eitaa logo
بصائر
1.2هزار دنبال‌کننده
450 عکس
81 ویدیو
37 فایل
«هذا بَصائِرُ لِلنَّاس‏؛ این قرآن کتابی است بصیرت آفرین برای مردم.» (جاثیه: 20) ارتباط با ادمین: @basaer_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 پیاده رویِ اربعین، چگونه ما را به قلّه ها نزدیک تر می کند؟ ✍ شبیر فیروزیان رهبرانقلاب اخیراً در جمع فرماندهان سپاه فرمودند: «ما به قله نزدیک شده ایم، نباید خسته و ناامید شویم.» پیرامون این جمله رهبرانقلاب، سخن بسیار باید گفت و نوشت. در این نوشته تلاش خواهیم کرد با استناد به آیات قرآن کریم، نقش پیاده روی اربعین در رشد و پیشرفت مادی و معنوی جامعه و نزدیک تر شدن به قلّه ها و عبور از گذرگاههای سخت را تبیین نمائیم. 1⃣ در منطق اسلام هیچ "رشد" و "پیشرفتِ" حقیقی و عمیق مادی و معنوی، بدون شکل گیری رابطه قلبی، عاطفی و معرفتی و عملیِ میان امام و امّت حاصل نمی شود؛ چه برای یک فرد و چه برای یک جامعه. در منطق اسلام پیشرفت و رشد مادی و معنوی یک جامعه تنها از مسیر پذیرشِ عملیِ ولایت امام و تبعیت از او، حاصل می گردد. حضرت موسی(ع)، از جناب خضر(ع) درخواست می کند تا با او همراهی کند تا در نتیجه این تبعیت، به "رشد" برسد می فرماید: 🔸 «قالَ لَهُ مُوسى‏ هَلْ أَتَّبِعُكَ عَلى‏ أَنْ تُعَلِّمَنِ مِمَّا عُلِّمْتَ رُشْداً؛ موسى(ع) به او گفت آيا من از تو پيروى كنم تا از آنچه به تو تعليم داده شده است و مايه رشد است به من بياموزى؟!» (کهف: 66) و در آیه دیگری، در مقابلِ نسخه رشد دهنده موسی(ع)، نسخه فرعون و فرعونیان عالَم را مایه «رشد» و «پیشرفت» یک جامعه نمی داند: 🔸 «وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا مُوسى‏ بِآياتِنا وَ سُلْطانٍ مُبِينٍ * إِلى‏ فِرْعَوْنَ وَ مَلائِهِ فَاتَّبَعُوا أَمْرَ فِرْعَوْنَ وَ ما أَمْرُ فِرْعَوْنَ بِرَشِيدٍ؛ ما موسى را با آيات خود و دليل آشكار فرستاديم. * به سوى فرعون و اطرافيانش، اما آنها از فرمان فرعون پيروى كردند؛ در حالى كه فرمان فرعون مايه رشد نبود.» (هود: 97-96) 2⃣ خداوند متعال به ابراهیم(ع) درباره مناسک حج اینگونه فرمان می دهد: 🔸 «وَ أَذِّنْ فِي النَّاسِ بِالْحَجِّ يَأْتُوكَ رِجالاً وَ عَلى‏ كُلِّ ضامِرٍ يَأْتِينَ مِنْ كُلِّ فَجٍّ عَمِيقٍ * لِيَشْهَدُوا مَنافِعَ لَهُمْ...؛ و مردم را دعوت عمومى به حج كن تا پياده و سواره بر مركبهاى لاغر از هر راه دور به سوى تو بيايند * تا شاهد منافع گوناگون خويش (در اين برنامه حياتبخش) باشند...» (حج: 28-27) تعبیر «یَأْتُوكَ» در این آیه شریفه، تعبیر مهمی است. آیه نمی فرماید: مردم را به حج دعوت کن تا به سوی "خانه خدا" بیایند! بلکه می فرماید: به سوی «تو» (که ولیّ خدا هستی) بیایند؛ زیارت کعبه، به تنهایی کافی نیست؛ زیارت کعبه به همراه زیارت ولیّ خداست که منافع مادی و معنوی به دنبال دارد و موجب رشد و پیشرفت فردی و اجتماعی و تمدنی است: «لِيَشْهَدُوا مَنافِعَ لَهُمْ» 3⃣ «اربعین»، موعد بیعت با ولیّ خداست؛ مردم همچون دستور آیه پیشین، پیاده و سواره، از راههای دور و نزدیک به زیارت ولیّ خدا می آیند: «يَأْتُوكَ رِجالاً وَ عَلى‏ كُلِّ ضامِرٍ يَأْتِينَ مِنْ كُلِّ فَجٍّ عَمِيقٍ». این «زیارت جمعیِ ولیّ خدا»، علاوه بر منافع کوتاه مدت فردی، بی تردید منافع بلندمدت اجتماعی، سیاسی و تمدنی نیز به همراه دارد. 4⃣ خداوند متعال در آیه دیگری به کسانی که با حرکت به سوی ولیّ خدا با او بیعت می نمایند، ۴ وعده قطعی داده است: ⚠️«رضایت الهی»(رَضِيَ اللَّهُ عَن المُؤْمِنين) ⚠️«آرامش روحی»(فَأَنزَلَ السَّكينَةَ عَلَيهِم) ⚠️«فتوحات سیاسی»(وَ أَثَابَهُم فَتحًا قَريبا) ⚠️ و «گشایش های اقتصادی»(وَمَغانِمَ كَثيرَةً يَأخُذونَها): 🔸 «لَقَدْ رَضِيَ اللَّهُ عَنِ الْمُؤْمِنِينَ إِذْ يُبَايِعُونَكَ تَحْتَ الشَّجَرَةِ فَعَلِمَ مَا فِي قُلُوبِهِمْ فَأَنْزَلَ السَّكِينَةَ عَلَيْهِمْ وَأَثَابَهُمْ فَتْحًا قَرِيبًا * وَمَغَانِمَ كَثِيرَةً يَأْخُذُونَهَا وَكَانَ اللَّهُ عَزِيزًا حَكِيمًا؛ بی تردید خداوند از مؤمناني كه در زير آن درخت با تو بيعت كردند راضي شد، پس آنچه را در درون قلب آنها (از صداقت و ايمان) نهفته بود مي دانست، لذا آرامش را بر دلهاي آنها نازل كرد، و فتح نزديكي، به عنوان پاداش، نصيب آنها فرمود. * و غنائم بسياري كه آن را به دست مي آورند، و خداوند عزيز و حكيم است.» (فتح: ۱۸ و ۱۹) مطابق وعده خداوند در این آیه شریفه، بی تردید «اربعین»، که موعد بیعت با ولیّ خداست، ما را به «فتح قلّه» نزدیک تر می کند: «وَأَثَابَهُمْ فَتْحًا قَرِيبًا»؛ و پس از آن، «گشایش های اقتصادی» نیز به دنبالش خواهد آمد: «وَمَغانِمَ كَثيرَةً يَأخُذونَها». @basaer_fi
✍ تحلیلی پیرامون بیانات رهبرانقلاب در دیدار با هیئت دولت/ "بلاغت" و "صداقت"، شرط پیروزی و غلبه بر مشکلات ✍ شبیر فیروزیان ⚠️ رهبر انقلاب اسلامی در دومین دیدار با اعضاء هیئت دولت سیزدهم، از دولت آقای رئیسی هم حمایت و هم تمجید کردند. ایشان با برشمردن برخی اقدامات مهم و زیربناییِ دولت سیزدهم، یکی از مهمترین ضعف های دولت را نداشتن رسایی در بیان دستاوردهای دولت دانستند. پیرامون این بخش از بیانات رهبرانقلاب، در ادامه نکاتی را تقدیم خواهم کرد. ⚠️ امام امیرالمومنین(ع) در عباراتی، پس از بیان سختی های مواجهه با دشمنان در میدان نبرد، می فرمایند: 🔸 «فَلَمَّا رَأَى‏ اللَّهُ‏ صِدْقَنَا أَنْزَلَ بِعَدُوِّنَا الْكَبْتَ وَ أَنْزَلَ عَلَيْنَا النَّصْرَ؛ پس هنگامی که خداوند "صداقت" ما را دید، دشمنمان را به خواری نشاند و یاری خویش را بر ما فرو فرستاد.» (نهج البلاغه؛ خطبه ۵۶) ⚠️ به باور حقیر، یکی از مهمترین ویژگی های شخص آیت الله رئیسی، "صداقت" است؛ و همین "صداقت" موجب می شود نصرت و یاری خداوند نیز شامل حال ایشان و دولت شان شود. بخصوص اگر این "صداقت" و "اخلاص" با "کار جهادی" و "تلاش شبانه روزی" همراه شود، معجزه می کند: 🔸"وَالَّذِينَ جَاهَدُوا فِينَا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنَا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِينَ؛ ﻭ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ با اخلاص برای ما و ﺑﺎ ﺗﻤﺎم ﻭﺟﻮﺩ ﺗﻠﺎﺵ کنند، ﻗﻄﻌﺎً ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺭﺍﻩ ﻫﺎﻳﻲ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻣﺎ ﻣﻨﺘﻬﻲ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ، ﺭﺍﻫﻨﻤﺎﻳﻲ ﻣﻲ ﻛﻨﻴﻢ."(عنکبوت: ۶۹) ⚠️ اما دنیای امروز، دنیای رسانه و تاثیرگذاری بر افکار عمومی است. صداقت و اخلاص و تلاش، برای بازکردن گره های ناگشودنی و فائق آمدن بر مشکلات لازم است، ولی کافی نیست. شرط کافی، "همراهی مردم" است؛ و همراهی مردم نیز، بخصوص در دنیای رسانه زده امروز، نیازمند است؛ و این همان نقطه ضعفی است که رهبرانقلاب به درستی درباره دولت سیزدهم به آن اشاره کردند. ⚠️ حتی اگر امیرالمومنین(ع) هم که در اوج صداقت و اخلاص و تلاش است، در راس کار باشد و صدها اقدام مفید و اساسی انجام داده باشد، ولی تا وقتی افکار عمومی تحت تاثیر رسانه های معاویه باشند، تصویر مردم از علی(ع) تصویر ناکارآمدی خواهد بود. ⚠️ از این رو هیچ بعید نیست دولت آقای رئیسی، با وجود موفقیت های کم نظیر در عرصه های مختلف اقتصادی، سیاست خارجی، فرهنگی و ...، به دلیل نداشتن ارتباط رسانه ایِ کافی و پرجاذبه با مردم و عدم توانایی در همراه کردن مردم با خود، بخصوص در برخی بزنگاههای حساس همچون انتخابات، خدای ناکرده دچار شکست شود. ⚠️ واقعاً حیف است چنین دولت خدوم و صادقی که دهها اقدام اساسی و مهم در جهت رفع مشکلات انجام داده و یا در حال انجام دادن است و با تمجیدهای کم سابقه ای از سوی رهبرانقلاب مواجه شده است، در افکار عمومی به عنوان دولتی ناکارآمد شناخته شود. @basaer_fi
🔸«وَ أَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِهِمْ لَوْ أَنْفَقْتَ ما فِي الْأَرْضِ جَمِيعاً ما أَلَّفْتَ بَيْنَ قُلُوبِهِمْ وَ لكِنَّ اللَّهَ أَلَّفَ بَيْنَهُمْ إِنَّهُ عَزِيزٌ حَكِيم‏؛ و در ميان دلهاى آنها انس و الفت ايجاد نمود؛ اگر تمام آنچه روى زمين است هزینه مى ‏كردى كه در میان دلهاى آنها انس و الفت ایجاد کنی، نمى ‏توانستى؛ ولى خداوند در ميان آنها انس و الفت ايجاد كرد؛ او توانا و حكيم است.» (انفال:۶۳) @basaer_fi
🔸 "وَسِيقَ الَّذِينَ اتَّقَوْا رَبَّهُمْ إِلَى الْجَنَّةِ زُمَرًا؛ ﻭ ﺁﻧﺎﻥ ﻛﻪ ﺍﺯ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺷﺎﻥ ﭘﺮﻭﺍ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺍﻧﺪ، ﮔﺮﻭﻩ ﮔﺮﻭﻩ ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﺑﺮﺩﻩ ﻣﻲ ﺷﻮﻧﺪ."(زمر: ۷۳) @basaer_fi
⚠️ ان شاءالله فردا صبح (یکشنبه ۱۲ شهریور) از حدود ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه در برنامه "صبح بخیر ایران"، دقایقی پیرامون "ابعاد تمدّنی و قرآنی پیاده روی اربعین" بحثی ارائه خواهم کرد.
🔰 بی تردید دعای امام حسین(ع) برای زائران پیاده به آنان آرامشی عمیق خواهد داد: 🔸 "وَ صَلِّ عَلَيْهِمْ إِنَّ صَلَاتَكَ سَكَنٌ لَّهُمْ وَاللَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ؛ و (ﺍﻱ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ!) برای آنان ﺩﻋﺎ ﻛﻦ ﻛﻪ ﻫﻤﺎﻧﺎ ﺩﻋﺎﻱ ﺗﻮ موجب ﺁﺭﺍﻣﺶ ﺁﻧﻬﺎﺳﺖ، ﻭ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺷﻨﻮﻧﺪﻩ ﺩﻋﺎﻫﺎ ﻭ ﺩﺍﻧﺎ ﺑﻪ ﻫﻤﻪ ﻧﻴﺎﺯﻫﺎ ﺍﺳﺖ."(توبه: ۱۰۳) @basaer_fi
💠 ظاهر و باطن اربعین ✍ حجت الاسلام والمسلمین علی رهبر (استاد اخلاق) ⚠️امشب شب اربعین است و فردا محشر اربعین. از آنجا که زیارت اربعین، یک فضیلت بزرگ است و امام معصوم پیشتاز در فضایل؛ و نیز امام می تواند به اذن خدا، زمین و زمان را درنوردد، اولین زائر اربعین سال ۶۱ را "امام سجاد" می دانم؛ گرچه در "شام" یا "راه بازگشت" باشند. معروف است که "جابر" اولین زائر است ولی این، "ظاهر" ماجراست. ⚠️ حکمت عدد "چهل" روشن نیست؛ اما غرق عنایت است و حتی برای انسانِ مُرده معمولی هم سفارش به بزرگداشت شده است، چه رسد به امام شهیدان عالم. ⚠️ آنها که در کربلا هستند، "دل شکسته" نیستند، اما ما نرفته ها، دل شکسته ایم و "دل شکسته" یعنی منقطع از اسباب مادی و متصل به عنایت خداوند. @basaer_fi
🔰 روز یکشنبه گذشته(۱۲ شهریور)، در برنامه "صبح بخیر ایران" پیرامون ابعاد قرآنی و تمدّنیِ پیاده روی اربعین، بحثی ارائه کردم. فایل برنامه، از طریق پیوند زیر قابل دریافت است: 👇 ⚠️ http://www.telewebion.com/episode/0x871151e
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 زمانی که امت نیازمند شفاعت است... ✍ آیت الله مصباح یزدی (۱۳۹۶/۹/۹) 🔹 یکی از ویژگی‌های پیامبر (ص) که در قرآن به آن تصریح شده، اهتمام بسیار و حریص بودن ایشان نسبت به هدایت مردم است، و حتی در قیامت که همه وانفسا می‌گویند، ایشان وا امتا می‌گوید. اما با وجود محبت فراوان ایشان نسبت به امت‌شان، آن حضرت طبق نص صریح قرآن در روز قیامت از همین امت به خاطر مهجور گذاشتن نزد خداوند شکایت می‌کند. 🔸این امر نشان می‌دهد که مهجور ماندن قرآن چه اندازه بر (ص) سنگین است که حاضر است از امتی که این همه به آنها علاقه دارد، شکایت کند؛ آن هم در زمانی که امت نیازمند او هستند. @basaer_fi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
راهبردهای وزارت ارشاد دولت سیزدهم.pdf
842.1K
بیست سرفصل مهم پیرامون رویکردهای فرهنگی، اجتماعی و هنری دولت آیت الله رئیسی/ ارزیابی راهبردها و راهکنشهای دو سال گذشته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ✍ دکتر علیرضا معاف ⚠️ لینک مطلب در خبرگزاری فارس: http://fna.ir/3esny5 @basaer_fi
🔸 "وَجَاهِدْهُم بِهِ جِهَادًا كَبِيرًا؛ ﻭ با ﺁﻧﺎﻥ ﺑﺎ ﺑﻪ ﻣﺒﺎﺭﺯﻩ ای بزرگ برخیز." (فرقان: ۵۲) @basaer_fi
💠 یک نکته تفسیری مهم درباره اهمیت "جهاد" و ارتباط آن با "تقویت تقوا" در جامعه ✍ حجت الاسلام والمسلمین علی رهبر(قرآن پژوه و مفسر نهج البلاغه) برای جایگاه بلند جهاد و دفاع یک آیه کافی است؛ اما باید در آغاز مقدمه‌ای را عرض کنم. 🔰 خداوند در قرآن، "لباس بدن" را اشاره فرموده است و آنگاه یادآور می‌شود که "لباس تقوی" خیر است و نیکو یا نیکوتر. تعبیر "لباس التقوی"، اضافه صفت به موصوف است؛ یعنی تقوی صفتش چونان لباس است و یا اضافه مشبه‌به به مشبه. 🔰 تا اینجا روشن شد که "تقوی" چونان "لباس"، که حرمت ما را نگه می‌دارد و به ما مصونیت می‌دهد، "تقوی" نیز چنین می‌کند. 🔰اما ناب کلام این است که حضرت علی بن ابیطالب امیر المؤمنین (علیه صلوات الله)، در خطبه ۲۷، "جهاد" را "لباس تقوی" می‌دانند؛ اما نه به آن معنا که در "لباس التقوی" گفتیم، بلکه بدین معنا که جهاد و دفاع، لباس تقوی است و مصونیت به تقوی می‌دهد. یعنی: "تقوایی که خودش مصونیت به انسان پارسا می‌دهد، خودش با جهاد مصونیت می یابد." 🔰شاهد این ادعا و تفسیر در یک آیه سوره حج قرآن آمده است : 🔸 "الَّذِينَ أُخْرِجُوا مِن دِيَارِهِم بِغَيْرِ حَقٍّ إِلَّا أَن يَقُولُوا رَبُّنَا اللَّهُ وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُم بِبَعْضٍ لَّهُدِّمَتْ صَوَامِعُ وَبِيَعٌ وَصَلَوَاتٌ وَمَسَاجِدُ يُذْكَرُ فِيهَا اسْمُ اللَّهِ كَثِيرًا وَلَيَنصُرَنَّ اللَّهُ مَن يَنصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِيٌّ عَزِيزٌ؛ ﻫﻤﺎﻧﺎﻥ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻧﺎﺣﻖ ﺍﺯ ﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎﻳﺸﺎﻥ ﺍﺧﺮﺍﺝ ﺷﺪﻧﺪ [ﻭ ﮔﻨﺎﻩ ﻭ ﺟﺮﻣﻰ ﻧﺪﺍﺷﺘﻨﺪ] ﺟﺰ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﻣﻰﮔﻔﺘﻨﺪ: ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭ ﻣﺎ ﺧﺪﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﮔﺮ ﺧﺪﺍ ﺑﺮخی ﺍﺯ ﻣﺮﺩم ﺭﺍ ﺑﻪ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﺑﺮخی ﺩﻳﮕﺮ ﺩﻓﻊ ﻧﻤﻰﻛﺮﺩ (جهاد) ﻫﻤﺎﻧﺎ ﺻﻮﻣﻌﻪ‌ﻫﺎ ﻭ ﻛﻠﻴﺴﺎﻫﺎ ﻭ ﻛﻨﻴﺴﻪ‌ﻫﺎ ﻭ ﻣﺴﺠﺪﻫﺎیی ﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﻧﺎم ﺧﺪﺍ ﺫﻛﺮ ﻣﻰﺷﻮﺩ ﺑﻪ ﺷﺪﺕ ﻭﻳﺮﺍﻥ ﻣﻰﺷﺪﻧﺪ ﻭ ﻗﻄﻌﺎً ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﻛﺴﺎنی ﻛﻪ [ﺩﻳﻦ] ﺍﻭ ﺭﺍ ﻳﺎﺭی ﻣﻰﺩﻫﻨﺪ ﻳﺎﺭی ﻣﻰﺭﺳﺎﻧﺪ. ﻣﺴﻠﻤﺎً ﺧﺪﺍ ﻧﻴﺮﻭﻣﻨﺪ ﻭ ﺗﻮﺍﻧﺎی ﺷﻜﺴﺖ ﻧﺎﭘﺬﻳﺮ ﺍﺳﺖ." چه فضیلتی بالاتر از این که رزمندگان دفاع مقدس، حافظان پارسایی و تقوی شدند؟ @basaer_fi
◾️امام حسن عسکری (علیه ‌السلام): "إنَّ اَلْوُصُولَ إِلَى اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ سَفَرٌ لاَ يُدْرَكُ إِلاَّ بِامْتِطَاء اَللَّيْلِ؛ رسيدن به خداوند عزّوجلّ، سفرى است كه جز با مركب شب زنده دارى به دست نمى آيد." 📚 بحارالأنوار ج75 ص380 ◼️ شهادت جانسوز حضرت امام حسن عسکری علیه السلام تسلیت باد. @basaer_fi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 علامه حسن زاده آملی مرگ را چقدر دلنشین به تصویر می کشد...رحمت الله علیه @basaer_fi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تاملی در نسبت میان وحدت، امنیت و پیشرفت.pdf
158.9K
♻️ تأملی در نسبت میان «وحدت»، «امنیت» و «پیشرفت»/ بدون «وحدت اسلامی» و «همبستگی اجتماعی»، قله ها فتح نخواهند شد ✍️شبیر فیروزیان 🔰 تأمّل در آیات قرآن کریم و روایات و سیره اهل بیت(ع) بیانگر این مطلب است که مسئله «وحدت» در حکمرانیِ دینی، جزء اصول قطعیِ دائمی و دارای مبانی محکمی در منابع دینی است. 🔰 یکی از نقاط بسیار مهم و قابل مطالعه در این زمینه، توجه به بیانات و سیره امام امیرالمؤمنین(ع) است. این مسئله از آن جهت اهمیت دارد که به تعبیر شهید بزرگوار استاد مطهری، همه پیشرفت های بعدیِ مسلمانان، ناشی از کنش سیاسیِ وحدت بخش امام(ع) بود. 🔰رفتارهای وحدت بخشِ امام امیرالمؤمنین(ع)، با وجودِ تلخی های بسیاری که خود امام متحمل شدند، و با وجود برخی ریزش ها در درون جبهه حق، بسیاری از گره های سیاسی را گشود و جلوی فتنه های سهمگینی را گرفت و مسیر همواری را برای پیشرفت های تمدنی در پیش رو قرار داد؛ و این نکته بسیار مهمی است که نشان می دهد، تحقق هر پیشرفتی در سطح ملی و دنیای اسلام و فتح قله های تمدنی، منوط به شکل گیری وحدت هم در درون جامعه اسلامی و هم در میان ملتهای مسلمان با یکدیگر است. 🔰در مقاله بالا تلاش شده است تا ضمن برشمردن مواردی از رفتارهای سیاسیِ وحدت بخشِ امام امیرالمؤمنین(ع)، نتایج سیاسی، اجتماعی، امنیتی و تمدنیِ آن نیز بازگو شود تا بتوان از آن به عنوان یک الگوی حکمرانیِ عاقلانه در این زمینه بهره برد. @basaer_fi
هدایت شده از حکمرانی قرآنی
🔻چهارمین جلسه از سلسله نشست های حکمرانی قرآنی 🗣 سخنرانان: 🔹حجت الاسلام والمسلمین مصلحی ؛ وزیر سابق اطلاعات 🔹حجت الاسلام والمسلمین قاسمیان؛ رئیس کتابخانه،موزه و مرکز اسناد مجلس 🔹دکتر معاف؛ معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ✅ موضوع نشست: 🔸نسبت حکمرانی قرآنی و نظام مسائل امنیتی و اطلاعاتی کشور 🗓 تاریخ برگزاری: شنبه ۱۵ مهرماه ساعت ۱۰ تا ۱۲ 📌مکان: خیابان ولیعصر، خیابان هاشمی فر،پلاک ۱۵ ، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، طبقه هفتم 🆔 @hokmrani_qurani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸‏"فَأَخَذَهُمُ الطُّوفَانُ وَ هُمْ ظَالِمُون؛ درحالیکه ظالم و ستمگر بودند، طوفان آنان را درهم پیچید." (العنكبوت، ۱۴) @basaer_fi