فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥جرعهای از زلال قرآن
📖سوره مبارکه یس ، آیات٧٨و٧٩
💠 وَضَرَبَ لَنَا مَثَلًا وَنَسِيَ خَلْقَهُ قَالَ مَنْ يُحْيِي الْعِظَامَ وَهِيَ رَمِيمٌ ﴿۷۸﴾
قُلْ يُحْيِيهَا الَّذِي أَنْشَأَهَا أَوَّلَ مَرَّةٍ وَهُوَ بِكُلِّ خَلْقٍ عَلِيمٌ ﴿۷۹﴾
💠 براى ما مثلى آورد و آفرينش خود را فراموش كرد گفت چه كسى اين استخوانها را كه چنين پوسيده است زندگى مى بخشد (۷۸)
بگو همان كسى كه نخستين بار آن را پديد آورد و اوست كه به هر [گونه] آفرينشى داناست (۷۹)
@basirat_dini
ویژگی نبی اعظم
لَقَدْ جَاءَکُمْ رَسُولٌ مِّنْ أَنفُسِکُمْ عَزِیزٌ عَلَیْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِیصٌ عَلَیْکُم بِالْمُؤْمِنِینَ رَءُوفٌ رَّحِیمٌ (توبه۱۲۸)
۱-من انفسکم یعنی از شماست. پس خوب شما را میشناسد و به خصوصیات و گرفتاری شما آگاه است
۲-مشکلات و گرفتاری شما او را به رنج می افکند پس نسبت به شما بی تفاوت نیست و دلسوزانه زندگیتان را رصد میکند تا به رنجها و مشکلات شما را رفع یا کم کند
۳- نسبت به مؤمنین رئوف و رحیم است و این واژه (رحیم) را خداوند فقط به خودش و رسول اکرم صلی الله علیه واله و سلم نسبت داد
کلمه (رحیم) صفت مشبهه است که دلالت بر استمرار دارد یعنی لطف و رحمت نبی مکرم اسلام صلی الله علیه وآله و سلم دائمی است همانطور که لطف و رحمت الهی بربندگان همیشگی است
امام حسن مجتبی علیه السلام
حضرت در شب ۱۵ رمضان سوم هجری در مدینه به دنیا آمد و در 28 صفر سال 50 هجری به شهادت رسید و هنگام شهادت حدود 47 سال از عمر شریفش میگذشت.
مهمترین نکته در زندگی حضرت مسئله پیمان صلح است که با معاویه منعقد نمود.
شرایط سختی که بعد از شهادت حضرت علی علیه السلام برای شیعیان پیش آمد باعث شد تا حضرت معاهده صلح را بپذیرد و توجه به مفاد صلح نامه به خوبی گویای این نکته است.
1- اولین ماده این صلح نامه این است که معاویه طبق کتاب خدا و سنت گرامی رسول اکرم صلی الله عمل کند.
2- یکی دیگر از مفاد این صلح نامه این است که سب امیرالمؤمنین علیه السلام در منابع و قنوت نمازها ممنوع شود
( سب یعنی ناسزا گفتن لعن یعنی اینکه خداوند شخص را از رحمتش دور سازد.)
3- ماده دیگر این صلح نامه این است که شیعیان امیرالمؤمنین علیه السلام در امنیت کامل باشند.
4- ماده دیگر این پیمان صلح این است که معاویه حق ندارد بعد از خودش خلیفه تعیین کند.
نکته:
مهمترین مسئله در پذیرش صلح، حفظ جان شیعیان و زمینهسازی برای تغییر وضعیت موجود بود هرچند نزدیکترین افراد به حضرت نتوانستند این حقیقت را درک کنند مانند حجربن عدی که می گوید:
سوگند به خدا دوست داشتم کاش مرده بودی ما هم با تو مرده بودیم تا این روز را نمیدیدیم ما با آنچه از آن دوری کردیم باز گشتیم در جایی که دشمنان شادمان بازگشتند.
اما حضرت با کمال خضوع به آنان جواب میداد و میفرمود هدف من حفظ جان و خون شماست
با توجه به مفاد پیمان نامه صلح به خوبی روشن میشود که اعلام خلافت یزید توسط معاویه بر خلاف صلح نامه بود لذا قیام حضرت امام حسین علیه السلام خروج بر خلیفه محسوب نمیشود.
افرادی که اطراف حضرت بودند
دین به دنیا فروشان لذا وقتی حضرت مردم را به جنگ دعوت کرد عده اندکی سخنان حضرت را پذیرفتند.
عدم همکاری افراد موثر مانند عبیدالله بن عباس که دو فرزندش توسط معاویه کشته شده بود و فرمانده لشکر امام بود شبانه به خاطر چهار هزار درهم از لشکر بیرون رفت و لشکریان وقتی دیدند فرمانده آنها تسلیم شده بی انگیزه شدند و از هم پاشیدند.
دشمنان در دشمنی خود متحد و دوستان دارای اختلاف فراوان بودند.
اللَّهِ لَأَظُنُّ أَنَّ هَؤُلاَءِ الْقَوْمَ سَیُدَالُونَ مِنْکُمْ بِاجْتِمَاعِهِمْ عَلَی بَاطِلِهِمْ وَ تَفَرُّقِکُمْ عَنْ حَقِّکُمْ وَ بِمَعْصِیَتِکُمْ إِمَامَکُمْ فِی الْحَقِّ وَ طَاعَتِهِمْ إِمَامَهُمْ فِی الْبَاطِلِ
(نهجالبلاغه خطبه ۲۵)
@basirat_dini
🎥دوربین های مداربسته الهی
بخش چهارم(پیامبران و شهیدان)
📖و جیءَ بالنبیین و الشهداءِ
نامههای اعمال را میآورند و پیامبران و شهدا (گواهان) را حاضر میسازند
زمرآیه۶۹
📖وَلاَتَقُولُواْ لِمَنْ یُقْتَلُ فِیسَبیلِاللّهِ أَمْوَاتٌ...
آنها که در راهخدا کشته شدهاند مرده نگویید؛ بلکه آنان زندهاند اما شما نمیفهمید.
بقره۱۵۴
🌸روایت: شهید را شهید میگویند چون همراه پیامبر در مورد امتهای گذشته شهادت میدهد
🎥دوربین پنجم (ملائک و فرشتگان الهی)
📖ما یلفِظُ من قول الا لَدَیهِ رقیبُُ عتید
انسان هیچ سخنی را به زبان نمیآورد مگر اینکه هماندم فرشته مراقب و آماده برای ضبط آن است
(ازشما حرکتی سر نمیزند مگر اینکه دو مأمور در حال نوشتن آن هستند. یکی مأمور نوشتن خوبیها و یکی مأمور نوشتن بدیهاست
البته این دو ملک یک تفاوتی باهم دارند:
یکی از آنها اگر نیت خوبی هم بکنید مینویسد
اما آن یکی، اگر نیتبدی کردید اما مرتکب گناه نشدید، یادداشت نمیکند
ضمناً برایگناهان، ۷ ساعت فرصت توبه داده شده؛ که اگر توبه نکردید نوشته خواهد شد)
📖و جاءت کلُّ نفس مَعَها سائق و شهید
هر انسانی که به محشر میآید فرشتهی شاهدی او را همراهی میکند.
ق،آيه۱۸و ۲۱
@basirat_dini
🔺 يار در خانه و ...
🪴كسى از خدا گنج بی رنج خواست . بسى التجا كرد و دعا خواند و اشك ريخت. شبى در خواب ديد كه فرشتهاى به او مىگويد: ((فردا به گورستان شهر رو . آن جا بر مزار فلان آدم بايست و رو جانب مشرق كن . تيرى در كمان بگذار و بينداز. هر جا تير افتد، آن جا گنج است . ))
🪴از خواب برخاست و چنان كرد كه در خواب ديده بود؛ اما گنجى نيافت. خبر به پادشاه رسيد . او نيز تيراندازانى گمارد تا تير به مشرق اندازند و هر جا تيرها مىافتاد، مىكندند؛ باز گنجى يافت نشد.
🪴مرد فقير به خانه آمد و به درگاه خدا ناليد كه (( پس از عمرى، مرا گنجى نمودى، اما باز ندادى . گنج نيافتم و رسواى شهر نيز شدم .)) خوابيد و دوباره همان فرشته را به خواب ديد .
🪴گفت: آنچه گفتى به جا آوردم، اما گنج نيافتم.
فرشته گفت: (( نه؛ آنچه ما گفتيم به جا نياوردى . آنچه خود پنداشتى، كردى . ما گفتيم كه تير در كمان بگذار، نگفتيم كمان را بكش . اگر تير در كمان مىگذاشتى و رها مىكردى، تير پيش پاى تو مىافتاد و تو گنج را زير پاى خود مىيافتى .))
🪴صبح برخاست و اين بار همان كرد كه در خواب به او الهام شده بود. گنج يافت و دانست كه هر چه از خير و نيكى است، نزديك است و مردمان بىسبب به راههاى دور مىروند تا خيرى كسب كنند يا توشهاى براى آخرت بيندوزند
@basirat_dini
✨منظور از راهکار قیمتی رفع ناترازی بنزین چیست؟
پیرو اظهارات وزیر نفت دولت آقای پزشکیان مبنی بر اینکه «راهکارهای قیمتی برای رفع ناترازی بنزین، در دستور کار نیست»، چند اقتصادخوانده که از افراد تاثیرگذار در سیاستهای اقتصادی دولت شهید رئیسی بودند و این اواخر، دولت سیزدهم را به گرانسازی بنزین نیز راضی کرده بودند، فریاد اعتراض سردادهاند که چرا میخواهید راهکار قیمتی برای رفع ناترازی را کنار بگذارید.
اما منظور از عبارت زیبای «راهکار قیمتی برای رفع ناترازی» که اینها دنبالش هستند، چیست؟
ناترازی، یعنی میزان مصرف بنزین کشور بیش از تولید است. این موضوع، دلایل متعددی دارد. یکی پرمصرف بودن خودروها، دیگری جهانیسازی قیمتها که باعث شده تمایل پالایشگاهها به تولید بنزین کم شود، دیگری سیاست آقای زنگنه وزیر نفت دولتهای هفتم، هشتم، یازدهم و دوازدهم که پالایشگاهسازی را کثافتکاری میدانست، دیگری اضافه شدن سالانه بیش از یک میلیون خودرو به ناوگان حمل و نقل کشور که با هوا کار نمیکنند و بنزین میخواهند...
برای حل این معضل، دو راهکار وجود دارد: ۱- راهکار غیرقیمتی ۲- راهکار قیمتی.
راهکار غیرقیمتی، یعنی کممصرف کردن خودروها، سهمیهبندی بنزین تا زمان تراز شدن تولید و مصرف، ساخت پالایشگاه برای افزایش تولید و...
اما راهکار قیمتی، یعنی افزایش قیمت بنزین. سوالی که پیش میآید این است که افزایش قیمت چگونه میخواهد معضل ناترازی را حل کند؟
پاسخ این است که وقتی بنزین گران شد، بخشی از مردم قدرت خرید بنزین را از دست میدهند و در نتیجه، مصرف کل کشور کم میشود و صورت مسئله پاک میشود.
اما سوال اینجاست که با گرانی بنزین، کدام قشر از مردم دیگر نمیتوانند بنزین مصرف کنند؟ چه کسانی از سفر کردن محروم میشوند؟ سرمایهداران یا مستضعفان؟!
سیاست گرانسازی بنزین، دقیقا مانند سیاست گرانسازی ارز است. میگویند اجازه دهید دلار به اندازهای گران شود که یک عده از مردم توان خرید کالای وارداتی را نداشته باشند. در نتیجه، تقاضا برای ارز کم شود و ناترازی ارزی رفع شود.
اما آن کالای وارداتی که باید مردم نتوانند تهیه کنند چیست؟ متاسفانه بخش قابل توجهی از واردات ما، غذای دام و طیور است. حرفشان این است که اجازه دهید دلار به قدری گران شود تا قیمت غذای دام و طیور برای دامداران و مرغداران سر به فلک بکشد و در نتیجه، قیمت گوشت و مرغ و لبنیات و... نجومی شود. وقتی چنین شد، مستضعفان دیگر توان خرید گوشت و مرغ را از دست میدهند و نیاز دامدار و مرغدار به خوراک وارداتی دام و طیور کم میشود و در نتیجه، تقاضای ارز کاهش مییابد و معضل ناترازی رفع میشود!
اما نکته اینجاست که هرگز، موضوع را با این ادبیات بیان نمیکنند که مردم متوجه شوند چه بلایی قرار است سرشان بیاید. میگویند «راهکار قیمتی حل ناترازی».
البته این سیاست قیمتی، چه درباره بنزین و چه درباره ارز و چه سایر کالاها، بدون ذینفع نیست. هم گرانسازی بنزین ذینفع دارد، هم گرانسازی ارز. شرکتی که سالانه یک میلیارد دلار صادرات دارد، اگر نرخ ارز از ۴۰ هزار تومان به ۶۰ هزار تومان افزایش یابد، بدون کمترین زحمتی ناقابل ۲۰ هزار میلیارد تومان کاسب میشود. این ذینفعان، باید هم دنبال اقتصاددانهایی باشند که گرانیها را تئوریزه کنند.
انگس استوارت دیتون برنده جایزه نوبل اقتصاد و استاد اقتصاد دانشگاه پرینستون که دچار عذاب وجدان شده و کتاب افشاگرانه «اقتصاد در آمریکا» را نوشته است، میگوید: «بر خواننده این کتاب حرجی نیست اگر فکر کند که ما [اقتصاددانان نئوکلاسیک] انسانهای رذلی هستیم که صرفا منافع مادی خودمان برایمان اهمیت دارد. اینکه ما لابیگر و توجیهگر سرمایهدارانی هستیم که سخاوتمندانه بابت کارهایمان به ما پاداش میدهند».
جهاد تبیین
@basirat_dini
تحریف مصاحبه خاندوزی/ وزیر اقتصاد دولت سیزدهم درباره ارز ۴۲۰۰ تومانی چه گفت؟
خاندوزی: حذف ارز ترجیحی تکلیف مجلس به دولت بود/ دولت روحانی تمام ارز سال ۱۴۰۰ را مصرف کرده بود/ ما با «زمانبندی و جزئیات» موافق نبودیم/ پس از تعللها، وزارت اقتصاد مستقیما اجرای طرح را بر عهده گرفت
از روز گذشته و با انتشار سخنان تحریف شده و ناقص سخنان سیداحسان خاندوزی، موج جدیدی از تخریبها علیه دولت شهید رئیسی شدت گرفته است.
این تخریبها که عمدتا از سوی حامیان دو چهره خاص سازماندهی و اجرا شده، در تلاش است تا وزارت اقتصاد را مخالف ارز ترجیحی نشان دهد در حالی که خاندوزی در مصاحبه خود تاکید کرده حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی تکلیف مجلس به دولت در قانون بودجه بوده و وزارت اقتصاد با نحوه اجرا و زمانبندی سازمان برنامه موافق نبوده است.
او شروع ماجرا را اینطور روایت میکند که «بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۰، دولت مکلف شده بود که در این سال با ارز ترجیحی خداحافظی کند و بهجای آن، روشهای حمایتی دیگری برای مردم در پیش بگیرد. به همین دلیل، دولت موظف شد تنها ۸ میلیارد دلار ارز ترجیحی برای کل سال ۱۴۰۰ اختصاص دهد. در نیمه اول سال، تقریباً این مبلغ بهطور کامل مصرف شد و دولت باید مصوبه مجلس را اجرا میکرد، البته ما در وزارت اقتصاد و دارایی با این زمانبندی و جزئیات موافق نبودیم اما مسئولیت کل پروژه با سازمان برنامه بود.»
وزیر اقتصاد دولت سیزدهم در ادامه میگوید: «بعدها هم در خصوص زمانبندی و هم در مورد شیوه حذف نظرات خود را ارائه کردیم. در هر صورت این کار یک اقدام الزامآور قانونی بود.»
خاندوزی درباره حساسیت شهید رئیسی درباره روش اجرای این تکلیف مجلس میگوید: «آقای رئیسجمهور بهشدت اصرار داشتند که روش جایگزین حمایتی حتماً آماده شود تا کمترین فشار به طبقات ضعیف جامعه وارد گردد.»
وی درباره دلایلی که لزوم اجرای این تصمیم را در شرایطی که دولت مجوز استفاده از ارز ترجیحی را نداشته، توضیح میدهید: «با توجه به آغاز جنگ اوکراین در همان سال ۱۴۰۰ و فاصلههای قیمتی با کشورهای همسایه که منجر به قاچاق گسترده کالاها شد، چشمانداز این بود که در سالهای آینده نهتنها با ۱۰ یا ۱۲ میلیارد دلار، بلکه با اعداد بسیار بزرگتری از ارز ترجیحی مواجه خواهیم بود که ممکن است اصلاً در دسترس نباشد. در این شرایط، اجرای این سیاست میتوانست موجب شود بانک مرکزی مجبور به استفاده از پایه پولی خود شود و این امر آثار تورمی دیگری را بههمراه داشته باشد.»
خاندوزی در نهایت خودش مسئولیت اجرای این طرح را بر عهده گرفته و زیرساخت اجرای آن را فراهم میکند: «شخصاً مکاتبهای با آقای رئیسجمهور انجام دادم و درخواست کردم که چارهاندیشی صورت گیرد. ما مسئولیت را پذیرفتیم و تصمیم گرفتیم که این موضوع را پیگیری کنیم، گرچه ارتباط مستقیمی با حوزه کاری ما نداشت. در نهایت، سامانههای هوشمند توزیع آرد با همکاری بانک سپه و دیگر دوستان به نتیجه رسید و این سیاست در اواخر اردیبهشت ۱۴۰۱ رسماً اجرا شد.»
وی همچنین اقدامات پیشینی دولت برای مصون ماندن اقشار کم درآمد از اجرای این تکلیف قانونی را اینگونه روایت میکند: «تلاش شد که آثار آن بر قیمتها کنترل شود و میزان یارانه نقدی بهاندازهای باشد که طبقات ضعیف کمتر فشار را احساس کنند. بهخلاف تجربه تلخ سال ۱۳۹۸، در این تجربه دولت بر این تأکید داشت که پیش از اجرای سیاست، میزان پرداختیها مشخص باشد تا جامعه بداند جبران یارانه نقدی صورت خواهد گرفت.»
خاندوزی همچنین در توضیح آثار مثبت اجرای این طرح میافزاید: «تجربه هوشمندسازی یارانه آرد، با وجود برخی کاستیها که بهخوبی بر آنها آگاهیم و مردم نیز شواهدی از آنها دیدهاند، توانست در طول یک سال و نیم، یکونیم میلیون تن از مصرف آرد خبازی کشور بکاهد و مصرف آرد خبازی در سال ۱۴۰۲ را به سطح مصرف سال ۱۳۹۸ بازگرداند، این بدان معناست که مردم بهاندازه پنج سال پیش کمتر آرد خبازی مصرف کردهاند، در حالی که مصرف نان افزایش یافته است.»
سخنان خاندوزی به خوبی نشان میدهد که سیاست حذف ارز ۴۲۰۰ نه تصمیم دولت که تکلیف قانونی مجلس بوده و گنجاندن آن در قانون بودجه بدون تدابیر منطقی و ایجاد زیرساختهای لازم، اشتباهی بود که دولت سیزدهم با انتخاب بهترین روش اجرا، توانست مضرات آن را تا حد زیادی کاهش دهد.
جهاد تبیین
@basirat_dini
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ترفند های موبایلی
🔸🔹🔸🔹
☑️ سواد رسانهای
@basirat_dini
💠مردم در دنيا دو گونه كار كنند: يكى در دنيا، براى دنيا كار مى كند و دنيا چنانش به خود مشغول داشته كه به آخرتش نمى پردازد و مى ترسد كه بازماندگانش گرفتار فقر شوند و حال آنكه، خود از دنيا در امان است. چنين كسى عمر خود را براى سود ديگران تباه مى كند؛ و آن ديگر در دنيا براى آخرتش كار مىكند، پس بهره او از دنيا بى هيچ رنجى به دستش مىآيد. چنين كسى نصيب خود از دنيا و آخرت فراهم آورد و مالك دو سراى شود. در نزد خداى هم آبرومند است و هر حاجت، كه از او خواهد، برآورد.
📘 نهجالبلاغه
حکمت 269
@basirat_dini
روضه شب شهادت حضرت رسول اکرم ص .mp3
32.77M
حجتالاسلام والمسلمین ملایی
یکشنبه ۱۴۰۳/۶/۱۱
مسجد تاریخی آقا
@ShahroodMusqAgha
روضه صبح بیست و هشتم صفر.mp3
29.44M
حجتالاسلام والمسلمین ملایی
دوشنبه ۱۴۰۳/۶/۱۲
مسجد تاریخی آقا
@ShahroodMusqAgha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥جرعهای از زلال قرآن
📖سوره مبارکه واقعه، آیات٨٨تا٩١
💠 فَأَمّا إِنْ کانَ مِنَ الْمُقَرَّبِینَ(٨٨)
فَرَوْحٌ وَ رَیْحانٌ وَ جَنَّةُ نَعِیم(٨٩)
وَ أَمّا إِنْ کانَ مِنْ أَصْحابِ الْیَمِینِ(٩٠)
فَسَلامٌ لَکَ مِنْ أَصْحابِ الْیَمِینِ(٩١)
💠 پس اگر او از مقرّبان باشد.(۸۸)
در روح و ریحان و بهشت پر نعمت است.(۸۹)
و اما اگر از اصحاب یمین باشد.(۹۰)
(به او گفته مى شود:) سلام بر تو از سوى دوستانت که از اصحاب یمینند!(۹۱)
@basirat_dini
برخورد امام سجاد با زیر دستان
امام سجاد عليه السلام خواست وضو بگيرند. به خادم خودش اشاره كردند كه آفتابه آب را بياور. وقتی خواست آفتابه را به حضرت بدهد از دستش افتاد و به پيشانى حضرت اصابت کرد خون جارى شد.
خادم فوری گفت
«وَ الْكاظِمِينَ الْغَيْظَ» (و خشم خود را فرو میبرند) امام عليه السلام فرمود:
من عصبانى نشدم.
گفت:
«وَ الْعافِينَ عَنِ النَّاسِ» ( و از [خطاهاىِ] مردم در میگذرند)
امام عليه السلام فرمود:
من نيز از تو گذشتم
گفت:
«وَ اللَّهُ يُحِبُّ الْمُحْسِنِينَ» ( و خدا نيكوكاران را دوست دارد) فرمود:
من تو را در راه خدا آزاد كردم، برو.
بحار الأنوار: ج46ص67- 68
@basirat_dini
👆عجب تعریفی فوقالعادهای👆
🌸پیامبر اکرم صلیاللهعلیهوآله چه زیبا امامحسن و امامحسین را میستاید:
گلهای خوشبوی امت من
سرور جوانان اهل بهشت
📚اعیانالشیعه، ص۳۴
🤲 دعای زیبای پیامبر رحمت در حق شما دوستدارانشان:
خدایا! من حسن و حسین را دوست دارم تو نیز دوستدارانشان را دوست بدار🙏
📚 اعیان الشیعه
@basirat_dini
🔷پادشاه و کشاورز
💫یکی از پادشاهان قدیم با چند تن از یاران و وزیرانش در یک زمستان سرد به بیابان رفتند تا شکار کردند. از آبادى بسيار دور شدند تا اينكه شب شد و هوا رو به تاریکی رفت، آنها از فاصله دور خانه كوچك كشاورزى را ديدند. شاه به همراهان گفت: شب به خانه آن كشاورز برويم، تا از سرماى بيابان در امان بمانیم.
💫يكى از وزيران مخالفت کرد و گفت: به خانه كشاورز ناچيزى پناه بردن شايسته مقام ارجمند شاه نيست، ما در همين بيابان خيمهاى در خور مقام پادشاهی برپا میکنیم، آتشى روشن می كنيم و امشب را تا صبح میگذرانیم.
💫كشاورز از ماجراى در بيابان ماندن شاه و همراهانش باخبر شد، نزد شاه آمد و پس از احترام شايان، گفت: از مقام شاه چيزى كاسته نمیشود، ولى نگذاشتند كه مقام كشاورز، بلند گردد.
💫اين سخن كشاورز، مورد پسند شاه واقع شد، همان شب با همراهان به خانه كشاورز رفتند و تا صبح را در آنجا سپری کردند. صبح شاه جايزه و لباس و پول فراوانى به كشاورز بخشید و این ضرب المثل را به کار برد: «زبان خوش، مار را از سوراخ بیرون می کشد»
@basirat_dini