هدایت شده از روزنه
چشم طمع سکولارها به مرجعیت!
اصحاب بیوتات به هوش باشند؛
کسانی که هیچ اعتقادی به فقاهت و مرجعیت ندارند، و دل در گرو شعائر شیعی نبستهاند، در اطراف آنان به کمین نشستهاند....
مگسانند دور شیرینی....
@rozaneebefarda
برجان
هم اکنون سخنرانی مقام معظم رهبری به مناسبت #روز_قدس #فلسطین @barjan
به قربان لهجه عربیتان
هدایت شده از بهانه
🔴رفتار نگران کننده شبکه ۴ در وجاهتبخشی رسانهای به مرجع خودخوانده
رفته رفته ماجرای اعلام مرجعیت جناب آقای علوی بروجردی جدی شده است. تبلیغات و رپرتاژ های غیر طبیعی زیادی هم برای آن انجام گرفته که عیان بوده و حاجت به بیان نیست.
قرار گرفتن شبکه چهار سیمای جمهوری اسلامی در میان تبلیغ کنندگان و وجههسازهای چنین شخصیتی بیشتر از بقیه سوال برانگیز است.
این شبکه اخیرا با پخش برنامه #حدیث_سرو با موضوع معرفی زندگانی مرحوم آیتالله #خوانساری یکی از محورهای انعکاس سیره مرحوم خوانساری را #علوی_بروجردی و #سید_مصطفی_محقق_داماد قرار داده بود.
مطرح شدن علوی بروجردی بعنوان نوه آیت الله بروجردی و یکی از بزرگان حوزه به عموم مردم و مخاطبین سیما آن هم بعد از سخنان رادیکال وی در نفی #حوزه_انقلابی که مطالبه جدی رهبر معظم انقلاب از حوزویان است و تلاشهای وی برای کسب وجهه برای مرجعیت، یکی از این اقدامات نگران کننده است.
سخن در باب اظهارات اخیر و تهمت به علمای بزرگ شیعه توسط محقق داماد هم بسیار است.
@bahaneee
هدایت شده از بهانه
🔴 بیایید دستبهعصا #احساس_تکلیف کنیم!
(مواردی که خیلی زود به احساس تکلیف منجر شد و جا داشت بیشتر در آنها تأمل شود)
خوب است از اینجا شروع کنیم:
🔸تشکلی بزرگ از اساتید حوزه علمیه تاسیس کنیم و در عرض #جامعه_مدرسین و تضعیف این نهاد مهم و اساسی، احساس تکلیف کنیم.
🔸 تقسیمیها و واریزهایی برای اساتید سطوح عالی، آنهم با ضمیمه ی پیامکِ #نام_واریزکننده هم لابد خودش نوعی احساس دَین و تکلیف شرعیست.
🔸بعدش هم مصاحبه کنیم که :
ما در مجموعه #نشست_اساتید این هنر را داشتیم که به احترام بزرگان و #پیرمردها که الان هستند، از نشست اساتید، یک #رساله هم بیرون نیامده؛ نه به احترام! ما به این #رویه_حوزوی عمل کردیم.
نمیدانیم چه میشود که دیگر ضرورت احترام به پیرمردها عن تفقهٍ و با احساس تکلیف (!) از بین میرود و ناگهان رویه حوزوی #نسخ میشود و رسالهای چاپ و منتشر میشود.
🔸در همان گیر و دار همان فرد صاحب رساله کاملا بر خلاف سیره علمای سلف و مقدسین حوزه که اصل را بر #مرجعیت_گریزی میگذاشتند، مصاحبه میکند که :
«مرجعیت در شیعه آزاد است. یعنی هر کسی خودش را دارای صلاحیت میداند ورود پیدا میکند...»
حال آنکه اصالتهای حوزوی در تاریخ روحانیت شیعه، به گونهای دیگر بود.
مرجعیت گریزی، تلاش برای مطرح کردن دیگران بجای تمهید مقدمات مرجعیت شخصی، خط ممتد مرجعیت عامه و زعامت و رئاست دینیه در ادوار مختلفه، ظرفیت نقد پذیری و تلاش برای جبران، حفظ اقتدار مرجعیت شیعه با پرهیز از تشتت و انشقاق، پرهیز از هر نوع تزاحم راهبردی با فقیه حاکم و زعیم و حتی مرجع عام شیعه، برخی از این اصالت هاست.
🔸 از هیئتها و سبکهای #غیرمتعارف عزاداری که #مسجد_اعظم قم به راه افتاده هم که بگذریم. برهنگی در عزاداری در شبستان اصلی (در ایام قبل از کرونا) و دعوت از برخی مداحان بنام با جهتگیریهای خاص، همه و همه نوعی احساس تکلیف شرعیست.
اصلا همان سبکهای زننده برخی از این مداحان در مسجدی که تولیت آن را بر عهده داریم هم، احساس تکلیف است.
(ایجاد طرفدارانی از قشر هیئتی هم همینطور)
🔸 رفته رفته با آزادی بیشتری آراء شاذی را فریاد میزنیم. مثلا مجددا شبهات مربوط به #کتابسوزی مسلمانان و حمله به ایران را مطرح کنیم. همان مواردی که سالهای سال است در کتب مختلف از جمله «خدمات متقابل اسلام و ایران» شهید مطهری پاسخ داده شده.
🔸در این میان رسانههای بیگانه همچون #رادیو_فردا تعریف و تمجیدهای خوبی همچون «فقیه روشناندیش» و «تحت فشار و مضیقه حکومت» از ما داشته باشد و چپ گراهای داخلی هم مدام موضعگیریهایمان را تیتر کنند و سخنانمان خوراک پستهای فضای مجازیِ این جماعت باشد.
اما دریغ از سخنی علیه این رسانهچیهای دروغگو و ضد اسلام.
🔹حالا این سیر به نفی کامل اقتصاد اسلامی رسیده.
مقابل دوربین یک نشریه نئولیبرال نشسته و سخنمان این باشد که #اقتصاد_اسلامی_نداریم، تا فرمایشاتمان دستاویزی شود برای دمیدن در سکولاریسم و زدن ریشه تفقه اقتصادی در دین و در نتیجه تحمیل ذهنیات پوچ و باطل امثال میلتون فریدمن به اقتصاد ما.
✅ پ.ن: حوزه مقدسه شیعی یک نهاد #تهذیب_محور است که تربیت انسانهای #تکلیف_مدار از بزرگترین کارکردهای آن است اما از یاد نبریم که در تشخیص وظیفه برای پذیرش مسئولیت های خطیر چون مرجعیت، همواره با وسواس و احتیاطی عجیب قرین بوده است. لذا بزرگان شیعه اولا خود را از معرض ریاست دینیه دور نگه می داشتند، ثانیا بدون تعاضد قرائن و حجج متکثره، هرگز به تکلیف نمی رسیدند! جدا از موارد صرف #احساس تکلیف برای ورود به عرصه مرجعیت منطق ندارد و منطبق با سیره بزرگان تشیع نیست.
@bahaneee
هدایت شده از بهانه
🔴 قابل توجه سخنرانان، منبریها و مداحان انقلابی عزیز
بارها پای منبرهای شما عزیزان از ائمه اطهار (ع) شنیدیم و جان را با ذکر مصیبتهای پایان منبر شما شست و شو دادیم.
خوب است یکبار هم شما به حرف این کوچک توجه کنید.
بزرگواران عزیز
خوب است تحقیق بیشتری برای حضور در برخی مراسمات و مجالسی که از طرف برخی افراد برگزار میشود انجام دهید.
حضور شما در بیوت و مراسمات افرادی که #داعیه_مرجعیت دارند و اتفاقا اختلاف فکری آنان با انقلاب اسلامی کاملا عیان است، موجب #وجهه_سازی بیشتر برای این افراد خواهد شد.
هنگامی که برخی از دلسوزان انقلابی هم به روشنگری و اظهار نگرانی در باب اتفاق #نامبارک مرجعیت خودخوانده که خود نوعی رویگردانی از #سنتهای_اصیل_حوزوی محسوب میشود میپردازند، بعضا با چنین پاسخهایی که در ضمیمه مشاهده میکنید مواجه میشوند.
پناه میبریم بر خدا از آن روزی که عملکرد نسنجیده ما، موجب اختلاط حق و باطل شود.
@bahaneee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 سلام عزیزان
🔹 عید قربان نزدیک است و خیلیها چشم به راه... بشتابید به سوی مغفرت الهی... و در این کار خیر و ثواب آن، شریک شوید.
💳 شماره کارت:
6104337406233922
🌹 به نام: مصطفی صائبی
😊 در کار خیر از هم سبقت بگیرید... همین الآن وقتشه... بسمالله!
✅ تکخوری نکنید! این پوستر و پیام رو برای اقوام و دوستان مهربونتون هم به اشتراک بگذرید... 😉
#عید_قربان
#عرفه
@barjan
🖌حجة الاسلام مهدی قریب
🔵چند کلمه در مورد #حجاب_اجباری
🍀🍀🍀🍀🍀
🌺 اول - حجاب حکم قطعی خدا است. ما هم که فضای احکام را فضای قانونی می دانیم و هویت طلبه را هم اقامۀ دین می دانیم، به ضرس قاطع معتقدیم، برای اجرای احکام دین، حق الزام وجود دارد. حتی در فردی ترین احکام هم حق الزام وجود دارد. البته حق الزام با اجبار دو تا است.
🌺 دوم - آنان که به حجاب اجباری اشکال می کنند یا نوحجیته ای هایی که در مناظره هاشان می گویند حجاب اجباری به ریا می کشد، از حکومت چیزی نمی فهمند. به فرمودۀ امام از اسلام چیزی نمی فهمند. چه! الاسلام هو الحکومة و مقوم حکومت، الزام سیاسی است
🌺 سوم - اما در مورد حجاب مسأله خیلی پیچیده است. از یک طرف کسانی قائل هستند که در نظام اولویت های گزاره های دین، حجاب لزوما اول نیست. به نظر من درست می گویند. ولی یک نکته را غفلت می کنند که گاهی یک مسأله با هویت حق گره می خورد. حضرت امام در رسالۀ فی التقیة شان، مسح خفین را مثالی برای این مسأله ذکر می کنند. در نتیجه باید پای آن ایستاد. تا جایی که حتی اجازۀ تقیه هم داده نمی شود.
🌺 چهارم - امروز حجاب هم با جمهوری اسلامی گره خورده است. دشمن این گارد را گرفته است. بنابراین باید با حواس جمع تر به این مسأله پرداخت.
🌺 پنجم - ولی مسألۀ حجاب از این هم پیچیده تر است. به خاطر این که عمدۀ اصحاب ما از مبارزین در این جبهه از نظر حقیر، نه دشمن را به خوبی می شناسند، نه مخاطب را و نه راه مبارزه را! ببخشید اگر ادعایم اذیتتان می کند. نظر است دیگر! تأمل کنید، فوقش به درد خودم می خورد. ناراحت نشوید لطفا.
🌹ششم - مسألۀ عینی امروز ما و زنان ما و جامعۀ ما حجاب و حیا و عفاف نیست. 90 درصد مردم از زن و مرد ما اهل حجاب و عفاف و حیا هستند. یک اقلیتی هستند که مسأله سازی می کنند. فقط صداشان بلند است و رسانه دارند و خودشان را جای همه جا می زنند. مثل قضیۀ کنسرت و ورزشگاه رفتن زنان.
🌹هفتم- شاید تعجب کرده باشید که زنانی که از نظر شما بدحجاب هستند، در مصاحبه هایی از وضعیت حیا و عفاف ناراضی باشند. یا دوست نداشته باشند که زنان آن چنانی همکار آقاشان بشوند در محیط کار!
✅✅نتیجه - یک زنی یا دختری که از نظر شما شل یا بی حجاب حساب می شود، خودش را مصداق بی حیایی نمی داند. بنابراین برای اجرای دین خدا ابتدا باید این پدیده را در نظر او منکر جلوه دهید. باید باور کند که این مصداق همان است که بد می داند. اگر این شد، به راحتی می شود حجاب را اقامه کرد. نیازی به گشت ارشاد هم نیست.
https://eitaa.com/rabefalagh
#حجاب
@barjan
هدایت شده از روزنه
سوءاستفاده #خبرآنلاین از آقاسیدموسی صدر برای تئوریزه کردن #کشفحجاب!
خبرآنلاین ضمن بازنشر تصاویر برخی روحانيان معاصر خصوصا آقا موسی صدر با زنان سربرهنه به زیر سؤال بردن مبانی و مواضع فقها و بزرگان دین در مسئله حجاب پرداخته و چنین نوشته است:
فقیهان حکومتی که امروز سنگ حجاب اجباری را به سینه میزنند، آیا فقه و اصول را بهتر از خاندان صدر میفهمیدند؟ یا خود را به حال اسلام و تشیع دلسوزتر میدانند؟
🔶حاشیه
هنگامی که حوزه علمیه در بیان مواضع مراجع عظام تقلید و بزرگان دین صراحتا اعلان نظر نکند و فضای رسانهای در مواجهه با امر مقدس حجاب، رها و خالی از دیدگاههای صریح فحول حوزوی باشد، کار بهتر از این نمی شود.
صد البته مسئله #روایتسازیتاریخی نیز انر مهمی است که باید توسط اصحاب رسانه و ارباب تاریخ مورد توجه ویژه قرار گیرد.
@rozaneebefarda
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻 نقطه، سر خط ...
از امروز، موجی در فضای مجازی با این مضمون ایجاد خواهد شد که چون رهبری گفته است:
1.با همه "رفتار پدرانه" داشته باشید،
2. و "سلایق و قشرهای مختلف" را بپذیرید،
3. و بیحجابها هم "دیندار" هستند،
و ...
بنابراین:
1. دیگر بیحجابی "مسأله" نیست،
2. نباید به کسی "نهیازمنکر" کرد،
3. باید همه را "همانگونه که هستند"، پذیرفت،
4. "تنش" و "تلاطم" در جامعه ایجاد نکرد،
5. دین و سبک زندگی را "تحمیل" نکرد،
و ...
پس شما ای "سوپرانقلابیها"! سعی کنید:
1. با همه خوب باشید.
2. به روی همه لبخند بزنید.
3. خشونتگرا نباشید.
4. متعصّب نباشید.
5. جزمیّتگرا نباشید.
6. دگرباشها را تحمّل کنید.
و ...
و فقط دربارۀ "منطق استعماریِ غرب"، بحث نظری کنید!
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
چند ساعت صبر کنید این تحلیلها بیرون خواهد آمد.
جبهۀ مقابل، "قدرت تحریفیِ" عجیبی دارد و در مقام نتیجهگیری، مقیّد به اخلاق و منطق نیست.
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
امّا این برداشت و تفسیر یعنی:
1. صلحکل بودن و دافعهنداشتن،
2. تساهل و تسامح نسبت به اباحیگری،
3. بیغیرتی نسبت به ولنگاری،
4. تعطیلی فریضۀ نهیازمنکر،
5. فراموشی حجاب بهعنوان نماد هویّتی،
6. بازگشت انگارۀ اسلام رحمانی،
7. تندادن به کثرتگرایی اجتماعی،
8. اندولسیشدن جامعه،
9. جرأتیافتن هرچه بیشتر بیحجابها،
10. سست و رقیق شدن خطوط ارزشی و هنجاری جامعه،
و ...
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
دیگر اینکه:
1. کسانیکه موافق الزام حکومتی برای حجاب در عرصۀ عمومی هستند، معتقد به "اجرای قانون" هستند، نه "قلعوقمع".
2. وظیفۀ تودۀ مردم هم جز "نهیازمنکر زبانی" نبوده و نیست.
3. "درستبودن قانون" و "اجرای درست قانون"، یک حرف هست، و "رهاسازی حجاب در عرصۀ عمومی"، حرف دیگر!
4. من با همۀ حرفهای رهبری موافقم، امّا با جریان تحریفی که شروع کرده به "برخورد گزینشی با حرفهای رهبری" مخالفم.
5. رهبری پیش از این، چندین بار تصریح کرده بود که:
اوّلاً، حجاب را مسألۀ "بسیار مهم" میداند.
ثانیاً، با حجاب اختیاری، مخالف هست.
ثالثاً،"حاکمیّت" باید از بیحجابی بهعنوان "مصداق حرام اجتماعی"، جلوگیری کند.
6. ایشان در سخنرانی اخیر خویش، خطاب به "ائمۀ جمعه" توصیه کردند و روشن هست برخی از این توصیهها - از لحاظ چگونگی عمل و اولویّتبندی - به همان "موقعیّت خاصِ ائمۀ جمعه"، منحصر هست و امر "مطلق" و "عام" نیست.
7. در عین حال، رهبری نگفت که ائمۀ جمعه در مسألۀ بیحجابی دخالت نکنند، بلکه امر کردند که آنها در همین مسأله، "هدفِ سطح بالاتری" را در نظر بگیرند.
8. "رفتار پدرانه و دوستانه" و "نفرّتپراکنینکردن"، بهمعنی "اجرای درست قانون" هست، نه "اجرانکردن قانون"! و فراتر از آن، بهمعنی هدایت بیحجابها با زبان خوش و تذکّرات نرم در مراحل ابتدایی هست.
9. نیروهای جبهۀ انقلاب، همۀ "مواجهههای غیرقانونی و غیراخلاقی" با بیحجابان را - که البتّه اندک هستند - نفی و تخطئه میکنند، امّا از آن سو، "بیحجابی" را نیز "قانونشکنی" و "حرام شرعی" میانگارند. نه "برخورد غلط مأمور"، رواست و نه "برهنگیِ بیحجابان".
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
هدایت شده از بهانه
🔴 حضور جناب آقای شهرستانی در بیت #مرجعیت_خودخوانده
جناب آقای علوی بروجردی از مدرسین حوزه قم که چند سالیست قدم به قدم اظهار مرجعیت کرده، یکی از سنتهای اصیل حوزوی را زیر پا گذاشته است.
از آنجا که از حضور افراد در محافل مدعیان مرجعیت نوعا تایید و بلکه #تقویت آنان برداشت میشود،خوب است جناب آقای شهرستانی _ نماینده آیتالله العظمی سیستانی در قم_ در این زمینه توضیح دهند.
باید توجه داشت که انقلابیون اصیل حوزوی،مطلعین و دلسوزان انقلابی پدیده نامبارک #مرجعسازی را تأیید نکرده و نسبت به حضور افراد در چنین محفلی انتقاد و اعتراض دارند.
گفتنی است سایت شفقنا که گفته میشود وابسته به جناب آقای شهرستانی است، از مروجین و بازوهای رسانهای پدیده نامبارک #مرجع_سازی های اخیر است.
@bahaneee
هدایت شده از بهانه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 حضور جناب آقای شهرستانی در بیت سید صادق شیرازی
معالاسف رفت و آمد جناب آقای شهرستانی به بیوت و مجامع عناصر زاویهدار به رویهشدن میل میکند.
@bahaneee
هدایت شده از بهانه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 سخنرانی شدیداللحن آیتالله محسن اراکی درباره #مرجعسازی های غیرمتعارف، اقدامات غلط و مواضع سید صادق شیرازی
تبیین معنا و مصداق #شیعه_انگلیسی
بازنشر به مناسبت حضور جناب آقای شهرستانی در بیت #مرجع_خودخوانده سید صادق شیرازی
@bahaneee
هدایت شده از بهانه
🔴 واکنشهای حوزویان به بیانیه اهانتآمیز موسوی
🔻بیانیه تشکل اساتید انقلابی حوزه علمیه
🔻واکنش نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب
🔻بیانیه مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان اصفهان
🔻تجمع اعتراضی طلاب و روحانیون اصفهان
🔻بیانیه معاونت فرهنگی تبلیغی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان همدان
🔻واکنش کانال رسمی حوزه علمیه امام صادق(ع) تفرش
🔻بیانیه مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم
🔻 تجمع اعترض آمیز بسیج طلاب و بسیج دانشجویی بر سر مزار مطهر شهید همدانی
🔻بیانیه سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون استان همدان
🔻 واکنش معنادار حساب کاربری @Khamenei.ir
🔻 واکنش امام جمعه شهرستان قدس
🔻اجتماع مردم همدان در پی توهین میر فتنه به شهید سردار همدانی
🔻 بیانیه مدرسه علمیه علوی قم
🔻 بیانیه سازمان بسیج طلاب و روحانیون جنوب غرب استان تهران
🔻 واکنش کانال رسمی بسیج مدرسه علمیه معصومیه قم
🔻بیانیه مجمع بسیجیان وبسیج رسانه شهرستان فلاورجان
🔻بیانیه سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه حضرت قمر بنیهاشم استان چهارمحال وبختیاری
🔻بیانیه مجمع معتمدین، سران وبزرگان ایل قشقایی و بختیاری استان اصفهان
🔻بیانیه واکنش سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان ایلام
🔻 بیانیه امامجمعه شهر گرمدره
🔻 واکنش کانال رسمی مدرسه علمیه فاطمی
🔻 بیانیه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان
🔻 واکنش کانال رسمی معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه خواهران استان سمنان
🔻 واکنش کانال رسمی مدرسه علمیه فاطمی
🔻 واکنش کانال رسمی معاونت فرهنگی مدرسه علمیه و پایگاه بسیج طلاب شهیده بنتالهدی شهرستان علی آباد کتول
🔻بیانیه مشترک امام جمعه، فرماندار و فرمانده سپاه شهرستان نهاوند
🔻واکنش کانال رسمی مدرسه علمیه حضرت خدیجه الکبری پرند
🔻 بیانیه سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل
🔻یادداشت نویسی اساتید و طلاب مدرسه علمیه الزهراء(س) بندرعباس
🔻واکنش امام جمعه سابق بندر امام خمینی(ره) و استاد حوزه و دانشگاه حجت الاسلام و المسلمین تابش
🔻 سخنان حجت الاسلام و المسلمین مغیثی امام جمعه نهاوند در مورد نقش شهید حاج حسین همدانی «حبیب حرم » در دوران دفاع مقدس، مبارزه با فتنه گران و مبارزه با تکفیری ها در سوریه
🔻 واکنش امام جمعه پردیسان حجت الاسلام و المسلمین حامدی
🔻 بیانیه مدیریت حوزه علمیه استان فارس، سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون سپاه فجر استان فارس
🔻واکنش امام جمعه قم و ریاست حوزه علمیه کشور آیت الله اعرافی
🔻واکنش امام جمعه اهواز حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد
🔻بیانیه سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان آذربایجان غربی
🔻بیانیه سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه الغدیر استان یزد
🔻 واکنش کانال رسمی مدرسه علمیه صالحیه کازرون
🔻بیانیه مدیریت حوزه علمیه، سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه
🔻بیانیه سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان خراسان شمالی
🔻 بیانیه سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان مرکزی
🔻 واکنش کانال رسمی حوزه علمیه ثامن الائمه (ع) حاجی آباد
🔻واکنش کانال رسمی معاونت تهذیب حوزه علمیه امام صادق(ع) زاهدان
🔻واکنش کانال رسمی حوزه خواهران شهید مدرس لردگان
🔻واکنش بسیج طلاب فاطمه الزهرا (س) هیدج
🔻 واکنش کانال رسمی بسیج اساتید، طلاب و روحانیون خراسان رضوی
لیست در حال تکمیل است...
@bahaneee
هدایت شده از بهانه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 روایت آیتالله اراکی از ولخرجی شیعه انگلیسی و تشیع لندنی
بازنشر به مناسبت به درک واصل شدن ملکه انگلیس
ولخرجی تشیع انگلیسی در هیئتهای ایرانی و شرط قمه زنی برای دریافت کمک در هیأتهای عراقی
تبیین معنا و مصداق #تشیع_انگلیسی توسط آیتالله اراکی:
https://eitaa.com/bahaneee/2386
@bahaneee
🔴 شما حق نظردهی در خصوص دین را ندارید
نظردهی در امور دینی کار هرکسی نیست و شایستگیهای خاصی دارد که یکی از مهمترینِ آنها صداقت و یکرنگیِ علم و عمل است که امثال محمد #سروش_محلاتی فاقد آن هستند.
این طایفه، همان کسانی هستند که دم از حقوق زنان میزنند اما در برابر قتل یک زن توسط همحزبیشان نهتنها سکوت میکنند که به او تهمتهای ناجوانمردانه میزنند. این طیف از عدالت سخن میگویند اما همواره سر در آخورِ اشرافیت دارند، بهظاهر از مردم میگویند اما متفرعنتر از خودشان، خودشان هستند. این عده، از نگاه روایات ما نهتنها صلاحیت عملی و اخلاقی ندارند بلکه اساسا عالِم نیستند و قهرا، سخن گفتن از دین کارِ جاهلان نیست.
مرحوم کلینی با سندی صحیح روایت میکند:... عالم کسی است که عملش، گفتارش را تصدیق کند و کسی که اینگونه نباشد عالِم نیست. (کافی، ج١، ص٣۶، ح١)
@enghelabehma
@barjan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از بهانه
🔴 واکنشهای حوزویان در محکومیت حوادث اخیر
🔻بیانیه حجت الاسلام جواد جعفری، مدیر حوزه های علمیه زنجان در پاسخ به بیانیه اخیر بیاتزنجانی
🔻بیانیه جمعی از اساتید حوزههای علمیه درباره جنایت قرآنسوزی و هتک مقدسات توسط اغتشاشگران
🔻بیانیه صریح نماینده فارس در مجلس خبرگان رهبری به محمد خاتمی
🔻بیانیه حوزه های علمیه شهر هیدج و زنان زینبی درباره ی عفاف و حجاب
🔻بیانیه مرکز مدیریت حوزههای علمیه استان اصفهان در محکومیت هنجار شکنی و توهین به مقدسات توسط اغتشاش گران
🔻موضعگیری حوزه علمیه سبط الشیخ الانصاری (ره) دزفول در واکنش به حوادث اخیر
🔻بیانیه سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور در پی فوت خانم مهسا امینی و حوادث پس از آن
🔻بیانیه حوزه علمیه خراسان در پی اغتشاشات اخیر در کشور
🔻واکنش دفتر خواهران حوزه علمیه خراسان در پی اغتشاشات اخیر در کشور
🔻بیانیه حوزه علمیه گلستان در واکنش به حوادث اخیر و توهین به مقدسات
🔻بیانیه حجتالاسلام والمسلمین محمدی شاهرودی رئیس هیئت مدیره موسسه معارف ثقلین قم در واکنش به حوادث اخیر
🔻واکنش کانال رسمی مرکز مدیریت حوزه علمیه قم به هتاکان به مقدسات اسلامی
🔻بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در محکومیت اغتشاشات و توهین به مقدسات
🔻پیام حجتالاسلام والمسلمین رشاد خطاب به سیاسیون، روحانیون، اساتید حوزه و دانشگاه، و جوانان انقلابی، در پی حوادث اخیر
🔻بیانیه مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم در محکومیت اغتشاشات اخیر
🔻مدرسه علمیه جعفریه مرکزی قائن
🔻طرح ثامن طلاب کردستان
🔻مدرسه علمیه علوی قم
🔻حوزه علمیه آیت الله قاضی دزفول
🔻دفتر امام جمعه صائین قلعه
🔻حوزه علمیه خواهران استان البرز
🔻اساتید حوزه علمیه قم
🔻مدرسه علمیه شاندیز
🔻مدرسه علمیه حضرت خدیجه خواهران کرج
🔻 مدرسه علمیه صالحیه کازرون
🔻مدیریت حوزه علمیه استان فارس
🔻مدرسه عالی فقه و اصول امام حسین(ع) قم
🔻 دفتر موقوفات حوزه علمیه خراسان
🔻 معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان
🔻 سازمان تبلیغات اسلامی آمل
🔻شبکه امامت سیرجان
🔻حوزه علمیه تربت حیدریه
🔻بیانیه مجمع عمومی طلاب و فضلاء و هیات امناء حوزه علمیه مسجدسلیمان پیرامون وقایع اخیر
🔻 بیانیه مطالبهگرانه تشکل طلبگی قیام پیرو حوادث پسا ماجرای مهسا امینی
لیست در حال تکمیل است...
دعوت مراکز و مدارس حوزوی به شرکت در راهپیمایی و تظاهرات محکومیت اغتشاشات اخیر
@bahaneee