#سوال
این افراداغتشاشگری که کشته میشن توخیابون مث حمیدرضا روحی اگه نظام نکشته وکشته سازی دشمن هست چرا قاتلاشون پیدانمیشن تااعدام بشن؟ولی قاتلین نیروهای امنیتی وبسیجی سریع پیدامیشن؟
هدایت شده از ربیع الاَنام
سلام و احترام.
♦️یک نکته مهم در اینجا فراموش شده است.
کشته شدن اغتشاش گران توسط خودشان، شگردی هست با سابقه ی بسیار دیرینه و بنابر این چون تحت عملیات خودشان انجام میشود و قاتل نیز از همین جریان، لذا یافتن قاتل در بین انبوه این گروه زمان میبرد اما پیدا میشود و گاهی هم بجهت امنیتی بودن و تداوم اقدامات تا رسیدن به شبکه ی اصلی، اعلام آن به تعویق می افتد.
اما؛
قاتل یا قاتلین مردم شریف عادی یا عزیران بسیجی و ...بسهولت قابل شناسایی است چون فرایند گفته شده در بالا را در بر ندارد.
#یازیــنب
الاقل...محسن خاکزاد
#جهادتـــبیـین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از چشم من و امر ولی
🔰تفاوت پرونده سعید مرتضوی و محسن شکاری؟
🔺مرتضوی شاکی خصوصیداشت، ولی شکاری شاکی عمومی. قیاس این۲ پرونده قیاس مع الفارقه،در شاکی خصوصی حکم، تقلیل و تخفیف میگیره در شاکی عمومی هرگز.
🔺طبق بند الف ماده ۴۶۹قانون آیین دادرسی کیفری(من شهرالسلاح لاخافه الناس)و ماده ۲۷۹قانون مجازات اسلامی محاربه عبارت از کشیدن سلاح به قصدجان، مال یاناموس مردم یاارعاببه نحوی که موجب ناامنی درمحیط بشه،حکم محاربه اعدامه.
🔺درثانی،مرتضوی متهم به سهل انگاری و اهمال در وظیفه بود که منجر به مرگ انسانی شد. دقت کنید مستقیماً اقدام به مرگ انسانی نکرده ولی شکاری با قمه به انسانی،حمله و مجروح کرده و به اعتراف وی، برای کشتار پول گرفته.
🔴چرا قاتلین شهیدعجمیان اعدام نشدن؟
🔺۳نفراز قاتلین شهید عجمیان زیر۱۸ سالند که طبق قانون به میزان جرمشون حبس طویل المدت گرفتن، ۵ نفر دیگر حکم اعدام گرفتند ولی چون پرونده شاکی خصوصی داره طبق قانون،امکان اعتراض و دریافت تخفیف و تقلیل هست، بنا بر این پرونده منتظر حکم نهایی پس ازفرجامخواهیست،
پرونده شهید آرمان هم همینطور
🕌🚩 🇮🇷با ما باشید در قرارگاه عمار ⇩⇩⇩
https://eitaa.com/joinchat/3879600153Ca36ccb76db
💢🛑💢🛑💢🛑
#شبهه
#سوال
آیا این متن صحت داره؟👇👇👇👇
🔴 درخواست مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم از مسئولین قضایی برای احتیاط و ملاطفت با معترضان
🔸در ابتدای بیانیه مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم درباره اعدام معترضان حوادث اخیر، به فرازی از نامه 53 نهج البلاغه اشاره شده است که امیرالمومنین علی(ع) در آن می فرمایند: «زنهار که خونى را به ناحق بریزى؛ زیرا هیچ چیز به اندازه خونریزى ناروا خشم و انتقام الهى را نزدیک نمى کند و بد فرجام نیست و نعمت را زائل نمى کند».
🔸این بیانیه سپس می افزاید: اجرای حکم اعدام یکی از معترضان، آن هم در شرایطی که اقتضا میکند حکومت با شنیدن صدای اعتراض مردم در راه آرام کردن اوضاع گام بردارد، بخش عظیمی از جامعه به ویژه فرهیختگان و دلسوزان کشور را شگفت زده و وجدان عمومی را جریحه دارتر کرد. بیتردید در شرایطی که به دلیل فقر، تورم، فلاکت و ناکارآمدی در اداره کشور، اکثریت مردم ناراضی و نسبت به آن اعتراض دارند، صدور و اجرای حکم اعدام آتش اعتراضات را شعلهورتر خواهد کرد.
🔸مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: صرف نظر از اشکالات فقهی و حقوقی که در روند دادرسی، صدور و اجرای ناگهانی این حکم وجود داشته است، اساساً اعدام راهکاری درست برای تأمین امنیت و کاستن از التهاب نیست؛ زیرا این کار به خشم و کینه جامعه میافزاید و ناآگاهی از فضای افکار عمومی جامعه و بیتوجهی مسئولان امر به مصالح کشور را نشان میدهد. افزون بر این مشکل اصلی این است که روند قضائی این محاکمات نتوانسته است افکار عمومی را قانع کند.
🔸این تشکل روحانی با اشاره به اینکه اعتراض به حاکمان و مقاومت در برابر برنامهها و روندهایی که ناعادلانه به نظر میرسد، از حقوق غیرقابل تردید شهروندان است که در آیات قرآن نیز بر آن تاکید شده است، یادآور شد: خداوند میفرماید: «لَا یُحِبُّ اللَّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلَّا مَنْ ظُلِمَ» (نساء: 148). «خداوند بانگ برداشتن به بدزبانى را دوست ندارد، مگر از کسى که به او ستم شده باشد». این آیه به مظلوم اجازه دادخواهى و فریاد مىدهد. در آیه 41 سوره شوری نیز مىفرماید: «وَلَمَنِ انْتَصَرَ بَعْدَ ظُلْمِهِ فَأُولئِکَ ما عَلَیْهِمْ مِنْ سَبِیلٍ». «و هرکس پس از ستم دیدن، یارى جوید و انتقام گیرد، راه نکوهشى بر او نیست».
🔸این بیانیه با اشاره به اینکه در چارچوب فقه و قانون مجازات اسلامی محاربه تنها در جایی است که فرد با قصد ایجاد خوف در جامعه دست به اقدام مسلحانه بزند، تصریح کرد: بنابراین اگر فرد معترض از سلاح سرد مانند چاقو استفاده و بدون خوف و با اراده اقرار کرده باشد، در صورتی که عمل او نه برای ترساندن مردم، بلکه از روی خشم و عصبانیت یا حتی درگیری با مأموران مسلح باشد، نمیتوان او را محارب دانست، و دست کم اطلاق محارب به وی جای شبهه دارد. وانگهی اگر کسی سلاح بکشد، ولی در اثر ناتوانی موجب سلب امنیت نشود، یا به قصد دفاع شخصی از سلاح استفاده کند محارب محسوب نمیشود.
🔸مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم، سپس چند ایراد در مورد اعدام اخیر وارد کرد و نوشت: نخست این که در این اقدام کسی کشته نشده و تنها در حد ایجاد جرح بوده است. دوم این که قصد اخافه(ترساندن) ثابت نشده است. سوم این که حتی با فرض صدق عنوان محاربه، تناسب میان جرم و مجازات رعایت نشده است؛ در حالی که در قرآن و در قانون چند مرتبه برای مجازات محارب تعیین شده، که یکی از آنها تبعید است، تا بتوان به تناسب، مجرم را به مجازات خفیفتر محکوم کرد.
🔸در پایان این بیانیه آمده است: مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم در راستای انجام وظیفه و مسئولیت دینی، انسانی و اجتماعی خود، مخالفت شدید خود را با اعدام معترضان اعلام میکند و استناد به عنوانهایی مانند محاربه در برخورد با آنان را مایه خشم بیشتر مردم و بیاحترامی به دین و ارزشهای دینی میداند./جماران
هدایت شده از مهاجر
1️⃣
💠قبل از پاسخگویی به این بیانیه سخیف و سیاسی ابتدا یک سوال از مخاطبین فرهیخته:
⁉️در این مدتِ آشوب های صورت گرفته و بی حرمتی هایی که به قرآن و مساجد و پرچم ایران ومقدسات دیگر و جان وناموس مردم شد شما چند موضع گیری جدی و یا بیانیه و یادداشت ، گفتگو و .... از اعضای افسادطلب و سیاسی کار و بی تقوای مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم در رسانه ها شاهد بودید؟! اگر چیزی پیدا کردید به ما هم خبر بدهید!!!
💠فارق از تحلیل و نقد این بیانیه اخیر که سرتاسر سیاسی کاری و بدون در نظر گرفتن شرع ، عرف و قوانین مربوط به آیین دادرسی و از همه مهمتر امنیت ملی و امنیت اجتماعی جامعه می باشد ، ذکر نکاتی خالی از لطف نیست که میتواند موجب تنویر افکار عمومی از پشت پرده هایی باشد که برای مردم ما خیلی روشن نیست:
💠 گفتنی است ، این مجمع دوم خردادی و حامی فتنه ها ، مثل روزِ روشن در سبقه خود و ماهیت برخی از اعضاء نشان داده است که جریانی صرفا سیاسی و خط شکن عرصه های سیاسی منفعت طلبانه بوده است ، موضوعاتی که مستقیم با جریان فکری خود مرتبط باشد که در هیجکدام منافع مردم از قبیل رانتخواری ها ، بی عدالتی ها ، فساد مسئولان ، سبک زندگی و فاصله طبقاتی و فر و فلاکت مردم و ... مد نظر نبوده است ، در حالی که می توانست خیلی جلوتر از اینها باشد .
💠 این مجمع در دورانی که همفکران خود در قدرت اجرایی کشور بودند ، حتی یکبار به مسئولان مربوطه در باره بی عدالتی ها ، فساد ها و ناکار امدی مدیریتی ، حقوق زنان ، بیکاری جوانان ، حقوق بازنشستگان و حقوق اهل سنت و .... حتی تذکر نصف و نیمه ای نداده اند ، طوری که گویا در ایام احاطه دوستان این جماعت بر قدرت وبودجه کشور ، همه چیز گل و بلبل بوده است.
💠یکی از ایرادات وارده به این جماعت ، سکوت در باره فاصله طبقاتی ، اشرافیت مدیرانی که به واسطه حضور در قدرت به دارایی های نجومی رسیده و حتی اخیرا موضوع حقوق های نجومی و تجارت دختر مظلوم وزیر همچنین رانت ها و وام های برادران رئیس جمهور و معاون اول وی و خیریه وزیر مربوط به دولت اصلاحات که حتی گاوداری و دانشگاه را یکجا تجمیع نموده بود و اتفاقا نزدیک و همسو با تفکرات این گعده دینی بوده اند .
💠یکی از معضلات بزرگ اقتصاد کشور ، ربا خواری و رانت های بانکی و و بانک های خصوصی و وجود شرکت ها و کارخانجات و مجموعه های مختلف برخی خواص رانتی و حتی حوزه های لاکچری علمیه و .... می باشد که از آقایان کلمه ای تا امروز در نقد اینها شنیده نشده است .
💠 تردید نداریم ، اعضاء این مجمع مطلع نباشند که مردم ، کارگران ، کارمندان و بازنشستگان و ... در طول چندین سال گذشته چگونه زندگی خود را می گذرانده اند ، از سویی شک نداریم بی خبر باشند که برخی افراد وابسته فکری وشاید اعضاء مربوطه به مجمع از چه سطح زندگی مرفهی برخوردار هستند و سوالی که مطرح می باشد ، کجا و کی نسبت به این تبعیض ها و انحرافات موضع گیری ، نه به تندی این بیانیه سیاسی آخر که در حد دلخوشی مردم داشته اند که ما بی خبریم؟!
💠مجمع فوق الذکر ، بعید است ندانند پیرامون کشور ما از افغانستان بگیر تا جمهوری آذربایجان ، ترکیه و کردستان عراق و شیطنت های منافقین و تجزیه طلبان و همه گروه های اپوزیسیون ، علیه کشور ما چه می گذرد؟! وقطعا به دور از ذهن است که تصور کنیم معنی آشوب و اغتشاشات و کشته سازی و ترور های کور و سیستماتیک و مظلومیت کشته شدگان نیروهای انتظامی و امنیتی و تعطیلی بازار وکسبه با زور و تهدید وارعاب و وارد نمودن خلل به زندگی روزمره مردم را نفهمند .
💠در ادامه حتمی است که خوب می دانند ، دولت رئیسی با اتکاء به توان تجارت وتبادلات اقتصادی با کشورهای همسایه ، بنا داشت دیگر گول وعده های تو خالی غرب و آمریکا را نخورد و استارت توسعه اقتصادی در سیستان و بلوچستان و استان کردستان ، همچنین کریدور راه شمال به جنوب و شرق به غرب را در دستور کار خود قرار داده واین تحرکات مهم اقتصادی که در طول دوران عمر انقلاب بی بدیل بوده است ، نیاز به امنیت کشور و از سویی امید در دل مردم دارد .
💠حال با توجه به اینکه اغتشاشات و آشوب ها ، که با اعترافات صریح سران نفاق ، تجزیه و عناد برنامه ریزی شده بوده تا امنیت کشور ومردم را هدف قرار دهد و امروزبخاطر عدم اقبال مردم و از سویی ایثار گری بخشی از نیروهای امنیتی و انتظامی وبسیج که در تمامی فتنه های دشمنان داخلی و خارجی پای کار می باشند و مظلومانه جان می دهند با شکست مواجهه شده است ، این آقایان ، با چه هدف و منظوری اقدام به انتشار این بیانیه تند و تهیج کننده و در راستای خواست اتاق فکر براندازان و تروریست ها که مدام از طریق رسانه های خود سخن از تقابل تروریستی و مسلحانه در خیابان ها می گویند ، نموده اند؟! .
هدایت شده از مهاجر
2️⃣
💠 تصور بفرمایید حتی اگر یک بار اراذل و اوباش مسلح با ان خشونت که دل مردم را نگران و خون کرده بود ، جلو یکی از این آقایان اعضاء را در جایی می گرفت و یا احیانا یک مورد از عمامه پرانی ها به ایشان تعلق می گرفت ، شاید که چه عرض کنم ، قطعا بیانیه آقایان طور دیگری تقدیم افکار عمومی مظلوم می شد که نپرس! ، هر چند فکر این اتفاق هم که آقایان بین مردم باشند توهمی بیش نیست ، چرا که آقایان به هیج عنوان در دسترس عموم مردم بخصوص در معرکه هایی که مردم خشمگین و نفوذی های تروریست بین انها حضور داشته باشند - نیستند.
💠 البته روشن است که سطح وماهیت حوزه را با این رفتارهای غیر اصولی و صرفا سیاسی با اینکه به خوبی می دانند مظهر بی عدالتی ها و فساد و رانتها در کدام جریان فکری به کشور تسری پیدا نموده وآقایان تا امروز دم نزده اند – تنزل داده اند که روزی باید در مظهر خدواند منان پاسخگو باشند .
اینجا صحبت از سیاست نیست بلکه موضوع انسانی در بین است که دارد میمیرد. در کتاب تعلیمات دینی که از بچگی مرا به حفظ کردن آن وادار کردهاند چنین نوشته شده است: به تشنگان آب دادن، به برهنهگان جامه پوشاندن، از زائرین پذیرایی کردن، بیماران را تیمار کردن و ننوشتهاند بیمارانی را تیمار کردن که مثل تو فکر میکنند بلکه فقط نوشتهاند بیماران را تیمار کردن، والسلام. البته راست است که در آن ایام کلیسا با ملت بود نه با دولت و شاید امروز مفاد کتاب تعلیمات دینی را هم تغییر داده باشند.
آزادی چیزی نیست که آن را به کسی هدیه کنند. میتوان در یک کشور دیکتاتوری زندگی کرد و آزاد بود فقط کافیست که علیه دیکتاتور مبارزه کرد مردی که با مغز خودش فکر میکند آزاد است. مردی که به خاطر آنچه بر حق میداند مبارزه میکند آزاد است. برعکس میتوان در آزادترین کشورهای روی زمین زندگی کرد و با این وصف اگر آدم باطنا منفیباف و پست و بندهمنش باشد آزاد نیست و با وجود فقدان هر نوع اجبار و زور باز برده است. آزادی را نباید از دیگران گدایی کرد بلکه باید با چنگ به چنگ آورد.
نان_و_شراب
ترجمهی محمد قاضی
#شبهه وجواب لطفا
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و احترام.
مطالب زیبا در کنار هم قرار گرفتند اما آزادی را تعابیر متناقص بخشیدند.
❌️ مغزی که فکر خوب داشته باشد باید در جامعه جلوه کند ورنه بدون بروز و ظهور اندیشه ی خوب، جامعه نیز راه به جایی نخواهد برد.
❌️آن آزادی که انسان در هر جامعه هر گونه بخواهد فکر خود را خواسته یا ناخواسته رواج دهد، خود نوعی استعمار افکار است.
♦️در جامعه شناسی و هم در دین، آزادی را رها شدن تن از بردگی و برتر از آن آزادگی هست که رها شدن از قید و بند های ذلت آور است.
با این تعابیر،
در هر کشور که زیست کنیم باید به قوانین اجتماعی آن راعی باشیم ورنه خود به آزادی لگد زده ایم.
اندکی تفکر بد نیست گاهی...که انسان ارزشهای خود را حافظ باشد.
#یازیــنب
الاقل...محسن خاکزاد
#جهادتـــبیـین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
#سؤال
باعرض سلام وادب واحترام
عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه
با توجه به اینکه ایام فاطمیه ۲٠روز هست وفاطمیه اول ودوم داریم. عزاداری این ایام چگونه هست با توجه به اینکه بعضی میگو یند سه روز اول وسه روز آخر را باید عزاداری کرد
هدایت شده از سیدعادل مکتوفی
در اینکه چند روز باید مومنین عزادار باشند حدیثی نداریم، اما در روایات آمده است مومنین در شادی ما شاد و در عزای ما عزادار باشید. امام رضا (ع) به ریانبنشبیب فرمود: اگر دوستداری در درجات عالیبهشت، همراه ما باشی، محزون باش به حزن ما و خوشحال باش برای شادی ما.
امیرالمومنین علی (ع) نیز میفرماید: خداوند تبارک و تعالی به زمین نظر کرد و ما را برگزید و شیعیان ما را برای ما برگزید که ما را کمک کرده به سرور ما مسرور و به غم ما محزون هستند و اموال و جانشان را در راه ما نثار میکنند آنان از ما بوده و به سوی ما خواهند آمد.
رعایت ادب عزاداری در این ایام زمینه توفیقات و عنایات ویژه معصومین علیهم السلام را انشاالله بدنبال خواهد داشت.
بسیاری از بزرگان و علمای مذهبی و سیاسی کشورمان در پیام های مختلفی که به مناسب ایام فاطمیه داشته اند، بر اهمیت عزاداری بانوی بزرگوار اسلام تاکید کرده اند. در این میام رهبر انقلاب اسلامی نیز بر اهمیت این مناسبت مهم بیش از پیش تاکید کرده اند.
*آیت الله العظمی خامنه ای: خداوند خواست که مردم بیشتر به یاد مادر ما باشند
♦️نامۀ تعدادی از اعضاء نشست دورهای اساتید سطوح عالی و دروس خارج حوزۀ علمیّۀ قم به آیة الله وحید خراسانی:
چگونه میتوان این جنایات و مظالم و لگدمال کردن حدود الهی را، آن هم با نام دین، دید و سکوت کرد؟
🌷🌿باسمه تعالی شأنه
محضر مبارک زعیم حوزات علمیّۀ ایران، شیخ المراجع و استاذ الفقهاء و المجتهدین، حضرت آیة الله العظمی آقای وحید خراسانی (أدام الله ظلّه)
سلام علیکم
استاذنا المعظّم! دوازده سال پیش، در یکی از جلسات درس شکوهمند خارج فقهتان، از لسان مبارک خودتان شنیدیم که فرمودید: «فقیهی که به مُخّ فقاهت رسیده، میداند حبس در چه مواردی است و چقدر امر حبس، شدید است و اساس دین بر حرّیّت بشر است و حبس و زندانی کردن او و حرمان او از جامعه و از خانواده در چه حد از شدّت است و موارد حبس در شریعت در چه مواردی و با چه دقّتی مطرح شده است.» (۱۳۸۹/۱۲/۱) چندی بعد در یکی از چهارشنبههای درس تفسیرتان شنیدیم که فرمودید: «این دستگاه فاسد با این بساط اگر جایی، یک کلمه، بویی برای تزلزل «مقام من» [یعنی آقای خامنهای] باشد همۀ قوا آنجا حاضر است، اما دین و ایمان از مغز جوانها برده میشود، همه در خفقان و خوابند، دنبال مقام و مالند؛ سر ریاستشان مشغولند؛ دم از اسلام می زنند!» (۱۳۸۹/۱۲/۱۸)
پس از این بیانات حقطلبانۀ حضرتعالی، اعضاء مواجببگیر جامعۀ موسوم به مدرّسین حوزۀ علمیۀ قم، با دستپاچگی خدمتتان رسیدند و خواستار تصحیح یا تعدیل مواضع شما شدند و حضرتعالی نیز در پاسخ، آب پاکی را روی دستشان ریختید و فرمودید: «تمام چیزهایی که من گفتم، اندیشه بوده، فکر کردم و با اعتقاد بیان داشتهام و برگشتی هم وجود ندارد و به امواج سیاسی هم ربطی ندارد و فقط از باب حق گویی و حق طلبی بوده است. اشخاص مهمترند یا اسلام؟ بنیانگذار جمهوری اسلامی الآن کجا هستند؟ آقای خامنهای و من تا کی خواهیم ماند؟ هیچکس نخواهد ماند. اعلام خطر من به خاطر عملکردهاست و نباید به اسلام خدشهای وارد شود؛ چون ما همه رفتنی هستیم و اسلام عزیز ماندگار است و بایستی پایدار بماند. حرف های بسیار اساسیتری دارم که در آینده به تدریج مطرح خواهم کرد و ممکن است نظرات من به هرکس که شما فکر میکنید هم بر بخورد.» مضافاً بر اینها، بارها این حکومت «گمراه» و دستگاه «فاسد» را به بردن آبرو و تحریم مالیات، تهدید فرمودهاید.
شیخنا الاستاذ! خطری که سالها پیش نسبت بدان انذار داده بودید، الیوم بیش از هر زمانی دیگری ظاهر شده است. عملکرد ناصواب این حکومت، منتهی به فقر و فلاکت و فساد و اختناق شده و چون حکومت، پوستین اسلام را وارونه به تن نموده، دین را نزد بسیاری از مردم، بالخصوص جوانان، متّهم و منفور و مطرود کرده است. این حکومت فاسد و ظالم، به نام اسلام و شریعت محمّدی، به ناحق، خون میریزد و از کشتن اطفال هم ابایی ندارند. قضات فاسق و بیسواد، از باب النّصر بالرّعب، مردم مظلوم معترض را محکوم به محاربه و حبسهای طویلالمدّة میکنند. اینها مشروعیّت احکامشان ناشی از کجاست و مأذون از قِبل چه کسی هستند؟ رئیس قوۀ قضائیهای که در حد امثله، سواد ندارد و از رعایت حداقلهای عدالت و مروءة و زی طلبگی، عاجز است؟ یا ناصبِ جفتکانداز او که یک شبه، مجتهد و مرجع تقلید شد و این چنین، بلای امّت گشت؟ چگونه میتوان این جنایات و مظالم و لگدمال کردن حدود الهی را، آن هم با نام دین، دید و سکوت کرد؟ سکوت بزرگان شیعه، حکومت را متهوّر کرده، مردم را نسبت به دین و منتسبین به دین، بیاعتماد و مأيوس نموده و زمینه را برای میانداری بعض افراد مشکوک، مهیّا ساخته است. رأس حکومت دچار چنان طغیانی شده که دیگر کار از نصیحت و تذکّر غیر علنی گذشته است و حاجت به تشر و تأدیبی علنی از سوی مراجع عالیقدر دارد. آیا وقت آن فرانرسیده که سکوت خود را بشکنید و آن حرفهای اساسیترتان را بگویید و آبروی گروگانگیرانِ اسلام عزیز را ببرید و آبروی دین و مؤمنان را بخرید؟
جوانان بسیاری، به ناحق در آستانه اعدام هستند و چشم امیدشان به شماست. چنانچه سکوت مراجع ادامه یابد، باید گفت: إنّا لله و إنّا إلیه راجعون، و علی الإسلام السّلام...
و السّلام علیکم و رحمة الله و برکاته.
هجدهم آذر هزار و چهارصد و یک
تعدادی از اعضاء نشست دورهای اساتیذ سطوح عالی و دروس خارج حوزۀ علمیّۀ قم
#سوال این نامه صحت داره
هدایت شده از مهاجر
❌این متن ها و نوشته ها از جانب منافقین ضد دین و ضد انقلاب ولی به اسم طلاب درس خارج منتشر می شود تا به شکلی این مطلب را به مخاطب القاء کند که در حوز ه علمیه، مراجع وطلاب و واساتید مخالف نظام ورهبری هستند
❇️جریان ضدانقلاب تلاش می کند نظرات آیت الله وحید را در مقابل رهبری نشان دهند.
* هنگامی که آیت الله آملی لاریجانی برای مشورت به خدمت آیت الله وحید خراسانی رسیده بودند تا نظرات ایشان را در خصوص پست ریاست قوه قضاییه جویا شوند ایشان فرمودند به هرطریق که می توانید این سید را کمک دهید ایشان تنها است اگر شما او را کمک نکند پس چه کسی به ایشان یاری رساند.
* روزی یکی از طلبه ها خدمت آقای وحید خراسانی می رود و از اوضاع و احوال کشور گلایه می کند و ایشان خطاب به این طلبه جوان می گویند آیا من می توانم کشور را اداره کنم ؟
این طلبه جوان بعد از مدتی تفکر می گوید؟ خیر شما نمی توانید این کشور را اداره کنید
آیت الله وحید می گویند به راستی چه کسی بهتر از مقام معظم رهبری می تواند این کشور را اداره کند.
* آیتالله محمد مهدی شبزندهدار نیز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به حمایت آیتالله وحید خراسانی از مقام معظم رهبری گفت: آیتالله العظمی وحید خراسانی که ما بیست و چند سال خدمت ایشان مشرف میشدیم و تلمذ کردیم، چند بار در جلسات مختلف فرمودند «کارهای آقای خامنهای براساس موازین است».
وی ادامه داد: یعنی ایشان ضوابط شرعی را مراعات میکنند و اصل در این است که هوا و هوس ندارند و وقتی تشخیص میدهند که این حکم، حکم خداست به آن عمل میکنند و این یک شهادت بزرگی است.
استاد دروس خارج حوزه علمیه قم گفت: در جلسه دیگری هم آیتالله وحید خراسانی از آیتالله خامنهای و پدر ایشان تعریف کردند، بنابراین وقتی مقام معظم رهبری به حرم اهل بیت و قم مشرف میشوند، وظیفه همه ما است که از مقام شامخ ایشان تجلیل کنیم.
وی بیان داشت: این تجلیل، تجلیل از اسلام، مذهب، اهل بیت و مرجعیت بوده و شکر نعمت حکومت اسلامی است که خداوند متعال به این مملکت ارزانی داشته است.
روایتی از دیدار «رهبر انقلاب» با «آیتالله وحید خراسانی»:
https://www.alef.ir/news/3970523188.html
تعبیر آیتالله وحید درباره تبعیت از رهبر انقلاب:
https://www.tasnimnews.com/fa/news/1396/03/06/1417871
هدایت شده از مهاجر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅نظر آیةالله وحید خراسانی درباره رهبر انقلاب
#سوال ، سلام وقت بخیر ببخشید در مورد محسن شکاری داخل گروه مطلبش و جرمش رو خوندم ، برام سوال شد میگن گویا کسی رو نکشته ؟؟درسته ؟؟
#سؤال
باعرض سلام وادب واحترام
عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه
با توجه به اینکه ایام فاطمیه ۲٠روز هست وفاطمیه اول ودوم داریم. عزاداری این ایام چگونه هست با توجه به اینکه بعضی میگو یند سه روز اول وسه روز آخر را باید عزاداری کرد
هدایت شده از محمد حسین
ـ#پاسخ
ـزمان_دقیق_فاطمیه
! ایام فاطمیه دقیقاً چه روزهایی میشه؟
✅ جونم برات بگه:
👈 در مورد روز شهادت حضرت زهرا(سلاماللهعلیها) دو تا تاریخ معروف وجود داره:
🔶 یکی اینکه ایشون ۷۵ روز بعد از رحلت پیامبر اکرم(صلیاللهعلیهوآله) به شهادت رسیدن که میشه سیزدهم جمادیالاول؛
🔶 دیگه اینکه ۹۵ روز بعد از رحلت پیامبر(صلیاللهعلیهوآله) به شهادت رسیدن که میشه سوم جمادیالثانی.
⬅️ امسال ۱۷ آذر و ۶ دی ➡️
📚 طول فاصله بین این ۲۰ روز بهنظر بعضی از مراجع (صافی و وحید)، ایام فاطمیه است.
📚 نظر آیتالله مکارم اینه که «سه روز ۱۳ و ۱۴ و ۱۵ جمادیالاول و سه روز ۱ و ۲ و ۳ جمادیالثانی، به فاطمیه اختصاص داره».
📚 رهبری عزیز و بقیه مراجع هم، عزاداری در یکیدو روز قبل و بعد
از روز شهادت رو مناسب میدونن.