eitaa logo
بارداری بهشتی
2.2هزار دنبال‌کننده
20.9هزار عکس
9.2هزار ویدیو
269 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از دوتا کافی نیست
14.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
۵ قلوهای مینو دشتی به دنیا آمدند. 👌لحظه دیدار مادر ۵ قلوها با فرزندانش😍 ۵قلوهایی که اسمشان را رهبر انقلاب انتخاب کردند، امروز مادرشان را دیدند. سارا، زهرا، مریم، احمد و محمد یک برادر ۶ ساله هم دارند. پدرشان ۳۳ ساله و اهل مینودشت است که در نامه‌ای از رهبر انقلاب خواست اسم فرزندانش را ایشان انتخاب کنند. کانال«دوتا کافی نیست» http://eitaa.com/joinchat/1096876035Ccaac6a6075
◼️امام سجاد علیه‌السلام: ◾️اَلْخَیْرُ کُلُّهُ صِیانَهُ الاْنْسانِ نَفْسَهُ ▪️سعادت و خوشبختى انسان در حفظ و کنترل اعضاء و جوارح خود از هرگونه کار زشت و خلاف است روز @dokhtaranebeheshtiy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیا جایز است از اسپرم غیر همسر (که با تزریق در رحم انجام می‌شود)، باردار شد؟ پرسش همسر من اسپرم ندارد. با راهنمایی دکتر ما می‌توانیم از اسپرم شخص دیگری که با تزریق در رحم من انجام می‌شود، بچه دار شویم؟ آیا مشکل شرعی دارد؟ پاسخ اجمالی مراجع تقلید در این باره اختلاف نظر دارند. برخی[1] این عمل را جایز نمی‌دانند، برخی[2] می‌گویند: این عمل به خودی خود اشکال ندارد، ولى باید از مقدمات حرام؛ مانند نگاه، لمس حرام و غیر آنها اجتناب شود. برخی[3] نیز با ارائه راه حلی برای این موضوع می‌گویند: تنها راه برای جواز این عمل، آن است که مرد موقّتا همسر خود را طلاق دهد و آن زن پس از عدّه به عقد موقّت مرد مورد نظر در آید. به هر‌ حال، در صورتى که با این روش کودکى به دنیا بیاید ملحق به شوهر آن زن نمى‌شود، بلکه پدر او، صاحب نطفه و مادرش زنى است که صاحب رحم و تخمک است.  ضمائم: پاسخ مراجع عظام تقلید نسبت به این سؤال، چنین است: [4] دفتر حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مد ظله العالی): تلقیح زن از طریق نطفه مرد اجنبى فى نفسه اشکال ندارد، ولى باید از مقدمات حرام از قبیل نگاه و لمس حرام و غیر آنها اجتناب شود، به هر حال در صورتى که با این روش کودکى به دنیا بیاید ملحق به شوهر آن زن نمى‌‌شود، بلکه ملحق به صاحب نطفه و به زنى است که صاحب رحم و تخمک است. دفتر حضرت آیت الله العظمی سیستانی (مد ظله العالی): با این روش جایز نیست. دفتر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مد ظله العالی): تنها راه برای استفاده از نطفۀ مرد بیگانه این است که مرد موقّتا همسر خود را طلاق دهد و آن زن پس از عدّه به عقد موقّت مرد مورد نظر درآید (هر چند اصلا همدیگر را نبینند) سپس نطفۀ آن مرد را برداشته و در زمان عقد با تخمک زن ترکیب کنند و پس از بخشش باقیماندۀ مدّت عقد موقّت و تجدید عقد دایم با شوهر سابق، نطفۀ ترکیب شده را در رحم او بکارند. فرزندی که متولّد می‌شود بر آن مرد و زن محرم است، ولی تنها از آن زن و صاحب نطفه ارث می‌برد. دفتر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (مد ظله العالی): بطور کلی عمل تلقیح اگر مستلزم نظر یا لمس حرام باشد تکلیفاً حرام است و به نظر اینجانب جواز تلقیح اجنبی به همسر اگر چه بوسیله خود همسر باشد محل اشکال است و در فرضی که انجام شود، فرزند تعلق به مرد صاحب اسپرم دارد و اگر دختر باشد به شوهر شما محرم است؛ چون ربیبه او است و نسبت به خود شما چه پسر باشد یا دختر حکم فرزند را دارد و به شما محرم است. حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی(مد ظله العالی): در فرض سوال، حرام است. پاسخ حضرت آیت الله مهدی هادوی تهرانی (دامت برکاته) به این شرح است: عمل تزریق اسپرم در رحم جایز است، هر چند باید توابع این باروری مانند مسأله نسبت بچه با صاحب اسپرم که پدر طبیعی او محسوب می‌شود، مورد توجه قرار گیرد
حکم شرعی عمل (آی وی اف) که یک نوع درمان نازایی است چیست؟ پرسش حکم شرعی عمل (آی وی اف) که یک نوع درمان نازایی است چیست؟ پاسخ اجمالی عمل آی وی اف (IVF)، از انواع تلقیح مصنوعی است و همانطور که در سؤال آمده از این عمل در درمان نازایی استفاده می‌شود. به این صورت که در آزمایشگاه اسپرم مرد و تخمک زن را گرفته و در دستگاههای مخصوص، آن را با هم تلقیح  و بارور می‌سازند و پس از آن دوباره به رحم زن منتقل می‌کنند. نظر فقهی: اگر اسپرم شوهر و تخمک زن در بیرون رحم یعنى در دستگاه مصنوعى به هم آمیخته و نطفه‌اى منعقد گردد، وارد کردن این نطفه (به هر یک از مراحل جنین که رسیده باشد) در رحم این همسر جایز است، امّا باید از مقدمات حرام اجتناب کنند و فرزندى که از این طریق متولد مى‌شود، فرزند همان زن و شوهر است و همۀ احکام شرعى فرزندان عادى را دارد.[1] شایان ذکر است مقصود از مقدمات حرام در این مسئله، نگاه مرد نامحرم به بدن زن یا لمس آن است و همچنین انجام عمل استمنا توسط مرد براى تهیۀ اسپرم و یا تحمیل بارورسازى مصنوعى به مرد یا زن است. البته اگر این امر، جز با ارتکاب مقدمات حرام ممکن نباشد، در صورت ضرورت اشکال ندارد و منظور از ضرورت این است که مثلاً اگر این کار انجام نشود، زندگى زناشویى آنها مختل مى‌شود و یا زن گرفتار بیمارى مى‌گردد.[2]   [1]. فاضل لنکرانى، محمد، احکام پزشکان و بیماران، ص 95، م 233، بی تا؛ امام خمینی، توضیح المسائل (محشّی)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃🖤﷽🍃 🖤🍃🖤🍃 🍃🖤🍃 🖤🍃 🍃 🔆اولین سلام روز🔆 🌸السلام علیک یا قائم آل محمد🌸 🔆السَّلامُ علیڪَ یا بقیَّةَ اللهِ یا اباصالحَ المَهدي یا خلیفةَالرَّحمن و یا شریڪَ القرآن ایُّها الاِمامَ الاِنسُ و الجّانّ سیِّدے و مَولاے الاَمان الاَمان🔆 🩸السلام و علیک یا ثارالله🩸 🥀السَّلامُ عَلَيْكَ يا اَبا عَبْدِاللهِ وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتي حَلَّتْ بِفِنائِكَ عَلَيْكَ مِنّي سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقيتُ وَبَقِيَ اللَّيْلُ وَالنَّهارُ وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّي لِزِيارَتِكُمْ، اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَعَلى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَصْحابِ الْحُسَيْن🥀 ☘السلام علیک یا ضامن آهو☘ 🌼ﺍﻟﻠَّﻬُﻢَّ ﺻَﻞِّ ﻋَﻠَﻰ ﻋَﻠِﻲِّ ﺑْﻦِ ﻣُﻮﺳَﻰ ﺍﻟﺮِّﺿَﺎ ﺍﻟْﻤُﺮْﺗَﻀَﻰ ﺍﻟْﺈِﻣَﺎﻡِ ﺍﻟﺘَّﻘِﻲِّ ﺍﻟﻨَّﻘِﻲِّ ﻭَ ﺣُﺠَّﺘِﻚَ ﻋَﻠَﻰ ﻣَﻦْ ﻓَﻮْﻕَ ﺍﻟْﺄَﺭْﺽِ ﻭَ ﻣَﻦْ ﺗَﺤْﺖَ ﺍﻟﺜَّﺮَﻯ ﺍﻟﺼِّﺪِّﻳﻖِ ﺍﻟﺸَّﻬِﻴﺪِ ﺻَﻠَﺎﺓً ﻛَﺜِﻴﺮَﺓً ﺗَﺎﻣَّﺔً ﺯَﺍﻛِﻴَﺔً ﻣُﺘَﻮَﺍﺻِﻠَﺔً ﻣُﺘَﻮَﺍﺗِﺮَﺓً ﻣُﺘَﺮَﺍﺩِﻓَﺔً ﻛَﺄَﻓْﻀَﻞِ ﻣَﺎ ﺻَﻠَّﻴْﺖَ ﻋَﻠَﻰ ﺃَﺣَﺪٍ ﻣِﻦْ ﺃَﻭْﻟِﻴَﺎﺋِﻚَ🌼
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا