eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.5هزار دنبال‌کننده
14.5هزار عکس
5.6هزار ویدیو
122 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و ادب ⬇️ اشک پیتر دالن متولد ۳ ژوئن ۱۹۷۲، برابر با ۱۳ خرداد ۱۳۵۱ در تفرش است.  او ایران‌شناس،  دانشیار زبان‌های ایرانی در دانشگاه اوپسالا و مترجم و پژوهشگر ایرانی‌تبار اهل سوئد است. 🔸اشک دالن در سال ۱۳۵۱ در تفرش متولد شد. آموزگاری او را که طفلی شیرخوار بود، بر درِ خانه‌ای در کوچه میکده در خیابان مولوی نزدیک خیابان پهلوی در تهران پیدا کرد و تحویل پرورشگاه نارمک داد. در پرورشگاه، به‌دلیلِ گریه فراوانی که می‌کرد، او را «اشک» نامیدند. هفت ماه بعد، زن و شوهری سوئدی او را به فرزندخواندگی پذیرفتند و با خود به سوئد بردند. او در شهر استکهلم بزرگ شد. 🔹مجموعه تلویزیونی سفر سبز به کارگردانی محمدحسین لطیفی که سال ۱۳۸۱ خورشیدی از شبکه ۳ سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد، از داستان زندگی اشک دالن الهام گرفته است.   اشک دالن همسر شاعر و مترجم ایرانی،  مانا آقایی است اشک دالن دانشیار زبان‌های ایرانی در دانشگاه اوپسالای سوئد است و در رشته‌های تاریخ ادبیات فارسی،  تاریخ فرهنگیِ ایران و فلسفه و عرفان مطالعه می‌کند.  او دکتری خود را در سال ۲۰۰۲ از دانشگاه اوپسالا با ارائه پایان‌نامه‌ای درباره مباحث هرمنوتیک و معرفت‌شناسی اسلامی در ایران معاصر دریافت کرد. پایان‌نامه او به عنوان پایان‌نامه برتر علوم انسانی سال ۲۰۰۴ توسط فرهنگستان سلطنتی سوئد برگزیده شد. 🔻اشک دالن بین سال‌های ۲۰۰۹–۲۰۱۲ دانشیار زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه اسلو نروژ بود و پیش از آن نیز استادیار دانشگاه استکهلم سوئد بود. وی نویسنده کتاب‌های دستور زبان فارسی (چاپ سوم ۲۰۱۷) و زبان فارسی برای نوآموزان (چاپ دوم ۲۰۱۶) به زبان سوئدی است. از جمله آثار دیگر او ترجمه اشعار مولوی و حافظ، و کتاب لَمَعات فخرالدین عراقی و چهارمقاله نظامی عروضی است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام وقت بخیر؛ درباره اینکه دیه آقایون دوبرابر خانم های سرپرست خانوار هست میشه توضیح بدید
هدایت شده از h...m.p.r
⬇️ ✅دیه، نمایان‏گر بها و ارزش انسان نیست، چون ارزش انسان بسیار بالا است و قابل مبادله مالى نبوده و با معیار های مالی نمی توان سنجید. 💢دیه مربوط به جبران خسارت جانى با توجه به بُعد اقتصادى آن است. توضیح این که: انسان‏ها ابعادى دارند، از جمله:👇 1⃣- بُعد انسانى و الهى: همه (چه زن و چه مرد) از روح ملکوتى الهیّه بهره‏مندند و از این جهت بین زن و مرد هیچ تفاوتى نیست. زن به همان درجه و مرتبه از کمال انسانی می تواند دست یابد که مردان می توانند دست یابند . هیچ یک از قوانین و احکام اسلامی در این جهت بین زن و مرد تفاوتی قرار نداده است. 2⃣- بعد علمى و دانش‏طلبى: خداوند در هر دو ابزار شناخت قرار داده است و هر دو مى‏توانند به معارف عالى دست پیدا کنند. در این بعد نیز بین زن و مرد تفاوتى نیست. 3⃣- بعد جسمانى و مادى: در این بعد بین زن و مرد تفاوت هست. این تفاوت باعث مى‏شود که هر یک از دو جنس (مذکر و مونث) به مقتضاى شرایط وجودى خویش مسئوولیت هایى را پذیرا باشند.👈 اسلام با توجه به همین امر مسئوولیت‏هاى اقتصادى خانواده را بر دوش مرد خانواده قرار داده و بر آنها تکلیف نموده است نه بر زنان و زنان نیز هیچ گاه نمی گویند که چرا این مسئولیت بر ما تکلیف نشده است. 💢مرد از توانمندى جسمى و روحى ویژه‏اى برخوردار است، بر خلاف زن که جنبه عاطفه و احساس او غلبه دارد.👈 بر این اساس وظائف سخت‏ترى بر عهده مردان گذاشته شده است، از قبیل کار و تلاش براى تأمین غذا و پوشاک و مسکن و سائر لوازم زندگىِ و ایجاد امنیت و نگهدارى خانه و خانواه و دفاع از آنان در برابر تهاجم بیگانگان و حفظ و نگهدارى جامعه و اداره اجتماع و حفظ و امنیت و نگهدارى خانه و خانواده و دفاع از آنان در برابر تهاجم بیگانگان و حفظ و ایجاد امنیت اجتماعى، که همه وظائف سختى است که بر اساس توانایى‏هاى مرد بر دوش او سنگینى مى‏کند. زن نیز بر اساس توانایى وجودى خود وظائف متناسب دارد. 👈واقعیت این است که مردان در اقتصاد خانواده (با توجه به مسئولیت های تعیین شده در اسلام بر آن ها )بیشتر نقش دارند، از این رو با فوت آنان ضربه اقتصادى بیشترى به خانواده وارد مى‏گردد. ⬅️بنابر این زن و مرد از جهت توان جسمى متفاوتند که این فرق موجب تفاوت در نقش آن دو در امور اقتصادى مى‏شودو بر طبق آن مسئولیت هائی بر عهده آنها گذاشته و تکلیف می شوند.پس تفاوت‏ها بر اساس تناسب است، نه نقص و کمال. ⬇️نتیجه:⬇️ همان گونه که قرار دادن مسؤولیت‏هاى اقتصادى همانند: نفقه، مهریه و دیه عاقله که در اسلام بر دوش مردان قرار داده شده است، طبعاً از دست رفتن مرد خانواده، ضربه اقتصادى به افراد خانواده (زن و فرزندان) وارد مى‏شود. شریعت اسلام براى جبران این ضربه و کاهش آن، مسئله دو برابر بودن دیه مردان را مطرح کرده است. ⬅️اگر با دقت در این حکم شرعى نگاه کنیم، متوجه مى‏شویم که در این جا، اسلام مراعات حال زنان خانواده را نموده است؛ زیرا دو برابر بودن دیه مرد به این معنا است که مبلغ دو برابرى نصیب دیگر افراد خانواده (زن و فرزندان) شود.👈 در طرف دیگر نصف بودن دیه زن به این معنا خواهد بود که در صورت قصاص باید نصف دیه پرداخت شود تا زن و فرزندان مرد (که مورد قصاص قرار خواهد گرفت) از این درآمد بتوانند زندگى کنند؛👈 بنابراین از هر طرف نگاه کنیم، در این مسئله مراعات حال زن و فرزندان خانواده شده است، و اصولاً در برخی موارد مرد و زنى که دیه آن‏ها طرح مى‏شود، وجود ندارند تا از آن بهره‏مند شوند؛👈 بنابراین مسئله دیه در قانون اسلامى، هماهنگ با شرایط مردان و زنان و مسئولیت‏هاى آن‏ها در خانواده تنظیم شده و کاملاً حکیمانه است. ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin 🌟کپی و نشر آزاد، با ذکر صلوات به نیت فرج🌟
هدایت شده از h...m.p.r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️چرا در اسلام دیه مرد دو برابر دیه زن است؟ (چرا دیه زن نصف دیه مرد است) ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin 🌟کپی و نشر آزاد، با ذکر صلوات به نیت فرج🌟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیامتن زیرصحیح است؟ نمادهای شیطان پرستی در کیبوردِ موبایل‌های همراه‌تان ↓ 🤘نماد عمومی شیطان پرستان 🖕نماد ضد فرهنگی 👁 نماد یک چشم شیطان پرستی 👩‍👩‍👦👩‍👩‍👧👩‍👩‍👧‍👦👩‍👩‍👧‍👧👩‍👩‍👦‍👦 هم جنس گرایی زنان 👨‍👨‍👦👨‍👨‍👧👨‍👨‍👧‍👦👨‍👨‍👦‍👦👨‍👨‍👧‍👧 هم جنس گرایی مردان ☯♋ نمونه ای از اعداد 6 و9 ♍ کلمه "الله" که وارونه یا سرچپه شده ♉➰♈ نمایی متشابه به بز شیطان پرستی ☣ 3 بز ➿2 بز ✝☦ ☮صلیب 🙏 علامت نماد هندو و مسیحی و بودايی؛ 🎄علامت کریسمس 👐 🙌 برعکس کردن حالت قنوت مسلمانان؛ (به انگشتان شصت خود هنگام قنوت توجه کنید) 🗽 مجسمه آزادی 🕎 آرم سازمان موساد صهیونیسم 🔯✡نشان صهیونیسم 🏳‍🌈🌈 نماد همنجنس بازی و همنجنس باز ها 🕍معبد شیطان وعبادتگاه صهیو نیسم ♏️♍️♌️♋️♉️ نمادهای دیگر شیطان 🔱 نماد سلاح شیطان یا همان سر نیزه شیطان 👹👿👺صورتک شیطان 👁چشم شیطان   سعی شود از این علامت و نشانه ها استفاده نشود.. مسلمانان بیدار باشید... ببینید دشمن چقدر فعال است!!! نشر این پیام صدقه جاریه است... متاسفانه بیشترین استفاده روزمره که حتی بین مذهبی‌ها مشاهده میشه علامت🙏 است!
هدایت شده از h...m.p.r
⬇️ 💢بله این تا حدود زیادی صحت داره. ⬅️در استفاده ازشون یک نکته وجود داره. الان این 🙏 به عنوان احترام ازش استفاده میشه و همه میدانیم هیچ کدام از ما بودایی نیستیم و قصدمون انتقال احترامه یا گاهی تشکر. ⬅️برخیش رو هیچ لزومی به استفاده نیست مثل علامت صلیب یا نمادهای دیگری که ذکر کرده،👈مثل 2بز و الله وارونه و..لذا از این نوع اشکال استفاده نکنیم. 💢 اما اشکالی که برای همجنس گرایی زنان و مردان آورده معمولٱ برای خانواده استفاده میشه و ذهن هیچ کس متبادر به موضوعی که هست نمیشه.👈 اگر استفاده نشه مطلوبه اما اگر کسی استفاده کرد حمل بر این نمیشه که منظورش مفهوم این اشکال بوده بلکه مفهوم خانواده رو لحاظ کرده و از چیستی این اشکال بی اطلاع بوده.👈پس اگر دیدیم افرادی از این اشکال استفاده کردند متهمشون نکنیم با منظور بوده. ⬅️گاهی برای نقدهای یهود و کابالا از این نماد استفاده میشه✡🔯 این دال بر حمایت از یهود نیست بلکه فقط نشانه اختصاری و اشاره ای به قوم یهوده. گاهی از به عنوان عبادتگاه صهیونیسم استفاده شده در تصویر نوشته هایی که به نوعی با کلیسا و کنیسه مرتبطه استفاده میشه. ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin 🌟کپی و نشر آزاد، با ذکر صلوات به نیت فرج🌟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا چند دلیل محکم در مقابل مدافعین آزادی حجاب بیان فرمایید
هدایت شده از سَرو
سلام و احترام ⬅️ دستور حجاب یک دستور اجتماعی است و نه صرفا فردی، هرچند کسی که حجاب را رعایت می کند از حیث فردی نیز از مزایای آن برخوردار می شود اما در عین حال یکی از فلسفه های مهم رعایت حجاب تاثیر آن در اجتماع است. ⬅️ این که هر جامعه ای دارای قوانین خاص خودش است که فارغ از صحیح یا ناصحیح بودن آن قوانین، رعایت آن قوانین بر مردم آن اجتماع لازم و ضروری است چرا که جامعه بدون قانون جامعه ای پرهرج و مرج خواهد بود و بیشتر شبیه جنگل می شود تا اجتماع! ⬅️ وقتی قانونی در یک جامعه وضع می شود ممکن است مطابق میل همگان نباشد اما قانونگذار قطعا هدفی را برای وضع آن قانون دنبال می کند. در جامعه اسلامی، قوانین منطبق بر آموزه های اسلام است و قانونگذار هدفش از وضع قوانین، سعادت و سلامت دنیوی و اخروی انسان است.لذا خلاف میل بودن قانون برای برخی، دلیل مناسبی برای حذف قانون نمی تواند باشد. ⬅️ حجاب تا زمانی که بحثی فردی باشد شخص در رعایت یا عدم رعایتش آزاد است اما وقتی تبدیل به یک قانون اجتماعی می شود و با حقوق دیگران ارتباط پیدا می کند و عدم رعایتش خسارتهای متعددی بر پیکره اجتماع وارد می آورد حکومت و حاکم آن جامعه می تواند برای حفظ اخلاق و حیا در جامعه آن را الزامی نماید بنابراین حجاب، افزون بر اينكه تكليف شخصي بانوان مسلمان است، حق جامعه ي ديني نيز مي باشد. ⬅️ مسئله ي پوشش حقي شخصي نيست كه بتوان آن را در حوزه ي حريم خصوصي جاي داد. بلكه «حق الناس» است و درست رعايت نكردن آن تجاوز به حقوق ديگران محسوب مي گردد. ⬅️ افزايش امنيت اجتماعي زنان،استحكام پيوند خانوادگي، افزايش بهره‌وري شغلي و مشاركت اجتماعي، بالا بردن ارزش و احترام زن از جمله فواید و فلسفه های وجوب حجاب است و حکومت اسلامی نیز که هدفش رشد و تكامل مادي و معنوي انسانهاست موظف به اجراي اين حکم با بهترين و مؤثرترين شيوه و شكل ممكن میباشد... ✍استاد حیدری ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin 🌟کپی و نشر آزاد، با ذکر صلوات به نیت فرج🌟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام وقت بخیر حاج آقا یکی از دوستان امروز سفره بی بی سه شنبه انداخته بود در مورد بی بی سه شنبه و سفره آن چیزی نشنیده بودم در گوگل جستجو کردم داستانی در این مورد نوشته بود و شرایطی برای سفره آن ، می خواستم ببینم این داستان بی بی سه شنبه و شرایط سفره انداختنش واقعیه ؟
هدایت شده از My Hero
سلام و رحمت نذرهای سلیقه ای❌ شکی نیست که انسان می تواند هر چیز مباحی را وسیله نذر خود قرار دهد. ❌ اما برخی از خانم ها نذرهای خاصی میکنند که هیچ اساس درستی ندارد و در عین حال قداستی برای آن قائلند، در اینجا به چند نمونه از آن ها اشاره می شود: 👈 1. آجیل مشکل گشا و آن آجیلی است که برای برآورده شدن حاجات خود نذر حضرت علی علیه السلام می کنند و عقیده دارند باید ماهی یک تا هفت مرتبه آن را انجام دهند.1 👈 2. سفره های بی بی سه شنبه، حضرت ابوالفضل، حضرت رقیه، آش امام زین العابدین و... که حتما باید به شیوه مخصوص تهییه شود. 👈3. نذر کردن شمع برای زیارتگاه ها و گاهی برای بعضی از درختان و خواب نماها. 1. فرهنگ مردم، محمد عای عارفی راد،ص26 موسسه علوی برداشت های نادرست از احکام👇 http://eitaa.com/joinchat/39976963Ca74763d797 ✍سرو ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin 🌟کپی و نشر آزاد، با ذکر صلوات به نیت فرج🌟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
برای پنج درصدی ها این حرف ها مهم است!؟ جمهوری اسلامی: مردم با چه زبانی بگویند خواهان تغییرات اساسی هستند؟ *فاجعه آنجاست که رئیس مجلس نماینده 5 درصد مردم باشد روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: *ریزش آراء در انتخابات مجلس یازدهم که در سال ۱۳۹۸ برگزار شد، هشدار مهمی بود برای مسئولین نظام جمهوری اسلامی که علت آن را بررسی کنند و راه‌های جلوگیری از ریزش را پیدا و برای جبران آن اقدام نمایند. *این هشدار مهم موجب درس گرفتن مسئولین نشد و بی‌تفاوتی آنان نسبت به این واقعه تلخ و ادامه راه نادرستی که پیموده می‌شد منجر به کاهش پیشرفت مشارکت در انتخابات مجلس دوازدهم در اسفندماه سال ۱۴۰۲ شد. و حالا میزان آراء منتخبان مجلس دوازدهم نشان می‌دهد اعتبار مجلس به کمترین میزان چهار دهه گذشته رسیده و چنین وضعیتی برای نظام جمهوری اسلامی شایسته نیست. *مشکل، زمانی پررنگ‌تر می‌شود که رئیس مجلس دوازدهم از منتخبین تهران برگزیده شود. مفهوم این واقعه در آن صورت این خواهد بود که کسی در رأس مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد که کمتر از ۵ درصد آراء واجدین شرایط رأی دادن در انتخابات مجلس را دارد. ✅توفان یزد
هدایت شده از سَرو
سلام و احترام ❌ گرچه مشهود است داغ دلتان همان رئیس مجلس ،سردار قالیباف است که با وجود فتنه گریها و شبهات و تهمتهای بی اساس وارده ،مجددا ایشان مورد تایید ملت هوشیار و بصیر تهران قرار گرفته و به کوری چشم معاندین به مجلس راه یافتند، لکن👈👈 اولا ⬅️ به کوری چشم دشمنان مشارکت در این مرحله در مقایسه با مرحله دوم سال‌های قبل ۶ تا ۷ درصد بیشتر بود... دوما ⬅️ مشارکت دور دوم در بسیاری کشورها پایینتر از دور اول بوده و اتفاق شگفت آوری نیست که مجددا دست به قلم شدید! سوما ⬅️ مهم آمار رسمی در دو مرحله است که با توجه به هجمه ها و فتنه های خناسان داخلی و معاندین، باز هم حدود ۳۰درصد از واجدین شرایط تهران ، در انتخابات مشارکت داشتند چهارما ⬅️ در شرایطی که معاندین ،براندازان وبرخی از سیاسیون وابسته به مدعیان اصلاحات، غربگداها و افسادطلبان با اطمینان از کاهش مشارکت به زیر ۲۰ درصد و در تهران زیر ۸ درصد،دم میزدند! 👈 حضور بالای چهل درصدی مردم در انتخابات، برای جمهوری اسلامی یک موفقیت در مقابل شکست دشمنان ،محسوب میشود... ❌ ضمن اینکه در قیاس با دور قبل و با توجه به آن حجم فتنه گری،سیاهنمایی، پروژه تخریب و... ✅ مشارکت همانند دوره قبل بالای ۴۰درصد بوده... ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin 🌟کپی و نشر آزاد، با ذکر صلوات به نیت فرج🌟
هدایت شده از سَرو
⬇️⬇️ ✍دکتر سعدالله زارعی قصد نداشتم وارد این بحث شوم و اصولا" سعیم این است که در چنین مواردی که ورود باعث تلخکامی دوستی می شود ، سکوت کنم . گاهی سکوت سبب شرکت در ظلمی می شود، سر و ته بحث آقای قالیباف چهار چیز است ؛ - زندگی اشرافی - مقابل بعضی لوایح قرار داشتن - وضع فرزندان - ماجرای سیسمونی نوه 🛑 ۱ - زندگی اشرافی ، وی با توجه به مسئولیت های سنگینی که داشته می توانسته بصورت خیلی عادی زندگی مرفهی داشته باشد که البته از مدیر جهادی و انقلابی پذیرفته نیست بدون آنکه چنین چیزی خلاف شرع یا عرف باشد . زندگی اشرافی در زمانه ما سه وجه دارد ؛ اسراف در خرج کردن ، منزل آنچنانی و خودرو غیر متعارف اما قالیباف در این سه وجه چطور است ؟ منزل او در شهرک شهید دقایقی است . من منزل او نرفته ام اما منزل شهید سلیمانی ، منزل آیت الله موحدی کرمانی و منزل محسن رضایی که کاملا" شبیه منزل قالیباف است رفته ام و انصافا" منزل متعارفی است که سپاه در اختیار آنان قرار داده است خودرو وی پژوپارس است که متعارف می باشد هیچ گزارش مستندی در باره مخارج غیر متعارف او ندیده ام . یک بار اخیرا" برای توضیح جنگ غزه به دفترش دعوت شدم در خیابان شهید عراقی که واقعا" منزلی کوچک و محقرانه بود . در این جلسه خیلی متواضعانه پرسید مجلس برای کمک به غزه چه کاری می تواند بکند . مواردی عرض شد و واقعا در زمانی کوتاه دنبال شد . 🛑 ۲ - در مورد توقف بعضی لوایح که به دلیل وجود اشکالات صلاح نظام در اصلاح آن ها بود ، وی به دستور عمل کرد ولی اصلا" نگفت دستور است و فشارهای زیاد را بر خود هموار کرد و دم نزد . 🛑 ۳ - در مورد فرزندی که سنش به چهل رسیده و ما بطور غیر منطقی پدر را مسئول کار پسر می دانیم واقعا هنوز معلوم نیست پسر چه کار منکری مرتکب شده و پدر در این منکر چه نقشی داشته است . بله یک وقت پسر از موقعیت پدر سوء استفاده می کند و اگر این رابطه نبود آن استفاده واقع نمی شد یک موقع از استفاده یا استفاده سوئی حرف می زنیم که جمع کثیری بدون نسبت یا با نسبت انجام می دهند و یکی هم فرزند یک یا چند مسئول است در اینجا پدری را قطعا" شریک جرم پسر و مشارکت کننده در آن دانستن درست نیست . سکوت ظاهری پدر در چنین مواردی ، ملاکی برای راضی شمردن پدر از موضوع نیست . سخن گفتن چنین پدری هم تمام کننده جوی که ساخته شده نیست چون جو سازان از هر کلمه توضیحی باز داستان تازه ای ساز می کنند . 🛑 ۴ - در مورد سفر دختری که شوهر دارد و به یک سفر خارجی دارای روابط حسنه با ایران رفته و به فرض خریدهایی هم کرده است ، مثل خرید سیسمونی ، باز همین نکات وجود دارد اولا" از جنبه انقلابی درست نیست ، ثانیا" خلاف شرع و عرفی رخ نداده است ، ثالثا" به فرض خلاف بودن به پدر ربط ندارد ، رابعا" هیچ دلیلی بر رضایت پدر و توان او از بازداشتن دختر و داماد وجود ندارد ، خامسا دلیلی بر اظهار مخالفت علنی پدر از فعل دختر و دامادی که زندگی مستقلی دارند وجود ندارد سادسا" هیچ نشانه ای از عدم اعتراض پدر به فعل دختر و داماد در اختیار نداریم . 👈👈👈👈اما اما اما عملکرد قالیباف در مسئولیت های مختلف پیش روی ماست عملکردی که به صفت پرکاری ، امانتداری ، جهادی بودن و انقلابی بودن متصف شده است و چه ملاکی برای داوری منصفانه از این ها پر ارج تر است ؟ آیا روایت رهبری برای ما به اندازه روایت سیسمونی هم حجیت ندارد ؟ آیا آماج قرار دادن این مدیر توسط دشمنان شناخته شده کافی نیست تا ما در چنین جایی نایستیم ؟ قالیباف یکی از معدود تکیه گاه های قطعی حاج قاسم سلیمانی در مدیریت دشوار بحران های سوریه ، لبنان ، فلسطین ، عراق و یمن بود . قالیباف با شجاعت تمام و بدون محاسبه حرف و حدیث ها به قاسم کمک کرد و هیچ جا یک کلمه نگفت . کاش می شد اندکی از خاطرات در این مورد مرور کنم تا فرق قالیباف با کسانی که وزیر بودند و سر قرار قاسم در سوریه نرفتند و خسارت عظیمی به منافع ملی ایران زدند تا مبادا روحانی را از خود برنجانند، معلوم شود . کاش و صد کاش ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin 🌟کپی و نشر آزاد، با ذکر صلوات به نیت فرج🌟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✖️توهم بزرگِ ارزانی ! ✅ نسل امروز با شنیدن نرخ کالاهای زمان حسرت ارزانی آن زمان را می‌خورند. این در حالی است که مقایسه نسبی قیمت‌های آن زمان و اکنون گواه نادرستی ادعای ارزانی قبل از انقلاب است!👇 ◀️ سال ۴۹، حقوق یک کارمند در ماه ۲۰۰ تومان و حقوق یک معلم ۵۰۰ تومان و قیمت یک خودروی پیکان ۱۸۰۰۰ تومان بود. اگر کارمندی قصد خرید پیکان داشت با پس‌انداز حقوق ۹۰ ماه و یک معلم با پس‌انداز حقوق ۳۶ ماه خود قادر به خرید پیکان بود. درحالی که امروز یک کارمند با حقوق حداقل ۱.۵ میلیون تومان می‌تواند با پرداخت ۱۵ ماه حقوقش صاحب پراید شود . ◀️ در سال ۵۰ ، دستمزد روزانه‌ی یک کارگر در شهری مثل فردوس در خراسان جنوبی ۲۵ تا ۳۰ ریال بود یعنی یک کارگر اگر سه روز و نیم کار می‌کرد می‌توانست یک دلار بخرد در حالی که امروزه کارگری با مزد ۳۵ تا ۴۰ هزارتومان در روز با مزد روزانه‌اش قادر است ۸ دلار خریداری کند. ◀️ در سال ۵۴ ، یک حلب ۴.۵ کیلویی روغن نباتی ۲۹ تومان قیمت داشت که معادل مزد ۵ روز کارگری با حقوق روزانه ۶۰ ریال بود اما امروزه یک کارگر با مزد کمتر از یک روز خود یک حلب روغن می‌خرد. ◀️ سال ۵۴ ، مرغ منجمد کیلویی ۱۰۵ ریال فروخته می‌شد. یعنی اگر یک کارگر تمام مزد روزانه‌اش راپرداخت می‌کرد نهایتاً ۶۷۰ گرم مرغ خریداری می‌کرد در حالی‌که امروزه یک کارگر با مزد روزانه‌اش حداقل ۴ کیلو مرغ می‌خرد. ◀️ در زمان پهلوی قیمت نان سنگک ۵ ریال بود و کارگری که در روز ۶ تومان مزد دریافت می‌کرد می‌توانست 12 نان سنگک بخرد ولی امروزه یک کارگر با مزد ۳۵ هزارتومان قادر است ۳۵ عدد نان سنگک بخرد. 📚منبع آرشیو روزنامه های دوره پهلوی از سال ۱۳۵۰ تا ۱۳۵۷ ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin 🌟کپی و نشر آزاد، با ذکر صلوات به نیت فرج🌟
متن شبهه: 🔺 ‏ارزش ۱۷,۰۰۰ تومان از پول ايران در گذر زمان: سال ٤٢ 👈خونه سال ٥٠ 👈پيكان سال ٦٠ 👈موتور سيكلت سال ٧٠ 👈دوچرخه سال ٨٠ 👈لاستيک ماشين سال ٩٥ 👈پشمک حاج عبدالله سال ۹۸ 👈تّن ماهی 😐 انقلاب ما انفجار نور بود... پاسخ شبهه: برای ترسیم وضعیت اقتصادی یک کشور، تنها نباید به ارزش پول توجه کرد، بلکه ملاک‌های مهمتری نیز مانند قدرت خرید مردم محمد دارد. مثلاً همان سال ۴۲ که با ۱۷ هزار تومان میشد یک خانه خرید، چند درصد مردم صاحب خانه بودند، امروز چطور؟ یا در سال ۵۰ چند درصد مردم خودروی شخصی داشتند، (آن هم نه خودروهای پیشرفته بلکه در حد همان پیکان) امروز چند درصد مردم خودرو دارند؟ امروز حتی بسیاری از خانواده‌های متوسط صاحب بیش از یک خودرو هستند. ملاک دیگر ارزیابی اقتصادی میزان دستمزد است دستمزد یک روز کارگر در پیش از انقلاب 60 ریال بوده است اما دستمزد یک کارگر روزانه در سال 98، 50 هزار تومان است. یک کارگری که 60 ریال دستمزد داشته با این دستمزد چند نان سنگک 5 ریالی می‌توانست بخرد؟ 12 نان؛ اما همین کارگر امروز 50 هزارتومان درآمد دارد و اگر نان را یک‌هزار و پانصد تومان در نظر بگیریم می‌تواند 32 نان تهیه کند. یک کارگر قبل از انقلاب با حقوق 6تومان در روز، می‌توانست روزانه 15 عدد تخم مرغ بخرد اما الان یک کارگر با حقوق روزی 50هزارتومان می‌تواند 126عدد تخم بخرد، یعنی 8.5 برابر قدرت خرید افزایش پیدا کرده است. (این محاسبه با وجود تورم شدید این چند سال لحاظ شده است) 🔹 خط فقر بر اساس آمار بانک جهانی در سال 56، 46 درصد مردم ایران زیر خط فقر بودند و این درحالی است که در سال 78، 16 درصد مردم ایران زیر خط فقر بوده‌اند، یعنی وضع مردم چیزی حدود 3 برابر بهتر شده است. ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin 🌟کپی و نشر آزاد، با ذکر صلوات به نیت فرج🌟
. . *🔴رژیم پهلوی درآینه‌ی اعداد،ارقام و واقعیت‌ها...* 💥 علت‌اینکه بعضی‌ها گمان‌می‌کنند در دوران پهلوی ارزانی بوده،اینست که : قدیمی‌ها نرخهای زمان شاه را برای جوانان نقل می‌کنند ولی از درآمدهای آن زمان صحبتی نمی‌کنند . 🤭 تا جوانان با مقایسه‌ی این زمان با زمان شاه با یک محاسبه‌ی ساده، متوجه شوند که چه زمانی قدرت خرید مردم بالاتر بوده ‌است. 💢 حالا جهت‌اطلاع جوانان به چند نمونه اشاره می‌کنم: *1⃣خرید خودرو:* سال ۱۳۴۹ که پیکان ۱۸ هزارتومان بود حقوق یک کارمند رسمی در ماه ۲۰۰ تک تومانی یعنی دو هزار ریال بود. اگر می‌خواست پیکان بخرد باید حقوق ۹۰ ماه یعنی ۷/۵ سالش را پرداخت میکرد.😨 و یا یک مدیر دبیرستان که حقوقش ۵۰۰ تک تومانی و خیلی هم بالا و عالی بود باید حقوق ۳۶ ماهش را بابت خرید پیکانی که نه کولر داشت، نه هیدرولیک بود و نه ترمزش ضد قفل بود، پرداخت می‌کرد.😲 اهالی یک روستا با ۳۰ خانوار، با مشارکت هم توانسته بودند یک نیسان دست دوم! به قیمت ۱۵ هزار تومان آنهم قسطی بخرند،تا بتوانند با هم به شهر نزدیک خود بروند و شیر و لبنیات بفروشند و مایحتاج خود را خرید کنند.!!! 😨 ولی امروز عمده روستائیان خود صاحب یک نیسان یا ماشین دیگر هستند.!!!!😂 در آن زمان سالانه، کلاً ۳ هزار پیکان در کشور تولید می‌شد که آنهم به سختی فروخته می‌شد چون مردم توان خرید نداشتند... 😔 اما الان سالانه حدود ۱ میلیون *(حدود ۳۵۰ برابر زمان شاه)* انواع خودرو تولید می‌شود و برای خرید آنها به علت کمبود تولید و قدرت بالای خرید مردم، صف و نوبت است!!🤔 *2⃣قیمت دلار:* سال ۱۳۵۰، هر دلار آمریکا به قیمت آزاد ۱۰۵ ریال فروخته می‌شد. کارمندی که حقوق ماهیانه‌اش ۲۰۰ تک تومانی بود می‌توانست با حقوق ماهانه‌اش تقریباً *۲۰ دلار* بخرد.😨 الآن یک کارگری که حداقل دستمزد را می‌گیرد می تواند با دستمزد یک ماهش *۱۲۰ دلار* ۲۵هزارتومانی بخرد. ضمن اینکه قیمت دلار، تنها شاخص اقتصادی نیست و در کنار آن شاخص توسعه انسانی، کاهش فقر ، ارتقاء بهداشت و سلامت عمومی و... هم هست که همگی رشدچشمگیری داشته اند. 🟤 مثلاً در سالِ ۱۳۵۰ دستمزد روزانه‌ی یک کارگر در شهری مثل فردوس در خراسان جنوبی ۲۵ تا ۳۰ ریال بود . یعنی یک کارگر اگر سه روز و نیم کار می‌کرد می‌توانست *۱ دلار* بخرد. در حالی که امروز همان کارگر در شهر فردوس دستمزدش ۲۰۰ هزارتومان است و با سه روز و نیم کار می تواند *۲۸ دلار* ۲۵هزار تومانی بخرد!🤔 *3⃣اقلام مصرفی:* 🔵 زمان شاه یک حلب ۴/۵ کیلویی روغن نباتی ۲۹ تک تومانی قیمت داشت و کارگری که مزد روزانه اش درسال ۵۴ ، ۵۰ ریال بود تقریباً مزد ۶ روزش را می‌بایست بابت *۱ حلب روغن ۴/۵ کیلویی* پرداخت می‌کرد.😲 در حالی که امروز یک کارگر ساده با ۶ روز کارش می تواند بیش از *۱۰ حلب روغن ۴/۵ کیلویی* ۱۲۰ هزار تومانی بخرد. 🟠 سال ۵۴ مرغ منجمد کیلویی ۱۰۵ ریال فروخته می‌شد و مزد کارگر در شهر فردوس ۶۰ تا ۷۰ ریال بود. یعنی اگر یک کارگر تمام مزد روزش را می‌پرداخت نهایتاً *۶۷۰ گرم مرغ* خریداری می کرد.🤔 در حالی که امروز با دستمزد روزانه ۲۰۰ هزارتومانی‌اش و با گرانی شدید مرغ قریب *۵ کیلوگرم مرغ* می‌تواند بخرد. ❇️ سال ۵۴ قیمت یک موتور سیکلت یاماها ۱۰۰ خارجی ۵۶۰۰ تومان بود . کارمندی که حقوقش عالی بود یعنی ماهانه ۵۰۰ تومان می‌گرفت اگر می‌خواست موتور بخرد می‌بایست تقریبا حقوق یکسالش را پرداخت می‌کرد.😲 و اگر یک کارگر با مزد روزانه ۶ تومانی‌اش می‌خواست موتور بخرد می‌بایست *مزد ۹۳۴ روز کار* یعنی ۲/۵ سالش را پرداخت می‌کرد. 🤔 در حالی که امروز می تواند با ۵ ماه کار یعنی *مزد ۱۵۰ روز کار* یک موتورسیکلت ۱۲۵ بخرد. ✅ در زمان شاهِ خائنِ فراری نان سنگک ۵ ریال بود . کارگری که در روز ۶ تک تومانی مزد میگرفت *میتوانست ۱۲ عدد نان سنگک* بخرد. همین بود که مردم حاشیه شهرها و حلبی آبادها نان خوردن نیز نداشتند.!!!! 😨 ولی امروز کارگر با مزد یک روزش *می تواند بیش از ۶۰ عدد نان سنگک* ۳هزارتومانی بخرد. *4⃣خدمات عمومی:* 🔹 در طول ۵۷ سال حکومت پهلوی‌ها، کل شهر فردوس ۳۲۰ شماره تلفن هندلیِ غیر خودکار داشت . و بجز دو بخش سرایان و بُشرویه که هرکدام ۳ یا ۴ خط تلفن هندلی داشتند، در کل روستاهای استان خراسانِ بزرگ فقط ۳۱ روستا دارای یک خط تلفن برای تماس عموم مردم بودند😯 در حالیکه از ابتدای انقلاب تا سال ۶۴ یعنی در عرض ۶ سال، همین فردوس به برکت انقلاب اسلامی دارای ۲ هزار شماره تلفن خودکار گردید . و در سال ۷۴ بالغ بر ۹۵% روستاهای فردوس دارای تلفن خودکار خانگی شدند. ⬅️ کل شهر مشهد در ۵۷ سال حکومت پهلوی‌های خائن، ۴۱۰۰۰ شماره تلفن داشت . که درسال ۷۴ یعنی در عرض ۱۶ سال ۱۹۴/۰۰۰ شماره‌ی جدید به مردم واگذار شد . امروز کار به جایی رسیده است که هر کس به خط تلفن
متن شبهه: عکس نوشته فضای مجازی امیر عباس هویدا: هر ایرانی یک پیکان. خاندوزی وزیر اقتصاد: هر ایرانی یک قرص نان. پاسخ شبهه: ▪️ عدالت فقط برای محرومان شیرین است اما برای دیگران، زهر هلاهل است. ⭕ در این ایام، هر چه می بینیم و می شنویم، تحقیر و تمسخر و سیاه نمایی نسبت به تصمیمات دولت است که در فضای مجازی دست به دست می شود. ❗️اما دریغ از یک نقد کارشناسی. ❌ در دهه پنجاه، شعار «هر ایرانی یک پیکان» شد آرزوی دست نیافتنی هر ایرانی. مگر این شعار محقق شد که امروز دارید پُزش رو میدید؟ 🙄 در دهه پنجاه، 4 میلیون نفر از جمعیت 30 میلیونی، سوء تغذیه داشته و 52 درصد از مردم در آستانه فقر بودند.👇 snn.ir/0036Mo ❌ این سیاه نمایی درباره تصمیم دولت درباره عادلانه کردن نظام پرداخت یارانه و تقلیل آن به یک قرص نان هم بی پایه و اساس است. 🔆 با اعمال این طرح، سه دهک اول (اقشار با کم‌ترین درآمد) به طور میانگین ۸۰۴ هزار تومان افزایش قدرت خرید داشته‌اند. یعنی این طرح در مجموع به نفع افراد کم در آمد است. ✅ دهک اول تا نهم به ترتیب ۹۲۳ هزار تومان، ۷۸۳ هزار تومان، ۷۰۶ هزار تومان، ۲۹۱ هزار تومان، ۲۳۶ هزار تومان، ۲۳۴ هزار تومان، ۱۵۰ هزار تومان، ۷۱ هزار تومان و ۱۸ هزار تومان افزایش قدرت خرید پیدا کرده‌اند. irna.ir/xjJnTN ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin 🌟کپی و نشر آزاد، با ذکر صلوات به نیت فرج🌟