eitaa logo
بصیرت ظهور
6.2هزار دنبال‌کننده
78.9هزار عکس
46.4هزار ویدیو
264 فایل
امام علـی (ع): فکر تو گنجایش هر چیزی را ندارد، پس آن را برای آنچه مهم است فارغ گردان. *تــوضیح:ما اخبار و .... مطالب مهم را در کانال جهت اطلاع اعضای محترم قرار می دهیم.
مشاهده در ایتا
دانلود
🎐 | ▫️سینه ها با سوختن، ارزنده تر خواهند شد ▫️شمع ها در عمق شب، تابنده تر خواهند شد 👈 👇 http://sapp.ir/basiratezohor بصیرت ظهور &ایتا👇 eitaa.com/basiratezohor
🔴 خدا صلى الله عليه وآله: 📚إنَّ مِنْ أَشْرَاطِ الْقِیَامَةِ، إضَاعَةَ الصَّلَوةِ، وَ اتِّبَاعَ الشَّهَوَاتِ، وَ الْمَیْلَ مَعَ الاْ هْوَآءِ، وَ تَعْظِیمَ الْمَالِ، وَ بَیْعَ الدِّینِ بِالدُّنْیَا؛ فَعِنْدَهَا یُذَابُ قَلْبُ الْمُؤْمِنِ وَ جَوْفُهُ کَمَا یَذُوبُ الْمِلْحُ فِی الْمَآءِ، مِمَّا یَرَی مِنَ الْمُنْکَرِ فَلاَ یَسْتَطِیعُ أَنْ یُغَیِّرَهُ...   ☑️ از نشانه‌هاى فرا رسيدن و نزديک شدن قيامت، تباه ساختن نماز، پيروى از شهوت‌ها، تمايل به هوس‌ها، بزرگداشت ثروت و فروختن دين به دنياست. در آن شرايط، همچنان كه نمک در آب حل مى‌شود،👈 قلب مؤمن در درونش آب مى‌شود، به خاطر منكراتى كه مى‌بيند و توانِ تغيير دادن ندارد.👉😓 📚 بحارالانوار، ج ۶ ص ۳۰۵ 👈 👇 http://sapp.ir/basiratezohor بصیرت ظهور &ایتا👇 eitaa.com/basiratezohor
🔴 حضور پیامبران الهی در بین ۳۱۳ نفر 🌕 محمد بن زید الکوفی البراز، از امام صادق علیه السلام پرسید: ... یابن رسول الله! سیصد و سیزده مرد چگونه باشند؟ و از کجا باشند؟ حضرت فرمودند: چهارتن از پیغمبران باشند؛ اول عیسی بن مریم؛ دوم ادریس، سوم خضر؛ چهارم الیاس و چهارتن از فرزندان حسن بن علی و دوازده تن از فرزندان حسین؛ (علیهم السلام اجمعین) 👈 👇 http://sapp.ir/basiratezohor بصیرت ظهور &ایتا👇 eitaa.com/basiratezohor
سلام آقا جمعه ها را غزل عشق سرایم تا نویدی آید از صبح برایم تو بیایی و من از فرط محبت دیده ام را به قدم های تو سایم 👈 👇 http://sapp.ir/basiratezohor بصیرت ظهور &ایتا👇 eitaa.com/basiratezohor
🪴 آنقدر برای ظهور امام زمان(عج) کار کنید که خسته کار باشید...❤️ شهید 👈 👇 http://sapp.ir/basiratezohor بصیرت ظهور &ایتا👇 eitaa.com/basiratezohor
🌅 _ روز بیعت خالصانه با صاحب العصر و الزمان حضرت حجت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف 🌷 سَلامٌ عَلَى آلِ یس السَّلامُ عَلَیکَ یَا دَاعِیَ اللَّهِ وَ رَبَّانِیَّ آیَاتِهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا بَابَ اللَّهِ وَ دَیَّانَ دِینِهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا خَلِیفَةَ اللَّهِ وَ نَاصِرَ حَقِّهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا حُجَّةَ اللَّهِ وَ دَلِیلَ إِرَادَتِهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا تَالِیَ کِتَابِ اللَّهِ وَ تَرْجُمَانَهُ السَّلامُ عَلَیکَ فِی آنَاءِ لَیْلِکَ وَ أَطْرَافِ نَهَارِکَ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا بَقِیَّةَ اللَّهِ فِی أَرْضِهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا مِیثَاقَ اللَّهِ الَّذِی أَخَذَهُ وَ وَکَّدَهُ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا وَعْدَ اللَّهِ الَّذِی ضَمِنَهُ السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْعَلَمُ الْمَنْصُوبُ وَ الْعِلْمُ الْمَصْبُوبُ وَ الْغَوْثُ وَ الرَّحْمَةُ الْوَاسِعَةُ وَعْدا غَیْرَ مَکذُوب السَّلامُ عَلَیکَ حِینَ تَقُومُ السَّلامُ عَلَیکَ حِینَ تَقْعُدُ السَّلامُ عَلَیْکَ حِینَ تَقْرَأُ وَ تُبَیِّنُ السَّلامُ عَلَیْکَ حِینَ تُصَلِّی وَ تَقْنُتُ السَّلامُ عَلَیْکَ حِینَ تَرْکَعُ وَ تَسْجُدُ السَّلامُ عَلَیْکَ حِینَ تُهَلِّلُ وَ تُکَبِّرُ السَّلامُ عَلَیْکَ حِینَ تَحْمَدُ وَ تَسْتَغْفِرُ، السَّلامُ عَلَیْکَ حِینَ تُصْبِحُ وَ تُمْسِی السَّلامُ عَلَیْکَ فِی اللَّیْلِ إِذَا یَغْشَى وَ النَّهَارِ إِذَا تَجَلَّى السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْإِمَامُ الْمَأْمُونُ السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْمُقَدَّمُ الْمَأْمُولُ السَّلامُ عَلَیْکَ بِجَوَامِعِ السَّلام أُشهِدُکَ یَا مَولایَ أَنِّی أَشهَدُ أَن لا إِلَهَ إِلا اللَّهُ وَحْدَهُ لا شَرِیکَ لَهُ وَ أَنَّ مُحَمَّدا عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ لا حَبِیبَ إِلا هُوَ وَ أَهْلُهُ وَ أُشْهِدُکَ یَا مَوْلایَ أَنَّ عَلِیّاً أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ حُجَّتُهُ وَ الْحَسَنَ حُجَّتُهُ وَ الْحُسَیْنَ حُجَّتُهُ وَ عَلِیَّ بْنَ الْحُسَیْنِ حُجَّتُهُ وَ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِیٍّ حُجَّتُهُ وَ جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ وَ مُوسَى بْنَ جَعْفَرٍ حُجَّتُهُ وَ عَلِیَّ بْنَ مُوسَى حُجَّتُهُ وَ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِیٍّ حُجَّتُهُ وَ عَلِیَّ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ وَ الْحَسَنَ بْنَ عَلِیٍّ حُجَّتُهُ وَ أَشْهَدُ أَنَّکَ حُجَّةُ اللَّه أَنتُم الأَوَّلُ وَ الآخِرُ وَ أَنَّ رَجْعَتَکُمْ حَقٌّ لا رَیْبَ فِیهَا یَوْمَ لا یَنْفَعُ نَفْساً إِیمَانُهَا لَمْ تَکُنْ آمَنَتْ مِنْ قَبْلُ أَوْ کَسَبَتْ فِی إِیمَانِهَا خَیْراً وَ أَنَّ الْمَوْتَ حَقٌّ وَ أَنَّ نَاکِراً وَ نَکِیراً حَقٌّ وَ أَشْهَدُ أَنَّ النَّشْرَ حَقٌّ وَ الْبَعْثَ حَقٌّ وَ أَنَّ الصِّرَاطَ حَقٌّ وَ الْمِرْصَادَ حَقٌّ وَ الْمِیزَانَ حَقٌّ وَ الْحَشْرَ حَقٌّ وَ الْحِسَابَ حَقٌّ وَ الْجَنَّةَ وَ النَّارَ حَقٌّ وَ الْوَعْدَ وَ الْوَعِیدَ بِهِمَا حَقٌّ یَا مَولایَ شَقِیَ مَنْ خَالَفَکُمْ وَ سَعِدَ مَنْ أَطَاعَکُمْ فَاشْهَدْ عَلَى مَا أَشْهَدْتُکَ عَلَیْهِ وَ أَنَا وَلِیٌّ لَکَ بَرِی ءٌ مِنْ عَدُوِّکَ فَالْحَقُّ مَا رَضِیتُمُوهُ وَ الْبَاطِلُ مَا أَسْخَطْتُمُوهُ وَ الْمَعْرُوفُ مَا أَمَرْتُمْ بِهِ وَ الْمُنْکَرُ مَا نَهَیْتُمْ عَنْهُ فَنَفْسِی مُؤْمِنَةٌ بِاللَّهِ وَحْدَهُ لا شَرِیکَ لَهُ وَ بِرَسُولِهِ وَ بِأَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ بِکُمْ یَا مَوْلایَ أَوَّلِکُمْ وَ آخِرِکُمْ وَ نُصْرَتِی مُعَدَّةٌ لَکُمْ وَ مَوَدَّتِی خَالِصَةٌ لَکُمْ آمِینَ آمِین 📥 دریافت فایل صوتی زیارتنامه : https://www.erfan.ir/files/sound/mafatih/1514_2.mp3 👈 👇 http://sapp.ir/basiratezohor بصیرت ظهور &ایتا👇 eitaa.com/basiratezohor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شیعیان ببینند وبه حال شیعه های عربستان بگریند.. شیعه های عربستان بخاطر اینکه رژیم سعودی نگذاشت به مراسم اربعین بیان ..خودشون سربه بیابان‌های عربستان زده اند وبه یاد زینب کبری در بیابان پیاده روی می‌کنند.. (لعنت به رژیم سعودی)که چنان شیعه روخفقان کرده که نگو.. 👈 👇 http://sapp.ir/basiratezohor بصیرت ظهور &ایتا👇 eitaa.com/basiratezohor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تحلیلگر سیاسی و فعال فرهنگی ترک تبار از آلمان: 🔺" «شعار حُب الحسین یجمعنا» سال به سال خودش را بهتر نشان می‌دهد؛ خروش مردم به سوی اربعین حسینی مانند خروش رودخانه‌ها به دریا و نشانه‌های امیدواری برای همه انسان‌هاست!" 🔷 دکتر مرتضی آکبولوت، تحلیلگر سیاسی و فعال فرهنگی ترک تبار از آلمان: اربعین حسینی زمینه های تحول فردی را فراهم می کند و به دنبال آن جهان آماده انقلاب بزرگ حسینی می شود. 👈 👇 http://sapp.ir/basiratezohor بصیرت ظهور &ایتا👇 eitaa.com/basiratezohor
🔻 امام‌زمان(عج) عدالت حقیقی را در اعلی مراتبش پیاده می‌کند، پذیرش مراتب بالای عدالت بدون ازخودگذشتگی ممکن نیست 🔻 اربعین روحیه ایثار و از خودگذشتگی را در انسان تقویت می‌نماید و انسان را برای عصر ظهور آماده می‌کند 📌 چگونه زائران اربعین، یاوران امام‌زمان(عج) می‌شوند؟ - ج۳ 🔘 انسان‌ها با هم تفاوت دارند و امام‌زمان(عج) این تفاوت‌ها را خیلی رعایت می‌کنند 🔘 امام‌زمان(عج) با هر کس شایسته شأن او رفتار می‌کند، به همین دلیل بعضی‌ها نمی‌توانند رفتار امام‌زمان(عج) را تحمل کنند 🔘 بسیاری از مظلومین هم حاضر نیستند مراتب عمیق عدالت را تحمل کنند لذا وسط راه چپ می‌کند 🔘 وقتی انسان از خود گذشت می‌تواند رعایت تناسب‌ها و تفاوت‌ها را بپذیرد 🔘 کسانی که ایثارگری نمی‌کنند نمی‌توانند عدالت امام‌زمان(عج) را پس از ظهور تحمل کنند ___ در جوار مسجد سهله انسان از تبعیض خیلی بدش می‌آید و بی‌عدالتی برایش گران تمام می‌شود ولی یک موضوع بسیار مهم این است که شِبه‌بی‌عدالتی و شِبه‌تبعیض‌هایی وجود دارد که عین عدالت است و انسان باید آنها را بپذیرد اما پذیرش این موارد برای انسان سخت است. مثلا کودکان یک خانواده در سنین مختلف اقتضائات و نیازهای گوناگونی دارند لذا ممکن است مادر به یکی از فرزندان خود بیشتر از دیگران محبت می‌کند. ما از کودکی در خانه باید این تفاوت‌ها را بپذیریم و خانواده باید به ما یاد بدهد که این تفاوت‌ها را رعایت کنیم و احساس تبعیض و بی‌عدالتی نکنیم. معلم باید سر کلاس انصاف را رعایت کند ولی باید تفاوت‌های منطقی را به دانش‌آموزها بفهماند که لازم است برای بعضی‌ها بیشتر وقت بگذارد، تا یک مقدار تفاوت در رفتارش ایجاد شد بچه‌ها اعتراض نکنند. امام‌زمان(عج) خیلی شدید تفاوت انسان‌ها را رعایت می‌کنند. به همین دلیل بعضی‌ها نمی‌توانند رفتار امام‌زمان(عج) را تحمل کنند. ولیّ‌خدا با هر کسی شایسته شأن او رفتار می‌کند. شما باید بتوانید این موضوع را تحمل کنید. شعار ولایت‌مداری ساده است؛ باید در مقام عمل بینیم آیا وقتی ولیّ‌خدا تفاوتی را بین ما می‌بیند و با ما به گونه متفاوت رفتار می‌کند می‌پذیریم یا نه؟ عدالت مراتب ابتدایی و سطحی دارد، مراتب عمیق هم دارد. بسیاری از مظلومین هم حاضر نیستند مراتب عمیق عدالت را تحمل کنند لذا وسط راه چپ می‌کند. خیلی وقت‌ها قانون و آیین‌نامه ضدرعایت تفاوت انسان‌هاست. بعضی عدالت را در سطح همین قوانین رایج که بشر با عقل ناقص خودش برای فرار از اجرای عدالت حقیقی وضع کرده است می‌فهمند و می‌پسندند. خیلی وقت‌ها ما عدالت حقیقی را که خدا با رعایت تناسب دربارۀ هر یک از انسان‌ها مقدر می‌کند نمی‌پسندیم. زور ما به خدا نمی‌رسد ولی اگر یک امام مقابل ما تناسبها را رعایت کرد چه می‌کنیم؟ پذیرش تفاوتها خیلی مهمتر از این است که دنبال عدالت بگردید. امام‌زمان(عج) عدالت حقیقی را در اعلی مراتبش پیاده میکند. ما باید برای پذیرش این عدالت خیلی آمادگی داشته باشیم. امام‌زمان(عج) زمین را پر از عدل می‌کند نه پر از مساوات و قانون؛ پر از رعایت تناسب‌ها و پر از رعایت تفاوتی که انسانها در نیازها و اقتضادات خودشان دارند. عدالت چیزی نیست که مظلومان ادعا میکنند؛ اینها از ظلم خسته شدند؛ این که معرفت زیاد و هزار سال انتظار نمیخواهد. مشتاق عدالت حداقلی هستیم یا عدالت حداکثری؟ ما در اربعین خودمان را برای ولایت‌مداری آماده می‌کنیم. اربعین روحیه ایثار و از خودگذشتگی را در انسان تقویت می‌کند وقتی انسان از خود گذشت می‌تواند رعایت تناسب‌ها و تفاوت‌های را توسط مولا بپذیرد. اربعین نمایشگاه ازخودگذشتگی و قربانی کردن خودخواهی‌هاست و انسان را برای عصر ظهور آماده می‌کند. کسانی که ایثارگری نمی‌کنند نمی‌توانند عدالت امام‌زمان(عج) را پس از ظهور تحمل کنند. کسی که از هستی خودش بگذرد می‌تواند عدالت را تحمل کند. ایرانی‌ها در این ایثارگری کم نگذارند. در اربعین در درجه اول امنیت امکان این حرکت بیست میلیونی را فراهم می‌کند. چه کسانی امنیت را فراهم کردند؟ شهدا؛ آنها ازخودگذشتگی نمی‌کردند راه باز نمی‌شد. بعد از امنیت کسانی امکان این زیارت را فراهم کرده‌اند که غذا و وسایل لازم را تهیه کرده‌اند. در اربعین کار کسانی است که بدون هیچ چشم‌داشتی هستی خود را کنار جاده می‌آوردند و از زائران پذیرایی می‌کند مهمتر از پیاده‌روی است. در اربعین امام حسین(ع) با ما کاری می‌کند با این پیاده‌روی مدام در قلب ما محبت و احترام ایشان بیشتر می‌شود آنگاه محبت و احترام امام‌زمان(عج) هم افزایش می‌یابد. وقتی این محبت بالا رفت اگر حضرت به یک نفر صدهزار درهم و به ما یک درهم داد می‌گوییم: گر از درت برانی ور نزد خود بخوانی/ رو کن به هر که خواهی گل پشت و رو ندارد؛ آقا می‌خواهد این طوری تفاوت‌ها را بپذیریم. 🚩 جوار مسجد سهله- ۱۴۰۱/۰۶/۱۹ بصیرت ظهور &ایتا👇 eitaa.com/basiratezohor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 - آنچه موضوع روضه‌ها و عزاداری‌های ماست، اتفاقی مربوط به گذشته نیست؛ ☜ بلکه یک مصیبت جاری در تاریخ است که تا همین امروز هم ادامه دارد و ما، دقیقاً در میان این ماجرا ایستاده‌ایم! - اما چرا ما تنها به گریه اکتفا می‌کنیم و هیچ اقدامی، انجام نمی‌دهیم؟! 👈 👇 http://sapp.ir/basiratezohor بصیرت ظهور &ایتا👇 eitaa.com/basiratezohor
🔴 جنگ آخرالزمان ، جنگ سخت ایدئولوژیکی است. | 📸 استوری آقای ⚠️حزب خدایی یا حزب شیطان؟؟ 👈 👇 http://sapp.ir/basiratezohor بصیرت ظهور &ایتا👇 eitaa.com/basiratezohor
🔺شرکت ماسونی یوبی سافت از بازی Assassin's Creed با عنوان Mirage رونمایی کرد. وقایع این بازی در بین سال‌های ۸۶۰ تا ۸۷۰ میلادی ودر کشور عراق رخ می دهد‌.نکته قابل تامل تولد امام دوازدهم علیه السلام در سال ۸۶۹ میلادی بوده است.. 🔺نکته دیگری که بسیار قابل تامل است اینکه قهرمان این بازی شخصی با نام باسم بن اسحاق است. حضرت ابراهیم علیه السلام دوفرزند داشت که اسماعیل و اسحاق علیهماالسلام بودند و پسر اسحاق یعقوب علیه السلام بود و بنی اسرائیل فرزندان یعقوب هستند... 👈 👇 http://sapp.ir/basiratezohor بصیرت ظهور &ایتا👇 eitaa.com/basiratezohor
📣راه قدس از كربلا می‌گذرد✌️ 📰 روزنامه صداوسيما در اقدامی جالب در آستانه اربعين حسينی تيتر يك خود را با ٤ زبان فارسي، عربي، انگليسي و عبري منتشر كرد! המטרה שלנו קודס, עוברים דרך כרבלא ◽️راه قدس از کربلا میگذرد ◽️امام صادق علیه السلام میفرمایند: أَلْغاضِرِيَّةُ مِنْ تُرْبَةِ بَيْتِ الْمُقَدَّسِ كربـلا از خاك بيت المقدّس است. ‌👈 👇 http://sapp.ir/basiratezohor بصیرت ظهور &ایتا👇 eitaa.com/basiratezohor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌✨﷽✨ 🔴نشانه هاے آخر الزمان ازدیدگاه امام صادق علیه السلام، 👈 👇 http://sapp.ir/basiratezohor بصیرت ظهور &ایتا👇 eitaa.com/basiratezohor
⭕️به دشمنان حق بدین که آتیش بگیرن! :) 🔻این عکسا فقط برای یکی از مرزهای ایران و عراقه و تازه فقط ماشین‌های شخصی مردمه نه وسایل نقلیه عمومی!! ✅به معاندین و دشمنان حق بدید که آتیش بگیرن :)) 👈 👇 http://sapp.ir/basiratezohor بصیرت ظهور &ایتا👇 eitaa.com/basiratezohor
🔴 در آخرالزمان فرزندان از مرگ پدر و مادرشان خوشحال می‌شوند 🌕 امام صادق علیه السلام فرمودند: و می‌بینی که پسر به پدرش تهمت می‌زند و پدر و مادرش را نفرین می‌کند و از مرگ آنها خوشحال می‌شود. و می‌بینی عاقّ والدین بودن رواج یافته، پدر و مادر سبک شمرده می‌شوند. وَ رَأَيْتَ اِبْنَ اَلرَّجُلِ يَفْتَرِي عَلَى أَبِيهِ وَ يَدْعُو عَلَى وَالِدَيْهِ وَ يَفْرَحُ بِمَوْتِهِمَا وَ رَأَيْتَ اَلْعُقُوقَ قَدْ ظَهَرَ وَ اُسْتُخِفَّ بِالْوَالِدَيْنِ. ✅ با کمال تاسف، امروز این صفات نکوهیده در بعضی از خانواده ها تحقق یافته..! 📙الکافي، ج ۸، ص ۳۶ 📙وسائل الشیعه، ج ۱۶، ص ۲۷۵ 📙الوافي، ج ۲۶، ص ۴۵۱ 📙بحار الأنوار، ج ۵۲، ص ۲۵۴ 👈 👇 http://sapp.ir/basiratezohor بصیرت ظهور &ایتا👇 eitaa.com/basiratezohor
✅️ آقا جان اگر در مسیر بودی و نشناختمت سلام علیکم😭😭 👈 👇 http://sapp.ir/basiratezohor بصیرت ظهور &ایتا👇 eitaa.com/basiratezohor
⭕️ به مناسبت موسم اربعین ▫️هشدار درباره تبلیغ جریان احمد اسماعیل بصری، مدعی «یمانی و مهدویت» در موکب‌های مسیر اربعین ▫️آیا امام سیزدهم، وجود دارد؟ ▫️بخش ✍️مصطفی امیری پیروان احمداسماعیل بصری، برای اثبات عقیده خویش، به احادیثی استناد می‌کنند که در ادامه نقد و بررسی خواهد شد: ✅ استناد به «حدیث وصیت» و اشاره به امام سیزدهم 1. عمده استدلال جریان مدعی مهدویت (احمد اسماعیل بصری)، استناد به «حدیث وصیت» در کتاب الغیبة شیخ‌طوسی است. چرا؟ زیرا این جریان، افزون بر دوازده امام، ادعا می‌کنند که امام سیزدهم هم داریم و این یعنی ساخت «عقیده جدید». و برای اثبات این عقیده، مجبور هستند که همه محتوای حدیث وصیت را متواتر جلوه دهند. از این‌رو برای حدیث وصیت، ادعای تواتر می‌کنند. در حالیکه فقط درباره بخش اول یعنی دوازده امام، ادعای تواتر، ثابت است و نه بخش دوم حدیث. زیرا خود شیخ طوسی که ناقل حدیث بوده، آن را به عنوان «حدیث احتجاجی» آورده است و نه حدیث اعتقادی. توضیح بیشتر اینکه: اگر سند حدیث وصیت را ببینید. فردی به نام بزوفری در طریق سند قرار دارد. وی کتابی داشته به نام «رد علی الواقفه»؛ فرقه واقفه، هفت امامی بودند. بُزوفری این حدیث را در کتاب خویش نقل می‌کند احتجاجا علیه واقفه که ببینید شیعه به هفت امام ختم نمی‌شود. بعد شیخ‌طوسی هم از کتاب بُزوفری نقل می‌کند. پس این‌گونه احادیث، نفی اعتقاد باطل فرقه واقفه است نه اینکه علمای شیعه، کل محتوای حدیث را قبول داشتند. 2. شاهد بر این امر، شیخ طوسی در کتاب الغیبۀ، در چند صفحه قبل (ص۱۲۷) و چند صفحه بعد (ص۱۵۷ و ص۲۲۸) تصریح می‌کند: دوازده امام؛ اعتقاد اصیل شیعه است. پس شما پیروان امام سیزدهم (احمد اسماعیل بصری) چگونه ادعای تواتر همه محتوای حدیث وصیت دارید در حالی‌که نقل‌کننده (شیخ‌طوسی) هم چنین اعتقادی ندارد؟ بویژه اینکه متن بخش دوم حدیث وصیت در «وصیت مکتوب نازله» وجود ندارد و از طرفی «وصیت آشکار» نیز درباره وی وجود ندارد. 3. ضمن اینکه پیروان جریان احمد اسماعیل مدعی یمانی، می‌خواهند عقیده هزارساله شیعه مبنی بر«انحصار ائمه در دوازده امام» را نفی کنند، با چند حدیث؟ فقط با یک حدیث؟ در حالیکه در کتب شیعیان، بی‌شمار احادیث در باب «ائمه اثنی عشر» وجود دارد؛ یک حدیث کجا، چندصد حدیث کجا؟ 4. تمام جان‌مایه استدلال جریان احمد اسماعیل بر این است که پیامبر در پنجشنبه وصیت نکرد درحالیکه در احادیث معتبر داریم که پیامبر وصیت هم کرد (کتاب سلیم بن قیس، ج۲، ص۶۵۹ و ۹۰۶. نعمانی، الغیبة، ص۸۲. کتاب سلیم بن قیس، ج۲، ص۸۷۷). بر فرض هم تمام محتوای حدیث وصیت، معتبر و قابل قبول است. از کجا معلوم «احمد الذی مندرج فی هذا الحدیث، انت یا احمد اسماعیل؟» شاید شخص دیگری باشد؟ ضمن اینکه قبل از احمد اسماعیل، فرقه شیخیه هم به بخش دوم حدیث وصیت استناد کرده‌اند (شهبازیان، تمایز مهدی موعود از مدعیان دروغین، ص۴۶۲-۴۶۶). 5. جریان احمد اسماعیل بصری، تلاش دارند «بخش دوم» حدیث وصیت را «متواتر معنوی» جلوه بدهند. خوب بخش دوم چه می‌گوید؟: امام مهدی، فرزندی دارد به نام احمد و او را پس از خود به خلافت و امامت منصوب می‌کند. به فرض بخش دوم حدیث وصیت را قبول کنیم. اما آیا بخش دوم حدیث وصیت، تواتر هم دارد که بتوان برای اثبات عقیده جدید (امام سیزدهم بودن احمد اسماعیل) استفاده کرد؟ حتی فرض کنیم کتاب «چهل حدیث مهدیین» ناظم العقیلی را هم قبول کرده باشیم که سعی داشته در این کتاب، تواتر معنوی فرزند داشتن امام مهدی را اثبات کند اما روایت‌های ذکر شده در کتاب وی، تنها ادعای فرزند داشتن امام مهدی را اثبات می‌کند اما آیا توانسته تواتر بخش بعدی را اثبات کند مبنی بر اینکه: فرزند امام مهدی که به امامت سیزدهم می‌رسد، نامش احمد است؟ قطعا خیر. ✅ استناد به احادیث «دوازده مهدی» 6. دلیل بعدی، استفاده ابزاری از احادیث دوازده مهدی (مهدیون) است. و معتقد هستند اولین مهدیون یعنی احمد اسماعیل، امام سیزدهم نیز است و بعد به احادیث دوازده مهدی (اثناعشر مهدیا) استناد می‌کنند درحالیکه حدیث از ابوبصیر داریم که این دوازده مهدی، امام نیستند بلکه به امامت اهل‌بیت دعوت می‌کنند: «لم یقل اماما» (صدوق، کمال‌الدین، ج۲، ص۳۵۸) مثل ابن‌حنفیه که امام نبود اما «کان مهدیا» (بابویه، الامامة و التبصرۀ، ص۶۰). اما پیروان احمد اسماعیل در مناظرات وقتی قافیه را می‌بازند می‌گویند: ما هم معتقدیم این دوازده مهدی، امام نیستند اما جواب می‌دهیم: خود احمد در کتاب المتشابهات (اسماعیل بصری، المتشابهات، ج۱، ص۲۵۳ و ج۴، ص۷۳) تصریح می‌کند: مهدی اول یعنی خود احمداسماعیل، امام سیزدهم است (شهبازیان، ره افسانه). این تناقض را چه می‌کنید؟ 👈 👇 http://sapp.ir/basiratezohor بصیرت ظهور &ایتا👇 eitaa.com/basiratezohor
⭕️ به مناسبت موسم اربعین ▫️هشدار درباره تبلیغ جریان احمد اسماعیل بصری، مدعی «یمانی و مهدویت» در موکب‌های مسیر اربعین ▫️آیا امام سیزدهم، وجود دارد؟ ▫️بخش ✍️مصطفی امیری ✅ اختلاف بین پیروان احمداسماعیل بصری 7. البته این جریان بین‌شان اختلاف افتاده است. فردی به نام «عبدالله هاشم»، «مکتب رایات سود» را تاسیس کرده و ادعای فرزندی احمد اسماعیل و حتی ادعای امام چهاردهم کرده است و می‌گوید: در حدیث وصیت اسم من آمده و حتی با آقای «ناظم العقیلی» نماینده امام سیزدهم در «مکتب نجف» اختلاف شدید پیدا کرده است. طنز ماجرا این جا است که با همان ادله که پیروان امام سیزدهم علیه شیعه استناد می‌کنند (تبدیل له به لهما للقائم و تعدد قائم)؛ عبدالله هاشم مدعی امام چهاردهم با همان ادله برعلیه ناظم العقیلی نماینده امام سیزدهم دلیل می‌آورد که من امام چهاردهم هستم. بنابراین اول تکلیف اختلاف خودشان را روشن کنند بعد ادعای امامت کنند. ✅ فرقه‌سازی، حرفه استعمار در گذر تاریخ 8. البته این فرقه‌سازی‌ها باعث دوام این جریان می‌شود و تعمدا بین پیروان احمد اسماعیل در مکتب نجف با مکتب رایات سود، اختلاف ایجاد شده است. زیرا رهبر فرقه یا مُرده است و یا کشته شده است. اما پیروانش می‌گویند: در فیسبوک، امامت را ادامه می‌دهد (امام فیسبوک). و بدین‌سان مجبور هستند با انشعاب و فرقه‌سازی جدید، از انهدام و فروپاشی جلوگیری کنند و پیروان خویش را قانع کنند. ✅ داعش و جریان مدعی یمانی، دو روی یک سکه 9. در واقع، آخرین مطالعات غربی‌ها در اهل‌سنت، خروجی آن منجر به فرقه‌سازی داعش شد و در شیعه هم شد: فرقه منصور خراسانی و فرقه احمداسماعیل بصری؛ زیرا غربی‌ها بررسی و مطالعه کردند و دیدند دو شخصیت قبل ظهور در کتب حدیثی هستند که یاری‌رسان امام عصر خواهند بود: یمانی و خراسانی. از این‌رو سعی در شبیه‌سازی این دو شخصیت زمینه‌ساز، کردند. ✅ دلیل گرایش طلبه‌ها به این جریان 10. دو دلیل عمده گرایش مردم و طلبه‌ها به جریان دروغین مهدویت: الف.برای عوام، خواب‌سازی و دعوت به استخاره در انتخاب امام معصوم ب.برای طلاب، استناد به برخی احادیث بدون توجه به خانواده حدیثی و منهج علمی در اعتبارسنجی احادیث. ✅ شرط علامه قاضی، مطالعات مهدوی 11. در حالیکه آقای قاضی (استاد آیت‌الله بهجت)، برای سیر و سلوک و عرفان شروطی داشت و از جمله آن: «باید یک دوره مهدویت مطالعه کنید سپس عرفان و سیر و سلوک» (علامه طهرانی، روح مجرد، ص۵۱۳-۵۱۴)؛ اما طلبه تا درس کفایه و تا سالها در حوزه، تحصیل می‌کند اما گاهی یک کتاب درباره امام زمان نخوانده است. خوب اینچنین می‌شود که جذب مدعیان دروغین مهدویت می‌شوند تا چه رسد به مردم عادی. ✅ ارائه متشابهات به محکمات شیعه 12. باید هنگام برخورد با احادیث مبهمی همچون بخش دوم حدیث وصیت، این‌گونه موارد را با «آموزه‌های قطعی شیعه» و «اسناد بالادستی» در طول هزارسال، مقایسه کنید. مثال: یقینی و قطعی است که خدا جسم نیست یا آموزه قطعی داریم که پیامبر عصمت دارد، حال اگر حدیثی هم دیدید که خدا، جسم است مثل آنچه که در کتاب صحیح بخاری اهل‌سنت ذکر شده، خللی در عقاید شما ایجاد نمی‌کند. 13. جریان احمد اسماعیل می‌خواهند اعتبار انحصار ائمه در دوازه امام را نفی کنند، فقط با یک حدیث؟ در حالی‌که شیعه آموزه قطعی و بی‌شمار احادیث در باب «ائمه اثنی عشر» داریم. ✅ جمله پایانی 14. شما پیروان احمد بصری، که به حدیث وصیت در کتاب الغیبه طوسی استناد می‌کنید، در خود کتاب الغیبه طوسی از امام معصوم نقل شده است که برخی در آینده می‌آیند و ادعا می‌کنند که تعداد ائمه بیش از دوازده است اما قبول نکنید: «غَيْبَةُ الْقَائِمِ فَإِنَّ الْأُمَّةَ سَتُنْكِرُهَا لِطُولِهَا فَمِنْ قَائِلٍ يَقُولُ إِنَّهُ لَمْ يُولَدْ وَ قَائِلٍ يَفْتَرِي بِقَوْلِهِ إِنَّهُ وُلِدَ وَ مَاتَ وَ قَائِلٍ يَكْفُرُ بِقَوْلِهِ إِنَّ حَادِيَ عَشَرَنَا كَانَ عَقِيماً وَ قَائِلٍ يَمْرُقُ بِقَوْلِهِ إِنَّهُ يَتَعَدَّى إِلَى ثَالِثَ عَشَرَ فَصَاعِداً» (طوسی، الغیبة، ص۱۷۰)؛ و نیز خطبه پیامبر در روز غدیر: «مَعاشِرَ النّاسِ اِنِّی نَبِیٌ وَعَلِیٌّ وَصِیّی اَلا اِنَّ خاتَمَ الاَْئِمَّةِ مِنّا الْقائِمُ الْمَهْدِیُّ اَلا اِنَّهُ الْباقِی حُجَّةً وَلا حُجَّةَ بَعْدَهُ»: ای مردم! به درستی من نبی، و علی، وصی من است. و نیز بدانید که آخرین امام از ما، مهدی قائم است.آگاه باشید که حجت باقی مانده اوست و پس از او حجّت و امامی نخواهد بود. بنابراین پیروان احمد اسماعیل با مشی «اخباریگری افراطی» پاسخ بدهند با اینکه این احادیث هم هست اما چرا پیروان جریان احمد اسماعیل اینگونه احادیث را نمی‌بینند؟ 👈 👇 http://sapp.ir/basiratezohor بصیرت ظهور &ایتا👇 eitaa.com/basiratezohor