eitaa logo
روشنگری و بصیرت سیاسی
1.4هزار دنبال‌کننده
318 عکس
63 ویدیو
6 فایل
#شبکه_تحلیلی_خط_حزب_الله تبادل @ammarion67
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 قسمت دوم 3⃣ سطح سوم تحلیل است که تبیین در این سطح و به سهولت دو سطح قبلی نبوده و تأثیرآن نیز به مراتب کمتر و ناپایدارتر خواهد بود. فضای سیاسی حوزه‌ای است که در آن پدیده‌ها به صورت سلبی و ایجابی در ارتباط با قرار می‌گیرد. 👈 فضای سیاسی بر اساس قوانین است و حوزه سیاسی حوزه قدرت است و مبنای آن را هم قانون مشخص می‌کند؛ لذا عمل در حوزه سیاسی خیلی محدود‌تر از حوزه فردی و اجتماعی است. جنس تبیین در حوزه سیاسی با جنس تبیین در حوزه‌های فردی و اجتماعی متفاوت است چرا که در حوزه سیاسی مبنا است و تبیین‌گری هم باید براساس قانون باشد. آن چیزی که در یا همین اتفاقاتی که در این سه ماه شاهد آن بودیم و بخشی از جامعه گرفتار درک نادرستی از فضای ملتهب جامعه شد با تبیین درست قانون و هشدار نسبت به عبور از آن می‌تواند صورت گیرد. نباید فراموش کرد که هر چه از سطح فردی و اجتماعی به سطح سیاسی و بالاتر از آن نزدیک شویم تبیین‌گری در آن حوزه سخت‌تر خواهد بود. البته این به آن مفهوم نیست که تبیین فقط خاص حوزه‌های فردی و اجتماعی است و دو حوزه پس از آن را شامل نمی‌شود. 4⃣ اما چهارمین سطح در تحلیل فضایی حوزه است. شاخص اصلی این حوزه ثبات و امنیت است. از نگاه دینی، پایداری امنیتی به این است که حوزه‌های فردی، اجتماعی و سیاسی فعال بوده و حاکمیت در انجام وظایف خود و جریان و جامعه در حوزه تبیین‌گری کار خود را به‌درستی انجام دهند. در این صورت است که حوزه امنیتی کوچک و کوچک‌تر شده و نظام سیاسی از ثبات پایدارتری برخوردار می‌شود. لایه یا سطح امنیتی یعنی ظهور و بروز . 👈 اینجاست که سخن از کاربرد «باتوم» هم مطرح می‌شود چراکه برای برقراری امنیت و ایجاد ثبات در جامعه اگر لازم باشد «باتوم» می‌تواند راهگشا باشد. 👈 البته در این سطح هم «تبیین» یک ضرورت است هرچند نوع تبیین آن متفاوت خواهد بود. یعنی همان کاری که در فتنه‌ها و یکی دو دهه اخیر در کشور انجام شد. ماموری که برقراری امنیت از وظیفه ذاتی اوست در راستای وظیفه خود از قوه قهریه و باتوم هم استفاده کند. اما وظیفه جامعه حتی در این مرحله این است که برای جدا کردن صف که تحت تأثیر هیجانات کاذب قرار گرفته اند، با تبیین شرایط و هشدار نسبت به جریان آشوبگر و عوامل پشت صحنه داخلی و خارجی، صف این مردم را از آشوبگران جدا کند. ✅ اینجاست که باید گفت سخنان رهبری به‌درستی باید فهم شود و بین دوگانه «تبیین» و «باتوم» نمی‌توان یکی را تأیید و دیگری را رد کرد. هرچند با تبیین است و اساس عمل باید تبیین باشد، ولی نمی‌توان و نباید باتوم را به عنوان یک ابزار منفی برای همیشه از دستور کار خارج کرد. در این دوگانه نباید فراموش‌کرد که «تبیین» اساس است و «باتوم» اضطرار. تبیین «حل کردن» است و «باتوم» جمع کردن. تبیین «چاره کار» است و «باتوم» در نبودن چاره. تبیین «قاعده» است و باتوم «استثنا». نتیجه تبیین «بلند ملت» است و نتیجه باتوم «کوتاه مدت». 🔻🔻🔻🔻 💥 و بصیرت سیاسی 💠 های سیاسی روز ⬅️ بیانات http://eitaa.com/joinchat/888995841Cb3b584a635
💥 بزرگترین سیاست مدار دنیا ✅ این ابرمرد داره جهان رو میکنه به سمتی که کرده، برای تمام قطعات پازل برنامه اش نیز طرح و نقشه عملیاتی داره، ما از روی زمین و در دل ایران نمیتوانیم به خوبی متوجه بشیم و ببینیم، یک روزی متوجه اقداماتِ جهانیش میشیم که عملا به یک قدمی قله رسیده باشیم. 💠 در جای جای میشه اثر وجودی برنامه های ایشون رو حس کرد، از عمق آفریقا تا ته آمریکای لاتین یا حتی قلبِ ایالات متحده ، از شرقی ترین نقطه جهان تا غربی ترین نقطه و ... ⬅️ یقین داشته باشید مریدان و ارادتمندانش در سراسر جهان، دهها برابر داخل ایران هست. @basirst67
💥 امام خامنه‌ای: ✅ جبهه دومی که با امیرالمؤمنین جنگید. جبهه‌ی بود. ناکثین، یعنی شکنندگان و در این جا یعنی . اینها اوّل با امیرالمؤمنین بیعت کردند، ولی بعد بیعت را شکستند. اینها مسلمان بودند و برخلاف گروه اوّل، بودند؛ 💠 منتها خودیهایی که حکومت علی بن ‌ابی طالب را تا آن جایی قبول داشتند که برای آنها قابل قبولی در آن حکومت وجود داشته باشد؛ با آنها مشورت شود، به آنها داده شود، به آنها حکومت داده شود، به اموالی که در اختیارشان هست - ثروتهای - تعرّضی نشود؛ . 💥 و بصیرت سیاسی 💠 های سیاسی روز ⬅️ بیانات 👇👇👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/888995841Cb3b584a635
💥سکوت علامت نفاق... ✅ در بین و نماز خوان یکی از مسائلی که امروزه باب شده است این است که کسی که سر به زیر تر باشد و به کسی کار نداشته باشد مومن تر است... اما آیا واقعا چنین است؟ 💠 در واقع در زمان امیر المومنین علیه السلام بعضی ها بودند که نماز میخواندند روزه میگرفتند حتی شبها را میگرفتند اما در جنگ با خوارج همراه شدند و در جنگ صفین رای به حکمیت دادند و در مورد ولی زمان کردند... یک نمونه بزرگ برای اشخاص بی بصیرت و غیر سیاسی در عین عبادت کثیر است... 👈 و هم اکنون بسیاری از افراد مقبول نزد مردم از حیث خود را از مباحث سیاسی جدا دانسته و از آن کراهت دارند... و در بزنگاه هاست که این نوع تفکر میخورد و مهلک است... تاریخ در حال است خود را به غافله عاشورا برسانیم... ◀️ الا ولا یحمل هذا الالم الا اهل البصر والصبر 💥 و بصیرت سیاسی 💠 های سیاسی روز ⬅️ بیانات 👇👇👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/888995841Cb3b584a635
💥 حضرت امام خامنه‌ای (دامت برکاته) ✅ من مکرر این جمله‌ی امیرالمؤمنین را به نظرم در در گفتارها بیان کردم که فرمود: «الا و لایحمل هذا العلم الّا اهل البصر و الصّبر». 💠 میدانید، پرچم امیرالمؤمنین از پرچم پیغمبر، از جهاتی بیشتر بود؛ چون در پرچم پیغمبر معلوم بود، هم معلوم بود؛ در زیر پرچم امیرالمؤمنین دشمن و دوست آنچنان . دشمن همان حرفهائی را میزد که دوست میزند؛ همان نماز جماعت را که تو اردوگاه امیرالمؤمنین میخواندند، تو اردوگاه طرف مقابل هم - در جنگ جمل و صفین و نهروان - میخواندند. 👈 حالا شما باشید، چه کار میکنید؟ به شما میگویند: آقا! این طرفِ مقابل، است. شما میگوئید: اِ، با این نماز، با این عبادت! بعضی‌شان مثل که خیلی هم عبادتشان آب و رنگ داشت؛ خیلی. 💥 و بصیرت سیاسی 💠 های سیاسی روز ⬅️ بیانات 👇👇👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/888995841Cb3b584a635
💥 سپاهیان 1⃣ یا لباسشان خاکی‌است در به مردم.... 2⃣ و با خونی است، در از مردم. ✅ ولذا امام فرمود «اگر سپاه نبود کشور نبود».... و دشمن حرف امام را خوب فهمید.... و از توطئه بر علیه دست نخواهد کشید. @basirat67
❌ با دقت مطالعه کنید ❌ 💥 را گفته‌اند بسیار بود و به همین علت در ماجرای از عمروعاص فریب خورد و آن درتاریخ اسلام را رقم زد. داستان اما به همین نقطه ختم نمی‌شود، ابوموسی شخص بسیار بود تا آنجا که وقتی از شهری به شهر دیگر نقل مکان می‌کرد، او را - که به یقین حصیر و زیلو و امثال آن نبود- ده‌ها شتر به دوش می‌کشیدند. ✅ آیا کسی با این انبوه می‌تواند در حادثه، نظیر حکمیت در صفین به حاکمیت علی علیه‌السلام تن بدهد؟! همان علی(ع) که در اولین روزهای خلافت ظاهری خود عهد کرده و بر این عهد استوار مانده بود که اموال به غارت رفته را حتی اگر خشتی شده و در بنایی به کار رفته و یا به کابین همسران درآمده باشد، . جناب ابوموسی را با حاکمیت این نگاه بر جامعه مسلمین چه کار؟! 💠 امام راحل ما -رضوان‌الله تعالی علیه- می‌فرمودند: « تنها آنهایی تا با ما هستند که و محرومیت را چشیده باشند. فقرا و متدینین بی بضاعت گردانندگان و برپادارندگان واقعی هستند، ما باید تمام تلاشمان را بنماییم تا به هر صورت که ممکن است خط اصولی دفاع از را حفظ کنیم» (صحیفه امام(ره)- ج 21 ص86). 💠 باز هم از حضرت امام(ره) است که؛ «آنهایی که در ، راحت و آرمیده‌اند و فارغ از همه رنج‌ها و مصیبت‌های جانفرسای ستون محکم انقلاب و پابرهنه‌های محروم، تنها ناظر حوادث بوده‌اند و حتی از دور هم دستی بر آتش نگرفته‌اند، نباید به تکیه کنند که اگر به آنجا راه پیدا کنند، چه بسا انقلاب را یکشبه و حاصل همه زحمات ملت ایران را بر باد دهند. چرا که اینها هرگز عمق راه طی شده را ندیده‌اند و فرق و سینه شکافته و ملت را به دست از خدا بی‌خبران مشاهده نکرده‌اند» (صحیفه امام(ره) ج 20 ص 333) 👈 در ماجرای برخی از فرزندان ، آنچه بارها بیشتر از میزان دریافتی آنان اهمیت دارد، فاجعه است که حضور اینگونه افراد در مسئولیت‌های حساس به دنبال خواهد داشت. کسانی که علی‌رغم فقر و تنگدستی محرومان و مستضعفان - بخوانید - با دریافت حقوق‌های نجومی به بیت‌المال می‌کنند بی‌تردید افراد شایسته‌ای برای تصدی مدیریت‌ها و مسئولیت‌های نظام اسلامی نیستند. و در پیش‌روی مردم و نظام نه فقط کمترین انتظار گره‌‌گشایی از آنان وجود ندارد، بلکه بیم آن می‌رود که برای حفظ موقعیت خود و آنچه به بر آن چنگ انداخته‌اند، دست به دیگری نیز بزنند. افرادی از این دست به آسانی از سوی دشمنان گوش‌خوابانیده مردم و نظام خواهند بود و این خطر حتی اگر در حد و اندازه یک احتمال نیز باشد- که هست- جای کمترین درنگی در و مجازات آنان باقی نمی‌گذارد. 🔻🔻🔻🔻🔻 ⬅️ شبکه تحلیلی حزب‌الله 💥 و بصیرت سیاسی ✅ های سیاسی روز 💠 بیانات کلیک کنند 👇👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/888995841Cb3b584a635
💥 اروپا نه از موضع قدرت بلکه از روی و سراسیمه و آشفته از یک‌سو را تروریست می‌نامد و از سوی دیگر گذرگاه مذاکرات را نمی‌بندد و بر تعلیق آن مهر تأیید نمی‌زند. ✅ به واقع غرب در رویارویی در برابر از ایجاد تا استمرار و پیشرفت در ابعاد مختلف وامانده است و این تلاش‌ها همان است و بس. @basirat67
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💥 شهید "احسان قاسمیه" : در اسلام نداریم، همه مسلمانان باید به هر نحوی در صحنه نبرد بین حق و باطل شرکت کنند وگرنه خود نیز باطلند. ✅ برخی نیز در فانتزی های ذهنی خود را پیشنهاد میدهند و میگویند: ما را چه به اختلافات فیمابین رژیم اشغالگر قدس و ؟! ما را چه به جنگ با سوریه و عراق؟! ما باید شیوه بیطرفی را پیش بگیریم، خود را قوی کنیم و و مردم خود را تامین کنیم... 💠 با دست امیرالمومنین علی علیه السلام (حق) بیعت نکرد و شیوه بیطرفی را انتخاب کرد اما پس از چندی با پای آن خونریزِ سفاک (باطل) با خفت و ذلت بیعت کرد... 💠 ایران در اعلام بیطرفی کرد اما توسط سلطه گران اشغال شد، مردمش مورد ظلم و ستم قرار گرفتند، از جمعیتش را از دست داد و سالها زیر یوغ جبهه باطل قرار گرفت... ⬅️ اگر ما در قرار نگیریم و از حق دفاع نکنیم؛ لاجرم در جبهه باطل قرار خواهیم گرفت. و بیطرفی نیز عملا حمایت از باطل و در حقانیت یاران حق است. ما نمیتوانیم به بهانه سکوت، خود را مصون از تبعات عدم همراهی با حق کنیم. همه آنان که از تا شهادت صدیقه کبری سلام الله علیها سکوت کردند، عملا در زمره به اهل بیت عصمت و طهارت قرار گرفته اند. 🔻🔻🔻🔻 💥 و بصیرت سیاسی 💠 های سیاسی روز ⬅️ بیانات http://eitaa.com/joinchat/888995841Cb3b584a635
💥 جنگ رسانه‌ای ابزار مهم جنگ شناختی است ✅ امروزه عمدتاً از طریق رسانه‌ها، و گمراه کردن افکار عمومی در حال پیاده‌سازی است. در ، ذهن مخاطب اسیر می‌شود؛ باید تلاش کنیم آن‌ها را که گرفتار شده‌اند، آزاد کنیم. راه آزاد کردن این افراد است؛ 💠 اکنون باید به مسئله تبیین به‌عنوان یک جهاد نگاه کنند. هرچقدر جهاد تبیین به‌درستی انجام شود و در جنگ شناختی برملا شود و هرچقدر رسانه‌های مهاجم جنگ شناختی مانند رسانه ، بی‌بی‌سی و ... بی‌اعتبار شوند به آزادسازی اذهان مردم به‌ویژه نوجوانان و جوانانی که امروز بیش از هرکس دیگری این جنگ شناختی شده‌اند، کمک می‌شود. @basirat67