eitaa logo
با ولایت تا ظهور ؛ شهادت و رجعت
251 دنبال‌کننده
2هزار عکس
2.3هزار ویدیو
25 فایل
این کانال در راستای لبیک به ندای 《مقام معظم رهبری امام عشق و خوبی ها امام خامنه ای 》 مبنی بر 《جهاد تبیین》، و در بحبوحه《 جنگ تحمیلی ترکيبي و شناختی 》جبهه کفر و الحاد تأسیس شده.
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از اخبار فوری و مهم✅
10.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جلسات محرمانه موسسات براندازی خارج از کشور تحت اشراف دستگاه‌های اطلاعاتی ✅ اخبار فوری و مهم در ایتا و‌ بله🔻 ▫️https://eitaa.com/fastnews2 ▫️http://ble.ir/join/ZDQ3MzAwNT
هدایت شده از شناخت رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 |رهبر انقلاب: بانک‎ها غلط می‎کنند با پول مردم بنگاه داری می‎کنند. جلوی بنگاه‏داری بانک‎ها را بگیرید... 🔴به شناخت رهبری بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/70057984Cca1b147a1d
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
همسر شهید علی‎محمدی: ۱۴ سال است که رنج می‌کشم و کسی ندید؛ تازه من همسر یک شهید شاخص هستم/ رسانه‌ها طوری تبلیغ کرده‌اند که انگار خانواده شهدا دارند از فرصت‌ها استفاده می‌کنند منصوره کرمی، همسر اولین شهید هسته‌ای ایران، شهید مسعود علی محمدی، همسر شهید من وقتی زنده بود می‌گفت شما مثل ملکه‌ها زندگی می‌کنید. چند روز پیش به یکی از مسئولین بنیاد شهید گفتم ملکه تمام شد. ۱۴ سال است که رنج می‌کشم و این رنج مرا کسی ندید. تازه من همسر یک شهید شاخص هستم. خانواده شهدایی را ببینید که اصلاً دیده نمی‌شوند و فشارهای زیادی بر آنها وارد می‌شود. تصویر درستی از خانواده شهدا در رسانه‌ها بازتاب داده نشده است. همه جای دنیا برای کسانی که از وطن و کشورشان حمایت کردند احترام قائل هستند اما در کشور ما آن قدر رسانه‌ها بد عمل کرده‌اند که حتی مردم واکنش منفی نشان می‌دهند. ما و رسانه‌هایمان درست عمل نکرده‌ایم. رسانه‌ها طوری تبلیغ کرده‌اند که خانواده شهدا دارند از فرصت‌ها استفاده می‌کنند و سر مردم بی‌کلاه مانده است. @BisimchiMedia
✍📣پژوهشی در باره خرافه نهم ربیع 📌پرسش آیا حدیث رفع القلم و این که در روز نهم ربیع الاول قلم از شیعیان برداشته شده است و گناهی برای ایشان نوشته نمی شود، صحیح است؟ ❤️پاسخ اجمالی این حدیث در منابع اولیه و اصلی حدیثی نیامده است، و منظور از رفع قلم؛ پاک شدن گناهان شیعیان به جهت رنج ها و مشقاتی است که در این دنیا می بینند، و معنای آن آزاد بودن در انجام گناهان نیست. 📌📌پاسخ تفصیلی مجلسی روایتی را از کتاب "زوائد الفوائد" سید بن طاوس و کتاب "المحتضر" شیخ حسن بن سلیمان، در فضیلت روز نهم ربیع الاول و اعمال آن نقل می کند. ابتدای روایت گویای این است که قتل و کشته شدن خلیفۀ دوم در این روز (نهم ربیع) بوده است. برای این روز اعمال مستحبی زیادی بیان و در بزرگی و شأن این روز بسیار سخن فرسایی شده است. قبل از آن که دربارۀ متن این حدیث توضیحی داده شود، برخی مطالب دربارۀ منبع این حدیث و راویان آن را بیان می کنیم. کتاب زوائد الفوائد که به تصریح علامه مجلسی از آثار سید بن طاوس است،[1] توسط آقا بزرگ تهرانی به فرزند سید بن طاوس، یعنی رضی الدین علی، نسبت داده شده است.[2] علامه محسن امین نیز این کتاب را صریحاً به فرزند سید بن طاوس نسبت می دهد و می گوید: سید رضی الدین در صفحاتی از کتاب تأکید کرده که اسم و کنیه اش، مانند اسم و کنیۀ پدرش؛ مرحوم سید بن طاوس است.[3] بنابراین، صحیح این است که کتاب از آن فرزند سید بن طاوس باشد. روایت روز نهم ربیع در کتاب " المحتضر" حسن بن سلیمان نیز آمده است، و روایتی را که مجلسی در قسمت سرگذشت خلیفۀ دوم نقل می کند، به تصریح خودش از کتاب "المحتضر" است.[4] البته علامه مجلسی این روایت را در قسمت دیگری از کتاب بحار الانوار که مباحث دعا را آورده است، از کتاب سید بن طاوس نقل می کند.[5] بررسی حدیث الف. این حدیث در منابع اولیه نیامده، و با توجه به محتوای آن که در صدد ایجاد و تبیین یکی از اعیاد بزرگ شیعیان بوده، بسیار بعید است که در هیچ کدام از کتاب های روایی نیامده باشد و بزرگانی مانند شیخ کلینی، شیخ صدوق و شیخ طوسی از آن غافل باشند. ب. بنابر نقل علامه مجلسی؛ سید بن طاوس از شخصی به نام " ابْنُ أَبِی الْعَلَاءِ الْهَمْدَانِیُّ الْوَاسِطِیُّ" وَ " یَحْیَى بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ حُوَیْجٍ الْبَغْدَادِیُّ" این جریان را نقل می کند در حالی که همین جریان را شیخ حسن بن سلیمان از مُحَمَّدِ بْنِ الْعَلَاءِ الْهَمْدَانِیِّ الْوَاسِطِیِّ ( ونه ابن ابی العلاء) وَ یَحْیَى بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ جَرِیحٍ‏ ( ونه حویج) الْبَغْدَادِیِّ، نقل می کند که بنابراین در مشخصات هر دو راوی این حدیث در این دو کتاب اختلاف وجود دارد. ج. عبارت "یوم رفع القلم"، اگر به معنای روزی است که گناهان در آن روز نوشته نمی شود و مردم در انجام هر گناهی آزادند؟! چنین مطلبی با اصول اعتقادات و مسلمات قرآنی و روایی در تعارض است. پس هر کس به قدر ذره‏اى کار نیک کرده باشد (پاداش) آن را خواهد دید و هر کس به قدر ذره‏اى کار زشتى مرتکب شده آن هم به کیفرش خواهد رسید.[6] علاوه بر این که چنین تفسیری از "یوم رفع القلم" با دیگر قسمت های این روایت طولانی ناساز گار است. در این روایت، روز نهم ربیع الاول را روز زهد، روز توبه، روز انابه و بازگشت به سوی خداوند، و روز تزکیۀ نفس خوانده است.[7] چنین صفاتی چگونه با روزی به این عنوان که هر گناهی در آن آزاد است، قابل جمع است؟! د. در کتاب عیون اخبار الرضا (ع) و در کتاب فضائل الشیعه شیخ صدوق، دو روایت به این مضمون آمده است که از شیعیان اهل بیت (ع) قلم برداشته شده است. این دو روایت به طور مطلق آمده و محدود به نهم ربیع الاول هم نشده است. در عیون اخبار الرضا (ع) می فرماید: از پیروان ما قلم برداشته شده است، راوى گفت: پرسیدم چگونه چنین چیزی ممکن است اى آقای من؟ فرمود: چون مأمور شده‏اند در دولت باطل به تقیّه رفتار کنند و در این کار از ایشان پیمان گرفته شده است، مردم همه در امانند و آنان در کمال خوف و بیم بسر می برند و به خاطر ما ایشان را تکفیر مى‏کنند، ولى ما به خاطر آنان تکفیر نمی شویم، و آنان در راه ما کشته مى‏شوند، لکن ما براى ایشان کشته نمى‏شویم، هیچ کدام از شیعیان ما نیست که مرتکب گناهى شود مگر آنکه اندوه و غمّ او را فرو می گیرد. چنان که گناهان او را برطرف می کند هر چند گناهانش به تعداد دانه های باران باشد، یا به تعداد ریگ و شن بیابان ها، و خارها و درخت ها، و چنانچه در امور شخصی اش مبتلا به اندوه نشود دربارۀ خانواده‏اش یا اموالش غمى به او خواهد
رسید، و اگر در امر دنیایش غمى به او نرسد و مبتلا به مصیبتى نگردد، خواب ناراحت‏کننده‏اى بیند که آن موجب ریختن گناهان او گردد.[8] در کتاب فضائل الشیعه نیز آمده است: ابو حمزه می گوید: از امام صادق (ع) شنیدم که مى‏فرمود: قلم از شیعه برداشته شده، براى اینکه خداوند آنان را با عصمت و ولایتش [از گناه و معصیت‏] نگه مى‏دارد.[9] با دقت در این دو روایت به معنای متفاوتی از "رفع قلم" می توان رسید؛ رفع قلم با توجه به این دو روایت به خصوص روایت عیون اخبار الرضا(ع) که امام (ع) به خوبی، آن را توضیح داده است؛ چنین می تواند باشد: رفع قلم به معنای برداشته شدن عقاب از شیعیان و آن هم به خاطر سختی ها و مشقاتی است که در راه دین خدا می کشند. این معنا بسیار متفاوت است با این که بگوییم شیعیان در پاره ای از زمان آزادند که هر عملی را انجام دهند و هیچ گناهی هم برایشان نوشته نمی شود. بلکه این روایت می فرماید: احیانا شیعیان گناهانی انجام می دهند که باید به خاطر آن عقاب شوند ولی خداوند به خاطر رنج و سختی هایی که آنان در راه دین و مذهب اهل بیت (ع) متحمل می شوند، گناهان آنان را به تدریج بخشیده تا در قیامت بدون گناه محشور شوند. چنین معنایی با اصول اعتقادی هماهنگ است. قرآن کریم می فرماید: و اگر اهل کتاب ایمان آورده و پرهیزگارى کرده بودند، قطعاً گناهانشان را مى‏زدودیم و آنان را به بوستان هاى پر نعمت درمى‏آوردیم.[10] از این سنت الهی به عنوان " تکفیر" یاد می شود.[11] در روایت کتاب فضائل الشیعه نیز، "رفع قلم" به این معنا آمده است که خدواند چون شیعیان(واقعی و مخلص) را با عصمت و و لایتش حفظ می کند، آنان گناهی انجام نمی دهند تا برایشان نوشته شود؛ یعنی به اصطلاح فنی تر، سالبه به انتفاع موضوع است؛ یعنی قلم از آنان برداشته شده است؛ چون چیزی برای نوشته شدن وجود ندارد، نه آن که گناهانی انجام می دهند ولی نوشته نمی شود. در نتیجه در صورتی که حدیث نهم ربیع الاول را قبول کنیم و از اشکالات سندی یا محتوایی آن چشم پوشی کنیم، می توان عبارت "یوم رفع القلم" را در آن به این گونه ترجمه و تبیین کرد که روز نهم ربیع الاول روزی است که خداوند در آن روز، گناهان شیعیان را به خاطر همۀ سختی ها و رنج هایی که در راه تقیه و در راه مذهب اهل بیت (ع) دیده اند، با توجه به حکمت خود از بین می برد. [1] مجلسی، محمد باقر، بحار الأنوار، ج ‏95، ص 351، انتشارات دار احیاء التراث، بیروت، 1403ق. [2] تهرانی، آقا بزرگ، الذریعة إلى ‏تصانیف ‏الشیعة، ج ‏12، ص 59[2] ، اسماعیلیان،قم، 1408ق. [3] امین، سید محسن، أعیان ‏الشیعة، ج‏2، ص 267، دار التعارف للمطبوعات، بیروت، 1406ق. [4] بحار الأنوار، ج ‏31، ص 120. [5] بحار الأنوار، ج ‏95، ص: 351 [6] زلزله، 7 و 8. [7] بحار الأنوار، ج ‏31، ص 128. [8] صدوق، محمد بن علی، عیون أخبار الرضا ع، ترجمه غفارى و مستفید، ج‏2، ص 575، نشر صدوق، تهران، 1372ش. [9] صدوق، محمد بن علی، فضائل الشیعة، ترجمه توحیدى، ص 43، انتشارات زراره، تهران، 1380ض. [10] مائده، 65. [11] برای آگاهی بشتر نک: سبحانی، جعفر، محاضرات فی الإلهیات، تلخیص ربانی گلپایگانی، ص 451، انتشارات موسسه امام صادق(ع)، قم،
هدایت شده از مجله حوزه
8.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
انحراف عجیبی به اسم عیدُالزهرا یا نُهم ربیع!!! سندی و سیاسی ارفع ╭✍️🇮🇷lمجله‌حوزه ╰┈➤ @MajalleHozeh
🔹 فرارسیدن سالروز آغاز امامت حضرت مهدی موعود(عج) مبارک🌸 🔸أَيْنَ وَجْهُ اللّٰهِ الَّذِي إِلَيْهِ يَتَوَجَّهُ الْأَوْلِياءُ؟ 🔸کجاست آن جلوه خدا که دوستان به سویش روی آورند؟ @grohejahadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسیار بسیار عالی است پیشنهاد میکنم شماهم ببینید،دیگر دوستان عزیز هم تماشا کنند... 🎯 @Farajaleb
هدایت شده از قهرمان شرفی شرفی
آذربایجان و گرجستان رو در سال ۱۸۱۳، نخجوان و ارمنستان رو در سال ۱۸۲۸، افغانستان و هرات رو در سال ۱۸۵۷ و بحرین رو هم در سال ۱۹۷۱ از دست دادیم ؛ سلام بر اون جوانان عزیزی که در ۸سال جنگ تحمیلی نذاشتن یک وجب از خاک مون دست بیگانگان بیفته.🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
اعلام شرایط برگزاری کنکور ۱۴۰۳ 🔹کنکور سال ۱۴۰۳ بر مبنای مصوبه سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار خواهد شد. 🔹در کنکور ۱۴۰۳ سهم نمره کل سابقه تحصیلی پایه دوازدهم نظام ۳-۳-۶ در گروه‌های آزمایشی ریاضی و فنی، تجربی و انسانی ۵۰ درصد با تأثیر قطعی است. 🔹تاثیر قطعی معدل در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی نیز ۲۸ درصد خواهد بود. ضرایب دروس عمومی هم صرفا از طریق سوابق تحصیلی اعمال می‌شود. 🔹نوبت اول کنکور سال ۱۴۰۳ در ۶ و ۷ اردیبهشت و نوبت دوم در ۷ و ۸ تیر برگزار خواهد شد. اخبار فوری و مهم ۲۰۳۰👇🏻 → https://eitaa.com/joinchat/878706719Cccb1c0eaf7
📌سالهای سال با پروپاگاندای رسانه ای تو ذهن مردم چنین القا کردندکه جانبازا خوردن و بردن و ..... 📸اینم یک تصویر واضح از بخور بخور یک جانباز 👆👆 تغذیه جانباز سرافراز مختارلچیانی از طریق سرنگ،بیش از ۳۰ سال است مزه غذایی را نچشیده است😔 امنیت کشور‌ ایرانمان را مدیون جانبازان و ایثارگران عزیزمان هستیم 🥺 ❤️سلامتی و عمرطولانی‌ همه جانبازان و ایثارگران عزیزمان تا جایی که برای این عزیزان ارادت دارید صلوات بفرستید..... 🤲اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🤲 ✅ جامعه نیازمند تبیین و آگاهیست 🙏کار های جهادی خود را در زمینه جهاد_تبیین برای ما ارسال کنید🔰 ☑️کانال جهاد تبیین در ایتا📡 🆔@tabeein313🇮🇷
. سرشکستگی شکست طلبان ♦️گردانندگان شبکه هایی مانند bbc، voa و ایران اینترنشال، پارسال در اوج اغتشاشات همه زور خود را زدند تا مردم ایران از پیروزی ورزشکاران خود ابراز خوشحالی نکنند، و از شکست و ناکامی آنها شادمان شوند! 🔹اما امسال، شکست آشوب طراحی شده از سوی موساد و سیا و ام آی سیکس، موجب شده رسانه های وابسته به این سرویس ها نیز منفعل بشوند و ناچار از بازتاب موفقیت های ورزشی ایران باشند. ♦️چقدر مفلوک و ترحم برانگیز بودند کسانی که از پشت رسانه های دشمنان ملت ایران، به زبان فارسی، برای شکست تیم های ورزشی و قهرمانان ایرانی آرزو می کردند؟! ✍محمد ایمانی 🇮🇷 تحلیل سیاسی و جنگ نرم http://eitaa.com/joinchat/1560084480C6ad9c44032