eitaa logo
بصیرت
369 دنبال‌کننده
7.6هزار عکس
5.4هزار ویدیو
29 فایل
چه‌بنویسم ؟! قلم‌مات ِ علی ست . نوشتند‌ مارا گدای ِ حسن . بصیرت وار باش مومن (: السلام‌ ُ علیڪ‌ َیا‌ بقیة‌ َ اللہ . کپی؟! نعم . نوکر ِ اهل‌بیت : @yahydar1395 .
مشاهده در ایتا
دانلود
جزئیات جدید لایحۀ عفاف و حجاب 🔸هفتۀ پیش سخنگوی دولت اعلام کرد که لایحۀ پیشنهادی قوه‌قضائیه درباره عفاف و حجاب در دولت تصویب و به مجلس ارسال شد. 🔹در این لایحه کشف حجابِ بانوان، برهنگی بدن و پوشیدن لباس‌های نازکِ بدن‌نما جرم‌انگاری شده و کسانی که این جرم‌ها را مرتکب شوند پس از شناسایی از طریق سامانه‌های هوشمند تا ۳ بار تذکر می‌گیرند و جریمۀ نقدی می‌شوند و درصورت تکرار جرم برای بار چهارم به مرجع قضایی معرفی خواهند شد. 🔹چنانچه جرم کشف حجاب در خودرو انجام شود، راننده تا دو بار تذکر می‌گیرد و جریمه می‌شود اما بار سوم هم جریمه شده و هم ماشین ۷ روز توقیفِ الکترونیک می‌شود. شناسایی و تذکر هم از طریق سامانه‌های هوشمند انجام می‌شود. 🔹مراجعه‌کنندگان به دستگاه‌های دولتی و عمومی هم چنانچه کشف حجاب کنند از دریافت خدمات اداری آن دستگاه محروم خواهند شد. 🔹در اماکن غیردولتی مانند فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، سینماها و اماکن ورزشی، تفریحی و هنری و... هم اگر کشف حجابی انجام شود آن مرکز بار اول اخطار تعطیلی می‌گیرد و بار دوم یک هفته و بار سوم دو هفته تعطیل خواهد شد. 🔹اگر افراد مشهور و تاثیرگذار کشف حجاب کنند مجازات آنان یک درجه شدیدتر می‌شود و ۳ ماه تا یک سال از فعالیت حرفه‌ای محروم می‌شوند. افرادی هم که در فضای مجازی کشف حجاب را تبلیغ کنند بار اول پلیس علاوه بر حذف صفحه‌شان به آن‌ها تذکر می‌دهد و اگر به فعالیتشان ادامه دهند بار دوم صفحه‌شان حذف می‌شود و ۳ تا ۶ ماه از دریافت خدمات اینترنتی محروم و جریمه نقدی می‌شوند و بار سوم به دادگاه معرفی خواهند شد. 🔹همچنین هیچ‌کس حق ندارد به‌اسمِ امر به معروف یا نهی از منکر با بانوانی که حجاب شرعی را رعایت نکرده‌اند برخورد فیزیکی کند، تهمت و افترا بزند یا آن‌ها را تهدید کرده و حریم خصوصی‌شان را نقض کند. درصورتی که کسی این کارها را بکند مجازات خواهد شد. ▫️ @basirat113_110 🔴شما هم در سهیم باشید.
⭕️چگونه در جنگ نرم قوی شویم؟ (بخش اول)   🔸 ، عرصه جدیدی از مبارزه است که با استفاده‌ از ابزارهای‌ غیر نظامی، برای غلبه بر حریف بکار گرفته می‌شود. ظاهر این جنگ، عدم بکارگیری ابزارهای غیر خشن در تقابل با دشمن است که در آن، ترکیبی‌ از تاکتیک‌ های روانی، الکترونیکی، اطلاعاتی، سایبری و اطلاعاتی به چشم می‌خورد، اما به دلیل تغییر دادن نگرش‌ها و دیدگاه‌ها، اثرگذاری‌ تخریبی‌آن به‌ مراتب بیش از معرکه نظامی است. 🔹در جنگ مسلحانه، افراد به ضرب گلوله‌ها جان خود را از دست می‌دهند و هر کشته، به نمادی از مقاومت، ایستادگی و الهام بخشی برای دیگران مبدل می‌شود. از نگاه اسلامی، رزمندگانی که در میدان جنگ سخت به خون می‌غلطند، روحشان سعادتمند می‌شود، حال‌آنکه در ، جسم‌ها و بدن‌ها سالم می‌مانند، اما ، به تسخیر مهاجمین درآمده و اسیر عقوبت‌ های اخروی می‌شود. نکته اینجاست که پس‌ از ناکامی‌ دشمنان در جنگ‌های نظامی و فتنه‌های سال‌های اخیر، موضوع‌ جنگ‌ نرم اکنون به‌صورت جدی در دستور کار بوده و جمهوری‌ اسلامی ایران هدف این هجمه و حملات طراحان این جنگ قرار گرفته است. در این‌باره گفتنی است؛ 1⃣ خمیرمایه انقلاب اسلامی و آنچه‌ مایه‌ دردسر و فلاکت برای‌ شده، عبارت است از انگیزه‌ های‌ دینی. به همین دلیل، اعتقادات‌ مردم با انواع شیوه‌ها هدف‌ قرار گرفته شده است. ظهور عرفان‌های کاذب، تشکیک سازماندهی‌شده در اصول و فروع دین، تشویق به رهایی از قیود دینی و پشت پا زدن به شرع، خرافاتی معرفی کردن افراد متدین، صرف میلیاردها دلار برای مقابله با نمادهای دینی همچون حجاب، زدن شعائر اسلامی از قبیل عزاداری‌ها و ایجاد تردید در حقانیت آن‌ها، شبهه افکنی در مقاومت و دفاع از آرمان‌ها، و تلاش برای بی‌تفاوت کردن مردم نسبت به ارزش‌ها و... نمونه‌ هایی‌ از برای خشکاندن ریشه ایمان، ابتدا در جوانان و سپس در سایر اقشار جامعه است. 2⃣یکی از مهم‌ترين‌ مؤلفه‌های‌ تغییر محاسبات‌ طرف‌ مقابل است، و برای دستیابی به این هدف، پروژه‌ ، با مقدمه ایجاد تردید در اذهان مردم در دستور کار قرار دارد. از جمله اقدامات دشمن، فشارهای سنگین و تحریم ها است که برای به ثمر نشاندن این هدف صورت می‌پذیرد؛ به‌ویژه اینکه پروپاگاندای سنگینی، برای‌ ناامید کردن‌ مردم از اصل نظام، با سوءاستفاده از ولنگاری ایجادشده در فضای مجازی و سم‌پاشی شبکه‌های ماهواره‌ای، در حال انجام است. ... ▫️ @basirat113_110 🔴شما هم در سهیم باشید.
⭕️چگونه در جنگ نرم قوی شویم؟ (بخش دوم)   🔸 ، عرصه جدیدی از مبارزه است که با استفاده‌ از ابزارهای‌ غیر نظامی، برای غلبه بر حریف بکار گرفته می‌شود. ظاهر این جنگ، عدم بکارگیری ابزارهای غیر خشن در تقابل با دشمن است که در آن، ترکیبی‌ از تاکتیک‌ های روانی، الکترونیکی، اطلاعاتی، سایبری و اطلاعاتی به چشم می‌خورد، اما به دلیل تغییر دادن نگرش‌ها و دیدگاه‌ها، اثرگذاری‌ تخریبی‌آن به‌ مراتب بیش از معرکه نظامی است. 💠پس‌ از ناکامی‌ دشمنان در جنگ‌های نظامی و فتنه‌های سال‌های اخیر، موضوع‌ جنگ‌ نرم اکنون به‌صورت جدی در دستور کار بوده و جمهوری‌ اسلامی ایران هدف این هجمه و حملات طراحان این جنگ قرار گرفته است. در این‌باره گفتنی است؛ 3⃣در ، بسیار تعیین‌کننده است، و برخلاف نبرد سخت که گاهی ضربات مقطعی می‌تواند مؤثر باشد، نتایج کوتاه‌مدت، تعیین‌کننده نیستند، و باید برای حصول نتیجه صبر کرد. بستر این‌ جنگ در واقع، است و طرفی می‌تواند در آن برنده باشد که بداند برای غلبه، صبر لازم است. از این‌رو، برنامه‌های مقطعی و گذرا برای غلبه بر جنگ نرم حریف، کارساز نیست و باید بر آن مداومت داشت، کما اینکه نیز همین شیوه را پی می‌گیرد و برای نتیجه بخشی و همراه کردن جامعه با نظرات خود، ده‌ها سال‌ کار شبانه‌روزی می‌کند. 🔹افزون بر این، چنانچه دشمن در یک جبهه جنگ نرم، زمین بخورد، به مفهوم عقب‌نشینی نیست، بلکه برای حمله‌ای جدید آماده می‌شود. به‌ عنوان نمونه، زمانی تلاش حریف بر این هدف متمرکز بود که دفاع مقدس را زیر سؤال ببرد، اما پاتک نیروهای انقلابی آنچنان سنگین بود که همگرایی تقریباً کاملی درباره حقانیت رزمندگان و دفاع مقدس در جامعه شکل گرفت. جبهه‌ نبرد نرم اکنون متفاوت شده و دفاع پیش‌دستانه از کیان نظام اسلامی، با حمایت از جبهه مقاومت و تقویت توان نظامی، در مرکز هجمه‌های تبلیغاتی و روانی قرار گرفته است. با این حساب، هدف‌ قرار دادن‌ معنویت‌ جامعه و در مردم، با هدف در تحقق آرمان‌ها در مدت‌ زمان طولانی، از جمله رئوس آسیب‌ هایی است که در این نوع از جنگ، روی آن‌ها به‌ صورت‌ کارشناسی‌ شده و تخصصی تمرکز می‌شود. 🔹برای‌ دفاع‌ و مقابله، طبعاً باید ابزارهای مناسب بکار گرفته شوند؛ تسلیحاتی‌ از جنس اعتقاد و ایمان راسخ به بنیان‌های ارزشی دینی و انقلابی. به فرموده : «امروز نیاز مهم کشور ما این است که جوان‌ های‌ ما مجهز بشوند به انواع ، سلاح‌ های جنگ نرم؛ یعنی و ... نسل جوانی که ما امیدهایمان را به آن دوخته‌ایم - [چون] آینده این کشور دست شما جوان‌هاست، امید به جوانه است - بایستی پولادین، محکم، با عزم، با بصیرت بداند که چه‌ کار می‌خواهد بکند، به کجا می‌خواهد برسد و چگونه باید این راه را طی کند؛ این احتیاج دارد به معارف‌ اهل‌ بیت (ع) که سلاح مصونیت بخش جامعه و نظام اسلامی و اسلام و مسلمین است». [۹۸/۱۱/۲۶] ... ▫️ @basirat113_110 🔴شما هم در سهیم باشید.
⭕️چگونه در جنگ نرم قوی شویم؟ (بخش سوم و پایانی)   🔸 ، عرصه جدیدی از مبارزه است که با استفاده‌ از ابزارهای‌ غیر نظامی، برای غلبه بر حریف بکار گرفته می‌شود. ظاهر این جنگ، عدم بکارگیری ابزارهای غیر خشن در تقابل با دشمن است که در آن، ترکیبی‌ از تاکتیک‌ های روانی، الکترونیکی، اطلاعاتی، سایبری و اطلاعاتی به چشم می‌خورد، اما به دلیل تغییر دادن نگرش‌ها و دیدگاه‌ها، اثرگذاری‌ تخریبی‌آن به‌ مراتب بیش از معرکه نظامی است. 💠درباره لزوم قوی شدن در عرصه جنگ نرم، توجه به نکات ذیل ضروری به نظر می‌رسد: 1⃣ورود نخبگان به مسائل مهم کشور اعم از سیاسی، فرهنگی، اعتقادی و بصیرت‌ بخشی‌ به‌ جوانان. بسیاری از صاحبان قلم و خطابه هستند که ترجیح داده‌اند گوشه عزلت برگزینند و به نگارش خاطره و کتاب روی آورند، در حالی‌ که اکنون، وقت‌ نقش‌ آفرینی و بیان‌ استدلال‌ های‌ قوی برای قانع کردن نسل جوان به ادامه راه انقلاب است. تنها در این صورت است که افسران‌ جنگ‌ نرم با بالاترین آمادگی و راسخ‌ترین اراده‌ها وارد میدان شده و رویش‌های انقلاب با سرعت بیشتری اتفاق می‌افتد. 2⃣از آنجا که اسلام و آموزه‌های دینی، بخش لاینفک انقلاب است، باید به مباحث و موضوعات‌ اخلاقی‌ و معنوی اهمیت وافری داده شود. تنها کسانی می‌توانند در مسیر دفاع از انقلاب، محکم و مستحکم گام بردارند، که شاخصه‌ های‌ ایمانی و آموزه‌های‌ اخلاقی در آن‌ها به اعلا درجه باشد. یکی از بزرگترین نمونه‌های این حقیقت، سردار آسمانی، حاج‌ قاسم‌ سلیمانی است که در اوج اخلاق و معنویت، پای‌ کار نظام و انقلاب بود و شیوه سلوک او به الگویی برای جوانان در حراست از نظام اسلامی تبدیل‌ شده است. فرمانده شهید سپاه قدس برای صاحبخانه‌ ای که ایشان در جریان عملیات آزادسازی البوکمال، از آن منزل به‌ عنوان مقر استفاده کردند، نامه طلب حلالیت نوشتند و حتی شماره تلفن خود را برای جبران خسارت احتمالی در انتهای آن مرقوم کردند؛ این در حالی است که برخی با امنیت حاصل‌ شده از جانفشانی سلیمانی‌ها، به چپاول اموال عمومی و غارت بیت‌المال مشغول بودند! از طرفی، در وصیتنامه ایشان می‌بینیم که دو بار از کلیدواژه «اهل‌بیت (ع)» استفاده شده و به این ذوات مقدسه توسل جسته‌اند. در حقیقت، فرمانده شهید سپاه قدس را باید بزرگترین الگو در جنگ سخت و نرم در عصر حاضر و برای جامعه اسلامی و نسل جوان دانست که تبیین شخصیت ایشان، قوی‌ترین آموزش در مواجهه با جنگ نرم به شمار می‌آید.   3⃣هدفمندی و نظارت‌ بر شبکه‌ های‌ اجتماعی. بدون شک، امروز کلید فضای مجازی و تعیین قواعد آن به دست حریفی است که سال‌هاست در پشت مرزهای جغرافیایی و عقیدتی متوقف‌ شده و به این ابزار به‌ عنوان مهم‌ترین عامل پیروزی نگاه می‌کند. از این‌رو، یله و رها بودن این فضا، به مفهوم بازی در زمین دشمن و گناهی بزرگ است که تجدیدنظر جدی و ورود نهادهای فرا قوه‌ای همچون شورای عالی فضای مجازی به این عرصه، بسیار ضروری به نظر می‌رسد. و بالاخره اینکه همچون دفاع مقدس، نیازمند نقش‌آفرینی مجاهدانی است که حاضر به فداکاری و جانبازی برای ایجاد مقدمات ظهور منجی عالم بشریت (عج) هستند، و این رمزی است که بی‌تردید، پیروزی قطعی و نهایی را به ارمغان می‌آورد. ▫️ @basirat113_110 🔴شما هم در سهیم باشید.
🔺مفهوم سازی و درک چند بعدی از جنگ های نوظهور 🔹 مفهوم سازی جنگ ترکیبی مقاله‌ای است که طی سال ۲۰۰۵ میلادی توسط ژنرال جیمز متیس و سرگرد فرانک هافمن ارائه شده ، که در قالب یک تحقیق در موسسه تحقیقاتی نیروی دریایی ایالات متحده به چاپ رسیده است. این دو نویسنده به واقعیت‌های اشاره دارند که برتری نظامی و متعارف امریکا را نه تنها با چالش جدی از سوی کشورهای ضعیف تر مورد بحث قرار می دهد، بلکه مخالفان غیر دولتی از طریق استفاده ترکیبی از فناوری های پیشرفته موقعیت بسیار "مبهم و جدیدی" را برای مقابله با تکنولوژی و فناوری ارتش ایالات متحده در یک محیط خاکستری ایجاد خواهند کرد. 🔸کشورهایی که دارای نیروهای متعارف پیشرفته هستند، احتمالاً با رویه های غیرمجاز و تاکتیک هایی مواجه می شوند که نشان دهنده یک مزیت جدید به شمار می رود.دشمنان از تروریسم، شورشیان، تاکتیک های چریکی ،از ظرفیت و توانایی های ضعیف تر خود در مقابل  یک یا چند نیروی متعارف نظامی قرار می‌گیرند و به احتمال زیاد این نوع تهدیدات توسط تشکل های شبه نظامی سازمان یافته و بر اساس پیشینه های قومی، سندیکاهای جنایی سازمان یافته و همچنین حملات سایبری به زیرساخت‌های نظامی و غیرنظامی راهبردی مانند: شبکه های سیاسی مالی بین‌المللی و سازمان های ارتباطی انجام خواهد گرفت. ▫️ @basirat113_110 🔴شما هم در سهیم باشید.
جنگ‌ نرم، جنگ سایبری، و تکنیک ها (بخش اول) 🔹امروزه با پیشرفت امکانات سایبری و گسترش کاربرد آن در جوامع، متفکران عرصه با تکیه بر امکانات جدید، به عملیاتی کردن طرح های خود می‌پردازند. «جنگ‌ نرم» در مقایسه با جنگ سخت بسیار کم هزینه تر است. آسیب های ‌اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی، جامعه را در مسیر فروپاشی و تزلزل قرار می‌دهد و علایق ملی و روابط اجتماعی را مختل میکند. در تمام جنگها به مثابه ابزاری برای و تبلیغات جنگی از سوی کشورها مورد استفاده قرار می‌گرفته‌‌اند که نویسندگان، خبرنگاران، تولیدکنندگان خبری و مطبوعاتی، عکاسان و... سربازان آن به شمار می روند و سلاح آنها رادیو، تلویزیون، اینترنت، فضای مجازی و...است. 🔸امروزه با اندک مطالعه ای درباره تاکتیک ها و روش های به راحتی می‌توان مشاهده کرد که دشمنان نظام مقدس اسلامی و ولایت فقیه، چگونه در قالب لشگرهای گوناگون سایبری به ارزش ها و آرمان های ایران اسلامی حمله می‌کنند. تاریخ بشریت، سرشار از شواهد و اسنادی است که از وجود جنگ و درگیری میان انسان ها حکایت می‌کند؛ زیرا از همان دوران آغازین، تقابل منافع و تلاش برای به دست آوردن منافع بیشتر در میان انسان ها وجود داشته و همانطور که قرآن کریم میفرماید: «خلق الانسان هلوعاً، انسان حریص و بی‌صبر و شکیب آفریده شده است». این حرص، زیاده خواهی و افزون طلبی باعث به وجود آمدن درگیری های گوناگون در طول زندگی بشر شده است. 🔹با پیشرفت روز افزون امکانات و تکامل علمی جوامع، نیز روز به روز پیشرفته تر و پیچیده تر شد و گونه های مختلفی به خود گرفت. در دنیای امروز یکی از مؤثرترین، خطرناک ترین و فعال ترین انواع جنگ، است. این جنگ، سلاحی‌ برّنده است که با بهره گیری از علوم دنیای مدرن مانند روانشناسی، جامعه شناسی و... توانسته است، با کم‌ترین امکانات و تجهیزات، تأثیرگذاری بسزایی در جوامع داشته باشد. امروزه با پیشرفت امکانات سایبری و گسترش کاربرد آن در جوامع، متفکران عرصه جنگ نرم با تکیه بر امکانات جدید، به عملیاتی کردن طرح های خود می پردازند. این سلسله نوشتار، پژوهشی بسیار مختصر درباره با تکیه بر ابزارهای جدید است. ... ▫️ @basirat113_110 🔴شما هم در سهیم باشید.
🔺جنگ نرم، جنگ سایبری، و تکنیک ها (بخش دوم) 🔸با پیشرفت روز افزون امکانات و تکامل علمی جوامع، نیز روز به روز پیشرفته تر و پیچیده تر شد و گونه های مختلفی به خود گرفت. در دنیای امروز یکی از مؤثرترین، خطرناک ترین و فعال ترین انواع جنگ، است. این جنگ، سلاحی‌ برّنده است که با بهره گیری از علوم دنیای مدرن مانند روانشناسی، جامعه شناسی و... توانسته است، با کم‌ترین امکانات و تجهیزات، تأثیرگذاری بسزایی در جوامع داشته باشد. 💠انواع جنگ ها؛ جنگ ها و تهدیدها را می توان به دو شاخه اصلی تقسیم کرد: جنگ سخت یا تهدید سخت، و جنگ‌ نرم یا تهدید نرم 1⃣«جنگ سخت»؛ این نوع جنگ، متکی به روش های فیزیکی و عینی، همراه با اعمال و رفتارهای خشونت آمیز، و براندازی آشکار، و با استفاده از شیوه زور و اجبار، و حذف دفعی و اشغال سرزمین است». این نوع جنگ محسوس، واقعی و عینی است به گونه ای که بر قدرت سخت، یعنی عِدّه و عُدّه بنا شده است. در این گونه از جنگ به طور عمومی کسی پیروز است، که افراد و سلاح های بیشتر و پیشرفته تر در اختیار داشته و در تفکّر جنگی پیشگام تر باشد. از مهم ترین ویژگی های جنگ سخت آن است که همراه با خونریزی بوده، هدف آن تسخیر سرزمین و تغییر نظام سیاسی یک کشور می باشد. 2⃣«جنگ نرم»؛ ، جنگی است نامحسوس، بدون درگیری مستقیم و بدون استفاده از ابزارهای خشونت آمیز ولی تأثیرگذار، که ممکن است به صورت تدریجی یا سریع باشد، البته آثار و پیامدهای آن ماندگارتر است. در این‌ جنگ، افکار و رفتارِ افراد جامعه، هدف اصلی است؛ زیرا با تغییر افکار و رفتار یک‌ جامعه، شهروندان آن به منزله سربازان خودی با هزینه و تلفات بسیار ناچیز اقدام به تغییر نظام سیاسی می کنند و سرزمین‌ خود را در اختیار قرار می‌دهند. 💠تفاوت بین جنگ نرم و جنگ سرد 🔹جنگ سرد اصطلاحی است که به دوره پس از جنگ جهانی دوم تا زمان فروپاشی شوروی سابق در سال ۱۹۹۱ میلادی اطلاق می‌شود. به واقع جنگ سرد شامل دو عامل بود؛ یکی جنگ اندیشه ها و ایدئولوژی ها و دیگری مسابقه تسلیحاتی. جنگ اندیشه ها و ایدئولوژی ها برای تسلط بر عقاید و اراده انسان ها از سوی بلوک شرق و غرب به کار گرفته شد و مسابقه تسلیحاتی برای نشان دادن برتری نظامی دو بلوک بر یکدیگر به کار می‌رفت. با هدف‌ و در ارکان سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، ایدئولوژی و... و تحول‌ اساسی درباورهای‌ یک‌ ملت به کار می رود. 💠تاریخچه جنگ نرم 🔹 اصطلاحی جدیدی برای تفکری قدیمی است. این فکر در کهن ترین منابع تاریخ جنگ کشورها یافت می شود. «این که چه زمانی انسان به فکر استفاده از چنین ابزاری افتاد و آن را به کار گرفت دقیقاً مشخص نیست. شاید بتوان گفت نخستین سنگ بنای این فکر زمانی نهاده شد که انسان در برخورد با انسان دیگر یا جانوران متوجه شد که می تواند علاوه بر قدرت فیزیکی از یکسری عوامل دیگر نظیر فریاد کشیدن، حرکت های گمراه کننده و... استفاده کند». [۲] «تفکر استفاده از در کهن ترین متون استراتژیک نظامی مانند کتاب «هنر جنگ» سون تزو که پنج قرن قبل از میلاد در چین می زیست نیز یافت می شود. سون تزو بر اهمیت نابود کردن میل دشمن به جنگ تأکید دارد. او همچنین می نویسد که می توان از راه پراکندن داستان هایی درباره خیانت رهبران مورد اعتماد و نیروهای فرماندهی دشمن، اهدافی را به دست آورد. این کتاب همچنین توصیه می کند که برای به وجود آوردن ترس و هراس باید از برخوردی که پایان تلخی داشته باشد پرهیز کرد و پیروزی را با حداقل هزینه به دست آورد». ... ▫️ @basirat113_110 🔴شما هم در سهیم باشید.
🔺جنگ نرم، جنگ سایبری، و تکنیک ها (بخش سوم) 🔸با پیشرفت روز افزون امکانات و تکامل علمی جوامع، نیز روز به روز پیشرفته تر و پیچیده تر شد و گونه های مختلفی به خود گرفت. در دنیای امروز یکی از مؤثرترین، خطرناک ترین و فعال ترین انواع جنگ، است. این جنگ، سلاحی‌ برّنده است که با بهره گیری از علوم دنیای مدرن مانند روانشناسی، جامعه شناسی و... توانسته است، با کم‌ترین امکانات و تجهیزات، تأثیرگذاری بسزایی در جوامع داشته باشد. 💠تفاوت بین جنگ نرم و جنگ سخت 🔹برخی بیست تفاوت اساسی میان جنگ نرم و جنگ سخت شمرده اند، که در اینجا تنها به چند نمونه از تفاوت های میان دو جنگ به گونه ای گذرا اشاره می‌شود؛ 1⃣ در مقایسه با جنگ سخت بسیار کم هزینه تر است. برای نمونه، دو جنگ عراق و افغانستان بیش از هفتصد میلیارد دلار برای آمریکا هزینه داشت؛ در حالی که کودتای مخملی گرجستان و مصر تنها با هزینه ده میلیون دلار به سرانجام رسید. 2⃣در بسیاری از مواقع، پیروزی‌ در بسیار سریعتر از جنگ سخت به دست می آید. برای نمونه، در جنگ های نخست، اغلب سخن از سال های متمادی است، در حالی که پیروزی در جنگ نرم گاهی چند ماهه به دست می آید. 3⃣در ، شهروندان کشورِ هدف به عنوان سربازان کشور حمله کننده، عمل می کنند، و اگر تلفاتی هم باشد از خود شهروندان کشورِ هدف است نه کشورِ حمله کننده. 4⃣کشته های جنگ سخت، قهرمانان آن کشور به حساب می آیند، در حالی که تلف‌ شدگان‌ به طور عمده مورد تنفر ملت هستند؛ یک پسر معتاد یا یک دختر ولگرد هرگز قهرمان یک کشور نیستند، در حالی که هر دو از تلفات جنگ نرم می‌باشند. 5⃣پیروزی‌ در ، پیروزی ماندگارتری در مقایسه با پیروزی در جنگ سخت است؛ چرا که پس از پیروزی در جنگ سخت، گروه های مقاومت مردمی و ارتش های آزادی بخش برای آزادسازی کشور شکل می‌گیرد، در حالی که در جنگ‌ نرم این خود شهروندان هستند که را به خانه خویش دعوت می‌کنند و بطور طبیعی مقاومتی نیز شکل نخواهد گرفت. 6⃣اگر گروه های مقاومت در کشوری که در جنگ سخت شکست خورده است نتوانند به پیروزی دست یابند، شیوه جنگ را عوض می‌کنند؛ در حالی‌که در اصلاً تفکر مقاومت شکل نمی‌گیرد. برای مثال دو کشور آلمان و ژاپن پس از شکست در جنگ جهانی دوم، وارد جنگ اقتصادی با کشورهای فاتح شدند و خود را پس از چند سال دومین و سومین اقتصاد برتر جهان نامیدند؛ در حالی که کشور شکست خورده در دارای روحیه خودباختگی و انفعال فرهنگی سیاسی و اقتصادی در برابر کشور فاتح است. 7⃣شلیک اولین گلوله در جنگ سخت همه را هوشیار می‌کند، در حالی که نامحسوس و بی سر و صداست و گاهی تا درون خانه ها آمده است، اما هنوز اهالی خانه در خواب هستند. ... ▫️ @basirat113_110 🔴شما هم در سهیم باشید.
🔺جنگ نرم، جنگ سایبری، و تکنیک ها (بخش پنجم) 🔸با پیشرفت روز افزون امکانات و تکامل علمی جوامع، نیز روز به روز پیشرفته تر و پیچیده تر شد و گونه های مختلفی به خود گرفت. در دنیای امروز یکی از مؤثرترین، خطرناک ترین و فعال ترین انواع جنگ، است. این جنگ، سلاحی‌ برّنده است که با بهره گیری از علوم دنیای مدرن مانند روانشناسی، جامعه شناسی و... توانسته است، با کم‌ترین امکانات و تجهیزات، تأثیرگذاری بسزایی در جوامع داشته باشد. 💠تکنیک ها و روشهای اجرایی جنگ نرم 🔹تمام روش های‌ اجرایی و تاکتیک های‌ مبتنی بر اصول شناخته شده روانشناسی و نظریه های مورد قبول آن علم است. هر متخصص جنگ نرم باید بر دانش روانشناسی و جامعه شناسی تسلط داشته باشد تا بتواند نیازهای بشری، انگیزه ها و واکنش های افراد و جوامع را شناسایی کند؛ اینکه یک انسان در هنگام غلبه ترس چگونه عمل می‌کند، عصبانیت در چه زمانی سودمند و در چه زمانی زیانبار است، علل اضطراب و احساس عدم اطمینان و از دست دادن امنیت چگونه در انسان شکل می‌گیرد و یا برطرف می‌شود، عوامل و اثر هیجان هایی چون خشم، نفرت و... چه می باشد، عوامل ایجاد کننده شجاعت یا ترس در انسان چیست، نشانه های نزدیک بودن فروپاشی عصبی چه می باشد، راه های جلوگیری از آن چیست، آداب و رسوم و تعصبات قومی هر ملتی چیست و میزان پایبندی افراد به آن آداب به چه میزان است و... که تمام آنها به حالت های روانی و درونی انسان ها و جوامع مختلف برمی‌گردد و تکنیک های‌ جنگ‌ نرم براساس آن ها طراحی و اجرا می شود. در بخش های بعدی این نوشتار به چند تکنیک عمده و اصلی اشاره می‌شود. ... ▫️ @basirat113_110 🔴شما هم در سهیم باشید.
🔺جنگ نرم، جنگ سایبری، و تکنیک ها (بخش ششم) 🔸با پیشرفت روز افزون امکانات و تکامل علمی جوامع، نیز روز به روز پیشرفته تر و پیچیده تر شد و گونه های مختلفی به خود گرفت. در دنیای امروز یکی از مؤثرترین، خطرناک ترین و فعال ترین انواع جنگ، است. این جنگ، سلاحی‌ برّنده است که با بهره گیری از علوم دنیای مدرن مانند روانشناسی، جامعه شناسی و... توانسته است، با کم‌ترین امکانات و تجهیزات، تأثیرگذاری بسزایی در جوامع داشته باشد. 💠تکنیک های جنگ نرم 1⃣تکنیک شایعه 🔹در طول تاریخ به به صورت یک پدیده اجتماعی ـ روانی و با ابعاد گسترده نگریسته شده است. این پدیده به عنوان یک معضل اجتماعی در جوامع، ریشه ای تاریخی دارد. در طول مبارزه و جنگ ها، کشورهای متخاصم با ایجاد و انتشار می‌کوشند نیروهای دشمن را ناامید، و روحیه جنگی آنها را تخریب کنند؛ شایعاتی مانند قتل یک فرمانده، نرسیدن توان کمکی، رسیدن نیروهای تازه نفس به دشمن و... باعث تسلیم دسته جمعی یا از هم پاشیدگی نیروها شده است. برای نمونه، در جنگ احد شایعه کشته شدن پیامبر (ص) را پخش کردند، یا معاویه شایعات بسیار گسترده و فراوانی را ضد امیرالمومنین (ع) منتشر ساخت، تا جایی که برخی از مردم در مسلمان بودن آن حضرت دچار تردید شدند و... ؛ در جهان کنونی نیز به دلیل کارایی و میزان تاثیر چشمگیر ، این پدیده به عنوان یک‌ وسیله‌ مهم‌ و اساسی، و حربه‌ای‌ خطرناک در به کار گرفته می شود. 🔸تعریف شایعه 🔹 پدیده ای مخرب و خطرناک است که معمولا از یک خبر ناشی شده و یا بی اساس، بر پایه یک جنجال و هیاهو ایجاد می‌شود و در افکار عمومی جا می‌گیرد؛ تا جایی که روحیه مردم را تضعیف و ناامید می کند و یا امنیت ملی را به خطر می اندازد، و بلای بی اعتمادی در بین مردم یک کشور گسترش می یابد. از دیدگاه دینی، معمولا مجموعه ای از غیبت، تهمت، استهزاء و حتی گاهی دشنام است. قران کریم، انسان را از دنباله روی و پخش سخنان و اخبار، بدون علم و اطمینان نهی فرموده است. همچنین رهبر انقلاب را یکی از مصادیق بارز «قول به غیر علم» دانسته، میفرماید: بخشی از کارهای مشکلی که در جوامع به وجود می‌آید و امروزه در جامعه خودمان هم هست، همین «قول به غیر علم» است... مواظب باشید که بدون علم، بدون اطلاع، به اتکای هوای نفس نباشد، به اتکای شایعه نباشد، حدس و گمان نزنید که متاسفانه امروز در جامعه ما تا حدود زیادی این بیماری رایج است. ... ▫️ @basirat113_110 🔴شما هم در سهیم باشید.
جنگ نرم، جنگ سایبری، و تکنیک ها (بخش هفتم) 🔸با پیشرفت روز افزون امکانات و تکامل علمی جوامع، نیز روز به روز پیشرفته تر و پیچیده تر شد و گونه های مختلفی به خود گرفت. در دنیای امروز یکی از مؤثرترین، خطرناک ترین و فعال ترین انواع جنگ، است. این جنگ، سلاحی‌ برّنده است که با بهره گیری از علوم دنیای مدرن مانند روانشناسی، جامعه شناسی و... توانسته است، با کم‌ترین امکانات و تجهیزات، تأثیرگذاری بسزایی در جوامع داشته باشد. 💠تکنیک های جنگ نرم 2⃣تکنیک مرغ 🔹این تکنیک از قدیمی ترین روش های جنگ نرم در طول تاریخ به شمار می‌آید. باید اصل‌ این‌ تکنیک را بر در طرف مقابل بنا کرد. رجزخوانی در میدان های مبارزه، نمونه بارزی از به کارگیری این روش است که امروزه در علم جنگ نرم شهرت یافته است. 🔸علت نام گذاری «تکنیک مرغ» 🔹در قصه های کودکانه مغرب زمین، «مرغ» سمبل‌ ترس است. به همین سبب، به‌ فرد ترسو «مرغ‌ دل» گفته می شود؛ همانگونه که در فرهنگ ایرانی به انسان ترسو «بزدل» می گویند. در اروپای قدیم هرگاه میان دو نفر اختلاف مهمی پیش می آمد، یکدیگر را به دوئل با شمشیر فرا می‌خواندند. پس از اختراع اسلحه، دوئل با سلاح رواج یافت. اما امروزه به دلیل غیرقانونی بودن دوئل با سلاح، نوع دیگری از آن در میان برخی افراد رواج دارد که با ماشین به دوئل می پردازند؛ به این صورت که دو طرف روبروی یکدیگر با فاصله معینی قرار می گیرند و در یک لحظه به سمت همدیگر حرکت می کنند. در این هنگام هر راننده ای که به دلیل ترس از مرگ، از مسیر مستقیم منحرف شود، مرغ‌ دل نام می گیرد. این تکنیک یکی از موثرترین‌ روش های است و تنها کسی در میدان باقی می ماند که جسارت و شجاعت بیشتری دارد. نمونه بارز این روش را پیشتر در میدان مذاکرات هسته ای شاهد بودیم که هر یک از طرفین با اهرم هایی گوناگون قصد داشت اهداف خود را به پیش ببرد. 🔸مبنای علمی «تکنیک مرغ» 🔹این تکنیک برگرفته از اصل «تضادها» است که در روانشناسی جبرانی «ادکر» روانشناس آمریکایی مطرح شده است. براساس اصل تضادها، ما سه شاخه تضاد داریم؛ تضاد «نزدیکی ـ نزدیکی»، تضاد «دوری ـ نزدیکی» و تضاد «دوری ـ دوری». بیشترین فشار روانی بر افراد در انتخاب گزینه، در هنگام تضاد «دوری ـ نزدیکی» است؛ چون در هنگام انتخاب بین «بد و بدتر» یا «خوب و خوبتر» فشار روانی کمتری در مقایسه با هنگام انتخاب میان «خوب و بد» بر انسان تحمیل میشود. انسان در هنگام جهد با این تضاد، گاهی مقاومت روحیه او شکسته شده و میدان را خالی می‌کند. 3⃣تکنیک قورباغه 🔹می‌گویند سیستم عصبی به گونه ای است که اگر آب پیرامونی او را کم کم گرم کنیم، فلج خواهد شد. در فرانسه برای پختن قورباغه، آن را زنده در دیگ آب قرار می دهند و حرارت را کم کم زیاد می کنند و قورباغه زنده زنده پخته می شود. در این‌ تکنیک به گونه ای ، و بینش‌ های‌ اجتماعی کشور هدف را تغییر می دهند، که افراد ، متوجه تغییرات نشوند و در نتیجه به مقابله با آن برنخیزند. برای نمونه کافی است نگاهی به عرصه سینما و تلویزیون بیندازیم و سیر پوشش زنان و کیفیت ارتباط با نامحرم را از اوایل دهه شصت تا امروز بررسی کنیم. با نگاهی گذرا خواهیم دید که در طی حدود چهل سال به گونه ای فرهنگ و نگاه مخاطبان را عوض کرده اند که خود آنها نیز متوجه نشده اند، به صورتی که اگر می خواستند برای نمونه، یکی از شخصیت ها یا دیالوگ های برخی سریال ها و فیلم های امروزی را در چهل سال پیش به نمایش درآورند، با اعتراض روبرو می شدند، ولی با تغییر تدریجی ذائقه افراد، شاهد کمترین واکنش هستیم و گاهی هیچ واکنشی مشاهده نمی شود. ... ▫️ @basirat113_110 🔴شما هم در سهیم باشید.
✅ تعریفی از جنگ ترکیبی: 🔺جنگ ترکیبی، به راهبرد پیچیده‌ای اطلاق می‌شود که ترکیبی از نبرد‌های متعارف، نامتعارف، سایبری، روانی و اطلاعاتی را در خود جای می‌دهد و متناسب با آن طیف گسترده‌ای از ابزار‌ها را به شیوه متقارن یا نامتقارن درنبردی غیرخطی مورداستفاده قرار می‌دهد. ابعاد و مؤلفه‌های این جنگ که اصطلاحاً به آن جنگ هیبریدی می‌گویند، فعالیت‌های نظامی متعارف و غیرمتعارف، جنگ تبلیغاتی و رسانه‌ای، جنگ اقتصادی و انواع تحریم‌ها جنگ سایبری، دیپلماسی و مذاکره، جنگ روانی و اطلاعاتی، تروریسم، شورش و ناآرامی اجتماعی را شامل می‌شود. ▫️ @basirat113_110 🔴شما هم در سهیم باشید.
🔻تعریفی که طی ادوار گذشته در خصوص جنگ ترکیبی مطرح‌شده درواقع نشات گرفته از کنفرانس امنیتی مونیخ در سال 2015، است. ▪️کنفرانس امنیتی مونیخ؛ «جنگ هیبریدی را ترکیبی از چندین ابزار جنگی متعارف و نامتعارف» تعریف کرده است که این ابزارها عبارت‌اند از: (دیپلماسی، جنگ اطلاعاتی و تبلیغات، حمایت از ناآرامی‌های محلی، نیروهای نامنظم، نیروهای ویژه، نیروهای نظامی منظم، جنگ اقتصادی و حملات سایبری) است. 💢اما در عصر حاضر ،دو بعد کاملا جدید از جمله «صلح پایدار» و «کنترل مهاجرت» نیز به آن افزوده شده است. ▫️ @basirat113_110 🔴شما هم در سهیم باشید.
🔻تعریفی که طی ادوار گذشته در خصوص جنگ هیبریدی مطرح‌شده درواقع نشات گرفته از کنفرانس امنیتی مونیخ در سال ۲۰۱۵،است. ▪️کنفرانس امنیتی مونیخ۲۰۲۳؛ «جنگ هیبریدی را ترکیبی از چندین ابزار جنگی متعارف و نامتعارف» تعریف کرده است که این ابزارها در قرن ۲۱،عبارت‌اند از: ۱دیپلماسی، ۲جنگ اطلاعاتی و تبلیغات، ۳حمایت از ناآرامی‌های محلی، ۴نیروهای نامنظم، ۵نیروهای ویژه، ۶نیروهای نظامی منظم، ۷جنگ اقتصادی، ۸ حملات سایبری و دستکاری اطلاعات ، ۹حفظ صلح پایدار، ۱۰ کنترل مهاجرت در نظام بین المللی. ▫️ @basirat113_110 🔴شما هم در سهیم باشید.
🔺جنگ نرم، جنگ سایبری، و تکنیک ها (بخش هشتم) 🔸با پیشرفت روز افزون امکانات و تکامل علمی جوامع، نیز روز به روز پیشرفته تر و پیچیده تر شد و گونه های مختلفی به خود گرفت. در دنیای امروز یکی از مؤثرترین، خطرناک ترین و فعال ترین انواع جنگ، است. این جنگ، سلاحی‌ برّنده است که با بهره گیری از علوم دنیای مدرن مانند روانشناسی، جامعه شناسی و... توانسته است، با کم‌ترین امکانات و تجهیزات، تأثیرگذاری بسزایی در جوامع داشته باشد. 4⃣تکنیک ابهام 🔹یکی از جملات معروف در جنگ نرم، این جمله است: ، قدرت می آورد. تکنیک‌ ابهام می تواند شامل «مبهم گویی» و «عملکرد و قدرت مبهم» باشد. یکی از اصولی که کشورها و حتی افراد معمولی در هنگام درگیری از ان استفاده می کنند، است؛ زیرا اگر در هنگام نبرد شناخت کاملی از طرف مقابل به دست آید، نقاط قوت و ضعف او به اسانی تشخیص داده می شود و با یک برنامه ریزی ساده می توان از نقاط ضعف طرف مقابل استفاده کرد و او را از پای درآورد. برای مثال، در یک درگیری اگر فردی نداند که طرف مقابلش مسلح است یا خیر، و در صورت مسلح بودن، چه سلاحی همراه خود دارد، و...، بسیار محتاط با او برخورد می کند؛ برخلاف حالتی که انسان اطلاع کافی از توانایی ها و امکانات شخص مقابل دارد که در این حالت به راحتی می تواند تصمیم بگیرد. برای نمونه می توان به نمایش قدرت‌ مبهم‌ آمریکا در فیلم های هالیوودی اشاره کرد که در ان ها به گونه ای خود را قدرتمند جلوه می دهند، که گویا حتی از کوچکترین حرکت افراد باخبرند و یا دارای افرادی با توانایی های فوق العاده جسمی ـ فکری هستند، که بسیاری از داشته های آن ها نیز هنوز ناگشوده مانده است. و یا در صحبت های جناب سیدحسن نصرالله در جنگ سی و سه روزه و بعد از آن مشاهده کردیم که ایشان بعد از شلیک تعدادی از موشک های حزب الله، خطاب به اسرائیل کلامی به این مضمون گفت: «ما هنوز قدرت اصلی خود را به شما نشان نداده ایم». ... 5⃣تکنیک دروغ بزرگ 🔹ژنرال گوبلز مسئول تبلیغات جنگ هیتلر جمله معروفی دارد. او میگوید: «دروغ را آنچنان بزرگ بگویید که کسی در دروغ بودن ان شک نکند!». وقتی دروغ پردازی آنچنان بزرگ باشد که مانند پتکی بر افکار جامعه هدف فرود آید، دیگر ـ برخلاف دروغ های کوچک ـ کمتر کسی در ان شک می کند و از جهتی به علت تعجب برانگیز بودن آن، به سرعت در جامعه هدف رواج می یابد. برای نمونه میتوان به این مورد اشاره نمود؛ در ۱۹ ماه ژانویه سال ۲۰۰۱، آمریکا اعلام کرد که عراق به سلاحهای کشتار جمعی دست یافته است؛ موضوعی که آن را دلیل اصلی آغاز جنگ علیه عراق مطرح کرد، در حالی که تا به امروز، با وجود جستجوی گسترده ارتش آمریکا و انگلیس در عراق، هیچ‌گونه نشانه‌ای دال بر درستی این ادعا یافت نشده است. [مشرق نیوز] 6⃣تکنیک تحریف 🔹یکی از رایج‌ترین شیوه های جنگ‌ نرم، تغییر متن پیام از طریق دستکاری در خبر است. در به وضوح دروغ گفته نمیشود، ولی واقعیت به صورت دیگری ـ اگرچه با تغییر یک کلمه یا تقطیع کلام و تغییر محتوای کلام ـ نشان داده می شود و در نهایت شکل‌ مسخ‌ شده‌ای از حقایق که با دروغ برابری میکند، نمایان میگردد. تحریف بر دو گونه است؛ تحریف‌ لفظ و تحریف‌ معنا. در تحریف لفظی افراد، تغییراتی را بر اصل جمله ایجاد می نمایند و جمله را از معنای اصلی خود منحرف می‌سازند. برای نمونه، چهره سخنرانی را نشان می دهند که در برابر هزاران نفر مشغول سخنرانی است و می گوید «ایران از انرژی هسته ای اش دست برنخواهد داشت و این حق مسلم ایران است». اما در بیان این خبر، واژه «انرژی» را به «بمب» تغییر داده و ملت ایران را جنگ طلب معرفی میکنند!. یا اینکه در تحریف‌ معنای سخن امام راحل که فرمودند میزان رای ملت است، تحریف کنندگان این سخن را اینگونه معنا میکنند، که امام رای ملت را در همه زمینه ها میزان و ملاک میدانند. ... ▫️ @basirat113_110 🔴شما هم در سهیم باشید.
🔻جنگ سایبری، پتانسیل تخریب در مقیاس بزرگ،بدون به کارگیری نیروی نظامی دارد و می توان بدون اعلام رسمی جنگ از آن استفاده کرد. ▫️ @basirat113_110 🔴شما هم در سهیم باشید.
🔺اصطلاح «جنگ ترکیبی» (Hybrid warfare) نخستین‌بار در مطالعات راهبردی توسط یک تحلیلگر نظامی به نام فرانک هافمن در سال ۲۰۰۷ در کتابی با عنوان «منازعه در قرن ۲۱: ظهور جنگ‌های ترکیبی» به کار رفت. از نظر هافمن در جنگ ترکیبی علاوه بر فنون نظامی از ابزارهای غیرنظامی مانند فشار اقتصادی و تحریم، حملات سایبری، و خصوصاً عملیات رسانه‌ای و جنگ روانی استفاده می‌شود. ▫️ @basirat113_110 🔴شما هم در سهیم باشید.
45.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥۵ دقیقه و ۴۴ ثانیه تصاویر دیده نشده از سفر به سرزمین های ناشناخته در دور دنیا توسط دریانوردانی از تمامی ایران سیادت و آقایی خود را ببینید و به دیگران نشان داده و مباهات کنید. 🎯@basirat113_110 🔴شما هم در بصیرت افزایی سهیم باشید
🔻حذف ادعای امارات بر جزایر سه گانه ایرانی 🔸حذف ادعای امارات بر جزایر سه گانه ایرانی از متن بیانیه اتحادیه عرب یک موفقیت بزرگ دیپلماتیک برای دولت سیزدهم است هر ساله در بیانیه‌های این اجلاس عربی ادعای ضدایرانی‌ در خصوص تمامیت ارضی ایران پشتیبانی می‌شد و محل جدال ایران با این اتحادیه بود دیپلماسی همسایگی کارساز افتاده است... 🇮🇷 بدون مرز https://eitaa.com/joinchat/1644822562C2eae0dcc44
🔴محرومیت پنج بازیکن مسلمان در لیگ فوتبال فرانسه به دلیل عدم حمایت از همجنس گرایی 🔸از تیم‌های فرانسوی در دو لیگ برتر این کشور خواسته شده است که اقداماتی نمادین از جمله؛ استفاده از شماره‌های رنگی بر روی پیراهن‌های ورزشی و حمل بنرهایی مخصوص جهت حمایت از همجنس‌گرایان انجام دهند، امری که با مخالفت بازیکنان مسلمان مواجه شده است. 🔹پنج بازیکن مسلمان تیم فرانسوی "تولوز" به دلیل امتناع از پیوستن به کمپین مبارزه علیه "همجنس‌گرا هراسی" از بازی آینده تیم خود مقابل تیم نانت کنار گذاشته شدند. ▫️ @basirat113_110 🔴شما هم در سهیم باشید.
تخفیف‌ ویژه فرهنگیان در امریکا😄😄😄 ▫️ @basirat113_110 🔴شما هم در سهیم باشید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این برج یه ساعته هوشمنده ۲۴ تا ستون داره و سازوکارش اینجوریه که اگه مثلا ساعت ۱۰ صبح بهش نگاه کنی، روی ۱۰ تا از ستون‌هاش نور خورشید افتاده و بقیه ستون‌هاش کاملا توی سایه است. وقتی دنیا داشت یه قل دو قل بازی می‌کرد در دوران سلجوقیان در سده دوازدهم میلادی برج طغرل توسط اسد الله مراغه ای ساخته شد که ساعت و تقویم مردم اون زمان بود، این برج درنزدیکی آرامگاه ابن بابویه درشهرری قرار دارد. ایران زیبای خودرابیشتربشناسیم😍 ▫️ @basirat113_110 🔴شما هم در سهیم باشید.
روزمان را با قرآن آغاز کنیم 🔰منافع حج برای امت اسلامی الحج لِّيَشْهَدُوا مَنَافِعَ لَهُمْ وَيَذْكُرُوا اسْمَ اللَّهِ فِي أَيَّامٍ مَّعْلُومَاتٍ عَلَىٰ مَا رَزَقَهُم مِّن بَهِيمَةِ الْأَنْعَامِ فَكُلُوا مِنْهَا وَأَطْعِمُوا الْبَائِسَ الْفَقِيرَ ﺗﺎ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺑﺒﻴﻨﻨﺪ ﻛﻪ ﺣﺞ ﭼﻪ ﻓﺎﻳﺪﻩ‌ﻫﺎی ﺳﺮﺷﺎﺭی ﺑﺮﺍﻳﺸﺎﻥ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺩﺭ ﺭﻭﺯﻫﺎی ﻣﺸﺨﺺ‌ﺷﺪﻩ ﺑﺮﺍی ﻗﺮﺑﺎﻧﻲ، ﻭﻗﺖ ﻗﺮﺑﺎﻧﻲ‌ﻛﺮﺩﻥِ ﺩﺍم‌ﻫﺎی ﺯﺑﺎﻥ‌ﺑﺴﺘﻪ‌ﺍی ﻛﻪ ﺧﺪﺍ ﺭﻭﺯی‌ﺷﺎﻥ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ، ﻧﺎم ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺑﺒﺮﻧﺪ. ﺁﻥ‌ﻭﻗﺖ، ﺍﻋﻠﺎم ﻛﻦ: «ﺍﺯ ﮔﻮﺷﺖ‌ﻫﺎی ﻗﺮﺑﺎﻧﻲ ﺑﺨﻮﺭﻳﺪ ﻭ ﺑﻪ ﻧﻴﺎﺯﻣﻨﺪﺍﻥ ﻓﻘﻴﺮ ﻫﻢ ﺑﺪﻫﻴﺪ.» (٢٨) بیانات در دیدار کارگزاران حج۱۴۰۲/۲/۲۷ یک آیه‌ی دیگر آیه‌ی مبارکه‌ی سوره‌ی حج است: وَ اَذِّن فِی النّاسِ بِالحَجِّ یَأتوکَ رِجالاً وَ عَلیٰ‌ کُلِّ ضامِرٍ یَأتینَ مِن کُلِّ فَجٍّ عَمیقٍ * لِیَشهَدوا مَنافِعَ لَهُم؛ مردم، ملّت، امّت اسلامی، از اکناف جهان بیایند حج، تا به چشم خودشان منافع خود را ببینند: لِیَشهَدوا؛ مشاهده کنند، ببینند، حضور پیدا کنند در مجموعه‌ی منافعی که وجود دارد. از امام صادق (علیه الصّلاة و السّلام) پرسیدند مراد از این منافع، منافع اخروی است، یعنی ثواب و مانند اینها؟ فرمود نه، هر دو. البتّه منافع اخروی هم هست، امّا منافع دنیوی [هم هست]. امّت اسلامی در حج منافعی میبرد که با هیچ عامل دیگری این منفعت قابل استیفاء نیست؛ جز با حج، جز با این میقات بین‌المللی [ممکن نیست]؛ فقط با این میعاد جهانی ممکن است ✍ 🎯@basirat113_110 🔴شما هم در بصیرت افزایی سهیم باشید
📰 دکه روزنامه| یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ @Farsna