eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.6هزار دنبال‌کننده
14.6هزار عکس
5.6هزار ویدیو
124 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از ربیع الاَنام
✳️در اینکه ایران عزیز ما کشور غنی و ثروتمندی میباشد ، هیچ تردیدی وجود ندارد ؛ و بدیهی است که اگر تا این حد ثروتمند و غنی نبود ، دشمنان ما (آمریکا ، انگلیس و صهیونیسم بین ‌الملل) چنین طمعی به آن نداشتند و چند قرن استعمار و استثمار و به ویژه تجزیه ‌ی خاک این کشور را بر ملت ایران تحمیل نمیکردند. 1⃣ثروت ایران ، فقط نفت و گاز نیست ، بلکه کشوری که با مساحت «۱٬۶۴۸٬۱۹۵» کیلومتر مربع ، در بین ۲۲۴ کشور دنیا ، در رتبه نوزدهم قرار گرفته باشد ، آن هم در قلب آسیای غربی [که در اصطلاح انگلیسی آن را خاورمیانه نامیده ‌اند] ، حتماً ثروت ‌های طبیعی ، زیرزمینی ، بالقوه و بالفعل بسیاری دارد. 2⃣مساحت کشور ما ، بیش از سه برابر فرانسه ، و بیش از پنج برابر آلمان ، و بیش از هفت برابر انگلیس است که به آن بریتانیای کبیر میگویند! 3⃣فقط مساحت نیست ، بلکه پهنای این کشور از سمت شمال به دریای خزر و از سمت جنوب به خلیج فارس میرسد که همین گستردگی سبب شده تا به لحاظ آب و هوایی ، در هر زمان چهار فصل باشد ، و به لحاظ اقتصادی ، بزرگترین منطقه ترانزیت زمینی ، هوایی و دریایی ، "شرق و غرب" و "شمال و جنوب" باشد ، و به لحاظ جغرافیایی سیاسی ، حساس ‌ترین نقطه ‌ی روی زمین باشد. 4⃣سرمایه بزرگ دیگر ایران ، جمعیت ۸۵ میلیونی ، با سابقه (تاریخ) دیرینه ‌ی فرهنگی میباشد و بزرگترین قطب علمی جهان اسلام [به ویژه جهان تشیع] بوده و هست. 5⃣بنابراین ، متأسفانه باید اذعان کنیم که در برهه‌ های بسیاری از گذشته و حال ، دشمنان طماع ، به ارزش ‌های مادی ، معنوی ، تاریخی ، فرهنگی ، سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی این کشور و ملت ، بیش از خود ما واقف بوده ‌اند و علت اصلی طمع ، دست ‌اندازی ، سلطه ، استعمار، استثمار و چپاول در گذشته ، و نیز تلاش برای تضعیف و براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران به طرق متفاوت ، همین بوده و هست. ♦️نباید حتی یک فقیر وجود داشته باشد : البته که در چنین کشوری ، نباید حتی یک فقیر وجود داشته باشد . این نه شبهه است ، نه سخنی که فقط یک عده از مخالفان آن را به زبان بیاورند و خود را پرچمدار آن القا کنند . اساساً اگر مسلمانان ، در امور شخصی ، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و ... ، توجهی به آموزه‌ های اسلام عزیز بنمایند و تا حد مقدور رعایت کنند ، حتی در جهان اسلام نیز یک فقیر باقی نمیماند ، چه رسد به ایران پهناور و غنی. ♦️سوء مدیریت‌ ها : بیان شد که کشورهایی چون انگلیس ، فرانسه ، آلمان ، اتریش ، ژاپن و برخی دیگر از کشورهای به ظاهر ثروتمند دنیا [که امروزه اغلب در بحران شدید اقتصادی به سر میبرند] ، نه به لحاظ جغرافیایی ، و نه به لحاظ منابع طبیعی ، و نه به لحاظ معادن و نه به لحاظ فرهنگ ، بافت و ساختار اجتماعی ، از امتیازات این کشور و این ملت برخوردار نمیباشند ؛ اما اصول قدرت و ثروت را [اگرچه در ساختاری مستبدانه و ظالمانه و یا فاسد ، فراماسونی و صهیونیستی] رعایت کرده ‌اند که از آن جمله است : «هدفمندی ، برنامه ‌ریزی، قانونمندی ، نظم ، تلاش علمی و عملی ، وجدان کاری و ...». ♦️دولت / ملت : به اداره ‌ی این ساختار و اجرای آن ، «مدیریت سیستم یا نظام» میگوییم ، اما فراموش نکنیم که «مدیریت» ، نه تنها ترکیبی از «دولت ، ملت» میباشد ، بلکه به ویژه در نظام ‌های جمهوری ، برخاسته از اراده و خواست ‌های مردم میباشد [اگرچه به عمد یا سهو ، خطا کنند]. در ایران ما نیز در تمامی دوران‌ ها ، از جمله در قرون اخیر ، حکومت‌ هایی چون : صفویه ، قاجاریه، پهلوی و بالاخره نظام جمهوری اسلامی ایران، تکیه بر اذهان مردم کرده ‌اند ، چنان که در تمام دنیا چنین میباشد ؛ و به همین دلیل ، حتی حکومت‌ های دیکتاتوری و مستبد ، سعی در جذب اذهان عمومی ملت خود [و در نظام سلطه ، ملت ‌های دیگر] ، به اهداف و مواضع خود را دارند، حتی اگر به آنها دروغ بگویند و به شیوه‌ های گوناگون ، ملت ‌ها را بفریبند . اوضاع داخلی یک مملکت ، در برهه‌ های گوناگون یک نظام نیز چنین است . گاه مردم به حزب دموکرات روی می ‌آورند و گاه به حزب جمهوری خواه ، گاه حزب کارگر ، حزب سوسیال دموکرات و یا حزب سبز و ... در نظام ما نیز دولت‌ های بنی صدر ، رجایی ، هاشمی ، خاتمی ، احمدی ‌نژاد و روحانی ، همه به رأی مردم به قدرت رسیده‌ اند ، هر چند که در بسیاری از موارد ، انتخابشان با شاخص ‌های عقلانی و آن چه ولی فقیه تبیین و تعلیم نموده و بسیار آشکار و به جد متذکر گردیده، منطبق نبوده است. ♦سطح توقع مردم : در نگاه «انسان شناسی» ، باید اذعان داشت که سطح توقع مردم ، هیچگاه پایین نبوده ، نیست و نخواهد بود؛ چرا که خداوند متعال ، انسان را عاشق کمال آفریده است و همین عشق به کمال است که برای انسان ، انگیزه‌ ی حرکتِ رو به جلو و پیشرفت را ایجاد مینماید . در نگاه سیاسی و اجتماعی و سایر شئون اقتصادی ، علمی ، فرهنگی ، امنیتی و ... نیز همین‌ طور میباشد . بله ، در جامعه ‌ای که امنیت وجو
هدایت شده از ربیع الاَنام
د ندارد ، مهم ‌ترین خواست و توقع مردم ، برقراری امنیت میشود ؛ در جامعه ‌ای که رفاه عمومیت ندارد و شرایط اقتصادی نامطلوبی حاکم شده است ، مردم رونق اقتصادی را در سرلوحه‌ ی توقعات قرار میدهند ... ؛ اما توقع مردم که "حد یقف یا سقف معین ، یا نقطه پایانی" ندارد ، چه حکومت ‌ها و دولت ‌ها بخواهند و چه نخواهند . پس ، پایین نگه داشتن سطح توقع مردم ، برای جلوگیری از سربلند کردن ، معترض شدن و ...، دروغ است . اتفاقا کاستی ‌ها ، نه تنها سطح توقع مردم را پایین نمی ‌آورد ، بلکه سبب اعتراض ، انتقاد و صدابلندکردن و یا ... نیز میشود. مگر برای مردم تنبل ، بی ‌بصیرت و ... ♦️تغییر فرهنگ : 1⃣آنچه نظام‌ ها و یا دولت ‌ها در پی آن هستند ، تغییر "فرهنگ عمومی مردم" در جمیع جهات میباشد . لذا نظام یا دولت خوب ، تغییر فرهنگ مردم را روبه رشد میخواهد و نظام یا دولت بد ، تغییر فرهنگ مردم رو به زوال را میخواهد (چرا که تنها راه بقا و منفعت شخصی یا حزبی‌ اش در این است) ، و البته نظام‌ های سلطه نیز ابتدا اقدام به تغییر ساختار فرهنگی ملت ‌ها و سلطه‌ ی فرهنگی مینمایند و سپس سلطه اقتصادی ، سیاسی و یا نظامی را بر آنان تحمیل میکنند. 2⃣بی ‌تردید نه تنها تفاوت ‌ها ، بلکه تناقضات بسیاری وجود دارد بین فرهنگ "هویت دینی و ملی" با فرهنگ "بی ‌هویتی" که بنیان نفوذ و سلطه میباشد ؛ بین فرهنگ اسلام ‌، با "فرهنگ کفر و استکبار" ؛ "فرهنگ عدالتخواه ، با فرهنگ ظلم طلب" ؛ "فرهنگ کار و تلاش ، با فرهنگ تنبلی و مفت‌ خوری" ؛ "فرهنگ قناعت ، با فرهنگ اسراف" ؛ "فرهنگ رشد ، با فرهنگ توسعه به سبک غربی" ... و بالاخره فرهنگ استقلال ، با فرهنگ وابستگی ، دریوزگی ، نوکری ، غریبه ‌پرستی، خود کوچک ‌بینی و دشمن بزرگ ‌بینی. 3⃣فرهنگ خداباور ، معادگرا ، با اخلاق ، با تعاون ، تلاشگر ، مجاهد و حتی شهادت طلب در مقابل ظلم و ظالم کجا و فرهنگ الکی خوشی در عین فقر و بدبختی مادی و معنوی ، فرهنگ سوء استفاده از دیگران ، فرهنگ بردگی فکری و پورشه طلبی در عین فقر خود و هموطنان کجا ؟! فرهنگ اقتصاد مقاومتی ، کار و تلاش و سرمایه ایرانی کجا ؟ فرهنگ واردات [حتی سیب و پرتقال و پنبه] و فرهنگ جنگ نیابتی اقتصادی برای ورشکست کردن اقتصاد کشور کجا ... ؟! آیا اینها مساوی ‌اند ؟! 🌼«وَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا رَجُلَيْنِ أَحَدُهُمَا أَبْكَمُ لَا يَقْدِرُ عَلَى شَيْءٍ وَهُوَ كَلٌّ عَلَى مَوْلَاهُ أَيْنَمَا يُوَجِّهْهُ لَا يَأْتِ بِخَيْرٍ هَلْ يَسْتَوِي هُوَ وَمَنْ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَهُوَ عَلَى صِرَاطٍ مُسْتَقِيمٍ » (النّحل، 76) ✏️ترجمه : خداوند مثالی (دیگر) زده است : دو نفر را ، که یکی از آن دو ، گنگ مادرزاد است ؛ و، قادر بر هیچ کاری نیست ؛ و سربار صاحبش میباشد ؛ او را در پی هر کاری بفرستد ، خوب انجام نمیدهد ؛ آیا چنین انسانی ، با کسی که امر به عدل و داد میکند ، و بر راهی راست قرار دارد ، برابر است؟! ♦️دقت در آیه : این آیه کاملاً سیاسی و مربوط به حکومت است که حتماً با رأی مردم به قدرت میرسد ، خواه حق باشد و یا باطل . پس خداوند از دو نفر (برای رأی و حمایت مردم) مثال میزند ؛ یکی کور است و سربار ولی ّ، سرپرست (مردم) خود میباشد ؛ نه تنها هیچ کار مثبتی از او بر نمی آید ، بلکه هر کاری را که به او واگذار کنند ، خراب میکند و خلاصه خیری از او در نمی‌ آید ؛ اما دیگری ، از یک سو امر به عدل میکند و از سوی دیگر خودش نیز بر صراط مستقیم است ؛ پس هر کدام را انتخاب کردیم ، نتیجه ‌ی همان را میبینیم. ♦️نکته : بنابراین ، ما مردم ، باید به دور از شعارها ، فریب ‌ها، جوّسازی‌ ها ، شایعات ، دسته‌ کشی ‌ها ، جناح ‌بندی‌ های صوری ... ، و با آگاهی ، بصیرت ، هدفمندی ، انگیزه و جدیت ، از انتخاب‌ های غلط و نتایج روشن و ملموسش درس و عبرت بگیریم ، و در انتخاب ‌های بعدی جبران نماییم. 🖋سید عادل مکتوفی ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اینکه ميگن زمان خاتمی چون گفتگوی تمدن ها راه انداخت و وضع ما بهتر شد و آمار اقتصادی رفت بالا اگه الانم اسرائیل به رسمیت بشناسیم و اف ای تی اف قبول کنیم وضع بهتر میشه چی میتونیم بگیم
هدایت شده از جان من و سید علی💕
✅🌴 مسئولین اقتصادی ایران در طول سی وچند سال بعد از انقلاب (دوره اصلاحات) به جای تکیه بر امکانات داخلی و بستن شاکله تولید و بازار بر اقتصاد مقاومتی با نگاه و اعتماد به غرب سیاستهای اقتصاد آزاد و بی قید و شرط آنها را پذیرفته و اجرا کردند. که نتیجه آن پائین آمدن سطح درآمد مردم شد. https://www.tasnimnews.com/fa/news/1400/08/01/2594371/%D9%85%D9%82%D8%B5%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%88%D8%B6%D8%B9%DB%8C%D8%AA- ⬅️ب- تیم اقتصادی دولتهای آقایان رفسنجانی، خاتمی و روحانی مثل آقایان نوربخش، عادلی، نیلی، زنگنه، نهاوندیان و حجاریان همگی نئولیبرالیسم یا سوسیال دموکرات بوده و هستند. آنها اعتقاد به مانور اشرافی‌گری، و اقتصاد تجارتی (به جای اقتصاد تولیدی) و وابستگی به اقتصاد غرب و کوچک کردن دولت و سیاست خصوصی سازی به نفع حزب و همفکران خود باعث شدند مشکلات عدیده ای برای ملت و مملکت به وجود بیاید. https://www.mashreghnews.ir/amp/616764/ 4️⃣ تحریمهای آمریکا و اروپا علیه ایران بی سابقه ترین تحریمهای تاریخ است. تاکنون هیچ حکومتی حتی کوبا و کره شمالی هم این سطح از تحریم را تجربه نکرده است. این فشار بین المللی اگر بر هر حکومتی وارد شده بود قطعا پس از مدتی اعلام ورشکستگی میکرد. https://www.eghtesadonline.com/fa/amp/news-26614 5️⃣ با توجه به دشمنی‌های استکبار و صهیونیسم جهانی و ستون پنجم داخلی آنها؛ باز هم مقاومترین و مجربترین کشور در برابر تحریمها در دنیا ایران‌ است که توانسته از پیچهای خطرناک عبور کند. https://fa.shafaqna.com/news/613090/%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86- 📚 ابرگروه براهین؛ پاسخگوی پرسش ها شبهه ها در ایتا👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال «براهین»👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و احترام ⬇️ ✅🌴72 درصد مطالب اینستاگرام "بی‌بی‌سی فارسی" در راستای دعوت به اغتشاش و آشوب در ایران 🔺بی‌بی‌سی فارسی که فعالیت خبری خود روی سوژه مهسا امینی را یک روز بعد از به‌کمارفتن وی آغاز کرد از تاریخ 24 شهریور تا ظهر روز گذشته در صفحه اینستاگرام خود مجموعا بیش از 1500 پست را به ماجرای مهسا امینی و اعتراضات پس از آن اختصاص داده است. بی‌بی‌سی فارسی درحالی این هجم از محتوا صفحه خود را به ماجرای مهسا امینی اختصاص داده که عملا پرداختن به سایر اخبار ایران و افغانستان را از دستور کار خود خارج کرده است. 🔹این رسانه که هدف خود را بازنشر اخبار ایران و افغانستان می‌خواند در ماجرای انفجار یک مرکز آموزشی در کابل که هفته گذشته 23 کشته برجای گذاشت کاملا منفعلانه عمل کرده و تنها 5 پست را به آن اختصاص داده، یعنی رقمی معادل 0.3درصد محتوایی که به ماجرای مهسا امینی اختصاص داده است. در 22 روزی که از فوت مهسا امینی می‌گذرد بی‌بی‌سی بارها با تعاریف غلوآمیز از مواجهه نیروی انتظامی با اغتشاشگران و طرح ادعاهایی بی‌سندی همچون استفاده از گلوله جنگی سعی در خشن جلوه دادن پلیس و قرار دادن مردم در مقابل آن داشته است. بی‌بی‌سی حدود 200 پست با این مضمون در پیج خود کار کرده و در مقابل حدود 30 بار نیز با انتشار تصاویری از آتش زدن خودروهای نیروی انتظامی و گیر افتادن اعضای آن سعی در ارائه چهره‌ای ضعیف‌شده از پلیس داشته تا جمعیت کف خیابان، اقبال بیشتری برای مواجهه مستقیم با پلیس پیدا کند. 🔹 بی‌بی‌سی که به دنبال کشته‌سازی از ماجرای نیکا شاکرمی است یک نامه به امضای یکی از مسئولان بهشت‌زهرا منتشر کرده و به استناد به محتوا این نامه مدعی می‌شود نیکا شاکرمی به‌خاطر صدمات ناشی از اصابت جسم سخت کشته شده است. 🔹یکی از مواردی که در آشوب‌های اخیر خیلی نمود دارد فعالیت‌های رسانه‌ای سلبریتی‌ها و چهره‌های مشهور است. بی‌بی‌سی نیز از فعال‌کردن این اهرم غافل نمانده است؛ به‌طوری که از حدود 1100 پستی که بی‌بی‌سی با هدف تشویش افکار عمومی و به آشوب کشیدن خیابان منتشر کرده 188 پست یعنی حدود 17 درصد این محتوا به بازنشر مواضع ورزشکاران و هنرمندان خارجی و ایرانی بعضا کمتر شناخته شده اختصاص یافته است. یکی دیگر از خطوط خبری که جریان رسانه‌ای غربی به‌ویژه بی‌بی‌سی دنبال می‌کند بازنشر اخبار تجمعات ایرانیان خارج از کشور در حمایت از اغتشاشات ایران و نیز مواضع مسئولان و شخصیت‌های غربی است 🔹رسانه‌های غربی از این اقدام به دنبال این هستند که نشان دهند اعتراضات درون ایران در سطح بالایی از سوی دولت‌های خارجی حمایت می‌شود تا از این طریق بتوانند پای جمعیت بیشتری را به خیابان باز کنند. 🖊سید عادل مکتوفی ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از جان من و سید علی💕
میدونستید اگر اینستاگرام و‌ توییتر محتواهای خشونت آمیز فرانسه رو در‌ کمتر از‌ یک ساعت حذف نکنن 1.25 میلیون یورو یعنی 44 میلیارد جریمه میشن ؟ آزادی یعنی همین..
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قبلاً هم سوال کردم اما جوابی داده نشد سوال میکنند شما که میگویید در زمان سلاطین قبل شهرهایی از کشور جدا شد الان هم دریای خزر را در اختیار روسیه قرار دادید
هدایت شده از مهاجر
شبکه تلویزیونی وابسته به دولت انگلستان،در برنامه ها‌ی مختلفی تحت عنوان "آیا ایران خزر را «فروخته است»؟" در این موضوع ورود کرده و همچون گذشته، سعی در القاء گزاره‌های ادراکی و مفهومی خود نموده است. دو کارشناس حاضر در این برنامه، همچون گذشته یکی موافق و دیگری منتقد بود و به‌نوعی، یک مناظره محدود را در این زمینه ایجاد کردند. موضوعی که توسط یکی از کارشناسان برنامه مذکور مطرح شد، تکرار افسانه «سهم ۵۰درصدی ایران از خزر» است. کارشناس مربوطه با تأکید بر این که در زمان اتحاد جماهیر شوروی بر اساس معاهدات دوجانبه، یک قسمت ۱۰مایلی برای دو کشور در نظر گرفته شده بود و الباقی دریا به‌صورت مشاع استفاده می‌شد، استفاده مشاع از این دریاچه را به‌معنای سهم ۵۰درصدی هر کدام از دو کشور مطرح می‌کند، موضوعی که طی یک سال اخیر و حتی پیش از آن نیز توسط برخی عناصر داخلی و به‌ویژه ملی‌گرایان و سلطنت‌طلبان نیز مطرح شده بود. در ادامه سناریوی پیشین، موضوع دیگری که در این برنامه مطرح می‌شود سهم ۱۳درصدی ایران از خزر در کنوانسیون اخیر است. کارشناس این برنامه با اشاره به ماده ۸ کنوانسیون، ادعا می‌کند که توافق میان کشورهای شمالی به‌رسمیت شناخته شده و در حالی که این کشورها بخش عمده خزر را میان خود تقسیم کرده‌اند، برای ایران سهمی کمتر از ۱۳ درصد باقی مانده است. طرح این مسئله در مقایسه با بزرگ‌نمایی سهم ۵۰درصدی ایران در دوره سلطنت پهلوی مطرح شده و سعی در القاء گزاره «خزر فروخته شد» داشت، سناریویی که با هدف تضعیف دولت، سست کردن پایه‌های نظام، از میان بردن انسجام اجتماعی و بروز چالش‌های سیاسی در کشور و ابتر گذاشتن فرایند مذاکرات خزر که همچنان ادامه دارد، صورت می‌گیرد. با عنایت به این ادعاهای مطرح‌شده، چند نکته مهم ذیلاً اشاره می‌گردد: ۱. رسانه‌هایی همچون بی‌بی‌سی فارسی همواره نشان داده‌اند که هیچ‌گاه برای تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران و حتی منافع ملی کشورمان، کوچکترین دلسوزی نداشته و حتی در جهت عکس عمل کرده‌اند، چرا که اگر جز این بود، در جریان تحولات گوناگون سال‌های پس از انقلاب، به‌ویژه تجاوز ۸ساله صدام حسین به کشورمان، موضع معقول‌تری می‌گرفت، یا حتی در قبال ادعاهای پوشالی برخی مقامات کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس نسبت به جزایر ایرانی. مشی رسانه‌ای این سایت وابسته به دولت انگلستان به‌گونه‌ای است که حتی در سناریوی سخیف تحریف نام «خلیج فارس» نیز بعضاً از همراهی با طرف مقابل ایرانی دریغ نورزیده و تمام تلاش خود را کرده‌اند، لذا، بدیهی است که طرح هر ادعایی در مورد سهم ایران از خزر، با هر هدفی جز منافع ملت و دولت ایران صورت می‌گیرد. ۲. سهم ۵۰درصدی ایران از خزر در دوره اتحاد جماهیر شوروی، صرفاً یک دروغ بزرگ است که توسط رسانه‌ها و جریان‌های معاند با هدف بزرگ‌نمایی سلطنت پهلوی و تضعیف جمهوری اسلامی صورت گرفته است. چند عامل و دلیل مهم برای این موضوع وجود دارد: نخست؛ در موافقتنامه ۱۹۲۱ میان ایران و شوروی، تنها حق انحصاری روس‌ها (که بعد از انقلاب اکتبر ۱۹۱۸ به شوروی واگذار شده بود) بعد از عهدنامه ننگین ترکمنچای لغو شده، و ایران نیز دارای حق کشتیرانی در خزر، بدون ذکر هیچ درصد و سهم مشخصی شد. در ادامه نیز در سال ۱۹۴۰، توافق جدیدی میان ایران و شوروی صورت گرفت که طی آن تا فاصله ۱۰مایلی از سواحل، آب‌های تحت حاکمیت کشورها عنوان شد و الباقی دریا به‌صورت مشاع در نظر گرفته شد، لذا، هیچ سهمی مبنی بر ۵۰ درصد عنوان نشده بود و عبارت «مشاع» بدون هیچ مبنای علمی به‌عنوان سهم ۵۰درصدی ایران تفسیر می‌شود. دوم؛ اختلاف اصلی که امروز در خزر وجود دارد، پیرامون استفاده از منابع بستر و زیربستر است. لذا، در مورد کشتی‌رانی (که موضوع اصلی کنوانسیون‌های ۱۹۲۱ و ۱۹۴۰ بود) همچنان اختلاف چندانی وجود ندارد. در زمانی که اصلاً مقوله انرژی در خزر موضوعیت نداشت، عهدنامه‌های مذکور با شوروی به امضا رسید، لذا، مقایسه شرایط امروز با آن زمان، آن هم در شرایطی که یک گزاره مهم و مبنایی وجود نداشته است، یک مقایسه از اساس باطل است.
هدایت شده از مهاجر
سوم؛ مسئله حاکمیت مشاع ایران و شوروی و طرح افسانه سهم ۵۰درصدی ایران در خزر در حالی مطرح می‌شود، که در آن زمان ایران اصلاً قابلیت استفاده از سهم ولو پایین‌تری را هم نداشت و با توجه به امکانات گسترده روس‌ها، مجدداً عمده خزر در اختیار شوروی بود، عمده منافع مذکور در اختیار روس‌ها بود. حتی پس از موافقتنامه ۱۹۴۰ نیز ایران توانایی دفاع از فاصله ۱۰مایلی سواحل خود را نیز نداشت. اشغال شمال ایران توسط قوای شوروی در خلال جنگ جهانی دوم و عدم توانایی حکام پهلوی در دفاع از تمامیت ارضی و خروج این نیروهای متجاوز، خود شاهدی بر این مدعاست که نه‌تنها بر خزر، بلکه بر سرزمین‌های شمالی نیز شاه توانایی احقاق حقوق ایران را نداشت. حتی خروج نیروهای شوروی از شمال ایران نیز نه به‌دلیل اقتدار دولت وقت ایران، بلکه بنا بر توافقات میان غرب و شرق در آن زمان صورت گرفت. ۳. کارشناس برنامه در حالی با اشاره به بند ۸ کنوانسیون ادعا می‌کند که ایران توافق میان کشورهای شمالی خزر را به‌رسمیت شناخته، که در اساس فقط به بخشی از بند ۱ ماده ۸ اشاره کرده است. در این بند آمده است: «تعیین حدود بستر و زیربستر دریای خزر به بخش‌ها باید از طریق توافق بین کشورهای با سواحل مجاور و مقابل، با در نظر گرفتن اصول و موازین عموماً شناخته‌شده حقوق بین‌الملل به‌منظور قادر ساختن آن دولت‌ها به اعمال حقوق حاکمه خود در بهره‌برداری از منابع زیربستر و سایر فعالیت‌های اقتصادی مشروع مرتبط با توسعه منابع بستر و زیربستر انجام شود... . اعمال حقوق حاکمه دولت ساحلی به‌موجب بند ۱ این ماده نباید به نقض حقوق و آزادی‌های سایر طرف‌های مصرّح در این کنوانسیون یا ایجاد اختلال‌ ناروا برای تحقق آنها منجر شود». لذا می‌بینیم که در این بند، صریحاً اعمال حقوق حاکمه دولت ساحلی به بند ۱ ارجاع شده است. در بند ۱ نیز، اصطلاحات کنوانسیون تعریف شده است که شاید یکی از مهم‌ترین اصطلاحات «خطوط مبدأ مستقیم» است. در تعریف خط مبدأ مستقیم کنوانسیون تصریح می‌کند: «خطوط مبدأ مستقیم» ــ خطوط مستقیمی است که نقاط مربوط / مناسب را بر روی خط ساحلی به یکدیگر وصل می‌کند و خط مبدأ را در مکان‌هایی که خط ساحلی مضرّس می‌باشد یا در مکانی که در آن حاشیه‌ای از جزایر در امتداد ساحل و در مجاورت نزدیک آن قرار دارد، تشکیل می‌دهد. نکته جالب توجه اما آنجاست که در بند ۱ کنوانسیون صریحاً اعلام می‌شود که «روش تعیین خطوط مبدأ مستقیم باید در موافقتنامه جداگانه‌ای بین همه طرف‌ها تعیین شود»، لذا، اصولاً ادعای کارشناس برنامه در مورد به‌رسمیت شناخته شدن توافق کشورهای شمال درباره سهم هر یک از خزر، بی‌پایه و اساس است. ۴. نکته مهمی که کشورهای ساحلی در کنوانسیون خزر بر آن تأکید داشتند، این موضوع است که کنوانسیون آگوست ۲۰۱۸، تنها یک پیش‌زمینه و بستر برای بحث کارشناسی و همکاری بیشتر کشورهای ساحلی برای دست‌یابی به یک توافق جامع و اصولی میان کشورها است، چرا که موضوعات و مسائل مهمی نظیر تحدید حدود، اصل انصاف، تعیین خطوط مبدأ مستقیم، مکانیزم حل‌وفصل اختلافات و ابهامات دیگر، همچنان باقی مانده و جلسات کارشناسی متعددی را برای توافق می‌طلبد، لذا، نقد مطلق و ایده‌آل نسبت به یک متن ابتدائی، خارج از دایره منطق و اصول علمی است. نکته قابل توجه میان این هیاهوی بی‌بی‌سی این است که طرح ادعاهای طرف انگلیسی پیرامون خزر در حالی صورت می‌گیرد که دولت بریتانیا و هم‌پیمان اصلی‌اش، ایالات متحده، شکست‌های بزرگی را از اقتدار جمهوری اسلامی ایران که در پی در پیش گرفته شدن راهبرد مقاومت فعال در منطقه حاصل شده، دریافت کرده‌اند. انهدام پهپاد آمریکایی و ناتوانی واشنگتن در واکنش متناسب به آن، توقیف نفتکش انگلیسی که قوانین بین‌المللی دریانوردی را زیر پا گذاشته بود در تنگه هرمز و همچنین تسلیم شدن انگلیس دربرابر اراده ملت ایران در ماجرای ابرنفتکش «گریس۱» که اکنون تحت پرچم ایران و با عنوان آدریان دریا۱، در حرکت است، از مهمترین دستاوردهای ایران در تقابل با آمریکا و انگلیس است. پرداختن به موضوع خزر آن هم در سالگرد کنوانسیون وضعیت حقوقی دریای خزر، آن هم با طرح ادعاها و شبهه‌هایی که بارها به آنها پاسخ داده شده در تلویزیونی که سیاست استعمار پیر را دنبال می‌کند، به‌خوبی نشان می‌دهد که همه تلاش این تلویزیون کمک به کشوری است که در تقابل خود در جنوب ایران به اراده محکم و مقاومت ملت ایران برخورد کرده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام وقت بخیر فرزندانمان میپرسند مگر در قران نیامده لا اکراه فی الدین چرا از وقتی که به دنیا آمدیم در شناسنامه نوشتید دین اسلام و مذهب شیعه شاید ما نخواهیم اصلا مسلمان باشیم چه جوابی به این سوال بدهیم ؟
هدایت شده از مهاجر
1️⃣قسمت اول جواب: تردیدی نیست بسیاری از انسان‌ها، متاثر از محیط خانوادگی، عادات و نظام فکری و رفتاری را پی می‌گیرند که در کودکی به آن‌ها تلقین شده است، بی آن‌که درستی یا نادرستی آن‌ها را مورد پرسش قرار دهند. این واقعیت اجتماعی چنان رایج است که گاهی این‌گونه تلقی شده که راهی به رهایی از این تربیت خانوادگی و دین موروثی نیست و ما انسان‌ها نمی‌توانیم دین و آیین خود را تغییر دهیم. در ادامه، روشن خواهد شد چنین انگاره‌ای نادرست است. همچنین، در ادامه، نکاتی درباره تغییر دین از منظر اسلام و توضیح فلسفه مجازات مرتد خواهیم پرداخت تا روشن شود دین اسلام نیز با دین موروثی مخالف است و دین دارای بر اساس تحقیق و تعقل را باارزش می‌داند و مانع از آزادی در انتخاب و تغییر دین نمی‌شود: نکته اول: آدمی ازآن‌جهت که کودک است و به لحاظ عقلی به بلوغ نرسیده، متأثر از چارچوب فرهنگی خاصی است که والدین، تربیت فرزند را در آن چارچوب رقم می‌زنند. این امر، پدیده‌ای اجتناب‌ناپذیر است و راهی به رهایی از آن نیست چراکه در این مرحله، کودک هنوز به بلوغ عقلی نرسیده تا انتخاب عقلانی داشته باشد بلکه همواره در آن چارچوبی رشد می‌کند که دیگران برایش تعیین کرده‌اند؛ فرقی ندارد که این چارچوب، اسلامی باشد یا مسیحی یا سکولار. نکته دوم: بسیاری از انسان‌ها متأثر از تربیت خانوادگی و فرهنگ پیرامونی دوران کودکی، بعد از بلوغ عقلی نیز همان سبک‌فکری و رفتاری را دنبال می‌کنند و هیچ‌گاه آن نظام تربیتی و فکری را مورد چالش قرار نمی‌دهند؛ تا جایی که برخی از نظریه‌پردازان به این باور غلط رسیدند که انسان‌ها به جبر محیطی مبتلا هستند و هر کاری که انجام می‌دهند، معلول شخصیت و عاداتی است که در دوران کودکی به آن‌ها تلقین شده است. روشن است چنین دیدگاهی قابل‌قبول نیست. شاهدش کسانی است که در محیط مسیحی پرورش یافتند ولی بعد از مدتی مطالعه و تحقیق، به دین اسلام گرویدند. برای نمونه، پروفسور لگنهاوزن، استاد فلسفه غرب در آمریکا که بعد از مدتی به‌واسطه آشنایی با دین اسلام، مسلمان شدند؛ بنابراین، تغییر کیش و آئین، خودش شاهدی است بر این‌که ما انسان‌ها مختاریم و قادر هستیم بر عوامل محیطی غلبه یابیم و انتخاب دیگری داشته باشیم. قبول داریم که تربیت خانوادگی نقش زیادی در تصمیمات ما دارد، اما نباید این را به معنای مغلوب و مجبور شدن آدمی دانست، بلکه باید آن را به معنای دم‌دستی‌تر کردن یک گزینه برای ما دانست که همچنان امکان مخالفت و ترک آن نیز وجود دارد. آری، مردم غالباً گزینه دم‌دستی‌تر را انتخاب می‌کنند. دقت بفرمایید: «انتخاب می‌کنند». مثلاً در انتخاب دین غالباً دین مرسومِ جامعه خودشان را انتخاب می‌کنند. دلیل این انتخاب، متنوع است مثلاً گاهی مردم به خاطر دلایل موجه و معقولی که دارند، با دین مرسوم موافقت می‌کنند و بر همین دین باقی می‌مانند؛ اما گاهی هم با دین مرسوم موافقت می‌کنند چراکه مخالفت با این دین برایشان هزینه دارد وزندگی را برایشان سخت می‌کند و از جامعه طرد می‌شوند و ... درهرصورت، همیشه آن‌ها خودشان انتخاب می‌کنند و همیشه برای آن‌ها امکان تغییر وجود دارد و به همین جهت، گاهی به دلایلی دین خود را تغییر می‌دهند و یا از تغییر دین و چرایی باقی ماندن بر دین مرسوم سؤال می‌کنند و همواره گزینه بدیل را برای خودشان محفوظ می‌دانند. بنابراین، کاملاً شدنی و معقول است که از انسان‌ها انتظار داشت که بعد از بلوغ عقلی، تحقیق کنند و دین حق را برگزینند. نکته سوم: اینک، باید دید که در دین اسلام، آزادی انتخاب و تغییر دین، به رسمیت شناخته‌شده است یا خیر. در دین اسلام، دین موروثی امری مذموم و ناپسند است. خداوند درآیات مختلفی، با مذموم دانستن تبعیت کافران از والدین شان، بر این امر تأکید کرده که علم و عقل محوریت دارند نه تبعیت از والدین: «و هنگامی‌که به آن‌ها گفته شود: ازآنچه خدا نازل كرده است پيروى كنيد، مى‏گويند: نه ما ازآنچه پدران خود را بر آن يافتيم، پيروى مى‏نماييم. آيا اگر پدران آن‌ها، چيزى نمى‏فهميدند و هدايت نيافتند (باز از آن‌ها پيروى خواهند كرد)؟». در آیه 104 سوره مائده نیز همین مضمون موردتوجه قرارگرفته است. لحن نکوهش آمیز و مذمت گونه قرآن نشان می‌دهد که باید به‌جای تبعیت از والدین، از عقل و علم پیروی کرد. همچنین، آیات و روایاتی در دست است كه در آن‌ها پیروی از ظن و گمان نكوهش شده و در عوض، بر پیروی از علم و حقیقت تأکید شده است؛ مانند: «و بيشتر آن‌ها، جز از گمان (و پندارهاى بى‏اساس)، پيروى نمى‏كنند؛ (درحالی‌که) گمان، هرگز انسان را از حقّ بى‏نياز نمى‏سازد (و به‌حق نمى‏رساند.)» بنابراین، در دین اسلام، دین موروثی امری مذموم است؛ همچنین، محوریت در دین اسلام با علم و حقیقت است نه ظن و تقلید.
هدایت شده از مهاجر
2️⃣قسمت دوم جواب: نکته چهارم: اما در این صورت، ممکن است این اشکال به ذهن برسد که اگرچه دین اسلام با علم و تحقیق و امکان تغییر دین، مخالفت نکرده، اما به‌واسطه مجازاتی که برای شخص مرتد در نظر گرفته، مانع از تحقیق راستین و تغییر دین می‌شود. در پاسخ به این پرسش گفتنی است که دین اسلام نیز می‌پذیرد که امور اعتقادی از قبیل امور قلبی هستند و بازور و جبر به دست نمی‌آیند: «در قبول دين، اكراهى نيست».(4) ازاین‌رو، شخصی که تحقیق کرده اما به جهات مختلف، از اسلام روی برگردانده و به ارتداد رسیده است، اگر ارتداد خودش را اظهار نکند و باورهای دینی دیگران را تضعیف نکند، هیچ مجازات دنیوی و اخروی ندارد چراکه: مجازات اخروی برای مرتدی است که عالم به حقانیت اسلام باشد، ولی از آن روی برگرداند اما کسی که جاهل قاصر است مبتلابه عقوبت نمی‌شود: «خداوند هیچ‌کس را، جز به‌اندازه توانایی‌اش، تكليف نمى‏كند.»(5) مجازات دنیوی نیز به نظر مشهور، برای مرتدی است که ارتدادش را اظهار کرده است. چون اظهار ارتداد دارای آثار اجتماعی منفی (تضعیف باورهای دینی مردم که نتیجه‌اش، عدم پایبندی در اجرای قوانین دینی و بر هم خوردن نظم جامعه اسلامی است) است، درنتیجه، واکنش اسلام نیز این است که برای چنین شخصی مجازات در نظر بگیرد؛ بنابراین تا زمانی که شخص تغییر دین را اعلام نکند، هیچ مجازاتی در دنیا، متوجه او نیست. بنابراین، دین اسلام بااین که خود را حق و عقلانی می‌داند، اما این آزادی را به مسلمانان داده که خودشان دین شان را انتخاب کنند و در این زمینه آزادند، بلکه به این امر سفارش کرده هرکسی بر اساس علم و تعقل، دینش را برگزیند و از تقلید کورکورانه پرهیز نماید. نکته پنجم: البته درباره مجازات دنیوی مرتد، دیدگاه‌ها و فروعات دیگری نیز مطرح‌شده است که در ادامه، به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم. توجه به این دیدگاه‌ها ازاین‌جهت مهم است که نشان می‌دهد محققان در تفسیر و توضیح متون دینی در زمینه مجازات مرتد، دیدگاه‌های مختلفی دارند و در این زمینه اتفاق‌نظر نیست: دیدگاه اول: مجازات مرتد بر کسی جاری است که در اثر نوعي لجاجت و عناد و باانگیزه حق‌ستیزی، از اسلام روی‌گردان شود وگرنه صرف تغيير عقيده و يا شك در مسائل اعتقادي، كيفر دنيوي ندارد. دیدگاه دوم: در تمامی اقسام ارتداد، ابتدا باید رفع شبهه نمود و اشکالات ذهنی مرتد را برطرف کرد. ازاین‌رو، اگر ارتداد ناشی از شبهه باشد، احکام ارتداد جاری نمی‌شود و باید شبهه را برطرف کرد. دیدگاه سوم: اگر شك و شبهه، به انكار مبدأ و تكذيب رسالت بينجامد، احكام ارتداد جاري است؛ ولی اگر شك، انكار و تكذيبي به همراه نداشته باشد، هرچند شخص مسلمان با اظهار شک، از حوزه مسلمانی خارج می‌شود (کافر)، ولی مشمول احکام مرتد نخواهد شد. دیدگاه چهارم: اگر شك و شبهه، به انكار مبدأ و تكذيب رسالت بينجامد، احكام ارتداد جاري است؛ ولی اگر شك، انكار و تكذيبي به همراه نداشته باشد (مثلاً در حال تحقیق است و به زبان منکر نمی‌شود)، شخص مسلمان، نه مرتد می‌شود و نه کافر. دیدگاه پنجم: حکم ارتداد، از حدود الهی و حکم ثابت دینی نیست، بلکه از تعزیرات و حکم ولایی و حکومتی و تغییرپذیر است که در صدر اسلام برای مقابله با فتنه و فریبکاری گروهی کفار و منافقان برای ضربه زدن به ایمان مؤمنان و گسست پیوند اجتماعی و ضربه به‌نظام سیاسی، از سوی پیامبر (ص) تشریع شد. با تغییر شرایط، حاکم می‌تواند این مجازات را ساقط نماید. نتیجه: با عنایت به نکات سابق، روشن می‌شود: اگر ما اهل تحقیق و بررسی عقلانی باشیم، در هر سرزمینی متولد بشویم و پیام اسلام را بشنویم و بر شبهات و موانع عاطفی و محیطی غالب بشویم، می‌توانیم مسلمان بشویم. اما اگر اهل تحقیق نباشیم، در این صورت، تابع محیطی هستیم که در آن متولد می‌شویم؛ خواه پیام اسلام را بشنویم، خواه نشنویم. بنابراین، این‌که بسیاری از انسان‌ها تابعِ دینِ مرسومِ جامعه خودشان هستند، به این جهت نیست که آن‌ها مجبورند و تحت جبر محیطی به دینی گرویده‌اند؛ بلکه بدین‌جهت است که آن‌ها اهل تحقیق نیستند و تابع تصمیمات عقلانی نمی‌باشند و به تبعیت از جامعه خودشان، انتخاب‌های زندگی را انجام می‌دهند. در دین اسلام، امکان تغییر دین به رسمیت شناخته‌شده است و آزادی انتخاب دین از مسلمانان سلب نشده است. مجازات مرتد، ناظر به کسی است که دینش را تغییر داده و آن را علنی تبلیغ می‌کند. البته در این زمینه دیدگاه‌های دیگری نیز مطرح‌شده که به‌اختصار به آن‌ها اشاره داشتیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️ آقای رئیسی شما کدام طرفید؟ 🔹برخی می گویند وظیفه دولت در ج.ا.ا پرداختن به آب و نان و آباد کردن دنیای مردم است.( امثال مرحوم رفسنجانی یا حسن روحانی) 🔹بعضی دیگر ( مانند حضرت امام یا رهبر انقلاب) اعتقاد دارند "وظیفه اصلی" دولت اسلامی، اقامه احکام دین و اجرای شریعت است و اگر دولتها در اجرای این تکلیف به شکل جهادی و عالمانه تلاش کنند در ایجاد رفاه و تنظیم اقتصاد هم موفق خواهند بود. ▪️آقای رئیسی! لطفا به صراحت بفرمایید شما کدام یک از دو دیدگاه را قبول دارید؟ ▪️سید بزرگوار! نمی دانم خبر دارید که این روزها کشف حجاب به اتفاقی عادی تبدیل شده و روز به روز گسترش پیدا می کند؟ ▪️آیا می خواهید ننگ عادی و آزاد شدن بی حجابی و بی عفتی در جمهوری اسلامی بنام دولت شما ثبت شود؟ ❇️ اگر موافقید که دولت در جمهوری اسلامی درقبال «آخرت مردم» مسئولیت دارد، چرا سیاست و راهبرد دولت شما و مخصوصا وزارتخانه های فرهنگی ( ارشاد، آموزش و پرورش، علوم و تحقیقات، ورزش و جوانان، میراث فرهنگی) در قبال ترویج حجاب و عفاف و مقابله با گسترش وحشتناک بی حجابی و بی عفتی، اعلام و اجرا نمی شود ؟ آیا در یک سالی که از دولت شما گذشته، حرکت یا اقدام مشخصی برای «توسعه فرهنگ عفاف و حجاب و مهار بی حجابی» از جانب شما یا وزرا و اعضای کابینه صورت گرفته است؟ اصولا برنامه ای برای دفاع از حکم الهی و مظلوم «حجاب» دارید؟ اگر پاسخ مثبت است چرا نشانه ای از آن مشهود نیست و تا به حال کلامی درباره آن نگفته اید و اگر پاسخ منفی است بفرماييد منتظر چه هستید؟ ▪️آقای رئیس‌جمهور! الان در یک سو، شیاطین و جهان استکبار و همه دشمنان اسلام و انقلاب، هناهنگ و همراه به دنبال گسترش بی حجابی و عادی سازی لگدمال شدن احکام الهی در کشورند و در سوی دیگر خانواده های شهدا و جانبازان و همه مومنان و متدینان، نگران هدر رفتن خون شهدا و مهجور شدن احکام خدا ( بویژه حجاب) در کشور امام زمانند! ▪️لطفا به صراحت و عملا بگویید در این نبرد شما کدام طرفی هستید؟ دکتر کوشکی
هدایت شده از مهاجر
❎از جناب آقای دکتر کوشکی بعید است که چنین مطلبی را نوشته باشند!! ✅ رهبرمعظم درباره قضایای اخیر فرمودند این آشوبی که دشمن پایه اش را از دوگانه حجاب وبدحجاب درست کرد بهانه آنها بود دعوای آنها بر سر استقلال و ایستادگی و تقویت و اقتدار ایران اسلامی است. ✅مقام معظم رهبری : "پشت صحنه قضایای اخیر، این زورگویان قرار دارند و دعوا بر سر از دنیا رفتن یک دختر جوان و یا بر سر با حجاب و بدحجاب نیست. خیلی از کسانی که حجاب کامل ندارند، جزو هواداران جدی جمهوری اسلامی هستند و در مراسم مختلف شرکت می‌کنند. دعوا و بحث بر سر استقلال و ایستادگی و تقویت و اقتدار ایران اسلامی است." ✳️البته مشخص است که این بیان که رهبر معظم انقلاب فرمودند: "دعوا بر سر مساله حجاب وبدحجاب نیست" یعنی دعوای دشمنان بر سر مساله حجاب وبدحجاب نیست ⬅️ نه اینکه موضوع حجاب و مقابله با بدحجابی جزء مسایل و ارزشهای جمهوری اسلامی نیست!!! ❇️هیچ انسان متدین وانقلابی موافق بدحجابی های اخیر نیست واین معظل هم باید با وظیفه شناسی آحاد مردم و مسئولین و با تدبیر مناسبی حل بشود . ❇️مساله رواج بدحجابی مساله جدیدی نیست و این معظل از سالهای گذشته و با برنامه های منسجم دشمن خصوصا بهاییت در کشور وجود داشته است و در جریانات اخیر هم سرمایه گذاری ویژه ای روی این مساله صورت گرفت ❇️لکن باید توجه داشه باشیم همه این برنامه ها .اقدامات دشمن برای جوسازی ودرگیر دولت و مردم به مسائل مختلف است تا ذهن مردم ومسئولین از وظایف و مسائل اصلی کشور غافل شود 🔴ضمن توجه به وظیفه امر به معروف و جلوگیری از رواج فساد و حساسیت ویژه در برابر تغییر ارزشها باید به این راهبرد مقام معظم رهبری هم به خوبی توجه کنیم که: "دعوا بر سر مساله حجاب وبدحجاب نیست" ✅دعوا و بحث بر سر استقلال و ایستادگی و تقویت و اقتدار ایران اسلامی است 🔴در ضمن حساسیت بر روی ارزشها نباید هدف اصلی دشمن را فراموش کنیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چرا باید تریبون نماز جمعه علیه نیروی انتظامی و بسیج به ناحق استفاده بشه تریبون تشویش اذهان مردمی بشه اون هم توسط یک امام جمعه ؟! واقعا الان باید چه کرد ظاهراً ایشون این دست صحبت ها رو تا ایجاد یک جنگ درست حسابی ادامه خواهند داد؟!🤔🤔🤔🤔🤔🤔
هدایت شده از مهاجر
اگر تفرقه افکنانی مثل عبدالحمید در بین ائمه جمعه اهل سنت داریم انسانهای با معرفت و انقلابی هم در میان آنها داریم ببینید:⬇️⬇️⬇️⬇️
هدایت شده از مهاجر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سنگ تمام ماموستا كیوان مرادیان، امام جمعه اهل سنت بخش آساوله سنندج در برنامه تلویزیونی بنا بر فقه شافعی، اگر ولی بر حق مسلمین سید علی خامنه‌ای دستور جهاد بدهد، ما نیروهای فرهنگی نیز جان‌مان را تقدیم انقلاب می‌کنیم.