eitaa logo
بصائر
1.2هزار دنبال‌کننده
450 عکس
81 ویدیو
37 فایل
«هذا بَصائِرُ لِلنَّاس‏؛ این قرآن کتابی است بصیرت آفرین برای مردم.» (جاثیه: 20) ارتباط با ادمین: @basaer_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
راهبردهای وزارت ارشاد دولت سیزدهم.pdf
842.1K
بیست سرفصل مهم پیرامون رویکردهای فرهنگی، اجتماعی و هنری دولت آیت الله رئیسی/ ارزیابی راهبردها و راهکنشهای دو سال گذشته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ✍ دکتر علیرضا معاف ⚠️ لینک مطلب در خبرگزاری فارس: http://fna.ir/3esny5 @basaer_fi
🔸 "وَجَاهِدْهُم بِهِ جِهَادًا كَبِيرًا؛ ﻭ با ﺁﻧﺎﻥ ﺑﺎ ﺑﻪ ﻣﺒﺎﺭﺯﻩ ای بزرگ برخیز." (فرقان: ۵۲) @basaer_fi
💠 یک نکته تفسیری مهم درباره اهمیت "جهاد" و ارتباط آن با "تقویت تقوا" در جامعه ✍ حجت الاسلام والمسلمین علی رهبر(قرآن پژوه و مفسر نهج البلاغه) برای جایگاه بلند جهاد و دفاع یک آیه کافی است؛ اما باید در آغاز مقدمه‌ای را عرض کنم. 🔰 خداوند در قرآن، "لباس بدن" را اشاره فرموده است و آنگاه یادآور می‌شود که "لباس تقوی" خیر است و نیکو یا نیکوتر. تعبیر "لباس التقوی"، اضافه صفت به موصوف است؛ یعنی تقوی صفتش چونان لباس است و یا اضافه مشبه‌به به مشبه. 🔰 تا اینجا روشن شد که "تقوی" چونان "لباس"، که حرمت ما را نگه می‌دارد و به ما مصونیت می‌دهد، "تقوی" نیز چنین می‌کند. 🔰اما ناب کلام این است که حضرت علی بن ابیطالب امیر المؤمنین (علیه صلوات الله)، در خطبه ۲۷، "جهاد" را "لباس تقوی" می‌دانند؛ اما نه به آن معنا که در "لباس التقوی" گفتیم، بلکه بدین معنا که جهاد و دفاع، لباس تقوی است و مصونیت به تقوی می‌دهد. یعنی: "تقوایی که خودش مصونیت به انسان پارسا می‌دهد، خودش با جهاد مصونیت می یابد." 🔰شاهد این ادعا و تفسیر در یک آیه سوره حج قرآن آمده است : 🔸 "الَّذِينَ أُخْرِجُوا مِن دِيَارِهِم بِغَيْرِ حَقٍّ إِلَّا أَن يَقُولُوا رَبُّنَا اللَّهُ وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُم بِبَعْضٍ لَّهُدِّمَتْ صَوَامِعُ وَبِيَعٌ وَصَلَوَاتٌ وَمَسَاجِدُ يُذْكَرُ فِيهَا اسْمُ اللَّهِ كَثِيرًا وَلَيَنصُرَنَّ اللَّهُ مَن يَنصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِيٌّ عَزِيزٌ؛ ﻫﻤﺎﻧﺎﻥ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻧﺎﺣﻖ ﺍﺯ ﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎﻳﺸﺎﻥ ﺍﺧﺮﺍﺝ ﺷﺪﻧﺪ [ﻭ ﮔﻨﺎﻩ ﻭ ﺟﺮﻣﻰ ﻧﺪﺍﺷﺘﻨﺪ] ﺟﺰ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﻣﻰﮔﻔﺘﻨﺪ: ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭ ﻣﺎ ﺧﺪﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﮔﺮ ﺧﺪﺍ ﺑﺮخی ﺍﺯ ﻣﺮﺩم ﺭﺍ ﺑﻪ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﺑﺮخی ﺩﻳﮕﺮ ﺩﻓﻊ ﻧﻤﻰﻛﺮﺩ (جهاد) ﻫﻤﺎﻧﺎ ﺻﻮﻣﻌﻪ‌ﻫﺎ ﻭ ﻛﻠﻴﺴﺎﻫﺎ ﻭ ﻛﻨﻴﺴﻪ‌ﻫﺎ ﻭ ﻣﺴﺠﺪﻫﺎیی ﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﻧﺎم ﺧﺪﺍ ﺫﻛﺮ ﻣﻰﺷﻮﺩ ﺑﻪ ﺷﺪﺕ ﻭﻳﺮﺍﻥ ﻣﻰﺷﺪﻧﺪ ﻭ ﻗﻄﻌﺎً ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﻛﺴﺎنی ﻛﻪ [ﺩﻳﻦ] ﺍﻭ ﺭﺍ ﻳﺎﺭی ﻣﻰﺩﻫﻨﺪ ﻳﺎﺭی ﻣﻰﺭﺳﺎﻧﺪ. ﻣﺴﻠﻤﺎً ﺧﺪﺍ ﻧﻴﺮﻭﻣﻨﺪ ﻭ ﺗﻮﺍﻧﺎی ﺷﻜﺴﺖ ﻧﺎﭘﺬﻳﺮ ﺍﺳﺖ." چه فضیلتی بالاتر از این که رزمندگان دفاع مقدس، حافظان پارسایی و تقوی شدند؟ @basaer_fi
◾️امام حسن عسکری (علیه ‌السلام): "إنَّ اَلْوُصُولَ إِلَى اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ سَفَرٌ لاَ يُدْرَكُ إِلاَّ بِامْتِطَاء اَللَّيْلِ؛ رسيدن به خداوند عزّوجلّ، سفرى است كه جز با مركب شب زنده دارى به دست نمى آيد." 📚 بحارالأنوار ج75 ص380 ◼️ شهادت جانسوز حضرت امام حسن عسکری علیه السلام تسلیت باد. @basaer_fi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 علامه حسن زاده آملی مرگ را چقدر دلنشین به تصویر می کشد...رحمت الله علیه @basaer_fi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تاملی در نسبت میان وحدت، امنیت و پیشرفت.pdf
158.9K
♻️ تأملی در نسبت میان «وحدت»، «امنیت» و «پیشرفت»/ بدون «وحدت اسلامی» و «همبستگی اجتماعی»، قله ها فتح نخواهند شد ✍️شبیر فیروزیان 🔰 تأمّل در آیات قرآن کریم و روایات و سیره اهل بیت(ع) بیانگر این مطلب است که مسئله «وحدت» در حکمرانیِ دینی، جزء اصول قطعیِ دائمی و دارای مبانی محکمی در منابع دینی است. 🔰 یکی از نقاط بسیار مهم و قابل مطالعه در این زمینه، توجه به بیانات و سیره امام امیرالمؤمنین(ع) است. این مسئله از آن جهت اهمیت دارد که به تعبیر شهید بزرگوار استاد مطهری، همه پیشرفت های بعدیِ مسلمانان، ناشی از کنش سیاسیِ وحدت بخش امام(ع) بود. 🔰رفتارهای وحدت بخشِ امام امیرالمؤمنین(ع)، با وجودِ تلخی های بسیاری که خود امام متحمل شدند، و با وجود برخی ریزش ها در درون جبهه حق، بسیاری از گره های سیاسی را گشود و جلوی فتنه های سهمگینی را گرفت و مسیر همواری را برای پیشرفت های تمدنی در پیش رو قرار داد؛ و این نکته بسیار مهمی است که نشان می دهد، تحقق هر پیشرفتی در سطح ملی و دنیای اسلام و فتح قله های تمدنی، منوط به شکل گیری وحدت هم در درون جامعه اسلامی و هم در میان ملتهای مسلمان با یکدیگر است. 🔰در مقاله بالا تلاش شده است تا ضمن برشمردن مواردی از رفتارهای سیاسیِ وحدت بخشِ امام امیرالمؤمنین(ع)، نتایج سیاسی، اجتماعی، امنیتی و تمدنیِ آن نیز بازگو شود تا بتوان از آن به عنوان یک الگوی حکمرانیِ عاقلانه در این زمینه بهره برد. @basaer_fi
هدایت شده از حکمرانی قرآنی
🔻چهارمین جلسه از سلسله نشست های حکمرانی قرآنی 🗣 سخنرانان: 🔹حجت الاسلام والمسلمین مصلحی ؛ وزیر سابق اطلاعات 🔹حجت الاسلام والمسلمین قاسمیان؛ رئیس کتابخانه،موزه و مرکز اسناد مجلس 🔹دکتر معاف؛ معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ✅ موضوع نشست: 🔸نسبت حکمرانی قرآنی و نظام مسائل امنیتی و اطلاعاتی کشور 🗓 تاریخ برگزاری: شنبه ۱۵ مهرماه ساعت ۱۰ تا ۱۲ 📌مکان: خیابان ولیعصر، خیابان هاشمی فر،پلاک ۱۵ ، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، طبقه هفتم 🆔 @hokmrani_qurani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸‏"فَأَخَذَهُمُ الطُّوفَانُ وَ هُمْ ظَالِمُون؛ درحالیکه ظالم و ستمگر بودند، طوفان آنان را درهم پیچید." (العنكبوت، ۱۴) @basaer_fi
🔰استراتژی جنگ با صهیونیست‌ها در قرآن: «وارد حصارشان بشوید!» ✍ آیت الله حائری شیرازی 🔸قرآن در مورد یهودیانِ [دشمن پیامبر] می‌گوید: لَا یُقَاتِلُونَکُمْ جَمِیعًا إِلَّا فِی قُرًى مُّحَصَّنَةٍ أَوْ مِن وَرَاءِ جُدُرٍ ‌بَأْسُهُم بَیْنَهُمْ شَدِیدٌ ‌تَحْسَبُهُمْ جَمِیعًا وَقُلُوبُهُمْ شَتَّىٰ ‌ذَلِکَ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لَّا یَعْقِلُونَ 🔸یعنی این‌ها «رودررو» نخواهند شد. باید «پشت سلاح‌های سنگین» بنشینند و بجنگند. این‌ها باید «پشت سنگرها» باشند و فعالیت کنند. نمی‌توانند رودررو بیایند؛ نمی‌توانند از سنگر خودشان خارج شوند؛ باید پشت سنگر خود پنهان شوند تا فعال باشند؛ در «قُرًی مُحَصَّنَه». این را قرآن عیب و نقص یک جنگجو می‌داند. جنگجویی که تا «قُرًی مُحَصَّنَه» نباشد، پشت دیوار نباشد و قلعۀ سنگی نباشد نمی‌تواند بجنگد، دچار نقص است. قرآن این را علامت آسیب‌پذیری و می‌داند. 🔸می‌گوید تو قلعۀ او را بشکن؛ تسلیم خواهد شد. ! دستش را بالا می‌کند. زره‌اش را از او بگیر، سلاح سنگینش را بگیر، تسلیم تو خواهد شد. او محال است «قتال» کند، مگر اینکه پشت دیوار باشد. تو دیوار او را خراب کن. این دیگر تسلیم توست. @basaer_fi
💠 گفتاری از علامه طباطبایی به بهانه حمله ناگهانی مقاومت فلسطین به اسرائیل و عیان شدن پوشالی بودن قدرت اسرائیل/ سنت خدا این است که باطل، «ناگهان» به دست جبهه حق نابود می شود. ✍ مرحوم علامه طباطبایی (رحمة الله علیه) 🔸 «بَلْ نَقْذِفُ بِالْحَقِّ عَلَى الْباطِلِ فَيَدْمَغُهُ فَإِذا هُوَ زاهِق‏؛ بلكه حق را بر باطل فرو مى‏ افكنيم، پس آن را در هم مى‏ شكند، و باطل بناگاه آن نابود مى‏ گردد.» (انبیاء: 18) ⚠️ سنت خداى تعالى بر اين جريان يافته كه «باطل» را آن قدر مهلت دهد تا روزى با «حق» روبرو گردد و با آن در بيفتد، تا به خيال خود آن را از بين برده، خودش جاى آن را بگيرد؛ ولى خدا به دست حق خود، او را از بين ببرد و نابودش كند. ⚠️ پس اعتقاد حق هيچ وقت در زمين ريشه‏ كن نمى‏ شود، هر چند كه در بعضى ادوار حاملين آن در «اقليت» قرار گيرند و يا «ضعيف» شوند. همچنين كمال حق هرگز از اصل نابود نمى‏ شود، هر چند كه گاهى اضداد آن زياد گردند؛ و نصرت الهى هرگز از رسولان خدا جدا نمى‏ شود، هر چند كه گاهى به اصطلاح، كاردشان به استخوان برسد، آن چنان كه مايوس شوند و خيال كنند كه به كلى تكذيب شدند. ⚠️ و اين همان معنايى است كه از جمله‏ «بَلْ نَقْذِفُ بِالْحَقِّ عَلَى الْباطِلِ فَيَدْمَغُهُ فَإِذا هُوَ زاهِقٌ» استفاده مى‏ شود، چون اين جمله اعراض و اضراب از جمله قبلى است كه مى‏ فرمود: خداوند عالم را به «لعب» نيافريده؛ و يا از جمله‏ «لَوْ أَرَدْنا أَنْ نَتَّخِذَ لَهْواً» كه مى‏ فهماند «خلقت عالَم» ناشى از «اتخاذ لهو» نيست. ⚠️ و اينكه فرمود: «نقذف» به خاطر اينكه «استمرار» را مى‏ رساند، دلالت دارد بر اينكه حق را به چنگ باطل انداختن سنت «جارى» و «هميشگى» خدا است. و در اينكه فرمود: «نقذف ... فيدمغه» دلالت دارد بر اينكه هميشه غلبه با حق است؛ و در اينكه فرمود: «فَإِذا هُوَ زاهِقٌ» دلالت بر اين معنا است كه اين درگيرى حق با باطل، «ناگهانى» صورت مى‏ گيرد و وقتى كه ديگر كسى اميد نمى‏ برد كه حق غالب شود و باطل فرار كند. ⚠️ و چون آيه شريفه «مطلق» است، نمى‏ توان گفت مقصود حق و باطل در عقايد يا در سيره و سنت و يا در خلقت است، بلكه همه را شامل مى‏ شود و معنا اين است كه: ما عالَم را براى بازى خلق نكرديم و نخواستيم سرگرمى براى خود تهيه كنيم؛ بلكه سنت هميشگى ما اين بوده كه باطل را با حق بزنيم و آن چنان بزنيم كه او را هلاك كند و «ناگهان» مردم ببينند كه دارد از بين مى‏رود؛ چه اينكه آن باطل حجتى باشد يا عقيده‏اى كه حجت و عقيده حق آنها را نابود مى‏كند، و چه اينكه عمل و سنتى باطل باشد كه عمل و سنت حق آنها را از بين مى‏برد هم چنان كه در قراى ظالمه گذشته چنين شد و عذاب استيصال آن اعمال و سنت‏ها را از بين برد و چه اينكه باطل چيز ديگرى باشد. 📚 منبع: تفسير الميزان؛ ج‏14، ص263 @basaer_fi
⚠️ رهبر انقلاب (امروز): "وقتی ظلم و جنایت از حد گذشت، وقتی درنده خویی به نهایت رسید، باید منتظر طوفان بود" ⚠️ امام امیرالمومنین(ع): "الحَیفَ یَدعوُ الَی السَیفِ؛ ظلم، نهایتاً مردم‌ مظلوم را به (استفاده از) شمشیر می کشاند." (نهج البلاغه؛ حکمت ۴۷۶) @basaer_fi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ♻️ پاسخ به تمام شایعات و دروغ‌هایی که در مورد فلسطین به ما گفتند 🗣 دروغ‌هایی مثل: 1️⃣ فلسطینی‌ها در کنار داعش با ما می‌جنگند!! 2️⃣ فلسطینیا خون اهدایی هلال احمرایران رو پس دادن!! 3️⃣ فلسطینی‌ها برای مرگ صدام عزا گرفتن!! 4️⃣ حماس اسرائیل رو به رسمیت شناخت!! 5️⃣ چراغی که به خونه رواست به مسجد حرام است! مگه خودمون فقیر نداریم که به اونا کمک کنیم! 6️⃣ فلسطینی‌ها خودشون خونه‌هاشونو به صهیونیستها فروختن!!! 7️⃣ تیم فوتبال فلسطین با تیم فوتبال ما بازی نکرد!! 8️⃣ فلسطینی‌ها سنی و ناصبی و مخالف شیعیان هستند!! 9️⃣ فلسطینی‌ها هدایای ایرانیا رو آتش زدند!! 🔟 رقص و شادی فلسطینی‌ها اونوقت ما برای اینها گریه می‌کنیم!!! 1️⃣1️⃣ ازدواج نیروهای حماس با دختران ۹ساله!! 2️⃣1️⃣ مردم اسرائیل از دولت اسراییل جدا هستند! @basaer_fi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ این روزها این سوال بیشتر مطرح میشه که چه سندی وجود داره که فلسطین غصب شده؟ توضیح بسیار جامع و خوب شهید مطهری درباره فلسطین و نحوه شکل گیری اسرائیل را بشنوید. @basaer_fi
💠 چرا 15 مهر1402 «یوم الله» است؟/کار بزرگ مبارزان فلسطینی در عملیات چه بود؟ (بخش اول) ✍ شبیر فیروزیان 🔰روزی که جبهه حق در اقلیت و ناامیدی کامل "پیروز" می شود، یوم الله است 1⃣ خداوند متعال در قرآن کریم به حضرت موسی(ع) فرمان می دهد که «ایام الله» را برای مردم یادآوری نما: 🔸«وَ ذَكِّرهُم بِأَيَّامِ اللَّهِ إِنَّ فی ذلِكَ لَآياتٍ لِكُلِّ صَبَّارٍ شَكورٍ" (ابراهیم:5) علامه طباطبایی(رحمة الله علیه) بر این باورند که منظور از «ایام الله» در این آیه شریفه، روزهایی است که بخاطر حوادث خاصی که در آن واقع شده، امر خداوند و آیات و نشانه های بزرگی و اقتدار و سلطنت خداوند "ظاهر" و "آشکار" گردیده است.(المیزان؛ ج12، ص18) یکی از مصادیق ایام الله زمانی است که جبهه حق در «اقلیت» است و همه «ناامید از پیروزی» هستند، اما «ناباورانه» و «ناگهان» و با عنایت الهی بر جبهه باطل پیروز می شود: 🔸«بَل نَقذِفُ بِالحَقِّ عَلَى الباطِلِ فَيَدمَغُهُ فَإِذا هُوَ زاهِق‏؛ بلكه حق را بر باطل فرو مى‏ افكنيم، پس آن را در هم مى‏ شكند، و باطل بناگاه نابود مى‏ گردد.» (انبیاء: 18) «إذا» در این آیه شریفه، «فجائیه» است. یعنی پیروزی حق بر باطل «ناگهانی» و در زمانی است که همه «ناامید» از پیروزی هستند.(المیزان؛ ج14، ص263) به بیان دیگر، یک مصداق «ایام الله» روزی است که پوک بودن بنای بظاهر باشکوهی که باطل برای خود ساخته بود، بر همگان آشکار می شود و همه می فهمند که باطل برخلاف ادّعای پر سروصدای خود و برخلاف آنچه همیشه بزک می کرد، قدرتی ندارد. 🔰 وقتی موسی(ع) پوچی اقتدار فرعون را آشکار کرد/ضربه غیرقابل ترمیم موسی(ع) به فرعون 2⃣ «ایّام الله» نمونه های قرآنی زیادی نیز دارد. یک نمونه درس آموز آن، ماجرای پیروزیِ موسی(ع) در برابر فرعون در صحنه رویارویی با ساحران است. موسی(ع) با فرعون در «یوم الزینة» وعده کرد تا همه مردم حضور داشته باشند و پوچ بودن قدرت فرعون بر همگان آشکار شود و حجت بر همه تمام شود و هیچ شبهه ای برای کسی باقی نماند: 🔸«قالَ مَوْعِدُكُمْ يَوْمُ الزِّينَةِ وَ أَنْ يُحْشَرَ النَّاسُ ضُحًى» (طه: 59) فرعون نیز همه مکر خود را جمع کرد و با نقشه ای کامل به میدان آمد (طه: 60). او به ساحران و همه یاران خود نیز دستور داد، کاملاً منظم و با نقشه ای جامع و حساب شده به میدان بیایند: (طه: 64) هنگامی که ساحران در روز موعود کارشان را شروع کردند، توانستند با یک کار رسانه ای جذّاب، چشم مردم را تسخیر و ذهنشان را دچار اختلال کنند: 🔸«قالَ أَلْقُوا فَلَمَّا أَلْقَوْا سَحَرُوا أَعْيُنَ النَّاسِ وَ اسْتَرْهَبُوهُمْ وَ جاؤُ بِسِحْرٍ عَظِيمٍ» (اعراف: 116) کار ساحران آنقدر خوب و تمیز بود که حتی موسی(ع) را نیز نگران کرد که مبادا مردم فریب عملیات روانیِ ساحرانِ فرعونی را بخورند و او نتواند در امر دعوتش موفق شود: 🔸«فَأَوْجَسَ فِي نَفْسِهِ خِيفَةً مُوسى‏» (طه: 67) اما زمانی که موسی(ع) به دستور خداوند عصا را افکند، «ناگهان» همه آن «عملیات رسانه ای» و «ادعای توخالی و پوچ» و «بزک های فریبنده» از بین رفت و حق آشکار شد و «ناگهان» فرعون و هیمنه و اقتدارش فروریخت و حقیر و کوچک شد: 🔸 «وَ أَوْحَيْنا إِلى‏ مُوسى‏ أَنْ أَلْقِ عَصاكَ فَإِذا هِيَ تَلْقَفُ ما يَأْفِكُونَ * فَوَقَعَ الْحَقُّ وَ بَطَلَ ما كانُوا يَعْمَلُونَ * فَغُلِبُوا هُنالِكَ وَ انْقَلَبُوا صاغِرِينَ؛ و به موسى وحى كرديم كه عصاى خود را بيفكن، ناگهان (به صورت مار عظيمى درآمد و ) دروغ آنها را به سرعت برگرفت! * (در اين موقع) حق آشكار گرديد و آنچه آنها ساخته بودند باطل شد. * در آنجا مغلوب شدند و خوار و كوچك گشتند.» (اعراف: 119-117) جمله «فَإِذا هِيَ تَلْقَفُ ما يَأْفِكُونَ» در آیات بالا، دارای دو نکته مهم مرتبط با موضوع این نوشته است: اولاً «إذا» در جمله «فَإِذا هِيَ تَلْقَفُ ما يَأْفِكُونَ»، از نوع همان «إذا» فجائیة در آیه 18 سوره انبیاء است که پیش از این گفته شد: «فَإِذا هُوَ زاهِق». یعنی همه آنچه فرعون رشته بود، «ناگهان» پنبه شد؛ قدرت فرعونی «ناگهان» فروریخت؛ پوچی آن همه ادعای قدرت و شوکت و عزت که سالهای متمادی با تبلیغات و کار رسانه ای در ذهن مردم القاء کرده بود، «ناگهان» آشکار شد و همه دیدند که فرعونی که رسانه ها برایشان ترسیم کرده بودند با آنچه واقعیت داشت، از زمین تا آسمان تفاوت دارد. ثانیاً «ما» در جمله «ما يَأْفِكُونَ» مصدری است، نه موصوله. یعنی عصای موسی(ع) چوب ها و طناب های ساحران را نبلعید، بلکه "کید" و "دروغی که بافته بودند" را بلعید. یعنی هنگامی که موسی(ع) عصا را انداخت، سحر ساحران باطل شد و آن مارهای دروغین از حرکت افتادند و همه تماشاچیان دیدند که در میدان مبارزه جز یک مار واقعی(که مار موسی(ع) بود) و شماری چوب و طناب نیست. (آیت الله جوادی آملی؛تفسیر تسنیم؛ ج29، ص658-654) ادامه👇 @basaer_fi
💠 چرا 15 مهر1402 «یوم الله» است؟/کار بزرگ مبارزان فلسطینی در عملیات چه بود؟ (بخش دوم) ✍ شبیر فیروزیان آری! اینگونه شد که موسی(ع) توانست «یوم الزینة» را تبدیل کند به «یوم الله». فرعونِ قبل از یوم الزینة با فرعون بعد از آن خیلی متفاوت بود. نگاه مردم هم نسبت به فرعون در قبل و بعد از آن روز کاملاً متفاوت بود. فرعون و دستگاه فرعونی در آن روز ضربه غیرقابل ترمیمی خورده بود که دیگر قابل جبران نبود. 🔰یوم الله ۱۵ مهر ۱۴۰۲ و آشکار شدن پوکیِ ساختار بظاهر باابهتِ فرعونیِ اسرائیل 3⃣ عملیات هوشمندانه و دقیقی که در 15 مهر 1402 از سوی گروههای مبارز فلسطینی اجرا شد، شبیه کاری بود که موسی(ع) در «یوم الزینة» انجام داد و آن، "از بین بردن ابّهت و اقتدار فرعونی ِاسرائیل" بود. ✅مجاهدان فلسطینی در 15 مهر نشان دادند تصویری که سالهای سال در رسانه های دنیا از اسرائیل برای مردم و دولتها ترسیم می شد، تصویری کاملاً غیرواقعی بود. ✅ آنها نشان دادند اسرائیل از درون "پوک" و "تهی" است. ✅ آنها نشان دادند که موریانه های ظلم و جنایت و تفرعن و فساد و کودک کشی، سالهای سال در درون این بنای بظاهر باشکوه و باابّهت در حال از بین بردن آن بود، بگونه ای که با اندک ضربه خارجی فرو می ریخت. ✅ در 15 مهر، پایه های اصلی این ساختار فرعونی فروریخت و اسرائیل به شدت تحقیر شد. ✅ رزمندگان مقاومت فلسطین نشان دادند که قوانین سیاسی و اجتماعی عالَم، فقط قوانین محسوس مادی نیست؛ عالَم قوانین غیبی و غیرمادی نیز دارد که باید در محاسبات و تحلیل های سیاستمداران و جامعه شناسان لحاظ شوند. خلاصه آنکه، نگاه مردم و دولتها(حتی دولتهای غربی) به اسرائیل، از بعد از 15 مهر 1402، نگاه کاملاً متفاوتی است و این مسئله، در معادلات جدید منطقه ای و بین المللی، بسیار مؤثر خواهد بود. از این پس، 15 مهر 1402، یک «حجّت» و یک «بیّنه» است که بسیاری از دلها و ذهن ها را زنده و بیدار کرده و خواهد کرد و برخی افراد لجوجی که خود را به خواب زده اند را نیز هلاک خواهد کرد: 🔸«وَ لكِنْ لِيَقْضِيَ اللَّهُ أَمْراً كانَ مَفْعُولاً لِيَهْلِكَ مَنْ هَلَكَ عَنْ بَيِّنَةٍ وَ يَحْيى‏ مَنْ حَيَّ عَنْ بَيِّنَة؛ ولى (همه اين مقدمات) براى آن بود كه خداوند كارى را كه مى‏ بايست انجام شود، تحقق بخشد تا آنها كه هلاك (و گمراه) مى‏ شوند از روى اتمام حجت باشد، و آنها كه زنده مى‏ شوند (و هدايت مى‏ يابند) از روى دليل روشن باشد» (انفال: 42) بنابراین 15 مهر 1402 را قطعاً باید «یوم الله» بدانیم. یوم اللّهی که روز نابودی و محو اسرائیل از عالَم را بسیار نزدیک کرد و «یوم الله» بزرگتر دیگری را رقم خواهد زد. 🔰آمریکا و اروپای در حال افول و ایرانِ نزدیک قله/"یوم الله"های دیگری در راه است... 4⃣ همچنین باید دانست به زودی این اتفاق، بگونه دیگری برای دولتهای ظالم و مستکبری مانند آمریکا نیز رقم خواهد خورد. آن چشم تیزبین و بابصیرت و متّصل به عنایات الهی، موریانه های درون ساختارهای ظالمانه و فرعونی و البته فریبنده و بزک شده آمریکا و دولتهای غربی را می بیند و با اطمینان می گوید: «آمریکا در حال افول است»، «دنیا در حال تغییر است»، «پیروزی قطعی از آن ماست» و «ما نزدیک قله ایم». @basaer_fi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ پاسخی کوتاه به شبهه معروف «خود فلسطینی ها مقصرند، چون زمینهایشان را به یهودی ها فروختند» 👈 از زبان استاد مسعود اسداللهی @basaer_fi
🔸 " فَالْمُغِيرَاتِ صُبْحًا * فَأَثَرْنَ بِهِ نَقْعًا * فَوَسَطْنَ بِهِ جَمْعًا؛ و ﺳﻮﮔﻨﺪ ﺑﻪ ﺳﻮﺍﺭﺍﻧﻲ ﻛﻪ ﻫﻨﮕﺎم ﺻﺒﺢ ﻏﺎﻓﻞ ﮔﻴﺮﺍﻧﻪ ﺑﻪ ﺩﺷﻤﻦ ﻫﺠﻮم ﻣﻰ ﺑﺮﻧﺪ * ﻭ ﺑﻪ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﺁﻥ ﻫﺠﻮم، ﮔﺮﺩ ﻭ ﻏﺒﺎﺭ ﻓﺮﺍﻭﺍﻧﻲ ﺑﺮ ﺍﻧﮕﻴﺰﻧﺪ * ﻭ ﻧﺎﮔﺎﻩ ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻥ ﮔﺮﻭﻫﻲ از ﺩﺷﻤﻦ ﺩﺭ ﺁﻳﻨﺪ." (عادیات: ۵_۳)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️ آجرک الله یا صاحب الزمان... مرگ بر اسرائیل و حامیانش و هرکه جنایاتش را توجیه می کند و هرکه ساکت است و رضایت دارد ... @basaer_fi
⚠️ کمترین انتقام جنایت امشب اسرائیل، باید محو او از صحنه روزگار باشد... @basaer_fi
⚠️ با اقدام وحشیانه ای که دیشب رژیم صهیونیستی رقم زد، مسئله حمایت از تبدیل به «حجّت» و «بیّنه» ای شده که باطن خیلی ها را نمایان می کند: 🔸«لِيَهلِكَ مَن هَلَكَ عَن بَيِّنَةٍ وَيَحيى‏ مَن حَيَّ عَن بَيِّنَة؛ تا آنها كه هلاك میشوند از روى اتمام حجت باشد، و آنها كه زنده(و بیدار)می شوند با دليل روشن باشد»(انفال:42) @basaer_fi
🔰از این جنایات اسرائیل تعجب می‌کنید؟! حال آنکه (ع) فرمود: در بامدادی بین طلوع فجر تا طلوع خورشید را به شهادت رساندند سپس (بدون هیچ گونه احساس بدی) به خرید و فروش پرداختند؛ چنان که گویی هیچ اتفاقی نیفتاده است؟! (مثیرالأحزان / ص41) @basaer_fi