eitaa logo
بصیرت وروشنگری مهدوی
230 دنبال‌کننده
10.1هزار عکس
8.6هزار ویدیو
185 فایل
مذهبی بصیرتی
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 🔵 امام صادق علیه السلام فرمودند : 🟢 هر کس سوره اسراء را در هر شب جمعه بخواند نمی میرد تا آنکه زمان قائم آل محمد علیه السلام را درک کند و از یاران او بشود. 📚 ثواب الاعمال شیخ صدوق ص ۲۲۵ 💎🔹💎🔹💎 🟠 متن وصوت سوره اسراء 🌻أللَّھُـمَ‌؏َـجِّـلْ‌لِوَلیِڪْ‌ألْـفَـرَج🌻 ‌        ─┅═༅𖣔♥️𖣔༅═┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 🎙حاج میثم مطیعی هیچ لحظه‌ای مثل دیدن مولا نیست... ظهور اول زیبایی‌ست‌... 👌بسیار زیبا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔵 ۳۳ 💠 نصرت اسلام و نهى از منکر و امر به معروف... 🔹امر به معروف و نهی از منکر برای مومن دو وجه دارد؛ ✔️نخست اينکه، عقل و شرع بر حسن دعا و كمك كردن به آمر به معروف و ناهى از منكر حكم مى‌كنند، زيرا كه ياران دين خدا و حافظان حدود او هستند، و خود امر به معروف و نهى از منكر احسان به مسلمين و رعايت دين است. ✔️در ثانی، نخستين درجات نهى از منكر، انكار قلبى است، و اين امر هر چند كه مخفى و باطنى است، ولى آثار بسيار مهم و ارزنده اى دارد كه از اعضا و جوارح آشكار مى گردد. 🔹مؤمن اگر منكرى ديد كه نتوانست از آن نهى كند و باز دارد، با دل آن را انكار نمايد و از خداوند متعال بخواهد كه شخص تواناى بر دفع منكر را برانگيزد، همچنين بايد براى كسى كه نهى از منكر مى‌كند دعا نمايد و چون مى دانيم كه برطرف كننده تمام منكرات و ريشه كن سازنده تمام بديها و خلافها همان عجل الله فرجه مى باشد، بر ما لازم است از خداوند عزوجل بخواهيم كه را نزديك گرداند و او را يارى و تأييد فرمايد. 📚مکيال المکارم، ص ۴۵۳ دعای سلامتی وفرج مولا
⭕️ فتنه طولانی شام ▪️بحران جنگ سوریه، به «قتل بشار اسد» منتهی خواهد شد. ✍️ مصطفی امیری ▪️تظاهرات خیابانی در سوریه که متعاقب بهار عربی و با تظاهرات درعا در اعتراض به دستگیری و شکنجه کودکان شروع شد که این «بازی کودکانه» با دیوارنوشته هایی در اعتراض به نظام سوریه همراه بود اما با واکنش شدید حاکمیت روبرو شد، در تراث عامه از آن به «لعب صبیان»، تعبیر شده است: ▫️«تَكُونُ فِتْنَةٌ بِالشَّامِ، كَأَنَّ أَوَّلَهَا لَعِبُ الصِّبْيَانِ، كُلَّمَا سَكَنَتْ مِنْ جَانِبٍ طَمَّتْ مِنْ جَانِبٍ فَلَا تَتَنَاهَى‏»[1] ▪️فتنه در منطقه شام آنچنان طولانی می‌شود و هرگاه به دنبال راه‌حلی برای آن هستند، پیدا نخواهد شد و تا زمان ظهور، ادامه خواهد داشت: ▫️«لا یظْهَرُ الْقَائِمُ حَتَّى یشْمَلَ النَّاسَ بِالشَّامِ فِتْنَةٌ یطْلُبُونَ الْمَخْرَجَ مِنْهَا فَلَایجِدُونَهُ»[2] ▪️و هرگاه تصور می‌‏رود که بحران شام و جنگ سوریه در مسیر حل و فصل است، ناگهان شعله‌های فتنه هم‌چون آتش زیر خاکستر از جایی دیگر، خود را آشکار می‌‏سازد: ▫️«تكُونُ بِالشَّامِ فِتْنَةٌ كُلَّمَا سَكَنَتْ مِنْ جَانِبٍ طَمَّتْ مِنْ جَانِبٍ، فَلَا تَتَنَاهَى حَتَّى ینَادِی مُنَادٍ مِنَ السَّمَاءِ»[3]؛ «لَا يَرْفَعُونَهَا مِنْ نَاحِيَةٍ إِلَّا انْفَتَقَتْ مِنْ نَاحِيَةٍ أُخْرَى»‏[4] ▪️سه جریان: اصهب: (حاکمیت)، ابقع (معارضین)، سفیانی (گزینه مطلوب غربی‌ها) بر سر «قدرت و حاکمیت» در رقابت خواهند بود: ▫️«ثلَاثَةُ بِالشَّامِ كُلُّهُمْ یطْلُبُ الْمُلْك»‏[5] ▪️سرانجام با ورود سفیانی که فعالیت خویش را از وادی یابس در جنوب سوریه آغاز می‌کند و موردحمایت غربی‌ها است: ▫️«يَخْرُجُ ابْنُ آكِلَةِ الْأَكْبَادِ مِنَ الْوَادِي الْيَابِس‏»[6]؛ «يُقْبِلُ السُّفْيَانِيُّ مِنْ بِلَادِ الرُّومِ مُنْتَصِراً فِي عُنُقِهِ صَلِيب‏»[7] ▪️ابتدا جریان ابقع، قتل‌عام می‌شوند و در نهایت، با قتل اصهب، سفیانی بر دمشق مسلط خواهد شد: ▫️«أَرْضُ الشَّامِ...يَخْتَلِفُونَ عِنْدَ ذَلِكَ عَلَى ثَلَاثِ رَايَاتٍ: رَايَةِ الْأَصْهَبِ وَ رَايَةِ الْأَبْقَعِ وَ رَايَةِ السُّفْيَانِيِّ فَيَلْتَقِي السُّفْيَانِيُّ بِالْأَبْقَعِ فَيَقْتَتِلُونَ فَيَقْتُلُهُ السُّفْيَانِيُّ وَ مَنْ تَبِعَهُ ثُمَّ يَقْتُلُ الْأَصْهَبَ»[8] ☑️ پی‌نوشت: 1. ابن‌حمّاد، الفتن، ص۲۳۵. 2. نعمانی، الغیبة، ص۲۷۹. حر عاملی، إثبات‏ الهداة، ج۵، ص۳۶۸. 3. مقدسی شافعی، عقد الدرر فی أخبار المنتظر، ص۷۵. 4. متقی هندی، کنزالعمّال، ج۱۱، ص۱۶۳. 5. طوسی، الغیبة، ص۴۶۳. 6. صدوق، کمال الدین، ج۲، ص۶۵۱. 7. طوسی، الغیبة، ص۴۶۳. 8. نعمانی، الغیبة، ص۲۸۰. ➖➖➖➖➖➖➖ ظهور بسیار نزدیک است اللهم عجل لولیک الفرج
حیدر بادنور بسم الله الرحمن الرحیم عارفان مقاماتي دارند ڪہ در غیر آنها یافت نمے شود و اڪثر مردم آنها را مجنون و دیوانہ مي پندارند و حال آن ڪہ اینها دیوانہ نیستند. آن حضور ، اینها را خاموش ڪرده و اختیار چانہ خود را دارند و هرزه گو و هرزه خوار نیستند عارفان یڪپارچہ وقار ، سڪینہ ، حضور و مراقبتند قدر خودشان را می شناسند البتہ از دیگران فاصلہ مي گیرند ، نہ آنڪہ از آنها جدا بشوند بلہ ، هم در میان آنها هستند و هم نیستند! خیلي ڪم حرفند ، اما وقي بہ حرف آمدند ، مي بینید یڪ جملہ انها یڪ ڪتاب است ڪس دیگرے جز عارفان بہ این امور دست نمي یابد گاهي حالاتي از ایشان صادر و ظاهر مي شود تا دیگران هم چیزڪي بفهمند و بیابند ، ولڪن اینها هیچ دلالت از آن حقیقت باطن ایشان نمي ڪند انسان عاقل این امور را بزرگ مي شمارد و مي گوید : خوشا بہ حالش ڪہ بہ این مقامات دست یافتہ است افرادى كه زياد صحبت می کنند، قلب آنها مشوّش است، اضطراب دارد مثلًا مرحوم آقاى حدّاد، در مجلس كه می ‏نشستند، تا از ايشان سؤال نمی ‏كرديم حرف نمی زدند؛ يا علّامه طباطبائى، يك ساعت می نشستيم، همينطور به انسان نگاه می كرد. ولى بعضی ‏ها می گويند: آقا! يعنى چه؟ انسان بنشينند هِى همينطورى نگاه بكند، ساكت، يك حرفى بزنيم، يك چيزى، آقا! هوا گرم است، خيابان شلوغ است، جنسها گران شده، يك حرفى بالأخره بزنيم، این روش يعنى چه؟ اينها اضطراب دارند، در نفسشان اضطراب دارند، اين اضطراب نمى‏گذارد كه آرام باشند. ارتباط انسان با اينگونه افراد براى انسان مضرّ است. انسان با افرادى بايد ارتباط داشته باشد كه اين حالت در آنها كمتر است، حالت سكون و آرامش در آنها بيشتر است و در اين زمينه روايات زياد است كه ملائكه در سكون‏اند، شياطين در اضطرابند. گفته ‏اند آدمى به دو سالگى (بچه، کودک) به حرف درمی‌آید اما تا خاموشى اختیار کند سال‏ها طول میکشد.  به حرف درآمدن زود است اما سکوت خیلى مشکل است و خیلى ریاضت میخواهد، و چقدر زحمت میخواهد و چقدر کشیک نفس کشیدن میخواهد تا سکوت اختیار شود و تا حرف‏ها جمع و جور و غربال گردد تا هرزه‏ گو و هرزه خوار نباشد و روى حساب حرف بزند سپس کم‏ کم میبینید که قلمش سنگین میشود و عبارت‏هاى او وزین میگردد، و لذا آدم ساکت و آرام که حرف نمیزند یک وقتى میبینید که به حرف درآمده هر جمله اش کتابى میشود و اگر دست به قلم شود و چیزى بنویسد باید نوابغ دهر جمع شوند تا آن را شرح کنند. چنین انسانى با سکوت در گفتارش برکت پیدا میکند و قول ثقیل می‏شود: «إنا سنلقى علیک قولا ثقیلا» دیگر حرف و قول او سبک نیست و لذا افراد ساکت دیرگو و گزیده گو میشوند مثل معروفى هم هست که: «المکثار مهزال» پرگو بالأخره هرزه ‏گو و هزل‏گو می‌شود. چون آدمی از بدو تولد با احساس سر و کار داشته چشمش به  عالم ظاهر مشغول و گوشش به اصوات بیرون متوجه است طبعا با جهان طبیعت خو گرفته و بسا آنگونه است  که خبر از ملکوت و  عالم  باطن ندارد . نفسش آنقدر به علم حصولی پرداخته که از علم حضوری بازمانده ؛آن قدر گوشش شنیده و زبانش گفته که از  گلزار سکوت تا آخر عمر شمیمی به مشامش نرسیده ؛ بنابراین چاره جز این نیست که خود را عادت دهی اقلا ساعتی چند از شبانه روز را در ،بر خود ببندی و رو به قبله بنشینی و از عالم طبیعت به درآیی و به خود نگری و راه درون را بگشایی و شاهراه آن فتح کنی و بیندیشی که کیستی ؟از کجا آمده ای ؟برای چه آمده ای و به کجایت می برند ؟و اکنون در چه کاری ؟ 🌴گوهر معرفت🌴 والسلام علیکم و رحمة‌الله وبرکاته
🔴 ختم مجرب جهت حاجت روایی در صبح جمعه 🔵 در کتاب عده الداعی از پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله سلم روایت شده شده است هر کس صبح جمعه بعد از نماز صبح و قبل از طلوع آفتاب ده بار سوره کافرون را بخواند و ۱۰۰ صلوات به این طریق بفرستد: اَللَْهُمَّ صَلِّ عَليَ النَبيِّ الاُمي مُحَمَّدٍ وَ آلهِ وَسَلِّم و بعد از آن حاجت خود را خداوند بخواهد هر مطلبی که داشته باشد بدون شک برآورده خواهد شد.( راوی حدیث گوید من تجربه کردم و به نتیجه رسیدم). 📚 کتاب هزار و یک ختم ص ۹۴ ختم ۱۵۲ 🟢 خوشا به حال افرادی که این عمل را با حاجت تعجیل در امر فرج انجام می‌دهند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
14.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔊 روزتان را با قرآن شروع کنید . 🔶 سوره التوبه 🔶 صفحه ۲۰۱ 📌📌 عنه صلى اللَّه عليه و آله : نَوِّروا مَنازِلَكُم بِالصّلاةِ وقِراءَةِ القُرآنِ . 📌📌 پيامبر خدا صلى اللَّه عليه و آله: خانه‏هايتان را با نماز و تلاوت قرآن ، روشن گردانيد.
♥🌱 چشمانم از سر صبح قدم های تو را می جويند يابن أمیرالمومنین من به گوشه چشمی از جانب شما اميد بسته ام... اميد، وقتي به خاندان شما باشد... "نااميدی"، كلمه ای گنگ می شود 🌤 الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِ‌لوَلــیِّڪَ‌اَلْفــَرَجْ‌بحق‌ حضࢪٺ‌زینب‌ڪبرۍ‌سلام‌الله‌علیها‌🖤🍃'
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا