هدایت شده از جان من و سید علی💕
#متن_شبهه📛
توريستى به ايران آمد.
ديد عده ای از مردم در مسجد غذا ميخورند،
پرسيد: مگر مسجد جاى نماز نيست؟ گفتند: نماز را در دانشگاه تهران ميخوانيم! پرسيد: مگر دانشگاه محل روشنفكران نيست؟ گفتند روشنفكران در زندان هستند! پرسيد: مگر زندان جاى دزدان نيست؟ گفتند: نه دزدان به امور ملت رسیدگی ميكنند
#پاسخ 👇⬇️
✅🌴 غذایی که در مسجد داده میشود یا نذری و احسان است و یا ولیمه ی زائر،
که این غذاها مورد مصرف مردم و حتی فقرا قرار میگیرد.
⬅️ مسجد فقط جای عبادت است و عبادت تنها در نماز خواندن نیست.
▪️اگر آن توریست دروغین واقعا گذرش به مسجد میفتاد؛ مشاهده میکرد که در مساجد؛ حل مشکلات ازدواج جوانان، حل مشکلات افراد محله،انجام فعالیتهای علمی و فرهنگی،تشکیل انواع کلاسهای آموزشی و اردو برای کودکان و نوجوانان و.... علاوه بر نماز انجام میشود.
⬅️ دانشگاه تهران،فقط هفته ای یکبار نماز جمعه خوانده میشود،که در حال حاضر فقط تابستانها در دانشگاه خوانده میشود و در مابقی فصول سرد،نماز جمعه در مصلی تهران اقامه میشود.
🔸در ثانی؛چه منافاتی دارد در مکانی که محل تحصیل علم و نیز روشنگریست، عبادتی همچون نماز اقامه شود؟؟!!!
مگر بین روشنفکری و عبادت تناقضی هست؟؟!!
⬅️ اگر منظور شما از روشنفکران خائنین به منافع ملی،جاسوسین اجانب،اخلال گران امنیت جامعه و .... هستند؛ که اینها در همه جوامع بشری و در هر کشور دیگری به مدت محکومیتشان در زندان بسر میبرند.
⬅️ زندان جای مجرمین است و جرم هم فقط دزدی نیست!!
اما سخن شما بی سند است که،همه ی مسئولین را به دید دزد مینگرید.
عده ای پاک دست و خادمین راستین این مردم و نظام هستند.
و عده ای هم سارقین بیت المال اند!!
🔻و ملاحظه میشود که با همین سارقین بیت المال نیز برخورد میشود. که حتی رحیمی معاون اول رئیس جمهور سابق و بابک زنجانی که دارای قدرت زیادی بود و بسیاری از مسئولان بدون توجه به مقام و منصبشان در زندانند و این نشانه اقتدار نظام در برخورد با مفسدین است.
#جهادتبیین
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از ومایعلم جنود ربک الا هو
باسلام واحترام
پاسخ👇
نه حقیقتی در این نوشته است نه تلخی. فقط وفقط بازی بانوشته وتوهم است.
آیا نذری دادن در مسجد یعنی تعطیلی نماز و ثبت سفارش چلوکباب؟
آیا نماز خواندن در نمازخانه دانشگاه یعنی تعطیلی دانشگاه!!!! یعنی همه دانشجویان واساتید واداریها، کارو تعطیل میکننند وفقط نماز میخونند!!!!
در زندانهای ما کدام دانشمند در زندان است وبخاطر دانشش در زندان است!!!!!
اینکه برخی درهرجای دنیا مرتکب دزدی میشوند، شکی نیست، ولی از شبهه افکن میپرسیم کدام مسئول، دزدی او ثابت شده والان سرکار است؟؟؟؟
به حول وقوه الهی این نظام مقتدر جمهوری اسلامی بیش از چهل سال است در مقابل مستکبران ووحشی های آمریکا وغرب که ایستاده وبه اوج قله ها نزدیک است واین یعنی دستی جز دست بقیه الله الاعظم ارواحناله الفدا بالای سر این نظام نیستـ
#سوال : ماجرای شبهه تناقض قالبیاف در رای به تشکیل وزارت بازرگانی چیه؟کسی اطلاعات موثق داره؟
هدایت شده از جان من و سید علی💕
قالیباف: حمایتم از سلاح ورزی کذب است
رئیس مجلس:
🔹من سلاحورزی را تاکنون ندیدهام و تنها اسم و عکس وی را همزمان با مباحث مطرح شده در رسانهها مشاهده کردهام.
🔹بخش حقوقی اتاق بازرگانی معتقد است که نهادهای نظارتی کار خود را به درستی انجام نداده و در این زمینه اشتباهی رخ داده است.
🔹بعد از فراز و نشیبهای سیاسی پیش آمده، استعلام منفی اعلام شده از جهت قانونی مؤثر نبوده و طبق قانون هیأت نظارت شامل ۳ وزیر، رئیس سازمان استاندارد و رئیس اتاق و نیز هیأت رئیسه اتاق بازرگانی میتوانند انتخابات را باطل اعلام کنند، اما آنها این کار را نکردند.
tn.ai/2942872
#سوال
میشه درباره ی مضمون دعای علقمه توضیح بدین؟
چرا بعد از زیارت عاشورا سفارش شده؟
هدایت شده از منتظرالمهدی(عج)
.
#پرسش_وپاسخ_مرتبط
#سوال❓
نظر شما در مورد سند و محتوای دعای علقمه چیست؟
✅ #پاسخ اجمالی👇
دعای علقمه دعایی است که بعد از زیارت عاشورا خوانده میشود و شخصی به نام علقمه(علقمه از اصحاب امام باقر(ع) و امام صادق(ع))[1] آنرا روایت کرد.
در دعاها و زیارتنامهها، به وجود سلسله متصل و نیز احراز وثوق تمام راویان نیاز نیست، و همینکه در کتاب معتبری نقل شده و محتوایی خلاف آموزههای دینی و واقعیات مسلّم در آن وجود نداشته باشد برای پذیرش آن کفایت میکند. در همین راستا از آنجا که زیارت علقمه در کتب معتبری؛ مانند مصباح شیخ طوسی نقل شده است؛ قابل پذیرش بوده و در محتوای آن نیز مشکلی به نظر نمیآید.
محمد بن خالد طیالسى از سیف بن عمیره نقل میکند که همراه با صفوان بن مهران و عدهای از اصحاب خودمان به سوى نجف حرکت کردیم. پس از پایان زیارت امام علی(ع)، صفوان صورت خود را به سمت حرم امام حسین(ع) کرد و به ما گفت از کنار سر مقدس امام علی(ع)، امام حسین(ع) را زیارت کنید، که امام صادق(ع) از اینجا به امام حسین(ع) سلام داد و من در آن وقت خدمت آنحضرت(ع) بودم. سپس صفوان همان زیارتى که علقمه بن محمد حضرمى از امام باقر(ع) در روز عاشورا روایت کرده بود را خواند و دو رکعت نماز نزد سر امام علی(ع) خواند و آنحضرت(ع) را وداع کرد و به جانب قبر امام حسین(ع) اشاره کرد و پس از زیارت او چنین وداع گفت:
«یا اللَّهُ یا اللَّهُ یا اللَّهُ یا مُجِیبَ دَعْوَةِ الْمُضْطَرِّینَ یا کاشِفَ کرَبِ الْمَکرُوبِینَ یا غِیاثَ الْمُسْتَغِیثِینَ وَ یا صَرِیخَ الْمُسْتَصْرِخِینَ وَ یا مَنْ هُوَ أَقْرَبُ إِلَی مِنْ حَبْلِ الْوَرِیدِ یا مَنْ یحُولُ بَینَ الْمَرْءِ وَ قَلْبِهِ وَ یا مَنْ هُوَ بِالْمَنْظَرِ الْأَعْلَى وَ بِالْأُفُقِ الْمُبِینِ وَ یا مَنْ هُوَ الرَّحْمنُ الرَّحِیمُ عَلَى الْعَرْشِ اسْتَوى ...».[2]
دعای علقمه مشتمل بر مضامین و معارف بلندی است:
یاد خدا: «یا اللَّهُ یا اللَّهُ یا اللَّهُ یا مُجِیبَ دَعْوَةِ الْمُضْطَرِّینَ یا کاشِفَ کرَبِ الْمَکرُوبِینَ یا غِیاثَ الْمُسْتَغِیثِینَ وَ یا صَرِیخَ الْمُسْتَصْرِخِینَ وَ یا مَنْ هُوَ أَقْرَبُ إِلَی مِنْ حَبْلِ الْوَرِیدِ یا مَنْ یحُولُ بَینَ الْمَرْءِ وَ قَلْبِهِ وَ یا مَنْ هُوَ بِالْمَنْظَرِ الْأَعْلَى وَ بِالْأُفُقِ الْمُبِینِ ...». بسیاری از عبارات موجود در این فرازها در واقع بخشی از آیات قرآن کریم است.
توسل به اهلبیت(ع): در بخشی از این دعا، برای جلب توجه خداوند، پیامبر(ص) و اهلبیت(ع) واسطه قرار داده میشود:
«أَسْأَلُک بِحَقِّ مُحَمَّدٍ خَاتَمِ النَّبِیینَ وَ عَلِی أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ بِحَقِّ فَاطِمَةَ بِنْتِ نَبِیک وَ بِحَقِّ الْحَسَنِ وَ الْحُسَینِ فَإِنِّی بِهِمْ أَتَوَجَّهُ إِلَیک فِی مَقَامِی هَذَا وَ بِهِمْ أَتَوَسَّلُ وَ بِهِمْ أَتَشَفَّعُ إِلَیک وَ بِحَقِّهِمْ أَسْأَلُک ...».
دعا برای رفع اندوه و مشکلات و پرداخت دیون و نجات از فقر و ...:
«أَسْأَلُک أَنْ تُصَلِّی عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ تَکشِفَ عَنِّی غَمِّی وَ هَمِّی وَ کرْبِی وَ تَکفِینِی الْمُهِمَّ مِنْ أُمُورِی وَ تَقْضِی عَنِّی دَینِی وَ تُجِیرَنِی مِنَ الْفَقْرِ وَ تُجِیرَنِی مِنَ الْفَاقَةِ وَ تُغْنِینِی عَنِ الْمَسْأَلَةِ إِلَى الْمَخْلُوقِینَ ...».
سلام به امام علی(ع) و امام حسین(ع): در بخشی از این زیارت بعد از سلام به امام علی(ع) و امام حسین(ع) از خدا خواسته میشود که این زیارت آخرین زیارت قرار داده نشود و بین او و آنحضرات(ع) جدایی نیندازد.
«یا أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ وَ یا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ عَلَیکمَا مِنِّی سَلَامُ اللَّهِ أَبَداً مَا بَقِی اللَّیلُ وَ النَّهَارُ وَ لَا جَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنْ زِیارَتِکمَا وَ لَا فَرَّقَ بَینِی وَ بَینَکمَا...».
ثواب خواندن زیارت علقمه
امام صادق(ع) بعد از سفارش به خواندن این زیارت به صفوان فرمود: من ضامنم بر خدا برای هر کسی این زیارت را از راه نزدیک یا دور بخواند، زیارتش مقبول شود و سعی او مشکور و سلام او به آنحضرت(ع) برسد و محجوب نماند و حاجت او از سوی خدا به هر اندازه که باشد، برآورده شود و خدا او را ناامید برنگرداند.
همچنین امام صادق(ع) به صفوان فرمود: این زیارت را از پدرم و پدرم از پدرانش، علی بن الحسین(ع)، امام حسین(ع)، امام حسن(ع)، امیرالمؤمنین(ع) و آنحضرت(ع) از رسول خدا(ص) و رسول خدا(ص) از جبرئیل و جبرئیل از خداوند متعال با همین مضمون بیان نمودهاند که خدا هر کسی با این دعا امام حسین(ع) را از راه نزدیک یا دور، زیارت کند، زیارت او را میپذیرم و در هر درخواست و به هر مقدار که باشد، شفاعت میکنم و خواستهی او را میپذیرم و از نزد من ناامید و خسارت دیده باز نمیگردد؛ او را شادمان و با چشم روشن به برآوردن حاجت و بشارت به بهشت و آزا
هدایت شده از منتظرالمهدی(عج)
دی از دوزخ و قبول شدن شفاعت او در حق هر کسی غیر از ناصبی که به ما اهلبیت(ع) دشنام میدهد، باز میگردد.
جبرئیل نیز به رسول خدا(ص) گفت: خدا مرا به سوی تو برای سرور و بشارت تو و شادی و بشارت علی و فاطمه و حسن و حسین و امامان از اولاد تو تا روز قیامت فرستاده است. پس مسرت تو و مسرت علی و فاطمه و حسن و حسین و امامان(ع) و شیعه شما تا روز رستاخیز دائمی باد.
امام صادق(ع) به صفوان فرمود: هرگاه حاجتی داشتی، این زیارت در هر مکانی که هستی، بخوان و حاجت خود را از خدا بخواه که برآورده میشود و خلف وعده نمیکند.[3]
✍دعای عَلْقَمه دعایی است که پس از زیارت عاشورا خوانده میشود. بعضی از محققان این دعا را «دعای صفوان معروف به دعای علقمه» گفتهاند و بعضی بدون نسبت دادن به راوی، آن را دعای بعد از زیارت عاشورا نامیدهاند. به هر حال این دعا چون در پی حدیث زیارت عاشورا که راوی آن علقمه است آمده، به «دعای علقمه» شهرت یافته است.
پینوشت :[1]. «بررسی سند و متن زیارت عاشورا»، 8950.
[2]. شیخ طوسی، محمد بن حسن، مصباح المتهجد و سلاح المتعبّد، ج 2، ص 777 - 782، بیروت، مؤسسة فقه الشیعة، چاپ اول، 1411ق.
[3]. همان، ص 777 – 782؛ ر. ک: «ثواب زیارت امام حسین(ع)»، 48098؛ «زیارت امام حسین(ع)؛ زیارت خدا در عرش»، 7470؛ «معنی زیارت خدا در عرش دربارۀ ثواب زیارت امام حسین (ع)»، 12271؛ «زیارت امام حسین(ع) در شب جمعه»، 101136؛ «آداب سفر زیارتی امام حسین(ع)»، 49843.
📚منبع سایت اسلام کوئست
#جهادگرتبیین