از رسانه ملی به گوش میرسد و ارقامش حیرت آور است به یقین نهی از منکر معنای دیگری می یابد و موارد اهمی خواهد یافت و ترجیح اهم بر مهم روش خردمندان است.
۶- تامین امنیت شهروندان اصلی ترین وظیفه قدرت حاکم است. قدرت حاکم نمیتواند با بکارگیری افراد ناآگاه و دادن لقب ارشاد و مرشد به آنان موجبات سلب آسايش گردد. اینگونه القاب شایسته صالحان علمی وعملی است.
۷- جرم انگاری وتعیین مجازات نسبت به اعمال و رفتار شهروندان کاربسیار دقیقی است و در جوامع پیشرفته جهان امروز همواره توسط متخصصان دانش حقوق و علوم اجتماعی و روانشناسی انجام میگیرد و در جامعه ما نیز آنچه جنبه فقهی دارد بایستی توسط فقیهان عالی رتبه و واجد درجه اجتهاد مسلم انجام شود تا مبادا موضوعی که اصل و یا حدود و ثغورش جای سوال و تردید دارد صرفا به خواسته و نظر گروه و یا فردی بر جامعه تحمیل گردد و موجبات تنفر و انزجار از شریعت سهله و سمحه احمدی را فراهم آورد.
۸- پاسخگوی اصلی در پیشگاه الهی و سپس ملت شریف ایران نسبت به این گونه حوادث تلخ کسانی هستند که روزی به نام امربه معروف، تهمت و افترا و دروغ پردازی و هتک حرمت و سلب کرامت وحقوق انسانی را حلال و مجاز و حتی فریضه دانستند و ازین رهگذر عالمان را ملجم و جاهلان را مکرم ساختند. ربنا و علیک توکلنا و الیک انبنا و الیک المصیر
سید مصطفی محقق داماد
۲۵ شهریور ۱۴۰۱
لطفا تبیین بفرمایید...
✨﷽✨#پاسخ_مرتبط👇
🔻نُه اشکال در بیانیۀ حجتالاسلام محققداماد
🖋 مهدی جمشیدی
در روز گذشته، مطلب مختصری از حجتالاسلام محققداماد دربارۀ درگذشت خانم مهسا امینی منتشر شد. من در این مجال، فقط دو بند از نوشتۀ ایشان را نقد میکنم تا بر مخاطب، ضریب اتقان و استحکام منطق ایشان آشکار شود؛ چنانکه فقط بر همین دو بند، نُه اشکال مطرح کردم. باقی بماند برای وقتی دیگر.
۱. ایشان نوشته است:
«مظهر کامل معروف، تذکر خیرخواهانه و نقد قدرت حاکمه است و نه دخالت در حریم خصوصی شهروندان و منحرفساختن افکار عمومی از وظایف اصلی آنان.»
اوّلاً، اینکه امری «مظهر کامل» باشد به معنی «ترکِ مظاهرِ ناقص» نیست، بلکه تنها بر ترجیح و فضیلت آن دلالت دارد و لازمۀ این نیز، طرّاحی یک «ترکیب ضریببندیشده» نسبت به معروفها و منکرهاست. رویکرد «وزندهی» از تفکّر یکپارچهانگاریِ نظام اجتماعی برمیخیزد و رویکرد «وانهادن» از تفکّر بخشینگری و جزءاندیشی. «درهمتنیدگیِ تکوینی» و «تداخلِ حداکثریِ» خُردهنظامهای اجتماعی، رهیافتی فراتر از وزندهی را برنمیتابد، و ترک و تعطیل یکی به نفع دیگری، تداوم بیتعادلی را در پی دارد.
ثانیاً، روشن است که «تذکر خیرخواهانه و نقد قدرت حاکمه»، وظیفۀ «نیروی انتظامی» نیست!
ثالثاً، مگر این باب، «مسدود» و «متروک» است که ایشان به آن دعوت کرده است؟! روزانه دهها مصاحبه و یادداشت در فضای مجازی منتشر میشود که سرشار از نقادیِ «صدر تا ذیل قدرت» است؛ چنانکه دامنۀ این نقادیها، حتّی شخص «رهبر انقلاب» را نیز دربرمیگیرد. همین نوشتۀ کوتاه ایشان، متضمّنِ «نقد نسبت به حاکمیّت» است؛ آن هم نقدهایی بنیادین و اغلب ناصواب.
رابعاً، ایشان مخاطب را به معروفی میخواند که خود، «تارک» آن است؛ چنانکه در طول هشتسال حاکمیّت دولت تکنوکراتها، با وجود آن همه مشقّت و مصیبت که بر مردم رفت، ایشان «سکوت» اختیار کرد و به دلیل همسوییِ سیاسی با سیاستمدارانِ مستقر در قدرت، «مماشات» را بر «مطالبه» ترجیح داد. مردم، این «دوگانگیها» و «تناقضها» را در منطق عملیِ ایشان مییابند و برنمیتابند.
خامساً، کدام کتاب فقهی یا حقوقی، «جامعه» را «حریم خصوصیِ شهروندان» معرفی کرده است؟! آیا پلیس امنیّت اخلاقی، به «خانههای مردم» میرود و بیحجابان را شکار میکند؟! اگر «جامعه» نیز جزو «حریم خصوصی» است، پس «حریم عمومی» کجاست؟!
سادساً، نظام جمهوری اسلامی را متهم کردهاید که در پی «منحرفساختن افکار عمومی از وظایف اصلیاش» است. وظایف اصلیِ دولت اسلامی چه هستند؟ اگر اقتصاد است که باید گفت رهبر انقلاب بیش از ده سال است که بر اقتصاد تکیه کردهاند و در سیاستهای کلّی برنامۀ هفتم نیز - که چندی پیش منتشر شد - نقطۀ اصلی را «پیشرفت اقتصادیِ مبتنی بر عدالت» معرفی کردند. در طول سی سال زعامت آیتالله خامنهای، ایشان حتّی یک سخنرانی یا بیانیۀ اختصاصی دربارۀ حجاب نداشتهاند، امّا در مقابل، دهها دغدغۀ مبسوط و مؤکّد دربارۀ «اقتصاد» و «فساد» و «تبعیض» و «عدالت» و «فقر» ارائه کردهاند. چرا به عرضۀ کجروایت از کارنامۀ نظام جمهوری اسلامی تمایل دارید؟!
۲. ایشان نوشته است:
«در جامعهای که فساد و سوءاستفاده و رانت و اختلاس و ارتشا، هر روز خبرش حتّی از رسانۀ ملی به گوش میرسد و ارقامش حیرتآور است، بهیقین، نهیازمنکر، معنای دیگری مییابد و موارد اهمی خواهد یافت و ترجیح اهم بر مهم، روش خردمندان است.»
اوّلاً، این فسادها چه ریشهای دارند؟ آیا حاصل پیوند ثروت و قدرت در «دولت سازندگی» نیستند؟ و آیا «فرمان مبارزه با مفاسد اقتصادی» از سوی رهبر انقلاب در میانۀ حاکمیّت «دولت اصلاحات» صادر نشد و این دولت در مقام اجرا، تعلّل نورزید؟ و آیا این حجم از مفاسد در «دولت اعتدالگرا» که جریان شما آن را نماینده و جایگزین خویش معرفی کرد، شکل نگرفت؟ چشم بر معاصی آن دولتِ فسادخیز فروبستید و امروز برای اجرانشدن قانون حجاب و عفاف، فسادهای برآمده از عملکرد دیروزِ دولتِ مؤیّدِ خویش را بهانه میکنید؟! توقع دارید که مردم، این منطق سست را از شما بپذیرند؟
ثانیاً، قاعدۀ «ترجیح اهم بر مهم»، همیشه بر «وانهادن و ترک مهم» دلالت ندارد، بلکه در بسیاری از مواقع به این معنی است که باید توان و بضاعت را بهگونهای «توزیع» کرد که «سهم اصلی»، نصیب اهم شود.
ثالثاً، آیا امروز، اینگونه نیست؟! خبرهای متعدّدی که دربارۀ فساد و سوءاستفاده و رانت و اختلاس و ارتشا میشنوید، خبرهای «برخوردهای گسترده» با این امور نیستند؟! و اگر چنین است، این امر نشانۀ «اهتمام» و «جدّیّتِ» نظام نیست؟! بهراستی، امروز مسألۀ اصلیِ نظام جمهوری اسلامی، حجاب است یا «روایتسازیهای وارونۀ» جریانِ سیاسیِ شما، چنین تصویری را ساختهوپرداخته کردهاند؟! آنچه را که خود بافتهاید نقد میکنید؟! چرا هراس دارید که با «واقعیّت» روبرو شوید؟!
#سوال
یه بنده خدایی تعریف می کرد که من داخل نیروانتظامی خدمت می کردم
این بنده خدا های افسر مجبور بودن هر شب آمار بدن
به طور مثال ۱۰ نفر معتاد را بیارن پایگاه البته معتادین بعد از دادن تعهد آزاد می شدن
ولی افسرها مجبور بودن هر شب این تعداد را تحویل بدن به طوری که بعضی هاشون می ایستادن در خروجی پاسگاه معتادینی که آزاد می شدن حالا همون موقع یا بعد از یه شب بازداداشت داخل خیابون بعد پاسگاه دستگیر می کردن که آمارشون بره بالا و این چرخه هر روز ادامه داشت
الان آیا پلیس امنیت اخلاقی هم باید آمار بده ؟
به خاطر همین متوسل به زور می شه؟
بهتر نیست به این خانم ها اخطار بدن و براشون یه ابلاغیه بفرستن که فلان موقع شما باید در کلاس های توجیهی یا مشاوره روانشناسی حاضر بشین
وبهتر نیست این خانم ها دستگیر نشن ؟ تا با مقاومتشون این صحنه ها تکرار نشه؟
هدایت شده از نَحْنُ اَبْناءُ الدَّلیلِ
همبرای مصداق مقدمه و هم برای مصداق مؤخر ادله بیاورید
یه بنده خدا گفته،.... که نمیشود ادله،فردا هم یه بنده خدا میگوید شما فلان جرم را کرده اید ما باید بپذیریم؟
لذا وقتی سوال غلط باشد قطعا پاسخ غلط در بر دارد.
ضمنا این خانم ها به موجب قانون برای گذراندن دوره آموزشی احضار میشوند اگر وقعی ننهند جرم ثابت میشود
در ثانی حکم فرد احضار شده به پلیس امنیت حکم فردی نیست که برای بار اول با گشت ارشاد گرفته میشود
رسیدن به پلیس امنیت در این جرائم یعنی تکرار جرم صورت گرفته
هدایت شده از 🚩سربازانقلاب| سیدفخرالدین موسوی
520.1K
در ماجرای #مهسا_امینی چه موضعی نباید گرفت؟!!
@nofoz_shenasi
✅کانال جامع نفوذشناسی:
👇
https://eitaa.com/joinchat/1512374323C3a455ab6f6
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
سلام #سؤال آیا واقعا این کار #آسیب رساندن به بدن گناه نداره؟
پاسخ
سلام علیکم ،هرنوع آسیب رساندن به بدن گناه هست،
تعالیم دین اسلام به گونهای است که برای روح و جسم انسان ارزش فوق العادهای قائل شده، و انسان را از هرگونه وارد کردن آسیب به جسم و جان خویش نهی میکند و برحذر میدارد. در این نوشتار به چند آیه به عنوان نمونه اشاره میشود:
1. نهی از هلاکت و نابودی: «وَ لا تُلْقُوا بِأَیْدِیکُمْ إِلَى التَّهْلُکَةِ»؛[1] با دست خویش خود را به هلاکت نیفکنید.
این آیه هر چند در مورد ترک انفاق براى جهاد اسلامى وارد شده، ولى مفهوم وسیع و گستردهاى دارد که موارد زیادی را شامل مىشود. در تمام این موارد، انسان نباید بدون جهت جان خود را به خطر اندازد.[2]
2. مسئول بودن اعضای بدن:[3] «...إِنَّ السَّمْعَ وَ الْبَصَرَ وَ الْفُؤادَ کُلُّ أُولئِکَ کانَ عَنْهُ مَسْؤُلًا»؛[4] چرا که گوش و چشم و دلها همه مسئولاند.
این آیه مسئول بودن چشم و گوش و قلب و به طور کلی تمام اعضا و جوارح را در قبال عملکردشان بیان میکند. اینگونه است که حتی مغزی که فرمان به آسیبرساندن نابجا به دیگر اعضا بوده و نیز اعضایی که در این آسیبرساندن، فرمان مغز را اجرا کردهاند همه باید پاسخگو باشند.
پیامبر اسلام(ص) نیز در این زمینه میفرمایند: «در روز قیامت از چهار چیز سؤال میشود: عمر خود را در چه راهی مصرف کردی، بدن خود را برای چه چیزی فرسودی ...».[5]
اگر فردی به جهت چگونه فرسوده کردن بدن خویش مورد پرسش قرار گیرد، طبیعی است که برای آسیبرساندن به آن نیز مؤاخذه خواهد شد.
3. پرسش از نعمت بدن در قیامت:[6] «ثُمَّ لَتُسْئَلُنَّ یَوْمَئِذٍ عَنِ النَّعِیم»؛[7] یکی از چیزهای که خداوند در روز قیامت از آن سؤال میکند، این است که نیرو و توان بدنیات را در چه راهی مصرف کردهای.[8] طبیعتاً هر کدام از اجزای بدن، یکی از نعمتهای خداوند است و انسان برای چگونگی نگهداری از هر نعمتی باید پاسخگو باشد و اگر بیهوده و بدون دلیل، آسیبی به بدن خود وارد کند، نوعی کفران نعمت به شمار خواهد آمد.
در همین راستا، صحت و سلامتی بدن در روایات به عنوان یکی از مصادیق نعمتهای الهی بیان شده است.[9]
با توجه به آنچه بیان شد، از مجموع آیات و روایات استفاده میشود که وجود فیزیکی انسان یکی از نعمتهای خدادادی است که انسان باید در جهت حفظ آن از آسیب و خطر کوشا باشد، و حق وارد کردن کوچکترین آسیب به آنرا ندارد، جز در راه خدا و جهاد.
[1]. بقره، 195.
[2]. مکارم شیرازی، ناصر، تفسیر نمونه، ج 2، ص 36، تهران، دار الکتب الإسلامیة، چاپ اول، 1374ش.
[3]. «منظور از مسئولیت گوش، چشم و قلب در آیه 36 سوره اسراء»، 39135؛ «نهی از سخن گفتن بدون علم و نهی از تکبر»، 48260.
[4]. اسراء، 36.
[5]. کوفی اهوازی، حسین بن سعید، الزهد، محقق، مصحح، عرفانیان یزدی، غلامرضا، النص، ص 94، قم، المطبعة العلمیة، چاپ دوم، 1402ق.
[6]. «پرسش از استعداد و توانایی در قیامت»، 95597.
[7]. تکاثر، 8.
[8]. ثعلبی نیشابوری، ابو اسحاق احمد بن ابراهیم، الکشف و البیان عن تفسیر القرآن، ج 10، ص 282، بیروت، دار إحیاء التراث العربی، چاپ اول، 1422ق.
[9]. ورام بن أبی فراس، مسعود بن عیسی، تنبیه الخواطر و نزهة النواظر المعروف بمجموعة ورام، ج 1، ص 44، قم، مکتبة الفقیه، چاپ اول، 1410ق.
#جهادتبیین ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا