#سوال
⭕️ تبریک به مسؤلین یهودی مخفی ( آنوسی ) در جمهوری اسلامی که به طور علنی توانستند یکی از مسایل مهم یهود را از طریق قانون در سرزمین پارس اعمال کنند.
از قدیم یکی از دغدغه های یهودیان مخفی در ایران، شنبه کار نکردن بود، چون اگه کار نمیکردن دیگران متوجه میشدن طرف یهودی مخفی هست که دیگه حل شد!
👤 آنتی صهیون: کجای اقتصاد ما جهانی است که لازماست تعطیلاتمان را با جهان هماهنگ کنیم!؟
یعنی تا الان که تعطیلات اخر هفته ما با خارجی ها یکی نبود به کجای اقتصادمان برخورده بود که بعد از این با تعطیلی شنبه میخواهد مرتفع شود!؟
گذر از #حجاب کافی نبود که از تعطیلات اسلامی هم بسمت تعطیلات یهودی و... گذر کردید!
مومنین باید در برابر طرح تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه بایستند تا ابطال شود
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و ادب
#پاسخ
🔸به گزارش «تابناک»، ارتباط با بازارهای جهانی و استفاده از ظرفیتهای بیشتر این بازار، دلیل اصلی تلاش دولت برای تغییر تعطیلات آخر هفته در ایران است. هم اکنون بانکها و مؤسسات ایرانی، روزهای پنجشنبه و جمعه تعطیل هستند و بیشتر بازارهای جهانی روزهای شنبه و یکشنبه و به این ترتیب برای انجام معاملات و داد و ستدها تقریبا چهار روز مفید هر هفته از دست میرود و همه اتفاقات باید در سه روز باقی مانده صورت بگیرد؛
🔻اما با جابجایی یکی از دو روز تعطیلی از پنجشنبه به شنبه، حداقل یک روز کاری مفید دیگر برای ارتباط با بازهای جهانی ایجاد میشود. این طرح البته موافقان و مخالفانی هم دارد. بیشک تجار و بازرگانان و شرکتها و مؤسساتی که با بازارهای جهانی در ارتباط هستند، از این طرح به شدت استقبال کرده و میکنند.
🔹به گفته محسن پیرهادی(عضو هیئت رئیسه مجلس) ، ساماندهی تعطیلات پایان هفته موجب تنظیم بیشتر با بازارهای جهانی و منطقهای، جلوگیری از فرصتسوزی تجاری و خسران کشور در این حوزه خواهد شد.
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
#سوال
استدلال شما برا این مورد که به عنوان نقص قرآن اومده چیست؟
1توبه
آیه ۵۴ سوره انعام میگوید:[۶۵]
... هر کس از شما که از روی نادانی کار بدی کند، آنگاه توبه کند و نیکوکار شود، بداند که خدا [نسبت به او] آمرزنده و مهربان است.
آیه ۱۱۹ سوره نحل نیز همین مضمون را تکرار میکند:[۶۵]
پروردگار تو برای کسانی که از روی نادانی مرتکب کاری زشت شوند، سپس توبه کنند و به اصلاح آیند، آمرزنده و مهربان است.
آیه ۱۷ سوره نساء نیز با صراحت بیشتری، شرط قبولی توبه را جهل به گناه میداند:[۶۵]
[قبول] توبه بر خدا فقط برای کسانی است که بدی (گناه) به نادانی کنند، سپس بزودی توبه کنند. آنانند که خدا بسویشان بازمیگردد [و توبهشان را میپذیرد]...
طبق آیات فوق، توبه افرادی که با علم به گناه بودن یک عمل، مرتکب آن شدهاند قبول نمیشود. اما آیه ۱۵۳ سوره نساء میگوید:[۶۵]
اهل کتاب از تو میخواهند که کتابی از آسمان بر آنان فرو آری، همانا از موسی بزرگتر از این خواستند که گفتند: خدای را آشکارا به ما نشان بده، پس صاعقه آنان را به سبب [گستاخی و] ستمشان بگرفت. سپس گوساله را پس از آنکه نشانههای روشن و آشکار [معجزات] برایشان آمده بود [به خدایی] گرفتند و ما [پس از آنکه توبه کردند] از آن گناه ذرگذشتیم…
سؤال منتقد این است که خداوند چگونه توبه بنیاسرائیل را - با آنکه عالمانه (و پس از آنکه حجت بر آنها تمام شده بود) مرتکب شرک شدند، قبول کرد و گناهشان را بخشید، و آیا این با مفاد آیه ۱۷ سوره نساء در تناقض نیست.[۶۵] آیات ۸۶–۸۹ سوره آلعمران میگوید:[۶۵]
چگونه خداوند، قومی را که بعد از ایمانشان کافر شدند، هدایت کند؟ با آنکه شهادت دادند که این رسول، بر حق است و برایشان دلایل روشن آمد و خداوند قوم ستمگر را هدایت نمیکند؛ آنان سزایشان این است که لعنت خدا و فرشتگان و مردم، همگی بر ایشان است؛ در آن (جهنم) جاودانه بمانند، نه عذاب از آنها کم میشود و نه مهلت مییابند؛ مگر کسانی که پس از آن توبه کردند و درستکاری پیشه کردند که خداوند آمرزنده مهربان است.
طبق این آیات، کسانی که دلایل روشن (بینات) برایشان آمده و به حقانیت رسول خدا پیبرده و ایمان آوردهاند، چنانچه دوباره کافر شوند، عذاب ابدی در انتظارشان است، مگر آنکه توبه کنند و راه درستکاری در پیش گیرند. منتقد پس از ذکر این موارد میپرسد «یعنی توبه چنین افرادی -که عالمانه و آگاهانه از ایمان خود دست کشیدهاند و دوباره کافر شدهاند- نیز مورد قبول واقع میشود؟!» و آن را تناقضی دیگر بهشمار میآورد. آیه ۹۰ همان سوره قبل یعنی آل عمران میگوید:[۶۵]
کسانی که پس از ایمان خود کافر شدند، سپس بر کفر خود افزودند، هرگز توبه آنها پذیرفته نخواهد شد، و آنان، خود گمراهانند.
در ادامه منتقد با ذکر اینکه این آیه درست پس از آیات فوق (آیات ۸۶–۸۹ سوره آل عمران) آمده، همین را مایه سرگیجه خود میخواند و با شگفتی اظهار میکند مطابق آیات قبل، توبه کسانی که ایمان آورده و سپس (با آنکه برایشان دلایل روشن آمده)، دوباره کافر شدهاند، قبول میشود، اما مطابق این آیه ۹۰، توبه این افراد هرگز پذیرفته نمیشود. در پاسخ به توجیهی احتمالی مبنی بر اینکه در آیه ۹۰ قیدی وجود دارد که در آیات ۸۶–۸۹ وجود ندارد، یعنی قید «سپس بر کفر خود افزودند»، میگوید معنای چنین توجیهی این است که خداوند میخواهد به کسانی که پس از ایمان آوردن دوباره کافر شدهاند بگوید «اگر میزان کفر شما ثابت بماند، چنانچه به اشتباه خود پیبرده و پشیمان شوید و توبه کنید، توبه شما پذیرفته میشود، اما اگر پس از کافر شدن، میزان کفر شما ثابت نماند و چیزی بر آن افزوده شود، دیگر هرگز امید بازگشتی برای شما نیست؛ یعنی حتی اگر به اشتباه خود پی برده و پشیمان شوید و هزار بار توبه کنید، باز هم فایده ای ندارد و توبه شما پذیرفته نمیشود» و در ادامه میگوید اما این توجیه به دو دلیل ایراد دارد:[۶۵]
با عدل و رحمت خدا ناسازگار است.
در تناقض با مفاد آیه ۱۵۲ سوره نساء است.
در آیه ۱۵۲ سوره نساء که پیشتر آمد، بنی اسرائیل پس از آنکه دوباره کافر شدند و تعالیم موسی را نادیده گرفتند، مجسمه گوساله ای را ساخته و آن را پرستیدند
#سوال
سوال دوم در رابطه با موضوع زیر هست که به عنوان تناقضات در قرآن بیان شده
این ادعا چگونه رد میشه؟
2اعمال گذشتگان
آیه ۱۳۴ سوره بقره میگوید:[۶۷]
آن جماعت را روزگار سپری شد، آنچه آنها کردند، از آن آنهاست و آنچه شما میکنید، از آن شماست؛ و شما را به خاصر اعمال آنها مورد سؤال و مؤاخذه قرار نمیدهند.
در باب نقد در این آیه گفته میشود که مطابق این آیه، هر کس مسئول اعمال خودش است نه اعمالی که گذشتگان یا دیگران انجام دادهاند و این قاعدهای است عقلی، اخلافی، و وجدانی که جای هیچ چون و چرایی ندارد، لکن خود قرآن به این قاعده پایبند نمیماند و در بسیاری از موارد، خصوصا در برخورد با یهودیها، مخالفان خود را به خاطر اعمالی که گذشتگانشان مرتکب شدهاند مورد سرزنش و ملامت قرار میدهد. آیه ۸۷ سوره بقره خطاب به یهودیان میگوید:[۶۷]
و همانا به موسی کتاب [تورات] را دادیم و پس از او پیامبران را پشت سر هم فرستادیم و به عیسیبنمریم معجزههای آشکار بخشیدیم و او را با روحالقدس تأیید کردیم، [پس چرا] هرگاه پیامبری چیزی را که خوشایند شما نبود برایتان آورد، کبر ورزیدند و گروهی را دروغگو خواندید و گروهی را کشتید؟
آیه ۹۱ سوره بقره نیز میگوید:[۶۷]
و چون به آنان گفته شود: به آنچه خدا نازل کرده ایمان بیاورید، میگویند: ما به آنچه بر [پیامبر] خودمان نازل شده ایمان میآوریم، و غیر آن را… انکار میکنند. بگو: اگر مؤمن بودید، پس چرا پیش از این، پیامبران خدا را میکشتید؟
آیه ۱۸۳ سوره آلعمران نیز میگوید:[۶۷]
... [به آنان] بگو: قطعا پیش از من، پیامبرانی بودند که دلایل آشکار را با آنچه گفتید، برای شما آوردند. اگر راست میگویید، پس چرا آنان را کشتید؟
آیه ۵۹ سوره اسراء نیز علت عدم ارائه معجزه از طرف خدا و برای مخاطبان پیامبر اسلام را میگوید:[۶۷]
و [چیزی] ما را از فرستادن معجزات [برای شما امت پیامبر اسلام] بازنداشت جز اینکه پیشینیان، آنها را به دروغ گرفتند، و [به عنوان مثال] به ثمود ماد شتر دادیم که [پدیدهای] روشنگر بود، ولی به آن ستم کردند…
از دید منتقد یعنی خداوند به این دلیل به پیامبر اسلام معجزه نمیدهد که در گذشتههای دور برای هر امتی که معجزه فرستاد، آن امت قدر آن معجزه را ندانستند و آن را تکذیب کردند و به عبارتی «امت پیامبر باید چوب گناهان قوم نوح و ثمود و عاد و… را بخورد».[۶۷]
هدایت شده از محمد حسین
#پاسخ
سلام واحترام
🔹مدّتی است که در برخی از سایت های معلوم الحال اینترنتی، مطلبی به عنوان تناقضات قرآن» به چشم می خورد. عدّه ای نیز ـ به شکل سازمان یافته ـ، این مطلب را به طور انبوه به ایمیل کاربران ایرانی ارسال می کنند. شبکه های ماهواره ای خاصّی نیز در جهت تضعیف ایمان و باور مسلمانان، به شبهه پراکنی در این باره مشغولند.
👈 ما در این نوشتار به بررسی توهّماتی می پردازیم که عدّه ای تصوّر می کنند با نشر آنها می توانند، چیزی از وحیانی بودن، قداست و حقّانیّت «قرآن» بکاهند.
✅کلمات کلیدی:بنابراین ما هنگامی که در قرآن تدبّر می کنیم و آیات آن را عاری از اختلاف و تناقض می یابیم. همین نشان از اینست که قرآن وحی الهی می باشد.
🔹 خداوند به این استدلال در سوره نساء اشاره کرده است و می فرماید: (آیا در (معانی) قرآن نمی اندیشید؟ اگر از جانب غیر خدا بود، قطعا در آن اختلاف بسیاری می یافتند): «أَفَلَا يَتَدَبَّرُونَ الْقُرْءَانَ وَ لَوْ كاَنَ مِنْ عِندِ غَيرْ اللَّهِ لَوَجَدُواْ فِيهِ اخْتِلَافًا كَثِيرًا» (6)
🔹باید توجّه داشت که مغرضان و کسانی هستند که می خواهند برتری اسلام و قرآن را انکار کنند. یکی از ترفندهای آنان برای رسیدن به این هدف، ایجاد تشکیک در اعجاز قرآن است و از هر سوره ای معانی متعدد را پیدا میکنند وبدون فهم وادراک صحیح آنرا به نمایش میگذارند.👇👇
آنها ادّعای وجود اختلاف و تناقض در قرآن را، برای رسیدن به همین هدف ـ یعنی انکار اعجاز قرآن ـ مطرح می کنند. علاوه براین، در جهت انکار اعجاز قرآن، شبهات دیگری مطرح میکنند
آنها شبهاتی را نشر می دهند که بارها، توسّط علما و قرآن پژوهان مورد بررسی قرار گرفته اند
👈 برخی از این شبهات بسیار سطحی و نشان از کم اطّلاعی طرّاحان آن نسبت به قرآن و علوم قرآنی می باشد.
👈 برخی دیگر نیز تهمت های ناروایی بیش نیست که قرآن از آن پیراسته است.
👈. غالب این شبهات نیز ترجمه ایست از سایت های عرب زبان، و متعلّق به برخی از گروه های مسیحی تندرو.
❌منشا این شبهات افکار مستشرقانی است که می خواهند قرآن را تا حدّ کتب تحریف شده خود (کتب یهود و مسیحیّت) آیات آشکار می گردد که قرآن وحی الهی است و پیامبر اسلام(صلی الله علیه وآله) نقشی جز ابلاغ نداشته است❌
🔹همین مطلب سبب شده تا در قرآن هیچ گونه اختلاف و تناقضی راه نیابد، و کتابی باشد عاری از هرگونه باطل و کجی. خداوند خود به این ویژگی قرآن در سوره زمر اشاره کرده است و می گوید: این کتاب (قرآنی است فصیح و خالی از هرگونه کجی و نادرستی.
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از محمد حسین
#پاسخی دیگر👇👇
🔹خداوند میفرماید: «و زمانى را که موسى به قوم خود گفت: اى قوم من! شما با انتخاب گوساله (براى پرستش) به خود ستم کردید! پس توبه کنید و به سوى خالق خود باز گردید! و یکدیگر را به قتل برسانید! این کار، براى شما در پیشگاه پروردگارتان بهتر است سپس خداوند توبه شما را پذیرفت زیرا که او توبهپذیر و رحیم است»
مفسران در اینکه مراد خداوند در این آیه که امر به کشتن بنی اسرائیل به دست همدیگر کرده است
👇👇
👈🔹این روایت توجه فرمایید:
گروهی از دزدان را نزد امیرالمؤمنین(ع) آوردند. ایشان دستهای آنان را قطع کرده و سپس این دزدان را به مکان مناسبی برده و دستور فرمود که اقدامات درمانی لازم صورت پذیرد و بعد از آن، با غذاهای لذیذی چون گوشت و عسل از افراد مجازات شده پذیرائی کرده و خطاب به آنان فرمود: ای گناهکاران! اکنون دستهای شما وارد جهنم شد. البته اگر توبه کنید و خدا بداند که در توبه خود صادق هستید، دستهایتان را از آتش نجات داده و با خود به بهشت خواهید برد، در غیر این صورت، آن دستهای بریده شده هستند که شما را به جهنم خواهند کشاند.👇
🔹در ارتباط با کشتگان بنی اسرائیل نیز یکی از دو احتمال وجود دارد:
یا آنان توبه کردند که در این صورت به بهشت جاودانی وارد خواهند شد که تحمل هر سختی در راه رسیدن به آن ارزشمند است.
و یا بر عقیده باطل خود پایدار ماندند که مجازات مرگ نیز با توجه به نشانهها و معجزاتی که مشاهده کردند، اندک است.
همچنین قرآن میفرماید: به طور قطع خدا، شرک به او را هرگز نخواهد بخشید، ولى جرم پایینتر از آنرا براى هر کس بخواهد میبخشد و هر کس براى خدا، شریکى قائل شود در گمراهی بسیار دورى افتاده است.
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از یا زینب...🍁 ۵۴...🍁
سلام و احترام.
اگر فقط تعطیلی روز شنبه ما را در صف یهود قرار میدهد مانعی ندارد و شما هم نگران نباشید.
تند روی های بدون کارشناسی و بدون بررسی در تاریخ همواره برای بشر در هر دین و مسلک مشکل ساز بود و مانع از فهمِ اصول شد.
و اما روز شنبه؛ ⬇️
⬅️ در ایران پنج شنبه و جمعه تعطیل و در دیگر کشورها شنبه و یکشنبه.
یعنی ما در معادلات منطقه ای و جهانی فقط ۳ روز میتوانیم فعال باشیم چون دو روز ما و دو روز آن کشورها کاملا اقدامات اداری و اقتصادی تعطیل است.
بنابر این؛
♦️اگر روز شنبه تعطیل شود، معنی اش همگامی با صهیون نیست بلکه توازن در مبادلات اقتصادی و سیاسی و... می باشد.
❌️در مسئله ی لایحه ی حجاب هم فعلا مجلس کار خوبی انجام داد و آنرا از دو فوریت خارج نمود.
به امر رهبر معظم انقلاب، قانون برای همگان لازم الاجرا می باشد.
تن دادن به قانون آنهم قوانینی که توسط برگزیدگان خود ما تدوین میشود، بهتر از حاشیه سازی و تردید افکنی خواهد بود.
یاد بگیریم اطاعت از ولی امر کنیم.
#یازینب
الاقل...محسن خاکزاد
#یازینب
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521