eitaa logo
بصير
2.6هزار دنبال‌کننده
81.9هزار عکس
76.2هزار ویدیو
2.8هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴: (غرّه) ▪️مرور افرادی که در کربلا دچار تحول شدند. https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نذر عباس ☑️ روایت ویژه مادر شهید برای رهبر انقلاب از شهادت فرزندش در ➕ سخنان در وصف شهید https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مستان همه افتاده و ساقی نمانده... یک گل برای باغبان باقی نمانده😭 --------------------------------------------- ✍️خوشنویسی با https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جان کم است، آرزویم اینست برایت سر بدهم... 😭💔 👤 «سرو ایستاده» به مناسبت بازگشت پیکر شهید اسکندری با نوای حاج‌محمود تقدیم نگاهتان https://eitaa.com/Basir_MN
-69067008_2071563669.mp3
10.56M
🔖منبر کامل🔖 تاسوعای حسینی ♦️سخنرانی ▪️جلسه نهم 💠 معرفت و معیت با حجت خدا 🔷 حسینیه امام خمینی(ره) ▪️بیت رهبری ▪️مرداد ۱۴۰۱ https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬کلیپ ویژه 🎥 ببینید | هنرنمایی زیبای حضرت عباس در کربلا 💯 راز این حرکت عجیب در کربلا چه بود و چرا حضرت عباس این سکانس ویژه را به یادگار گذاشت؟ 🎙استاد پورآقایی https://eitaa.com/Basir_MN
🔴 روحانی‌نماهای یزیدی و پیش‌گیری از سخنرانی زینبی عاشورای حسینی؛ نهضت خمینی /13 ▫️انعكاس اين خبر كه علماى قم، روز عاشورا نطق‏هايى ايراد خواهند كرد، رژيم شاه را به تكاپو واداشت تا از هر راهى كه امكان دارد، علما را از اين تصميم منصرف كند. دستگاه جاسوسى شاه، نخست در سراسر كشور منعكس ساخت، دولت به ارتش فرمان آماده‏باش داده است تا هنگام نطق علما در مدرسه فيضيه آنجا را همانند مسجد گوهرشاد به آتش و خون بكشد. آنگاه روحانى‏نماهاى دربارى را به عنوان اندرز و خيرخواهى به حضور علماى قم فرستاد. اين مزدوران دربارى توانستند با حيله و نيرنگ، علما را از تصميم سخنرانى منصرف كنند؛ ليكن عمده شخص امام خمينى بود كه مأموران عمامه به سر جرأت روبه‏رو شدن با او را نداشتند و از طرفى تهديد و ارعاب رژيم هم نمى‏توانست او را تحت تأثير قرار دهد. ▪️آخوندهاى دربارى پس از مرعوب ساختن علما و منصرف كردن آنان از سخنرانى ، از آنان خواستند كه از هر راه ممكن، امام خمينى را از اين عمل خطرناک بازدارند و نگذارند كه با نطقى، علاوه بر به خطر افكندن جان هزاران نفر در مدرسه فيضيه، خود را نيز در معرض خطر قرار دهد! ▫️اين تهديدات مرموزانه مزدوران دربارى آنچنان بعضى از مقامات روحانى قم را تحت تأثير قرار داد و مرعوب ساخت، كه تمام نيروى خود را در راه بازداشتن امام از نطق روز عاشورا به كار گرفتند. شب و روز، وقت و بى‏وقت با تلفن و نامه، به‏طور شفاهى و پيغام به او فشار مى‏آوردند تا از اين نطق خطرناک! منصرف شود و در مقابل توپ و تشر و ارعاب و تهديد رژيم، عقب‏نشينى كند؛ ليكن هرچه بيشتر كوشش مى‏كردند، كم‌تر نتيجه مى‏گرفتند. ▪️امام در پاسخ كسانى كه او را پدرانه (!) اندرز مى‏دادند و از نطق روز عاشورا برحذر مى‏داشتند، مى‏گفت: من وظيفه خود را چنين تشخيص داده‏ام كه در اين فرصت كه انبوهى از توده‏ها از اطراف و اكناف در اين شهر اجتماع كرده‏اند، اظهار حقايق كنم و بعضى مطالب لازم را به گوش مردم برسانم، بگذار دستگاه در مقابل، هرچه مى‏خواهد بكند؛ نيز مى‏گفت كه: «من تصميم نهايى خود را گرفته‏ام و با اين شايعه‏پراكنى‏ها و تهديدات رژيم نمى‏توانم از تصميم خود برگردم». ▫️زمانى هم كه بعضى خيلى اصرار و التماس مى‏كردند كه از اين سخنرانى منصرف شوند و مطالبى را كه مى‏خواهند به گوش مردم برسانند به صورت اعلاميه منتشر كنند، پاسخ مى‏داد: «فكر كنم، شايد چنين كردم». ▪️امام در مقابل موج رعب و وحشتى كه دستگاه جاسوسى شاه، با شايعه كوبيدن محل نطق، ايجاد كرده بود، سرسختانه مقاومت كرد و از تصميم خود منصرف نشد. از آن طرف عناصر زبون و خودباخته و عناصر مرموز و وابسته به رژيم، در لباس خيرخواهى و اندرزگويى و دلسوزى، با تمام نيرو براى منصرف كردن او از اين تصميم، تلاش مى‏كردند و كارشناسان رژيم هم از دور ناظر اين صحنه بودند و واكنش‏هاى او را مورد بررسى قرار مى‏دادند و از آنجا كه دريافتند اين تلاش‏ها و كوشش‏هاى بى‏امان براى منصرف كردن او از نطق روز عاشورا كاربردى نداشته و نتوانسته در او اثر بگذارد، به ناچار مستقيماً در مقام تهديد امام برآمدند، مگر بتوانند در تصميم او تزلزلى ايجاد كنند... (نهضت امام خمینی ج1 ص492-491) ✳️ادامه دارد... 📚 بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی https://eitaa.com/Basir_MN
⚫️قم؛ تکرار کربلا عاشورای حسینی؛ نهضت خمینی /14 ▫️صبح عاشورا در حالى كه هزاران نفر در منزل امام گرد آمده، مشغول عزادارى بودند و امام نيز در ميان آنان نشسته بود و به سخنان گوينده مذهبى گوش فرامى‏داد، يكى از مقامات «ساواک» خود را به او رسانيد و پس از معرفى خود اظهار داشت: ▪️«من از طرف اعليحضرت مأمورم به شما ابلاغ نمايم كه اگر امروز بخواهيد در سخنرانى نماييد، كماندوها را به مدرسه مى‏ريزيم و آنجا را به آتش و خون مى‏كشيم» ▫️امام بدون اينكه خم به ابرو بياورد بى‏درنگ پاسخ داد: «ما هم به كماندوهاى خود دستور مى‏دهيم كه فرستادگان اعليحضرت را تأديب كنند» ▪️مقام سازمان امنيت كه خود را براى چنين پاسخى آماده نكرده بود، چنان دستپاچه شد كه بسيارى از حاضرين در مجلس كه ناظر جريان بودند با اين‌كه گفت و شنود او با امام را نمى‏شنيدند، اين نگرانى را در قيافه او خواندند. مأمور ابلاغ شاه، چنان دست و پاى خود را گم كرده بود كه نمى‏فهميد از چه راهى آمده و از چه راهى بايد برود! و در حالى‏‏كه تعادل خود را از دست داده بود، مجلس را ترک گفت. ▫️رژيم شاه دريافت كه ديگر از هيچ راهى امكان ندارد كه عزم راسخ و اراده آهنين امام را درهم بشكند؛ ليكن عناصر زبون و خودباخته تا آخرين لحظه دست‏بردار نبودند و مى‏كوشيدند شايد بتوانند او را از سخنرانى بازدارند. چند دقيقه پيش از حركت او به طرف براى سخنرانى، يكى از مقامات روحانى تلفنى با او تماس گرفت و اظهار داشت كه از مقامات موثقى به دست آورده‏ام كه هزاران كماندوى مسلح و زره‏پوش در خارج قم مجهز و آماده حمله به مدرسه فيضيه مى‏باشند. ▪️او بى‏آنكه جوابى بدهد، به قصد ايراد نطق، روانه مدرسه فيضيه شد. ساعت، 7 بعدازظهر را اعلام مى‏كرد. شهر مذهبى از انبوه انقلابيان و توده‏هاى مسلمان موج مى‏زد، جمعيت از درب خانه امام تا مدرسه فيضيه صف كشيده بودند، صحن‏هاى فيضيه، و آستانه حضرت معصومه(ع) و مسجد اعظم، نيز ميدان آستانه، خيابان آستانه تا جلوى مسجد امام و خيابان حضرتى كه به مدرسه دارالشفاء متصل است، پر از جمعيت بود. ▫️رعب و وحشت ـ كه به علت تبليغات تهديدآميز ساواک پديد آمده بود ـ در محيط قم حكم‌فرمايى مى‏كرد. كسى شک نداشت كه كماندوها و آدم‌كشان شاه در ساعت سخنرانى امام به فيضيه يورش خواهند برد. از اين‏رو بسيارى وصيت كرده، با خانواده‏هاى خود توديع نموده، براى كشتن و كشته شدن آماده شده بودند. بسيارى از رزمندگان و مردان انقلابى، خود را به اسلحه‏هاى گرم و سرد مجهز و مسلح ساخته، آماده دفاع و پيكار بودند. برخى از افراد ورزيده و ماهر در پشت‏بام‏ها و بعضى از غرفه‏هاى مدرسه فيضيه، سنگر گرفته، رفت و آمد و حركات را زير نظر داشتند و آماده بودند كه اگر حمله‏اى آغاز شد، به مقابله پردازند و تا آنجا كه ممكن است از جان امام دفاع كنند. ▪️بلندگوهاى متعدد از فيضيه به تمام خيابان‏هاى اطراف صحن مطهر و مسجد اعظم كشيده شده بود و براى پيشگيرى از قطع برق از طرف رژيم، چند باترى قوى در زير منبر تعبيه شده بود. امام از منزل خارج شد. انبوه جمعيتى كه در مقابل منزل گرد آمده بودند با ديدن او در ميان خود ابراز احساسات كردند، صداى صلوات در آسمان قم طنين افكند و شور و احساسات توده‏ها به اوج خود رسيد. امام به ماشين روبازى كه جلوى منزل آماده بود، سوار شد؛ ليكن جمعيت آن‌قدر زياد بود و به ماشين چسبيده بودند كه حركت آن ممكن نبود. ▫️مردم ماشين را با حركت بازوان خود تا مدرسه فيضيه رساندند. فريادهاى «خمينى خمينى» قم را به لرزه در آورده بود. از مأموران دولتى با لباس رسمى ديده نمى‏شد. امام، در برابر مدرسه فيضيه از ماشين پياده شد. در حالى كه قهرمانان دلاورى او را «اسكورت» مى‏كردند از ميان صفوف جمعيت وارد فيضيه گرديد. شعار صلوات و ابراز احساسات توده‏ها براى لحظه‏اى قطع نمى‏شد. امام بر بلنداى منبر قرار گرفت، صدها ضبط صوت در پاى منبر آمادۀ ضبط سخنانش بود و صدها نفر با قلم و كاغذ آمادۀ نوشتن و يادداشت كردن بودند. شور و هيجان توأم با وحشت و نگرانى، در مجلس حكمفرمايى مى‏كرد. خمينى لب به سخن گشود... (نهضت امام خمینی ج1 ص495-492) ✳️ادامه دارد... 📚 بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی https://eitaa.com/Basir_MN
🏴 دلایل قیام امام حسین علیه‌السلام 🔸 در‌مورد قیام سالار شهیدان این شبهه را مطرح می نمایند که در آن زمان اسلام و حاکم اسلامی در رأس قدرت بوده و مردم نیز به نماز ،روزه، حجاب،حج،خمس و زکات در بالاترین سطح می‌پرداختند.پس چرا ایشان خود‌‌ و خانواده را در معرض جنگی نابرابر قرار دادند؟ انگیزه های قیام امام حسین علیه السلام را به اختصار این گونه می توان برشمرد: 1️⃣ بیعت خواهی یزید: یزید به حاکم خود در مدینه نوشت: حسین ، عبدالله بن زبیر و عبدالله بن عمر را احضار نموده و از آنها بیعت بگیر و اگر بیعت نکردند آنها را گردن بزن و سرشان را برای من به شام بفرست. امام در جواب فرمود: هنگامیکه امت اسلامی به پیشوایی مثل یزید گرفتار گردد، باید فاتحه اسلام را خواند. و بدین جهت از بیعت با یزید امتناع ورزید. 2️⃣ دعوت مردم کوفه از امام(ع) و اقامه حجت بر ایشان: وظیفه امام این است که در صورت آماده بودن زمینه، در جامعه اسلامی حکومت اسلامی را تشکیل دهد و به حسب ظاهر چنین زمینه‌ای آماده بود، چون مردم کوفه با ارسال حدود ۱۲ هزار نامه برای امام(ع) آمادگی خود را برای کمک به ایشان اعلان نمودند. لذا اگر امام اجابت نمی فرمود، چه بسا در برابر خدا و امت اسلامی و تاریخ مسئول بوده و مواخذه می گردید.خلافت و حکومت، حق مسلم آن حضرت بوده است، چنانکه فرمودند: به جانم قسم امام نیست مگر آن که به کتاب خدا عمل کند و به عدل و قسط رفتار نماید و بر‌حسب قانون و حق مجازات کند و خود را در مسیر رضای خدا قرار دهد.و روشن است در آن زمان تنها کسی که بتواند همه این شرایط را به طور کامل رعایت نماید، خود امام حسین علیه السلام بوده‌اند. 3️⃣ ‌اصلاح امت و مبارزه با فساد: خود حضرت فرمود: انگیزه ام از قیام، اصلاح امت جدم رسول خداست. و به عبارت دیگر یکی از علل قیام امام حسین(ع) زنده کردن ارزش های اسلامی بوده است.ارزش هایی مانند وحدت‌اسلامی، آزادگی،اخلاق‌اسلامی و امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر که حکومت اموی سعی کرد با نابودی این ارزش‌ها پایه‌های حکومت خود را محکم سازد. 4️⃣پاسداری از اسلام و ترویج و گسترش آن در جامعه تبیین و توضیح معارف اسلام برای مردم،از اهداف قیام بزرگ اباعبدالله بود، چنانکه در زیارت اربعین امام حسین(ع) می خوانیم: (خدایا من شهادت می دهم که امام حسین) خون پاکش را در راه تو به خاک ریخت تا بندگانت را از جهالت و گمراهی نجات دهد. 5️⃣ امتحان گسترده مسلمین بعضی از شیعیان پرادعا و کم محتوا که آرزو می کردند ای کاش در رکاب علی (ع) با "ناکثین " و " قاسطین " و "مارقین " پیکار می کردند باید به امتحان فراخوانده می شدند و لذا قیام سید الشهدا آزمونی برای همه آنها بود؛ امام (ع) در پاسخ کسی که عرضه داشت ایشان به کربلا نرود، فرمود :" اگر در مکان خود اقامت کنم پس این خلق بخت برگشته به چه چیز امتحان شود و به چه چیز آزموده گردد؟" ✅ امام حسین(ع)برای زنده نگه داشتن اسلام ناب محمدی، جان خویش و یاران باوفایش را فدا کرده و اسارت خاندان نبوت را به جان می‌خرد.لذا امروز بر همگان واجب است با تاسی از سرور آزادگان جهان ،در اجرای امربه‌معروف و نهی از‌منکر و جهاد تبیین به عنوان فریضه ای قطعی و حتمی در جامعه همت گمارند./مصطفی علیجان‌زاده https://eitaa.com/Basir_MN
| حب و بغض واقعی 🔹 ما در عرصۀ زیارت ‌عاشورا، دشمن حقیقی را می‌شناسیم و نحوهٔ دشمنی‌کردن را هم یاد می‌گیریم. یاد می‌گیریم با غضب خدا غضب کنیم و با خشنودی خدا خشنود شویم. و یاد می‌گیریم آرام‌‌آرام آن خواسته‌های‌ نفسانی خودمان در حب‌ و بغض از بین برود. 🔸 همۀ ما پر از حب ‌و بغض هستیم؛ از یک‌سری چیزها بدمان می‌آید و از یک‌سری چیزها خوشمان می‌آید. این دوست ‌داشتن و بد آمدن باید کاملاً منطقی و معقول و شرعی باشد. 🔺مقامات زیارت عاشورا - جلسه چهارم https://eitaa.com/Basir_MN
حبس ابد برای ۴ عامل ترور شهیدان سلیمانی و المهندس 🔹به گفته منابع عراقی، چهار نفر از مجرمانی که در جنایت فرودگاه بغداد و شهادت فرماندهان پیروزی(شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس) نقش داشتند به حبس ابد محکوم شدند. 🔹هنوز اطلاعات بیشتری در این باره منتشر نشده است./تسنیم https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴سرایا القدس تصاویری را از پرتاب موشک های خود در اوایل امروز در انتقام از ترور خالد منصور، رهبر جهاد اسلامی در جنوب منتشر کرد. موشک SQ10 آنها به نمایش گذاشته شده است. https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فرار صهیونیست‌ها از سدیروت از ترس موشک‌های گردان‌های القدس جنبش جهاد اسلامی فلسطین https://eitaa.com/Basir_MN
ای ساقی سرمست ز پا افتاده دنبال لبت آب بقا افتاده دست و علم و مشک سه حرف عشق است افسوس، ز هم این سه جدا افتاده https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آسمان بار غم حسین نتوانست کشید... یک کاربر فضای مجازی با انتشار این ویدئو نوشت: شب دوم محرم امسال، آسمان یک‌باره بغضش ترکید و باریدن گرفت. همه رفتند. چند نفری ماندند زیر آسمان و زیر پرچم حسین با آسمان اشک ریختند. https://eitaa.com/Basir_MN
. ♻️ ریشۀ اصلیِ قیامِ امام حسین 🖋 حضرت آیت‌الله سیّدعلی خامنه‌ای [۱]. نه می‌توانیم بگوییم که حضرت برای «تشکیلِ حکومت» قیام کرد، و نه می‌توانیم بگوییم حضرت برای «شهید شدن» قیام کرد. امام حسین - علیه‌السّلام - هدفِ دیگری داشت که رسیدنِ به آن «هدف»، حرکتی را می‌طلبید که این حرکت، یکی از این دو «نتیجه» را داشت. پس حکومت یا شهادت، هیچ‌کدام «هدف» نبودند، بلکه دو «نتیجه» بودند. [۲]. هدف آن حضرت عبارت بود از انجام‌دادنِ یک «واجبِ عظیم» از واجباتِ دین که آن را هیچ‌کس قبل از امام حسین انجام نداده بود؛ نه رسولِ اکرم این واجب را انجام داده بود، نه امیرالمؤمنین، نه امام حسن؛ چون زمینۀ انجامِ این واجب، در زمانِ امام حسین پیش آمد. [۳]. دو نوع انحراف وجود دارد: گاهی مردم، فاسد می‌شوند، امّا احکامِ اسلامی از بین نمی‌رود، امّا گاهی هم مردم، فاسد می‌شوند، هم حکومت‌ها، هم علمای دین، به‌طوری‌که حقایقِ اسلام، تحریف و منکر را معروف و معروف را منکر، و خطّ اسلام را «صدوهشتاد درجه» عوض می‌کنند. آن حکم، حکمِ «تغییرِ وضع» و «تجدیدِ حیات»، یا به‌تعبیرِ امروز، «انقلاب» است که مربوط به «برگرداندنِ جامعۀ منحرف به خطّ اصلی» و «تضمین‌کنندۀ زنده‌شدنِ اسلام» است، بعد از آن‌که مُشرف به مردن است، یا مرده و ازبین‌رفته است. مسأله این است که اگر جامعۀ اسلامی «منحرف» شد و این انحراف، به‌جایی رسید که «خوفِ انحرافِ کلّ اسلام» بود، تکلیف چیست؟! [۴]. افزون‌بر‌این‌که باید انحرافِ اساسی در دین رخ داده باشد، شرطِ دیگرِ انجامِ این حکم، آن است که «زمینه» و «موقعیّت» برای انجامِ آن، مساعد باشد؛ چون خدای‌متعال، به چیزی که «فایده» ندارد و «اثر» نمی‌بخشد، تکلیف نکرده است. البتّه مراد از فراهم‌بودنِ موقعیّت، این نیست که «خطر»ی در پی نباشد، بلکه غرض این است که «پیامِ» قیام، به مردم منتقل خواهد شد و مردم خواهند فهمید و در اشتباه، نخواهند ماند. وجودِ «خطر»، این «تکلیف» را ساقط نمی‌کند، بلکه این انجامِ این تکلیف، همیشه توأم با خطر است. در زمانِ ما، امام خمینی نیز از خطر نهراسید و هدف و تکلیفِ خود را قیام دانست. ازاین‎‌رو، انقلابِ اسلامی، پرتوی از قیامِ عاشورا است، با این تفاوت که آن قیام به نتیجۀ شهادت انجامید و این انقلاب، به نتیجۀ برپاییِ حکومتِ اسلامی. [۵]. در زمانِ امام حسین - علیه‌السّلام - هم «انحرافِ اساسی در اسلام» به‌وجود آمد و هم «فرصتِ مساعد برای اثرگذاری» پیدا شد. اوّلاً، بعد از معاویه، کسی به حکومت رسید که حتّی «ظواهرِ اسلام» را هم رعایت نمی‌کرد، چنان‌که اهلِ شُرب خَمر و فسادهای جنسیِ واضح و شعرسرایی بر رّد دین و مخالفتِ علنی با اسلام بود، ولی چون به‌عنوانِ ریاست بر جامعۀ اسلامی در قدرت قرار گرفته بود، نمی‌خواست اسمِ اسلام را براندازد. حاکمِ فاسد، جامعه را نیز فاسد می‌کند؛ چون بر جامعه و مردم، اثر می‌گذارد. ثانیاً، «زمینه» هم آماده است؛ یعنی فضای جامعۀ اسلامی، طوری است که ممکن است «پیامِ» امام حسین به گوشِ انسان‌ها در همان زمان و در طولِ تاریخ برسد، درحالی‌که اگر در زمانِ معاویه، امام حسین می‌خواست قیام کند، پیامِ او دفن می‌شد؛ زیرا سیاست‌ها به‌گونه‌ای بود که مردم نمی‌توانستند حقّانیتِ سخن را دریابند. ازاین‌رو، ایشان ده سال در زمانِ خلافتِ معاویه، امام بود، ولی قیام نکرد. [۶]. امام حسین قیام کرد تا آن واجبِ بزرگی را که عبارت از «تجدیدِ بنای نظام و جامعۀ اسلامی»، یا «قیام در مقابلِ انحرافاتِ بزرگ در جامعۀ اسلامی» است، انجام دهد، که این خودش، یک «مصداقِ بزرگِ امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر» است. [۷]. آن حضرت در مناسبت‌های مختلف، به همین معنا اشاره کرده است: وَعَلَی الاْسْلامِ الْسَّلامُ اِذ قَدْ بُلِيَتِ الاْمَّةُ بِراعٍ مِثْلَ يَزيدَ دیگر باید با اسلام، خداحافظی کرد، آن وقتی‌که اسلام به حاکمی مثلِ یزید، مبتلا گردد. وَ أَنِّی لَمْ أَخْرُجْ أَشِراً وَ لَا بَطِراً وَ لَا مُفْسِداً وَ لَا ظَالِماً وَ إِنَّمَا خَرَجْتُ لِطَلَبِ الْإِصْلَاحِ فِی أُمَّةِ جَدِّی أُرِيدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَنْهَى عَنِ الْمُنْكَرِ وَ أَسِيرَ بِسِيرَةِ جَدِّی وَ أَبِي‏ عَلِيِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ و همانا من براى سركشى و خودنمایی و فساد و ظلم‌، قیام نكردم، به‌یقین كه من برای اصلاح در میانِ امّتِ جدّم، قیام كردم و می‌خواهم به نیكی، سفارش و از بدی، نهی كنم، و مطابقِ سيرۀ جدّم، و پدرم على‌بن‌ابى‌طالب رفتار می‌نمایم. وَ أَنَا أَدْعُوکُمْ إِلى کِتابِ اللّهِ وَ سُنَّةِ نَبِیِّهِ، فَاِنَّ السُنَّةَ قَدْ أُمیتَتْ، وَ إِنَّ الْبِدْعَةَ قَدْ أُحْیِیَتْ و من شما را به کتابِ خدا و سنّتِ پیامبرش فرا مى‌خوانم؛ چراکه سنّتِ او را میرانده و بدعت را زنده کردند. (در خطبه‌های نمازِ جمعه، ۱۹ خرداد ۱۳۷۴). https://eitaa.com/Basir_MN
امشبی را شه دین در حرمش مهمان است مکن ای صبح طلوع..💔😭 [شب عاشورا] https://eitaa.com/Basir_MN
Mahmood Karimi - Makon Ey Sobh Tolou Shoor (128).mp3
6.8M
مکن ای صبح طلوع... 😭😭 حاج محمود کریمی https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸ماجرای حُرّ در عاشورا (سخنرانی کوتاه و شنیدنی حجت الاسلام فاطمی نیا) صوتی https://eitaa.com/Basir_MN