eitaa logo
بصیرت ظهور
6.4هزار دنبال‌کننده
82.1هزار عکس
48.4هزار ویدیو
265 فایل
امام علـی (ع): فکر تو گنجایش هر چیزی را ندارد، پس آن را برای آنچه مهم است فارغ گردان. *تــوضیح:ما اخبار و .... مطالب مهم را در کانال جهت اطلاع اعضای محترم قرار می دهیم.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چهار راهکار پیامبر (ص) برای حفظ خانواده در آخرالزمان ✔️ جامعه نیازمند تبیین و آگاهیست 👈 👇 بصیرت ظهور &ایتا👇 eitaa.com/basiratezohor  👈 👇 https://splus.ir/basiratezohor
‍ 💢 نسبت و امام مهدی (عجّ) 🔹 بیت المقدس، معاصر ظهور امام زمان عجّل الله تعالی فرجه الشریف از چند جهت مورد توجّه قرار می‌گیرد. 🔹یکی از آن جهت‌ها، در آن، میان سرسخت ترین دشمن امام مهدی عجّ است. از دشمنان آشکار در نهضت حضرت مهدی عجّ فردی به نام «سفیانی» است. 🔹وی جنایات خود را سه ماه پیش از ظهور از آغاز می کند و شش ماه بعد از ظهور در نبردی حوالی بیت المقدس پرونده خونبار و سیاه وی برای همیشه بسته می‌شود. او دشمن سرسخت و رویاروی آن حضرت است، هر چند که امام عجّ در حقیقت با نیروهای کافری که از سفیانی پشتیبانی می‌کنند روبروست. 🔹روایات تصریح کرده اند که خروج سفیانی از وعده‌های حتمی خداوند است. سفیانی پس از جنایات متعدد و خونباری که از شام تا عراق و حجاز انجام می دهد، با تجربه اوّلین شکست خود به سبب فرورفتن بخشی از سپاهیانش در بیابانی حوالی مکه ـ بیداء ـ پس از ظهور، به مدینه و سپس عراق روانه می‌شود. 🔹روایات، در مورد جنگ های سفیانی با حضرت مهدی عجّل الله تعالی فرجه الشریف و یارانش، تنها به ذکر نبرد و آزادی فلسطین پرداخته‌اند که وی خواهد بود. نتیجه این جنگ شکست او و همه هم پیمانانش است. 🌹 ✔️ جامعه نیازمند تبیین و آگاهیست 👈 👇 بصیرت ظهور &ایتا👇 eitaa.com/basiratezohor  👈 👇 https://splus.ir/basiratezohor
🔰هم صحبت شدن آیت الله مرعشی نجفی با امام زمان (عج) و دستورات و راهنمایی های گرانبهای آن حضرت به ایشان 1- تأکید امام زمان بر تلاوت و قرائت این سوره ها بعد از نماز های واجب: بعد از نماز صبح: سوره « یس » بعد از نماز ظهر: سوره « عم » بعد از نماز عصر: سوره « نوح » بعد از نماز مغرب: سوره« واقعه » بعد از نماز عشاء: سوره« ملک » 2- تأکید فرمودند که بعد از نمازهای پنج گانه این دعا را بخوان: « اللّهُمَّ سَرِّحْنِی عَنِ الْهُمُومِ وَ الْغُمُومِ وَ وَحْشَةِ الصَّدْرِ وَ  وَسْوَسَةِ الشَّيطانِ بِرَحْمَتِکَ يا أرْحَمَ الرّاحِمِينَ.» 3- تأکید بر خواندن این دعا بعد از ذکر رکوع در نمازهای یومیه: «‌ اللّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ تَرَحَّمْ عَلَی عَجْزِنا وَ أَغِثْنا بِحَقِّهِم. » 4- تأکید بر خواندن قرآن و هدیه کردن آن به که وارث ندارند. 5- تأکید بر زیارت (ع) ✍کتاب قبسات – منتخب ابن العلم ✔️ جامعه نیازمند تبیین و آگاهیست 👈 👇 بصیرت ظهور &ایتا👇 eitaa.com/basiratezohor  👈 👇 https://splus.ir/basiratezohor
🌺 در طول مسیر هدایت الهی پیامبر یا نبی یا امامی مبعوث نشده است مگر آنکه وصی ای در کنار و پس از او نیز تعیین گردیده است . 🔹 شیث (هبه الله ) وصی حضرت آدم بود و امانتدار تابوت عهد و مامور به فرایند هدایتی " مناسک " پیامبر اول . 🔹سام وصی حضرت نوح بود و امین " اسم اکبر " و "میراث علم " و مامور به فرایند هدایتی " شریعت " . 🔹اسحاق وصی ابراهیم بود و مامور به تسلیم (دین پيامبر آخر) و فرآیند هدایتی " اقامه " دین حنیف . 🔹یوشع وصی موسی بود و اجرا کننده واجب الهی " ورود به ارض مقدس" و عمل به میثاق مکتوب در تورات یعنی "زمینه سازی حکومت الهی پیامبر آخر" 🔹شمعون وصی عیسی مسیح بود و وارث "دم مسیحایی در احیای جان و روح " 🔹وظیفه همه اوصیاء ادامه ماموریت انبیاء خود و بشارت به ظهور منجی بعدی بوده است . در این مسیر امت هایی که بر وصی نبی خود عصیان کردند با قاعده علمی "قضا " و قهریه طبیعی "عذاب" به وادی هلاکت رفته اند مگر آنانکه استقامت ورزیدند و بر بشارت ها اعتماد کردند . 🔹بشارت به ظهور " نوح " منجی توسط وصی انبیاء پیشین او . 🔹بشارت به ظهور" موسی " منجی قوم یعقوب (بنی اسرائیل ). 🔹بشارت به ظهور " عیسی " منجی قوم یهود . فرایند هدایت مستمرا ادامه یافت تا به اراده الهی به ایستگاه آخرین که کامل ترین نسخه " اقامه ای " را با خود همراه داشت رسید و محمد بن عبدالله (ص) ، مصطفی و برگزیده الهی انتخاب و مبعوث گردید. مطابق رویه تغییر ناپذیر هدایت تمدنی خداوند که در طول تاریخ خلقت بلا انقطاع جاری بوده و هست ، بايد وصی ای به عظمت نبی دین آخر انتخاب و معرفی شود . وصی ای که در عتیق به "ایلیا" (علی ) و در انجیل به "هیدارا" (حیدر ) بشارت داده شده بود. چرا که او "خاتم اوصیاء" یعنی وصی و وارث دین " خاتم انبیاء " است و مانند وصی همه پیامبران مامور و تجلی " الیوم اکملت لکم دینکم " و بشارت دهنده منجی بعدی یعنی آخرین منجی (عج) خواهد بود . همان منجی ای که در سرتاسر بشارتها و اشارتهای‌ پیشینیان‌، همواره‌ با اشاراتی چون “موعودآخرین‌” و “منجی آخرالزمان” با عناوینی همچون سوشیانس، مسیحا، فرزند پیامبر آخرین، پسر حضرت آدم ذکر شده است . فرموده ها حکایت از آن دارد که عصیانی از جانب امت ها برعلیه وصی آخر نخواهد بود لذا "عذابی" هم پیشگویی نشده است . هر آنچه هست هدایت و حرکت جهانی به سمت ظهور آخرین منجی الهی است . شناخت این وصی و این منجی ، حقیقت بعثت محبوب و برگزیده خدا ، محمد مصطفی (ص) است و ایرانیان به عنوان شیعیان خاتم الاوصیاء (ع) مدال افتخار زنده نگاه داشتن آیین "مبعوث آخرین" را بر سینه دارند . این عید بزرگ که برکتی به عظمت همه حقیقت خلقت دارد ، مبارک باد . ✔️ جامعه نیازمند تبیین و آگاهیست 👈 👇 بصیرت ظهور &ایتا👇 eitaa.com/basiratezohor  👈 👇 https://splus.ir/basiratezohor
🔴 ظهور تکمیل کنندۀ بعثت رسول الله 🔹حرکتی که پیامبر اکرم(ص) در روز بیست و هفتم رجب آغاز کردند و مأموریتش را شروع نمودند (بعثت ) هنوز به پایان نرسیده است. 🔹با ظهور امام عصر و تشکیل حکومت مهدوی همۀ آرمان‌های دین اسلام تحقق پیدا می کنند و هدف اصلی بعثت پیامبر اکرم (ص) محقق خواهد شد. 🟢 آری محمدی دیگر در راه است.... ✔️ جامعه نیازمند تبیین و آگاهیست 👈 👇 بصیرت ظهور &ایتا👇 eitaa.com/basiratezohor  👈 👇 https://splus.ir/basiratezohor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وسط شهر یاد امام زمان بودن هنره وگرنه همه... ✔️ جامعه نیازمند تبیین و آگاهیست 👈 👇 بصیرت ظهور &ایتا👇 eitaa.com/basiratezohor  👈 👇 https://splus.ir/basiratezohor
🌅 _ روز بیعت خالصانه با صاحب العصر و الزمان حضرت حجت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف 🌷 سَلامٌ عَلَى آلِ یس السَّلامُ عَلَیکَ یَا دَاعِیَ اللَّهِ وَ رَبَّانِیَّ آیَاتِهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا بَابَ اللَّهِ وَ دَیَّانَ دِینِهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا خَلِیفَةَ اللَّهِ وَ نَاصِرَ حَقِّهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا حُجَّةَ اللَّهِ وَ دَلِیلَ إِرَادَتِهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا تَالِیَ کِتَابِ اللَّهِ وَ تَرْجُمَانَهُ السَّلامُ عَلَیکَ فِی آنَاءِ لَیْلِکَ وَ أَطْرَافِ نَهَارِکَ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا بَقِیَّةَ اللَّهِ فِی أَرْضِهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا مِیثَاقَ اللَّهِ الَّذِی أَخَذَهُ وَ وَکَّدَهُ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا وَعْدَ اللَّهِ الَّذِی ضَمِنَهُ السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْعَلَمُ الْمَنْصُوبُ وَ الْعِلْمُ الْمَصْبُوبُ وَ الْغَوْثُ وَ الرَّحْمَةُ الْوَاسِعَةُ وَعْدا غَیْرَ مَکذُوب السَّلامُ عَلَیکَ حِینَ تَقُومُ السَّلامُ عَلَیکَ حِینَ تَقْعُدُ السَّلامُ عَلَیْکَ حِینَ تَقْرَأُ وَ تُبَیِّنُ السَّلامُ عَلَیْکَ حِینَ تُصَلِّی وَ تَقْنُتُ السَّلامُ عَلَیْکَ حِینَ تَرْکَعُ وَ تَسْجُدُ السَّلامُ عَلَیْکَ حِینَ تُهَلِّلُ وَ تُکَبِّرُ السَّلامُ عَلَیْکَ حِینَ تَحْمَدُ وَ تَسْتَغْفِرُ، السَّلامُ عَلَیْکَ حِینَ تُصْبِحُ وَ تُمْسِی السَّلامُ عَلَیْکَ فِی اللَّیْلِ إِذَا یَغْشَى وَ النَّهَارِ إِذَا تَجَلَّى السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْإِمَامُ الْمَأْمُونُ السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْمُقَدَّمُ الْمَأْمُولُ السَّلامُ عَلَیْکَ بِجَوَامِعِ السَّلام أُشهِدُکَ یَا مَولایَ أَنِّی أَشهَدُ أَن لا إِلَهَ إِلا اللَّهُ وَحْدَهُ لا شَرِیکَ لَهُ وَ أَنَّ مُحَمَّدا عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ لا حَبِیبَ إِلا هُوَ وَ أَهْلُهُ وَ أُشْهِدُکَ یَا مَوْلایَ أَنَّ عَلِیّاً أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ حُجَّتُهُ وَ الْحَسَنَ حُجَّتُهُ وَ الْحُسَیْنَ حُجَّتُهُ وَ عَلِیَّ بْنَ الْحُسَیْنِ حُجَّتُهُ وَ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِیٍّ حُجَّتُهُ وَ جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ وَ مُوسَى بْنَ جَعْفَرٍ حُجَّتُهُ وَ عَلِیَّ بْنَ مُوسَى حُجَّتُهُ وَ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِیٍّ حُجَّتُهُ وَ عَلِیَّ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ وَ الْحَسَنَ بْنَ عَلِیٍّ حُجَّتُهُ وَ أَشْهَدُ أَنَّکَ حُجَّةُ اللَّه أَنتُم الأَوَّلُ وَ الآخِرُ وَ أَنَّ رَجْعَتَکُمْ حَقٌّ لا رَیْبَ فِیهَا یَوْمَ لا یَنْفَعُ نَفْساً إِیمَانُهَا لَمْ تَکُنْ آمَنَتْ مِنْ قَبْلُ أَوْ کَسَبَتْ فِی إِیمَانِهَا خَیْراً وَ أَنَّ الْمَوْتَ حَقٌّ وَ أَنَّ نَاکِراً وَ نَکِیراً حَقٌّ وَ أَشْهَدُ أَنَّ النَّشْرَ حَقٌّ وَ الْبَعْثَ حَقٌّ وَ أَنَّ الصِّرَاطَ حَقٌّ وَ الْمِرْصَادَ حَقٌّ وَ الْمِیزَانَ حَقٌّ وَ الْحَشْرَ حَقٌّ وَ الْحِسَابَ حَقٌّ وَ الْجَنَّةَ وَ النَّارَ حَقٌّ وَ الْوَعْدَ وَ الْوَعِیدَ بِهِمَا حَقٌّ یَا مَولایَ شَقِیَ مَنْ خَالَفَکُمْ وَ سَعِدَ مَنْ أَطَاعَکُمْ فَاشْهَدْ عَلَى مَا أَشْهَدْتُکَ عَلَیْهِ وَ أَنَا وَلِیٌّ لَکَ بَرِی ءٌ مِنْ عَدُوِّکَ فَالْحَقُّ مَا رَضِیتُمُوهُ وَ الْبَاطِلُ مَا أَسْخَطْتُمُوهُ وَ الْمَعْرُوفُ مَا أَمَرْتُمْ بِهِ وَ الْمُنْکَرُ مَا نَهَیْتُمْ عَنْهُ فَنَفْسِی مُؤْمِنَةٌ بِاللَّهِ وَحْدَهُ لا شَرِیکَ لَهُ وَ بِرَسُولِهِ وَ بِأَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ بِکُمْ یَا مَوْلایَ أَوَّلِکُمْ وَ آخِرِکُمْ وَ نُصْرَتِی مُعَدَّةٌ لَکُمْ وَ مَوَدَّتِی خَالِصَةٌ لَکُمْ آمِینَ آمِین ✔️ جامعه نیازمند تبیین و آگاهیست 👈 👇 بصیرت ظهور &ایتا👇 eitaa.com/basiratezohor  👈 👇 https://splus.ir/basiratezohor
5.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یاد شهدای مقاومت با صدای آسمانی سید القائد آیت الله العظمی امام خامنه ای❤️ ✔️ جامعه نیازمند تبیین و آگاهیست 👈 👇 بصیرت ظهور &ایتا👇 eitaa.com/basiratezohor  👈 👇 https://splus.ir/basiratezohor
بسم الله الرحمن الرحیم ندای پروردگار متعال به منتظران امام زمان کمال الدین: حَدَّثَنا مُحَمَّدُ بنُ الحَسَنِ بنِ أحمَدَ بنِ الوَلیدِ رضی الله عنه، قالَ: حَدَّثَنا مُحَمَّدُ بنُ الحَسَنِ الصَّفّارُ، عَن أحمَدَ بنِ أبی عَبدِ اللّهِ البَرقِیِّ، عَن أبیهِ، عَنِ المُغیرَةِ، عَنِ المُفَضَّلِ بنِ صالِحٍ، عَن جابِرٍ، عَن أبی جَعفَرٍ الباقِرِ علیه السلام أنَّهُ قالَ: یَأتی عَلَی النّاسِ زَمانٌ یَغیبُ عَنهُم إمامُهُم، فَیا طوبی لِلثّابِتینَ عَلی أمرِنا فی ذلِکَ الزَّمانِ، إنَّ أدنی ما یَکونُ لَهُم مِنَ الثَّوابِ أن یُنادِیَهُمُ البارِئُ جَلَّ جَلالُهُ فَیَقولَ :عِبادی وإمائی! آمَنتُم بِسِرّی، وصَدَّقتُم بِغَیبی، فَأَبشِروا بِحُسنِ الثَّوابِ مِنّی، فَأَنتُم عِبادی وإمائی حَقّاً، مِنکُم أتَقَبَّلُ، وعَنکُم أعفو، ولَکُم أغفِرُ، وبِکُم أسقی عِبادِیَ الغَیثَ، وأَدفَعُ عَنهُمُ البَلاءَ، ولَولاکُم لَأَنزَلتُ عَلَیهِم عَذابی. جابر جعفی-: امام باقر علیه السلام فرمود: «زمانی بر مردم می‌آید که امامشان از دیدگانشان غایب می‌شود. خوشا به حال استوارگامان بر امرمان در آن زمان، که کمترین پاداششان این است که خداوندِ باری-که جلالتش باشکوه باد-به ایشان ندا می‌دهد: "غلامان و کنیزان من! به سر من ایمان آوردید و غیب مرا تصدیق کردید. پس شما را به پاداش نیکویم مژده می‌دهم، که شما غلامان و کنیزان حقیقی من هستید. از شما می‌پذیرم و شما را می‌بخشم و شما را می‌آمرزم و به خاطر شما باران را برای بندگانم فرو می‌فرستم و بلا را از ایشان دور می‌کنم و اگر شما نبودید، عذابم را بر ایشان فرو می‌فرستادم"». کمال الدین: ص ۳۳۰ ح ۱۵ بحار الأنوار: ج ۵۲ ص ۱۴۵ ح ۶۶ ✔️ جامعه نیازمند تبیین و آگاهیست 👈 👇 بصیرت ظهور &ایتا👇 eitaa.com/basiratezohor  👈 👇 https://splus.ir/basiratezohor
12.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مقام منتظران ظهور حضرت آیت الله حق شناس (رضوان الله علیه) ✔️ جامعه نیازمند تبیین و آگاهیست 👈 👇 بصیرت ظهور &ایتا👇 eitaa.com/basiratezohor  👈 👇 https://splus.ir/basiratezohor
🔴 نگاه عامیانه به انتظار فرج، موجب تأخیر فرج می‌شود 🔹نگاه عامیانه به موضوع «منجی» به دلیل ابهامات و نادانسته‌های فراوانی که در مورد آن وجود دارد، جزء رایج‌ترین مسائل همه‌ی ملت‌های معتقد به منجی به حساب می‌آید. اگرچه این نگاه عامیانه، در میان پیروان دیگر ادیان و مذاهب بیشتر است، ولی رواج اندک آن هم در میان مردم ما زیاد است؛ و نه تنها قابل تحمل نیست بلکه می‌تواند به موضوع انتظار و لطمه‌های جدی وارد نماید. ⭕️ نمونه‌هایی از نگاه عامیانه به منجی 🔹نگاه عامیانه به منجی، در همه‌ی ادیان عالم وجود دارد؛ تصور کسی که سوار بر مرکب خواهد آمد و دنیا را تنها با «اعجاز» دستانش متحول می‌کند و لابد بی‌نیاز به همراهی مردم و هوشیاری آن‌ها، زمین و زمان را زیر و رو کرده و بی‌اعتنا به سنت‌های الهی و همه‌ی آنچه در طبیعت حیات بشر است، سعادت را برای انسان به ارمغان می‌آورد. 🔹 همچنین این یک نگاه عامیانه است که «ما منتظر منجی باشیم، اما مقدماتی را برای آن لازم ندانیم». این یک نگاه عامیانه است که «درکی از سازوکار نجات‌بخشِ منجی نداشته باشیم.» این یک نگاه عامیانه است که «چگونگی تداوم حاکمیت منجی و رموز بقای آن را ندانیم.» و موارد دیگری که ندانستن هر یک از آن‌ها ما را به نگاه عامیانه نزدیک می‌کند. کمترین زیان این نگاه این است که تکلیف ما را برای یاری او و مقدمه‌سازی برای قیام او معلوم نمی‌کند. 🔹در مجموعه‌ی منتظران، کم نیستند کسانی که درایت لازم را نسبت به منجی ندارند. همین مسأله موجب اشتباهات فراوانی در عملکرد امروزین آن‌ها به عنوان منتظر می‌شود. طبیعتاً این اشتباهات، نه تنها فرج را جلو نمی‌اندازد و انتظار را ثمربخش نمی‌سازد، بلکه چه بسا موجب عقب افتادن فرج هم بشود. 🔹انسان دردمند و رنج‌کشیده‌ای که همه‌ی راه‌های نجات را بسته می‌بیند و توانایی حل مشکلات خود را ندارد، چاره‌ای ندارد جز آن‌که دل به روزنه‌هایی ببندد که بتوانند او را به منجی امیدوار کنند و مانند غریقی به هر احتمالی برای نجات چنگ بزند. طبیعی است در چنین فضایی، بازار سطحی‌نگری‌ها و گمانه‌زنی‌های عوامانه هم گرم می‌شود. 📚 برگرفته از کتاب: انتظارعامیانه، انتظارعالمانه، انتظارعارفانه/علیرضا‌ پناهیان ✔️ جامعه نیازمند تبیین و آگاهیست 👈 👇 بصیرت ظهور &ایتا👇 eitaa.com/basiratezohor  👈 👇 https://splus.ir/basiratezohor