نشانم ده صراط روشنم را
خودم را، باورم را، بودنم را
خداوندا من از نسل خلیلم
به قربانگاه می آرم «منم» را
#عید_سعید_قربان بر همه مسلمانان مبارک 💐💐💐
@basij_oqm
💐🌹🌸💐🌹🌹🌼🌸💐🌹🌼🌸💐
با سلام. هفتمین بخش از سوالات کتاب شیعه پاسخ می گوید تقدیم می گردد. گزینه های درست را در قالب یک عدد 14 رقمی که اولین عدد آن نشانه گزینه صحیح سوال اول باشد به این ترتیب....SHIA*7*123456 به شماره 5000241183 پیامک کنید.
(7) سوالات فصل پنجم، قسمت اول
1. دیدگاه پیروان اهل بیت علیهم السلام در باره تحریم ازدواج موقت چیست؟
1) هرگز تحریم نشده و به قوت خود باقی است
2) در زمان رسول خدا صلی الله نسخ شده است
3) در زمان خلیفه سوم نسخ شده است
2. کدام گزینه صحیح می باشد؟
1) همه علمای اسلام معتقدند که ازدواج موقت در زمان پیامبر صلی الله علیه و آله تحریم شده است
2) عده ای کمی از اهل سنت در موضوع ازدواج موقت با پیروان اهل بیت علیهم السلام هم عقیده هستند
3) بیشتر اهل سنت با پیروان اهل بیت علیهم السلام در موضوع ازدواج موقت هم عقیده هستند
3. آن چه که افراد را به سوی ازدواج موقت می کشاند عبارت است از:
1) تمایلات شیطانی و نفسانی
2) نیاز به داشتن وضعیت مطلوب
3) ضرورت های اجتماعی و نیازها
4. "ازدواج مسیار" چیست؟
1) نوعی ازدواج در مذهب شیعه که همانند ازدواج موقت است و جهت آسان تر شدن زمینه های ازدواج تشریع شده است
2) نوعی ازدواج در مذهب اهل سنت که گرچه دائم است اما مرد قصد دارد بعد از مدت کوتاهی زن را طلاق دهد
3) برگرفته از نوعی ازدواج از مذهب اهل سنت که در آن مهریه و نفقه و مدت وجود ندارد و حق طلاق هم با زن است
5. علت تشریع ازدواج موقت کدام است؟
1) رفع ضرورت ها و نیازهای واقعی
2) فراهم سازی شرایط و ایجاد زمینه های لازم جهت ازدواج دائم
3) پرداختن به امر مهم ازدواج
6. بر اساس روایات اهل بیت علیهم السلام، ازدواج موقت از چه گناه بزرگی جلوگیری می کند؟
1) تهمت
2) غیبت
3) زنا
7. نتیجه سوء مخالفت با ازدواج موقت کدام است؟
1) زمینه برای ایجاد فحشا آماده می شود
2) زمینه های حرام خواری را فراهم می کند
3) تقوا را از بین می برد
8. حکم فرزندانی که از طریق ازدواج موقت متولد می شوند چیست؟
1) از مادر خود ارث نمی برند
2) تمام احکام فرزندانی که با عقد دائم به دنیا می آیند را دارند
3) نفقه آنها با مادر است
9. از ویژگی های ازدواج موقت این است که:
1) زن نفقه ندارد، اما ارث دارد
2) تمام ویژگی های ازدواج دائم را دارد
3) زن (زوجه) نفقه و ارث ندارد
10. دو گروهی که از موضوع ازدواج موقت سوء استفاده می کنند کدامند؟
1) منتقدان کینه توز و متحجران
2) هوسبازان و سیاسیون
3) هوسبازان و منتقدان کینه توز
11. آیه شریفه: فَمَا اسْتَمْتَعْتُم بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِيضَةً به کدام نوع از ازدواج اشاره دارد؟
1) ازدواج دائم
2) ازدواج موقت
3) ازدواج مسیار
12. رسول خدا صلی الله علیه و آله در موارد زیادی از مُتعه به چه چیزی تعبیر کردند؟
1) ازدواج موقت
2) ازدواج دائم
3) بهره گیری جنسی
13. چرا منظور از استمتاع در آیه شریفه فَمَا اسْتَمْتَعْتُم بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِيضَةً به معنای لذت بردن نیست؟
1) زیرا پرداخت مهریه کامل بعد از استمتاع واجب می شود و علمای شیعه هم متعه را به معنای ازدواج موقت آمده است
2) زیرا وجوب پرداخت مهریه به مقتضای عقد است نه لذت بردن و واژه متعه در کلمات فقهای شیعه و سنی به معنای ازدواج موقت آمده است
3) وجوب مهریه برای زنان مشروط به لذت بردن است و این مورد در کلمات علمای اهل سنت هم آمده است
14. عقیده قرطبی در تفسیر آیه شریفه فَمَا اسْتَمْتَعْتُم بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِيضَةً چیست؟
1) منظور ازدواج دائم است که در صدر اسلام بود و همچنمان ادامه دارد
2) منظور ازدواج مسیار است که در صدر اسلام بود
3) منظور ازدواج موقت است که در صدر اسلام بود
11.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻معلمانی که کارگر شدند!
🔹ساخت مدرسه ای در میبد که کارگران آن همه کادر آن مدرسه هستند
مصاحبه جالب صدا و سیما با استاد قنبر کارگر
✔️امام هادی (ع) فرمودند:« شب زنده دارى ، خواب بعد از آن را لذيذ مى گرداند؛ و گرسنگى در خوشمزگى طعام مى افزايد يعنى هر چه انسان كمتر بخوابد بيشتر از خواب لذت مى برد و هر چه كم خوراك باشد مزّه غذا گواراتر خواهد بود .»
#ولادت با سعادت امام علی النقی (ع) بر شما پیروان آن حضرت مبارک باد🌷
📣 @basij_oqm
با سلام. هشتمین بخش از سوالات کتاب شیعه پاسخ می گوید تقدیم می گردد. گزینه های درست را در قالب یک عدد 14 رقمی که اولین عدد آن نشانه گزینه صحیح سوال اول باشد به این ترتیب....SHIA*8*123456 به شماره 5000241183 پیامک کنید.
(8) فصل پنجم، قسمت دوم
1. عقیده همه علمای شیعه و سنی در باره اصل حکم ازدواج موقت کدام است؟
1) ازدواج موقت در عصر رسول خدا صلی الله علیه و آله وجود داشته است
2) ازدواج موقت در عصر رسول خدا صلی الله علیه و آله وجود داشته است، اما در زمان خود آن حضرت نسخ شده است
3) ازدواج موقت در عصر رسول خدا صلی الله علیه و آله وجود داشته است اما بعدها نسخ شده است
2. از اقدامات خلیفه دوم این بود که:
1) متعه حج را تحریم کرد
2) ازدواج موقت را تحریم کرد
3) موارد 1 و 2
3. مراد از متعه حج چیست؟
1) یعنی نخست تمتع را به جای آورده و از احرام خارج می شوند و بعد از مدتی کوتاه مجددا احرام به حج ببندند
2) یعنی نخست عمره را به جای آورده و از احرام خارج می شوند و بعد از مدتی مجددا احرام به حج ببندند
3) یعنی نخست عمره را به جای آورده و از احرام خارج می شوند و بعد از مدتی بسیار کوتاه مجددا احرام به حج ببندند
4. اقدام خلیه دوم در تحریم ازدواج موقت نشانه آن است که:
1) در مقابل نص و دستور صریح رسول خدا صلی الله علیه و آله اجتهاد کرده است
2) به اجماع و نظر همه مسلمین در زمان خود عمل کرد
3) یک حکم جدید را وارد احکام شرعی کرده است
5. از معایب اجتهاد در مقابل نص این است که:
1) ممکن است دیگران هم همین کار را انجام دهند
2) احکام الهی دیگر مصونیت نخواهند داشت
3) موارد 1 و 2
6. به پندار بعضی ها، هدف خلیفه دوم از ممنوع کردن ازدواج موقت چیست؟
1) تسهیل در چگونگی ارتباطات خانوادگی مسلمانان
2) راحت شدن تشخیص نکاح از زنا
3) پیروی از سنت پیامبر
7. ممنوع کردن ازدواج موقت از سوی خلیفه دوم موجب شد تا:
1) جایگاه احکام تضعیف گردد
2) تهمت ها بیشتر شود
3) زنا و بی عفتی گسترش پیدا کند
8. ترجمه دقیق حدیث: «لَوْ لاَ انّ عُمَر نَهَى النَّاسَ عَنِ الْمُتْعَهِ مَا زَنَى اِلاّ شَقِى» کدام است؟
1) اگر عمر مردم را از متعه نهی نکرده بود، هیچ کس جز افراد بی بند و بار زنا نمی کرد
2) چون عمر مردم را از متعه نهی کرده، حتی بی بند و بارها هم زنا می کردند
3) اگر عمر مردم را از متعه نهی کرده بود، به دلیل جلوگیری از زنای افراد شقی است
9. حدیث: «لَوْ لاَ انّ عُمَر نَهَى النَّاسَ عَنِ الْمُتْعَهِ مَا زَنَى اِلاّ شَقِى» را چه کسانی نقل کرده اند و چه استفاده ای از آن می شود؟
1) گروه عظیمی از محدثان و مفسران اهل سنت – نشانه آن است که ازدواج موقت در زمان عمر تحدید شد
2) گروه عظیمی از محدثان و مفسران اهل سنت – نشانه آن است که ازدواج موقت در زمان عمر تحریم شد
3) گروه عظیمی از محدثان و مفسران اهل سنت – نشانه آن است که ازدواج موقت در زمان عمر تجدید شد
10. بنا به نقل جابر بن عبدالله به خاطر جریان کدام یک از افراد زیر، خلیفه دوم متعه را تحریم کرد؟
1) عمرو بن حریث
2) عبد الله بن عمر
3) عبد الله بن زبیر
11. "حِبرُ الامه" به چه معناست و لقب کدام یک از شخصیت های زیر است؟
1) مفسر امت اسلام – ابان بن تغلب
2) محدث و راوی امت اسلام – جابر بن عبدالله
3) عالم و دانشمند امت اسلام – ابن عباس
12. کدام جمله زیر درست است؟
1) عبدالله بن زبیر قائل به نسخ متعه در زمان رسول خدا صلی الله علیه و آله بود
2) ازدواج موقت در زمان خلیفه اول نسخ شد
3) ابن عباس طرفدار عدم نسخ متعه در زمان رسول خدا صلی الله علیه و آله بود
13. ضد و نقیض بودن روایاتی که زمان نسخ حکم ازدواج موقت را به زمان رسول خدا صلی الله علیه و آله نسبت می دهند، دلیل آن است که:
1) آن روایات جعلی است
2) روایات بر اساس یک حرکت سیاسی جعل شده است
3) موارد 1 و 2
14. یکی از مهم ترین دلایل تلاش گروهی جهت انتساب نسخ حکم ازدواج موقت به زمان رسول خدا صلی الله علیه و آله کدام است؟
1) نقل قولی که از بعضی از صحابی پیامبر وجود دارد
2) از بین بردن اثرات منفی اقدام خلیه دوم در نسخ حکم ازدواج موقت
3) میزان بودن اقدام خلیفه در نسخ بعضی از احکام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جواب کارشناس عراقی شبکه من و تو به مجری این برنامه در مورد تهمتهای اخیر به زایران امام رضا
یعنی آدم بره تو شلنگ شنا کنه ولی مثل این یارو ضایع نشه
🌐 @basij_oqm
هدایت شده از کانال فرهنگی دانشکده علوم قرآنی اصفهان
Alimi-ShahadatImamBagher139403.mp3
5.75M
تو دل غم مونده
یه ماتم مونده
یه چند شب دیگه
تا به محرم مونده...
@olumqurani_esf