خبرگزاریبسیج(ورامین)
🔰🔰 🏴🏴تجمع بزرگ عصر تاسوعا🏴🏴 ◾باحضور هیئات مذهبی ودسته های عزاداری شهرستان ورامین 🖥 همراه با
هم اکنون/تجمع بزرگ عصر تاسوعا باحضور هیئات مذهبی ودسته های عزاداری مقابل مسجدجامع تاریخی شهرستان ورامین
➺ @basijnews_varamin [عضویت]
خبرگزاریبسیج(ورامین)
هم اکنون/تجمع بزرگ عصر تاسوعا باحضور هیئات مذهبی ودسته های عزاداری مقابل مسجدجامع تاریخی شهرستان ورا
22.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#ویدیو
تجمع بزرگ عصر تاسوعا باحضور هیئات مذهبی ودسته های عزاداری شهرستان ورامین مقابل مسجدجامع تاریخی شهرستان ورامین در حال برگزاری است.
➺ @basijnews_varamin [عضویت]
41.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#ویدیو
تجمع بزرگ عصر تاسوعا باحضور هیئات مذهبی ودسته های عزاداری شهرستان ورامین مقابل مسجدجامع تاریخی شهرستان ورامین در حال برگزاری است.
➺ @basijnews_varamin [عضویت]
مراسم عصر تاسوعای حسینی برگزار شد
عصر امروز مراسم تجمع هیات شهرستان ورامین به مناسب عصر تاسوعای حسینی با حضور دسته عزاداران حسینی در مسجد جامع تاریخی شهرستان ورامین برگزار شد .
➺ @basijnews_varamin [عضویت]
خبرگزاریبسیج(ورامین)
📌انحطاط متحجّرانه؛ انعطافپذیری متفکّرانه/ جلسۀ هفتم - قسمت اول 🔘 سه ویژگی مهم در مقام معظم رهبری
📌انحطاط متحجّرانه؛ انعطافپذیری متفکّرانه/ جلسۀ هفتم - قسمت دوم
🔘 در این انتخابات، ادبیات دینی ارتقاء پیدا کرد
🔘 آشنایی با تحجر در جریان فکری اصلاحطلبی
🔘 شناخت یک تحجر دروندینی که سوءظن به دین را افزایش میدهد
🔘 آسیب دو نوع تحجر برای جامعه
استاد #علیرضا_پناهیان در هیئت میثاق با شهدا
در این انتخابات، ادبیات دینی ارتقاء پیدا کرد
بحث من این نیست که اگر کسی به ایشان رأی داد، کاری درستی کرده و اگر به ایشان رأی نداده، کار درستی نکرده است. نه! من غصۀ ادبیات دینی را میخورم. باید این تلقی از دین ایجاد شود که اگر مردم یک چهرۀ انقلابی را دیدند، بگویند او آبادکنندۀ دنیای من است و ایشان به این برداشتِ درست، کمک کرد. نیروی انقلابی یعنی همین که یک کلمه ارزشی صحبت نکرد. در این انتخابات، ادبیات دینی ارتقاء پیدا کرد و تلقی از یک نیروی دینی و انقلابی اصلاح شد. مردم باید بگویند حزباللهی یعنی کسی که طرح و برنامه برای اداره دنیا دارد. ولی متأسفانه این امر تئوریزه نشده و اکثر جامعه چنین برداشتهایی ندارند.
آشنایی با تحجر در جریان فکری اصلاحطلبی
یک نوع از انواع تحجر این است که برداشت سطحی از آیات قرآن، روایات و از احکام دین پیدا کرده و به دین نگاه عمیق پیدا نکنیم. یک جریانی در کشور ما به نام جریان اصلاحات ایجاد شده که بُعد فکری آن مدنظر من است. ماهیت بُعد سیاسی جریان اصلاحات، فرقی با سایر گروههای سیاسی ندارد، چنانکه افراد زیادی هم بین این گروههای سیاسی جابجا میشوند و از این طرف به آنطرف میروند؛ مثل جابهجایی بازیکنان بین تیمهای استقلال و پیروزی. اما گروه فکری جریان اصلاحات گروهی هستند که از دین، برداشت غلط و متحجرانه داشته و آن را در جامعه هم تزریق کردند. آنها اینطور در جامعه تبلیغ کردند که اگر کسی مدافع حجاب باشد، طالبان است! یا آزادی و دموکراسی را در مقابل ولایت تعریف کردند. جریان فکری اصلاحات حاضر نشد دین را درست نگاه کند. اگر دین را درست نگاه میکردند، آزادیخواهان و دموکراسیخواهان کشور بیشتر از همه عاشق ولایت میشدند.
شناخت یک تحجر دروندینی که سوءظن به دین را افزایش میدهد
یک نوع دیگر از تحجر هم در طرف دیگر تعریف شده که پای دین میایستد ولی اسلام را طوری معرفی میکند که سوءظنها را بیشتر میکند. اینها ولایت را طوری معرفی میکنند که بوی آزادی، دموکراسی و مردمسالاری از آن به مشام نمیرسد. این گروه هم دین را درست معرفی نمیکند.
به آنها میگوییم آقا صبر کن! دین، این که تو گفتی نیست! ولایت، آزادی را تأمین میکند. «کیست مولا؟ آنکه آزادت کند، بند رقیّت زپایت برکَند.». ولایت، آزادی میدهد. اصلاً هیچکس در جهان نمیتواند دموکراسی و مردمسالاری را مثل ولیّ خدا تأمین کند. مأموریت اصلی ولیّ خدا تضمین مردمسالاری است، چرا ولایت را مقابل مردمسالاری میگذارید؟
آسیب دو نوع تحجر برای جامعه
این دو گروه هر دو متحجر، به معرفی دین صحیح در جامعه آسیب زدند و مردم این وسط نگاه میکنند و از این کشمکش خسته میشوند. مملکت ما معطّل این دو نوع تحجر شده است. یک عدهای که طرفدار دین هستند، دین را طوری تعریف میکنند که باعث سوءتفاهم میشود و عدهای غربزده میشوند. خب آقای روشنفکر تو درست نگاه کن! اگه من درست نگاه نکردم، تو بیا درست به دین نگاه کن! با نگاه متحجرانه به دین، فرد غربزده میشود و دین را به طالبانیزم متهم میکند. از این طرف هم با نگاه متحجرانه، کوچکترین سعۀ صدری برای فهم عمیق دین پیدا نمیشود.
تحجر یعنی چی؟ تحجر یعنی برداشت عمیق از دین نداشتن و دو گروه برداشت عمیق از دین ندارند؛ برخی از طرفداران دین و مخالفان دین. آیۀ قرآن میفرماید «بَلْ كَذَّبُوا بِمَا لَمْ يُحِيطُوا بِعِلْمِهِ وَلَمَّا يَأْتِهِمْ تَأْوِيلُهُ (یونس، 39)» اینها آیات الهی را تکذیب میکنند، به خاطر اینکه علمشان به آن احاطه نیافته است. من با گروه سیاسی اصلاحطلبی کاری ندارم ولی آنهایی که تفکر غربگرایانه علیه دین و انقلاب دارند، اکثرشان دچار سوءتفاهم هستند و نمیدانند حقیقت دین چیست.
🚩 هیئت میثاق با شهدا، دانشگاه امام صادق(ع) - ۱۴۰۳.۰۴.۲۲
➺ @basijnews_varamin [عضویت]
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ورود رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی(ره) در مراسم عزاداری در شب شهادت امام سجاد علیهالسلام. ۱۴۰۳/۴/۲۷
🏴 #بعثت_خون
➺ @basijnews_varamin [عضویت]
مسئولین شهرستان ورامین با خانواده شهدا دیدار کرد.
سرهنگ شیبانی جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین علیه السلام ورامین، معاون برنامه ریزی فرماندار ورامین ،شهردار ورامین ،رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و دیگر مسئولان با خانواده دو شهدی والا مقام محالی و کرمی دیدار کردند .
لازم بذکر است شهید عبداله محالی در سيام تير ۱۳۶۴، در پنجوين عراق بر اثر اصابت تركش توپ به سر و كمر، شهيد شد شهید رحمت الله کرمی ۱۳۶۵/۲/۱۳ در منطقه عملیاتی فکه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
➺ @basijnews_varamin [عضویت]
کارگاه آموزشی فن بیان #ویژه_خواهران
سرفصل های جامع دوره👇
✔️آشنایی با فن بیان
✔️ایجاد اعتماد به نفس
✔️شهامت حضور در جمع
✔️تلفظ صحیح کلمات
✔️ کنترل لهجه وتپق
آدرس: ورامین دانشسرا،خیابان مزدرانی، بلوار شهید اصفهانی، کوچه 16 متری توحید، کانون فرهنگی بسیج ورامین
جهت دریافت اطلاعات بیشتر به شماره زیر تماس حاصل فرمایید
۰۹۹۶۳۳۹۲۷۱۲➺ @basijnews_varamin [عضویت]
کنگره ملی ۱۲ هزار شهید استان تهران در ایستگاه پایانی
🔹کنگره ملی ۱۲ هزار شهید شهرستانهای استان تهران با شعار «راست قامتان جاودانه تاریخ» برگزار میشود.
🔹اجلاسیه نهایی این کنگره ساعت ۱۶ روز پنجشنبه، ۴ مرداد ۱۴۰۳ در حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.
🔹خانوادههای معظم شهدای استان تهران، مسئولان استانی، لشکری و کشوری میهمانان اجلاسیه نهایی این کنگره عظیم هستند.
➺ @basijnews_varamin [عضویت]
کارگاه آموزشی فن بیان #ویژه_برادران
سرفصل های جامع دوره👇
✔️اصول کنترل استرس و خشم
✔️کنترل لهجه و گویش در بیان
✔️ فن گویندگی
✔️تسلط برمتون و ادبیات بیان
✔️ سخنرانی حرفه ای و اصولی
آدرس: ورامین دانشسرا،خیابان مزدرانی، بلوار شهید اصفهانی، کوچه 16 متری توحید، کانون فرهنگی بسیج ورامین
جهت دریافت اطلاعات بیشتر به شماره زیر تماس حاصل فرمایید
۰۹۹۶۳۳۹۲۷۱۲➺ @basijnews_varamin [عضویت]
خبرگزاریبسیج(ورامین)
📌انحطاط متحجّرانه؛ انعطافپذیری متفکّرانه/ جلسۀ هفتم - قسمت دوم 🔘 در این انتخابات، ادبیات دینی ارت
📌انحطاط متحجّرانه؛ انعطافپذیری متفکّرانه/ جلسۀ هشتم - قسمت اول
🔘 آشنایی با امت وسط با توجه به تفسیر المیزان
🔘 تطبیق امت وسط با مسیر انقلاب اسلامی
🔘 نفی دو تحجر در دو طرف انقلاب اسلامی
🔘 چرا الآن باید از تحجر سخن گفت؟
استاد #علیرضا_پناهیان در هیئت میثاق با شهدا
آشنایی با امت وسط با توجه به تفسیر المیزان
خداوند متعال میفرماید: «وَكَذَلِكَ جَعَلْنَاكُمْ أُمَّةً وَسَطًا (بقره، 143)» ما امت را شما را یک امت وسط قرار دادیم. بنا داریم این آیه را بر اساس تفسیر المیزان تحلیل و فهم کنیم. با توجه به نظر علامۀ طباطبایی امت وسط، وسطِ دو جریان است که هیچ یک از این دو جریان که در دو طرف او هستند، وجه اشتراکی با این وسط ندارند. ایشان میفرماید وسط یعنی اینکه بین دو دسته از مردم. یک طرف کسانی هستند که مثل مشرکین جانب مادیت را گرفته، جز زندگی دنیا و استکمال جنبۀ مادیت خود و به کمال رساندن لذتها و زخارف و زینت دنیا چیز دیگری نمیخواهند. این دسته کمترین اعتنایی به فضائل معنوی و روحی ندارند.
در طرف دیگر گروهی هستند که تنها جانب روح را تقویت نموده و جز به ترک دنیا و رهبانیت دعوت نمیکنند، آنها تنها دعوتشان این است که بشر کمالات جسمی و مادی را که خدا در مظاهر این دنیای مادی ظهورش داده، ترک بگوید تا این ترک گفتن وسیله بشود برای رسیدن به آن هدف عالی انسانی.
سپس علامه علیه این دو جریان توضیحاتی میدهند. توضیحشان این است که ای کسی که دنیا را گرفتی و معنویت را کنار گذاشتی، بخشی از همین دنیا با معنویت باید تأمین بشود. ای کسی که از آن طرف، معنویت را گرفتی و مادیات را گذاشتی کنار، تو هم اشتباه میکنی چون بخشی از معنویات با تأمین و بهسازی مادی به دست میآید. بعد ایشان امت اسلام و امت وسط را توضیح میدهد که خداوند برای آنان دینی قرار داده که متدینین به آن دین را به سوی راه وسط و میانه دعوت میکند. راهی که افراط و تفریط دو طرف را ندارد(برگرفته از ترجمه تفسیر المیزان، ج1، ص481).
تطبیق امت وسط با مسیر انقلاب اسلامی
این وضعیت قابل تطبیق با شرایط جامعۀ ما است. مسیر انقلاب اسلامی، مسیر امت وسط است که با امامت و هدایت موجود؛ هم به دنیا توجه دارد و هم به آخرت و این دو را با هم به پیش میبرد. آن کسانی که فقط معنویت را در نظر گرفته و واقعیتهای جامعه را نمیبینند، اینها متحجر هستند. به آنها میگوییم شما دین را درست نفهمیدید. این دین دنیا را خیلی آباد میکند. در طرف دیگر به آنهایی که مادیات را در نظر گرفته و دین را بیشتر حذف میکنند، میگوییم شما هم متحجر هستید. شما هم دین را نفهمیدید. چون متحجرید و قدرت فهم و تحلیل عمیق ندارید تا درک کنید که دین دنیا را آباد میکند، به همین دلیل دین را کنار گذاشتید.
نفی دو تحجر در دو طرف انقلاب اسلامی
بحث ما این دهه نفی دو نوع تحجر است؛ تحجر دینداران و تحجر دینگریزان. به تعبیر دیگر، تحجر غربگرایان. غرب مظهر تمدنی است که دین مسیحیت را کنار گذاشت تا بتواند دنیایش را آباد کنند. این تحجر است. آن کسی که میگوید ما باید جامعۀ لیبرالی داشته باشیم، میدانی چرا دین را کنار میگذارد؟ چون دین را نفهمیده است. او متحجر است چون آدم متفکری نیست و الّا دین را میفهمید. پس تحجر دینگریز داریم. در طرف مقابل دیندارانی هستند که فقط معنویت را مورد توجه داشته و به واقعیات جامعه توجهی ندارند.
چرا الان باید از تحجر سخن گفت؟
آیا الآن وقت صحبت از تحجر است؟ بله! چون نتیجۀ هر دو تحجر، ترک انگیزۀ دینی در انتخابات است. نتیجۀ هر دو تحجر، تحجر غربگراها و تحجر دینداران، جدا کردن دین از سیاست است. این دو گروه جمع بین دین و دنیا را بلد نیستند و در فهم حکمرانی دینی، مشکل دارند. میگویند نمیشود هم دین را داشته باشی و هم رأی مردم را. به علاوه مشارکت در دور اول انتخابات کم بود. اگر انگیزۀ مشارکت در انتخابات عقلانی نباشد، یعنی دینی نباشد؛ هر انگیزۀ دیگری بخواهد مشارکت را افزایش بدهد، هم این افزایش مشارکت غلط است، هم نتیجه غلط است. اگر ما عادت کنیم که در هر انتخاباتی دو نفر به هم بپرند تا انگیزه مشارکت افزایش یابد، این برای جامعهای که مسجد و امام حسین(ع) دارد، زشت است. چه چیزی موجب میشود که مشارکت بدون جنگ و دعوا افزایش پیدا کند؟ فهمِ صحیح دین که بهترین راه برای آباد کردن دنیای ما است.
🚩 هیئت میثاق با شهدا، دانشگاه امام صادق(ع) - ۱۴۰۳.۰۴.۲۳
➺ @basijnews_varamin [عضویت]
مراسم کاروان اسرای دشت کربلا در شهرستان ورامین برگزار شد
مراسم کاروان اسرای دشت کربلا در شهرستان ورامین از ساعت ۵ عصر امروز از میدان رازی آغاز و در میدان امام حسین(ع) شهرستان ورامین خاتمه پیدا کرد .
➺ @basijnews_varamin [عضویت]