.
🌐 اردوغان در حال نوشتن املاء ‼️😎
همیشه باید با اینها اینجور رفتار کرد...
🇮🇷@Mohammad_Khajavi313🇵🇸
هدایت شده از دلنوشته های یک طلبه
یکی از قشنگترین خاطره های کودکی وقتیه که وسط کلاس درس ناظم میومد میگفت فلانی بابات اومده دنبالت کتاباتو جمع کن و برو
.
.
.
.
.
انگار تو حبس ابد، عفو رهبری بهت خورده😂
😂😂😂😄🤪
هدایت شده از حادثه نیوز
۷ روش مؤثر برای قطع ریزش مو
🔹برای داشتن موهای سالم، بهرهمندی از یک رژیم غذایی متعادل شامل منابعی از پروتئین و ویتامین ضروری است. ۷ روش اثربخش که موجب قطع ریزش مو میشوند و به رشد طبیعی مو کمک میکنند، عبارتند از:
🔹رژیم غذایی متعادل داشته باشید
🔹ویتامین A مصرف کنید
🔹ویتامین C مصرف کنید
🔹غذاهای غنی از آهن را در رژیم غذایی بگنجانید
🔹موی خیس را شانه نزنید
🔹موهایتان را سفت نبندید
🔹از موهای خود در برابر حرارت محافظت کنید
@hadesenews
هدایت شده از 🕋🦜کیان اصفهان۴🦜🥀
10.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺 شهرهای موشکی اسد خالی است!
🔻بشار اسد پیش از خروج از کشور ذخایر موشکی را به کجا منتقل کرده است؟
⚠️ شهرهای موشکی زیر زمینی بشار اسد، علیرغم بمباران رژیم صهیونیستی سالم و خالی از موشک بود!
▪️عدهای از تروریستها که وارد یکی از پایگاههای موشک بالستیک نزدیک قتیفه در شمالشرق دمشق شدند، نتوانستند چیزی در تونلهای عظیم زیر کوه بیابند.
▪️اگر انبارهای دیگر مانند این انبار تهی باشند و معلوم شود که بسیاری از پایگاههای موشکهای بالستیک علیرغم حملات هوایی اسرائیل سالم هستند، اسد و حزبالله ممکن است هزاران موشک بالستیک سوریه را در قالب یک اقدام اضطراری به تونلهای زیرزمینی در کوههای لبنان و عراق منتقل کرده باشند. (این تونلها سابقا با مشارکت سپاه قدس و ارتش سوریه ساخته شدهاند.)
▪️ارتش سوریه هزاران موشک بالستیک در اختیار داشت که برخی از آنها تولید داخلی سوریه بودند و برد آنها از چندصد کیلومتر تا ۱۰۰۰ کیلومتر بود.
▪️اگر تاسيسات توليد قبلاً با خودروها و پرسنل خود تخليه شده باشند، آخرين سلاح اسد كه نمیتوانست از آن استفاده كند، ممكن است اكنون به دست مقاومت افتاده باشد.
https://eitaa.com/kiani1001🏠🌷
هدایت شده از 🕋🦜کیان اصفهان۴🦜🥀
5.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⛔️خرمالو همراه انار، مساوی با مرگ
چون به یلدا نزدیک هستیم
جون خودتان و خانواده رو نجات بدین
خرمالو را همراه انار نخورید
https://eitaa.com/kiani1001🌷🏠
هدایت شده از 🕋🦜کیان اصفهان۴🦜🥀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سخنان عجیب مرحوم آیت الله سیدعلی قاضی در مورد آینده انقلاب ایران
🔹آیت الله قاضی'ره': بعد از امام خمینی و نیابت از ایشان ظهور اتفاق خواهد افتاد.
🎙مرحوم آیت الله ناصری دولت آبادی
۱۳۹۷/۳/۱۳
https://eitaa.com/kiani1001🏠
هدایت شده از 🕋🦜کیان اصفهان۴🦜🥀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺لحظات عجیب و باورنکردنی مرگ روباه
🔹این روباه هنگام مرگ چه چیزی دید و از چه فرار میکرد؟
➣𑁍 https://eitaa.com/kiani1001🏠🌷
44.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خواص سیاهدانه و طرز استفاده از آن
https://eitaa.com/bartarinhayemagazi
ما ظلمی نظیر ظلمی که در مورد قرآن کردهایم، در مورد سیره پیغمبر و ائمه اطهار کردهایم. وقتی میگویند: پیغمبر چنین بود، میگوییم: او که پیغمبر بود؛ یا وقتی میگویند: علی چنین بود، میگوییم: او که علی بود، تو ما را به علی قیاس میکنی؟! ما را به پیغمبر قیاس میکنی؟! ما را به امام جعفر صادق قیاس میکنی؟! آنها که «ز آب و خاک دگر و شهر و دیار دگرند»؟! و چون «ز آب و خاک دگر و شهر و دیار دگرند» دیگر به ما مربوط نیست، «کار پاکان را قیاس از خود مگیر».
گاهی یک تک مصراع ضررش برای یک ملت صدبار از وبا و طاعون بیشتر است. از آن تک مصراعهای گمراه کننده در دنیا یکی همین است: «کار پاکان را قیاس از خود مگیر». البته این تک مصراع از نظر گویندهاش یک معنا دارد و در میان ما معنایی دیگر رایج است.
ما میخواهیم بگوییم کار خود را قیاس از پاکان مگیر، این را با این تعبیر میگوییم: «کار پاکان را قیاس از خود مگیر».
استاد مطهری، سیری در سیره نبوی، ص30
ما ظلمی نظیر ظلمی که در مورد قرآن کردهایم، در مورد سیره پیغمبر و ائمه اطهار کردهایم. وقتی میگویند: پیغمبر چنین بود، میگوییم: او که پیغمبر بود؛ یا وقتی میگویند: علی چنین بود، میگوییم: او که علی بود، تو ما را به علی قیاس میکنی؟! ما را به پیغمبر قیاس میکنی؟! ما را به امام جعفر صادق قیاس میکنی؟! آنها که «ز آب و خاک دگر و شهر و دیار دگرند»؟! و چون «ز آب و خاک دگر و شهر و دیار دگرند» دیگر به ما مربوط نیست، «کار پاکان را قیاس از خود مگیر».
گاهی یک تک مصراع ضررش برای یک ملت صدبار از وبا و طاعون بیشتر است. از آن تک مصراعهای گمراه کننده در دنیا یکی همین است: «کار پاکان را قیاس از خود مگیر». البته این تک مصراع از نظر گویندهاش یک معنا دارد و در میان ما معنایی دیگر رایج است.
ما میخواهیم بگوییم کار خود را قیاس از پاکان مگیر، این را با این تعبیر میگوییم: «کار پاکان را قیاس از خود مگیر».
این شعر از مولوی است، ضمن یک داستان آمده است که آن داستان چیز دیگری میگوید و البته افسانه است. میگوید بقالی طوطیای داشت: «بود بقالی مر او را طوطیای». این طوطی زبان داشت و با او حرف میزد. بقال گاهی از او استفاده یک شاگرد را میکرد. احیاناً اگر کسی میآمد آنجا، او سروصدا راه میانداخت یا حرف میزد و یا بعد چیزی میگفت. و بقال با او مأنوس و خوش بود.
روزی این طوطی بیچاره مثلاً از روی یک جعبه پرید روی جعبه دیگر یا از روی یک شیشه به روی شیشه دیگر، یک شیشه
دیگر، یک شیشه روغن بادام ریخت. گذشته از این، روغن بادام روی اجناس دیگر ریخت، خیلی چیزها را از بین برد و یک ضرر فاحشی به بقال وارد کرد. با اینکه بقال طوطی را دوست داشت، زد تو سر این طوطی: ای خاک به سرت که این کار را کردی. آنچنان زد که پرهای روی سر طوطی ریخت. از آن به بعد دیگر طوطی خاموش و ساکت شد و یک کلمه حرف نزد. بقال از کار خودش پشیمان شد: عجب کاری کردم! طوطی خوشخوان خودم را چنین کردم! هر کار کرد (برایش نقل و نبات ریخت، او را نوازش کرد) دیگر طوطی برای او حرف نزد که نزد. مدتها گذشت. روزی یک آدم کچل آمد دم دکان بقالی که یک چیزی بخرد. طوطی نگاه کرد به او، دید سر او هم کچل است. تا دید سرش کچل است، به زبان آمد. گفت:
از چهای کل با کلان آمیختی
تو مگر از شیشه روغن ریختی
گفت: آیا تو هم روغن بادامها را ریختهای که سرت کچل شده؟
زبانش باز شد.
مولوی در اینجا مطلبی را میگوید، بعد به اشخاصی حمله میکند که خودشان را مقیاس بزرگان قرار میدهند. در اینجا طوطی خودش را مقیاس قرار داد؛ آن کچل را به خودش قیاس گرفت، یعنی کچل را مانند خودش پنداشت. میگوید این کار را نکن، بزرگان را مانند خودت ندان. این حرف درستی است. این بسیار اشتباه است که انسان که خودش را دارای یک احساساتی میبیند [دیگران را نیز چنین بداند]. مثلًا فردی نمیتواند یک نماز با حضور قلب بخواند، میگوید: ای بابا! دیگران هم همین جور هستند، مگر میشود نمازِ با حضور قلب خواند؟! یعنی خودش را مقیاس دیگران قرار میدهد.
این غلط است. ما نباید دیگران را به خودمان قیاس کنیم. «کار پاکان را قیاس از خود مگیر» یعنی خودت را مقیاس پاکان قرار نده. این حرف درستی است. ولی این شعر را ما اغلب میخوانیم و میگوییم:
دیگران را مقیاس خودت قرار نده؛ یعنی تو چه فکر میکنی که من مانند پیغمبر بشوم (یعنی از پیغمبر پیروی کنم)، مانند و پیرو علی باشم؟!.
این است که میگویم این شعر در میان ما گمراه کننده شده. همان طور که قرآن را برداشتیم به طاقچه بالا گذاشتیم و به طاق آسمان کوبیدیم، سیره انبیاء و اولیاء و مخصوصاً سیره پیغمبر اکرم و ائمه معصومین را هم برداشتیم به طاق آسمان کوبیدیم، گفتیم: او که پیغمبر است، حضرت زهرا هم که دیگر حضرت زهراست، امیرالمؤمنین هم که حضرت امیرالمؤمنین است، امام حسین هم که امام حسین است.
نتیجهاش این است که اگر یک عمر برای ما تاریخ پیغمبر بگویند، برای ما درس نیست و مثل این است که مثلًا بگویند فرشتگان در عالم بالا چنین کردند. خوب، فرشتگان کردند، به ما چه مربوط؟ یک عمر اگر بیایند درباره علی حرف بزنند، اصلاً ککمان نمیگزد.
میگوییم علی که نمیشود مقیاس ما قرار بگیرد. یک عمر برای ما از امام حسین حرف بزنند، ککمان نمیگزد که در راه امام حسین هم باید یک قدم برداشت، چون «کار پاکان را قیاس از خود مگیر». یعنی این منبع شناخت را هم از ما گرفتند. در صورتی که اگر اینجور میبود، خدا به جای پیغمبر فرشته میفرستاد. پیغمبر یعنی انسان کامل، علی یعنی انسان کامل، حسین یعنی انسان کامل، زهرا یعنی انسان کامل؛
استاد مطهری، سیری در سیره نبوی، ص32
استاد مطهری، سیری در سیره نبوی، ص31
استاد مطهری، سیری در سیره نبوی، ص30
لهذا امام حسین میتواند پیشوا باشد، چون تمام مشخصات بشری را دارد. او هم وقتی که جوان رشیدش میآید از او اجازه میخواهد، دلش آتش میگیرد و صد درجه از من و تو عاطفه فرزنددوستیاش بیشتر است- و عاطفه از کمالات بشریت است- ولی در مقابل رضای حق پا روی همه اینها میگذارد.
استاد مطهری، سیری در سیره نبوی، ص33
ما نباید دیگران را به خودمان قیاس کنیم. «کار پاکان را قیاس از خود مگیر» یعنی خودت را مقیاس پاکان قرار نده. این حرف درستی است. ولی این شعر را ما اغلب میخوانیم و میگوییم:
دیگران را مقیاس خودت قرار نده؛ یعنی تو چه فکر میکنی که من مانند پیغمبر بشوم (یعنی از پیغمبر پیروی کنم)، مانند و پیرو علی باشم؟!.
این است که میگویم این شعر در میان ما گمراه کننده شده. همان طور که قرآن را برداشتیم به طاقچه بالا گذاشتیم و به طاق آسمان کوبیدیم، سیره انبیاء و اولیاء و مخصوصاً سیره پیغمبر اکرم و ائمه معصومین را هم برداشتیم به طاق آسمان کوبیدیم، گفتیم: او که پیغمبر است، حضرت زهرا هم که دیگر حضرت زهراست، امیرالمؤمنین هم که حضرت امیرالمؤمنین است، امام حسین هم که امام حسین است.
نتیجهاش این است که اگر یک عمر برای ما تاریخ پیغمبر بگویند، برای ما درس نیست و مثل این است که مثلًا بگویند فرشتگان در عالم بالا چنین کردند. خوب، فرشتگان کردند، به ما چه مربوط؟ یک عمر اگر بیایند درباره علی حرف بزنند، اصلاً ککمان نمیگزد. [یعنی درس نمیگیریم و آنها را الگو قرار نمیدهیم.]
استاد مطهری، سیری در سیره نبوی، ص32