eitaa logo
‌ ✒️ باران قلم ✒️
703 دنبال‌کننده
369 عکس
14 ویدیو
1 فایل
🌺 چندی از نَم‌نَم‌هایِ ذهن و دل را اینجا می‌نگارم تا با نگاهِ زیبای‌تان پیوند بخورد 🌺 ✅ با شاعران ✅ با ادیبان ✅ در مسیر نویسندگی مشتاق نظرات و آسمانِ نگاه‌تان هستم: @Aftabehazer
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم
🔹به کجا چنین شتابان عجیب است نه گوش شنوا داریم، نه سودای جان. نه مسئول یکدیگریم، نه مسئول خود. سفرهایی که شاید خطرهایی باشد. شروع‌هایی که شاید پایان‌هایی باشد. حرمت این لحظه‌ها را نه من می‌دانم نه تو! شاید این روزها آی سیو و اورژانس درک بهتری از اوضاع و احوال داشته باشند. سفر بخیر ✍ علی کردانی ۱۹ @baraneghalam
🔸دنیایِ ما دنیایِ من و دوستانِ من، تراکمِ موعظه و موعظه هاست و عمل گوشه ای آسوده! نمیدانم، شاید رسوایی ماست؟! شاید با خدایِ بی خدا شدیم؟! شاید هم‌ پاسبانِ دیگران شدیم؟! هر چه بودیم و هر چه هستیم، دنیا را به دین خریدیم، خود و عاقبت خود را ندیدیم........ آنقدر بد و دوریم که نویسنده هم در حال ریاست. فتأمل ✍ علی کردانی @baraneghalam 🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸
🔹بدزبانی گاهی که از کوچه‌ها و خیابان‌ها و از کنار دسته های جوانانه، نوجوانانه و حتی کودکانه گذر میکنم شاهد این هستم که بدزبانی زخمِ کاری شده. جالب اینکه اگر آنها فقط برای پنج دقیقه در میدانِ دید تو باشند شاهد سه جمله یا سه کلمه بدزبانی از آنان هستی و این یعنی زخم کاری. ظاهراً بدزبانی و بدگویی حتی در میان بزرگسالان امری عادی جلوه میدهد و مانعی هم برای این قبیح وجود ندارد. اما سوال اینجاست، منشأِ شیاعِ بدزبانی آن هم به این سرعت دقیقا در کجاست؟ آیا رابطه‌ای بین تنزُّلِ نسل بزرگسال و تأثّر پایین سالان از آنها وجود ندارد؟ آیا بدزبانی رابطه مستقیمی با بددیدن ندارد؟ آیا بدگویی رابطه‌ای با بدشنیدن ندارد؟ آیا بدزبانی رابطه‌ای با راحت طلبی ندارد؟ آیا بدگویی رابطه‌ای با بی خیالیِ تربیت در میان خانواده‌های کنونی ندارد؟ شاید همه این آیاها و آیاهایِ دیگر صحیح باشد، اما آنچه مورد نظر نویسنده است آیایِ دوم است. در این رابطه بعدها سخن خواهیم گفت... ✍️ علی کردانی @baraneghalam 🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹
🔸لذت کتاب بعضی با گشت و گذار در سبزه‌ها، بعضی با ورزشهای گوناگون، بعضی با رانندگی، بعضی با مسافرت و بعضی هم با دید و بازدید لذت میبرند. اما عده‌ای هم از «کتاب و مطالعه» لذت میبرند. مگر «کتاب خواندن و مطالعه» لذت دارد؟ لذت بعضی چیزها چشیدنی است نه گفتنی. البته کسی میتواند بچشد که قوای ظاهری و خصوصا قوای باطنی او دچار اختلال نشده باشد. چون هر اختلالی محرومیتی در پی دارد. مثل اینکه وقتی حواس پنج‌گانه بیماران دچار اختلال شده باشد دیگر طعمِ طعام برای بیمار مبهم و پوشیده است، هرچند به او بگویی این طعام را بچش که چشیدنی است. پس چشیدنِ لذت مطالعه شرطی دارد وگرنه لذت آن، با اولین برداشت واضح است. ✍ علی کردانی @baraneghalam 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
🔸دلِ مولایی آسوده میدهیم دل را به این و آن دل لایقِ تو بود، مولایِ شیعیان ✍ علی کردانی @baraneghalam 🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸