فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📱پویش تغییر پروفایل
#فقط_به_عشق_علی
مُبَلغ عید بزرگ غدیر باشد با تغییر پروفایل خود به یکی از تصاویر ذیل و دعوت ۵نفر از دوستان خود به این پویش
آیت الله العظمی #شیخ_فضل_الله_نوری تنها #مجتهد تاریخ شیعه ایران که بواسطه #فتنه مشروطیت غیر مشروع در ملاء عام اعدام شد.
آخرین سخنان ایشان درپای چوبه دار:
🔸آقاعصاوعباي خود رابطرف مردم انداخت وآماده بودتا او را كمك كنند ازچهارپايه داربالا برود. «زير بغل آقا را گرفتند
🔸وازدستچپ رفت روي چهار پايه... قريب ده دقيقه براي مردمصحبت كرد: خدايا! تو شاهد باش كه من آنچه را كه بايد بگويم به اين مردم گفتم.خدايا! توخود شاهدباش كهدراين دم آخر هم بازبه اين مردم ميگويم كه مؤسسينايناساس، #لامذهبين هستند كه مردم را فريب دادند..ايناساس،مخالف اسلام است.. محاكمه من و شما مردم بماند پيش پيامبر محمد بن عبدالله ص..
🔸بعد از اينكه حرفهايش تمام شد #عمامهاش راازسرشبرداشت وتكان داد و گفت:ازسرمن اين عمامه رابرداشتند، از سرهمه برخواهند داشت.اين راگفت وعمامهاش را بهميان جمعيت پرتاب كرد.دراين وقت طناب رابه گردن آقاانداختند و چهارپايه را از زير پاي او كشيدند.بادهم شديدتر شد. گردوغبار و خاك و خل فضا را پر كرد.جنازه را آوردند توي حياط نظميه روي يك نيمكت گذاشتند.دور نعش را گرفتند.تف می انداختند.یک مرتبه دیدم یک نفر از سران مجاهدین، مرد تنومند و چهارشانه ای بود، وارد حیاط نظمیه شد . جلو آمد و بالای جنازه ایستاد، این بی حیا هنوز نرسیده،جلوی همه دگمه های شلوارش را بازکرد و روبروی این همه چشم شرُ شُر به سر و صورت آقا........
۱۱ مرداد سالروز شهادت
#فتنه_مشروطیت_غیر_مشروع
#مردم_بی_بصیرت
#سازش_هزینه_دارد
🌹صدرا🌹
📸 قبول مذاکره یعنی هم تحریم، هم تهدید
🔰معنای مذاکره از نظر آمریکاییها چیست؟
رهبر معظم انقلاب:
🔹️ اینکه دشمن میگوید بیایید مذاکره کنیم، یعنی این: بیایید پشت میز مذاکره بنشینید، ما به شما بگوییم باید شما موشک نسازید، شما هم باید قبول کنید؛ اگر قبول کردید که خودتان را بیدفاع کردهاید؛ اگر قبول نکردید، باز هم تحریم و باز هم تهدید. مذاکره یعنی این؛ اینکه بنده میگویم با آمریکا مذاکره نمیکنیم، دلیلش این است. ۹۹/۵/۱۰
💠 این جمله آیت الله جوادی آملی را باید با آب طلا نوشت و هرکس که دغدغه مند اسلام است باید برود به سمت عمل کردنش...
علامه #جوادی_آملی :
موقع خطر، فلاسفه و متکلمان به دفاع از اسلام برخاستهاند.
دشمن نمیآید بگوید: «نماز مسافر، چرا باید قصر باشد؟». میآید میگوید: «عقل بشر، کامل شده و دیگر نیازی به دین ندارد. خاتمیت، یعنی کمال عقل بشر»
👈 این حرف ایشان را مقام معظم رهبری هم بارها به شکل های گوناگون فرمودند، امام صادق (علیه السلام) هم از بین شاگردان خود به هشام بن حکم که یک متکلم و کلام دان بود احترام بیشتری می گذاشت در حالیکه بسیار جوان تر از دیگر اصحاب بود !
✳️ جوانان عزیز ، مخصوصا طلاب عزیز ، فلسفه و کلام است که به انسان استدلال و دفاع کردن از دین یاد می دهد ، شبهات امروز دکتر سروش و شبستری و امثال آقایان کانت و دکارت و گادامر و... را فقط فلسفه و کلام جواب می دهد
⁉️ چقدر رفتیم دنبال این مباحث ⁉️
─┅═༅🍃🌓🍃༅═┅─
🌓◁{5}از #شيخ شهيد با #همه وجود #دفاع می كنم.
●در آغاز حادثه مشروطيت، دو گرايش در مقابل هم قرار گرفتند وصف آرائی كردند.
🌀يكي گرايش به اسلام و حاكميت قرآن و بناي اسلامی جامعه به رهبری علمای دين و ديگری گرايش به فرهنگ غربی و تمدن وارداتي بيگانه و نوعی فريفتگی به مفاهيم ناآشنا و بيگانه از مردم ما و در نتيجه دوری از اسلام به رهبري جمعي از روشنفكران و تحصيلكردگان غرب و فريفتگان فرهنگ غربی.
─═༅💬9⃣💬༅═─
─┅═༅🍃🌓🍃༅═┅─
●البته يك عده از علما هم مخالف بودند كه به غلط از مخالفت آنها به طرفداری از استبداد تعبير مي شد، درحالي كه به هيچ وجه اين طور نبود بلكه آنها از آينده اين مشروطيتی كه بطن و حقيت آن را نمي شناختند بيمناك بودند.
حالا اين بيمناكی بجا بود يا بجا نبود و يا اين كه تكليف علما آن روز چه بود، فعلا در اين زمينه بحثي انجام نمی دهيم.
به هر حال آنان در آن مقطع كاری می كردند كه تصور می نمودند تكليفشان است، ما هم درصدد تحليل اين بخش از قضيه نيستيم
─═༅💬1⃣2⃣💬༅═─
─┅═༅🍃🌓🍃༅═┅─
●خود او هم در همان لوايحى كه نوشته و منتشر كرده، بارها و بارها بر اين معنا تأ يكد مى كند و مى گويد:
من مخالف مشروطه هستم؟ من جزو مؤسسين هستم.
راست هم مى گفت؛ بلاشك او جزو مؤسسين و فعالان مشروطه بود.
من ديدم اين تفكرات در بعضى از دوستان نزديك خود ما هم وجود دارد؛ حتىّ به من گفته شد كه امام هم از شيخ فضل اللَّه خوششان نمى آيد!
🌀بعد من تفحص كردم، ديدم نخير، كاملاً بعكس است؛ امام نسبت به مرحوم شيخ فضل اللَّه خيلى تجلیل و احترام دارند و به خاطر همان تصلب و شجاعت و دين گرایي كاملش، بدون اغماض آن بزرگوار را تعظيم و تجليل هم مى كنند؛ كه اين در بيانات خود امام هم آمده است.
🔖بیانات امام #خامنه ای در ديدار محققان و دانش پژوهان تاريخ و انديشه ى سياسى حوزه و دانشگاه.
🗓۱۱ مرداد ۱۳۸۳
─═༅💬6⃣💬༅═─
─┅═༅🍃🌓🍃༅═┅─
🌗◁{7}#مشروطیت از آغاز با انگيزه اسلامي به وجود آمده بود و نقطه مقابل آن هم جريان غربزده متمايل به فرهنگ غرب بود كه نه تنها از اسلام خوششان نمی آمد بلكه حتي حاضر بودند برای مبارزه با اسلام به هر حركت پست و دنائت آميزی هم تن بدهند و عملا هم ديديم كه در قضايای مشروطيت اين كار را كردند، با دولتها ساختند، با قدرتها ساختند، با سفارتخانه ها ساختند، كارهای جنايتكارانه انجام دادند، دست ها به خون آلوده كردند براي اين كه دين و علماي دينی بر سركار نيايند.
اين ماجرا شهيد شيخ فضل الله نوری است
🌀و از شگفتي های عالم و تاريخ اين است كه عينا اين ماجرا منهای قسمت آخرش بعد از انقلاب اسلامي در ايران تكرار شد.
👤#امام_خامنه ای
🗞روزنامه جمهوری اسلامی
🗓۱۳ مرداد ۱۳۶۳
─═༅💬1⃣5⃣💬༅═─
─┅═༅🍃🌓🍃༅═┅─
👤مرحوم آيت الله نايينی °رضوان الله تعالی عليه° كه كتاب تنبيه الامه و تنزيه المله را در باب مشروطيت نوشتند، براي اين نوشتند كه مبنای اسلامی مشروطيت را بيان كنند.
👤مرحوم آخوند خراسانی و بقيه علمايی كه از پيشروان مشروطه بودند، فكر می كردند مشروطيت حركتی در جهت اسلامی بودن است ، هما نگونه كه خود مرحوم شيخ فضل الله نوری هم جزء همين عده و از علاقمندان به آزادی و مشروطيت بود.
─═༅💬1⃣1⃣💬༅═─
─┅═༅🍃🌓🍃༅═┅─
●اين دو جريان در اول مشروطه صددرصد در مقابل هم ايستاده بودند و صف آرائي مي كردند.
🌀البته وقتي ما با يك ديد كلی نگاه می كنيم، اين دو جريان را واضح مي بينيم.
اما اگر نزديك برويم و جريانات را بشكافيم در هر جريانی بخش های خالص و نيمه خالص و شايد ناخالص هم پيدا مي كنيم اما در كل اين دو جريان به صورت برجسته در مقابل هم قرار داشتند.
☄يقينا اگر علما نبودند نهضت مشروطيت به وجود نمي آمد
اين جنبش با انگيزه مسلماني شروع شد.
🗞روزنامه جمهوری اسلامی
🗓۱۳ مرداد ۱۳۶۳
─═༅💬🔟💬༅═─
─┅═༅🍃🌓🍃༅═┅─
●اما شكی نيست كه اگر علما، پيشروان مشروطيت نبودند امثال تقی زاده و چند نفر فرنگی مآب از خارج برگشته و تحصيلكرده غرب قادر نبودند و نمی توانستند كه مشروطيت را در ميان مردم ما جا بيندازند و نيروهاي مردم را در خدمت اين حركت بزرگ قرار دهند.
🌀اين يك طرف قضيه بود البته در اين حركت يك عده افرادی كه گرايش و عقيده دينی نداشتند و تحت تاثير فرهنگ غرب بودند، شركت و دخالتی داشتند و بعضي از افراد بي تفاوت هم بودند.
بعد از آنكه مشروطيت بر سركار آمد اين دو جريان درست رو به روي هم قرار گرفت.
👤#امام_خامنه ای
🗞روزنامه جمهوری اسلامی
🗓۱۳ مرداد ۱۳۶۳
─═༅💬1⃣3⃣💬༅═─