eitaa logo
اولی الابصار💯✨
40 دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
3هزار ویدیو
330 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
📝 بازخوانی | بازگشت به 👈 بازخوانی تأکیدات و توصیه‌های رهبر انقلاب درباره «نهج‌البلاغه» ⏪«در همه‌ی بخشهایی که برای یک انسان کامل و برای یک جامعه‌ی انقلابی کامل، لازم و ضروری است نهج‌البلاغه بهترین و وافی‌ترین مطالب را ارائه می‌دهد.» ۱۳۵۹/۰۲/۱۳ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مناسبت‌های گوناگون درباره‌ی جایگاه نهج‌البلاغه و اهمیت مطالعه و اُنس با این کتاب ارزشمند سخن گفته‌اند. رسانه KHAMENEI.IR در این مطلب، اهمیت و جایگاه نهج‌البلاغه و همچنین توصیه‌ها و تذکرات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره‌ی مطالعه‌ی این کتاب و عمل به آن را بازخوانی می‌کند. ❇️ نهج‌البلاغه هیچ میدانی از میدانهای زندگی را فروگذار نکرده، مگر این‌که در آن بلیغ‌ترین، رساترین، پرمغزترین و پرمحتواترین سخن را بیان کرده. یک نگاهی به فهرست نهج‌البلاغه... نشان می‌دهد که این کتاب چقدر چند بعدی و چند جانبه است و این واقعا یک شگفتی است. ۱۳۵۹/۰۲/۱۳ ❇️ «نهج البلاغه» اوج هنر و اوج زیبایی است؛ زیبایی لفظ و زیبایی معناست. انسان مبهوت می‌ماند! هیچ شاعر بزرگ عرب، هیچ نویسنده‌ی هنرمند عرب، نتوانسته بگوید که من از مراجعه‌ی به نهج‌البلاغه بی‌نیازم. ۱۳۷۸/۱۰/۱۰ ❇️ ما میتوانیم پایه‌های اعتقاد کامل و جامع به اسلام را در این کتاب [نهج‌البلاغه] پیدا کنیم. این کتاب وقتی در کنار قرآن قرار بگیرد، یقینا تالی قرآن است. یعنی ما دیگر کتابی نداریم که دارای این حد از اعتبار و جامعیت و قدمت باشد. ۱۳۶۴/۰۱/۱۹ ❇️ در نهج‌‌‌‌البلاغه همه‌‌‌‌ی ابعاد یک شخصیت والای انسانی وجود دارد. از معرفت، از اخلاق، از خصلتهای ویژه‌‌‌‌ی یک انسان منهای آموزشهایی اسلامی و از اخلاق ویژه و والایی که فقط اسلام به انسانها تعلیم داده. یک انسان کامل در نهج‌‌‌‌البلاغه مجسم میشود و آن انسان کامل خودِ امیرالمؤمنین است. ۱۳۶۳/۰۱/۲۶ ❇️ امروز میشود از دیدگاه دقیق و نافذ امیرالمؤمنین علی علیه‌‌‌‌السّلام به واقعیتهای جامعه و واقعیتهای جهان نگاه کرد و بسیاری از حقایق را دید و شناخت و علاج آنها را پیدا کرد. لذاست که به نظر ما امروز از همیشه به نهج‌‌‌‌البلاغه ما محتاج‌تریم. ۱۳۶۳/۰۱/۲۶ ❇️ عزیزان با نهج‌البلاغه انس پیدا کنید. نهج‌البلاغه، خیلی بیدار کننده و هوشیار کننده و خیلی قابل تدبر است... اگر خدای متعال توفیق داد و یک قدم جلو رفتید، آن وقت با صحیفه‌ی سجادیه انس بگیرید. ۱۳۷۸/۰۹/۰۱ 🔸متن کامل این گزیده بیانات را از اینجا بخوانید: ↙️ khl.ink/f/50648
⭐️چهار ضلع کعبه عشق در مسیر هدایت و نجات بشر⭐️ (( بعثت ، غدیر ، عاشورا و ظهور )) از ابتدای خلقت و حیات بشر که هابیل و قابیل در برابر هم قرار گرفتند ، دو جریان حق و باطل بروز و ظهور یافت و انسان نیز در مواجهه با دو جریان هابیلی و قابیلی که یکی نماد مظلومیت و پاکی و کرامت انسانی و تربیت الهی و دیگری نماد ظلم و ستم و رذائل اخلاقی و تربیت شیطانی ، مخیر به انتخاب مسیر حیات زندگی گردید . (( فالهمها فجورها و تقواها ، قد افلح من زکّیها و قد خاب من دسّاها – آیه 8 تا 10 سوره شمس )) این سنت الهی است که انسان در مسیر رشد و تعالی ، به پشتوانه نعمت عقل و خرد، برای رسیدن به کمال و سعادت و رستگاری در مواجهه با جبهه شیطانی ، پشت پا به امیال نفسانی و وسوسه ها و القائات ابلیس لعین زده و با مجاهدت و مقاومت ، از حریم خلیفه اللهی پاسداری نماید و بدینسان به مدال پر افتخار ، و شایستگی مسجود ملائک شدن و اشرف مخلوقات گردیدن نائل آید . در این مسیر خالق هستی که انسان را برای خود آفرید (( ما خلق َ الجن و الانس الا لیعبدون – آیه 56 سوره ذاریات )) برای آنکه آدمی، در انتخابش که امتیازی برای او لحاظ می گردد دچار اشتباه و تزلزل و تردید نشود ، امر رسالت و نبوت را به عنوان پیامبر بیرون به کمک پیامبر درونش ( عقل ) ماموریت داد تا همواره حجت را به همه آحاد بندگان و نوع بشر تمام کرده باشد . این شد که در فرآیند رشد و کمال، به تناسب شرایط هر عصر و زمانی برای هدایت و تربیت توحیدی بشر، پیامبرانی را برانگیخت (( هو الذی بعث َ فی الامیین رسولاً مِنهُم یتلوا علیهم آیاته و یزکیهم و یعلمهم ُ الکتاب و الحکمه – آیه 2 سوره جمعه )) در گذر زمان جبهه ابلیس و شیطانی نیز که قسم یاد کرده بر مزاحمت و ممانعت بندگی انسان (( فبعز َّ تک َ لا غوینهم اجمعین الا عبادک منهم المخلصین – آیه 82 و 83 سوره ص )) ساکت ننشسته و در جنگ و ستیز با موحدان و زیبائیهای حیات بشر ( عدالت ، امنیت ، معنویت ، عبودیت ، طهارت و پاکی ) از هر گونه تلاش و فتنه و اغوا و اقدامی دریغ  نکرده و پیوسته تلاش شوم خود را داشته است . ارسال رسل از آدم تا خاتم ( ص) و مجاهدات و تلاش ها و رنج های فراوان تک تک انبیاء الهی در مبارزه با شیاطین جنی و انسی به ویژه فراعنه و قدرتهای ظالم و ستمگر و مفسد تاریخ تا ابولهب و ابوجهل دوران پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) یک حقیقت را به اثبات رساند و آن ارزش و عظمت بعثت که آغاز و پشتوانه ای برای راهنمایی و هدایت بشر به سوی کرامت و شرافت موحدانه و مومنانه بوده است . بعثتی که در جهت خدمت به آحاد بنی آدم ، همواره دو چراغ روشنایی بخش حیات یعنی کتاب و شریعت آسمانی را به فراخور قوه هاضمه و ادراکی انسان در شرایط هر عصر و زمانی پیش روی آدمیان قرار داد و اوج این عظمت در بعثت نبی خاتم (ص) بود که باید در طی بیست و سه سال ، مجاهدات تمامی انبیاء و کتاب ها و ادیان و شریعت های توجیدی و آسمانی را به کمال خود می رساند تا بدینسان ماموریت نبوت و رسالت در مسیر هدایت بشر به اتمام می رسید و لذا پس از او که بعثتش ، نوید کتاب کامل ( قرآن ) و شریعت کامل ( اسلام ) را می داد دیگر نه پیامبری خواهد آمد و نه کتاب و شریعت دیگری . از این روی بعثت رسول خاتم (ص) تجلی همه ظرفیت انبیاء الهی گردید و شجره نبوت را به ثمره و محصول نهایی خویش نزدیک کرد و با نوید رهایی و نجات نوع انسان را از پلشتی های کفر و شرک و الحاد و نیز هرگونه فسق و فجور و ظلم و ستم و تباهی به بهترین وجه بارقه امیدی نه فقط در دل موحدان عالم بلکه همه بشریت تشنه پاکی و کرامت و امنیت و عدالت به وجود آورد . غدیر ! در امتداد مجاهدات انبیاء الهی و جریان بعثت انبیاء به ویژه نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) روزهای پایانی عمر پیامبر رحمت و ماموریت نبوت فرا رسید . در بستر حجه الوداع و بازگشت از آخرین حج ، در برکه غدیر به امر خدای منان آخرین ماموریت حضرت رقم خورد. آنجا که پیام وحی توسط جبرئیل امین اینگونه نازل گردید : (( یا ایها الر َّ سول بلغ ما انزل َ الیک من ربک و ان لم تفعل فما بلّغت رسالته - آیه 67 سوره مائده )) به دستور پیامبر اسلام همگان توقف نمودند و پیش افتادگان نیز امر به بازگشت گردیدند . 90 یا 120 و یا 150 هزار جمعیت در مسیر بازگشت از سفر حج گرد شمع وجود پیامبر رحمت ، اجتماعی بی نظیر را فراهم ساختند . پیامبر خدا برای تحقق امر الهی و انجام آخرین ماموریت ، خطبه ای خواند و در ضمن آن فرمود : ای مردم این آخرین باری است که در چنین اجتماعی به پا می ایستم ، پس بشنوید و اطاعت کنید و در مقابل امر خداوند سر تسلیم فرود آورید . چون چشم ها و دل ها متوجه حضرت شد ، عالمی از سکوت، توام با شکوهی غیر قابل وصف ، بر جمعیت حاکم گردید.👇
زبان حال همگان این بود : چه امر مهمی پیش آمده است و پیامبر چه می خواهد بفرماید ؟! در این حال پیامبر اکرم (ص) از میان آن جمعیت کثیر علی ابن ابیطالب (ع) را بر منبری از جهاز اشتران در کنار خویش فراخواند و دست برد بر کمربند علی (ع) و او را بر سر دست بلند کرد تا همگان این صحنه را ببینند و سپس فرمود : (( ایها الناس الست ُ اولی بالمومنین من ا نفسهم )) . همگان فریاد زدند : بلی یا رسول الله (ص) . و یا پرسید : (( من اولی بکم من انفسکم ؟ )) همگی پاسخ  دادند : خدا و رسولش اولی بر ما هستند . وقتی از همه این جمعیت اقرار و اعتراف بر این امر گرفت ، با نوا و ندایی آسمانی فرمود : (( الا من کنت مولاه فهذا علیٌ مولاه ، اللهم وال من والاه و عاد من عاداه وانصر من نصره و اخذل من خذله )) . بر شکوه این حماسه بی نظیر وقتی افزوده شد که خدای متعال مُهر تایید بر اقدام پیامبرش با نزول این آیه زد : (( الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم ُ الاسلام دینا – آیه 3 سوره مائده )) و سپس فرمود : (( انا صراط الله المستقیم الذی امرکم باتباعه ، ثمّ علیٌ من بعدی ، ثمّ وُلدی من صُلبه ائمه الهُدی ، یهدون الی الحق و به تعدلون )) . ای مردم حجت را بر شما تمام کردم و برایتان روشن ساختم و به شما راه را نشان دادم و این علی است که بعد از من به شما می فهماند . بدانید من با خدا بیعت کردم و علی با من بیعت کرده است و من از جانب خداوند برای او از شما بیعت می گیرم . آری این صورت حماسه عظیم غدیر خم بود که در خطبه غدیریه حضرت به زیبائی تمام تبیین گردیده است و اما سوال این است که مگر جوهره و حقیقت غدیر چه بوده است که پیامبر خدا با این هیئت و شیوه و در آن شرایط سخت، اجتماع عظیم امت را زحمت داد و حتی سه روز و شب همگان را حول و محور آن در برکه غدیر نگهداشت ؟! غدیر ! نه یک اتفاق و حادثه بود که پرده برداری از ثمره و محصول مجاهدات تمامی انبیاء الهی و خروجی رسالت و نبوت بود. غدیر! نه یک پدیده صرفاً تاریخی که تجلّی جریان امامت و ولایت بود . غدیر ! نه یک امر ساده و محدود به قطعه از زمان خاص ، که طلوع و ظهور یک جریان منحصر به فرد برای نجات بشر بود . غدیر ! نه صرفاً برای اخذ میثاق از امت برای مودّت و محبت به شخصیتی همچون امیرالمومنین علی (علیه السلام) بود که ناظر بر پذیرش ولایت و سرپرستی و هدایت گری امت بود . غدیر ! تجلی انسان کامل ، که در مسیر نبوت و رسالت ساخته و پرداخته شده بود و اکنون باید به منزله تجسم عینی و ملموس، الگویی مطمئن برای بشریت طالب سعادت و رستگاری ، نقش ایفا کند . غدیر!  نه فقط معرفی خلیفه و جانشین و وصی رسول خدا برای بعد از او بود که تر سیم جریانی جاودانه تا آخر عمر بشر برای نجات بشر از هر گونه پلشتی و انحراف و انحطاط و ظلم و تباهی بود . غدیر!  حلقه وصل بین رسالت و نبوت ، و امامت و ولایت بود . غدیر!  آرزوی تمامی انبیاء الهی در فرآیند هدایت و تربیت انسان موحد که متجلی از انسان کامل یعنی مولایمان علی (علیه السلام) بود . غدیر!  پرده برداری از انسان کامل علی (علیه السلام) به عنوان ثمره تلاش و مجاهدات تمامی پیامبران و کتاب ها و شریعت های آسمانی بود . غدیر ! به واقع معرفی قرآن ناطق و ترجمان کامل شریعت اسلام به عنوان کمال یافته کتاب ها و شریعت های آسمانی بود . این بدین معناست که دامنه غدیر از ابتدا ء خلقت و از آدم تا خاتم و پس از آن تا آخر عمر بشر امتداد و گستردگی دارد. این بدین معناست که غدیر نه متعلق به تشیع و مسلمانان است بلکه تعلق به تمامی آحاد بشر روی زمین که در آرزوی نجات و رهایی از ظلم و فسق و فجور است ، دارد . آری گم شده بشر در برکه غدیر تجلی یافت . زیرا گره خوردن دست علو ی با دست نبوی ، در امتداد رسالت و نبوت ، این امامت و ولایت است که بشریت تشنه عدالت و امنیت و حریّت و طهارت و پاکی را به سوی خود فرا می خواند . غدیر!  نه یک روز عید سعید است که غدیر جریانی مستمر و بلاانقطاع تا تحقق (( لیظهره علی الدین کلّه – آیه 33 سوره توبه )) است. مکتب و منطقی است قوی ، که لحظه لحظه زندگی انسان طالب سعادت و رستگاری را به سوی خود فرا می خواند و به همین جهت است که پیام غدیر همه کاخ های ظلم و ستم و همه فراعنه روزگاران را به لرزه انداخته است . در عظمت و اهمیت غدیر همین بس که چه در تاریخ و چه در عصر حاضر ، سخت ترین دشمنان را فراسوی خود دیده و می بیند . به مروان حکم گفتند مگر علی را نمی شناسی؟ با کلامی قاطع گفت : بهتر از من کسی علی را نمی شناسد که او بهترین و برترین انسان خلقت است و نمونه ندارد . پرسیدند پس چرا علیه او سبّ و دشنام داده و فتنه و تبلیغات سوء می کنید؟ بی شرمانه گفت : لا یستقیم لنا الامر الاّ بذلک . چون او را می شناسیم و با وجود مکتب و منطق اقناع کننده او ادامه👇
عید دخالت مردم در حکومت 🚩 در موضوع حکومت و مسائل سیاسی و مسائل عمومی جامعه در نظام اسلامی، «به من چه» نداریم! مردم برکنار نیستند. بزرگترین مظهر دخالت مردم در امور حکومت، است. خود غدیر این را به ما آموخت و لذاست که عید غدیر، عید ولایت است، عید سیاست است، عید دخالت مردم در امر حکومت است، عید آحاد ملت و امت اسلامی است. 🗓 ۱۳۷۵/۲/۱۸ 🌺 فرا رسیدن عید الله اکبر، عید غدیر خم، عید ولایت مولی امیرالمومنین علی علیه السلام مبارک. 🌺 ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 🆔 @rasul313
امام على عليه السلام: مَن ساءَ عَزمُهُ رَجَعَ عَلَيهِ سَهمُهُ هر كه تصميمش بد باشد، تيرش به خود او بر گردد غررالحكم حدیث8315
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓سوالی اساسی اگر‌ «لااِکراهَ فِي الدّین» پس چرا حجاب اجباریست؟! ✅جواب فوق العاده ☝️ به علت اجباری بودن حجاب در جامعه
💢⭕️💢⭕️💢⭕️ | «خواب بایدن تعبیر نشد» 🔸سفر جو بایدن به منطقه که هفته‌ها محل بحث‌ها و گمانه‌زنی‌های سیاسی و کارشناسی بود، به پایان رسید و آنچه بر جای ماند تعدادی گزاره‌های ضدونقیض درباره عادی‌‌سازی روابط تل‌آویو - ریاض، بود. 🔻در واقع سفر بایدن نه تنها تکلیف گمانه‌زنی‌ها را روشن نکرد، حتی نتوانست تصویر روشنی از توافقات میان شرکت‌کنندگان در اجلاس ده‌جانبه جده را پدید آورد. در این خصوص گفتنی‌هایی وجود دارد:  🔹۱. بایدن سفر منطقه‌ای خود را از تل‌آویو شروع کرد، سپس به بیت‌المقدس رفت و از آنجا وارد جده شد. در این میان محافل آمریکایی روی یک واژه از سخنان بایدن در دیدار با لاپید و در گفت‌وگو با کانال 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی تمرکز کردند و آن «امنیت اسرائیل» بود. در واقع بایدن آشکار ساخت که نگران‌ وضعیت این رژیم شده و آمده است تا اگر می‌تواند کمی این وضعیت را بهبود بخشد. در این میان درگیری رژیم صهیونیستی با مشکلات داخلی و ضعف‌های سیاسی و امنیتی بیشتر از آن است که بتواند از سفر بایدن استفاده چندانی ببرد. 🔹۲. مدت‌ها بود روی طرح مشترک عربی - اسرائیلی - آمریکایی علیه ایران صحبت می‌شد. گاهی از این طرح با عنوان «سپر آسمان» و گاهی با عنوان «شورای دریای سرخ» یاد شده است.ادبیات همه طرف‌های این موضوع نشان می‌دهد اگر صحبتی هم صورت گرفته و حتی اگر تصمیمی هم گرفته شده، فاصله میان حرف تا عمل حتماً بسیار زیاد خواهد بود. کما اینکه حدود 20 سال پیش طرح ناتوی عربی در شورای همکاری خلیج‌فارس به تصویب رسیده، اما تا این لحظه در حد تشکیل یک «گردان مشترک» هم پیش نرفته است. 🔹۳- در جریان مذاکرات بایدن و طرف‌های دیگر و در بیانیه پایانی واشنگتن - ریاض بر توافق بایدن و ملک‌سلمان روی افزایش صادرات نفت عربستان در قالب اوپک پلاس تأکید شد. یک روز پس از مذاکرات هم عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجی سعودی از آغاز صادرات 13 میلیون بشکه‌ای نفت عربستان طی هفته‌های آینده و در قالب توافق اوپک خبر داد و گفت این حداکثر توان ما در افزایش رقم صادرات نفت می‌باشد. کاخ سفید روی این جنبه از سفر بایدن تبلیغات زیادی کرد و حال آنکه از یک طرف با توجه به نیاز عربستان به ایجاد زیرساخت لازم برای افزایش 27 درصدی استخراج و صادرات نفت و نیز با توجه به رابطه معکوس افزایش صادرات و مبلغ دریافتی صادرکنندگان نفت، حداقل طی دو ماه آینده افقی برای افزایش صادرات وجود ندارد و این در حالی است که کشورهایی وجود دارند که عربستان را از اجرای توافق با آمریکا پشیمان کرده و وضعیت را به عقب برگردانند. بنابراین بایدن نمی‌تواند به تنها توافق مرتبط با منافع مردم آمریکا از این سفر خیلی امید ببندد. 🔹۴. سفر بایدن نتوانست ماشین متوقف شده عادی‌‌سازی روابط سیاسی اسرائیلی -عربی را راه بیندازد؛ به همین جهت باید گفت آخرین تیر ترکش رژیم صهیونیستی برای راه ‌انداختن این ماشین، اینک به نتیجه لازم نرسیده است. شکست بایدن در فعال‌‌سازی ماشین عادی‌‌سازی به احتمال زیاد مخالفت‌های عربی با عادی‌‌سازی را دامن می‌زند و این می‌تواند مشکلات جدیدی را برای رژیم صهیونیستی پدید بیاورد. البته در عین حال باید گفت اجازه ورود رسمی هواپیماها و مسافران رژیم صهیونیستی به آسمان عربستان موضوعی ساده و جرم کمی نیست و این به آن معناست که هواپیماهای اسرائیلی حتی می‌توانند بر فراز مکه و مدینه به پرواز درآیند که این موضوع در واقع با امنیت زائران مسلمان مغایرت داشته و نقض تعهدات دینی توسط حکومت عربستان تلقی می‌شود. مسلمانان نباید سکوت کرده و شاهد سیطره دشمنان بر آسمان دو قبله خود باشند. ✍سعدالله زارعی
🇮🇷 📝 | دروغ‌سازی جدید ضدانقلاب 🍃🌹🍃 🔻روابط عمومی دانشگاه امام خمینی(ره): در تاریخ ۲۱ تیر به‌مناسبت هفته عفاف و حجاب نشستی علمی با عنوان «عفاف و چالش‌های جدید» در دانشگاه امام خمینی(ره) برگزار شده بود. 🔺متاسفانه تصویر پوستر مراسم توسط فرد یا افرادی مغرض مورد دستکاری و جعل قرار گرفته و با عنوانی جعلی و نادرست در فضای مجازی منتشر شد. | |
* 📍نکات بسیار مهم در امر به معروف و پروژه‌‌های دشمن* ! دشمنان و ضدانقلاب برای ترویج بی حجابی و بدحجابی تلاش دارند فیلم‌هایی از معدود درگیری های کلامی میان مردم آمر به معروف و بی حجابان و افراد با پوشش های زننده را به طور گسترده در فضای_مجازی منتشر کند. اهدافی پشت این ماجراست که به اختصار به آن پرداخته خواهد شد : ❇و اما اهداف عمده ضدانقلاب از انتشار گسترده این فیلم ها : ۱_ القای وجود شکاف عمیق اجتماعی در جامعه ایران با تقسیم بندی مردم به دو دسته دین خواهان و دین ستیزان ! ۲_ بالا بردن هزینه اجرای احکام اسلامی و منفعل شدن تدریجی بسیاری از مردم و مسئولان مربوطه ! و این یکی از ترفندهای مهم دشمن در عدول و بی تفاوتی جامعه از فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر (در همه موارد و نه صرفا بحث حجاب) است ! ۳_ نمایش یک جامعه عصبی بخاطر مشکلات اقتصادی و اجتماعی و سیاه جلوه دادن فضای ایران و القای ناامیدی به مردم ! ❇دشمنان و ضدانقلاب برای تولید این فیلم‌ ها از چه ترفندهایی استفاده می‌کنند؟ ۱_ عصبانی کردن آمر به معروف با پرخاشگری و فحاشی ۲_ متشنج کردن فضا و جیغ و داد و ایجاد درگیری و در عین حال مظلوم نمایی ! ❇چه باید کرد؟ ۱_ مخاطب خود را بشناسید. بدون تردید اکثریت مطلق خانم های کم حجاب و بدحجاب، هیچ اعتقاد و تمایلی به جبهه دشمن و ضدانقلاب ندارند و برعکس، همه یا اغلب، دلباخته و معتقد (گاهی برخی بیشتر از برخی محجبه ها) به ارزش های دینی و اخلاقی هستند.. پس با یکسان دانستن همه در زمین دشمن بازی نکنید. ۲_ درگیر جنگ ذهنی دشمن نشوید. تذکر و امربه‌معروف اگر با روش درست خود انجام شود حتما نتیجه خواهد داد. احکام الهی منطبق بر فطرت انسانی تشریع شده‌اند.. ۳_ عصبانی نشوید: اگر فردی که به او تذکر دادید شروع به هتاکی کرد عصبانی نشوید و بحث نکنید. عصبانی کردن به همراه فیلم‌برداری یعنی پروژه ضدانقلاب شروع شده است. در زمین بازی ضدانقلاب قرار نگیرید و سریع عبور کنید..  انقلاب می‌فرمایند: « من همین امر به معروف و نهی از منکر زبانی را در جای خود به شکل خیلی آرام و بدون هیچ خشونتی واقعاً یکی از معجزات اسلام می‌دانم. مثلاً یک نفر کار خلافی می‌کند، می‌گویند آقا شما این کار را نباید می‌کردی. این مطلب را بگو و برو. می‌گوید او برمی‌گردد دو تا فحش به من می‌دهد. خیلی خوب؛ حالا دو تا فحش هم به شما بدهد؛ برای خاطر امر خدا تحمّل کنید. اگر نفر دوم و سوم و دهم هم بگویند آقا خانم این کار شما صحیح نیست؛ شما خیال می‌کنید آن آدم دیگر آن کار را تکرار خواهد کرد؟ نهی از منکر واقعا معجزه میکند. #رسول _فراموش _شده
♨️♨️♨️ تبدیل جنگ ابزار به جنگ افکار 🔅در عصر حاضر جنگ ابزار به جنگ افکار تبدیل شده و دشمن با گسترش ناامنی روانی به‌دنبال اجرای برنامه‌های خود است. در بحث غفلت از جنگ نرم که رهبر معظم انقلاب در جلسه اخیر خودشان با نخبگان به آن اشاره کردند، چند نکته حائز اهمیت است. یکی از مهم‌ترین اهداف دشمن در حوزه جنگ نرم مأیوس کردن و ناامید‌سازی مردم و مسئولان است. ⭕️این مأیوس کردن منجر به نوعی اختلال روانشناختی به نام «درماندگی آموخته شده» می‌شود که با بمباران اطلاعاتی اخبار جعلی و پیام‌های منفی بزرگنمایی مشکلات و سانسور کردن موفقیت‌ها و پروپاگاندای سیاه رسانه‌ای همراه است. 🔻این اختلال روان‌شناختی در نهایت منجر به تقویت روحیه «ما نمی‌توانیم» در ملت‌ها می‌شود. 🔺 باتوجه به اینکه فضای مجازی در ایران فضایی رها شده، بی‌ضابطه و بی‌قانون است، دشمن از این فضا سوءاستفاده می‌کند و عوامل دشمن در داخل کشور نیز از این رها شدگی برای رسیدن به اهداف خود بهره می‌برند. در واقع دشمن می‌خواهد نخبگان را از ساختن وطن خود مأیوس سازد. برای مقابله با گسترش این تفکر باید بدانیم اکنون در چهار حوزه آماده شویم که عبارتند از قدرت سخت، قدرت نرم، قدرت هوشمند و قدرت هنرمندانه. رهبر فرزانه انقلاب نیز در این زمینه فرمودند: «از ابزار هنر برای تأثیرگذاری استفاده شود.» در عصر حاضر بازوی پیاده‌‌سازی این قدرت‌ رسانه‌ها و اپلیکیشن‌های مجهز به هوش مصنوعی هستند. ✍سید علیرضا آل داوود
🇮🇷 📝 | یک نکته بسیار مهم در اوامر امروز رهبر معظم انقلاب خطاب به اردوغان 🍃🌹🍃 ✅ «ما دوست روزهای سخت شما بودیم» 🔻 جمله رهبرمعظم انقلاب به رجب طیب اردوغان، مربوط به روزهای خیلی دور نیست. سال ۲۰۱۵ بود که یک کودتای شبانه، اردوغان را تا مرز برکناری برد و اگر حمایت و دوستی ایران نبود، کار اردوغان مثل ازبکان در سال ۱۹۹۷ تمام شده بود. 🔹ایران آن روز کنار اردوغان ایستاد و مانع از کودتا علیه او شد و نگذاشت تا یک طرح کاملا غربی به موفقیت برسد. 🔺تا امروز، هیچ وقت نشده بود که ایران اینگونه بدهی ترکیه را به او یادآوری کند اما اردوغان کاری کرد که رهبرمعظم انقلاب، لازم دید که بدهی سنگین او را یاداوری کند.😉 | | # ترکیه
🇮🇷 📝 | دیپلماسی به معنای تعارف نیست! 🍃🌹🍃 🔻حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه و هیئت همراه با تأکید بر لزوم افزایش همکاری‌های دو کشور به‌ویژه همکاری‌های تجاری، رژیم صهیونیستی را از عوامل اصلی ایجاد اختلاف بین کشورهای اسلامی برشمردند. 🔹 ایشان صراحتا برخی سیاست‌های دولت ترکیه در منطقه را ناقض امنیت در غرب آسیا دانسته و عملا حرکت آنکارا به‌سوی پذیرش تل‌آویو به‌عنوان یک شریک منطقه‌ای و بین‌المللی را به‌مثابه خطایی بزرگ مورد شناسایی و تحلیل قراردادند. 🔸 در کنار این موارد، معظم له تأکید کردند که حفظ تمامیت ارضی سوریه بسیار مهم است و هرگونه حمله نظامی در شمال سوریه قطعاً‌ به ضرر ترکیه، سوریه و همه منطقه، و به نفع تروریست‌ها خواهد بود. 🔹 این پیام‌های آشکار و صریح از جنس تبشیر نیست و بیشتر جنبه‌ای انذار گونه دارد! آنچه مسلم است اینکه فرمایشات دیروز رهبر معظم انقلاب در دیدار اردوغان، خود یک درس سیاست خارجی برای مسئولین حوزه دیپلماسی کشور و دست‌اندرکاران جمهوری اسلامی در عرصه روابط بین‌الملل محسوب می‌شود. دال مرکزی و گزاره اصلی این درس بزرگ، مربوط به تعارف‌بردار نبودن عرصه دیپلماسی است. 🔺 نگاه شبکه‌ای، جامع و علی معلولی نسبت به پدیده‌های جاری در جهان سبب می‌شود تا یک کشور هیچ‌گاه خطوط قرمز خود را در تعامل با همسایگان فراموش نکند. تاکنون بارها عنوان‌شده است که ترکیه در حوزه سیاست خارجی خود نیاز به یک دوربرگردان دارد. ✍حنیف غفاری | |