eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.6هزار دنبال‌کننده
14.5هزار عکس
5.6هزار ویدیو
122 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
اینکه میگن دیوار کعبه هر سال سیزده رجب دوباره ترک برمیداره درسته؟
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و احترام 👇⬇️⬇️ ✅🌴 ولادت امیرالمومنین علیه السلام در کعبه را شیعه و سنی به شکل متواتر و قطعی نقل کرده اند و در آن شکی نیست. این امر از فضائل حضرت علی علیه السلام و از افتخارات بزرگ شیعه است که امام اول ما تنها مولود کعبه آن هم با شکافته شدن دیوار کعبه به شکلی معجزه وار بوده است. https://b2n.ir/m45818 🔹 مسلما بعد از ولادت حضرت علی (ع) کعبه چندین بار بازسازی و یا تجدید بنا شده است، بنابراین به طور طبیعی باید آثار شکافی که برای تولد حضرت علی (ع) در کعبه ایجاد شده بود از بین رفته باشد و این مطلبی است که هیچ یک از شیعیان منکر آن نیستند، و اهمیتی هم ندارد که اثر آن شکاف به دلیل تجدید بنا از بین رفته باشد، 🔻چون آنچه که اهمیت دارد خود اعجاز شکاف کعبه هست که به طور حتم به وقوع پیوست و منابع معتبر شیعه و اهل سنت آن را به وفور بیان کرده اند. (منبع شیعی: امالی شیخ صدوق، ص133، منبع سنی: مستدرک علی الصحیحین، ج 3، ص483.) 🔹اما در خصوص تَرَکهایی که بر ضلع یمانی دیوار کعبه وجود دارد، عکسها و شاهدان عینی حاکی از وجود آن است و هیچ بعید نیست. زیرا وقتی بنا باشد معجزه ای بر فضائل امیرالمومنین دلالت کند، چه فرقی می کند که بر دیوار اصلی مانده باشد یا برای یادآوری، هر دیوار دیگری هم که در طول تاریخ در آن محل بنا شود، ترک بردارد. https://b2n.ir/288314 ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از جان من و سید علی💕
🔷♦️ "ادامه ی پاسخ به شبهات دانش آموزی 👇⬇️⬇️⬇️🔸🔷♦️
هدایت شده از جان من و سید علی💕
🔻چرانائب امام زمان و ولی فقیه صرفا فقط از ایران انتخاب شده چرا از کشورهای دیگر انتخاب نشود⁉️
هدایت شده از جان من و سید علی💕
👇⬇️ 🔶 اول: اعتقاد به ولی فقیه و نائب امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف برای شیعیان هست که اعتقاد دارند جامعه بدون امام و رهبر نمی‌شود. 🔻 و زمانی که امام هست امام آن را اداره می‌کند و زمانی که امام معصوم نباشد جانشین او که ولی فقیه است باید جامعه را اداره کند. 🔷 دوم: تنها کشوری که شیعه هست و قانون آن هم طبق قوانین شیعه هست جمهوری اسلامی ایران است. و کشوری دیگر نیست که هم شیعه باشد هم قانون کشورش بر اساس اعتقادات شیعه باشد. کشورهای زیادی هست که تعداد شیعیان در آن زیاد است مثل لبنان، پاکستان، عراق، یمن و... اما قوانین آن کشورها بر اساس آعتقادات شیعه نیست بلکه قوانین کشوری و دولت آن‌ها بر اساس قوانین غیر اسلامی یا قوانین غیر شیعی است. 🔶 سوم: اما اینکه ایران برود از کشورهای دیگر یک نفر را به عنوان ولی فقیه انتخاب کند نمی‌شود چون طبق قانون ایران کسی که ولی فقیه در ایران می‌شود باید تابعیت ایرانی داشته باشد درست است که ولی فقیه و نائب زمان برای تمام شیعیان است و حد و مرز جغرافیایی ندارد. ولی این ولی فقیه چون طبق قانون ایران انتخاب شده است باید ایرانی باشد. 🔷 چهارم: درست است که قانون جمهوری اسلامی ایران طبق قوانین اسلام و شیعه نوشته شده است اما در کنار قوانین اسلامی، جمهوری اسلامی هم خودش یک سری قوانین حکومتی دارد که بر مبنای اسلام نوشته شده‌اند و یک سری قوانین دارد که طبق قوانین کشور ایران نوشته شده که در راستای منافع کشور ایران و در مقابل قوانین اسلام هم نیستند و مشکلی ندارند و چون با قوانین اسلام تضاد ندارند اجرا می‌شود. و اینکه مسؤلین و رهبر کشور باید ایرانی باشد از آن قوانین است. 🔶 پنجم: اگر رهبر و ولی فقیه ایران از کشورهای دیگر باشد شاید مردم قبول نکنند و این را نپذیرنند. درست است که ولی فقیه و رهبری یک جایگاه الهی است و چه مردم بخواهند و چه نخواهند ولی فقیه جایگاه خودش را دارد. 🔻 ولی برای تشکیل حکومت، ولی فقیه نیاز به همراهی مردم دارد و الا اگر مردم همراهی نکند می‌شود همان که حضرت علی علیه السلام با اینکه از جایگاه الهی امامت برخوردار بود ولی چون مردم همراهی و حمایت نکردند نتوانست حکومت اسلامی را تشکل دهد. 🔷 ششم: اگر روزی بیاید که کشور های اسلامی مرز جغرافیایی نداشته باشند و تمام کشورهای اسلامی یک کشور باشند آن موقع انتخاب کردن ولی فقیه از هر نقطه‌ی از آن اشکالی ندارد در صورتی که شرایط ولی فقیه را داشته باشند. http://alirezaazarpeykan.blogfa.com/post/94
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام علیکم آیا میشه خمس رو به غیر از مرجع خود داد؟ منظورم به ولی فقیه بدم. لطفاً راهنمایی بفرمایید.
هدایت شده از جان من و سید علی💕
علیکم السلام و رحمت الله موارد مصرف خمس؟؟ آیا می‌توان خمس را به ولی فقیه داد ؟؟ پاسخهای خود را در پایگاه اطلاع رسانی آیت الله مکارم شیرازی دریافت نمایید 👇⬇️ https://makarem.ir/main.aspx?lid=0&typeinfo=21&catid=44813
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از جان من و سید علی💕
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅🌴 اسناد ولادت امام علی علیه‌السلام در کعبه بر اساس منابع اهلسنت ⛔️ وهابی‌ها ادعا می‌کنند تولد امیرالمومنین در کعبه دروغ شیعیان است ✅ در فیلم بالا و در پست بعدی تعدادی از این منابع رو در اهلسنت می‌بینیم 🔹 لینک فیلم در کانال آپارات https://aparat.com/v/LADo7
هدایت شده از جان من و سید علی💕
ادامه👆 🔺 اسناد ولادت امیرالمومنین در کعبه و شکاف کعبه بر اساس کتب اهلسنت 📗 بجز منابع ذکر شده در کلیپ، منابعی از اهل سنت که به طور صریح به شکافته شدن دیوار کعبه بخاطر ولادت امیرالمومنین علی علیه السلام اشاره کرده اند عبارتند از: 🔺1. مولوی حافظ حکیم ظهير احمد سهسوانی در کتاب «ظهير البشر» می‌نویسد: چون خداوند اراده کرد که شرفی بر شرف‌های کعبه بیفزاید، دیوار کعبه را بشکافت و فاطمه بنت اسد را به درون کعبه فرا خواند و فاطمه فرزندش علی را در درون کعبه به دنیا آورد. (ظهير البشر به زبان اردو ص۱۸) 🔺2. محمد شریف خان شیروانی در کتاب "چوتھی کتاب" به ولادت حضرت على در درون کعبه و شکافته شدن دیوار کعبه و شنیده شدن صدای هاتف غیبی تصریح کرده است. (چوتھی کتاب به زبان اردو ص۱۲۳) 🔺3. علامه حسن بن امان الله مولوی عظیم آبادی هندی، در کتاب تجهیز الجيش جریان ولادت حضرت على را طبق روایت «بشائر المصطفی» از یزید بن قعنب نقل کرده است. (تجهیز الجيش چاپ هند ص۱۱۰) 🔺4. دکتر محمد شاه قادری، دانشمند و پزشک نامی لاهور، در کتاب مصباح المقربين» تصریح می کند که امیرمؤمنان در درون کعبه متولد شد و تصریح می کند که مادر آن جناب در حال طواف کعبه بود که او را درد زایمان گرفت، دیوار کعبه شکافته شد و فاطمه بنت اسد به درون کعبه فرا خوانده شد، سپس تأکید می کند که هرگز چنین شرف و فضیلتی به جز امیرمؤمنان برای احدی نصیب و میسر نشده است. مصباح المقربين چاپ لاهور ص۱۶) ✅ بنابراین با بررسی متون تاریخی به این نتیجه می رسیم که جریان ولادت امیرالامومنین علی علیه‌السلام و شکافته شدن دیوار کعبه در منابع متعددی از اهل سنت نقل شده است که برای نمونه به شماری از آنها اشاره کردیم. ✔️ جالب این است که پس از گذشت قرن ها از آن رویداد مهم و تجدید ساختمان کعبه و تعمیر آن و پر کردن جای شکاف با نقره و بهترین مصالح ساختمانی، هنوز هم اثر شکاف بر دیوار بيت الله الحرام، خود را نمایان می سازد. کافیست عکس های آنرا خودتان مشاهده کنید. شکاف رکن یمانی کعبه) ✅ پاسخ تفصیلی:⬇️ 📛 آیا بر اساس منابع شیعه و اهل سنت اميرمؤمنان عليه السلام در كعبه به دنیا آمده؟ https://www.valiasr-aj.com/persian/mobile_shownews.php?idnews=5027
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
با سلام، چرا در دین اسلام، حکم کسی که دزدی کرده، قطع کردن چهار انگشت دست هست، ولی در جامعه ما اجرا نمیشه و با وثیقه از زندان ازاد میشوند و دوباره به سراغ دزدی میروند و به اختلاسهای میلیاردی میرسه؟
هدایت شده از سیدعادل مکتوفی
پرسش با توجه به آیات قرآنی که بریدن دستان دزدان را جایز می شمارد، پس چرا این حکم در ایران اجرا نمی شود؟ آیا اجرای این حکم واجب الاجرا است یا جایز الاجرا؟ پاسخ اجمالی همان طور که در پرسش اشاره شد قرآن و روایات قطع کردن دستان دزد را با تحقق شرایطش واجب می دانند، اما گفتنی است که در مورد اجرای این حکم در عصر غیبت امام زمان (عج) می توان سخنان فقها و دانشمندان اسلامی را به سه بخش تقسیم نمود: 1. برخی از فقها مانند علامه حلی در مورد اجرای حدود الاهی از سوی فقها در عصر غیبت توقف نموده و رأی خاصی ندارند. 2. بعضی هم مانند مرحوم خوانساری بر این باورند که در عصر غیبت اجرای حدود جایز نیست. 3. اما نظر سوم که دیدگاه برخی از فقهای پیشین و اکثر فقهای معاصر است، این است که در این زمینه فرقی بین زمان حضور و غیبت نیست همان طور که در زمان حضور امام (ع) (در صورت تحقق شرایط) حدود اجرا می شود، در زمان غیبت امام نیز باید حدود را اجرا نمود. لازم به ذکر است که احکام الاهی بر اساس مصالح و مفاسد صادر شده است، در برخی از موارد اجرای حدود چه در زمان حضور امام یا در زمان غیبت ممکن است بنابر دلایل و یا مصالحی موقتا متوقف شود که امروزه نیز چنین است. پاسخ تفصیلی https://www.islamquest.net/fa/archive/fa10751
هدایت شده از جان من و سید علی💕
ايا ميدانستيد در دين مبين اسلام دست دزد بايد طبق ايه ٣٨ سوره مائده قطع شود ⁉️ بله ايا ميدانستيد اگر كسي اختلاس كند دستش قطع نميشود ⁉️ و اصولا دين مبين با اختلاسگر سر دشمني ندارد ⁉️ چي ؟ باور نداريد ؟؟؟؟ اين هم مدرك از كتاب وزين فروع كافي نوشته: ثقة الاسلام كليني ⬇️⬇️⬇️ ✅🌴تلاش نویسنده این بوده، که از دو مقدمه صحیح به صورت ظرافتمندانه،نتیجه ای غلط به ذهن مخاطب القا کند. ✅در اسلام بنا بر مصالح و مفاسدی که شارع مقدس مد نظر داشته برای برخی جرایم، حد مشخص شده و برای برخی دیگر تعزیر وضع گردیده است.وتحقق جرم دارای حد وابسته به جمع شدن شرایطی است: _از جمله حد سرقت. 🔸سرقت در لغت⬅️ «ربودن مال غیر است بطریق پنهانی» و در شرع برای اینكه مستلزم قطع دست باشد عبارت است از⬅️ « ربودن شخص مكلف بطور پنهانی مالی را كه ده درهم قیمت داشته و در محلی بسته و محفوظ (محرز) بوده یا حافظی بر آن گمارده شده باشد». ✅در موضوع سرقت و اختلاس موضوع شناختن دو لفظ (حرز) و (سری) مهم است،زیرا : از شرایط اصلی سرقت⬅️ «دزدیدن از جای محفوظ و بسته و مقفل وبطور پنهانی است». بنا بر این اگر این دو شرط موجود نباشد سرقت هم بوجود نخواهد آمد. ♦️اما شرائطی كه در فقه اسلامی برای تحقق سرقت مستوجب حد ذكر شده عبارت است از: 1⃣بلوغ و عقل اختیار مرتكب. 2⃣مالیت مال مسروقه. 3⃣به حد نصاب رسیدن قیمت مال مسروقه (و آن ربع مثقال طلای خالص است ). 4⃣مال مسروقه متعلق به فرزند و غلام شخص نباشد. 5⃣اگر مال مسروقه طعام است در زمان قحطی نباشد. 6⃣مال مسروقه مال سارق نباشد كه به شكل رهن و وثیقه و اجاره و امثال آن امانت داده باشد. 7⃣توهم حلیت نرود یعنی سارق خیال نكند كه مال خود اوست. 8⃣مال مسروقه از محرمات نباشد. _مال مسروقه از حرز دزدیده شده باشد. 9⃣دزد شخصاً از حرز بیرون آورد و اگر او حرز را بشكند و دیگری بیرون آورد حد نیست. 🔟دزد متاع را شخصاً ببرد. 1⃣1⃣دزد پنهانی ببرد چه اگر آشکارا و به قهر و غلبه یا غیر آن ببرد قطع دست نیست.⬇️ (ر.ک لمعه دمشقیه .ج ۲.کتاب الحدود .حدالسرقه ) 🍀🍀🍀 ✅روایت کافی، نیز اشاره به اجرای حد قطع انگشت،برای سارق دارد نه اینکه مختلس هیچ مجازاتی ندارد، آنگونه که طراح شبهه در صدد القای آن بوده است.روایات فراوانی اختلاس را مذمت و مختلس را مستوجب کیفر دانسته اند. در روایت پیامبر اکرم« ص »،آمده که:" پنج فرد را هر پیامبر مستجاب الدعوه لعنت کرده اند ونفر پنجم کسی است که بیت المال را برای خود حلال سازد".(کافی.ج۲ص۲۹۳). 🍀🍀🍀 🌹امام رضا علیه السلام فرمودند:" برائت از ویژه خوران بیت المال از شرایط اسلام راستین است". (میزان الحکمه:واژه سرقه) 🍁🍁🍁 ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام دوستان کسی جواب این سوال را می دونه فرعون پیروان حضرت موسی را چگونه توصیف نمود؟؟؟
هدایت شده از سیدعادل مکتوفی
با سلام و عرض ادب دو صفتی که فرعون به یاران موسی(علیه السلام) داد در آیات 54و55 سوره مبارکه شعر بیان شده است: «إِنَّ هَؤُلَاءِ لَشِرْذِمَهٌ قَلِیلُونَ». همانا اینها گروهی اندکند «وَإِنَّهُمْ لَنَا لَغَآئِظُونَ». که نسبت به ما خشم ونفرت دارند. کلمه ى «شِرذِمه» به معناى گروهى محدود است که از ابتدا جدا شده باشد. فرعون در تبلیغات خود، مخالفان را گروه کوچکی معرّفی می کند. امّا در تفاسیر از ابن عباس روایت کرده اند: افرادى که با حضرت موسى حرکت کردند حدود 600000 نفر بوده اند، و فرعون به این جمعىّت زیاد مى گوید: «اِنّ هؤلاء لَشِرذمه قلیلون»(1) طاغوت بدانند که مورد تنفّرند. «و اِنّهم لنا لغائظون»  و بغض و خشم نسبت به طاغوت ها و تبرّی از آنان، لازمه ایمان به خداست.(2)   پی نوشت ها: 1.قرائتی، تفسیر نور، ذیل آیات 54و55 سوره شعراء: https://gharaati.ir/%D8%AA%D9%81%D8%B3%DB%8C%D8%B1-%D9%86%D9%88%D8%B1/#numsooreh=26&numayeh=2558 بنابراین دو صفت کم بودن یاران موسی و تنفرداشتن آنها از فرعون، صفاتی بود که او یاران حضرت موسی(علیه السلام) را با آن توصیف نمود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اگر دزدی با اختلاس فرق دارد!!! پس چرا حکم دزد طبق قران اجرا نمیشه!!؟ 2-ایا توجیه تفاوت دزدی با اختلاس در فقه اسلامی با عدالتی که در اسلام هست منافاتی نداره!!؟(دزدی ممکنه در حد یک چهارپا باشه ولی اختلاس در حد چندین میلیارد)
هدایت شده از جان من و سید علی💕
در چه شرایطی دست دزد قطع می شود⁉️ 🔻اول: دزد بالغ باشد. 🔻دوم: عاقل باشد. 🔻سوم: در اختیار خود دزدی کند. 🔻چهارم: مال دزدی حداقل یک چهارم دینار یعنی چهار نخود و نیم طلای سکه دار، یا چیز دیگری که به این ارزش باشد. 🔻پنجم: بداند مالی را که بر می دارد مال مردم است. پس اگر اشتباه کرد و خیال کرد مال خود اوست، حد جاری نمی شود، هر چند ضامن است. 🔻ششم: خود او در مالی که بر می دارد شریک نباشد. پس اگر مثلاً از مال مشترک به مقدار سهم خود بردارد حد ندارد. 🔹هفتم: مال در جایی محفوظ و در بسته باشد و او حفاظت آنجا را از بین ببرد. مثل اینکه قفل را باز کند، یا بشکند، یا دیوار را خراب یا سوراخ کند یا از دیوار بالا رود و مال را ببرد. پس اگر دیگری در را باز کند و او مال را ببرد، و یا در حمام و مسجد و اماکن عمومی مالی را ببرد حد جاری نمی شود هر چند او را تعزیر می کنند. 🔸هشتم: مخفیانه مال غیر را ببرد. پس اگر ظالمی به زور علناً در را باز کند و مال را ببرد، یا به زور مال را از صاحبش بگیرد، یا از دست او برباید، یا مال امانت را تصرف کند و پس ندهد دست او را می برند هر چند ضامن است و تعزیر می شود. 🔹نهم: اضطرار و ناچاری، او را به دزدی وادار نکرده باشد. پس اگر کسی مثلاً در زمان کمبود و قحطی، مواد غذایی مورد نیاز را بدزدد، دست او را نمی برند. 🔸دهم: سارق، پدر صاحب مال نباشد. پس دست پدر را برای سرقت مال فرزند نمی برند، ولی دست فرزند را برای سرقت مال پدر می برند. ضمناً اگر کسی از جیب یا آستین کسی چیزی را ببرد، پس اگر از جیب یا آستین لباس زیر ببرد دست او را می برند، ولی اگر از جیب یا آستین لباس رو ببرد دستش را نمی برند بلکه تعزیر می شود. 🔻همچنین گر کسی مثلاً قفل را شکست و داخل شد ولی پیش از اینکه چیزی را ببرد بازداشت شد، حد جاری نمی شود بلکه او را تعزیر می کنند            منبع: لوح پرسمان
هدایت شده از سیدعادل مکتوفی
جرم «اختلاس» چیست و چه مجازاتی خواهد داشت؟ https://www.tabnak.ir/fa/news/760988
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
با سلام اینکه در قران میفرماید هیچ اجباری در دین نیست را میفهمم که در مورد پذیرش اولیه دین است اما سوال من این است اگر کسی در کشوری مثل ایران به دنیا بیاید دین او به احتمال زیاد اسلام میشود در صورتی که این دین انتخاب خود او نبوده است و بخاطر دین اجداد او بوده است اما اگر این فرد وقتی که بزرگ شد بخواهد دین خود را تغییر دهد مرتد میشود و حکم او مرگ است آیا این درست است؟