«۲۳»- الْعُیُونُ، عَنْ تَمِیمِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ الْقُرَشِیِّ عَنْ أَبِیهِ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ عَلِیٍّ الْأَنْصَارِیِّ عَنْ رَجَاءِ بْنِ أَبِی الضَّحَّاكِ قَالَ: كَانَ الرِّضَا علیه السلام فِی طَرِیقِ خُرَاسَانَ قِرَاءَتُهُ فِی جَمِیعِ الْمَفْرُوضَاتِ فِی الْأُولَی الْحَمْدَ وَ إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ وَ فِی الثَّانِیَةِ الْحَمْدَ وَ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ إِلَّا فِی صَلَاةِ الْغَدَاةِ وَ الظُّهْرِ وَ الْعَصْرِ یَوْمَ الْجُمُعَةِ فَإِنَّهُ كَانَ یَقْرَأُ فِیهَا بِالْحَمْدِ وَ سُورَةِ الْجُمُعَةِ وَ الْمُنَافِقِینَ وَ كَانَ یَقْرَأُ فِی صَلَاةِ الْعِشَاءِ الْآخِرَةِ لَیْلَةَ الْجُمُعَةِ فِی الْأُولَی الْحَمْدَ وَ سُورَةَ الْجُمُعَةِ وَ فِی الثَّانِیَةِ الْحَمْدَ وَ سَبِّحِ اسْمَ رَبِّكَ
وَ كَانَ یَقْرَأُ فِی صَلَاةِ الْغَدَاةِ یَوْمَ الْإِثْنَیْنِ وَ یَوْمَ الْخَمِیسِ فِی الْأُولَی الْحَمْدَ وَ هَلْ أَتَی عَلَی الْإِنْسَانِ وَ فِی الثَّانِیَةِ الْحَمْدَ وَ هَلْ أَتَاكَ حَدِیثُ الْغَاشِیَةِ وَ كَانَ یَجْهَرُ بِالْقِرَاءَةِ فِی الْمَغْرِبِ وَ الْعِشَاءِ وَ صَلَاةِ اللَّیْلِ وَ الشَّفْعِ وَ الْوَتْرِ وَ الْغَدَاةِ وَ یُخْفِی الْقِرَاءَةَ فِی الظُّهْرِ وَ الْعَصْرِ وَ كَانَ یُسَبِّحُ فِی الْأُخْرَاوَیْنِ یَقُولُ سُبْحَانَ اللَّهِ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ وَ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَ اللَّهُ أَكْبَرُ ثَلَاثَ مَرَّاتٍ وَ كَانَ قُنُوتُهُ فِی جَمِیعِ صَلَاتِهِ رَبِّ اغْفِرْ وَ ارْحَمْ وَ تَجَاوَزْ عَمَّا تَعْلَمُ إِنَّكَ أَنْتَ الْأَعَزُّ الْأَجَلُّ الْأَكْرَمُ- وَ كَانَ إِذَا أَقَامَ فِی بَلْدَةٍ عَشَرَةَ أَیَّامٍ صَائِماً لَا یُفْطِرُ فَإِذَا جَنَّ اللَّیْلُ بَدَأَ بِالصَّلَاةِ قَبْلَ الْإِفْطَارِ وَ كَانَ فِی الطَّرِیقِ یُصَلِّی فَرَائِضَهُ رَكْعَتَیْنِ رَكْعَتَیْنِ إِلَّا الْمَغْرِبَ فَإِنَّهُ كَانَ یُصَلِّیهَا ثَلَاثاً وَ لَا یَدَعُ نَافِلَتَهَا وَ لَا یَدَعُ صَلَاةَ اللَّیْلِ وَ الشَّفْعَ وَ الْوَتْرَ وَ رَكْعَتَیِ الْفَجْرِ فِی سَفَرٍ وَ لَا حَضَرٍ وَ كَانَ لَا یُصَلِّی مِنْ نَوَافِلِ النَّهَارِ فِی السَّفَرِ شَیْئاً وَ كَانَ یَقُولُ بَعْدَ كُلِّ صَلَاةٍ یُقَصِّرُهَا سُبْحَانَ اللَّهِ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ وَ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَ اللَّهُ أَكْبَرُ ثَلَاثِینَ مَرَّةً وَ یَقُولُ هَذَا تَمَامُ الصَّلَاةِ وَ مَا رَأَیْتُهُ صَلَّی الضُّحَی فِی سَفَرٍ وَ لَا حَضَرٍ وَ كَانَ لَا یَصُومُ فِی السَّفَرِ شَیْئاً وَ كَانَ علیه السلام یَبْدَأُ فِی دُعَائِهِ بِالصَّلَاةِ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ یُكْثِرُ مِنْ ذَلِكَ فِی الصَّلَاةِ وَ غَیْرِهَا وَ كَانَ یُكْثِرُ بِاللَّیْلِ فِی فِرَاشِهِ مِنْ تِلَاوَةِ الْقُرْآنِ فَإِذَا مَرَّ بِآیَةٍ فِیهَا ذِكْرُ جَنَّةٍ أَوْ نَارٍ بَكَی وَ سَأَلَ اللَّهَ الْجَنَّةَ وَ تَعَوَّذَ بِاللَّهِ مِنَ النَّارِ وَ كَانَ علیه السلام یَجْهَرُ بِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ فِی جَمِیعِ صَلَوَاتِهِ بِاللَّیْلِ وَ النَّهَارِ وَ كَانَ إِذَا قَرَأَ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ قَالَ سِرّاً اللَّهُ أَحَدٌ فَإِذَا فَرَغَ مِنْهَا قَالَ كَذَلِكَ اللَّهُ رَبُّنَا ثَلَاثاً وَ كَانَ إِذَا قَرَأَ قُلْ یا أَیُّهَا الْكافِرُونَ قَالَ فِی نَفْسِهِ سِرّاً یَا أَیُّهَا الْكَافِرُونَ فَإِذَا فَرَغَ مِنْهَا قَالَ رَبِّیَ اللَّهُ وَ دِینِیَ الْإِسْلَامُ ثَلَاثاً وَ كَانَ إِذَا قَرَأَ وَ التِّینِ وَ الزَّیْتُونِ قَالَ عِنْدَ الْفَرَاغِ مِنْهَا بَلَی وَ أَنَا عَلَی ذَلِكَ مِنَ الشَّاهِدِینَ وَ كَانَ إِذَا قَرَأَ لَا أُقْسِمُ بِیَوْمِ الْقِیَامَةِ قَالَ عِنْدَ الْفَرَاغِ مِنْهَا سُبْحَانَكَ اللَّهُمَّ بَلَی وَ كَانَ یَقْرَأُ فِی سُورَةِ الْجُمُعَةِ قُلْ ما عِنْدَ اللَّهِ خَیْرٌ مِنَ اللَّهْوِ وَ مِنَ التِّجارَةِ لِلَّذِینَ اتَّقَوْا وَ اللَّهُ خَیْرُ الرَّازِقِینَ وَ كَانَ إِذَا فَرَغَ مِنَ الْفَاتِحَةِ قَالَ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِینَ فَإِذَا قَرَأَ سَبِّحِ اسْمَ رَبِّكَ
الْأَعْلَی قَالَ سِرّاً سُبْحَانَ رَبِّیَ الْأَعْلَی وَ إِذَا قَرَأَ یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا قَالَ لَبَّیْكَ اللَّهُمَّ لَبَّیْكَ سِرّاً [۱] .
----------
[۱]: ۱. عیون الأخبار ج ۲ ص ۱۸۰- ۱۸۳.
[بحار الانوار الجامعه لدرر اخبار الایمه الاطهار - باب ۲۳ القراءة و آدابها و أحكامها - مجلد ۸۲، صفحه ۳۳]
ارسال شده توسط کتابخوان قائمیه
https://www.ghbook.ir/Book/939
9.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ویدئوی جدید #حاج_علی ✌️
👈 این قسمت: حکایت ما مردم و
سوراخ اصلاحطلبان!🐍🙃
#رفع_فیلترینگ
#سرطان_اصلاحات
#انقلابیون
#سیاست_انقلاب 🇮🇷
#کانال سیاست انقلاب
https://eitaa.com/bartarinhayemagazi
5.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 آیا می دانید چرا رنگ لباس بابانوئل قرمز و سفید است؟!
شرکت کوکاکولا بابانوئل را ابداع کرد و بابانوئل فروش محصولات کوکاکولا را در زمستان رونق بخشید!
🍎آنتی بیوتروریسم
https://eitaa.com/bartarinhayemagazi
.
♨️ ناگفتههایی از جلسه شورای عالی فضای مجازی به نقل از حمید رسایی نماینده مجلس
🔹 آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی در حالی برگزار شد و فعالیت گوگلپلی و سکوی واتسآپ، بدون طی مراحل قانونی و پذیرش شرایط و ضوابط حکمرانی جمهوری اسلامی آزاد شد که:
۱. طرح خارج کردن گوگلپلی و وانسآپ از نظارت قانونی، دارای ابهامات زیادی است از قبیل عدم وجود زمانبندی اجرا و ضمانتهای اجرایی لازم که از شروط حداقلی یک طرح ملی است...
وقتی یک اقدام ملی به جای کارهای کارشناسی، کنشی سیاسی و در راستای اجرای شعارهای بدون کارشناسی انتخاباتی میشود به یقین #حکمرانی_قانونمند حلقه مفقوده این سیاستگذاری فضای مجازی خواهد شد.
۲. سوگمندانه در این جلسه بدون آنکه اجازه بحث بر روی بندهای اختلافی برای بازگشایی واتساپ و یوتیوب داده شود، کل طرح به رای گذاشته شد! این یعنی فدا کردن منافع ملی و از بین بردن حکمرانی فضای مجازی برای رسیدن به مقاصد سیاسی کوتاه مدت.
۳. آش این رفتار آنقدر شور شد که در اعتراض به عدم شفافیت طرح و مجهول بودن روند اجرایی طرح و نامفهوم بودن مفاد آن، یکی از موافقان همیشگی رفع فیلتر به طرح مذکور رأی منفی داده است.
۴. بر خلاف ادعای دروغ اجماع اعضای شورایعالی توسط یکی از مسئولان رسانهای و خبری دولت، با توجه به شنیدههای متقن تنها ۱۵ نفر از ۲۸ نفر اعضای شورایعالی فضای مجازی به طرح مذکور رأی مثبت دادهاند و به دلیل ابهامات متعدد، اجماعی صورت نگرفته.
۵. کار به جایی رسیده که اعضای دولتی شورایعالی فضای مجازی با تهدید به جلسه آورده شده و آرای آنها به صورت مدیریت شده و بدون حفظ شأن کارشناسی اعضا اتخاذ شده تا چارچوبهای #حکمرانی_فضای_مجازی شکسته شود...
چرا مدعیان شفافیت و دانستن حق مردن است، مشروح مذاکرات جلسه شورایعالی فضای مجازی را منتشر نمیکنند؟ آیا اگر مردم پشت پردههای جلسه مذکور را بدانند، آبرویی برای فروشندگان #استقلال_مرزهای_مجازی کشور باقی خواهد ماند؟
📌 #خبر_فوری_سراسری
بزرگترین کانال خبری تحلیلی در ایتا
@fori_sarasari
نامه رییس جمهور.pdf
979.7K
.
♻️ متن نامۀ مهم نمایندگان ملت ایران به رئیس جمهور محترم در مرداد ۱۴۰۳
در بخشی از این نامه مهم نمایندگان به رییس جمهور آمده: دلیل اصلی شکست یکسان سازی نرخ ارز با نرخ بازار آزاد قاچاق در اقتصاد ایران، وقوع پدیده "دور باطل افزایش نرخ ارز–تورم" است. عملکرد این دور باطل به این صورت است که با یکسان سازی نرخ ارز و افزایش نرخ ارز رسمی برای از بین رفتن شکاف موجود بین این نرخ و بازار آزاد (قاچاق) ارز، قیمت کالاها افزایش مییابد. افزایش قیمت کالاها از یک سو انتظارات قیمتی را تحریک میکند و از سوی دیگر موجب افزایش مستقیم قیمت کالاهای قاچاق نیز میشود.
اسامی نمایندگان را اینجا ببینید:
https://eitaa.com/rasaee/17290
👈 کانال حمید رسایی:
eitaa.com/rasaee
پیوست نامه.pdf
4.28M
متن پیوست نامۀ نمایندگان ملت شریف ایران به رئیس جمهور محترم حاوی راهکارهای عملیاتی برای اصلاح سیاستهای ارزی کشور
👈 کانال حمید رسایی:
eitaa.com/rasaee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
♨️ تصاویری از سوریه آزاد پس از سرنگونی بشار اسد
🔹اعدام خیابانی مردم در شهر طرطوس سوریه از سوی تروریستهای تحریر الشام
✍بله به قول بعضی تجزیه طلبان داخلی، سوریه آزاد شد!
کاملا آزاد شده خیالتون راحت!
پس شما هم برای تعطیلات عید بجای ترکیه برید به سوریه آزاد.🙂
📌 #خبر_فوری_سراسری
بزرگترین کانال خبری تحلیلی در ایتا
@fori_sarasari
5.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 آیا می دانید چرا رنگ لباس بابانوئل قرمز و سفید است؟!
شرکت کوکاکولا بابانوئل را ابداع کرد و بابانوئل فروش محصولات کوکاکولا را در زمستان رونق بخشید!
🍎آنتی بیوتروریسم
@antibioterorism
هدایت شده از سعداء/حجت الاسلام راجی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حاج قاسم به روایت مگوایر، رئیس سازمان سیا!
#شهید_القدس
🔷 برشی از سخنرانی #حجت_الاسلام_راجی
🔻 ۶ روز دیگر تا سالروز شهادت #حاج_قاسم
💠 اندیشکده راهبردی سعداء
🆔 @soada_ir