🏴 آیا پیامبر گرامی اسلام(ص) به شهادت رسیدند؟!
پاسخ اجمالی:
▪️دلایل بسیاری از کتب روایی و تاریخی؛ چه از شیعه و چه از اهل سنت وجود دارد که شهادت ناشی از مسمومیت پیامبر اکرم (ص) را تأیید می نماید، اما به این نکته نیز باید توجه داشت که اگر شهادت را همانند آنچه قرآن کریم بیان فرموده؛ به معنای کشته شدن در راه خدا و رسول تعریف نماییم، بدیهی است که مقام و منزلت شخصی "پیامبر" که کشته شدن در راه اطاعت او شهادت است، به مراتب بالاتر از مقام شهیدان خواهد بود، هرچند که آن مرد الهی با مرگ طبیعی از دنیا رحلت نموده باشند.
پاسخ کامل در لینک زیر:
https://goo.gl/e91jpz
لطفا رسانه باشید...
🆔 @basiratafzayi
بصیرت افزایی
🏴 آیا پیامبر گرامی اسلام(ص) به شهادت رسیدند؟! پاسخ اجمالی: ▪️دلایل بسیاری از کتب روایی و تاریخی؛ چ
🚩 #رسول خدا (ص) به #شهادت رسیدند یا به #مرگ طبیعی وفات یافتند؟!
✅ #رسول_الله حضرت #محمد(ص) #مسموم شده بودند.. بدست #زن_یهودیه ☝️
#یهود #یهودی #کینه #حضرت_محمد(ص) #اسلام #شهید
▪️ @basiratafzayi
☑️ چرا امام حسین(ع) قیام کردند ولی امام حسن (ع) صلح؟
از زبان شهید #مطهری
farsnews.com/13921107001365
🔹به طور کلی تاریخ اسلام نشان مىدهد که براى امام و پیشواى مسلمین، در یک شرایط خاصى جایز و احیانا لازم و واجب است که قرار داد «صلح» امضاء کند، همچنان که پیغمبر اکرم رسما این کار را در موارد مختلف انجام داد؛ هم با اهل کتاب در یک مواقع معینى قرار داد صلح امضا کرد و حتى با مشرکین قرار داد صلح امضا کرد و در مواقعى هم البته مىجنگید.
🔹این مطلب معقول نیست که بگوییم یک دین یا یک سیستم (هر چه مىخواهید اسمش را بگذارید) اگر قانون جنگ را مجاز مىداند معنایش این است که آن را در تمام شرایط لازم مىداند و در هیچ شرایطى صلح و به اصطلاح همزیستى، یعنى متارکه جنگ را جایز نمىداند کما اینکه نقطه مقابلش هم غلط است که یک کسى بگوید: به طور کلى اساساً ما دشمن جنگ یا طرفدار صلح هستیم. اى بسا جنگهایی که مقدمه صلحِ کاملتر است و اى بسا صلحها که زمینه را براى یک جنگ پیروزمندانه، بهتر فراهم مىکند.
🔹اما زمانی که موقعیت امام حسن(ع) را با امام حسین(ع) مقایسه مىکنیم مىبینیم که اینها از هیچ جهت قابل مقایسه نیستند؛ امام حسین یک منطق بسیار رسا و یک تیغ برنده داشت آن چه بود ؟ «من رأى سلطانا جائرا مستحلا لحرام الله . . . کان حقا على الله ان یدخله مدخله»: اگر کسى حکومت ستمگرى را ببیند که چنین و چنان کرده است و سکوت بکند، در نزد پروردگار گنهکار است. اما براى امام حسن این مسئله هنوز مطرح نیست براى امام حسن(ع) حداکثر این مطرح است که اگر اینها بیایند بعد از این چنین خواهند کرد. اینکه (اگر بیایند بعد از این چنین مى کنند) غیر از این است که یک کارى کردهاند و ما الان سند و حجتى در مقابل اینها بالفعل داریم.
🔹این است که مى گویند صلح امام حسن زمینه را براى قیام امام حسین فراهم کرد. لازم بود که امام حسن مجتبی(ع) یک مدتى کناره گیرى کند تا ماهیت امویها که بر مردم مخفى و مستور بود آشکار شود تا قیامى که بناست بعد انجام گیرد، از نظر تاریخ، قیام موجهى باشد. پس از همین قرار داد صلح که بعد معلوم شد معاویه پایبند این مواد نیست عدهاى از شیعیان آمدند به امام حسن(ع) عرض کردند: دیگر الان این قرار داد صلح کأن لم یکن است - و راست هم مى گفتند زیرا معاویه آن را نقض کرد - و بنابراین شما بیایید قیام کنید. حضرت فرمود: نه، قیام براى بعد از معاویه، یعنى کمى بیش از این باید به اینها مهلت داد تا وضع خودشان را خوب روشن کنند، آن وقت، وقت قیام است. معنى این جمله این است که اگر امام حسن(ع) تا بعد از معاویه زنده مىبود و در همان موقعىتی قرار مىگرفت که امام حسین قرار گرفت قطعا قیام مىکرد.
🔹بنابراین از منظر عواملی که انگیزههاى صحیح و مشروع و جدى قیام امام حسین(ع) بود، وضع امام حسن با وضع امام حسین کاملا متفاوت و متغایر بود. از او تقاضاى بیعت مىکردند و از این بیعت نمىخواستند. (خود بیعت کردن یک مسئلهاى است). براى امام حسین(ع) از ناحیه مردم کوفه اتمام حجتى شده بود و مردم مىگفتند کوفه دیگر بعد از بیست سال بیدار شده است، کوفه بعد از بیست سال معاویه غیر از کوفه قبل از بیست سال است اینها دیگر قدرشناس على شدهاند، قدرشناس امام حسن(ع) و امام حسین(ع) شدهاند، نام امام حسین(ع) که در میان مردم کوفه برده مىشود اشک مىریزند، دیگر درختها میوه دادهاند و زمینها سر سبز شده است، بیا که آمادگى کامل است!
🔹این دعوتها براى امام حسین(ع) اتمام حجت بود. براى امام حسن(ع) بر عکس بود، هر کس وضع کوفه را مشاهده مىکرد مىدید کوفه هیچ آمادگى ندارد.
🔹مسئله بعدی، مسئله فساد عملى حکومت است (فساد حاکم را عرض نمىکنم، فساد حاکم یک مطلب است، فساد عمل حکومت مطلب دیگرى است). معاویه هنوز در زمان امام حسن دست به کار نشده است تا ماهیتش آشکار شود و تحت عنوان امر به معروف و نهى از منکر زمینهاى براى قیام باشد یا به اصطلاح تکلیفى بالفعل به وجود آید ولى در زمان امام حسین صد در صد اینچنین بود.
👉 @basiratafzayi
🔴پاسخ به #شایعه «درآمد میلیاردی متولیان حرم امام رضا(ع) از کبوتران حرم!»
⛔️متن شایعه⛔️
"تعجب ممنوع یکی از خدام حرم امام رضا که برای تفریح به شمال آمده بود تعریف میکرد و میگفت : کبوتران حرم امام رضا در ماه بیش از 800 میلیون و در ایام پر ترافیک زوار بیش از میلیارد تومان برای متولیان حرم سود دهی دارند . در 10 مکان برای کبوتران گندم ریخته میشود . در هر مکان قفسیهایی هست پراز کبوتر که زوار با پرداخت 2000 تومان پرنده ای را خریده و آزاد میکنند. اکثر زوار بیش از یکی دوتا 10تا و 20 تا هم میخرند . و دیده شده تا 50 و 100تا هم یکجا خریده اند . عربها که همیشه به تعداد فرزندان کبوتر آزاد میکنند . و زوار نادان نمیدانند که این کبوتران جلدن و بجز حریم حرم جایی نمیروند . گندم را در بسته های 200 گرمی به مبلغ 1000 تومان میفروشند یعنی یک کیلو گندم را 5000 تومان میفروشند . و خادمانی هستند که دایم در حال جارو کردن و جمع آوری گندمها هستند . تا زوار گندم روی زمین نبینند . و هرجه زودتر گندم خریداری کنند . در هر مکان هر ساعت بیش از 5 کیسه 10 کیلویی گندم جمع آوری میکنند . که در مدت 24 ساعت بیش از 10 تن گندم انبار میشود و مجددا کیلویی 5000 تومان به زوار فروخته میشود . و افرادی هستند که یک یا چند گونی گندم نذر کرده یا باخود میآورند و تحویل انبار میدهند . و یا از انبار حرم خرید میکنند و فقط پولش را میدهند . افراد بسیار زیادی هستند که کبوتران شخصی دارن و آنها را وقف حرم میکنند . و روزی نیست که چندین کیسه و قفس پراز کبوتران گران قیمت تحویل انبار نشود که مسئولین بعدا آنها را قیمت گذاری کرده و خیلی بالا به کبوتربازان میفروشند . و خیلی جزئیات دیگری هست که مجال گفتن نیست ... این تنها درآمد زایی کبوترانی است که تابحال بفکر کسی خطور نمیکرده و نمیکند. خب مسئولین چاره ای ندارند جز اینکه بگویند مالیات نمیدهیم .... "
✅پاسخ شایعه✅
1. ادعاهای شایعه فاقد استناد و اطلاعات آن هم غلط و ناشی از خیال پردازی نویسنده است!
2. شایعه در حالی مدعی وجود ده قسمت مجزا برای نگهداری كبوتران حرم امام رضا(ع) شده که درحال حاضر فقط در بست طوسی كنار باغ رضوان، محلی برای کبوتران اختصاص داده شده است!
3. جمع آوری گندم ها توسط خدام در گیت مخصوص، برای جلوگیری از مشکلات نظافتی و بهداشتی است نه دورماندن از چشم زوار!
4. هدف از جمع آوری کبوتران، جلوگیری از بیماری و تخریب بناهای تاريخی و همچنین حفاظت از كبوتران غير بومی است که در آب و هوای مشهد دوام نمی آورند، نه تجارت آنها! حتی مسئولین به مردم توصیه می کنند از نذر کبوتر خودداری کنند!
yon.ir/hrm01
5. گندمهای جمع آوری شده در ایام سال، نگهداری شده و در فصل زمستان که زائران کمتر گندم وقف می کنند، برای غذای کبوترها مصرف می شود.
yon.ir/hrm02
6. طبق قانون، اماکن گردشگری و زیارتی از جمله حرم رضوی از پرداخت مالیات معافند و این مطلب هیچ ارتباطی با درآمد تخیلی ادعا شده از گندم و کبوتر ندارد!
yon.ir/hrm03
🔃لطفا منتشر کنید
ஜروشنگری دینی-سیاسیஜ
__
ﺑـﺼــ🔍ـﯿﺮت افزایی⇩⇩
➣ @basiratafzayi 🔚🔊
🔺 سخنی با دوستان #حزب_اللهی: از هیچ کس #بت نسازید؛ و بجای سخنرانی، بیشتر از #کتاب و #مطالعه تغذیه کنید
نقدی بر برخی مواضع سخنران معروف که در بین جوانان جایگاه خوبی دارد☝️
اطلاعات بیشتر درباره موضوع سوم: mobahesat.ir/9412
#شبهه #مغالطه #سواد_رسانه #کوروش #ذوالقرنین #پیامبر #شیعه #اهلسنت #یهودی
@basiratafzayi
🔮📱💻📝 @basiratafzayi
🔴پاسخ به #شبهه «مانع نشدن علم غیب امام رضا(ع) از خوردن انگور مسموم»
⛔️متن شبهه⛔️
" اگر امام رضا(ع) میدانستند که شربت انگور یا انگورهایی که میخورند آغشته به زهر است که خوردن آنها خودکشی محسوب میشود که در اسلام جایز نیست و اگر نمیدانستند که آن شربت یا انگورها سمی هستند که این با عالم بودن و علم کامل امامان منافات دارد که چنین مطلبی را ندانند "
✅پاسخ شبهه✅
1. قضا و قدر خداوند اگر حتمی شود، عوض شدنی نیست؛ علم امامان به زمان و مکان شهادتشان فقط علم به یک واقعه حتمی است که رضایت آن بزرگواران به این قضا و قدر موجب ترفیع درجات آنها می شود.
yon.ir/hatmii
2. امامان وظیفه نداشتند در تمام موارد طبق علم لدنی عمل کنند، بلکه تکالیف دینی آنان همواره طبق علومی بود که از راههای عادی حاصل میشد.
yon.ir/elmegheib
3. علم غیب امام دو گونه است، علم به موارد حتمی و موارد غیر حتمی، که تنها در موارد غیر حتمی امام تکلیف و اختیار دارد تا با تغییر زمینه ها برای حفظ جان خود بکوشد.
4. پس ائمه (ع) در امر شهادتشان یا اراده به استفاده از علم غیب نکرده اند، یا با عواملی مانند خباثت و تصمیم قطعی خلفا، موضوع حتمی بوده و تکلیفی برای امام باقی نمی مانده است.
yon.ir/elmemam
5. همچنین از سوی دیگر، دسته ای از روایات، تناول انگور یا شربت را با اجبار ماموران مامون شرح داده اند.
yon.ir/shahadat10
6. توضیحات کاملتر درباره اینکه چرا امام رضا(ع) با اینکه علم غیب داشتند، انگور سمّی را خوردند؟ در لینک زیر:
https://t.me/basiratafzayi/3343
🔃لطفا منتشر کنید
ஜروشنگری دینی-سیاسیஜ
__
ﺑـﺼــ🔍ـﯿﺮت افزایی⇩⇩
➣ @basiratafzayi 🔚🔊
🔴«دق الباب مساجد» در شب اول ربیع الاول خرافه و بدعت است
1. چند سالی است که در پایان ماه صفر مراسمی در برخی شهرها باب شده که در ظاهر مانند بسیاری از خرافات دیگر عملی نیکو وانمود می شود، اما هنگامی که در آن اندیشیده می شود نتیجه به آنجا می رسد که با خرافه و بدعتی دیگر مواجه هستیم.
2. این بدعت از آنجا آغاز می شود که در شب اول ماه ربیع الاول چند ساعتی قبل از نماز صبح روز اول این ماه، در هفت مسجد را می کوبند و با این کار پایان دو ماه عزاداری و آغاز ماه شادمانی حضرت زهرا(سلام الله علیها) را اعلام می کنند و به این وسیله می خواهند از دستان حضرت زهرا (سلام الله علیها) عیدی دریافت کنند و حاجات خود را برآورند.
3. «دق الباب» مساجد شیطنتی است که خرافهسازان وسوسه کردند و عوام پذیرفتند. نه تنها هیچ سندی ندارد، بلکه خلاف است. همه علما و فقهاء نیز این امر را رد کرده و بر غیرمستند بودن آن تاکید دارند. چنان چه مقام معظم رهبری در پاسخ استفتایی در این مورد ضمن نهی، امر به جلوگیری از آنان نمودند:
«پاسخ دفتر حضرت آیتالله العظمی خامنهای به استفتائی درباره دقالباب مساجد: «عمل فوقالاشاره مستند روایی ندارد و شیوه قابل تأیید نیست، اگر چه اصل اذکار و ادعیه و طلب حاجات از خداوند متعال عمل پسندیده است، لیکن اشکال در شیوه عمل به نحو یاد شده است. آقایان علماء اعلام - دامت افاضاتهم - و مؤمنین - ایدهم الله تعالی - با پند و اندرز و موعظه و نصیحت از رواج چنین رفتارهایی که چه بسا ممکن است، منتهی به وهن مذهب شود، جلوگیری کنند». (معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی).»
4. بنابر نظر فقها و بر اساس آنچه در روایات مستند و معتبر آمده است، مستحب است که مومنین در این شب ـ به یاد آن مجاهدت امیرالمومنین (علیه السلام) ـ (لیلةالمبیت [در شب اول ربیع الاول]) در مساجد حضور یافته و تا سحر به راز و نیاز و مناجات با خداوند متعال بپردازند و لذا آن چیزی که با عنوان باز بودن در مساجد تا صبح عنوان شده به این دلیل بوده است، نه تاکید و یا احیانا ترویج آن مسئله خرافی (رفتن به در مساجد و در زدن و شمع روشن کردن برای رفع حاجت)
5. بهتر است با مراجعه به متون صحیح از این خرافات جلوگیری شود و به اعمال مذکور در این روز که روزه گرفتن به شکرانه سلامتی پیامبر اعظم و امیرمؤمنان از گزند کفار و مشرکان در اول ربیعالاول و خواندن زیارت پیامبر (صلی الله علیه و آله) و علی (علیه السلام) است، بپردازند.
🔃لطفا رسانه باشید♻️
ஜروشنگری دینی-سیاسیஜ
________
کانال ﺑــﺼــــ🔍ـــﯿــﺮت افزایی⇩⇩
➣ @basiratafzayi
🔴پاسخ به #شایعه «دعای آخر ماه صفر - هرکس پایان صفر را خبر دهد بهشت بر او واجب میشود»
⛔️متن شایعه⛔️
" دعاي آخرماه صفر:' سبحان الله يافارج الهمّ وياكاشف الغم فرّج همي ويسرّ أمري وأرحم ضعفي وقلة حيلتي وأرزقني من حيث لاأحتسب يارب عالمين .
حضرت محمد(ص) فرمودند:هركس مردم راازاين دعاباخبركند، گرفتاريش گشايش ميابد.
پیامبر فرمود هر کس پایان ماه صفر را خبر دهد بهشت بر او واجب میشود "
✅پاسخ شایعه✅
1. عبارت "سبحان الله یا فارج..." دعایی با سند مشخص نیست! ادعا در مورد انتشار آن و رفع گرفتاری منتشر کننده از طرف پیامبر(ص) نیز کذب و فاقد اعتبار است!
yon.ir/doaaa
2. روایت "هر کس پایان ماه صفر را خبر دهد، بهشت بر او واجب میشود" در هیچ منبع روایی معتبر و قابل اعتنایی نیامده است.!
3. تنها در کتاب «عجائبالمخلوقات و غرائبالموجودات و آثارالبلاد و اخبار العباد» به آن اشاره شده که بدون سند رجالی است و کتاب نیز در اعتبار اسنادی دچار شبهه و تردیدهای جدی است که بزرگان نیز این روایت را مجعول، دور از عقل، و بدون ماخذ معتبر دانسته اند!
4. روایتی با مضمون مشابه در منابع معتبر و با سند معتبر موجود است که هدف آن تضمین یا بشارت بر بهشت در مقابل خبر خروج از ماه نیست، بلکه نشانهای برای معرفی شخصیت صحابی ارجمند پیامبر(ص)، ابوذر غفاری است.
5. خلاصه آن روایت: روزی پیامبر(ص) به جمعی فرمودند: اولین کسی که بر شما وارد شود، اهل بهشت است. برخی بیرون رفتند تا در بازگشت اولین نفر و بهشتی باشند! پیامبر(ص) به جماعت باقیمانده: به زودی جماعتی بر شما وارد میشوند که بر یکدیگر پیشی میگیرند، آنکه بشارت اتمام ماه آذار (ماه رومی معادل صفر) را دهد، اهل بهشت است. در افرادی که وارد شدند، ابوذر هم بود.
6. پیامبر(ص): در چه ماهی از ماههای رومی هستیم؟ ابوذر: یا رسولالله! ماه آذار خارج شده است. پیامبر(ص): تو از اهل بهشتی و بعد از من، تو را به جرم محبّت به اهلبیتم، از حرم من طرد میکنند و از آن پس تنها زندگی کرده و غریب و تنها خواهی مرد و جماعتی به واسطه تو سعادتمند خواهند شد.
7. چنانچه از پایان روایت مشخص است ایستادگی بر مودّت اهلبیت پیامبر(ص) عامل بهشتی بودن ابوذر است، نه خبردادن پایان یک ماه و این تنها یک نشانه بود.
yon.ir/abuzar
8. دروغ از گناهان کبیره و دروغ بستن بر خدا و پیامبر(ص)، از بدترین گناهان کبیره است. پیامهای طراحان این مطالب با دشمنی با خدا و پیامبرش ساخته می شود که لازم است همه ما با عدم انتشارشان، مانع موفقیت آنها در نشر خرافات و تحریف واقعیتها شویم.
yon.ir/dorugh
SHAYEAAT.ir/post/449
🔃لطفا منتشر کنید
ஜروشنگری دینی-سیاسیஜ
__
ﺑـﺼــ🔍ـﯿﺮت افزایی⇩⇩
➣ @basiratafzayi 🔚🔊
🔴پاسخ به #شبهه «حلول ربیع مبارک نیست! ایام محسنیه و ادامه عزا تا 8 ربیع الاول!»
⛔️متن شبهه⛔️
" حلول ربیع مبارک نیست! هفته اول ربیع سخت ترین روزهای اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام بود و هست و ایامیه که تمام مصیبت های اهل بیت از این هفته شکل میگیره
1 غصب خلافت امیرالمومنین علی علیه السلام
2 حمله وحشیانه به بیت حضرت زهرا سلام الله علیها و امیرالمومنین
3 آتش زدن درب خانه حضرت
4 اهانت به دختر پیامبر و شکستن پهلو و بازوی ایشان
5 شهادت حضرت محسن علیه السلام
6 بستن دستهای امیرالمومنین برای بیعت و...
فکر نمیکنم این مصایب مصیبت های کوچکی باشه که بخواهیم جشن بگیریم و شادی کنیم. اکثر مراجع و علما این ایام رو به عزاداری مشغولن .ان شاالله نهم ربیع ما از عزا در میاییم و روز نهم ربیع شادی میکنیم "
✅پاسخ شبهه✅
1. همانگونه که قبلا هم گفته شده هجوم به بیت وحی و شهادت حضرت محسن از قطعیات است. تاریخ این رخداد در دهه اول ماه ربیع الاول می باشد.
2. فضائل و برکات زیادی در ماه ربیع الاول وجود دارد که از مهمترین آنها ولادت پیامبر اعظم(ص) و آغاز امامت امام زمان(عج) است. قطعا رحمت و برکتی بزرگتر از وجود مقدس پیامبر (ص) بر زمین نازل نگشته و این ماه را مبارک گردانیده است.
http://yon.ir/fazael1
3. بزرگانی چون سید بن طاووس و مرحوم جواد آقاملکی تبریزی از عظمت و برکات ماه ربیع الاول بسیار گفته اند و شیخ عباس قمی نیز می گوید: "روز اول علما گفته اند مستحب است که براى تشکر نعمت سلامتى رسول خدا(ص) و أمیر المؤمنین(ع) روزه بدارند و زیارت آن دو بزرگوار در این روز مناسب است".
4. اقامه عزا در مناسبتها فضیلت است و هر شخص بنا به تشخیص و حجت شرعی خود به آن اقدام می کند.
5. پرداختن و الزام سایرین به ایام مختلف عزا که سابقه طولانی نداشته و در سیره بزرگان دیده نشده، بخشی از جامعه را پس از این افراط، به تفریط در مجالس اهل بیت(ع) می کشاند.
6. مراجع بزرگی چون آیات عظام مکارم شیرازی و شبیری زنجانی نیز خلاف نظر نویسنده موضع گیری کرده و موافق با دهه سازی های عزاداری نیستند.
http://yon.ir/Makarem1
http://yon.ir/shobeiri
shayeaat.ir/post/451
🔃لطفا منتشر کنید
ஜروشنگری دینی-سیاسیஜ
__
ﺑـﺼــ🔍ـﯿﺮت افزایی⇩⇩
➣ @basiratafzayi 🔚🔊
✅ امروز، روز اول ماه ربیع الاول است.
طریقه نماز اول هر ماه قمری👆
✅ این نماز تضمین سلامتی از جانب خدا در این ماه است.
⏱زمان خواندن این نماز امروز از طلوع آفتاب تا غروب آفتاب می باشد.
@basiratafzayi
🔴 #دهه_محسنیه از دیدگاه آیت الله مکارم و استاد رحیم پور ازغدی:
✍ آیت الله مکارم شیرازی:
«توسل به ذیل عنایت معصومین (علیهمالسلام) و فرزندان آنها کار بسیار خوبی است ولی بهتر این است که برنامههای جدیدی که در میان شیعه سابقه نداشته است ترتیب داده نشود.»
✍ استاد حسن #رحیم_پور_ازغدی :
«سالی که 6 ماهش عزاداری است، آن عزاداری دیگر ارزشی ندارد! هی ایام خلق میکنند؛ ایام محسنیه جدیداً خلق شده. آن روز دیدم یک کتاب قطور برای حضرت محسن نوشتهاند، کسی که به دنیا نیامده! بعد از همان شخص پرسیدم شما کل کتابهایی که برای حضرت زهرا(س) چاپ کردهاید به این قطر نمیرسد، چطور برای حضرت محسن با این قطر کتاب درآوردید؟ اینجور که شما ایام درست میکنید آقا جان باید کل سال که عزاداری کنیم و مردم به کارشان نمیرسند... اگر نصف سال را در تقویم به بهانههای مختلف شروع کنیم به عزاداری، کمترین ضررش این است که کسی رغبتی برای آمدن در مجلس عزاداری نخواهد داشت و برایش عادی میشود. این موضوع از ایام اهلبیت قداستزدایی میکند. چیزی که نادر نباشد، دیگر مرغوب نیست. به نظر بنده این وهن اهلبیت است. باید کاری کنیم تا گفتیم مراسم عزاداری شخص بدود، نه اینکه بگوید ای بابا باز هم مجلس عزا!»
🔃لطفا رسانه باشید...
#بصیرت افزایی👇
🆔 @basiratafzayi
❓ #چرا_امام_حسین_تنها_ماند؟!
♨️رنگین تر بودن سفره جبهه باطل
معمولاً پول، قدرت و ثروت و مظاهر دنیا در طرف جبهه باطل است، سفره معاویه بسیار رنگین تر از سفره امیرالمومنین علی (ع)، یزیدیان به هر قیمتی که شده می خواهند مردم را جمع کنند. سران اقوام را که با رشوه و پول و وعده و عید بر اساس انگیزه های مادی خریدند از طریق آنها مردم خود به خود جمع می شدند. آری! خیانت خواص و تبعیت عوام ریشه تمام مشکلات در تاریخ اسلام است از بعثت نبی اکرم (ص) تا هم اکنون! ولی امام حسین (ع) نمی خواست لشکرش بر اساس انگیزه های مادی پر شود بلکه می خواست آنهایی که در رکابش شمشیر می زنند با این جنگ به بلوغ و رشد برسند و این اندیشه انسان ساز تنهایی نوه ی پیامبر و سید جوانان اهل بهشت را به دنبال داشت.
رسانه باشید 🌺
@basiratafzayi