eitaa logo
باید قوی شویم
48 دنبال‌کننده
930 عکس
541 ویدیو
28 فایل
🌾#رهبر_انقلاب:🔅ملت عزیز ایران باید همتشان این باشد که قوی بشوند!🔅 #آتش_به_اختیار #فعال_فرهنگی . . 💢ارتباط با ادمین (جهت ارسال نظرات و پیشنهادات، سؤالات و شبهات...): @Abdozahra5
مشاهده در ایتا
دانلود
✅برای سربلندی ایران🇮🇷 قهرنکنیم❌ انتخاب کنیم🗳 ۱۴۰۰
بسم الله الرحمن الرحیم *نکاتی از جزء خوانی امروز (جزء بیست و سوم)* 1. عهد الهی است با ادمیان که هرگز از شیطان تبعیت نکنند و تنها خداوند متعال را بپرستند *الم اعهد الیکم یا بنی آدم ان لاتعبدوا الشیطان انه لکم عدو مبین و ان اعبدونی هذا صراط مستقیم* 2. در فرهنگ قرآن کریم مومن، زنده است و کافر، مرده *لینذر من کان حیا و یحق القول علی الکافرین* 3. مومنان نباید از دشمنی دیگران غمی به دل راه دهند، چراکه خداوند متعال شاهد همه آنهاست *فلایحزنک قولهم انا نعلم ما یسرون و ما یعلنون* 4. هرگاه انسان می خواهد از حدود الهی تجاوز کند، بهتر است به یاد کوچکی خود در هنگام ورود به دنیا بیفتند *اولم یر الانسان انا خلقناه من نطفه فاذا هو خصیم مبین* *سوره صافات* 5. در روز قیامت برخی گریبان برخی دیگر را می گیرند که شما سبب گمراهی ما بودید؛ اما انان عذاب را گردن نمی گیرند چراکه هر کس با اختیار خود در راهی ورود می کند *صافات 25- 33* 6. تنها بندگان صالح خداوند از عذاب رهایی می یابند *الا عباد الله المخصلین* 7. پاداش الهی آنقدر زیبا و حیرت انگیز است که اهل عمل را به تلاش و کوشش وا می دارد *ان هذا لهو الفوز العظیم لمثل هذا فلیعمل العاملون* 8. خداوند متعال، انبیا و اولیای خویش را در سوره صافات نام می برد و آنان را به حسن عمل و ایمان می ستاید *انا کذلک نجزی المحسنین انه من عبادنا المومنین* 9. خداوند کید دشمنان را از بین می برد *فارادوا به کیدا فجعلناهم الاسفلین* 10. دعای برای نسل صالح مهم است *رب هب لی من الصالحین فبشرناه بغلام حلیم* و حلم از ویژگی های صالحان است. 11. ترک قوم خود از سوی ولی الهی، منجر به توبیخ از سوی خداوند می شود، لذا اولیای الهی بر ازار قوم خود صبر می کنند و انان را رها نمی کنند * و ان یونس لمن المرسلین اذ ابق الی الفلک المشحون...فالتقمه الحوت و هو ملیم* 12. عبادت و تضرع می تواند عذاب الهی را بر طرف کند *فلولا انه کان من المسبحین للبث فی بطنه الی یوم یبعثون* *سوره ص* 13. یکی از شگردهای دشمنان، تهمت ریاست طلبی زدن به اولیای الهی است؛ در حالیکه ایشان جز به خیر و نجات مردم نمی اندیشند *وانطلق الملا منهم ان امشوا و اصبروا علی الهتکم ان هذا لشی یراد* 14. تکذیب ولی خدا، موجب هلاکت است *ان کل الا کذب الرسل فحقّ عقاب* 15. قرآن کریم، برکت است و برای تفکر در ایاتش و تذکر ویاداوری اندوخته های فطری صاحبان خرد است *کتاب انزلناه الیک مبارک لیدبروا ایاته و لیتذکر اولوا الالباب* 16. یاد آخرت بهترین ویژگی اولیای خداست *انا اخلصناهم بخالصه ذکری الدار* 17. شیطان، به دلیل استکبار از درگاه الهی رانده شد *قال انا خیر منه* این ویژگی در هرکجا باشد، فرد را به هلاکت و رانده شدن از درگاه الهی می کشاند. 18. شیطان سوگند یاد کرده که همه ادمیان را اغوا کرده و گمراه کند و تنها بندگان خالص خدا از کید های او در امان خواهند بود *ص 82-83* *سوره زمر* 19. آیین صحیح از سوی خداوند ارائه شده و غیر راه خدا، آیین و سبک زندگی درستی وجود ندارد *زمر 3* 20. انسان نباید این گونه باشد که در هنگامه ی سختی، به درگاه خدا پناه ببرد و بعد از بر طرف شدن آن، مشکل و حل کننده ی آن را فراموش کند و با اعمال و گفتار خود مردم را از راه خدا دور سازد *زمر 8* در این صورت مشمول خشم خداوند می شود. 21. خداوند بنده ای را دوست دارد که در دل شب، به عبادت مشغول است و از عذاب الهی بیم ناک است و به رحمت او امیدوار *امن هو قانت آناء اللیل ساجدا و قائما یحذر الاخره و یرجوا رحمه ربه* 22. اجتناب از طاغوت و عبادت خداوند متعال، دو روی یک سکه اند *زمر 17* 23. اهل خرد، به سخنان محتلف گوش داده و فکر می کنند و قدرت تشخیص سخن درست را دارند *زمر 18* 24. هرکس که اراده هدایت داشته باشد، خداوند شرح صدر لازم را به او می دهد اما آن کس که با قلب قسی زندگی می گذراند، شرایط هدایت را ندارد و نمی خواهد *زمر 22* 25. قرآن خواندن برای مومن، همه وجود او را تحت تاثیر قرار می دهد که به حدی که مو بر بدنشان سیخ می شود و سپس قلب و وجودشان آرام می گیرد *زمر 23*
باید قوی شویم
🌹سال نو مبارک🌹
✋🏻عزیزان سلام آغاز سالی نو با لباسی مطهر از نور بندگی مبارکمان... بهترین ها رو امام زمان برامون امضا کرده باشن ان‌شالله.... مثلا نوشته باشند: او برود ... اربعین ... پای پیاده ... کربلا...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تنها راه نجات فلسطین در بیان حاج قاسم عزیز؛ امکان ندارد بتوان با دیپلماسی فلسطین را به فلسطینیان برگرداند، تنها راهش مبارزه است...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آغاز بزرگترین راهپیمایی مجازی به مناسبت روز قدس... با محوریت: استکبار ستیزی انتخابات حاج قاسم لطفا برای همه گروه ها و عموم مردم ارسال نمایید. https://b2n.ir/ghods5
بسم الله الرحمن الرحیم *نکاتی از جزء‌خوانی امروز (جزء بیست و چهارم) ۱. خداوند متعال، کافران را با بدترین کارشان، و مومنان را با بهترین کارشان جزا می‌دهد *لیکفر الله عنهم اسوا الذی عملوا و یجزیهم اجرهم باحسن الذی کانوا یعملون* ۲. خداوند از هر جهتی، بنده را کفایت می‌کند *الیس الله بکاف عبده* ۳. هیچ کس نمی‌تواند خیر یا ضرری را که خدا برای کسی اراده کند، رفع کند *زمر ۳۸* ۴. خواب نمونه‌ای از مرگ است، چراکه روح انسان قبض می‌شود و دوباره باز می‌گردد *زمر ۴۲* ۵. اگر ایمان به آخرت نباشد، از یاد خدا بیزار است و از سبک زندگی طاغوتی لذت می‌برد *زمر ۴۵* ۶. بسیار ناپسند است که انسان بعد از کمک خداوند و رفع مشکلش، این نجات را به علم و قدرت خودش نسبت دهد *زمر ۴۹* ۷. هیچ بنده‌ای نباید از مغفرت و رحمت الهی ناامید باشد *زمر ۵۳* ۸. کلیدهای آسمان و زمین در اختیار خداوند متعال است *له مقالید السموات و الارض* پس غیر اولیای الهی، نمی‌توانند ادعای کلید و راهگشایی نمایند.
*سوره غافر* ۹. بی‌ایمان‌ها بر سر آیات و معارف الهی جدال می‌کنند و توجیهات می‌آورند ولی به سزای این کفر خود گرفتار خواهند شد. پس از رفت و امد فخرفروشانه انها دلگیر نشوید *غافر ۴* ۱۰. در روز قیامت، تنها بین مومنان خویشاوندی باقی است *ربنا و ادخلهم جنات عدن التی وعدتهم و من صلح من ابائهم و ازواجهم و ذریاتهم* ۱۱. اگر عذاب نازل می‌شود، پس از ارسال رسل و اتمام حجت می‌باشد *ذلک بانهم کانت تاتیهم رسلهم بالبینات فکفروا فاخذهم الله* ۱۲. آنانکه در معارف الهی بدون علم صحیح، بگومگو میکنند، گناه بزرگی می‌کنند *غافر ۳۵*
۱۳. زندگی دنیا، کالایی بی‌ارزش است ولی اخرت، خانه‌ی ابدی ماست *یاقوم انما هذه الحیاه الدنیا متاع و ان الاخره هی دار القرار* ۱۴. انانکه به آیات الهی گوش ندادند، به زودی این روزها را به یاد خواهند آورد ولی دیگر دیر شده است *فستذکرون ما اقول لکم* ۱۵. صبر و استغفار و تسبیح مداوم خداوند متعال، توصیه‌ای است که خداوند متعال به عزیزترین بندگانش می‌کند *فاصبر ان وعد الله حق و استغفر لذنبک و سبح بحمد ربک بالعشی و الابکار*
۱۶.آنان که غیر از خدای متعال برای کسی فاعلیت و تاثیری قائلند، به دنبال سراب هستند، اما روز قیامت که دیده هایشان بینا شود می‌فهمند *قالوا ضلوا لنا بل لم نکن ندعوا من قبل شیئا* ۱۷.کسانی که در مقابل علم کامل انبیا، به علم ناچیز خود تفاخر می‌کنند، از دیدن حقایق عاجزند و زیانکارند *فلما جائتهم رسلهم بالبینات فرحوا بما عندهم من العلم و حاق بهم ما کانوا به یستهزئون* ۱۸.ایمان در هنگام نزول عذاب فایده ندارد، باید قبل از عملی شدن وعده ایمان به غیب داشت *فلم یک ینفعهم ایمانهم اما راوا باسنا* ۱۹.سنت الهی این است که کفار در دنیا و آخرت زیان می‌کنند و پیروزی از آن مؤمنان و پیروان حقایق است *سنت الله التی قد خلت فی عباده و خسر هنالک المبطلون*
*سوره فصلت* ۲۰. همه خلقت مظهر اراده تکوینی الهی است *قالتا اتینا طائعین* ۲۱. خداوند استکبار بر زمین را دوست نمی‌دارد *فاما عاد فاستکبروا فی الارض بغیر الحق...فارسلنا علیهم ریحا صرصرا* ۲۲. خداوند حجت را بر همه تمام میکند ولی این انسان است که دنیا را بر میگزیند *و اما الثمود فهدیناهم فاستحبوا العمی علی الهدی* ۲۳. دشمنان همواره با هوچی‌گری از شنیدن ندای حق جلوگیری می‌کنند *و قالا الذین کفروا لاتسمعوا لهذا القران و الغوا فیه لعلکم تغلبون* ۲۴. استقامت مومنان، نصرت و یاری الهی و بشارت اسمانی را به همراه دارد *فصلت ۳۰* ۲۵. بهترین سخن، سخن کسی است که به راه خدا فرامیخواند *فصلت ۳۳*
۲۶. با دیدن هر پدیده مادی باید یاد حقایق و عالم آخرت را زنده کرد *آن الذی احیاها لمحی الموتی* ۲۷.خدای متعال نسبت به اعمال کفار و ملحدان بیناست، ولکن صبر عظیمی دارد و سنت استدراج را جاری می‌کند *فصلت، 40* ۲۸.معارف و آموزه های قرآن کریم، شکست ناپذیر و عزیز است، هرگز باطل را راهی در غلبه بر ان نیست و نخواهد بود. *فصلت،41و42*
۲۳.در مقابل تمام توطئه ها و دشمنی ها، ولیّ الهی مامور است خودش و قومش را ملتزم به وحی الهی کند، و یقین داشته باشد صراط مستقیم را می‌پوید *فاستمسک بالذی اوحی الیک انک علی صراط مستقیم* ۲۴. بی ادبی در برابر ولی الهی، منجر به عدم هدایت و عذاب است *زخرف ۴۹-۵۰* ۲۵. تکنولوژی و‌ثروت، نشانه‌ی حقانیت فرعونیان نیست *زخرف ۵۱-۵۴* ۲۶. تحقیر، باعث اطاعت از استکبار است *فاستخف قومه فاطاعوه* ۲۷. جهنمیان، همواره از شنیدن حق اکراه دارند و این چنین جهنمی شدند *لقد جئناکم بالحق ولکن اکثرکم للحق ‌کارهون* ۲۸. زندگی دنیا، بدون ایمان، از نظر قران کریم فروغلطیدن در بازی و سرگرمی بچگانه است *فذرهم یخوضوا و یلعبوا حتی یلاقوا یومهم الذی یوعدون* *سوره دخان* ۲۹. تنها کسی که از سوی پروردگار رسالتی داشته باشد و ‌امین باشد، می‌تواند بر امورات مردم گمارده شود *ام ادوا الی عباد الله انی لکم رسول امین* ۳۰. ذکر ویژگی‌های عذاب و ‌پاداش اخروی و تفکر در آنها ، برای ایجاد یقین در انسان مفید است *دخان ۴۰-۵۷* *سوره جاثیه* ۳۱.فرد دروغگو و گناهکار، عاقبت به تکذیب ایات الهی دچار میشود *جاثیه ۷-۹* ۳۲. اختلاف‌افکنی در جبهه‌ی حق، با عمد و بعد از شناخت حق انجام می‌گیرد *فما اختلفوا الا من بعدما جاءهم العلم بغیا بینهم* ۳۳. قرآن کریم، بصیرت‌زا و رحمت و هدایت افرین است *هذا بصائر للناس و هدی و رحمه لقوم یوقنون* ۳۴. هرگز انسان گناهکار در جایگاه انسان نیکوکار قرار نخواهد گرفت *ام‌ حسب الذین اجترحوا السیئات ان نجعلهم کالذین امنوا و عملوا الصالحات* خداوند با هیچ کس خویشاوندی ندارد؛ این ما هستیم که جایگاه خود را تعیین می‌کنیم. ۳۵. اگر کسی از هوای نفس خود تبعیت کند، درواقع نفس خود را پرستش می‌کند!! پس کور و کر می‌شود و از راه هدایت باز می‌ماند *جاثیه ۲۳*
بسم الله الرحمن الرحیم *نکاتی از جزء‌خوانی امروز (جزء بیست و پنجم)* ۱. خداوند آیات و نشانه‌های خود را در همه‌جای خلقت به نمایش می‌گذارد تا حق به طور کامل تبیین گردد *سنریهم ایاتنا فی الافاق و فی انفسهم حتی یتبین لهم انه الحق* *سوره شوری* ۲. در همه موارد اختلافی، حکم خدا موجب یافتن نظر صحیح و رفع اختلافات می‌گردد *و مااختلفتم فیه من شی فحکمه الی الله* ۳. کلید خزائن رحمت و برکت مادی و معنوی تنها دست خدای متعال و در گرو عمل به آموزه های اسلام ناب است و لاغیر *له مقالید السموات و الارض یبسط الرزق لمن یشاء و یقدر* ۴.وصیت انبیا و اولیا الهی در وحدت و اتحاد پای اقامه دین حق است *ان اقیموا الدین و لاتتفرقوا فیه* ۵. دعوت به سوی حق و توحید برای نتیجه بخش بودن به استقامت نیازمند است *فلذلک فادع و استقم کما امرت* ۶. شک و تردید در اندیشه یا در عمل نسبت به روز قیامت و حساب الهی، گمراهی دور و درازی است *ان الذین یمارون فی الساعه لفی ضلال بعید* ۷. کسانی که دنبال سعادت اخروی هستند، از سوی خدای متعال یاری می‌شوند و بیش از آنچه تلاش کردند به آنها عطا می‌شود، اما دنیا طلبان تنها به بخشی از خواسته های خود باذن الهی می‌رسند و در آخرت نیز بی بهره اند *شوری، ۲۰* ۸. اراده خدای متعال بر آن است که کار را با عزم و اقدام بندگان صالح خود پیش بررد، وگرنه تو بر احقاق حق و ابطال باطل بدون نظام سبب و مسبب تواناست *شوری، ۲۴* ۹. خدای متعال نه تنها توبه را می‌پذیرد و عفو می‌کند، بلکه دعاهای بندگان مومن و صالح خود را مستجاب می‌کند و جلدی ظلم و کفر بدکاران را می‌گیرد *شوری، ۲۵ و ۲۶* ۱۰. گاهی ثروت داشتن و توانگری مادی، فرد یا جامعه را به فساد و طغیان می‌کشاند، ندادن برخی نعمات، خود نعمتی است *ولو بسط الله الرزق لعباده لبغوا فی الارض* ۱۱. در اوج ناامیدی، باز هم باید امیدوار به رحمت بی منتهای الهی بود، وقتی صبر تمام شود و اضطرار ایجاد شود، گشایش در راه است *ینزل الغیث من بعد ما قنطوا و ینشر رحمته* ۱۲. یادمان باشد بدون سرپرستی و نصرت الهی در تمام لحظه های حیات، کاری از پیش نخواهیم برد *و ما انتم بمعجزین فی الارض و ما لکم من دون الله من ولی و لانصیر* و چه خوب ولی و یاوری است... ۱۳.آخرت برای مومنان باقی و خیر است، مؤمنان که : ایمان دارند و در هر تلاشی بر خدای متعال توکل می‌کنند، از گناهان و فواحش خود را دور کرده، هنگام غضب فردی عفو می‌کنند، هر لحظه اوامر پروردگارشان را لبیک می‌گویند، احکام الهی بخصوص نماز را اقامه می‌کنند، در کارها مشورت می‌کنند و اهل انفاقند. تسلیم ظلم نشده و به مقتضای اوامر الهی با ظالم مقابله میکنند*شوری، ۳۶تا۴۳* ۱۴.گناهکاران هم خود را معذب میکنند و هم با سبک زندگی غلط خود خانواده شان را به سمت بدی ها و عذاب آخرت سوق می‌دهند، خسارت بزرگ آنجاست که خیال کنند از روی محبت و دلسوزی گناه را وارد زندگی شان کرده اند *آن الخاسرین الذین خسروا انفسهم و اهلیهم یوم القیامه* ۱۵. زیباست که ایمان آوردن ما که تماما به سود ماست، استجابت دعوت خدای متعال محسوب می‌شود، چه شرافتی... *استجیبوا لربکم* ۱۶. خدای متعال به همه ریز و درشت کارها و زندگی ما عنایت دارد، چه برسد به احوالات فرزند که نور چشم افراد است، دختر و پسر بودن، چند قلو بودن، یا اصلا بدون فرزند بودن همه بر اساس مشیت الهی است، حکمت خدای متعال را ارج بنهیم *شوری، ۴۹ و ۵۰* ۱۷.هدایت یافتن تماما به کتاب و علم و اطلاعات ظاهری نیست، اینها ابزارند، مهم نوری است که خدای متعال در دل هر کسی که خود را آماده کرده باشد روشن و او را در صراط مستقیم حفظ می‌کند *لکن جعلناه نورا نهدی به من نشاء من عبادنا* سوره زخرف ۱۸.یکی از حربه های تاریخی دشمنان جبهه حق، استهزاء و تمسخر بوده است هرچند عموما در دل خویش تحسین کرده و به حال خوب مؤمنان غبطه می‌خورند *و ما یاتیهم من نبی الا کانوا به یستهزئون* ۱۹.همه لحظات زندگی را به فرصتی برای نزدیک شدن به خدای متعال تبدیل کنیم و بدانیم اتفاقات زندگی ما هدیه های الهی به مایند. *زخرف، ۱۰ تا ۱۴* ۲۰.بایذ به دنبال هدایت بود، حق را بشناسیم، سپس اهل حق را با معیار حق پیدا کنیم *زخرف، ۲۲تا۲۵* ۲۱.اگر بیم آن نبود که مؤمنان دلسرد شوند، همه امکانات دنیا به کفار داده می‌شد تا لحظه ای فکر حقیقت جویی نیابند این عذاب آنهاست، حال آنکه لذت مناجات با خدای متعال و مجاهدت در راهش و تنعم از نعمات اخروی نصیب مؤمنان است *۲۳تا۲۵* ۲۲. کسی که عمدا از یاد خدای متعال و انجام آنچه مطلوب اوست، فاصله می‌گیرد، دلش را برای شیطان خالی کرده است و او را همراه خود نموده، در صد عن سبیل الله اصرار می‌کند و خیال می‌کند کار خوبی انجام میدهد *زخرف، ۲۶تا۲۹*
بسم الله الرحمن الرحیم *نکاتی از جزءخوانی امروز (جزء بیست و ششم)* ۱. حقیقت اعمال برای انسان روشن خواهد شد و همین عذاب او خواهد بود *و بدالهم سیئات ما عملوا و حاق بهم ما کانوا به یستهزئون* *سوره احقاف* ۲. رسولان الهی، همواره تفکر انسان را سیراب کرده‌اند و از انواع استدلال‌ها برای هدایت آنها استفاده کرده‌اند *قل ما کنت بدعا من الرسل و ما ادری ما یفعل بی و لا بکم ان اتبع الا ما یوحی الی* ۳. کتابی که حضرت موسی علیه السلام آورده بود، می‌تواند قرآن را تایید کند و هیچ بهانه‌ای برای یهودیان باقی نگذارد *احقاف ۱۲* ۴. صالحان، عمر خود را در خدمت شکر خداوند و عمل صالح و تربیت نسل صالح قرار می‌دهند و همواره به درگاه خداوند توبه و انابه دارند *احقاف ۱۵* ۵. اقوام گوناکونی بودند که امکانات فراوان آنها باعث هدایتشان نشد، گوش و چشم و قلب‌شان نیز هدایت را ندید چراکه دائما به انکار پرداختند *احقاف ۲۶* ۶. راه هدایت برای هر کسی که اندکی تفکر کند، هموار است حتی جنیان نیز از آن بهره مند می‌شوند *احقاف ۲۹-۳۲* ۷. خداوند از اولیای خویش صبری مانند رسولان اولوالعزم انتظار دارد *فاصبر کما صبر اولوالعزم من الرسل* *سوره محمد* ۸. خداوند وعده داده است که مسلمانان حقیقی را یاری کند و اموراتشان را اصلاح نماید *والذین امنوا و عملوا الصالحات و امنوا بما نزل علی محمد و هو الحق من ربهم کفر عنهم سیئاتهم و اصلح بالهم* ۹. خداوند متعال، دو جبهه‌ی حق و باطل را متذکر می‌شود و برایش مهم است که هر کس کدام جبهه را برمی‌گزیند *ذلک بان الذین کفروا اتبعوا الباطل و ان الذین الذین امنوا اتبعوا الحق من ربهم* ۱۰. در مبارزات با کفار باید به قدری درست و محکم عمل کرد که همواره دست بالاتر را داشته باشید *محمد ۴* ۱۱. کافران مانند حیوانات شهوت‌رانی می‌کنند و به آتش می‌افتند *والذین کفروا یتمتعون و یاکلون کما تاکل الانعام و النار مثوی لهم* ۱۲. هدایت ویژه الهی و تقوای ویژه، شامل حال مومنان می‌گردد *والذین اهتدوا زادهم هدی و اتاهم تقواهم* ۱۳. برخی منتظر فرمان جهادند، اما اگر فرمان جهاد بیاید از ترس دلبستگی‌هایشان نمی‌خواهند به جهاد بیایند، درحالیکه اگر صداقت داشتند، جهاد را به نفع خود می‌دیدند *محمد ۲۰-۲۱* ۱۴. انانکه بعد از شناخت راه صحیح، کار غلط را انجام می‌دهند، فریفته‌ی زینتهای شیطانی شده‌اند *ان الذین ارتدوا علی ادبارهم من بعد ما تبین لهم الهدی الشیطان سول لهم و املی لهم* ۱۵. آنانکه نفاق دارند، منتظر باشند که روزی خداوند رسوایشان خواهد کرد *ام حسب الذین فی قلوبهم مرض ان لن یخرج الله اضغانهم* ۱۶. گرچه منافقان هم اکنون نیز از طرز بیانشان قابل شناسایی اند *ولتعرقنهم فی لحن القول* ۱۷. مومن باید همواره از خدا و رسولش اطاعت کند؛ چراکه عدم اطاعت، موجب بطلان سایر اعمال انسان می‌شود *محمد ۳۳* ۱۸. جبهه‌ی مومنین، نباید سستی کند و یا تن به سازش ذلت‌بار دهد؛ چراکه همواذه دست بالاتر با آنهاست و خداوند با ایشان است *محمد ۳۵* ۱۹. خداوند از ما بی‌نیاز است و هیچ زحمتی ندارد اگر بخواهد قوم دیگری را جایگزین ما کند *محمد ۳۸* *سوره فتح* ۲۰. آرامشی که خداوند در دل مومنین می‌گذارد، موجب افزایش ایمان آنان می‌شود *فتح ۴* ۲۱. رسول الله نعمتی است برای ما؛ مژده دهنده و هشدار دهنده هستند و ما باید به او ایمان داشته باشیم و به او احترام بگذاریم *فتح ۸-۹* ۲۲. بیعت با ولی الهی، بیعت با خداست *ان الذین یبایعونک انما یبایعون الله ید الله فوق ایدیهم* ۲۳. منافقان، در هنگام جهاد شانه خالی می‌کنند و سوء ظن به خدا و رسول می‌برند و خیال می‌کنند که خداوند مومنان را یاری نمی‌کند و انها شکست خورده و می‌میرند *فتح ۱۱-۱۲* ۲۴. سنت‌ها و وعده‌های الهی، تخلف ناپذیر و تغییر ناپدیرند *سنة الله التی قد خلت من قبل و لن تجد لسنة الله تبدیلا* ۲۵. نشانه‌ی یاران رسول خدا صلی الله علیه و اله: با دشمنان سرسخت، با دوستان دل‌رحم، بسیار اهل رکوع و سجود، دارای اثر سجده (فروتنی) بر روی صورت. *محمد ۲۹* *سوره حجرات* ۲۶. نباید بر خلاف حکم خدا و رسول، کار دیگری کرد *حجرات۱* ۲۷. بی‌احترامی به مقام ولی الهی، موجب حبط عمل است *حجرات ۲* و احترام به ایشان موجب تقوای قلبی می‌شود *حجرات ۳* ۲۸. اگر فرد فاسق و منحرفی خبری آورد، باید خبر را بررسی کرد *حجرات ۶* ۲۹. باید اختلافات بین مومنان را برطرف کرد و اگر گروهی تعدی و تجاوز می‌کند باید جلوی تجاوز آنها را گرفت *حجرات ۹* چراکه مومنان به مثابه برادرند *انما المومنون اخوه فاصلحوا بین اخویکم* ۳۰. مسخره کردن، عیب‌جویی کردن، اسم زشت گذاشتن بر مسلمان، سوءظن له مسلمان، تجسس و غیبت او، غلط است. *حجرات ۱۱* ۳۱. معیار کرامت و ارزشمندی، میزان تقواست *ان اکرمکم عندالله اتقاکم* ۳۲. مومن کسی است که ایمان داشته باشد و هیچ گاه در حکم خدا شک نکند و با مال و جان در راه خدا جهاد کند *حجرات ۱۵*
*سوره ق* ۳۳. نعمتها و مخلوقات دنیا باید مایه بصیرت و تذکر برای بندگان باشد *ق ۸* ۳۴. هر کلمه‌ای که می‌گوییم یا می‌نویسیم ثبت می‌گردد *مایلفظ من قول الا لدیه رقیب عتید* ۳۵. بهشت از آن کسانی است که در خلوت از خداوند حیا کند و با قلبی انابه کننده به پیشگاه خدا حاضر شود *من خشی الرحمن بالغیب و جاء بقلب منیب*
بِاَیِّ ذَنب قُتلت جان مادر کجاستی؟؟ دخترکم ! امروز ماهمه سوگوار تو هستیم ▪️ در سرتاسر عالم اسلام ..... قلبمان ازاین داغ فشرده شده است 💔 و مشتمان ، گرهش محکم تر ✊ و فریادمان بر سر جنایت کاران ، رساتر ودعایمان هنگام افطار ، گیراتر🤲 اللهم عجل لولیک الفرج افسوس ؛ که "زبان دیپلماسی" در این عرصه، الکن است و چه قدر جای خالی است....😭🥀💔
بسم الله الرحمن الرحیم نکات جزءخوانی امروز (جزء بیست و هفتم) ۱.یک خانه که اعضایش مومن باشند نیز مورد توجه و عنایت و نجات الهی است *فما وجدنا فیها غیر بیت من المسلمین* ۲. عامل نجات از عذاب الهی، پناه بردن به آغوش اوست، پس از ذکر عذاب امم گذشته می فرماید: *ففروا الی الله* ۳.شیوه های طاغوت یکسان است و تکراری *اتواصوا به بل هم قوم طاغون* ۴.تذکر یاد الهی و حفظ حریم او همواره برای مؤمنین و کسانی که اراده خیر دارند، مفید و موثر است *فان الذکری تنفع المومنین* ۵.هدف آفرینش جن و انس عبودیت است، عبودیت یعنی جهت زندگی خود را بر اساس آنچه خدای متعال می‌پسندد تنظیم کرده و سبک زندگی توحیدی داشته باشیم، نه آنکه صرفا دقایقی در روز را به عبادت بگذرانیم *ما خلقت الجن و الانس الا لیعبدون* ۶.براساس روایت امام حسین علیه السلام مراد از عبودیت، معرفت الهی است و معرفت محقق نمی‌شود مگر آنکه مردم نسبت به امام زمان و عصر خود معرفت داشته باشند. *الا لیعبدون* سوره طور ۷.بیهوده کاری و وقت گذرانی و مشغولیت به لهو، فقط بی ارزش و بیکاربودن نیست، بلکه ضدارزش است، این اعمال منتهی به تکذیب حقایق می‌شود *فویل یومئذ للمکذبین، الذین هم فی خوض یلعبون* ۸.مومنانی که توانستند ایمان را به فرزندان خود نیز منتقل کنند، خدای متعال در روز قیامت که هرکس در گروی اعمال خود است این فرزندان را به مقام والدینشان می‌رساند، خانواده و سبک تربیت برای خدای متعال مهم است *الذین آمنوا و اتبعتهم ذریتهم بایمان الحقنا بهم ذریتهم* ۹.بهشتیان علت بهشتی شدن خود را دو چیز می‌دانند: اشفاق و حفظ حریم الهی با احتیاط و دعا و تمنای فضل و عنایت از محضر خدای متعال *طور، ۲۶تا۲۸* ۱۰. هر اقدامی باید یک تحلیل و اندیشه درست داشته باشد، اقدام کفار هیچ مبنای موجهی ندارد *طور، ۳۲تا۴۳* ۱۱. کفاری که در حال نقشه کشیدن برای مومنان هستند، در واقع خود را به دست مکر الهی سپرده و به هلاک خویش اقدام نموده اند *فالذین کفروا هم المکیدون* ۱۲. در اجرای احکام دین و اوامر الهی باید صبر و استقامت داشت و با منحرفان مبارزه کرد *واصبر لحکم ربک* ۱۳. چیزی که صبر را برای انسان ممکن و شیرین می‌کند، احساس نگاه و عنایت الهی است و بس *واصبر لحکم ربک فانک باعیننا* ۱۴. هر اقدام و قیام و اقامه حقی باید با تسبیح و حمد و ذکر الهی باشد، مصلحان اجتماعی زیباترین و بانشاط ترین زمانهای خود را به خلوت با پروردگارشان می گذرانند *سبح بحمد ربک حین تقوم* ۱۵. اعمال اجتماعی ما زمانی حقیقتا به نفع جبهه حق تمام می‌شود که با ارتباط خالصانه با صاحب کار از او ماموریت گرفته باشیم، و الا برای معرفی خود کار میکنیم نه راه حق. *و من اللیل فسبحه و ادبار النجوم* سوره نجم ۱۶. اولیای الهی حقیقتی را که با چشم قلب مشاهده کرده و در محضرش قرار گرفتند بیان می‌کنند، این شهود خطاناپذیر است *ما کذب الفواد ما رای* ۱۷.مراء و بحث با ولیّ معصوم الهی و نائب بر حق او، ظلم بزرگی به او و به حقیقت است و معنایی جز سطحی بودن مراء کننده ندارد، او به یقین رسیده و با معیارهای مادی قابل سنجش نیست *افتمارونه علی ما یری* ۱۸.هیچ چیزی غیر از خدای متعال واقعیت ندارد، شرک و پرستش غیر خدا(خفی و جلی) پیروی از سراب موهوم است *آن هی الا اسماء سمیتموها...* ۱۹.کفار، تبعیت از ظن و گمان و پیروی از نفس خود و طواغیت را بر هدایت آشکار و روشن الهی که به سویشان آمده، ترجیح می‌دهند و به این ترتیب هرگز حقیقت زیبای عالم را در این دنیا و عالم آخرت نخواهند دید *ان یتبعون الا الظن و ما تهوی الانفس و لقد جاءهم من ربهم الهدی* ۲۰.گمان، چیزی از حقیقت را اثبات نمی‌کند. حقیقت با علم بدست می آید. خیلی از زندگی ها بواسطه ظنی موهوم نابود شده، از سوء ظن و پیروی از گمان بپرهیزیم *ان الظن لایغنی من الحق شیئا* ۲۱.کوته بین و سطحی نگر کسی است که هنگام تصمیم گیری بین دو گزینه دنیایی می ماند و از دنیا فراتر نمی رود، حال آنکه همه جا کنار گزینه های دنیایی، گزینه ای آخرت ساز هم وجود دارد *فاعرض عمن تولی عن ذکرنا و لم یرد الا الحیوه الدنیا، ذلک مبلغهم من العلم* ۲۲.نیکوکاران مورد عنایت الهی کسانی هستند که از گناهان کبیره و اصرار بر صغیره و فواحش اجتناب می‌کنند، هرچند معصوم نیستند و گاهی دچار لغزش(=لمم) می‌شوند، اما بنای نقض حریم الهی را ندارند *الذین یجتنبون کبائر الاثم و الفواحش الا اللمم* ۲۳.خدای متعال به شدت از اعجاب به نفس و غرور و ریای در کار خیر منزجر است *فلاتزکوا انفسهم* مادامیکه خود را ستایش میکنیم بدانیم هیچ گامی در سلوک الی الله برنداشته ایم. *هو اعلم بمن اتقی* ۲۴.سعی و تلاش انسان مورد توجه الهی است، از آن بالاتر همه حالات و لحظات زندگی انسان با مدیریت خدای متعال و بدست انسان رقم می‌خورد *نجم، ۳۹ تا۴۸*
۲۵.با اطلاع از تاریخ گذشتگان، انسان در می یابد که پیامبر اکرم صلی الله علیه و خاتم سلسله انبیا هستند، لذا بررسی سنن الهی در برخورد با اقوام گذشته و عذاب عاصیان و نجات مطیعان، انسان را از تشکیک و تردید در رسالت و اوامرش باز می‌دارد *فبای آلاء ربک تتماری، هذا نذیر من النذر الاولی* *سوره قمر* ۲۶. قرآن کریم، دعوت انبیا را در کنار به تصویر کشیدن قیامت بیان می‌فرماید و روز قیامت را بسیار نزدیک می‌داند *مهطعین الی الداع یقول الکافرون هذا یوم عسر کذبت قبلهم قوم نوح فکذبوا عبدنا و قالوا مجنون وازدجر* ۲۷. قرآن کریم، با بیانی آسان راه و رسم صحیح را تبیین فرموده تا انسان بهره بگیرد *و لقد یسرنا القران للذکر فهل من مدکر* *سوره الرحمن* ۲۸. خداوند رحمان، انسان را آفرید و به او درس رحمت داد *خلق الانسان علمه البیان* ۲۹. خداوند از انکار نعمت‌های الهی، گله‌مند است *بایّ آلاء ربکما تکذبان* *سوره واقعه* ۳۰. انسان‌ها در روز قیامت سه دسته می‌شوند: سعادت‌مندان، شقاوت‌مندان، پیشگامان *واقعه ۷-۱۱* ۳۱. حقیقت قرآن کریم، تنها در دسترس پاکان است *انه لقران کریم فی کتاب مکنون لایمسّه الا المطهرون* *سوره حدید* ۳۲. خداوند، انسان را جانشین خود قرار داده و از او عهد گرفته که در زمین انفاق نماید *حدید۷-۸* ۳۳. آنانکه قبل از دیدن پیروزی، به جهاد می‌روند، مقام و ارزش بالاتری دارند *لایستوی منکم من انفق من قبل الفتح و قاتل* ۳۴. مومنان، با اعمال خود، نور برای قیامت خود کسب کرده‌اند *حدید ۱۲-۱۳* ۳۵. جمعی از جهنمیان، کسانی هستند که صرفا با زبان در میان اهل ایمان بودند اما با تردید در احکام خدا زندگی می‌کردند و شیطان انان را فریب می‌داد *حدید ۱۴* ۳۶. زندگی دنیا، بازیچه و سرگرمی و فخر فروشی و مال اندوزی است. درحالیکه به سرعت تمام می‌شود و ماندگاری ندارد و برای اخرت که وسعت بهشت ان به اندازه تمام اسمان و زمین است، اندوخته‌ای ندارد *حدید ۲۰-۲۱* ۳۷. همه اتفاقات این دنیا، از روی حساب و کتاب است؛ لذا نه برای از دست رفتن چیزی باید افسوس خورد و به برای به دست اوردن چیزی، خوشحالی کرد *حدید ۲۲-۲۳*
بسم الله الرحمن الرحیم *الذین کفروا هم المکیدون* جوانان نهضت مقاومت اسلامی فلسطین در پی فرمان ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه ای حفظه الله تعالی مبنی بر استمرار خط جهاد و شهادت، بار دیگر به پا خواسته اند. لبیک جانانه جوانان مقاومت به فرمان ولی امر از سویی و از سوی دیگر تزلزل بی سابقه بنیان عنکبوتی رژیم غاصب، بشارت تحقق وعده حق الهی در نصرت مظلومان و پیروزی نهایی مستضعفان عالم را از هر زمانی در دلها زنده تر کرده است. خدای متعال اراده فرموده است که به عزم ها و اراده های تجمیع یافته حول محور ولایت، برکت عنایت فرماید و دشمن حق را به دست مؤمنان عذاب فرماید و بفضل الهی ما این وعده را به چشم خود خواهیم دید. راهبرد امت مومن در سراسر جهان باید بر سر دست گرفتن آرمان قدس شریف و اعلام آن در سراسر جهان باشد. مبارزه با اسرائیل و آمریکا امروز در مرکزیت استراتژیک درگیری با نظام استکبار قرار دارد و اولویت اصلی امت بزرگ اسلام است، نباید چیزی مساوی آن قلمداد شود. هر چند مستکبران می‌خواهند در سکوت خبری و غفلت عمومی جنایت سالیان گذشته خود را تکمیل کنند، اما بایکوت خبری محقق نخواهد شد و آرمان قدس از هر تریبونی اعلان و پیگیری خواهد شد. از حمایت همه جانبه از ملت مجاهد فلسطین لحظه ای غافل نخواهیم شد. به جای همه دیپلمات های منفعل که جرات مقاومت نداشته و سازش کارانه امنیت منطقه و امت مسلمان را به خطر می‌اندازند، ما در عرصه خواهیم ماند و با فرماندهی معنوی تا پیروزی نهایی خواهیم ایستاد. بر همگان ثابت شده است که دیپلماسی منفعل و واداده و غربگراست که پیروزی حق بر باطل را به تعویق انداخته و منافع ملتها را بر باد می‌دهد. همه امت اسلام در ایران و دیگر کشورها به هوش باشیم و از تسلط چنین مسئولانی بر مناصب حیاتی کشورهای اسلامی جلوگیری کرده و کسانی را انتخاب کنیم که مرد میدان باشند، این خود یک پایه اساسی در استحکام بنای مقاومت است. نکته آخر آنکه، مدیریت این عالم دست خدای متعال و اولیای اوست و ما بازیگرانی در این عرصه ایم. مؤمنان نسبت به دعا و توسل برای پیروزی امت اسلام در سراسر جبهه مقاومت، بخصوص آزادی قدس شریف اهتمام ورزند. سوره مبارکه حشر، دعای جوشن صغیر و استغاثه به ساحت مقدس حضرت صاحب الامر ارواحنافداه و عجل الله تعالی فرجه الشریف یقینا موثر بوده و ما را در فتح نهایی اسلام هم‌جبهه مجاهدان خواهد کرد... صبح نزدیک است...
چرایی ضرورت نامزد شدن رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ♦️در دوره قبل که آیت الله رئیسی برای دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری، نامزد شدند عده ای دائما القا میکردند که آمدن ایشان به ریاست جمهوری، اولا بی حرمتی وی به حکم انتسابش از سوی رهبری برای تولیت آستان قدس میباشد در ثانی با این کار خود را از تولیت بهترین کانون ارزشی خلع کرده و در نتیجه از خیر کثیری خود را محروم‌ نموده است. جواب این موضوع را با صحبتی از سردار دلها میدهیم که ترجمانی از مبانی فکری امامین انقلاب در باب نظام اسلامی میباشد. 🌹«امروز قرارگاه حسین بن علی، ایران است. بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرمها میمانند. اگر دشمن، این حرم را از بین برد، حرمی باقی نمیماند، نه حرم ابراهیمی و نه حرم محمّدی(ص).» ♦️لذا از آنجایی که گستره پست ریاست جمهوری نسبت به سایر جایگاه های مسئولیتی بی نظیر است، میتوان گفت که ادای تکلیف در این پست خطیر به مراتب از خدمت ایشان در آستان قدس بالاتر بوده چرا که نظام اسلامی یگانه حرم اهل البیت(ع) در این دنیای ظلمانی است و آستان قدس در حقیقت گستره نظام اسلامی است نه صرفا منطقه خاص جغرافیایی در خطه ای از مشهد مقدس! و با عملکرد صائبانه در این منصب بسیار حساس، در حقیقت بزرگترین آرمان اهل البیت(ع) که همان احیای حاکمیت اهل غدیر است به منصه ظهور رسیده و احقاق حق و ابطال باطل در حد وسیعی میتواند رقم خورده و به اذن الهی جهان را آماده نیل به وادی ظهور و درک ولایت عظمای مهدوی نماید. ♦️باز در دوره جدید این القائات باطل برای کاندیداتوری آیت الله رئیسی در فضای سیاسی کشور شکل گرفته که البته بعضا بخاطر بغض های سیاسی و منفعت های حزبی میباشد. ♦️برای جواب این مغلطه ها نیز بخشی از فرمایشات اخیر مقام_معظم_رهبری را آورده تا به گستره بی نظیر اختیارات ریاست جمهوری بهتر پی ببریم: «عمده نزدیک به همه مدیریتهای کشور که هزاران مدیریت است اینها در اختیار رئیس قوه مجریه است و مستقیم زیر نظر ریاست جمهوری است و همه بودجه مصوب کشور در اختیار رئیس جمهور است. میزان قدرت و مدیریت‌های دستگاه‌ها و دیگر دربرابر قدرت دولت کمی بیشتر از است و دولت است.» ♦️از طرفی خوب است مستحضر باشیم که طبق آمارهای اعلامی، قوه مجریه کانون اصلی شکل‌گیری پرونده‌های قضایی می‌باشد و بخش اعظمی از پرونده ها با فرایندهای غلط دولت و یا مدیریت‌های ضعیف و خائنانه و یا رانت های حزبی و زد و بند های دولتی گره خورده است. لذا آیت الله رئیسی در جایگاه ریاست جمهوری با دستی بازتر از قوه قضائیه می‌تواند ریشه این اژدهای هفت‌سر فساد را که امروز به اصل نظام آسیب میزند نابود کند. لذا حضور ایشان در عرصه ریاست جمهوری، درواقع تداوم مستحکم‌تر خط عدالت‌خواهی ایشان در قوه قضاییه در ابعادی اثرگذارتر و وسیع‌تر خواهد بود. به عبارت دیگر، ایشان در قوه قضائیه بیشتر میتواند با معلول های فساد برخورد داشته باشد ولی در صورت قرار گرفتن در پست خطیر ریاست جمهوری ایشان میتواند رویه مبارزه با مفاسد را بصورت علّی و ساختاری ادامه داده و به نوعی نگذارد آب از سرچشمه آلوده شود.در جواب آن افرادی هم که آمدن ایشان را منوط به اذن رهبری میکنند باید گفت اولا اذن رهبری قرار نیست به صورت علنی داده شود و از طرفی ولایت بارها اعلام کرده است که فرمان جهاد را صادر کرده و از آنجایی که پست ریاست جمهوری میتواند بزرگترین جبهه جهادی برای اهل حق باشد، القای ضرورت اذن گرفتن یک نوع فرافکنی است. پس آمدن آقای رئیسی به صحنه انتخابات با وجود داشتن صلاحیت حداکثری نسبت به سایر رقبای انتخاباتی، برای ایشان یک تکلیف الهی است که چه بسا میشود گفت این تکلیف برای وی متعیّن نیز شده است و برای ادای این تکلیف باید تمام همت خود را مبذول نماید که این مسئولیت را نه میشود به دیگران بخشید و نه میتوان از آن صرف نظر نمود!