فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥اهمیت و فضیلت و شیوه های مختلف و ساده خواندن نماز شب/همه میتوانیم با این روش ها اهل نماز شب شویم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥متحصنین آزادشدند...
از زبان آقای روح الله مومن نسب از ستاد امر به معروف کشور
اونایی که این اقدام رو انجام دادن باید عذرخواهی کنن از مردم.
📌 بقولحاجمھدۍرسـولی:
اینعصر، عصرحیرتنیست...
عصرحرکته'!
حیروننشیا...مانسلموندننیستیم
نسل رسوندنیم...🌿"
#خودسازی
#یارگیری_امام_زمان
#سرباز_ظهور
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
#اوخواهدآمد
✨شبی ستاره چشمش ظهور خواهد کرد
مرا ز غربت این کوچه دور خواهد کرد...
✨طلوع میکند از سمت آسمان مردی
نگاه پنجره را غرق نور خواهد کرد...
#یا_ابا_صالح_المهدی_ادرکنی ⚘
تعجیل در فرج مولایمان صلوات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دو رکعت نماز عشق تو دل شب بخون و
بدون مقابل خالق زیبایی هایی می ایستی که خودش گفته که اگه میدونستی چقدر عاشقتم
از شوق جان می سپردی
#الله⚘
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ببینیم
به قدری از نماز پذیرفته است که حضور قلب داریم
سمع الله لمن حمده
خدا صدای کسی که او را می ستاید ، را می شنود⚘
بسیار خواندنی⚘
بپرسید از من قبل از اینکه مرا از دست بدهید
🔸️ سائل پرسید :
یا علی ، به من بگو من از کجا بفهمم خدا عبادت های مرا قبول کرد ؟
از کجا بفهمم خدا گناهان مرا آمرزیده است ؟
از کجا بفهمم خدا عبادت های مرا قبول نکرد و مردود اعلام شد ؟
از کجا بفهمم خدا گناهان مرا نیامرزید و در نامه ی عمل من ثبت شد ؟
🔸️ امیرالمومنین فرمود:
اگر یک عبادتی انجام داده اید و بعد از آن عبادت ، خدا به شما توفیق داد عبادت دوم را انجام بدهید ، آن عبادت دوم دلیل بر آن است که خدا عبادت اول را از شما قبول کرد . چون عبادت اول تان را قبول کرد لذا به شما توفیق ورود به عبادت دوم را عنایت کرد.
🔸️اگر شما یک گناه و معصیتی مرتکب شدید ، منتهی بعد از آن گناه خدا به شما توفیق داد یک طاعت و عبادتی انجام داده اید ، این عبادت بعد از معصیت دلیل بر این است که خدا معصیت شما را آمرزیده است و مورد بخشش قرار داد لذا به شما توفیق داد که مرتکب طاعت و عبادتی بشوید.
🔸️ اگر اول یک طاعت و عبادتی انجام دادید ، بعد از آن عبادت مرتکب گناه و معصیتی شدید ، آن گناه ِ بعد از عبادت دلیل بر این است که خدا عبادت شما را قبول نکرد و مردود اعلام شد لذا مرتکب گناه شدید ، چون اگر عبادت ، عبادتِ مقبول بود می بایست شما را از گناه بازدارد . همین که بعد از عبادت معصیت کردید ، این معصیت دلیل بر این است که آن عبادت مقبول نبود.
اگر یک گناهی انجام دادید و بعد از آن مرتکب گناه دوم شدید ، آن گناه دوم دلیل بر آن است که خدا گناه اول تان را نیامرزید ، لذا مرتکب گناه دوم شدید. اگر مرتکب گناه سوم بشوید ، گناه سوم دلیل بر این است که خدا گناه دوم را بر شما نبخشید.
.
.
قسمتی از خطبه "سَلوني قَبلَ اَن تَفقِدوني" اميرالمومنين علیه السلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
او عاشق ماست
استاد الهی قمشه ای
.
امیدوارم که سرشار از امید و نشاط
باشید و شکر و الهام در زندگی هایتان
به جریان بیفتد...
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
برهنگی و بی عفتی اتفاق هم فرکانس
قلب های بی حیا و پرده دری است که
سال ها از آن غافل شده ایم...
#محمد_راد
.
.
♻️دغدغهمندان حجاب و عفاف کمی
عمیقتر و جدیتر در موضوع تعمق کنند
و از پنجره ای نو به امر به معروف و نهی
از منکر نگاه کنند🍀
.
27.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
💢ملکوت بیحجابی را دریابید!
ریشههای آن را بخشکانید🍃
خواهید دید که جامعه چگونه به سمت
باحیایی و با حجابی پیش خواهد رفت💯
#حجاب
#محمد_راد 👈@masirbonyad_ir
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚘ مهر مادر به فرزند پرتوی از بیکران مهر خداوند به بندگانش است
خود خدا میفرماید مرا بخوانید تا شما را اجابت کنم، خدا درباره کسانی که ذاکر نیستند میفرماید که دچار خود فراموشی هم میشوند و مثل کسانی نباشیم که خدا را فراموش کردند.
⚘دوستان خدا را چگونه بشناسیم
✍خداوند به یکی از پیغمبران خود وحی کرد که من در میان مخلوقات، بندگانی دارم که مرا دوست میدارند و من نیز آنها را دوست دارم. آنها مشتاق من و من نیز مشتاق آنها هستم. مرا یاد میکنند و من نیز آنها را یاد میکنم. من چنین بندههایی دارم. اگر راه آنها را بشناسی و از آنها پیروی کنی، تو را دوست خواهم داشت، اما اگر از راه آنها انحراف پیدا کنی، بر تو غضب خواهم کرد؛
این پیامبر صدیق از خداوند پرسید: علامت این بندگان چیست؟ خداوند در پاسخ، علامتی ذکر فرمود که برای ما خیلی غریب مینماید. فرمود: همانند شبان مهربانی که هنگام چراندن گوسفندان دائما مراقب آنهاست که از نظرش دور نشوند، این افراد تمام روز را به سایهها نگاه میکنند تا اینکه نزدیک غروب میشود و سایهها همهجا را میگیرد و هوا تاریک میشود. در اینهنگام همانند پرندگان که وقت غروب به سوی آشیانهشان میروند و آنجا آرام میگیرند، این افراد نیز حالت انسی با غروب پیدا میکنند. مثل اینکه اصلا در طول روز منتظر بودهاند تا شب فرا رسد و در گوشهای آرام بگیرند.
وقتی روشنایی اول شب میرود و تاریکی بر عالم سایه میاندازد و بسترها برای استراحت گسترده میشود و هر کس با محبوب خود خلوت میکند، این بندگان تازه به نماز میایستند و در پیشگاه من به سجده میافتند، صورتهایشان را روی خاک میگذارند و با من با سخن خودم مناجات میکنند؛
مثلا قرآن میخوانند ولی با آیات قرآن با من سخن میگویند.
با یاد نعمتهای من، در پیشگاه من صحبت میکنند. برخی اشک از چشمانشان جاری است. برخی فریاد میکشند. برخی آه میکشند و برخی از صبر بر فراق من گله میکنند. برخی به نماز ایستادهاند و در حال تفکر و توجهاند. برخی در حال رکوعاند و برخی در حال سجده.
این کارهایی که به خاطر من انجام میدهند، از چشم من دور نیست و من توجه دارم که به خاطر محبت من چه سختیهایی را تحمل میکنند.
گوش من پای ناله و شکایتهای آنها از فراق و جدایی من است.
قدمی هرچنداندک به وقت انتظار
وقتی روشنایی اول شب میرود و تاریکی بر عالم سایه میاندازد و بسترها برای استراحت گسترده میشود و هر
چقدر زیبا
خدایا ما را هم به دوستی خود برگزین
«...و آسمان دنیا و آنچه در آن و بر آن است در برابر آنچه که بالای آنست همچون حلقه ای در بیابان خالی میباشد، و این دو آسمان در برابر آسمان سوّم همچون حلقه ای در بیابان تهی است و این سوّمی با آنچه در آن و بر آن است در برابر آسمان چهارم همچون حلقه ای در فلات تهی است. به همین منوال تا آسمان هفتم. و این هفت آسمان با آنچه در آن و بر آن است در برابر دریایی که از ساکنان زمین پوشیده شده، همچون حلقه ای در بیابان تهی است . و هفت آسمان و دریای پوشیده در برابر کوه سرد چون حلقه ای در بیابان تهی است.آنگاه پیامبر آیۀ 43 سورۀ نور را تلاوت کرد ،سپس پیامبر ادامه داد، و این هفت آسمان و دریای پوشیده و کوههای سرد در برابر حجاب نور چون حلقه ای در بیابان تهی است. و آن هفتاد هزار حجابی است که نورهایش نور دیده ها را از بین میبرد. و این هفت آسمان ،دریای پوشیده،کوههای سرد و حجاب در برابر هوایی که دلها در آن به حیرت میاُفتند همچون حلقه ای در بیابانی تهی است.آنگاه پیامبر این آیه را خواند: وسع کرسیه السموات و الارض و لا یؤده حفظهما و هو العلی العظیم (البقره 255)، وادامه داد: و این هفت آسمان ،دریای پوشیده،کوههای سرد،حجاب ، هوا و کرسی در برابر عرش چون حلقه ای در بیانی تهی است. آنگاه این آیه را خواند:الرحمن علی العرش استوی(طه 5)،فرشتگان آن را حمل نمیکنند جز اینکه بگویند: خدائی جز الله نیست و قدرت و نیروئی جز به خدا وجود ندارد.»
🕊از حضرت صادق (ع) روايت شده كه آن حضرت فرمود:
«ان لله عزوجل اثنى عشر الف عالم كل عالم منهم اكبر من سبع سماوات و سبع ارضين ما يرى عالم منهم أن لله عزوجل عالما غيرهم .....»
خدا را دوازده هزار عالم است كه هر يك بزرگ تر از هفت آسمان و زمين است و هيچ يك از آنها خبر از وجود عالم ديگرى غير از خود ندارد.🕊
🕊از حضرت صادق (ع) نقل شده كه به منجم يمنى فرمود:
«يسير عالم المدينه فى ساعة من النهار مسيرة الشمس سنة حتى يقطع اثنى عشر الف عالم مثل عالمكم هذا ما يعلمون ان الله تعالى خلق آدم و لا ابليس:»
داناى مدينه «يعنى خود آن حضرت» در يك ساعت از شبانه روز به اندازه يك سال شمسى را طى مى كند و از دوازده هزار عالم عبور مى نمايد كه هر يك مثل عالم شماست، اهالى آن عوالم هرگز از وجود آدم و ابليس خبر ندارند.🕊
🕊در تفسير قمى و بحار ضمن تفسير آيه
الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِينَ از ابن عباس روايت شده كه:
«ان الله عزوجل خلق ثلث مأة عالم و بضعه عشر عالما خلف قاف و خلف البحار السبعة لم يعصوا الله طرفة عين قط و لم يعرفوا آدم و لا ولده كل عالم منهم يزيد من ثلث مأة و ثلث عشر مثل آدم و ما ولد ....»
خدا را سيصد و ده اندى عالم در پشت قاف و پشت هفت درياست كه مردم آن عوالم چشم برهم زدنى خدا را نافرمانى نكرده اند و نه آدم را شناخته اند و نه فرزندانش را، و شماره مردم هر يك از آن عوالم بيش از سيصد و سيزده برابر آدم و فرزندان اوست. علامه سيد هبةالدين در توضيح اين روايت مى گويد: در مسئله شرح تعدد زمين ها ذكر كرديم كه قاف اشاره است به ظل مخروطى زمين و هفت دريا كنايه است از مجارى واقعه ميان مدارات محيط بر زمين و سيارات كه سيارات در اين مجارى مانند ماهى دريا شناورند🕊.
🕊ابوحمزه ثمالى مى گويد: شبى در خدمت حضرت باقر (ع) بودم، آن حضرت به آسمان نگاهى كرد و فرمود:
«هذا قبة انبيا آدم و ان لله عزوجل سواها تسعة و تسعين قبه فيها خلق ما عصوالله طرفة عين .....»
اين قبه پدرم آدم است، و خدا را غير از اين قبه نود و نه قبه است و در آنها خلقى است كه چشم به هم زدنى خدا را معصيت نكرده اند.🕊
🕊در بحار و شرح صحيفه از حضرت رضا (ع) روايت شده است:
«ان لله خلف هذا النطاق زبرجدة خضراء فبا الخضرة منها خضرة السماء قلت و ما النطاق؟ قال الحجاب و لله عزوجل وراء ذلك سبعون الف عالم عددهم اكثر من عدد الجن و الانس:»
خدا را پشت اين كمربند [خط افق يا حد فاصل ميان نور و ظلمت در زمين ما] زبرجد سبزى است كه سبزى رنگ آسمان ناشى از آن است، راوى گفت منظور از نطاق چيست فرمود حجاب، و نيز خدا را بعد از اينها هفتاد هزار عالم است كه عدد ساكنان آنها بيش از جن و انس است.🕊