eitaa logo
ســاوه
440 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
436 ویدیو
3 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
37.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نماهنگ | سردار غیور | با صدای: مرتضی بهاری 🔹تهیه شده در: روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر ساوه بنیاد فرهنگی صبح ظهور 📌باکانال روابط عمومی بسیج ادارات شهرستان ساوه همراه باشید. ╭━━⊰  ❀ 🇮🇷 ❀ ⊱━━╮   @basijedaratsaveh ╰━━⊰  ❀ 🌱 ❀ ⊱━━╯
گلباران مزار شهدای مدافع حرم 🔸 به مناسبت سالروز شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی، مزار شهدای مدافع حرم واقع در امام زاده سید اسحاق (ع) با حضور مردم و مسئولین عطر افشانی و گلباران شد. 📌باکانال روابط عمومی بسیج ادارات شهرستان ساوه همراه باشید. ╭━━⊰  ❀ 🇮🇷 ❀ ⊱━━╮   @basijedaratsaveh ╰━━⊰  ❀ 🌱 ❀ ⊱━━╯
🔹نمازجمعه۱۵دی1402 باحضور پرشکوه مردم و مسئولین به امامت حجت الاسلام والمسلمین رحیمی امام جمعه شهرستان ساوه برگزارشد. متن خطبه به شرح ذیل میباشد: 👇👇👇👇👇 📌باکانال روابط عمومی بسیج ادارات شهرستان ساوه همراه باشید. ╭━━⊰  ❀ 🇮🇷 ❀ ⊱━━╮   @basijedaratsaveh ╰━━⊰  ❀ 🌱 ❀ ⊱━━╯
خطیب جمعه سفارش به تقوا را با شرح بخشی از خطبه110نهج البلاغه اغاز کرده(وَاقْتَدُوا بِهَدْىِ نَبِيِّكُمْ فَاِنَّهُ اَفْضَلُ الْهَدْىِ وَ اِسْتَنُّوا بِسُنَّتِهِ فَإِنَّهَا أَهْدَى اَلسُّنَنِ) افزودند: یکی از سیره های دائمی پیامبر این بود که مردم را به ذکر و یاد خدا توصیه می کرد. و از هوس داری و خود بینی پرهیز می کرد. و لذا می فرمود: بدترین دشمن سعادت و رستگار آدمی، نفس خود بین و هوس دار اوست. (اَعدى‌ عَدُوِّکَ نَفسُکَ الَّتى بَینَ جَنبَیک؛) و انسان سالک برای دستیابی به مقصد باید این مانع بزرگ سیر و سلوک را از میان بردارد. قبل از مبارزه با دشمن بیرون، باید در سایه تهذیب نفس دشمن درون را رام کنیم. زیرا جهاد اکبر و کبیر مقدم بر همه جهادهاست. گرچه جهاد اصغر، مقدمه جهاد اکبر است. زیرا همان نسبتی که بین تعلیم و تزکیه هست، بین جهاد اصغر و اکبر هم برقرار است. و لذا قرآن کریم در برخی موارد تزکیه را قبل از تعلیم نام برد مانند (وَيُزَكّيهِم وَيُعَلِّمُهُمُ الكِتابَ وَالحِكمَةَ ) و در بعضی موارد نیز تعلیم را پیش از تزکیه ذکر می کند. مانند (یعلّمهم الکتاب و الحکمة) علت آن تقدیم و تاخیر آن است که تعلیم مقدمه تزکیه است و قبل از آن ذکر می شود. ولی چون تزکیه هدف است و هدف و علت غایی مقدم بر معلول است. از این رو تزکیه مقدم بر تعلیم بوده است. جهاد اصغر وسیله است تا در سایه آن به هدف عالی و والا، که استقرار نظام اسلامی و اخلاق و تعهد جامعه به خلق و عهد الهی است راه یابیم و آن کسی که همواره در فضای جهاد اکبر به سر می برد و به فکر جهاد اکبر نیست عمرش را همیشه در مقدمه صرف کرد. و هرگز از آن عبور نکرده است. بنابراین عملیات کربلای 5 و اصل دفاع مقدس در جبهه و پشت جبهه مقدمه است، نه هدف نهایی، انسان مومن، بیگانه را از حریم میهن اسلامی خود طرد می کند تا در کمال امنیت ایمانش را حفظ کند ودر فضایی ازاد، بتواند درست بیندیشد، حق را درست درک کرده و به آن معتقد شود و در عمل نیز آن را درست پیاده کند. خطیب جمعه ساوه به 17 دیماه سالروز اجرای توطئه استعماری کشف حجاب به دستور رضاخان پهلوی در سال 1314( ه ش) اشاره کردو افزود: در حقیقت اسلام با تشریع حکم حجاب به بهداشت روانی زنان و مردان کمک می کند . زیرا اگر میان زن و مرد حریمی وجود نداشته باشد و زنان همه زیباییهای خود را در مراء و منظر مردان قرار دهند این کار موجب تحریک تقاضاهای جنسی مردان شده و آرامش و امنیت را از زنان خواهند گرفت و ثانیاً حجاب روابط خانوادگی را تحکیم کرده و از فروپاشی نظام خانواده جلوگیری می نماید . بدون تردید آزادی جنسی و بی حجابی زنان در جامعه ،موجب سست شدن پایه های روابط خانوادگی خواهد شد . حجاب حریم اجتماع را از بی عفتی و آلودگیهای چنسی نگه می دارد . چون بی حجابی موجب می شود محیط اجتماع ،که محیط کار و تلاش است . به محیطی برای ارضای خواسته های جنسی و امیال شهوانی تبدیل شود . هرچند رضاخان باعث و بانی اصلی جنایت فرهنگی کشف حجاب بود، اما نمی‌توان گفت که رضاخان آغازکننده پدیده کشف حجاب در کشور بود، و استعمار از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی جدی برای ساختارشکنی اجتماعی و فرهنگی در کشورهای اسلامی مانند ایران با دو روش «نسخ» و «مسخ» داشت. در روش «نسخ» اعلام می‌کند که دین اساساً نسخ شد و عصر دین‌داری به پایان رسید و بشر به دین نیازی ندارد. سران فرقه‌های ضاله بابیت و بهائیت پس ‌از طرح آیین خود گفتند که دوره اسلام به‌سر رسیده است. در سیاست «مسخ» نیز، وارونه جلوه‌دادن تعالیم دینی و ارائه روایتی مدرن از دین اسلام مدنظر است. مفاهیم و ارزش‌های آن مثل عفاف و حجاب را مسخ می‌کنند. فرقه‌های ضاله، بازیگران حلقه اول کشف حجاب استعمار که حجاب را مانع رسوخ فرهنگ غربی در جوامع اسلامی می‌دید برای مبارزه با حجاب برنامه‌ریزی کرد. مجری اصلی سیاست‌های عفاف‌زدایی از جامعه، فرقه‌های ضاله بابی و بهایی بودند. روشنفکران، بازیگران حلقه دوم حلقه دوم حجاب‌ستیزان، روشنفکران بودند. روشنفکرانی مثل آخوندزاده و تقی‌زاده به حجاب حمله کردند در آثار آنها مسأله حجاب مطرح شد. آنان درصدد غربی‌کردن جامعه ایران بودند. علی‌اکبر سیاسی، در مقام نویسنده‌ای که روزنامه «ایران جوان» را منتشر می‌کرد و کانون ایران جوان را راه‌اندازی کرده بود، آشکارا به زنان چادری حمله و اهانت می‌کرد. بعدها حزب ایران جوان متعلق به علی‌اکبر سیاسی با کانون ایران‌نو تیمورتاش ائتلاف کرد و در نتیجه ادغام آنها کانون فساد و فحشایی به نام باشگاه ایران سال‌ها پیش از تصویب و اجرای قانون ممنوعیت حجاب راه‌اندازی ‌شد. ایرج میرزا، عارف قزوینی، میرزاده عشقی و... هم علیه چادر و حجاب شعرها سرودند. 📌باکانال روابط عمومی بسیج ادارات شهرستان ساوه همراه باشید. ╭━━⊰  ❀ 🇮🇷 ❀ ⊱━━╮   @basijedaratsaveh ╰━━⊰  ❀ 🌱 ❀ ⊱━━╯
خلاصه قبل از روی کار آمدن رضاخان، جوّ سنگین فرهنگی اجتماعی علیه حجاب در کشور شکل گرفت. در واقع برنامه از پیش‌ تعیین‌شده‌ای برای نابودی حجاب در ایران، به‌منزله اقدام اولیه و آغازین برای سقوط خانواده، طراحی شده بود که روشنفکران، شاعران و نویسندگان هم به پیشبرد آن کمک می‌کردند. اینها مقدماتی است که از صدر قاجار آغاز شد، با مشروطه سرعت گرفت و با ورود به دوره رضاخان، که با مشت آهنین و دیکتاتوری قدرت گرفته بود بحث کشف حجاب با شدت بیشتری مطرح شد. رضاشاه برای نابودی تشیع و اسلام در ایران، بر سر کار آمد. در دوره قاجار و مشروطه خیلی تلاش کردند ایران را آن‌چنان‌که مدنظرشان است شکل دهند. اما موفق نشدند؛ زیرا مخالفت روحانیان و مردم ایران از این کار جلوگیری کرد. این‌گونه بود که آنها به فکر این افتادند که با یک دولت مقتدر نظامی تغییرات مدنظر را در ایران به اجرا درآورند. آیا نظام سلطه سیاست‌های فرهنگ‌ستیزانه خود را رها کرده است؟ در طول دوران پهلوی اول و دوم، سیاست عفاف‌ستیزی با گسترده‌ترین شکل انجام می‌گرفت. در دوران انقلاب، این سیاست با شروع دوره جنگ نرم و با تهاجم و شبیخون فرهنگی شروع شد که علی‌رغم هشدارهای رهبر انقلاب، دولت پنجم و ششم (دولت موسوم به سازندگی) به آن چندان توجه نکرد. در دوران اصلاحات، دولت هفتم و هشتم، سیاست پنهان ضدیت با عفاف و حجاب، در قالب فعالیت برای احقاق حقوق زنان با محوریت فمنیست‌های نفوذی دنبال شد. در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 1384، این سیاست خود را کاملا نشان داد. دولت‌های نُهُم و دهم نیز هرچند با شعارها و رویکردهای انقلابی شروع به‌کار کرد، اما در حوزه فرهنگی، مبتلا به لیبرالیسم فرهنگی بود و به مرور با نفوذ جریان انحرافی، این جنبش‌ها چندان مهار نشد. بخش مهمی از جنبش سبز در فتنه 88، با این سیاست ایجاد و پیش رفت. در دهه 90، با روی کار آمدن دولت یازدهم و دوازدهم (دولت سند ننگین 2030)، این سیاست تبدیل به جنبش شد و به شکل پویش‌هایی نظیر «نه به حجاب اجباری»، «کمپین یک میلیون امضا»، «چهارشنبه‌های سفید»، «دختران خیابان انقلاب»، «آزادی یواشکی» و... با قدرت شبکه‌های ماهواره‌ای، شبکه‌های اجتماعی و مجازی، از داخل و خارج، موضوع حجاب را مورد محاصره قرار داد و مترصد شد تا قضیه‌ای مانند مهسا امینی فرا برسد. دشمن عین اتفاق مرگ مهسا امینی را پیش‌بینی نمی‌کرد، ولی منتظر اتفاقی برای شروع بود. این سیاست با محوریت بهایی‌ها و فمنیسم‌ها فعال شد و در ادامه با سلبریتی‌ها(مثلث بازیگران، بازیکنان، خوانندگان) و جریان هنر مبتذل پیوند برقرار کرد. حجت الاسلام رحیمی به بیانات مقام معظم رهبری در مورد انتخابات پرداخته و اظهار داشتند: امام خامنه ای در این بیانات، با تعابیر گوناگونی از انتخابات یاد می کنند. اما شاید رساترین تعبیر این است که انتخابات " اساسی ترین " مساله نظام و زیر بنای علاج همه مشکلات و زیر ساخت همه ی پیشرفت ها است. زیرا هر پیشرفتی اگر بخواهد اتفاق بیفتد با قوانین خوب، ساختارهای محکم و عناصر و مدیران متخصص و انقلابی و کارآمد است. چرا که: اولا- مظهر عزم ملی و اقتدار ملی و بصیرت ملی است؛ثانیا- تضمین کننده ی امنیت ملی در برابر تهدیدهای دشمنان و تقویت کننده بازدارندگی ملی و افزایش مقاومت ملی است. و اساسا مشارکت مردمی بسی بیشتر از قوای نظامی و موشکی بازدارندگی دارد. ثالثا- علاج مشکلات اساسی کشور در " قوی شدن" است و این قوت ملی، با انتخابات قوی و تشکیل مجلس قوی شدنی است؛رابعا - انتخابات به " گردش صحیح نخبگانی" و " راهیابی عناصر جدید" و " افکار جدید"، " چاره جویی های جدید" و " راه های جدید" درچرخه ی" تصمیم سازی " و "تصمیم گیری" آینده کشور خواهد انجامید. خامسا- انتخابات باید پرشور و قوی و در فضایی امن انجام شود تا به تشکیل یک مجلس مناسب بینجامد، تحقق این مهم، نیازمند مولفه هایی است:۱- مشارکت فعال آحاد مردم : چه مردمی که انگیزه ایمانی یا انقلابی دارند و چه کسانی که احیانا دارای انگیزه ایمانی و انقلابی نیستند لکن به ایران عزیز و امنیت و اقتدار ایران، علاقمندند، باید به میدان انتخابات بیایند و حماسه ملی را رقم بزنند. ۲- جدا بودن حساب انتخابات از گلایه های بحق مردم :مردم ما گلایه های دارند که برخی مربوط به قوانین ضعیف و برخی مربوط به کم کاری ها و کم تدبیری های مسئولان است، اغلب این گلایه ها درست و بحق است. اما این ربطی به اصل انتخابات و نظام ندارد. ۳- پرهیز از حاشیه سازی ها :اگر انتخابات اساسی ترین مساله کشور است و مظهر عزم ملی، اراده ملی، بصیرت ملی، اقتدار ملی است و در یک کلام ؛ یک " امر ملی" محسوب می شود. نباید آن را گرفتار حاشیه سازی های کرد که موجب دلسرد ی و ناامیدی مردم می شود. کسانی که صاحبان قلم و تریبون هستند. یا وکیل اند و یا مسئولیت دولتی و حکومتی دارند نباید سخنانی رابر زبان وقلم بیاورند که به دلسردی مردم بینجامد.
رحیمی در آخر خطبه ضمن عرض تسلیت و تعزیت به خانواده های شهدا و عموم مردم ایران به ویژه به مردم قهرمان کرمان ، به تبیین جوانب مهم عملیات تروریستی پرداخته واظهارداشتند: 🔹الف ) مقطع زمانی عملیات تروریستی: از حیث بازه زمانی، حادثه تروریستی کرمان را می‌توان در چند نکته تجزیه و تحلیل نمود: ۱_ حادثه تروریستی همزمان با سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی به عنوان پرچمدار مبارزه با داعش صورت پذیرفت. این یک نکته قطعی و پذیرفته شده است که نیروهای تکفیری و عاملان و آمران اصلی این حادثه تروریستی کینه بسیاری از این سردار شهید بعنوان پرچمدار مبارزه با تکفیر و تروریسم داشته باشند. ۲_ از سویی این عملیات تروریستی در زمانی صورت می‌پذیرد که نیروهای تکفیری درون منطقه توان عملیاتی و قدرت سابق خود را به واسطه مجاهدت‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و مدافعان حرم از دست داده و صرفاً بتوانند دست به عملیات‌های کور علیه مردم بی گناه بزنند. ۳_ مقطع زمانی سومی که باید مدنظر قرار بگیرد ؛ شکست دشمن در احیای آشوب درسالگرد اغتشاشات ۱۴۰۱ ازیک سو و نزدیک شدن به انتخابات اسفندماه ازسوی دیگر ،موجب شده است تا دشمن تلاش کند، با امنیتی سازی کشور و ایجاد التهاب، فضای عمومی جامعه را از حالت عادی خارج و امنیت عینی و ذهنی جامعه را مختل سازد یکی از علل تاکید بر امنیت به عنوان یکی از چهار اصل راهبردی انتخابات اسفند ماه _از سوی رهبر معظم انقلاب_ همین نکته می‌ تواند باشد. ۴_ مقطع چهارمی که باید از حیث زمانی در نظر گرفت این است که رژیم صهیونیستی در طوفان الاقصی با شکست غیر قابل ترمیم _به تعبیر رهبر معظم انقلاب_ مواجه شده است و عصبانی و گیج و ناراحت در پی گستراندن التهاب به منطقه و کاستن ازفشار سنگین روی خود درغزه است. 🔹ب) عاملان حادثه تروریستی: در حال حاضر که گروهک خون آشام و مزدور داعش ساعتی قبل مسئولیت حملات را پذیرفته ،باید چند نکته را در ابراز مواضع درنظر داشت. در تحلیل انجام این عملیات توسط داعش ، دو عامل را می‌توان در حوادث تروریستی پدید آمده در ایران مدنظر قرارداد: ▫️۱_ عامل مباشر: در اینجا عامل مباشر به معنای نیروی حاضر در عملیات تروریستی تعریف می شود. تجربیات سالهای اخیر نشان می دهد که معمولاً از نیروهای تکفیری و تروریستی جهت انجام چنین عملیات وحشیانه‌ای استفاده می‌گردد. ۲_ عامل اصلی: اما سطح تحلیلی در این حادثه بسی فراتر از دو سه عنصر مفلوک و به فرمایش حضرت آقا؛ دست های خون آلوده به خون بی گناهان، است . عامل ذاتی و علت العلل همه حادثه‌های تروریستی در منطقه را استکبار جهانی و صهیونیسم _ به علت دخیل بودن در ایجاد تفکر و ساختارهای تکفیری و راهبری آنها دانست.نکته ای که درپیام دیروز رهبرانقلاب آمده بود؛ مغزهای مفسد وشرارت زا.بدون تردید داعش ،ولیده نحس آمریکا و صهیونیسم است و جزبا اراده آنها گامی برنخواهد داشت. 🔹ج)هدف از عملیات تروریستی کرمان: ۱_ القای شکست اقتدار جمهوری اسلامی و درهم شکستن اقتدار نهادهای امنیتی کشور. ۲_ شبهه آلود کردن فضای عمومی و دامن زدن به امنیت روانی جامعه با هدف القای ناکارآمدی نهادهای امنیتی. ۳_ امنیتی کردن فضای ایران خصوصاً پس از شکست پروژه تداوم آشوب در سالگرد اغتشاشات ۱۴۰۱ و در پیش بودن انتخابات اسفندماه . ۴_ سرپوش گذاشتن بر شکست استکبار جهانی، رژیم صهیونیستی و نیروهای تکفیری در مواجهه با نظام اسلامی در مدت اخیر خصوصاً در عملیات طوفان الاقصی. ۵_ بحران زایی از سوی عاملان ذکر شده با هدف فرار از بحران موجود برای آنها. 🔹د ) استیصال یا قدرت: نکته تحلیلی دیگری که باید در مواجهه با مخاطب در نظر گرفت این است که حادثه تروریستی پدید آمده نه از سر قدرت و حاصل توان عملیاتی عاملان آن است؛ بلکه آن را می‌توان حاصل استیصال و ضعف دانست؛ لذا چنین حادثه تروریستی برای سرپوش گذاشتن بر این استیصال قلمداد می‌گردد. ه) انتقام قطعی در وقت مقتضی: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند « چه دستهای آلوده به خون بیگناهان و چه مغزهای مفسد و شرارت‌زا که آنان را به این گمراهی کشانده‌اند، از هم اکنون آماج قطعی سرکوب و مجازات عادلانه خواهند بود. بدانند که این فاجعه آفرینی پاسخ سختی در پی خواهد داشت.» لذا انتقام از عاملان و آمران این عملیات سبوعانه قطعی خواهد بود. لذا ما با بانگ رسا و دشمن‌شکنِ«الله اکبر - خامنه‌ای رهبر» اعلام می‌داریم: 1.ما ملت بزرگ ایران اسلامی از رهبران و فرماندهان جبهه قدرت‌مند مقاومت و نیروهای آزادیخواه در سراسر جهان میخواهیم تمامی مراکز منسوب به این رژیم خونخوار را آماج حملات خود قرار داده و شریان‌های اقتصادی و حیاتی این هیولای خونخوار را قطع نمایند. 📌باکانال روابط عمومی بسیج ادارات شهرستان ساوه همراه باشید. ╭━━⊰  ❀ 🇮🇷 ❀ ⊱━━╮   @basijedaratsaveh ╰━━⊰  ❀ 🌱 ❀ ⊱━━╯
از فرماندهان سپاه قدس و تمامی نیروهای نظامی و امنیتی می‌خواهیم بمنظور تسلی داغ سنگینِ شهادت مظلومانه جمعی از مردم عزیز کشورمان ، در سریعترین زمان ممکن پاسخ قاطع و کوبنده ای به پرورش یافتگان و مزدوران این رژیم سفاک داده و رعب و وحشت دیگری بر کانون شغالان صهیونیستی وارد نمایند. 3. از حرکت انصارالله یمن در حمله به منافع رژیم غاصب و جلاد صهیونیستی در آبراه دارالمندب حمایت کرده و اعلام میکنیم تا پایان آتش بس و محاصره مردم شریف و حماسه ساز غزه اهداف کلیدی ومهم صهیونیستی باید همچنان مورد حمله قرار گیرد. ۴-ضمن تقدیروتشکرویژه ازدستگاهای اطلاعاتی وامنیتی که صدها باربا رصددقیق اطلاعاتی وامنیتی ازبروزچنین حوادث تلخ جلوگیری کرده اندوشبانه روزمجاهدت خاموش وبی سرصداداشته اند میخواهیم بابررسی دقیق ابعاداین جنایت و اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از تکرار این حوادث دردناک هرچه سریعترعوامل کوردل این اقدام ذلیلانه را دستگیر و شدیدا مجازات نمایند. 📌باکانال روابط عمومی بسیج ادارات شهرستان ساوه همراه باشید. ╭━━⊰  ❀ 🇮🇷 ❀ ⊱━━╮   @basijedaratsaveh ╰━━⊰  ❀ 🌱 ❀ ⊱━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹تصویری از اولین لحظه ی حادثه ترورکرمان... 📌باکانال روابط عمومی بسیج ادارات شهرستان ساوه همراه باشید. ╭━━⊰  ❀ 🇮🇷 ❀ ⊱━━╮   @basijedaratsaveh ╰━━⊰  ❀ 🌱 ❀ ⊱━━╯