eitaa logo
بسیج مشکوه
41 دنبال‌کننده
69 عکس
13 ویدیو
4 فایل
📢 ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید اینستاگرام : https://www.instagram.com/basijmeshkat/ بله : https://ble.ir/basij_meshkat ارتباط از طریق : https://eitaa.com/Sedrzaho
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحيم 📣 *برگزاری نخستین جلسه * ✅ با عنایت خدای تعالی و همت برادران *کارگروه اندیشه واحد حاکمیت* و همچنین با توجه به حضوری شدن مدرسه، فردا (شنبه) ٢۴ دی ماه از ساعت ١٠:٣٠، نخستین جلسه برگزار خواهد شد. 🔴 در این جلسات شنبه ها، محتوای جزوه *جامعیت اسلام* مورد مباحثه قرار می‌گیرد. محتوای جزوه که به پیشنهاد حجت الاسلام والمسلمین قنبریان گردآوری شده است، مشتمل بر مباحثی از *تفسیر المیزان* و همچنین *چهل حدیث امام خمینی ره * است که به بررسی *ابعاد جامعیت دین مبین اسلام در ساحت‌های مختلف حیات انسان* می‌پردازد. 🔰 لازم به ذکر است که برای جلسات مباحثه چهار گروه ١٠ الی ١۵ نفره از دوره‌های ٩، ٨، ٧، ۴ جدید، ۵ جدید و ٧ جدید (حدود ۵٠ نفر از طلاب مدرسه) تشکیل گردیده است. 🆔 *@basij_meshkat*
🔰 گزارش تحلیلی واحد تبلیغ بسیج مشکوه از سفر تبلیغی به مناطق محروم استان خراسان جنوبی بسم الله ‌الرحمن الرحیم و له الحمد ♦️سفر تبلیغی به پایان رسید و حاصل گفت و گو و زندگی یکی دو روزه و کوتاهمان با مردم و طلبه‌های و چند نکته مهم بود: 🔻١. یکجانشینی و مهاجرت به شهر فراگیر شده و اصلی ترین عامل، ناکارآمدی فعالیت های اقتصادی روستاییان است. صد البته عوامل فرهنگی (در لایه گرایش ها و سبک زندگی) همچون راحت طلبی و چشم و هم چشمی ها نیز بی تاثیر نبوده است. بسیاری از روستاییان امروز (در منطقه ای که توفیق خدمت داشتیم) دیروز بوده اند. مساله یکجانشینی عشایر و سپس مهاجرت یکجانشینان به شهر، جزء مسائلی است که پدیدآورنده چالش های امنیتی و اجتماعی خواهد بود.
🔻٢. آب، حیات‌بخش دامداری به گفته برخی روستاییان عامل رکود (خصوصا دامداری) افزایش نرخ مصوب نهاده های دامی از یک‌سو و عدم افزایش قیمت دام‌ها از سوی دیگر است. به همین جهت یک روستایی با یک حساب و کتاب سر انگشتی، میوه فروشی با وانت در یک شهر بزرگتر (ماگثل بیرجند) یا حتی مسافرکشی را بسیار پر فایده تر از می‌داند. این درحالی است که به اذعان برخی از اهالی، اگر مساله و به طور ریشه ای حل شود، امکان بسیار بهتری برای پرورش دام از طریق زمین های اطراف روستا وجود خواهد داشت و دیگر نیازی به خرید کاه یا جو حداقل در بخش مهمی از سال، نخواهد بود. طبعا و و مسائل مرتبط با آب و آب‌رسانی بسیار مهم است. به جز مجموعه دیگری که متمرکز بر این مساله باشد را نمی‌شناسیم. این مساله، به تنهایی می‌تواند عامل بسیار محرکی برای جنبش دانشجویی و جوانان فعال طلبه استان هگخراسان جنوبی باشد. 🔻٣. وحدت شیعه و سنی ارتباط و در این مناطق بسیار مسالمت آمیز بوده و وصلت میان این دو مذهب هیچ قبحی ندارد و معمول است. (این وضعیت تیز بینی علمای شیعه و اهل سنت را می‌طلبد تا این وحدت شیرین را به جنگ داخلی و در نتیجه بحران های امنیتی تبدیل نکنند!)
🔻۴. پایبندی به مناسک دینی حضور مستمر آگاه و مجاهد ولو در حد دهه اول محرم، دهه آخر صفر، فاطمیه و ماه مبارک رمضان، تاثیر بسازیی در تثبیت دینی و مذهبی دارد. گرچه تعمیق این مناسک و شعائر و ایجاد فهم عمیق دینی در مردم، نیازمند زندگی مستمر با ایشان است. طبعا این مهم تنها از طریق فعالیت هر چه بیشتر طلاب و فضلای استان خراسان جنوبی امکان پذیر است. 🔻۵. وضعیت طلاب نهبندان و سربیشه طلبه های دو حوزه علمیه و که در این سفر همراه‌شان بودیم، قابلیت بسیار زیادی برای ارتباط گسترده با مردم استان خود دارند. به لطف خدا در این سفر، بستر بسیار خوبی برای مواجهه این عزیزان با مردم شهر و دیارشان مهیا گردید. همچنین ارتباط دوستانه‌ای میان ما طلبه‌های مشکاتی و بردران عزیزمان در این دو حوزه علمیه شکل گرفت که می‌تواند نوید بخش فعالیت های مشترک گفتمانی و تبلیغی باشد. یکی از چالش های اساسی در میان برخی طلاب مستعد این استان، هجرت به حوزه علمیه مشهد یا حوزه علمیه قم است. این مساله مختص این استان هم نبوده و در سایر نقاط ایران اسلامی ما نیز متبلور است. نتیجه هجرت‌های طولانی بی بازگشت به دیار و شهر خویش، وضعیتی را به بار می‌آورد که امروز در قم شاهدش هستیم. حل این مساله از یک‌سو به سیاست‌گذاران حوزه علمیه و علما و بزرگان بر می‌گردد و از سوی دیگر به عزم و اراده جدی خود طلاب به تحقق توحید در متن جامعه ایران. 🆔 @basij_meshkat
🔹بسم الله الرحمن الرحیم🔹 🔰بسیج حوزه علمیه مشکات علی بن موسی الرضا علیه السلام برگزار می کند: کشور چه خبر؟ 🔸آشنایی با سازوکارهای حکمرانی جمهوری اسلامی در سه ساحت فرهنگ، اقتصاد و سیاست 🔹 باحضور هر عرصه 🔸اطلاع رسانی جلسات متعاقبا از طریق کانال و سایت بسیج اعلام می گردد 🆔 @basij_meshkat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹بسم الله الرحمن الرحیم🔹 🔰بسیج حوزه علمیه مشکات علی بن موسی الرضا علیه السلام برگزار می کند: کشور چه خبر؟ 🔸آشنایی با سازوکارهای حکمرانی جمهوری اسلامی در سه ساحت فرهنگ، اقتصاد و سیاست 🔹 باحضور هر عرصه 🔸اطلاع رسانی جلسات متعاقبا از طریق کانال و سایت بسیج اعلام می گردد 🆔 @basij_meshkat
بسم الله الرحمن الرحیم 🔸 *حضرت امام خامنه ای: ملاک خط مستقیم انقلاب،‌ حرف های امام است. * 🔰 بسیج حوزه علمیه مشکات به جهت * بازخوانی و مباحثه مبانی و اصول فکری امام خمینی (ره)* جلسات مطالعه و مباحثه صحیفه حضرت امام را برگزار می کند. 🔰 اولین جلسه ( به جهت نهایی کردن زمان و روش برگزاری جلسات ) در روز *شنبه ساعت ۱۸:۰۰* برگزار خواهد شد. 🔻 به جهت ثبت نام و شرکت در جلسات، نهایتا تا *غروب روز جمعه* به شماره یا شناسه زیر پیام دهید. 09011305392 🆔 @basij_meshkat*
بسم الله الرحمن الرحيم و له الحمد ✍ تاملاتی پیرامون نهضت تحریم تنباکو 🔻به قلم برادر سیدسجاد تقوی؛ طلبه سطح٢ حوزه علمیه مشکوه 🗓 به مناسبت ٢۴ اردیبهشت، سالروز لغو امتیاز تنباکو به فتوای میرزای شیرازی ره 🔸رابطه علماء با حاکمان در دوران قاجار گاهی دور و گاهی نزدیک است، گاهی علماء خود را موظف میبینند که به جهاتی از این دستگاه حمایت کنند (جنگ ایران و روس) و گاهی اقدام به تادیب حاکمان کنند (تحریم تنباکو) در قضیه برای اولین بار شعار مرگ بر شاه در ایرانی سر داده شد که سلطنت در اعماق تاریخش ریشه دوانده بود. به قول مرحوم مدرس، درخت سلطنت بعد از آن دیگر شکوفه نزد. میرازای شیرازی (ره) یک مرجع عادی نبود، بلکه بود. در این ماجراء تاریخ فهمید که نفوذ کلام عالمان شیعه و عمق در میان مردم ایران چه مقدار شدت دارد، مساله ای که میرزا از نمایان شدنش برای اجانب کمی نگران بود. 🔹علماء نیز رابط میان میرزای شیرازی (ره) و مردم شدند و مردم را نسبت به جوانب ماجرا آگاه ساختند. عظمت کلام میرزا وقتی در کنار علماء واقع شد، باعث عقب نشینی شاه قاجار شد. میرزا محمد حسن آشتیانی در تهران و مرحوم آقا نجفی در اصفهان تلاش گسترده ای کردند که قاجار از رژی عقب نشینی کند. جالب است بدانید که مرحوم آقا نجفی قبل از میرزا، در اصفهان توتون و تنباکو را تحریم کرد و با ظل السلطان (حاکم اصفهان) درگیر شد و حتی دو تظاهرات مردمی برگزار کرد. از طرف حکومت فشار زیادی بر ایشان بود ولی با حکم میرزا و فراگیر شدن تحریم، ایشان توانست فعالیتش برای تحریم در ذیل حکم میرزا ادامه دهد. 🔸نکته حائز اهمیت عمق حرکت میرزای شیرازی (ره) است که کاملاً مطابق میزان صبر و کشش مردم برخورد کردند. با اینکه حکم صادر شد و تحریم صورت گرفت و قاجار مبهوت ماند ولی باید توجه کنیم که میرزا ماجرا را به سمت براندازی قاجار پیگیری نکرد و طاقت مردم را در این حد و اندازه نمیدانست. نقل است که مردم قبل از ۵٠ روز، از ادامه تحریم گلایه داشتند و میرزا به خوبی توان مردم را محاسبه کرده بود. 🔹سید جمال الدین اسدآبادی شخصیت روشنفکر و مبارز و کم نظیریست ولی میرزای شیرازی (ره) عمقی فراتر داشت، او متعلق به حوزه و راس مجتهدین بود (شاگرد شیخ اعظم). سید جمال الدین از میرزا خواست که حرکت را ادامه دهد تا سید بتواند با کمک عثمانی حکومت را از قاجار بگیرد. لکن میرزا مخالف بود که کشور شیعی با تمام مشکلاتش ذیل عثمانی برود و دیدیم که حکومت عثمانی بعد از جنگ جهانی اول به کلی منهدم شد. 🔸امام (ره) توصیه میکردند که از میرزا مطالعه بشود و حرکت میرزا را بر خلاف مشروطه و نهضت نفت، حرکتی بدون نقص ترسیم میکردند. جلوداری نهاد ، عمق نگاه میرزا، همراهی در محدوده‌ی مشخص، مجاهدت دیگر علماء و حتی نگاه متقدم مرحوم آقا نجفی به مساله برای شرایط کنونی و پویایی حوزه علمیه نکات فراوانی دارد و خواهد داشت. 🆔 @basij_meshkat
*جلسه با جناب آقای محسن رجب‌پور، از اعضای قرارگاه جریان‌سازی سازمان صدا و سیما* 1️⃣ *قرارگاه چیست و چه کار می‌کند؟* یکی از مشکلات سازمان صدا و سیما این بود که *گزاره‌های بلندمدت* نداشت یا اگر هم داشت به محتوا نمی‌رسید و یا اگر به محتوا می‌رسید، به آنتن نمی‌رسید و کسی هم در سازمان متولی این امر نبود. قرارگاه و چند جای دیگر که با هم مرتبط اند، برای حل این مساله، ذیل صدا و سیما شروع به کار کردند. در اینجا *میزهای تخصصی* در موضوعات مختلف تشکیل می‌شود و بعد به سراغ کارشناس‌ها می‌رویم و با حضور متخصصین شروع به حل مساله می‌کنیم. یک مشکل دیگر اين بود که‌ چگونه این گزاره‌های کلی را به خروجی رسانه‌ای خوب تبدیل کنیم. قرارگاه متولی این هم هست. در واقع اینجا *پلی میان کارشناسان و اهالی رسانه* است. خروجی محتوایی را از یک طرف و نکات رسانه‌ای را از طرف دیگر می‌گیرد تا برنامه مناسب تولید شود. مساله و مشکل دیگر *اثرسنجی* بود. بالاخره صدا و سیما در سال، ۴۰ سریال و ۳۰ برنامه خاص تولید می‌کند و یک جا باید اثرگذاری این همه برنامه را بررسی کند. قبل از قرارگاه، نهایتا افکارسنجی صورت می‌گرفت که آن هم بسیار سطحی و به صورت کمی بوده و نه کیفی‌. برای مثال با هزار نفر به صورت تصادفی تماس می‌گرفتند و می‌پرسند که برنامه الف را دیدی یا نه؛ که البته در همین مدل هم وضعیت مخاطب برخی از برنامه‌ها اصلا خوب نیست. ما در قرارگاه دنبال این هستیم که برای موضوعات مهم این مسیر را طی کنیم اما حال اینکه جریان تهیه‌کنندگان ما را به رسمیت بشناسند یا نه مشکل دیگری است. 2️⃣ *به نظر شما مسائل اصلی عرصه فرهنگ در فضای رسانه کشور چیست؟* 🔹️مسئله اول *کاهش دسترسی حاکمیت به افکار عمومی* است. چون رسانه‌ها تعاملی شده‌اند و خود مردم رسانه را طبق ذائقه‌شان که اکثرا طنز و فان است، انتخاب می‌کنند‌. از طرفی حاکمیت طرح و برنامه‌ای برای اين نوع رسانه ندارد و با تعداد زیادی رقیب نیز مواجه است و مجموع این نکات باعث می‌شود حرف حاکمیت نهایتا به ۳۰ درصد مردم برسد. 🔻در این وضعیت، جماعت حزب الله دو دسته‌اند: دسته اول پیام‌شان را رقیق می‌کنند و به اصطلاح زرد می‌شوند که مخاطب هم معمولا پیامی که مدنظر آنهاست را برداشت نمی‌کند. مثل مستند پرزیدنت آکتور سینما. دسته دوم پیامشان را خیلی غلیظ و تیز فریاد می‌زنند. مثل افسران و بیسیم‌چی که به نظر کار درست این است که روی نقطه مزیت‌مان تمرکز کنیم. 🔹️مسئله دوم *عدم تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد* در عرصه فرهنگ و رسانه است. 🔹️مسئله سوم *نبود ساختار برای اثرگذاری افراد تربیت‌شده* است. ما برای ادامه‌ی فعالیت‌های همین افراد کمی هم که آموزش می‌دهیم، برنامه و ساختاری نداریم و به جای ساختار روی شخص حساب کرده‌ایم. مانند موسسه طلوع حق و دانشگاه صدا و سیما که اکثر خروجی‌هایشان پروژه‌ای در دست اقدام ندارند. 🔹️مسئله چهارم این است که همین ساختارهای موجود مانند باشگاه‌ها و دانشگاه‌های مرتبط با خبرگزاری‌ها و... هم به علت *عدم شفافیت و عدم اعتماد به نسل جدید* به افراد کمی محدود می‌شوند و متاسفانه با وجود این ناکارآمدی‌ها باز هم اصلاح نمی‌شوند. 🔹️مسئله پنجم که تقریبا همیشگی است، *برنامه‌سازی طبق ذائقه مخاطب* است. تهیه‌کننده باید برنامه‌ای را بسازد که مخاطب با آن حال می‌کند و این نکته، دست او را می‌بندد و حاصلش اکثر برنامه‌هایی می‌شود که در حال حاضر می‌بینیم. 🔷️ اما به نظر *بزرگترین مسئله و مشکل عرصه فرهنگ این هست که جامعه متکثر است.* ما در جامعه سه دسته داریم: سنتی، مدرن و حزب اللهی که با هم مدارا نمی‌کنند و نقطه اشتراک‌شان فقط *ملّیت* است که پرداختن به خود این ملّیت هم آسیب‌های فراوانی دارد و تنها راه‌حل آن پرداختن به ایران پس از اسلام و انقلاب است که ما در همین راستا پویش *ایران من* را شروع کردیم. 🔷️ البته شاید از این مهم‌تر و بزرگتر این باشد که در حاکمیت، *هیچ کس تصویر روشنی از مطلوب ندارد* و همین نکته برنامه‌ریزی برای آینده و حرکت رو به جلو را سخت کرده است. ** **
بسم الله الرحمن الرحيم و له الحمد ✍ به یاد شهید ابراهیم هادی 🔻 به قلم برادر سیدسجاد تقوی؛ طلبه سطح٢ حوزه علمیه مشکوه و مسئول جنبش عَلَم 🗓 مناسبت ۱۷ شوال، روز ایستادن تمام اسلام در برابر تمام کفر در جنگ ، روز و . 🔹 برای تشکیل محله‌ی اسلامی باید پدیده‌های مختلفی تجمیع شوند. بافت محله‌ی اسلامی حتماً نیاز به یک فعال و باشکوه دارد. با شکوه نه به معنای زرق و برق و مناره و گنبدسازی های لاکچری، بلکه به معنای محیطی که مجسّم کننده‌ی مفاهیم بلند و بالای اسلامی باشد، نبض حرکات محله را تنظیم کند، نقطه آغاز حرب با شیاطین عالم باشد و ... و ‌... و ‌... 🔸اگر پیامبر اکرم (ص) به محض ورود به مدینه اقدام به ساخت مسجدالنبی میکنند بدین خاطر است که اساساً فعالیت اجتماع مومنین باید از همان نقطه آغاز شود. جایگاه و ظرفیت مسجد در حرکات سیاسی و اجتماعی، فقط یک گزاره‌ی تاریخی نیست بلکه اوایل انقلاب ثمرات کثیر این مساله در تنظیم و پشتیبانی جنگ حق علیه اباطیل عیناً نمایان شد، کما هو واضح. 🔹در کنار مسجد، مکانی دیگر که خیلی می‌تواند در تنظیم حرکات جوانان و مردم محله‌ی اسلامی نقش آفرینی کند و می‌تواند عهده‌دار بخشی از فرآیند تربیت جوانان باشد، همان ورزش اصیلی است که سرشار از نمادها ‌و مفاهیم عمیق اسلامی و ایرانی است ورزش باستانی و گود زورخانه. 🔸ورزشی که اول شخصیتش آقا امیرالمومنین و دمادم یادآور شان والای اهل بیت است. ورزشی که از اصولش احترام به سادات و ریش سفیدان است. ورزشی که میلش گرز و کباده‌اش کمان و سنگش سپر است. ورزشی که در گود انجام می‌شود تا افتادگی نهادینه شود. ورزشی که حتی در بالا شهر تهران اصولش را فراموش نمی‌کند. ورزشی که در تمام حرکات و سکناتش نظم می‌آموزد. ورزشی که پهلوان تحویل جامعه‌ی اسلامی می‌دهد. 🔹 ورزشی که ابراهیم را هادی می‌کند ... 🆔 @basij_meshkat
هدایت شده از تشکل طلبگی ربیون
💢چهارمین دوره معرفتی، تربیتی، تشکیلاتی ⭕️ مبتنی بر اندیشه امامین انقلاب در راستای تربیت 🔻با محوریت پیام منشور روحانیت امام خمینی(ره) 🔸مشهد مقدس، اردوگاه دشت بهشت 📆 ۲۰ تا ۲۶ تیرماه ۱۴۰۱ ❇️جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion