فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✋
سفیر ایران در لبنان: کاربرد مواد منفجره در لوازمی که کاربرد غیرنظامی دارد جنایت جنگی است
🔺مجتبی امانی از جانبازی خودش در عملیات پیجرها:
🔸پیجرها الان استفاده نمی شود.
🔹در نبود دستگاه پیجر و آژیر قرمز با تیرهوایی مردم را از حمله هوایی مطلع می کنند.
🔸تمام دستگاه ها به جز آنهایی که فعال نبود منفجر شد.
✅ کانالجامع #خبری، #تحلیلی، #آموزشی سواد رسانهای
#پیشنهاد_کتاب
📔 کتاب رسانه یا والدین دیگر
✏️ مولف: ابراهیم مهرانی
📖 انتشارات: فهم
📚 سرفصلهای کتاب:
📒 فصل اول: «خانواده مهد تربیت»
- تعریف مفهوم خانواده
- انواع الگوهای فرزندپروری
- معنای تربیت
- هدف از تربیت فرزند چیست
- بهترین شیوه تربیتی از منظر اسلام
📕 فصل دوم: «واقع بین باشیم»
- بیان شرایط فعلی جامعه با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی
- از نعمت تا نقمت
- زمانه عوض شده، تربیت عوض نشده
- والدینی که مغلوب شده اند
- فرزندان رشد یافته و والدین جامانده!
- مقایسه، اندیشه و سپس برنامه ریزی
- کمی آینده نگر باشید
📗 فصل سوم: «رسانه یا والدین دیگر»
- دوازده اشتباه والدین در تربیت فرزند در عصر رسانه
📘 فصل چهارم: «راه علاج چیست؟»*
- راهکارهای جامعی برای مدیریت رسانه ها در خانواده
📙 فصل پنجم: «کلام آخر»
-والدین و متولیان امور فرهنگی چه باید بکنند؟
#تربیت_رسانه_ای_کودک
🔘 شبکههای اجتماعی سلاحی برای جذب و اعتیاد!
▪️در واقع میتوان گفت برخی ابزارها و محتواها در دنیای امروز به گونهای طراحی شدهاند که مخاطب را مجذوب و حتی معتاد کنند.
این نوع اعتیاد که اغلب به اعتیاد دیجیتال یا اعتیاد رفتاری معروف است، بیشتر از همه در دنیای اینترنت، شبکههای اجتماعی، بازیهای ویدیویی و اپلیکیشنها دیده میشود.
▪️طراحی این ابزارها بهگونهای است که حس رضایت و لذت آنی ایجاد میکنند و افراد را به تعاملِ مداوم و بازگشتِ دوباره تشویق میکنند.
▫️برای این کار، اغلب از روشهای مختلفی استفاده میشود:
1️⃣ پاداشهای متناوب: که باعث میشود فرد منتظر پاداش بعدی بماند و تعامل خود را افزایش دهد.
2️⃣ ایجاد احساس فوریت: مانند اعلانها و هشدارها که حس نیاز به پاسخ سریع را در کاربر برانگیخته و او را به استفاده مداوم ترغیب میکند.
3️⃣ شخصیسازی محتوا: در شبکههای اجتماعی، اغلب محتوای مورد علاقه هر فرد به او نمایش داده میشود و به همین دلیل، فرد کمتر میتواند از آن دل بکند.
4️⃣ مکانیسمهای رقابتی: مانند امتیازدهی یا ردهبندی که حس رقابت را در کاربران زنده نگه میدارد و باعث میشود بارها بازگردند.
▪️این روشها با الهام از روانشناسی و شناخت رفتارهای انسانی طراحی شدهاند و در برخی موارد شباهت زیادی با مکانیسمهای اعتیادآور داروها دارند.
ح.ب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 وزیر کشور: پیشبینی میشود جمعیت #ایران با ادامه روند فعلی در سال ۱۴۸۰ به ۳۵ میلیون نفر کاهش پیدا میکند!
⚠️😳🤭😧😮😲
#سواد_رسانه_ای
#اعتیاد_مجازی
👌چگونه بفهمیم معتاد دیجیتال هستیم یا نه
انیمیشنها؛ ابزاری که روح کودکان را تسخیر میکند
🔹انیمیشنها شاید در ظاهر فقط یک ابزار سرگرمی به نظر برسند اما با توجه به ماهیت و قدرت جادویی خود میتوانند تجربیات مختلفی را پیشروی کودکان قرار دهند که به همین سبب نیز در دنیای امروز ساخت آثار فاخر ایرانی بیشازپیش احساس میشود.
🔹ماهیت انیمیشن به شکلی است که بچهها یک زندگی را بهصورت خیالی و تصویری تجربه کرده و با هر آنچه در انیمیشن دیده میشود، همزاد پنداری میکنند؛ همراه با شخصیتهای آن، خوشحال میشوند، مبارزه میکنند، گریان و حتی بیمار میشوند و این یعنی تجربه تمام احساسات جاری در زندگی فقط با دیدن یک انیمیشن!
🔹در انیمیشن های خارجی، از زاویه دید کودک به ماجرا نگاه میشود، بهطوریکه وقتی کودک در حال دیدن یک سکانس است و سکانس بعد را در ذهنش تصور میکند، درست مشابه همان تصور، اتفاق میافتد که این یعنی فهم درست دنیای کودک و جذب حداکثری آنها؛ اتفاقی که متأسفانه در اکثر انیمیشنها ایرانی شاهد آن نیستیم.»
🔸️گزارش کامل را اینجا بخوانید
@Fars_Zendegi
#تربیت_رسانه_ای_کودک
هدایت شده از پاکدشت چ خبر؟
43.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 نوجهان، قرارگاه یک ماموریت ویژه برای نقش آفرینی دانش آموزان در نظم نوین جهانی
@khabarepakdasht