eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.7هزار دنبال‌کننده
14.6هزار عکس
5.7هزار ویدیو
124 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از جان من و سید علی💕
⛔️ 🔷 تحریف روایتها و مغالطات وقت و بی وقت "مهدی نصیری " 🔸اخیرا مهدی نصیری مسئله "افول آمریکا را که توسط رهبری مطرح شده زیر سوال برده و پیشگویی دانسته و.....‼️ ببینید اینبار چه شک و شبهاتی را روانه ذهن مخاطب می‌کند 👇⬇️⬇️
هدایت شده از جان من و سید علی💕
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌❌ ما مواجهیم با نوعی نگاه غرب زده‌ی خود تحقیر که گویا توی دهه هشتاد میلادی و دوران اوج قدرت آمربکا فریز شده و مواضعش نسبت به جمهوری اسلامی جوریه که انگار فی نفسه اینور باطل محضه و تمام رفتارهاش بی‌تحقیق غلط اما اونور به عکس همه مواضعش دقیق، صحیح و بی کم و کاست درسته. نگاهی که بی‌سند و با زبان حال استدلال میکنه و نمی پذیره جهان در حال تغییر و گذاره و امریکا دیگه آمریکای پنجاه سال پیش نیست حتی به گفته خودش . . .   
هدایت شده از جان من و سید علی💕
🔹🔸 پاسخی کوتاه به اظهارات مهدی نصیری ❌اخیراً مهدی نصیری، مسئله افول امریکا را که توسط مقام معظم رهبری مطرح شده، پیش گویی دانسته و آن را زیر سؤال می‌برد. در اینجا به هفت اندیشمند غربی که نظریه افول امریکا را مطرح کرده‌اند اشاره می‌کنیم: 🔺🔹کتاب افول قدرت آمریکا که به قلم ایمانوئل والرستین، جامعه‌شناس و نظریه‌پرداز مشهور آمریکایی نوشته شده است به روند نزولی قدرت ایالات متحده و افول هژمونی این کشور در چند دههٔ اخیر پرداخته و ابعاد مختلف این مسئله را تحلیل و ارزیابی می‌کند. 🔺🔸تد گالن کارپنتر»، استاد دانشگاه و عضو اندیشکده کاتو برای اولین بار از اصطلاحی به نام «افول موریانه‌ای» برای اشاره به زوال تدریجی قدرت آمریکا به دلیل برافروختن جنگ‌های متعدد و عقب افتادن از رقبایش اشاره کرد. این اصطلاح بعداً در مقاله‌ای توسط «کریستوفر لین» مورد استفاده قرار گرفت. 🔺🔹فرید زکریا دانشمند سیاسی و یکی از مجری‌های شبکه خبری «سی‌ان‌ان» بخش عمده‌ای از مطالعات و تحقیقات خودش را به مسئله سیاست خارجی آمریکا اختصاص داده است. زکریا معتقد است افول هژمونی آمریکا، نتیجه استفاده نامناسب این کشور از قدرت خود در سال‌های بعد از جنگ جهانی دوم است. به باور او، آمریکا با سوءاستفاده از قدرتش متحدانش را از دست داده و دشمنانش را تقویت کرده است. زکریا معتقد است حملات 11 سپتامبر 2001 نقش دوگانه‌ای در افول هژمونی آمریکا بازی کرده است. 🔹 این حملات، ابتدا واشنگتن را به بسیج منابع و نیروهای خود در جهت مقابله با آنچه «تروریسم» می‌نامید وادار کرد. در سال 2001، ایالات متحده که اقتصادش از مجموع 5 اقتصاد مابعدش بزرگتر بود، تصمیم گرفت هزینه‌های دفاعی خودش را به طرز قابل توجهی افزایش دهد. عامل دوم، به باور فرید زکریا حمله به عراق بود که به فاجعه‌ای پرهزینه برای این کشور تبدیل شد. 🔺🔸چامسکی، نظریه‌پرداز، اندیشمند و تحلیلگر مسائل سیاسی مقاله‌های متعددی درباره افول آمریکا به رشته تحریر درآورده. او، همانند برخی از تحلیلگران دیگر مانند «فرید زکریا» معتقد است که افول آمریکا مسئله‌ای است که به دست خود آمریکا رقم خورده است. 🔺🔹جیمز پتراس، استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه بیرمنگام، صدها مقاله و ده‌ها عنوان کتاب به رشته تحریر درآورده است. یکی از زمینه‌های تحقیقات پتراس، نقش لابی صهیونیسم در سیاست خارجی آمریکا است و او سیاست‌های تحمیل‌شده از سوی این لابی را عاملی می‌داند که موجب زوال قدرت آمریکا می‌شوند. 🔸 پتراس در کتابی به نام «صهیونیسم، نظامی‌گری و افول قدرت آمریکا (2008) » به تفصیل به روشنگری درباره نقش لابی صهیونیسم در نظامی‌گری‌های آمریکا در منطقه پرداخته و بعد از آن به توضیح درباره عواملی پرداخته که موجب از بین رفتن قدرت آمریکا در دنیا می‌شود. او معتقد است که روی کار آمدن ترامپ آخرین ضربات مهلک را به سیاست خارجی آمریکا وارد کرده و او با خارج کردن آمریکا از پیمان‌هایی مانند TPP، دوری‌گزینی از اروپا و برون‌سپاری سیاست آمریکا به عربستان و اسرائیل هم زوال هژمونی آمریکا را به نمایش گذاشته و هم آن را به پیش برده است. 🔺🔸دیوید رانی استاد دانشگاه ایلینوی و نویسنده بیش از 100 مقاله و کتاب است. او در یکی از کتاب‌هایش به نام «بی‌نظمی جدید جهانی: افول قدرت آمریکا» از مفهومی به نام «بحران ارزش‌ها» سخن به میان آورده و نوشته که این معضل بعد از بحران اقتصادی سال 2008 جامعه آمریکا را در بر گرفته است. رانی معتقد است که بحران‌ ارزش‌ها در سراسر تاریخ سرمایه‌داری وجود داشته و پدیده‌ای ذاتی برای سرمایه‌داری است. 🔺🔹آلفرد مک‌کوی استاد تاریخ دانشگاه «ویسکانسین-مدیسون» نویسنده کتاب مشهوری به نام «همدستی سیا در تجارت جهانی مواد مخدر» است. مک‌کوی مقاله‌های متعددی درباره افول قدرت آمریکا نوشته و البته یکی از کسانی است که از نظم جهانی بدون سلطه آمریکا استقبال می‌کند. ✍️ محمد مهدی نادری ؛ عضو هیات علمی گروه مدیریت موسسه امام خمینی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آلن یا ضد آلن چیه؟ آیا ربطی به سازمان مجاهدین خلق ومنافقین داره؟ شخصی مشکوک در پیوی بنده ازمن سوال پرسیده که آیا میدونم آلن چیه؟😐
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام وادب ✍این کلمه ربطی به منافقین خلق ندارد این کلمه نام خارجی است ودیگر اینکه 👈 آلن یک ابزار بسیار ساده برای باز کردن پیچ ها وسوکت ها است که مورد استفاده قرار می‌گیرد. 🖊محمدحسین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ولی قبل از انتخابات، حرفی از سکو و دفتر تو ایران و تیک‌تاک و اینا نبود.... 👈کاربران فضای مجازی در واکنش به گفته‌های رییسی درمورد فیلترینگ اینستاگرام،این بخش از کلیپ تبلیغاتی وی در انتخابات ۱۴۰۰ را در فضای مجازی منتشر کردند ای دادو بیداد از دست رئیس جمهور انقلابی
هدایت شده از جان من و سید علی💕
🔴 اینجور انقلابیگری، گریه دارد... 🔰 اینکه از کلام رئیس جمهور بخشی را گزینشی برداریم و با وارونه نمایی دست به تخریب بزنیم، گریه دارد... 🔸 چرا پس از ذکر این جمله از رئیس جمهور "همانند برخی کشورهای مدعی آزادی بیان، قائل به برگزاری دادگاه برای سکوهای خارجی نیستیم" نمیگوئید در ادامه ایشان فرمودند:"سیاست دولت جلوگیری از تبدیل شدن فضای مجازی به بستری برای ایجاد ناامنی در کشور است و در این راستا فعالیت هر سکوی خارجی که حاضر به مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی با ایجاد دفتر در داخل کشور باشد، هیچ منعی ندارد." ◀️ در واقع آقای رئیسی شفاف و واضح فرمودند: "فعالیت هر سکوی خارجی که حاضر به مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی با ایجاد دفتر در داخل کشور باشد، هیچ منعی ندارد." ❇️ میدانم که اگر سکوت کنم و عبور کنم در برابر اینگونه ظلمها و خیانتها، کمتر توهین میشنوم و فحش میخورم... ❇️ میدانم که وقتی اینگونه مطلب مینویسم، باید هزینه اش را پرداخت کنم و دشمن برای خودم میسازم... ❇️ میدانم که وقتی اینگونه از حق دفاع میکنم، گزارشات متعددی برای دستگاهها و مسئولین مختلف توسط همین افرادِ به ظاهر انقلابی ارسال میشود... ✅ اما، باکی نیست؛ نمیشود در مقابل اینگونه خیانتها و ظلمها سکوت کرد و به مخاطب آگاهی نداد... ⛔️ به برخی از رفقای هم جبهه باید گفت: این چه مرامِ رسانه ای است که شما دارید؟! به چه قیمتی میخواهید حقیقت را وارونه نشان دهید و مردم را نسبت به مسئولین بدبین و بی اعتماد کنید؟!! آیا اینگونه انقلابی بودن گریه ندارد؟!!!! ✍️ سید احمد رضوی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب @s_a_razavi
هدایت شده از جان من و سید علی💕
✅ نق زدن از شاخصه های نگاه انقلابی نیست 🔹 درست توجّه بفرمایید؛ بخصوص جوانهای عزیزمان توجّه کنند. یک طرف، پیشرفتها، موفّقیّتها، دستاوردها است، یک طرف هم ضعفها است؛ دو جور میشود نگاه کرد: یک جور این است که به دستاوردها نگاه کنیم، بفهمیم که ما توانش را داریم و بگوییم: خیلی خب، با همان همّتی که اینها را به دست آوردیم، این ضعفها را هم با همان همّت برطرف خواهیم کرد؛ این یک جور نگاه است؛ این نگاه، نگاهِ انقلابی است. 🔹یک نگاه دیگر این است که به ضعفها نگاه کنیم و بگوییم: «آقا! فایده‌ای ندارد. نگاه کن، ببین ما چه ضعفهایی داریم؛ فایده ندارد، نمیشود کاری کرد»؛ یا بنشینیم، دست روی دست بگذاریم، یا نق بزنیم یا فریاد علیه این وضع بزنیم یا ضعفها را با صدای بلند، چند برابر بزرگ کنیم؛ این نگاه، نگاه‌ ارتجاعی است. بله، ضعف هست منتها شما با نگاه انقلابی به ضعفها نگاه کنید، چرا با نگاهِ ارتجاعی نگاه میکنید؟ 🔹 من اصرار دارم آن راه اوّل درست است: راه انقلابی؛ یعنی وقتی که ما نگاه میکنیم ضعفهایمان را مشاهده میکنیم، بگوییم ما دستاوردهای بزرگی داریم که این دستاوردها به نظر ما دست‌نیافتنی بود؛ [لذا] همّت کنیم. ۱۴۰۱/۱۱/۲۶ 🔻 بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مردم آذربایجان شرقی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام وقت شما بخیر چرا انتظار دارید فرمانده ناو وینسنس که به پرواز IR655 شلیک کرد محاکمه و اعدام بشه در صورتی که فرمانده پدافندی که به پرواز UK752 شلیک کرد رو تنها به 13 سال حبس محکوم کردن اصلا چرا اون شب آسمان رو کلیر نکردن؟
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و احترام. 🔸ما انتظار نداریم اشتباه نشه. فرمانده ناو امریکایی دستور مستقیم بر شلیک موشک به هواپیمایی را داد که میدانست مسافر بری هست. 🔹اما در حادثه ی هواپیمای اوکراینی، یک اشتباه در محاسبات راداری بود و فرمانده پدافند دستور به شلیک نداد. لذا ناب تربن قانون در قضائی نیروهای مسلح ایران است که از پایور پایین تا رده ی بالای فرماندهی را مجازات میکنند. آسمان آنشب و تمام شبها امن بود و هست. این قانون در امریکا وجود ندارد.❌ الاقل ...محسن خاکزاد ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از حسین ستوده۲
جان من و سید علی💕: *فیلم/ دکتر موسوی ترکوند!!* *مخالفت با حجاب اجباری!!* *در قرآن هیچ‌جایی مجازات برای کسی که حجاب را رعایت نمیکنه تعیین نشده!* ✅🌴 *پاسخ به چند شبهه پربسامد در موضوع حجاب*👇👇♦️♦️♦️ در این متن چند پرسش و شبهه پربسامد در موضوع حجاب را ابتدا بررسی کرده و سپس به یک راه حل اجمالی می‌پردازیم. طبیعی است که همه شبهات منحصر به این موارد نیست . *آیا حجاب واجب است⁉️ ♦️قریب به اتفاق فقها حجاب را جزء ضروریات دین می دانند. آیه "قل للمومنات یغضضن...." به تعبیر اکثر مفسرین مانند طبرسی و علامه طباطبائی و مکارم شیرازی و...با این شان نزول است که چون زنان پیراهنی می پوشیدند که گریبانشان باز بوده است، این آیه نازل شده است که باید روسری راطوری ببندند که قسمت های یاد شده و مو و دور گردن و غیره پوشیده شود. بعد از نزول این آیات داریم که عایشه زنان انصار را چنین ستایش می کرد که «حتی یک نفر آنان مانند سابق بیرون نیامدند و سر خود را با روسری مشکی می پوشاندند.» ✅ *اما آیا حجاب اجباری است؟!* سوال را باید دقیق کرد. اجبار به چه معنا؟ ما در دین اجبار نداریم. نه در اعتقاد و نه در عمل. پس بدین معنا حجاب اجباری نداریم. اما حجاب قانونی داریم. تفاوت این دو چیست؟ 🔷 فرد مسلمان می‌تواند نماز نخواند و روزه نگیرد. اما در حجاب ماجرا متفاوت است. حجاب برخلاف نماز و روزه، امری فردی و در خلوت نیست و بروز اجتماعی دارد. یعنی فرد می تواند اعتقادی به حجاب نداشته باشد اما به جهت اجتماعی نمی تواند خلاف قانون عمل کند. دین اختیاری است. مردم می توانند دینی که پذیرفته‌اند را عمل نکنند که البته متضمن آثار اخروی است. اما رفتار آنها نباید منجر به ضرر جامعه شود. لذا شرب خمر در خانه یک حکم دارد و در خیابان متضمن ضرر اجتماعی و یک حکم.  جلوگیری از ضرر جامعه در مقابل آزادی و تعرض فرد، از بینات است و در همه جای عالم نیز همین اصل برقرار است. 👇 *آیا حجاب در زمان انبیا نیز اجباری بوده است؟!* ⁉️ 👇 برخی معتقدند در زمان انبیا حجاب اجباری نبوده است. اولا در این رابطه اجماع نیست. مثلا به اعتقاد شهید مطهری اساساً دوره‌ای را نمی توان نشان داد که به طور عمومی شدت حجاب بیش از زمان رسول اکرم باشد. و احتمالا این شدت حجاب بیانگر اهتمام حکومت نبوی در اجرای این دستور الهی است. با این حال استدلال ما اینجا نیست. حجاب امری اجتماعی است.  احکام اجتماعی و حکومتی عقلا و شرعا جزء اختیارات حاکم است. منحصر به سیره اهل بیت نیست و کاملا منطبق با شرایط زمان و مکان است. یعنی یک مساله می تواند در یک دوره ای موضوعیت نداشته باشد و در دوره دیگر مساله آن روز جامعه باشد. مثل اینکه امیرالمومنین مالیات بر اسب قرار می دهند حال آنکه در زمان پیامبر اینطور نبوده است. یا اینکه برخی ائمه در دوره خود خمس را از شیعیان نمی گرفتند.  پس قانون گذاری برای حجاب جزء اختیارات حاکم است و نیازی به انطباق با دوره زعامت اهل بیت ندارد. حجاب می تواند در دوره ای به جهت اجتماعی سخت گیرانه نباشد و در دوره دیگر الزام آور باشد. همین امروز نیز این تفاوت وجود دارد. مثلا زنان روستایی در شالیزار ممکن است  آستین لباس خود را تا آرنج هم بالا بزنند اما هیچ گشت ارشادی به آنها تذکر ندهد اما همین حجاب در شهر مورد توجه قانون باشد. هردو خلاف شرع است اما یکی بجهت اجتماعی و عرفی می تواند مساله قانون نباشد و مجری قانون از کنار آن عبور کند. 🔺 *وقتی برخورد با بی حجابی در زمان اهل بیت نداشتیم پس این مجازات از کجا آمده است؟* 🌴مجازات در حقوق اسلامی 4 عنوان دارد. دیات و قصاص و حدود و تعزیر. حدود در شرع آمده است. دیات و قصاص هم روشن است و برای جرائم عمدی و غیرعمدی و جبران است. اما تعزیر کاملا بر اساس شرایط زمان و مکان است که حاکم وضع می کند. حجاب نیز تعزیری است مثل بسیاری از مجازات های دیگر. 👇♦️ ⁉️ *چرا کشف حجاب تعرض به حقوق اکثریت است؟!*  "خب مردها تحریک نشوند". 👇 ✅🌴این حرف برای تنزل دادن مساله است. البته قواعد طبیعی و غریزی سرجای خودش قرار دارد و دستوری نیست، ولی علت اصلی این دست مسائل نیست. توجه کنیم اینکه گفته می شود کشف حجاب، تعرض به حقوق اکثریت است به جهت این است که شرایط برای دینداری سخت می شود. چرا اکثریت باید به مشقت بیافتند که عده ای می خواهند مقابل اراده دینی مردم باشند؟ مثلا نگاه به موی زن نامحرم، بدون تحریک هم حرام است. یعنی حجاب اختیاری یک نفر، مشقت است برای دیگری. اما ماجرا از این نیز فراتر است. شهری که قرار است محیط دین ورزی و بستر معنویت برای جامعه باشد مستعد بی اخلاقی می‌شود.  وظیفه یک حکومت، ساخت بستری است که مهیای دینداری باشد نه مروج بداخلاقی. ⁉️ *اگر قانون حجاب را نخواهیم چه باید کرد!؟ مشروعیت این قانون از کجاست!؟* 🔺اگر بحث درون دینی نکنیم؛ با منطق دموکراسی و حقوق بشری ن
هدایت شده از حسین ستوده۲
یز، قانون مشروعیتش را از رعایت مصلحت اکثریت می گیرد. یعنی اقلیت به حکم اخلاق و عقل لازم است حق اکثریت را رعایت کنند. قانون حجاب بر مبنای مصلحت مسلمین نوشته شده است. 👇 ⁉️ *چه کسی گفته طرفداران حجاب اکثریت اند؟! رفراندوم بگذاریم.!! 👇 ♦️از رفراندوم هراسی نیست. اما منطق این بحث ایراد دارد. انتخاب دین اختیاری است اما انتخاب اجزای دین اختیاری نیست. یعنی یک جامعه می توانند اسلام را با رای کنار بگذارند و البته در قیامت حساب پس می دهند اما اجزای دین را نمی شود به رای گذاشت. انتخاب ملت ایران نیز اسلام است. مهمترین شاهد نیز رفراندم ابتدای انقلاب است که به اسلام در قالب مدل اجرایی جمهوری اسلامی رای دادند. 👇 *آن رای پدران ما بود و ما قبول نداریم. تکلیف چیست⁉️ 🔷پاسخ به این شبهه دو وجه دارد. سلبی و ایجابی. بخشی ایجابی اش این است که رفراندوم با انتخابات ها و مشارکت سیاسی مردم در طول انقلاب بارها تمدید شده است. یعنی اینطور نیست که یک بار رفراندوم برگزار شده باشد و تمام. اما وجه سلبی اش این است که اگر یکی فردای رفراندوم جدید گفت من این را هم قبول ندارم و باید مجدد رفراندوم شود تکلیف چیست؟ این دور باطل است و پایانی ندارد. 👇 ✅ *گشت ارشاد تا امروز چه کسی را باحجاب کرده است!؟ چرا اصرار به اجرا داریم⁉️ 👇 ♦️گفته شده است قوه قهریه در موضوع برخورد با بدحجابی بی تاثیر است. بی تاثیر در چه چیز؟ برخی تصور می کنند با گشت ارشاد قرار است بی حجاب ، باحجاب شود. غلط فاحشی است. برخی تصور می کنند با گشت ارشاد قرار است حجاب در جامعه رشد کند. این نیز غلط فاحشی است. 👇 پس گشت ارشاد چیست⁉️ 👇 گشت ارشاد دفاع از حق الناس است؛ چیزی فراتر از حق الله. حجاب فردی، تکلیف شرعی و حق الله است ولی وظیفه نظام، دفاع از حق الناس است.  اشتباه سوال کننده این است که تصور می کند رفتار قهری برای اصلاح بدحجاب است. آن نیز هست ولی اولویت اول نیست. برخورد قهری برای صیانت از جامعه دینی است. قوانین حکومت باید به نحوی باشد که نه تنها اهل حجاب احساس غربت نکنند، بلکه فضای اجتماعی نیز به خودی‎ خود مشوق آن‌‎ها باشد. قانونی شدن حجاب یکی از روش‌‎هایی است که فضای اجتماعی را با خواست درونی اهل حجاب، هماهنگ می‎کند. کسانی که معتقدند حجاب باید اختیاری باشد که هرکس هرطور تمایل داشت به خیابان بیاید احتمالا حاضر نیستند عواقب این حرف شان را بپذیرند. اگر حجاب محدودیت نداشته باشد، آنگاه نباید انتظار داشته باشند خانواده به سبک شرقی و اسلامی اش حریم و حرمت داشته باشد. رهاسازی جامعه و اباحه گری روی دیگرش روابط نامشروع زن و مرد و به هم خوردن کانون خانواده و... است. آنچنان که امروز در غرب شاهدیم. حجاب اختیاری یک زنجیره است که روی دیگرش ابزاری شدن زن در جامعه است. پای عوارض این زنجیره می مانیم؟ پس قهریه صیانت از جامعه ایست که قرار است بستر ذکر و معنویت و تدین باشد نه الزاما باحجاب کردن بی حجاب. با این توضیح روشن می شود که برخورد با بدحجابی ممکن است بر فردخاصی تاثیر نداشته باشد اما جامعه را امن کرده است. فرض کنید وضعیت امروز را 20 سال پیش داشتیم. آیا با افول دینداری مواجه نبودیم؟ ✅تذکر؛ روشن است که از فلسفه قهریه دفاع می کنیم نه رفتارهای غلط و خشونت بار. توجه کنیم که از الزام دفاع می کنیم نه خشونت. کمربند ایمنی الزام است اما خشونت نیست. چه باید کرد⁉️ امر به معروف و نهی از منکر، چه فردی و چه حاکمیتی اش دارای یک پیش نیاز ضروری و اولیه است و اینکه فرد خاطی باید آن امر را معروف یا منکر بداند. مساله حجاب هنوز برای بخشی از جامعه روشن نیست. اینجاست که مساله مدارا در اسلام مطرح می شود. مدارا یک اصل تربیتی است که با فرد همدلی و همراهی می کند تا در گام های بعدی مساله برایش روشن شود.  مدارا با تسامح و تساهل متفاوت است. مدارا یک صبر فعال و آگاهانه است و تسامح و تساهل، غفلت و بی اعتنایی ناشی از اباحه گریست. به همین جهت اجرای قانون تنها محصور به گشت ارشاد نیست و 23 نهاد دیگر باید در این خصوص نقش آفرینی کنند که متاسفانه تعطیلند. ✅توجه شود که امر مدارا برای متن مردم است و ساختارشکنی هایی شبیه کمپین چهارشنبه های سفید از این موضوع خارج است و نیازمند مواجهه قهری است. مقصد در چهارشنبه های سفید، به گفته سرشاخه اصلی آن، براندازی است نه حجاب اختیاری یا اجباری. ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از حسین ستوده۲
فیلم شبکه‌های اجتماعی: دکتر موسوی ترکوند مخالفت با حجاب اجباری در قرآن هیچ جایی مجازاتی تعیین نشده برای کسی که حجاب را رعایت نمیکنه همانطوری که برای کسی که نماز نمیخونه تعیین نشده، همانطوری که برای کسی که غیبت میکنه تعیین نشده ما میگیم غیبت کردن یعنی خوردن گوشت برادر مرده خودتان. برای چنین چیزی به این زشتی و شنیعی هیچ مجازاتی تعیین نشده چرا؟ چون یک اصل اخلاقیه، یک حکم اخلاقیه. حجاب هم یک حکم اخلاقیه. درسته که یک زن مسلمان بنابر فهم خودش باید حجاب را رعایت کنه همانطوری که من الان یک درکی از حجاب دارم و همونو رعایت میکنم. این درک رو کسی نمیتونه به من اجبار کنه کی گفته حکومت وظیفه داره که ی حدی از حجاب رو به شهروندانش اجباری کنه؟ (خلاصه شده) 👇⬇️ ✅🌴اولا اظهار نظر در مورد دین یک کار تخصصی است پس لطفا این کار را به اهلش بسپارید. شما بهتر اسلام را می فهمید یا مراجع تقلید؟ شما یا رهبر انقلاب⁉️ ثانیا: قرآن تنها منبع احکام الهی و آموزه های دینی نیست بلکه در کنار قرآن، اهل بیت یعنی روایات معصومین (پیامبر و ائمه اطهار) نیز از منابع می باشد. بلکه علما، عقل انسان البته آن عقلی که به طور قطعی و صد درصد مصلحت یا مفسده‌ی یک کار را تشخیص بدهد را نیز جزو منابع آموزه‌های دینی می دانند. 🔰پس نباید به بهانه‌ی اینکه حکم یک چیزی در قرآن نیامده، آن کار را به میل خودمان انجام دهیم. 🔹در قرآن آیات در مورد حجاب متعدد داریم ولی من به این آیه خواننده عزیز را توجه می‌دهم: خدای متعال در آیه ۱۹ از سوره نور مطلبی را بیان می فرماید: إِنَّ ٱلَّذِينَ يُحِبُّونَ أَن تَشِيعَ ٱلۡفَٰحِشَةُ فِي ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ لَهُمۡ عَذَابٌ أَلِيمٞ فِي ٱلدُّنۡيَا وَٱلۡأٓخِرَةِۚ وَٱللَّهُ يَعۡلَمُ وَأَنتُمۡ لَا تَعۡلَمُونَ ترجمه: كسانى كه دوست دارند کارهای زشت و منکر در ميان اهل ايمان شايع شود، (کسانی که دنبال کارهای زشت هستند) در دنيا و آخرت عذابى دردناك خواهند داشت، و خدا [آنان را] مى شناسد و شما نمى شناسيد ⁉️این آیه چه می فرماید و چه ارتباطی با بی حجابی یا بد حجابی پیدا می کند؟؟؟؟ آیا کسانی که بی حجاب یا بدحجاب می شوند و از آن دفاع می‌کنند در جامعه زشتی‌ها و منکرها و گناهان را توسعه نمی‌دهند⁉️ 🔸آیا با بی حجاب شدن زنان در سطح جامعه و انجام رفتار سبک و جلف از آنان 1⃣زنا در جامعه زیاد نمی شود؟ 2⃣طلاق در جامعه زیاد نمی شود؟ 3⃣ارتباط با نامحرم زیاد و عادی نمی شود؟ 4⃣گناه زیاد نمی شود؟؟ 5⃣ ارتباط های نامشروع و خدا ناپسند رونق نمی‌گیرد؟؟؟ 6⃣رفتارهای حیوانی در جامعه زیاد نمی‌شود؟؟ 7⃣بازار فاصله گرفتن از خدا رونق نمی‌گیرد؟؟ 🌸⁉️آیا عذابی که در آیه مطرح شده شامل این افراد نمی‌شود؟؟ این کارها را پوشش نمی‌دهد؟؟ 🌸⁉️آیا بی حجاب ها و بدحجاب ها نمونه و مصداق افرادی نیستند که دنبال شیوع دادن و همگانی کردن فاحشه و گناه و منکرات هستند؟؟؟؟ پس کسی نگوید در قرآن چیزی بیان نشده است. ⁉️سوال دوم: 🔆مرز مسائل اخلاقی و فقهی کجاست؟؟؟ 🔆به راستی چه چیزی فقهی و چه چیزی اخلاقی است؟؟ 🔆 آیا فقط به مسائل فقهی باید عمل کرد و مسائل اخلاقی آزاد هستند هر کسی دوست داشت عمل کند و هر کسی دوست داشت عمل نکند؟؟؟ 🌹واقعیت این است که در نگاه اسلام انسان موجودی است که هدف از خلقت او رسیدن به قرب الهی است. هدف این است که هر روز به خدا نزدیک شود. ❇️برای رسیدن به خدا و نزدیک شدن به او خدای متعال دستوراتی داده است. که برخی را باید انجام داد و برخی را باید ترک کرد. برخی خوب هستند و برخی بد هستند. مثلا فرموده: "اعدلوا" یعنی عدالت بورزید و فرموده : "لا تظلموا" یعنی ظلم نکنید. 🔰 با این نگاه تفاوتی میان احکام فقهی و حقوقی و اخلاقی و... نیست و باید به همه عمل کرد. اینگونه نیست فردی مجبور باشد نماز بخواند چون حکمی فقهی است ولی آزاد باشد دروغ بگوید به بهانه اینکه حکمی اخلاقی است. نه اینگونه نیست. 🔰 احکام دین را می توان از زاویه‌ای دیگر نیز نگریست. 1⃣برخی احکام فردی هستند: این احکام هر چند فرد باید آنها را رعایت کند، لکن در صورتی که فرد به آن عمل نکند به دیگران ضرری نمی رسد لذا حکومت و سایر مردم نسبت به آنها وظیفه ای ندارند. 2⃣برخی احکام اجتماعی هستند: این احکام به لحاظ اجتماعی بودن لزوم اجرای متفاوتی دارند. فرد مجبور است به آنها عمل کند و اگر عمل نکند چون به دیگران نیز آسیب میرسد، حکومت و سایر افراد موظف هستند وارد میدان شوند. وظیفه دارند تذکر دهند، وظیفه دارند شخص را مجبور به عمل کنند. 🔆حجاب یک حکم اجتماعی است. اگر فردی بی موالات باشد، لاجرم ضرر و زیان آن، صدمات و لطمات آن، وزر و وبال آن، طلاق و از پاشیدگی زندگی در اثر آن، شیوع گناه و غضب الهی در اثر آن و ... سایر افراد ‌و عموم جامعه را در بر می گیرد. کسی را توان ف رار از مصیبت های بی حجابی نیست. وقتی موج آمد، همگان را سیل آن خواهد برد. 🔆وقتی
هدایت شده از حسین ستوده۲
بی حجابی رایج شد و زنان خودشان را بزک کردند و مانند حوریه شدند: 1⃣ زندگی ها از خطر از هم‌ پاشیدگی در امان نیست. ممکن است مردی صبح از خانه بیرون رود و شب به خانه خودش برنگردد و در خانه ی دیگری بخوابد. ممکن است زنی صبح از خانه بیرون رود و شب جای دیگری باشد. 2⃣ جامعه از خطر رفتارهای حیوانی در امان نیست. همّ و غمّ زنان و مردان رفتارهای حیوانی می شود. چنین جامعه ای به جنگلی می ماند که رابطه جنسی و شهوانی در آن آزاد است. و هیچ ضابطه ای ندارد. حجاب روابط را ضابطه مند می کند 3⃣جامعه از خطر فاصله گرفتن از خدا و یاد خدا در امان نیست. چنین افرادی وقتی در حال شهوت رانی هستند، دیگر نماز می خوانند؟ روزه می گیرند؟ اهل دعا هستند؟ اهل نجوا با خدا هستند؟ 🔆 جامعه ای که در شهوت غرق شد، 1⃣امام جامعه ی خود را یاری نمی کند، 2⃣امام جامعه ی خود را فراموش می کند، 3⃣وقتی به وجود او نیاز است، در میدان نیست. 🔰چنین جامعه ای به شدت آسیب پذیر می شود. 🔆شما نگاه کنید چه کسانی در دنیا از حجاب در ایران رنج می برند؟؟ آمریکایی ها و اسرائیلی ها و دیگر دشمنان ⁉️چرا؟ 🔆چون آنها می دانند حجاب یعنی بزرگترین سد در مقابل تهاجمات آنها. 🔰 اگر 1⃣خدا پرستیم: حجاب 2⃣حجاب کشورمان‌ را دوست داریم: حجاب 3⃣حجاب خانواده ها را دوست داریم: حجاب 4⃣اقتدار کشور را می خواهیم: حجاب 5⃣موفقیت و پیشرفت را میخواهیم: حجاب 6⃣اگر دنیا می خواهیم: حجاب 7⃣اگر آخرت می خواهیم: حجاب ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آخوندی که رئیس عقیدتی سیاسی یکی از ارگان های دولتی هست میگه : بعد از شلوغیهاے اخیر  یڪ روز در نمازخانه یک خانم کارمند بسیار  محجبه سوالے رو از من پرسید که هیچ پاسخی نداشتم اون خانم محجبه پرسید : چرا پلیس و بسیجیها توے اعتراضات اخیر روے زنان و دختران دست بلند میکردند و آنها رو میزدند؟؟ گفتم : چون آنها خلاف قانون عمل کرده اند و کسے که خلاف قانون عمل کنه مستحق تنبیه هست چه زن باشه یا مرد باشه آن خانم پرسید یعنے اگر یڪ زن خلاف قانون عمل کنه یڪ مرد بسیجے یا پلیس حق داره  روے اون زن باتوم بکشه یا اون زن رو با لگد بزنه؟؟ گفتم بله حق داره چون مجرم مجرمه و کسے که قانون رو زیر پا میذاره باید تنبیه بشه . خانم محجبه گفت : پس شما میگید که این زنها و دخترانے که تجمع و اعتراض کرده اند چون تجمعشان خلاف قانون بوده مستحق تنبیه هستند و دیگه توجهے به محرم و نامحرم  نمیکنید گفتم بله  دقیقا درسته خانم محجبه گفت : شماها هزار و چهارصد ساله که براے سیلے خوردن حضرت فاطمه زهرا عزادارے میکنید و غیرتتون به جوش میاد و اون فرد سیلے زننده رو مستحق عذاب میدونید و هر سال سه دهه براے حضرت زهرا و سیلے و لگد خوردنش عزادارے میکنید گفتم بله چون مامورین خلیفه نباید دست روے یڪ خانم بلند میکردند . خانم محجبه گفت : مگه خلیفه وقت دستور نداده بود که همه باید با او بیعت کنند ولے حضرت علے از دستور و قانون خلیفه مسلمین سرپیچے کرد و بیعت نکرد گفتم بله گفت : پس حضرت علے خلاف قانون عمل کرده و مستحق تنبیه و دستگیرے بوده و در ضمن حضرت زهرا هم چون کمڪ به یڪ فردے که خلاف قانون عمل کرده مستحق سیلے و لگد بوده و ماموران خلیفه مسلمین کار درستے انجام داده اند . چون امر ؛ امر ولی مسلمین بوده است آخونده گفت هر جورے که خواستم جواب اون خانم را بدهم تف سر بالا بود و هیچ جوری نتونستم توجیه کنم و از همان روز تا الان این سوال خانومه مثل خوره جانم رو میخوره و فهمیدم که مردم حواسشون خیلے خیلے جمع هست . یک ساعت تفکر از هفتاد سال عبادت بهتر است .
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و احترام ♦️👇 ✅🌴 اولا هیچ قانونی نبایست مصداق ظلم و مخالف شرع باشد 🔹 سوال اساسی : آیا الان با هر مخالف قانون برخورد فیزیکی میکنند؟(اساس شبهه نادرست است)❌❌ 🔸آیا با حضور میلیون ها پرونده جرم در ایران آیا مجرمین داخل خیابان قبل از برگزاری دادگاه تنبیه میشوند؟ (نویسنده شبهه با سفسطه به دنبال القاء حرف غلطش و به تبع آن قیاس نارواست) 🔹 صدالبته در همه دنیا هر تجمعی که خلاف امنیت ملی باشد و موجب خسارت شود بعد از درخواست اولیه با متخلفان برخورد میشود. هر ماه ده ها تجمع جلوی مجلس برگزار میشود و معترضان به دنبال احقاق حقوق خودشان هستند لیکن کسی به آنها بی احترامی و هتک حرمت نمیکند 🔸 آیا در نظام اسلامی و حتی بر اساس قاعده دموکراسی کسی که با نظام حاکم بیعت نکند دست بسته او را برای بیعت میبرند و به خانه او حمله ور میشوند. دقت شود قیاس دو فعل در شبهه بسیار کودکانه لحاظ شده است 🔹در جمهوری اسلامی ایران هم اکنون بیشمارند که با نظام مخالفند و از حداکثر حقوق شهروندی برخوردارند 🔸❌ چند دروغ و نکته دیگر در این ماجرا: اولا ماجرای ضربت خوردن مربوط به غصب فدک بود ثانیا حق و قانون با علی بود و آنها علیه قانون و حکومت نبوی کودتا کرده بودند ثالثا بزرگنمایی های هالیودی در زدن زنان در جریان اغتشاشات خاصیت لامرز و لامذهب بودن فضای مجازی است که نخ نما شده و به آن عادت کرده ایم. 🔹انتساب این داستان های ساختگی به فلان آخوند سازمان نظامی کذب است❌ و هدف تضعیف چهره حقوقی آنهاست‌. 🔸دوستان عزیز هجمه شدید ماهواره ها علیه ارزش های دینی و اهل بیت نشان از درستی حرکت شما خوبان دارد و گرنه آنان برای اسلام آمریکایی لایک هم می فرستند!! ✍ محمد صادق سلطانزاده بشرویه 🌱 🌱 ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا