eitaa logo
بسیج دانشجویی دانشکده علوم قرآنی میبد
424 دنبال‌کننده
8.4هزار عکس
1.8هزار ویدیو
220 فایل
✔️ اطلاع رسانی برنامه‌ها ✔️ گزارش فعالیت‌ها 🇮🇷 بسیج‌ دانشجویی‌ دانشکده‌ علوم‌قرآنے‌میبد 💐 منتظر نظرات ، انتقادات و پیشنهادات شما بزرگواران هستیم. @ALIBARATI110 :برادران خواهران: @Nazanin_4684
مشاهده در ایتا
دانلود
با سلام قابل توجه دانشجویان محترم: احتراما به اطلاع می رساند مشکل سامانه ریلاین برطرف گردیده است. https://eitaa.com/joinchat/2433482855C1d6ced834e
⁦🖼️⁩ 💠 هرکس نظام، ایران، امنیت را دوست دارد... 🔸هرکس نظام، ایران، امنیت را دوست دارد باید بیاید وارد میدان انتخابات بشود، بیاید پای صندوق؛ شرّ دشمن را این کم می کند. ۱۳۹۶/۰۲/۱۰ ۱۴۰۰ @basij_oqm
⁦🖼️⁩ 💠 انتخابات تزریق خون تازه! 🔸انتخابات تزریق خون تازه در کالبد نظام جمهوری اسلامی است؛ تجدید قوا و نیرو برای ملت است، وقتی همه شرکت کردند، کشور بیمه میشود و عزت پیدا می‌کند. ۱۴۰۰ @basij_oqm
پایان ست سوم پیروزی دلچسب با درخشش صابر؛ ایران 3️⃣ - آمریکا 0️⃣؛ شاهکاری دیگر از جوانان 🇮🇷 25 | 25 |25 🇺🇸 19 | 23 |23 @varzesh3_ir
قابل توجه دانشجویان محترم: امتحان پایان ترم در دروس آفلاین از تمامی جلسات درس می باشد. (۳۰ درصد از سوالات از محدوده میان ترم و ۷۰ درصد مابقی جلسات) نکته:۳۰ درصد سئوالات محدوده میان ترم، متفاوت از سوالات امتحانِ میان ترمی است که چندی پیش برگزار شد. https://eitaa.com/joinchat/2433482855C1d6ced834e
زیارت امام زمان (عج)بعد از نماز صبح @basij_oqm
🌹 بسمه تعالی🌹 ✍️ ناقه حضرت صالح را فقط یک نفر کشت ولی خداوند همه را مشمول عذاب ساخت، چرا که همه آن‌ها به این امر رضایت دادند. (خطبه ۲۰۱ نهج‌البلاغه) ✅ خطای بزرگ قوم ثمود این بود که گمان می‌کردند مجرم فقط آن است که مستقیم شتر را بکشد. خیال می‌کردند، اگر سکوت کنند، نظر نداده‌اند، رأی نداده‌اند. ✅ ولی نمی‌دانستند که سکوت خودش رأی است. 😔 عده‌ای از آن‌ها جرم را دیدند ولی فقط دیدند، 😔 عده‌ای جلو آمدند و گوشت‌های شتر را تکه‌تکه کردند و با خود بردند. 😔 عده‌ای فقط در دل، به کار مجرم، شکوه کردند. 😔 عده‌ای خنده کردند و مجرم را تشویق کردند. ولی... ✅ خداوند فرمود: «فعقروها»؛ همه آن‌ها، شتر را کشتند. پس همه آن‌ها عذاب شدند. ✅ هم‌میهن عزیز! سکوت، خودش یک رأی است. 🙂 اگر در خانه بنشینی و پا دراز کنی، به سکوت رأی داده‌ای. 🙂 اگر پای صندوق بیایی و به شوق یک مُهر، سفید بی‌اندازی، به سکوت رأی داده‌ای؛ 🙂 اگر خط‌خطی هم کنی، به سکوت رأی داده‌ای؛ 🙂 حتی... حتی... اگر نام مبارک ارواحنا فداه را هم بنویسی، همچنان به سکوت رأی داده‌ای؛ مثل آن سربازی که در صحنه نبرد، امامش به او فرمان جهاد می‌دهد، ولی او از شوق نگاه به‌روی امام ، کاری نمی‌کند و فقط به امامش می‌نگرد. ✅ بیایید به سکوت رأی ندهیم. (سوره شمس، آیه ۱۴) (نهج‌البلاغه، خطبه ۲۰۱)
✅خلاصه تفسیر سوره مبارکه حمد 📆جلسه : ۱۱ مفسر: علامه جوادی آملی(تفسیر تسنیم) بخش 1️⃣: اگر خیر و شر جهان از خداست آیا خدا ظالم نیست؟ در مورد مساله جبر و اختیار، خدا راه ها را مشخص کرده که هر کدام به کدام مقصد می رسد و کدام نمیرسد و عقل و شرع برای او معین کرده است . حال اگر کار خیر کرد چون امر وجودی است پس به ذات وجود که علت همه موجودات است باز می گردد اما معصیت چون فقدان و شر و نقص است به مبادی عالیه بر نمی گردد. یعنی در صورتی میگوییم خدا آن کار را انجام داد که واقعا یک فعل باشد نه اینکه کاری که انجام نشده(فقدان و نقص) را به خدا نسبت دهیم. اینگونه است... بخش 2️⃣: آیا بیمار را دارو 🏥 درمان می کند یا ؟! گاهی انسان خود را گول می زند و در پناه «من لم یشکر الخالق من لم یشکر المخلوق» زیر چتر دیگری🙏 پناهنده می شود اما فردا می فهمد که کار به دست دیگری بوده است. باید توجه داشت که ذیل همین آیه سوره یوسف خداوند می فرماید: «و ما یؤمن اکثرهم بالله و هم مشرکون» یعنی که اکثر مومنین شکر خدا نکرده و مشرک می شوند. منظور این آیه، شرک خفی است که دیگران را موثر در کارها می دانند. 🔺ما در این دنیا وسایل و ابزار حاکمیت🏛 خدا بر جهان را که علل وسطی هستند می بینیم نه علت غایی و اولیه را پس خیال می کنیم خودمان کاری کرده ایم💪. عباراتی همچون «اول خدا و دوم فلانی» عباراتی شرک آلود است.( انسان موحد همه چیز را از خدا می داند. ) 📣اینکه خدا تاثیر اشیا بر هم را در آنها قرار داده و بوسیله قوانینی آنها را مؤثر قرار داده است در مقام فعلیت اوست یعنی با این وسایل کار را انجام می دهد اما ذات خدا دیگر اینطور نیست که برای ایجاد اثر، نیاز به این وسایل🖌 داشته باشد پس اگر دارو اثر می کند در اثر کردنش مستقل نیست بلکه این اثر را خدا در آن دارو قرار داده و اگر خدا نخواست هیچ گاه اثر نمی کند یا آب رفع عطش می کند. مقام فعل خدا غیر از مقام ذاتش است. 🔻موحد کامل، سلطه مطلق خدا را هم اکنون مشاهده می کند(عین الیقین) و نیازی نیست که بمیرد و بعدا مشاهده کند. این اثر توحید افعالی در انسان است. بخش 3️⃣: مالک یوم الدین: به دو صورت خوانده میشود. مالک و مَلِک. اما بیشتر آنرا مَلِک خوانده اند. : دارنده اصل یک شیء اقسام مالکیت : 1. مالکیت اعتباری: مثلا اعتبار و قرارداد📝 میکنیم که امروز علی مالک فلان لباس🙎♂ باشد و فردا به دیگری بفروشد و دیگری مالکش باشد. این مالکیت اعتباری است که برای تنظیم کارهای انسانی اعتبار می شود. 2. مالکیت حقیقی محدود: مثل مالکیت انسان بر گوش👂 و چشم👁 خود. این مالکیت را انسان ها اعتبار نکرده اند بلکه او ذاتاً مالک آنهاست اما چون ذات انسان محدود است پس مالکیتش هم بر اعضایش محدود است. 3. مالکیت حقیقی نامحدود: مانند مالکیت پروردگار بر همه موجودات همانند علت که مالک معلول است که اگر خدا نباشد هیچ موجودی نخواهد بود. : از مٌلک گرفته شده (همانطور که مالک از مِلک گرفته شده است): آنکه دارای نفوذ است مَلِک و آنکه دارای اصل شیء است مالک است. مثلا ممکن است اصل مال برای انسان نباشد اما وی بر آن و نفوذ داشته باشد و بتواند در آن تصرف کند. دلیل ترجیح مَلِک بر مالک: گویند مالک به زمان اضافه نمی شود پس نمی توان گفت مالک روز جزا. دلیل ترجیح مالک بر مَلِک: مالک اعم از ملک است و در مورد خدا که علت همه چیز است مالکیت بر زمان⏰ هم صدق می کند. چون خدا مالک بر نفوذ بر هر چیز نیز هست. (قل اللهم مالک الملک) (تبارک الذی بیده الملک) در آیه 4 سوره حمد، بحث در فرمانروایی است نه بر صاحب بودن. 🔷🔶🔻 معنای آیه این نیست که خدا فرمانروای روز جزاست و فرمانروای دنیا🏕 نیست بلکه در مقام اثبات فرمانروایی خداست و می گوید در روز قیامت همه می فهمند و حتی می بینند که در دنیا هم خداوند مَلِک و صاحب نفوذ بوده اما آنها در دنیا به زید و عمرو متوسل🙌 می شدند تا کارهاشان را حل کند! بخش 4️⃣: دلایل اختصاص به خداوند: 1. او جامع همه کمالات است و ناقص به سمت کمال میل کرده و کامل را حمد می کند و چون همه ناقصند پس حمد (تنها) برای خداست. 2. خداوند، مدبر جهان است. هر مدبر و پرورش دهنده ای محمود🙏 است پس خدا محمود همه موجودات است. 3. ربوبیت خداوند، ربوبیت محموده است زیرا بر اساس خاصه و عامه است. (الرحمن الرحیم) پس ستمی در کار نبوده و ربوبیت وی، روا و رحمت است. @basij_oqm
قابل توجه دانشجویان محترم: 🔰با توجه به اختلال به وجود آمده در سامانه، مهلت ارسال تکالیف شماره سه، تا تاریخ یکشنبه ۲۳ خرداد تمدید شد. https://eitaa.com/joinchat/2433482855C1d6ced834e